Eläke pieni

Talojasiivoskelen

Jäin tässä viimevuonna eläkkeelle 38v työhistoriani kunnalla ja saan eläkettä bruttona 1400€ja verojen jälkeen 1100€ jää käteen,onko se hyvä vai huono,Kyllä sillä elää jos vaatimattomasti elää,ei kestä vastustaa,autohajota ei remppaa pysty tekeen,eikä lasten tykönä käymään kun asuvat muualla.Nyt kulut on asuntolaina 400,shkö 150€,lääkkeet 250€,loput ruokaan ja vakuutusmaksuihin kuukaudessa.Asumistukea en saa kuulun kuulema niihin jotka saa hyvän eläkkeen

31

1690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläkeläinenkaa

      Kyllä sinulla on oikeus asumistukeen!!

    • eläkkeelläääää

      Suomen eläkkeet ovat naurettavan pieniä tavalliselle työntekijälle. Mutta esimerkiksi Suvi Linden (kok) saa 5800 ekua sopeutumiseläkettä oltuaan kaikkien sekoilujensa aikana ministeri.

      • rikaskumahoton

        Noita Lindeneitä on pieni porukka, oikesti Suomi on köyhän paratiisi.


    • pieneläkeläinen

      Minun eläke on 1995€ ja siitä menee 30% veroa. Aikanaan kun laskeskelin eläkettä, otin kaukaa viisaasti eläkevakuutuksen ja siitä tulee nyt 1200€ lisäeläkettä kuussa seuraavan 5 vuoden ajan.

      Usein ihmisille tulee tuo eläkkeen pienuus ikään kuin yllätyksenä, ehkä sitä ei sitten juuri ajatella, ennen kuin osuu omalle kohdalle. Kaikki ei pysty mitenkään varautumaan eläkkeen pienuuteen, sitten alkaa hampaiden kiristely. Muiden eläkkeiden määrän arvostelu ei tuo yhtään lisäeuroa omaan pussiin, joten sellainen voi laittaa kateuden piikkiin.
      Niillä korteilla pelataan, jota on käteen saatu, ja sillä hyvä.

    • Kohtaeläkkeelle

      Eläkeläiset on rasite Suomen kansantaloudelle.Eutanaasiapillerin vois Kela jakaa eläkeläisille. Tietenkin siinäkin ois 50% omavastuu.

    • Tyytyvä

      Eihän aloittaja arvostellut kenekään eläkettä. Hän kysyi oman eläkkeen määrästä, ei katellinen kenellekään. Kyllä pienemmäkin eläkkeellä pärjää eikä tarvitse kehua lisäeläkkeellä.

      • vaikeetaonjoillekin

        Taidat olla se aloittaja kun noin herkillä mennään. Kuka tuossa aloittajasta puhui, ketjussa tuotiin eduskunnan lisäeläkeläisiä esimerkiksi.
        LKovasti näyttää toisten lisäeläkkeetkin ottavan sinun luonnon päälle, mitä kehumista on tuollaisesta tonnin lisäeläkkeestä, omistaanhan tuo on sen maksanut.


    • Kohtaeläkkeelle

      Mitähän hampaita ne eläkeläiset kiristelee?

    • eläväantaja

      Elämä lyhyt, eläke pieni - hyvin menee, naapurit nauraa.

    • Kohtaeläkkeelle

      Jos Suomeen perustettais todella uskottava eläkeläisten etuja ajava puolue,joka ei olisi sidoksissa mihinkään polittiseen puolueeseen ja kaikki eläkeläiset äänestäisi sitä puoluetta niin olisipa eläkeläisillä kissan päivät.

      • pieneläkeläinen

        Eläkeläisten etuja ajava puolue ? Mitähän se sitten ajaisi käytännössä. Työeläkkeet on sidoksissa palkan suuruuteen, siinä ihminen periaatteessa pystyy ihan itse asiaan vaikuttamaan, omalla kouluttautumisellaan.

        Eläkeläiset ei tosiaan ole mikään rasite yhteiskunnalle, he ovat iso veroja maksava ryhmä. Pienistä eläkkeistä menee toki vain pieni vero, mutta jos katsoo eläkkeiden veroprogressiota, niin voi helposti hahmottaa sen, että verottajalta joulukortti eläkeläisille voisi olla ihan paikallaan.


      • Nivanpäänpomo

        Totta kirjoitat,omaan eläkkeeen määrään voi itse vaikuttaa.Olen pannu merkille jotku maksaa itse eläkkeitä suuremmaksi,maksamalla itse eläke maksuja,oli verokalenterissa muuan vuosi sitten,eikä koskaan ole ollut huipputuloilla,eikä varmaan mitään verollista myyntiäkään tai omaisuutta ole kuin velkaa,sellaisella sijoituksella voi eläkettä nostaa,eikä tarvi kuin eläkemaksut maksaa kun poistoilla voi veron maksaa,jos laskee 40000€olis työpalkka ja 20000€ itsemaksettu palkka muutamana vuonna oman firman piikkiin,ei siinä monta sataa tartte kuukaudessa itse maksaa työeläkemaksuuja


    • Kohtaeläkkeelle

      Nykyään joka kylässä on puolikymmentä eri polittiseen puolueeseen kuuluvia eläkeyhdistyksiä jotka äänestävät omaa puoluettaan. Hyviä äänestäjiä puolueille. Muutapa siitä ei eläkeläinen hyödykkään.

    • Kohtaeläkkeelle

      Mihinkä näiden johtajien ja politikkojen eläkkeet on sidottu? Työeläkkeeseenkö? Kaippa eläkeläiset muitakin etuja tarvitsee kuin raha. Hoitokoteja joihin on varaa muillakin kuin suureläkeläisillä. Ym ym ym..........

    • Lumenpukkaaja

      Sehän tässä niin suututtaa, kun kaikkien ihmisten työpanosta ei arvosteta palkalla. Jos teet pienipalkkaista työtä koko ikäsi, eläke tulee olemaan hyvin pieni. Minäkin sitkuttelin pienellä palkalla työelämässä 44 vuotta ja nyt eläkeläisenä joudun jokaikinen päivä miettimään sitä mihin rahat riittää. Omaisuutta ei ole karttunut tietenkään, kun palkka on kulunut elämiseen.

      Toisaalla johtoporras ja kaiken maailman poliitikot kiskoo ökytulot, keräävät maallista mammonaa enemmän kuin itse koskaan tarvitsevat ja sitten niille vielä koituu valtava kymppitonnien eläke.
      Esim. Talvivaaran ja Sotkamon pilannut Pekka Perä sain super isoa palkkaa ja keräsi mammonaa, niin että merenrantatalo on 6 miljoonan euron arvoinen ja muutakin hyvää löytyy ja paljon, kuten kakkoskoti Luksenpurgissa. Eikä ole läheskään ainoa "arvokas" ukko tässä maassa. Jotenkin sairasta tämä herra kerhojen tapa nostaa jotkut ihmiset niin paljon toisten yläpuolelle. Sanotaan, että maksavat veroja paljon, maksaisimme mekin jos eläke olisi edes 2000 € ja meitä on paljon.
      Kertyisi niistäkin valtiolle melkoinen potti.

    • kituuttaja

      Suomen eläkkeet ovat pohjoismaiden pienimmät eikä hallituksia ole kiinnostanut niiden korottaminen.

      • olishyväteläke

        eli jos palkka olis 1900--3000 euroa työssä ja tekis sitä vöähintään 10--20 vuotta niin sillon eläkkeen pitäs mun mielestä olla 1400--2500 riippuen siitä mikä oli palkka jos eläke on 1000 euroatai enemmän niin kyllä sillä tulee toimeen koska mä oon työtön ja mä saan noin 700 ja siitä menee 564 euroa asumiseen tuo hinta onjo vesi ja sähkö ja vuokara laskettu niin mulle jää noin 200 ruokaan kuukaudessa on ikää 26 vuotta vaikka töitä on hakenu niin en vaan oo saanu olis kiva jos jäis edes 300 euroa kyllä sillä 200 tulee toimeen jos ei tarvi sairaalassa käydä tai kovinkaan usein autoa korjata onko kemissä mitään työttömille muutakuin kelan työttömyys raha ja asumis tuki niin muuta mahollista saada mitään toimeen tulotukea en saa kerran hain aikoinaan sitä ne sano myy auto ja muuta halvempaan kämppään autosta en voi luopua muuten ei pääse juuri minnekkään jaei paljoa halvempia vuokra kämppiä ollu kemissä kerrostaloon en muuta


      • olishyväteläke

        asun kemissä


    • elämäpitkä

      Taivaassa persseet tervataan&terveisiä persseestä

      • valkosetsulat

        Auttaako se persheen tervaus ja jos auttaa niin tääläpä olis tervattavia.


    • eläkemummeli

      Koska saadaan maahan sellainen hallitus joka tekee kaikkiin eläkkeisiin reilun tasokorotuksen ? Tämä hallitus ei sitä tee, päinvastoin kurjistaa kaikkien paitsi rahamiesten elämää.

    • Kohtaeläkkeelle

      Kaikkein surkeinta on se että Suomessa ei ole enää puoluetta joka ajaa eläkeläisten ja pienituloisten asiaa. Vasuritkin vehkeilee Vihreiden kanssa näistä sateenkaari-ihmisten asioista.

      • miksiäänestitrikkaita

        Kokoomus ajaa suurten firmojen etuutta keskusta ajaa maanviljelijöiden etua sdp ajaa köyhien etuutta siinä sulle etuudet


    • 1e09

      Kyllä on tyhmää keskustelua eläkkeistä! Pienet eläkkeet on aivan liian vähän, jos vallankin on paljon esim. lääkekuluja.Mutta itseppä ollaan tyhmiä, kun ei äänestetä niitä puolueita, jotka meidän asiaa ajaisi. Ja näille paskakommentoijille,"vetäkää itenne vessasta alas"

      • Eläkeripa

        Totta,valtuustossa on eläkeläisiä miksi ne ei aja eläkeläisen etuja kunnassa,kun päätöksen teossa on mukamas vaikuttajia,tai sitten ei hyväksytä itselle vanhentumista vaan koitetaan vasitellen olla asukkaiden riesa päätöksissä.Älyäisit erota luottamus tehtävästä ja antaa nuorempien päättää jotka välittää vanhemmista.


    • väriäenvaihda

      Eläkeläiset ovat sitä ikäluokkaa joka on vielä niin sitoutunut ikuiseen puolueeseensa että omatkin asiat saa jäädä hoitamatta.

    • Pylli-täti

      Eläkeläiset ovat sitä ikäluokkaa, että ovat tehneet vuosikymmenien pituiset työurat ja kasvattaneet isot lapsilaumat tämän päivän veronmaksajiksi.

      • monennäköistäeläkeläistä

        Niin entä sitten ? Osa on osannut kasvattaa lapsensa kannustaen opiskelemaan, jotta pääsevät paremille palkoille, osa taas ei ole kyennyt minkäälaista mallia lapsilleen tarjoamaan.

        Jos on tehnyt pitkän työuran ja eläke jää pieneksi, niin silloin on palkkakin ollut pieni. Kaikilla on toki tiedossa miten eläke muodostuu, joten aikaa on pitkän työuran aikana korjata asiaa kouluttautumalla parempi palkkaisiin hommiin.


      • Viisuri

        Niitä on kuule akateemisia työttömänä, samoin monen tutkinnon suorittaneita. Aika ikävä asenne sinulla, kun faktaa kuitenkin se, että ei niitä hyväpalkkaisia maisterin, tohtorin, lääkärin ja kaikenmaailman inssien sekä johtajien paikkoja jokaiselle ole. Jonkun ne perustason duunitkin pitää tässä maassa tehdä.

        Kaupan kassa, siivooja, päiväkodin henkilökunta, koulun ruokala, monet hoitajat eri nimikkeillä useissa paikoissa, tarjoilija, kokki, aura-auton kuljettaja, tavaratalojen henkilökunta kuten myyjä, fysioterapeutti, hieroja jne, jne - kaikki matalapalkka-aloja. Uskon, että sinäkin hyvin koulutettu tarvitset heidän palvelujaan päivittäin. Tekevät tärkeää työtä jota ei arvosteta ennen kuin nuo työt jää tekemättä. Korkeakoulututkinnon suorittaneitakin löytyy näiltä paikoilta, tosin vähemmistönä!

        Työkaverini kouluttautui pitkin työuraansa aina vain lisää, lopulta hänellä oli 4 eri tutkintoa ja välillä oli duunissa omassa vakitoimessaan. Hän otti opiskelujen takia palkattomia virkavapaita, oli vuorotteluvapaalla ja osin opiskeli työnsä ohessa. Ei nämä koulutukset poikineet hänelle sellaista työtä johon olisi kannattanut lähteä ja palasi takaisin huonosti palkattuun hoitajan työhön. Eläke tulee olemaan pieni ja opiskelujen takia työstä poissaoloja ja nekin pienentää eläkettä.

        Tämän päivän eläkeläiset ovat kasvattaneet ison joukon lapsia ja taatusti tehneet kaikkensa, että lapset saavat paremman koulutuksen kuin mihin heillä itsellään oli mahdollisuus!!!!

        Jos on viisi lasta, minulla on, he ovat kaikki ensinnäkin ylioppilaita ja kaksi on maistereita, yksi lääkäri ja yhdellä vielä yliopistossa yhteiskuntatieteiden opinnot kesken ja nuorimmainen opiskelee talonrakennusta tähtäimessä insinöörin ura. Vanhimmat lapset nelikymppisiä, eikä heillekään heti auennut hyväpalkkainen työ vaan keikkuivat satunnaisissa hommissa aikansa ja nyt ovat saaneet koulutustaan vastaavat duunit.

        Nimimerkki "monennäköistä eläkeläistä" on varmaan nuori, kun noin mustavalkoisesti ajattelee. Niin tai tietämätön.
        Kunnassa missä on vaikkapa 8000 asukasta, siihen joukkoon mahtuu monen ammatin ihmisiä eikä kaikille taatusti riitä niitä hyväpalkkaisia hommia. Huono palkka - pieni eläke on monen osa tässä maassa. Ikävää vain se, että elämä ei ole mistään kotoisin, kun raha ei vain riitä. Onneksi perillisilläni on paremmin. Vai onkohan sittenkään?????


    • justnäin

      Äidin maidossa sain lahjaksi kepulaisuuden. Nyt hallitus kyykyttää duunaria, sairasta, työtöntä ja eläkeläistä ja minä äännestän kepulia?

    • Pällisetä

      Verottomana töitä tehneet saavat pikkusen eläkettä. Ei se kannattannu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe