Miten on mahdollista

Ihmettelenvain

kaverini on laiskotellut jo monta vuotta työttömänä ilman että on mihinkään puuhastelukurssille/työkokeiluun joutunut?! On käynyt välillä (ehkä kerta vuodessa) te-toimiston tädin puheilla ja laiskottelu vain jatkuu. Ei ole motivoitunut tekemään töitä eikä hae töitä. Ihmettelen mikseivät laita häntä jo johonkin näihin kuuluisiin toimenpiteisiin? Ei ole siis ikinä ollut töissä ja ikää jo on. Koulutustaustana jokin amiksen kulttuuri hömppäpuoli. Näinkö helpolla jotkut pääsee

32

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hahhahaa

      Onpas sulla syytä olla kateellinen.

      • sosiaaliterapeutti

        en usko että on kateellinen, voi olla huolissaan

        aika usein syrjäytymisen taustalla on mielenterveydelliset häiriöt. jos näitä ei hoideta psykiatrian keinoin, ongelmat vain pahenevat, ja työtön syrjäytyy ja mukaan tulevat sosiaaliset ongelmat. nämä työttömät on tunnistettava ja ohjattava psykiatriseen hoitoon


      • NäinSeon
        sosiaaliterapeutti kirjoitti:

        en usko että on kateellinen, voi olla huolissaan

        aika usein syrjäytymisen taustalla on mielenterveydelliset häiriöt. jos näitä ei hoideta psykiatrian keinoin, ongelmat vain pahenevat, ja työtön syrjäytyy ja mukaan tulevat sosiaaliset ongelmat. nämä työttömät on tunnistettava ja ohjattava psykiatriseen hoitoon

        Entäs jos tämä ”kadehtija” on itse ostanut ja syrjäyttänyt tuon työttömän pois töistä työttömyyden ääreen ja nyt täällä sitten märehtii eläekseen kuinka luusereita ne työttömät ovatkaan. Tämä märehtijä saa varmasti palkkaa työttömien haukkumisesta tms.


      • Anonyymi
        sosiaaliterapeutti kirjoitti:

        en usko että on kateellinen, voi olla huolissaan

        aika usein syrjäytymisen taustalla on mielenterveydelliset häiriöt. jos näitä ei hoideta psykiatrian keinoin, ongelmat vain pahenevat, ja työtön syrjäytyy ja mukaan tulevat sosiaaliset ongelmat. nämä työttömät on tunnistettava ja ohjattava psykiatriseen hoitoon

        en usko että on kateellinen, voi olla huolissaan, vaan enemmänkin haluaa kostaa.

        aika usein kateuden ja ylimielisyyden taustalla on mielenterveydelliset häiriöt. jos näitä ei hoideta psykiatrian keinoin, ongelmat vain pahenevat, ja ahne kateellinen syrjäytyy ja mukaan tulevat sosiaaliset ongelmat. nämä ahneet kateelliset psykot on tunnistettava ja ohjattava psykiatriseen hoitoon


    • pekkaPerstunkeutuja

      vihreä monikulttuuri, aah aaha, kuummaa ja kivaa.

    • SuurtaKateutta

      Tuskin on kaverisi.

    • PorkkanaaKiitos

      490e/kk (16€/pvä) toimeentultukena jää käteen ja jos on kieltäytynyt TE-keskuksen työllistämistoimista niin tosta voidaan leikata 20% ensimmäisellä kerralla ja seuraavalla kerralla 40%. Nauttisit mieluummin siitä että kaverisi kituu noilla tuloilla eikä edes työeläkettä kerry saati lomarahoja sun muuta kivaa.
      Vaan olisihan se kivaa jos joku taho haluaisi oikeasti porkkanalla auttaa kaverisi elämän ja työelämän syrjästä kiinni, jotta tulotaso joskus riittää muuhunkin kuin minimitarpeiden tyydyttämiseen.

      • lololoololo

        No eihän sitä rahaa monella työssäkäyvälläkään juuri enempää käyttöön jää..... Ei tässä maassa kaikki tienaa 2000e/kk ->


      • lolololol_sulle

        Jos työtön ei ole karenssissa (ja hänelle on myönnetty työttömyyskorvaus, asumistuki sekä toimeentulotuki) niin hänelle jää HYVÄKSYTTYJEN asumiskulujen jälkeen MAKSIMISSAAN tuo 490 euroa kuukaudessa, ei yhtään enempää. Siitä pitää maksaa sitten kaikki muut mahdolliset menot.

        Karenssissa työttömälle jää HYVÄKSYTTYJEN asumiskulujen jälkeen, kuukaudesta riippuen, maksimissaan joko noin 390e tai noin 295€, eli todella vähän. Tästä siis ei kerry edes eläkettä. Monelle on tullut käsitys, että työttömät saavat jatkuvasti suuria summia rahaa ja "kiitos" tästä kuuluu ainakin valtamedialle.

        Huonopalkkaisten kannattaisi hakea asumistukea ja/tai toimeentulotukea sillä palkansaajille molemmat lasketaan eri tavalla kuin työttömälle.


      • retrutyu
        lolololol_sulle kirjoitti:

        Jos työtön ei ole karenssissa (ja hänelle on myönnetty työttömyyskorvaus, asumistuki sekä toimeentulotuki) niin hänelle jää HYVÄKSYTTYJEN asumiskulujen jälkeen MAKSIMISSAAN tuo 490 euroa kuukaudessa, ei yhtään enempää. Siitä pitää maksaa sitten kaikki muut mahdolliset menot.

        Karenssissa työttömälle jää HYVÄKSYTTYJEN asumiskulujen jälkeen, kuukaudesta riippuen, maksimissaan joko noin 390e tai noin 295€, eli todella vähän. Tästä siis ei kerry edes eläkettä. Monelle on tullut käsitys, että työttömät saavat jatkuvasti suuria summia rahaa ja "kiitos" tästä kuuluu ainakin valtamedialle.

        Huonopalkkaisten kannattaisi hakea asumistukea ja/tai toimeentulotukea sillä palkansaajille molemmat lasketaan eri tavalla kuin työttömälle.

        Saan leikatun työmarkkinatuen, en muuta, eli 492e neljässä viikossa. Asuntolainan lyhennys on 200e kuussa. Sähköön menee satanen kuussa, siihen päälle vakuutus, kiinteistövero ja jätemaksut. Eli eipä jää paljon ruokaan, nettiin, puhelimeen, polttoaineeseen, autovakuutuksiin yms.

        Jos vielä joskus yritetään pakottaa orjuuteen, ja tukea leikataan entisestään, sitten on lopetettava syöminenkin, tai haettava toimeentulotukea. Olen muuttanut työn perässä 20 kertaa elämässäni. Enää en muuta. Töitä ei ole muuallakaan enää.


      • Varmasti
        retrutyu kirjoitti:

        Saan leikatun työmarkkinatuen, en muuta, eli 492e neljässä viikossa. Asuntolainan lyhennys on 200e kuussa. Sähköön menee satanen kuussa, siihen päälle vakuutus, kiinteistövero ja jätemaksut. Eli eipä jää paljon ruokaan, nettiin, puhelimeen, polttoaineeseen, autovakuutuksiin yms.

        Jos vielä joskus yritetään pakottaa orjuuteen, ja tukea leikataan entisestään, sitten on lopetettava syöminenkin, tai haettava toimeentulotukea. Olen muuttanut työn perässä 20 kertaa elämässäni. Enää en muuta. Töitä ei ole muuallakaan enää.

        Täytyy olla äärimmäisen tylsää tuo rikkaiden elämä jos joutuu kadehtimaan työttömiä ihan eläekseen.


    • seuran_vaikutus

      Kaverisi on keskiarvo ihmisistä joiden kanssa hän pääsääntöisesti viettää aikaansa.
      Kuulut tuohon kaverisi läheiseen sisätiimiin. Oletko työtön ? Puuhasteletko?

    • fgddfgdfh

      Harkitseeko aloittaja deedeeärräläiseksi selkäänpuukottajaksi ryhtymistä? Kaikesta sitä sitten voikin olla kateellinen.

    • Sossupummi-

      En minäkään ole ollut missään töissä 10 vuoteen. Työturvakortti kurssin kävin v 2011 ja se on ainoa missä olen ollut. Olen laiskotellut vaan, tai no tein enolleni betonilattiaa viime syksynä pimeesti ja muutaman muun homman. Virallisesti en ole mitään tehnyt. Kesä taaa onneksi tulee, aion kalastaa ja veneillä paljon kesällä , täytän muutaman työhakemuksen työkkärin mieliksi mutta en ole oikeesti mitään töitä hakemassa. Työturva korttikin pitäisi uusia mutta ei työkkäri sitä maksa joten en pidä kiirettä sen uusimisessa. Kukaan ei palkkaa jollei sitä korttia ole ja sanoinkin työkkärissä että rahaa ei ole joten tuskin häiritsevät minua enää tänä vuonna.

      • TyönEstoOnHallintoa

        Nuo monet eri työn esto kortit ehkäisevät tehokkaasti työn teon.


    • teVirkalusmuSYÖvaan

      Onhan te virkalusmutkin laiskotelleet vuosikymmeniä.

    • UJantunen

      Minä olen viime aikoina ollut jonkin verran tekemisissä näiden valtion virkanaisten ja -miesten kanssa. Yhteinen tekijä vaikuttaa olevan se, että kukaan ei halua/osaa/viitsi/saa ottaa vastuuta mistään asiasta, valitaan aina se helpoin tie ja se on siirtää meikäläinen jonkun toisen juttusille. Tai joku pirunsieluinen löytää laista tai viraston säännöistä pykälän joka estää asian etenemisen järkevään suuntaan ja jymäyttää asian paikalleen. Nämä turhautuneet ja elämäänsä kyllästyneet piruparat eivät ole poikkeus, poikkeuksena ovat he, jotka viitsivät asiakasta auttaa. He ovat harvassa.

      • Anonyymi

        "Minä olen viime aikoina ollut jonkin verran tekemisissä näiden valtion virkanaisten ja -miesten kanssa. Yhteinen tekijä vaikuttaa olevan se, että kukaan ei halua/osaa/viitsi/saa ottaa vastuuta mistään asiasta, valitaan aina se helpoin tie ja se on siirtää meikäläinen jonkun toisen juttusille. Tai joku pirunsieluinen löytää laista tai viraston säännöistä pykälän joka estää asian etenemisen järkevään suuntaan ja jymäyttää asian paikalleen. Nämä turhautuneet ja elämäänsä kyllästyneet piruparat eivät ole poikkeus."


        Tuota yllä kuvattua tapaa hoitaa virkaansa kutsutaan Pasi Tuomismiksi.


    • sano.ei.paskatyölle

      Työnteko on nykyään turhaa sillä ei enää elä. Viisaimmat ovat asian sisäistäneet jotka ovat vuosikymmeniä työelämässä aikaisemmin olleet. Monet ovat itse lähteneet pois töistä ja valinneet
      oman hyvinvoinnin pakkotyön sijaan.

      Onnea vaan duunarit, muistkaa äänestää itseänne vastaan taas kerran.
      Oikeasti mikään ei muutu vaalien jälkeenkään ja teitä kusetetaan taas kuten ennenkin.

    • sergei111

      Työttömänä on hyvä olla, voi laiskotella ja ryypätä joka päivä.

    • VanhaSananlasku

      Taitaa suomalainen olla toisen suomalaisen pahin vihollinen.

      Kateus vie kalatkin vedestä jne.

    • Rajallinenkunto

      Outoa mitä tuo aloitus otetaan kateellisuutena?

      Kyllä minäkin ihmettelen miksi jotku saavat olla kaikessa rauhassa ja mihinkään ei patisteta.
      Itse olen jo iäkkäämpi ja jatkuvalla syötöllä tuputetaan kurssia toisen perään. Työhistoriaa on paljon takana ja terveyskään ei ole enää priimaa. Silti minua pommitetaan, mutta nuoremmat saavat olla rauhassa.

      • Anonyymi

        Jos oot iäkkäämpi niinkuin kerroit niin hae eläkettä,tällä puolella ei kukaan tuputa yhtään mitään.


    • mies40wee

      Yhdelle vastaan että minä olen töissä mutta silti omasta tahdostani syrjäytyny. Työkin on onneksi yksin tehtävää eli en näe muita työntekijöistä koskaan. Siksi tämän työn otinkin.

      Viihdyn yksin eli ystäviä ei ole enkä halua elämääni. Sillä ei ole mitään tekemistä mun kohdallani ainakaan minkään psykiatrisen hoidon tarpeen kanssa vaan terveesät omasta halusta :)

      En voiidi olls onnelllisempi.

      • mies40wee

        Siis en voisi olla onnellisempi tuo loppu.


    • Anonyymi

      Suomalainen on susi toiselle kantasuomalaiselle.

      Ei ihme että kansa kuolee sukupuuttoon.
      Saa kuollakin kun kukaan ei kaipaa mettäläistä juntti idioottia arvostelemaan normi kansalaisen ongelmia vaan lyödään lyötyä yhä enemmin.

      Mamut perii maan, hah haa.

    • Anonyymi

      kaverini on laiskotellut jo monta vuotta työttömänä ilman että on mihinkään puuhastelukurssille/työkokeiluun joutunut?! On käynyt välillä (ehkä kerta vuodessa) te-toimiston tädin puheilla ja laiskottelu vain jatkuu. Ei ole motivoitunut tekemään töitä eikä hae töitä. Ihmettelen mikseivät laita häntä jo johonkin näihin kuuluisiin toimenpiteisiin? Ei ole siis ikinä ollut töissä ja ikää jo on. Koulutustaustana jokin amiksen maatalous hömppäpuoli. Näinkö helpolla jotkut pääsee
      Kun keannoi peltoja, saa mtk tukea. Ja voi laiskotella. Vuodet ympäri.

      • Anonyymi

        kaverini ja kaverini koko suuri perhe, vauvasta vaariin, on laiskotellut jo monta kymmentä vuotta työttömänä ilman että on mihinkään puuhastelukurssille/työkokeiluun joutunut?! On käynyt välillä (ehkä kerta vuodessa) te-toimiston tädin puheilla ja laiskottelu vain jatkuu. Ei ole motivoitunut tekemään töitä eikä hae töitä. Ihmettelen mikseivät laita häntä jo johonkin näihin kuuluisiin toimenpiteisiin? Ei ole siis ikinä ollut töissä ja ikää jo on. Koulutustaustana jokin kotoutus kieli- kulttuuri hömppäpuoli. Näinkö helpolla jotkut pääsee.
        Voi päivät ja vuodet. ilmaisissa asunnoissa, kela lomilla suomessa, koko suku levätä, rukoilla ja siittää lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaverini ja kaverini koko suuri perhe, vauvasta vaariin, on laiskotellut jo monta kymmentä vuotta työttömänä ilman että on mihinkään puuhastelukurssille/työkokeiluun joutunut?! On käynyt välillä (ehkä kerta vuodessa) te-toimiston tädin puheilla ja laiskottelu vain jatkuu. Ei ole motivoitunut tekemään töitä eikä hae töitä. Ihmettelen mikseivät laita häntä jo johonkin näihin kuuluisiin toimenpiteisiin? Ei ole siis ikinä ollut töissä ja ikää jo on. Koulutustaustana jokin kotoutus kieli- kulttuuri hömppäpuoli. Näinkö helpolla jotkut pääsee.
        Voi päivät ja vuodet. ilmaisissa asunnoissa, kela lomilla suomessa, koko suku levätä, rukoilla ja siittää lapsia.

        kaverini on laiskotellut jo monta vuotta työttömänä ilman että on mihinkään puuhastelukurssille/työkokeiluun joutunut?! On käynyt välillä (ehkä kerta vuodessa) te-toimiston tädin puheilla ja laiskottelu vain jatkuu. Ei ole motivoitunut tekemään töitä eikä hae töitä. Ihmettelen mikseivät laita häntä jo johonkin näihin kuuluisiin toimenpiteisiin? Ei ole siis ikinä ollut töissä ja ikää jo on. Koulutustaustana jokin amiksen hitsari hömppäpuoli. Näinkö helpolla jotkut pääsee.
        Tämä kavri oli noin 1/2 vuotta hitsaamassa telakalla. Sitten alkoi ryypätä ja soittaa rockbändissä. Ne viettää aikaa soitellen ja ryypäten ja pilveä poltellen. Ei ole menestyneet rock soittajina. Vain koko elämä on mennyt viihteelle. Nyt on jo vanhoja huonokuntoisia rock setiä nämä. Aina rahattomia ja silti kaljoilla pörisemässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaverini on laiskotellut jo monta vuotta työttömänä ilman että on mihinkään puuhastelukurssille/työkokeiluun joutunut?! On käynyt välillä (ehkä kerta vuodessa) te-toimiston tädin puheilla ja laiskottelu vain jatkuu. Ei ole motivoitunut tekemään töitä eikä hae töitä. Ihmettelen mikseivät laita häntä jo johonkin näihin kuuluisiin toimenpiteisiin? Ei ole siis ikinä ollut töissä ja ikää jo on. Koulutustaustana jokin amiksen hitsari hömppäpuoli. Näinkö helpolla jotkut pääsee.
        Tämä kavri oli noin 1/2 vuotta hitsaamassa telakalla. Sitten alkoi ryypätä ja soittaa rockbändissä. Ne viettää aikaa soitellen ja ryypäten ja pilveä poltellen. Ei ole menestyneet rock soittajina. Vain koko elämä on mennyt viihteelle. Nyt on jo vanhoja huonokuntoisia rock setiä nämä. Aina rahattomia ja silti kaljoilla pörisemässä.

        Onks sen bändillä youtubessa musaa?


    • Anonyymi

      Typin puuhakursseille ja pajoille ei kannata mennä. Olin 2 vuotta itse, siitä ei ollut mitään hyötyä ja olen sen jälkeen kieltäytynyt niistä vedoten että olen täysin työkykyinen, kannattaa hommata lääkärintodistus omasta terveydestään. Jos ne uhoo, kantelu oikeusasiamiehelle.

    • Anonyymi

      Itse kävin ensimmäisen kerran elämässäni jollain työkkärin työnhakukurssilla viime vuonna. Ihmettelin kovasti kuinka kurssin vetäjä tuntui tuntevan suurimman osan porukasta jo entuudestaan. Myöhemmin selvisi, että suurin osa kurssilla olleista olivat nyt jo toista tai kolmatta kertaa työnhakukurssilla.

      Tosiaan oli suhteellisen turha kurssi, kun siellä hiippaili porukkaa jotka ihan suoraan sanoivat että eivät aio mihinkään töihin edes yrittää hakea. Käyvät vaan kurssin, jotta rahahanat pysyvät auki. Että sellaista. Noihin kursseihin sitten syydetään miljoonittain rahaa, eikä porukka edes halua töihin. Järkevää puuhaa taas. No eiköhän poliitikkojen sukulaiset näistäkin vedä omiin taskuihinsa miljoonia veronmaksajien rahoja kurssituksillaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe