Miksi nainen ei ymmärrä lasten etua

y15

Kun ero tulee miksi, nainen ei kykene näkemään lasten etua, vaan kaikki asiat ovat pelkästään hänen henkilökohtaisia asioita. Lapsella on aina isä ja äiti, nämä pysyvät koko elämän lapsen mielessä, miksi naiset eivät kykene sopimaan asioista ilman riitaa ja ajattelemaan lasten etua.

Tiedän että miehet ajattelevat asioita ns.. järjellä ja naiset tunteella, tällöin tulee helposti törmäyksiä, ellei asioita keskustella auki ja hyväksytä erillaisuus. Usein nainen kokee miehen toiminnan henkilökohtaisena loukkauksena, vaikka mies toimii mielestään oikeen. Kun tämän keskustelun saisi alkuun voisimme auttaa monia ihmisiä,¨ mutta tämä vaatii avoimuutta naisilta.
Edellisen väittämän perustelen pelkästään täällä olevien kommenttien pohjalta¨

Otsikko on provokaattinen, mutta sen tarkoitus ei ole halventaa naisia.
Kysymys on tullus pelkästään täällä olevien kommenttien perusteella.
Asiasta tulee kaikenlaisia selityksiä, mutta ei koskaan vastauksia.

Naisen ajattelee kuka kirjoitti ja mitkä ovat kirjoittajan taustat, mutta
itse asiaan ei löydy mitään rakentavaa vastausta.

Tämä kirjoitus ei tarkoita ongelma tapauksia, mielisairaus, alkoholi, huumeet, väkivalta.

33

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiseainanoinmee

      Kyllä se meillä on ollut aivan toisinpäin. Mies käytti erotilanteessa ja yhä tänäkin päivänä lasta riidoissa, kun minä taas olen tehnyt kaikkeni ettei lapsi kärsisi meidän erosta ja tulehtuneista väleistä. Ex esimerkiksi kieltäytyi tapaamasta lasta kokonaan, koska löysin uuden miehen melkein vuosi eron jälkeen, vaikka itse mut jätti. Yritti näin estää mun ja uuden miehen kahdenkeskeistä aikaa. Aina jos asiat ei mene hänen mielensä mukaan, hän joko peruu lapsen tapaamiset, haukkuu mua lapselle, tai kohtelee lasta huonosti(rankaisee kohtuuttomasti, huutaa ja kiukuttelee lapselle jne). Heti eron jälkeen hän teki näitä asioita, vaikka mielestäni en tehnyt mitään, mistä hänellä olisi ollut syytä olla mulle vihainen. Hän jätti mut, mä hetken ruikutin, mutta sitten hyväksyin eron, tein kaiken niin kuin hän halusi, olin ystävällinen(koska salaa toivoin että hän muuttaisi mielensä) jne. Silti lapsi kärsi hänen takiaan. Että ei kyllä ole sukupuolikysymys.

      • y15

        Kyllä tiedän ettei tämä yleensä ole sukupuolikysymys, mutta täällä kommentit usein ovat täysin yksipuolisia ja saa sellaisen kuvan ettei lapsen asioilla ole mitään merkitystä, ajatellaan pelkästään itseä.


    • Kun tulee ero, molemmat osapuolet ovat yleensä täysin karrella. Ovat vakuuttuneet, että lapsen etu on oman käsityksen mukainen.

      Tuomioistuimet tuomitsevat lapset yleensä naiselle, jos sopua ei synny. Jos tuomioistuin tuomitsee yhteishuollon, nainen pyrkii haittaamaan tapaamisen toteutumista, koska hän usein todella pelkää, että tapaaminen on haitallista lapselle, varsinkin väkivaltaisen tai juopon isän tapauksessa.

      <<Tämä kirjoitus ei tarkoita ongelma tapauksia, mielisairaus, alkoholi, huumeet, väkivalta.>>

      Nainen tietää oman kokemuksensa perusteella miehen sopimattomuudesta isäksi, mutta tuomioistuin vaatii todisteet, joita nainen ei pysty esittämään tuomioistuinta tyydyttävästi. Sen lisäksi tuomioistuimet väheksyvät usein vakavia miehen ominaisuuksia, kuten holtittomuutta, juoppoutta ja väkivaltaisuutta.

      • y15

        Tämä kirjoitus ei tarkoita ongelma tapauksia, mielisairaus, alkoholi, huumeet, väkivalta.

