Sovellettava tes?

wtftaas

Eräässä vuokrafirmassa pienen kaivelun jälkeen osattiin sanoa että työtä koskee HPL työehtosopimus. Miksei sovelleta Pro:n ict-toimihenkilötessiä? Eikös aina pitäisi soveltaa samaa kuin muihin työntekijöihin asiakasfirmassa eikä vuokratyöläiseen jotain omaansa? Kyseessä siis ict-alan ylläpitotyö.

Yhteyshenkilö ei kyllä osannut kertoa ensin edes palkanmaksukautta tai miten työpäivät sovitaan/hyväksytään/ilmoitetaan palkanmaksuun. Työ alkaisi siis osa-aikaisena.

Vaikuttaa jo heti alkuun niin sekavalta ja epäilyttävältä, että en tiedä uskaltaako lähteä kelkkaan laisin.

4

547

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuokratyöoppaasta

http://www.vuokratyoopas.fi/

Vuokratyössä noudatettavat palkkaehdot ja muut työsuhteen ehdot

Vuokratyödirektiivissä säädetyn yhdenvertaisuusperiaatteen mukaan vuokratyöntekijän palkan ja muiden keskeisten työehtojen on oltava vähintään samat kuin jos vuokratyövoimaa käyttävä yritys olisi palkannut työntekijän.

Yhdenvertaisuuden periaatteesta on direktiivin mukaan kuitenkin mahdollista poiketa. Suomi on käyttänyt poikkeamismahdollisuutta ja säätänyt vuokratyössä sovellettavista vähimmäisehdoista työsopimuslaissa toisin.

Työsopimuslain (55/2001) 2 luvun 9 §:n mukaan vuokratyöntekijän vähimmäisehdot määräytyvät ensisijaisesti (1) oman työnantajan työehtosopimuksen mukaan. Jos työnantaja ei ole sidottu mihinkään työehtosopimukseen, työsuhteen vähimmäisehdot määräytyvät (2) käyttäjäyrityksen työehtosopimuksen mukaan. Jos oma työnantaja ei ole sidottu omaan eikä käyttäjäyrityksen työehtosopimukseen, työsuhteen ehdot määräytyvät (3) käyttäjäyritystä sitovien ja siellä yleisesti sovellettavien sopimusten tai käytäntöjen mukaisesti.

Vuokrayritys vastaa työnantajana vähimmäisehtojen noudattamisesta.

• Tt99

Vedätystä ja kusetusta.
      Jos kyseessä on Work Power tai Selekta!

• frdr

kaikki vuokrafirmat yrittää huijata työntekijää!valitettavasti varsinkin monet nuoret ei tiedä oikeuksiaan eikä ymmärrä kuinka paljon heiltä jätetään maksamatta heille kuuluvia rahoja

• kontaktihlö

eikö noita kannata kysyä ennen kuin aloittaa ihan reilusti? Eihän sitä tiedä mikä sun ns. kontaktihenkilö on ollut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      157
      1460
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      129
      1170
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      869
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      782
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      61
      699
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      665
    7. 51
      652
    8. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      572
    9. 76
      566
    10. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      558
    Aihe