Näköjään Simon kunnassa on harkittavana kielikokeiluun osallistuminen. Tosin asiasta aiotaan päättää vasta sen jälkeen, kun kielikokeiluun hakemisen hakuaika on jo ohi. Erikoiselta näyttää se, että asiaa koskevassa sivistyslautakunnan esitysluennossa kokousta 28.2.2018 varten on käsitelty kokeilun kustannuksia kertomatta päätöksentekijöille, että kielikokeilun järjestämiseen on erillinen valtionrahoitus, jonka Opetushallitus arvioinut kattavan 95 % kokeilun menoista:
http://www.oph.fi/rahoitus/valtionavustukset/103/0/valtion_erityisavustukset_toisen_kotimaisen_kielen_kokeilua_varten
Opetushallitus on lähettänyt tuosta rahoituksesta erilliset tiedotteet kuntiin.
Kutan alla olevasta linkistä käy ilmi, lautakunnalle annettavassa esityksessä on lueteltu kokeilun kustannuksia, mutta jätetty kertomatta, että kokeilun kustannukset voi saada rahoitetuksi valtion toimesta suurelta osin:
http://www.oulunkaari.org/simo/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=20181013-9
Miksi päätöksentekijöille on laadittu esittelyteksti, jossa listataan kielikokeilun kustannuksia, mutta ei kerrota, että valtio rahoittaa kokeilun kustannuksista huomattavan osan erityisrahoituksella?
Ruotsin kielen kielikokeilu ja Simo
mitakohanvarten
0
225
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984