Koska täällä taas lapsukaiset kyselevät kesätöitä, niin lukekaa tämä ensin:
"Kuluvan kalenterivuoden aikana 14 vuotta täyttävä nuori voi tehdä työtä vain huoltajan luvalla. Työsuojeluviranomainen voi myöntää poikkeusluvan alle 14-vuotiaan työskentelyyn tilapäisesti esiintyjänä tai avustajana esimerkiksi taide- tai kulttuuriesityksissä. Työhön pitää olla erityinen syy, ja se ei saa vaarantaa lapsen turvallisuutta eikä haitata hänen terveyttään, kehitystään tai koulunkäyntiään."
http://www.tyosuojelu.fi/tyosuhde/nuori-tyontekija
Lukekaa ennen kuin kysytte
LukekaaLapset
3
333
Vastaukset
- joo_o_o
Jaahas.
Minä olen ollut kesätöissä ekakerran alle kouluikäisenä. Juurikaspellolla harventamassa 6 tuntisia päiviä. Se oli kovaa. Kuumaa. Pölystä. Matkaakin oli pyörällä pellolle viitisen kilometriä. - vastaapa_nyt
Mitä sinä vastaat, kun yli 50-v. nainen kysyy sinulta töitä?
- anti_olla
Kai samalla lailla: 'Älkää tänne soittako'?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 553654
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066