        Nainen tai mies ei voi ilman todisteita, väittää toista sopimattomaksi vanhemmaksi, tuleekin mieleen onko kysymys pelkästään toisen tunteesta tai halusta, eikä faktasta


      • vakavaaasiaaon

        Selaaja nosti esiin tärkn pointin miksi myös monet naiset jäävät huonoihin liittoihin. Yhteishuoltajuuden hieno idea hukkuu monissa tapauksissa mahdollisuuksiin tehdä kiusaa toiselle. On miehiä, jotka on todella hyviä puhumaan ja esittämäänkin olevansa tosi hyviä, kyllä siinä äiti joka saattaa olla esimrererkiksi uupunut jää kuulu heikoimmille, vaikka yrittäisi todistella ties mitä. Lisäksi monet varmaan haluaa uskoa hyvää toisesta, että kyllähän lapsen oman isän täytyy haluta hyvää omalle lapselle. Hakea tarvittaessa apua ja tehdä kaikkensa lastensa eteen, niinhän äitikin tekee. Kirpeältä sekin tuntuisi viedä isältä oikeus lapsiin ja mainetta. Moni äiti ei välttämättä myöskään ainakaan lasten ollessa pieniä halua olla heistä erossa puolta aikaa ja sitten yritetään kestää vaikka hammsdta purren. Lisäksi, jos isä koetaan uhkaksi lapsen kehotykselle niin sitä varmemmin äiti haluaa varmistaa ettei joudu eroon lapsistaan eli lapset on varmasti hänen silmien alla eikä vaikkapa yhteishuoltajuudessa. Ja kyllähän tuota kiusaa voi toki tehdä toisinkinpäin eli naisetkin sitä varmasn tekevät. Ite en voi muuta sanoa kuin, että kyllä on rakkauden täytteisiö monet suhteet eikä lainkaan perustu omistamiselle.


      • Y15
        vakavaaasiaaon kirjoitti:

        Selaaja nosti esiin tärkn pointin miksi myös monet naiset jäävät huonoihin liittoihin. Yhteishuoltajuuden hieno idea hukkuu monissa tapauksissa mahdollisuuksiin tehdä kiusaa toiselle. On miehiä, jotka on todella hyviä puhumaan ja esittämäänkin olevansa tosi hyviä, kyllä siinä äiti joka saattaa olla esimrererkiksi uupunut jää kuulu heikoimmille, vaikka yrittäisi todistella ties mitä. Lisäksi monet varmaan haluaa uskoa hyvää toisesta, että kyllähän lapsen oman isän täytyy haluta hyvää omalle lapselle. Hakea tarvittaessa apua ja tehdä kaikkensa lastensa eteen, niinhän äitikin tekee. Kirpeältä sekin tuntuisi viedä isältä oikeus lapsiin ja mainetta. Moni äiti ei välttämättä myöskään ainakaan lasten ollessa pieniä halua olla heistä erossa puolta aikaa ja sitten yritetään kestää vaikka hammsdta purren. Lisäksi, jos isä koetaan uhkaksi lapsen kehotykselle niin sitä varmemmin äiti haluaa varmistaa ettei joudu eroon lapsistaan eli lapset on varmasti hänen silmien alla eikä vaikkapa yhteishuoltajuudessa. Ja kyllähän tuota kiusaa voi toki tehdä toisinkinpäin eli naisetkin sitä varmasn tekevät. Ite en voi muuta sanoa kuin, että kyllä on rakkauden täytteisiö monet suhteet eikä lainkaan perustu omistamiselle.

        Selaaja nosti esiin tärkn pointin miksi myös monet naiset jäävät huonoihin liittoihin. SAMA TOIMII MYÖS MIEHILLÄ Yhteishuoltajuuden hieno idea hukkuu monissa tapauksissa mahdollisuuksiin tehdä kiusaa toiselle. JOS ASIOITA EI HALUTA AVATA, NIIN KIUSAA TEKEVÄT KUNPI TAHANSA On miehiä, jotka on todella hyviä puhumaan ja esittämäänkin olevansa tosi hyviä, kyllä siinä äiti joka saattaa olla esimrererkiksi uupunut jää kuulu heikoimmille, vaikka yrittäisi todistella ties mitä. JOS IHMINEN EI OLE HOLHOUKSESSA, HÄNEN TULEE KYETÄ HOITAMAAN OMA HYVINVOINTINSA JA ETUNSA, SITÄ EI VOI ULKOISTAA. MIKSI TÄMÄN YMMÄRTÄMINEN ON TÄYSIN MAHDOTONTA NAISELLE. Lisäksi monet varmaan haluaa uskoa hyvää toisesta, että kyllähän lapsen oman isän täytyy haluta hyvää omalle lapselle. SAMA PÄTEE MYÖS TOISINPÄIN Hakea tarvittaessa apua ja tehdä kaikkensa lastensa eteen, niinhän äitikin tekee. NIIN MYÖS ISÄT TEKEVÄT Kirpeältä sekin tuntuisi viedä isältä oikeus lapsiin ja mainetta. Moni äiti ei välttämättä myöskään ainakaan lasten ollessa pieniä halua olla heistä erossa puolta aikaa ja sitten yritetään kestää vaikka hammsdta purren. SAMA KOSKEE MYÖS ISIÄ Lisäksi, jos isä koetaan uhkaksi lapsen kehotykselle niin sitä varmemmin äiti haluaa varmistaa ettei joudu eroon lapsistaan eli lapset on varmasti hänen silmien alla eikä vaikkapa yhteishuoltajuudessa. SAMOIN TOIMII MYÖS ISI Ja kyllähän tuota kiusaa voi toki tehdä toisinkinpäin eli naisetkin sitä varmasn tekevät. Ite en voi muuta sanoa kuin, että kyllä on rakkauden täytteisiö monet suhteet eikä lainkaan perustu omistamiselle. SAMOIN KOEN ITSE, MUTTA TÄÄLLÄ KIRJOITUKSET OVAT TÄYSIN PÄINVASTAISIA JA HÄDÄSSÄ OLEVAT IHMISET LUKEVAT NÄITÄ, EI OLE OIKEEN ANTAA KYSEISTÄ MIELIKUVAA HEILLE.

        Tässä taas malli esimerkki siitä miten mies on syyllinen kaikkeen, mutta olisiko kysymyksessä kommunikaatio ongelma, joka johtuu naisen kyvyttömyydestä keskustella empaattisesti ja rehellisesti. Naisen ei tarvitse ajatella kuin itseään, koska harvoin lapset äiti nenettää oikeuden lapsiinsa ja naiset pelaavat tällä surutta. Lapsen edusta ei ole kysymys, vaan omasta itsekkyydestä ja tämä tehdään nyky käytännön tukemana, lapset kärsivät.

        Yksikään lapsi ei voi vaikuttaa syntymäänsä, sen päätöksen tekevät aina isä ja äiti. Lapsella on oikeus molempiin vanhempiin, sitä oikeutta ei äiti voi poistaa.


    • vttumikäurpo

      Mene jo hoitoon, olet tosi sairas kun jankkaat jatkuvasti tuota samaa.

      • y15

        Ikävää kun et ymmärrä asian tärkeyttä


    • lastenetuontotuus

      Kyllä katsoin oikeudekseni kertoa lapsille isänsä patjasta. Ja kun kiinni vielä jäi ulkopuolisen kertomana eikä ottanut itseään niskasta olisi ollut mies ja kertonut itse. Silloin olisi saanut "helpon eron. Jos olisi itse kertonut patjastaan. Mulle oli ihan sama kuka tietää ja mistä koska koko liittoni ajan kunnioitan ja arvostin. Häpeää se toi ja tiedän tuhoneeni isän ja lasten välit. Eipä kauankaan kun tuo patja jätti sen. Kumma juttu kai se itsekin tajusi kun sai tietää ettei miehen lapset tule häntä mitenkään hyväksymään "äitipuolenaan. Totuus on totuus ja muistetaan myös käyttäytyä siten ettei lasten tarvitse (hävetä, tuomita, tai muutoin ymmärtää) . Katsoin että olin oikeutettu totuuden kertomiseen. Nyt kun vuosia myöhemmin on rauhoitittu ja isä sinkkuna edelleen on tilanne pikkuhiljaa unohtunut. Mutta koskaan tuo mies tule saamaan kunnioitusta lapsiltaan. Ikävä totuus mutta katson että sain tavallaan annettua kaiken takaisin.

    • poipoå

      Toisinpäin se on, isät eivät näe lastensa etua. Vaikka isä ei olisi tikkua ristiin laittanut lasten hyväksi liiton aikana, niin eron jälkeen heistä tulee tasa-arvoisia huoltajia, joiden etua sossut ajavat. Erossa ei siis ajatella lasten etua, vaan isien etuja.

      • y15

        Minulla juuri päinvastaiset kokemukset, jotka vahvistuvat täälä ja tästä olen huolestunut. Toki minun jutuista on jo pitkä aika ja uusi elämä on ollut jo pitkään.

        Eroissa tulee ajatella lasten etua, vanhempien on kyettävä itse pärjäämään.


    • niinhänsinäluulet

      y15:lle. Etpä näytä pärjäävän. Osta lisää terapiakäyntejä, mutta eron sijaan puhu terapeutillesi tuosta todellisesta ongelmastasi = naisvihastasi.

      • y15

        Otsikko on provokaattinen, mutta sen tarkoitus ei ole halventaa naisia.
        Kysymys on tullus pelkästään täällä olevien kommenttien perusteella.
        Asiasta tulee kaikenlaisia selityksiä, mutta ei koskaan vastauksia.

        Naisen ajattelee kuka kirjoitti ja mitkä ovat kirjoittajan taustat, mutta
        itse asiaan ei löydy mitään rakentavaa vastausta.

        ITSEKKYYS PAISTAA OHUEN HIUSKERROKSEN LÄPI, ON INHOTTAVAA KUN EI OSAA AJATELLA KUIN PELKÄSTÄÄN OMAA ETUAAN

        Minulla ei ole tarvetta terapeutille mutta sinulle se olisi pelastus, jos on enää mitään pelastettavaa. Sinulla on selvästi asenne vamma, kun et kykene kommentoimaan, mitään asiaa ilman ilkeilyä ja vihaa.

        Hämmästyttävää mikä vastustus/selittely naisilla on, kun mies haluaa parantaa lasten oikeuksia.

        EI YHTÄÄN JÄRKEVÄÄ KOMMENTTIA, AINOASTAAN IVAA JA SELITTELYÄ, SOPIMINEN JA NEUVOTTELU ON NAISILLE TÄYSIN VIERAS KÄSITE

        TÄSSÄ HYVÄ ESIMERKKI JOKA ON PÄPEÄKSI KAIKILLE NAISILLE
        niinhänsinäluulet
        26.2.2018 8:33
        Uusi
        y15:lle. Etpä näytä pärjäävän. Osta lisää terapiakäyntejä, mutta eron sijaan puhu terapeutillesi tuosta todellisesta ongelmastasi = naisvihastasi

        Tämän kaltaiset selittelyt lisäävä ainoastaan naisten ja miesten välisiä asioita täysin turhaan.


      • YrjöY
        y15 kirjoitti:

        Otsikko on provokaattinen, mutta sen tarkoitus ei ole halventaa naisia.
        Kysymys on tullus pelkästään täällä olevien kommenttien perusteella.
        Asiasta tulee kaikenlaisia selityksiä, mutta ei koskaan vastauksia.

        Naisen ajattelee kuka kirjoitti ja mitkä ovat kirjoittajan taustat, mutta
        itse asiaan ei löydy mitään rakentavaa vastausta.

        ITSEKKYYS PAISTAA OHUEN HIUSKERROKSEN LÄPI, ON INHOTTAVAA KUN EI OSAA AJATELLA KUIN PELKÄSTÄÄN OMAA ETUAAN

        Minulla ei ole tarvetta terapeutille mutta sinulle se olisi pelastus, jos on enää mitään pelastettavaa. Sinulla on selvästi asenne vamma, kun et kykene kommentoimaan, mitään asiaa ilman ilkeilyä ja vihaa.

        Hämmästyttävää mikä vastustus/selittely naisilla on, kun mies haluaa parantaa lasten oikeuksia.

        EI YHTÄÄN JÄRKEVÄÄ KOMMENTTIA, AINOASTAAN IVAA JA SELITTELYÄ, SOPIMINEN JA NEUVOTTELU ON NAISILLE TÄYSIN VIERAS KÄSITE

        TÄSSÄ HYVÄ ESIMERKKI JOKA ON PÄPEÄKSI KAIKILLE NAISILLE
        niinhänsinäluulet
        26.2.2018 8:33
        Uusi
        y15:lle. Etpä näytä pärjäävän. Osta lisää terapiakäyntejä, mutta eron sijaan puhu terapeutillesi tuosta todellisesta ongelmastasi = naisvihastasi

        Tämän kaltaiset selittelyt lisäävä ainoastaan naisten ja miesten välisiä asioita täysin turhaan.

        Kovimpa sinä viihdyt näillä ”suoli24” palstoilla ämmien kanssa puhumassa sontaa, jos oikeesti haluat pelastaa lapsia hakeudu lastenvalvoja tehtäviin ja, tai oikeen surkeista oloista lapsia haluut pelastaa ,niin ala kiertää sotaa käyvissä maissa siellä sulla työsarkaa ja pelastettavaa.
        Täällä huutamalla et pelasta ketään suurin osa täällä provoja ja feikkejä ,jotka sinä otat liian tosissasi.


      • aivan.oikein

        hitto,mikä maailmanpelastaja toi y15


      • y15
        aivan.oikein kirjoitti:

        hitto,mikä maailmanpelastaja toi y15

        hitto,mikä maailmantuhooja toi ¨aivan.oikein¨

        Ei vastauksia pelkkiä selittelyjä, mutta ei muuta voi odottaakkaan


      • y15
        YrjöY kirjoitti:

        Kovimpa sinä viihdyt näillä ”suoli24” palstoilla ämmien kanssa puhumassa sontaa, jos oikeesti haluat pelastaa lapsia hakeudu lastenvalvoja tehtäviin ja, tai oikeen surkeista oloista lapsia haluut pelastaa ,niin ala kiertää sotaa käyvissä maissa siellä sulla työsarkaa ja pelastettavaa.
        Täällä huutamalla et pelasta ketään suurin osa täällä provoja ja feikkejä ,jotka sinä otat liian tosissasi.

        Tämä on ennaltaehkäisevää toimintaa, lastenvalvonnassa ollaan jo myöhässä.

        Täällähän nämä feikit ja provot on meuhkaneet vuosia, mikä on väärin oikeita normaaleja eronneita kohtaan, kommentit vääristävät asioita täysin ja tiedän että jotkut heikommalla itsetunnolla varustetut naiset, kuvittelevat että tämä jopa totta.

        Tulen todistamaan näillä kommenteilla, mielenkiintoisen asian, mutta en tosin täällä


      • Mihinvastatataan
        y15 kirjoitti:

        hitto,mikä maailmantuhooja toi ¨aivan.oikein¨

        Ei vastauksia pelkkiä selittelyjä, mutta ei muuta voi odottaakkaan

        Mikä on kysymys?


      • YrjöY
        y15 kirjoitti:

        Tämä on ennaltaehkäisevää toimintaa, lastenvalvonnassa ollaan jo myöhässä.

        Täällähän nämä feikit ja provot on meuhkaneet vuosia, mikä on väärin oikeita normaaleja eronneita kohtaan, kommentit vääristävät asioita täysin ja tiedän että jotkut heikommalla itsetunnolla varustetut naiset, kuvittelevat että tämä jopa totta.

        Tulen todistamaan näillä kommenteilla, mielenkiintoisen asian, mutta en tosin täällä

        Mitä ihmeen ennaltaehkäisyy nyt näiltä palstoilta voi tehdä , et mitään, näillä palstoilla ei käy normaalit ihmiset etkö jo ole huomannut, ja oletko sinäkään ihan normaali , kun täällä roikut, no en minäkään, ihan huvin vuoksi käyn, nyt ei pääse pyörätuolilla oikeen ulkoilemaankaan .


      • oudostisanottu

        Mikä sinun mielestäsi tekee pyörätulilla liikkuvasta epänormaalin? Mikä tekee hänen ajatuksistaan ja kirjoituksistaan muita huonomman? Miten määrität epänormaalin?


    • arg.umentaatio

      Eikö äideillä ole oikeutta seksiin ja suhteisiin?! Miehelläkin on oikeus tosirakkauteen ja sauna-iltoihin. Mikä nyt muka on lapsen etu? Pitääks joka mustelmasta nyt soittaa lasuun? Mene ite lastensuojeluun töihin jos olet niin pätevä. Suurinta suuta pitää lapsettomat joilla ei ole omia lapsia, eli ne ei edes tiedä mistä puhuu. Nää on yksityisasioita. Tää on MUN perhe. Mistä sä tiedät mikä on Mun perhe? Minulla on oikeus. HV tyhmä olet. Fasistinatsa.

      • y15

        Nyt löyty oikea tosi äiti, kyllä äidillä on oikeus seksiin ja suhteisiin, eikä myöskään lasuun tarvitse ihan jokaisesta mustelmasta ilmoittaa, jos ei taho. Nää on tosiaankin sun omia asioita, enkä halua tietää sinun perheestä mitään ja sinulla on oikeus mihin tahansa.

        Etkä ole tyhmä fasistinatsi

        Mutta muute ei kaikki ole kunnossa sxxxxxx


    • åoii

      Lapsen etu on jokaisen lapsen kohdalla erilainen, riippuen suuresti lapsen vanhemmista. Omasta kokemuksestani miehet, etenkin iäkkäämmät miehet, ajattelevat lähinnä itseään, ei lasten etua, ei kumppanin etua. Helpottaisi paljon, jos he kykenisivät edes joskus huomioimaan muun perheen edun. Tämä on varmasti sosiaalista perintöä menneiltä vuosilta, ja vanhemmilta ikäpolvilta. Asia on muuttumaan päin, parempaan suuntaan.

      Muistuttaisin myös, että lasten etu on vanhempien vastavuoroinen, toimiva suhde. Ja tietenkin se, että he osaavat ratkaista ongelmia sekä kumpainenkin erikseen että yhdessä. Ellei suhde ole aina ja joka hetki priimakunnossakaan, helpottaa elämistä, jos ollaan silloin edes ystävällisiä toisille.

      • Y15

        Lapsen etu on jokaisen lapsen kohdalla erilainen KYLLÄ JOKAINEN LAPSI ON YHTÄ ARVOKAS, LAPSIA EI VOI KOHDELLA ERIARVOISESTI riippuen suuresti lapsen vanhemmista. ??
        Omasta kokemuksestani NAISET, etenkin KAIKEN IKÄISET NAISET, ajattelevat lähinnä itseään, ei lasten etua, ei kumppanin etua. Helpottaisi paljon, jos he kykenisivät edes joskus huomioimaan muun perheen edun. Tämä on varmasti sosiaalista perintöä NUORUUS vuosilta, ja vanhemmilta ikäpolvilta. Asia ON MENOSSA HUONOMPAAN SUUNTAAN

        Muistuttaisin myös, että lasten etu on vanhempien vastavuoroinen, toimiva suhde. Ja tietenkin se, että he osaavat ratkaista ongelmia sekä kumpainenkin erikseen että yhdessä. Ellei suhde ole aina ja joka hetki priimakunnossakaan, helpottaa elämistä, jos ollaan silloin edes ystävällisiä toisille. MITEN SAISIMME NAISILLE OPETETTUA MYÖS EMPATAKYKYÄ


      • kuka
        Y15 kirjoitti:

        Lapsen etu on jokaisen lapsen kohdalla erilainen KYLLÄ JOKAINEN LAPSI ON YHTÄ ARVOKAS, LAPSIA EI VOI KOHDELLA ERIARVOISESTI riippuen suuresti lapsen vanhemmista. ??
        Omasta kokemuksestani NAISET, etenkin KAIKEN IKÄISET NAISET, ajattelevat lähinnä itseään, ei lasten etua, ei kumppanin etua. Helpottaisi paljon, jos he kykenisivät edes joskus huomioimaan muun perheen edun. Tämä on varmasti sosiaalista perintöä NUORUUS vuosilta, ja vanhemmilta ikäpolvilta. Asia ON MENOSSA HUONOMPAAN SUUNTAAN

        Muistuttaisin myös, että lasten etu on vanhempien vastavuoroinen, toimiva suhde. Ja tietenkin se, että he osaavat ratkaista ongelmia sekä kumpainenkin erikseen että yhdessä. Ellei suhde ole aina ja joka hetki priimakunnossakaan, helpottaa elämistä, jos ollaan silloin edes ystävällisiä toisille. MITEN SAISIMME NAISILLE OPETETTUA MYÖS EMPATAKYKYÄ

        Sinulla ei oikein tunnu olevan empatiakykyä. Miksi jatkuvasti haukut ja panettelet naisia? Sitten sanot, ettei sinulla ole mitään heitä vastaan. Ihan tunneälytöntä.

        "Lapsen etu on jokaisen lapsen kohdalla erilainen KYLLÄ JOKAINEN LAPSI ON YHTÄ ARVOKAS"

        Ei taida kannattaa selittää, muutkin epäonnistuneet... yritän nyt kuitenkin.
        Jokainen lapsi on tosiaan erilainen yksilö. He ovat erilaisina yhtä arvokkaita. Mutta erilaisten lasten etu on erilainen. Aivan samoin kuin erilaisten aikuistenkin etu on erilainen. Riippuen tietysti siitä minkälaisia ihmisiä lapset/aikuiset on. SInä et voi sanoa, mikä on jonkun lapsen etu tuntematta lasta yhtään. Tottakai lapsen etuperiaatteet ovat lähtökohtaisesti täysin samat kuin aikuistenkin > ei huonoa käytöstä kenenkään taholta, ei väkivaltaa jne. Loppuviimein lasten etu ovat tervejärkiset vanhemmat, vähintään yksi. Tai ainakin joku muu läheinen. Sillä lasten etu ja kokonaishyvinvointi on AINA hänen vanhempien resursseista ja heidän hyvinvoinnistaan kiinni. Sinä pidät paljon mölyä lasten hyvinvoinnista, mutta unohdat etenkin äitien hyvinvoinnin kokonaan. On ihan kamalaa mielestäsi jos äiti ajattelee itseään. Tiedätkö mitä; ON TERVETTÄ ITSEKKYYTTÄ ajatella myös itseään. Se on kaikkien ihmissuhteiden peruskivi.

        Tärkeintä vanhempien resursseissa on tasapaino. Kun vanhempi on tasapainossa itsensä kanssa, niin lapsen on hyvä elää hänen kanssaan. Vanhempi ei voi tarjota enempää resursseja lapsen hyvinvointiin kuin mitä vanhemmalla itsellä on. Ymmärrätkö? Usein erotilanteessa vanhemmat tai toinen (yleensä tosiaan äiti) vanhempi on lopen uupunut. Ei lapsista, vaan heidän isänsä tempauksista, syytöksistä ja ties mistä.

        Empatiataitoja oppii parhaiten, kun on itse tullut ymmärretyksi, erityisesti kun on ollut haavoitettuna, kriisissä, "pahassa paikassa". Kun on tuntenut itsensä pieneksi ja mitättömäksi, ja joku on nähnyt sen, tukenut, auttanut ja kannustanut. Yhdellä ainoalla pienellä lauseella tai jopa sanalla saattaa olla hyvin mullistava merkitys. Koska paasaat täällä empatiakykyjen opettamisesta toisille, et ole itse empaattinen. Mikäli olisit kokenut empatiaa toisten taholta, ymmärtäisit toisia ihmisiä paremmin. Jos sinusta joku äiti ajattelee vain itseään, niin kysy itseltäsi miksi hän ei saisi ajatella? Miksi koet sen niin pahaksi ja paheksuttavaksi? On täysin normaalia ja hyvää ajatella itseään, ja on olla hyvä itselle, rakastaa itseään. Kun tämä on kunnossa, pystyy vasta rakastamaan muita.

        y15 sinussa elää yhä pieni pelokas, näkymätön lapsi. Siksi haluat syleillä kaikkia maailman, tai ainakin Suomen lapsia ylenpalttisella sympatialla. Unohtaen täysin, ettei parhaimmatkaan vanhemmat ole pyhimyksiä. Kaikilla on jotain ongelmia. Kaikilla on erilainen kyky ratkaista niitä - tai ei ole tällaista kykyä. He ovat aivan eksyksissä.


    • kiitoseienää

      Miten me saisimme ylläpidon poistamaan kaikki sinun kirjoitusesi ja bannaamaan sinut pysyvästi?

      • y15

        Tämä oli alkuperäinen kirjoitus, millä oikeudella näin kirjoitetaan miehistä ja kun kerron oman kokemuksen se on katastroofi ja kaikki tänne kirjoittavat naiset saavat hepulin.

        Omasta kokemuksestani miehet, etenkin iäkkäämmät miehet, ajattelevat lähinnä itseään, ei lasten etua, ei kumppanin etua. Helpottaisi paljon, jos he kykenisivät edes joskus huomioimaan muun perheen edun. Tämä on varmasti sosiaalista perintöä menneiltä vuosilta, ja vanhemmilta ikäpolvilta


      • Twelvepoints

        Täydellinen kommentti "kiitos ei enää".


      • y15
        Twelvepoints kirjoitti:

        Täydellinen kommentti "kiitos ei enää".

        Kun ero tulee miksi, nainen ei kykene näkemään lasten etua, vaan kaikki asiat ovat pelkästään hänen henkilökohtaisia asioita. Lapsella on aina isä ja äiti, nämä pysyvät koko elämän lapsen mielessä, miksi naiset eivät kykene sopimaan asioista ilman riitaa ja ajattelemaan lastenetua.

        Tiedän että suurin osa naisista ajattelee lasten etua, mutta nämä kommentit horjuttavat heikompia ja vaikeimmassa tilanteessa olevia naisia. Annetaan ymmärtää että ihanuus alkaa eron jälkeen, ongelmat korjautuvat, on lasten etu kun erotaan, täällä sekottuvat vakavat väkivaslta, pahoinpitelyt, henkinen väkivalta, alkoholismi, narsismi, mielisairaus, huumeet ja taas toisella on kommunikointi ongelma josta voisi selvitä parisuhde terapialla. Asiat sekoitetaan ja annetaan yleispäteviä ratkaisuja, välittämättä/ymmärtämättä mistä toinen edes puhuu.

        Kun kyseenalaistaa asioita se koetaan uhkana ja siitä tehdään nais mies asia.

        En olisi koskaan uskonut että naiset sallivat tämän kaltaisia kommentteja mitä täällä tulee, ns.. ohjeina. Naiset puhuvat tunteista ja muusta, mutta yksi asia on tullut täysin selväksi selittelyn lisäksi, täällä aktiivisesti kirjoittavilta naisilta puuttuu empatiakyky. Tuhoton määrä energiaa käytetään eri mahdollisuuksien selittelyyn, mutta itse lasten/parisuhteen hyvinvointia edistävien asioiden eteen, en ole havainnut mitään kommenttia. Useat käyttävät puolueellista viraomaistahoa hyväkseen, tämä on tullut miesten kommenteista esiin selvästi.

        Naiset ja tasa-arvo kärsii pahasti, tämän kaltaisilla kommenteilla, olen melko varma että tämä suuntaus lisää kitkaa naisten ja miesten välille, tässä ei sinänsä ole mitään ongelmaa, koska ovat aikuisia, mutta viattomat lapset tulevat kärsimään enemmän ja enemmän.


      • Exänkaveri
        y15 kirjoitti:

        Kun ero tulee miksi, nainen ei kykene näkemään lasten etua, vaan kaikki asiat ovat pelkästään hänen henkilökohtaisia asioita. Lapsella on aina isä ja äiti, nämä pysyvät koko elämän lapsen mielessä, miksi naiset eivät kykene sopimaan asioista ilman riitaa ja ajattelemaan lastenetua.

        Tiedän että suurin osa naisista ajattelee lasten etua, mutta nämä kommentit horjuttavat heikompia ja vaikeimmassa tilanteessa olevia naisia. Annetaan ymmärtää että ihanuus alkaa eron jälkeen, ongelmat korjautuvat, on lasten etu kun erotaan, täällä sekottuvat vakavat väkivaslta, pahoinpitelyt, henkinen väkivalta, alkoholismi, narsismi, mielisairaus, huumeet ja taas toisella on kommunikointi ongelma josta voisi selvitä parisuhde terapialla. Asiat sekoitetaan ja annetaan yleispäteviä ratkaisuja, välittämättä/ymmärtämättä mistä toinen edes puhuu.

        Kun kyseenalaistaa asioita se koetaan uhkana ja siitä tehdään nais mies asia.

        En olisi koskaan uskonut että naiset sallivat tämän kaltaisia kommentteja mitä täällä tulee, ns.. ohjeina. Naiset puhuvat tunteista ja muusta, mutta yksi asia on tullut täysin selväksi selittelyn lisäksi, täällä aktiivisesti kirjoittavilta naisilta puuttuu empatiakyky. Tuhoton määrä energiaa käytetään eri mahdollisuuksien selittelyyn, mutta itse lasten/parisuhteen hyvinvointia edistävien asioiden eteen, en ole havainnut mitään kommenttia. Useat käyttävät puolueellista viraomaistahoa hyväkseen, tämä on tullut miesten kommenteista esiin selvästi.

        Naiset ja tasa-arvo kärsii pahasti, tämän kaltaisilla kommenteilla, olen melko varma että tämä suuntaus lisää kitkaa naisten ja miesten välille, tässä ei sinänsä ole mitään ongelmaa, koska ovat aikuisia, mutta viattomat lapset tulevat kärsimään enemmän ja enemmän.

        Onneksi exäni ei ole tuolainen jankkaaja, kuten sinä ,hän ymmärsi kerralla mistä on kysymys ja saimme sovittua asiat kerralla meillä yhteishuoltajuus 50/50 ja tää pelaa kun tauti, ja molemmat ovat tyytyväisiä.


      • y15
        Exänkaveri kirjoitti:

        Onneksi exäni ei ole tuolainen jankkaaja, kuten sinä ,hän ymmärsi kerralla mistä on kysymys ja saimme sovittua asiat kerralla meillä yhteishuoltajuus 50/50 ja tää pelaa kun tauti, ja molemmat ovat tyytyväisiä.

        Nämä kommentit eivät sinua kosketakkaan kun olette kyenneet sopimaan asioistanne, mutta täällä on useita jotka eivät ymmärrä miksi pitäisi sopia asioista. On hassua että kumminkin otat kantaa negatiivisesti vaikka asiasi on kunnossa, täällä monilla ne ei ole, juuri sopimattomuuden vuoksi. Eikö ihmisiä pidä herätellä kun jankkaavat vuosia, kun puoliso on sitä sun tätä, riidat voivat kestää vuosikymmeniä, ilman minkäänlaista sopua.

        Minua nämä asiat eivät kosketa enää, mutta haluan saada edes yhden ihmisen ajattelemaan asioita.

        Kiva juttu tuo jankkaaminen, yksikään nainen ei ole kyennyt vastaamaan selkeästi mihinkään kysymykseen, siis yritetään epämääräisillä selittelyillä kumota asiat, ilman järki pesustetta kun mikään muu ei auta tulee ilkeily ja haukkuminen.


      • jankuttajavaanjatkaa

        Mikä sun ongelma y15 oikein on? Asioista voi mun mielestä ainakin puhua johonkin rajaan saakka, olla empaattinen, ymmärtäväinen, mutta ei se riitä mihinkään jos toinen ei hiertäville asioille tee mitään. Silloin pitää toimia, lasten ehdoilla tietty, mutta muutoin asioita järjestellen. Empatiakin kääntyy vähitellen sellaiseksi ettei toista kohtaan tunne mitään. Ja jos toinen hankalaksi erossa heittäytyy niin toisenko pitäisi vierestä hyväksyen katsoa?


      • y15
        jankuttajavaanjatkaa kirjoitti:

        Mikä sun ongelma y15 oikein on? Asioista voi mun mielestä ainakin puhua johonkin rajaan saakka, olla empaattinen, ymmärtäväinen, mutta ei se riitä mihinkään jos toinen ei hiertäville asioille tee mitään. Silloin pitää toimia, lasten ehdoilla tietty, mutta muutoin asioita järjestellen. Empatiakin kääntyy vähitellen sellaiseksi ettei toista kohtaan tunne mitään. Ja jos toinen hankalaksi erossa heittäytyy niin toisenko pitäisi vierestä hyväksyen katsoa?

        Kiva juttu tuo jankkaaminen, yksikään nainen ei ole kyennyt vastaamaan selkeästi mihinkään kysymykseen, siis yritetään epämääräisillä selittelyillä kumota asiat, ilman järki pesustetta kun mikään muu ei auta tulee ilkeily ja haukkuminen.

        Mikä sun ongelma y15 oikein on? Asioista voi mun mielestä ainakin puhua johonkin rajaan saakka, olla empaattinen, ymmärtäväinen, mutta ei se riitä mihinkään jos toinen ei hiertäville asioille tee mitään. OLETKO VARMA ETTEI KYSYMYS OLE PELKÄSTÄNSÄ SINUN OMASTA HALUSTA/TAHDOSTA, ONKO PARISKUNTA SOPINEET/NEUVOTELLEET ASIASTA, VAI ONKO KYSYMYS PELKÄSTÄÄN TOISEN TAHDOSTA Silloin pitää toimia, lasten ehdoilla tietty, mutta muutoin asioita järjestellen. Empatiakin kääntyy vähitellen sellaiseksi ettei toista kohtaan tunne mitään. Ja jos toinen hankalaksi erossa heittäytyy niin toisenko pitäisi vierestä hyväksyen katsoa? KYLLÄHÄN SE HANKALKSI HEITTÄYTYVÄN ONGELMA ON ETTEI YMMÄRRÄ MITÄ TOINEN TARKOITTAA, HARVOIN KUKAAN ILKEYTTÄÄN ASIOITA VAIKEUTTAA OIKEASTI.

        Empaattinen ihminen kykenee ymmärtämään toisen ihmisen kannalta asioita.


        Olisi kiva kuulla mistä tässäkin tapauksessa on oikeasti kysymys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe