Olen tilaamassa pyörää nettikaupasta. On vanha fillari, jossa ihan hyvä runkoko, mutta mistä tämä koko pyörässä mitataan, jotta osaan tilata oikean koon?
Runkoon mittaus
9
443
Vastaukset
- fillarihullu
Tähän ei ole antaa helppoa vastausta koska sopiva runkokoko riippuu sinun ja pyörämallin keskinäisistä mittasuhteista. Jos et ole näistä aivan varma, suosittelen hankkimaan pyörän kaupasta jossa pääset kokeilemaan ennen ostopäätöstä. Löydätkö jostain nykyisen pyöräsi tarkat mitat? Vertaa niitä uuteen ehdokkaaseen ja jos ovat lähellä toisiaan, saattaa sopiva koko löytyä. Tärkeintä tietysti että koko osuu edes hehtaarilleen oiken. Pieniä säätöjä pääsee aina tekemään esim stemmiä vaihtamalla lyhyempään tai pitempään. Yleisesti ottaen netistä tilaaminen on ok jos tietää mitä haluaa. Itse uskalsin näin tehdä vasta hiljan vaikka olen pyöräillyt joku 40v mitä erilaisimmilla fillareilla. Netissä on kieltämättä välillä todella houkuttelevia tarjouksia. Toivottavasti saat sopivan ja hyvän fillarin koska sellaisella ajaa mielikseen!
- narskis
Nettipyöräliikkeiden sivuilla on ainakin osaan pyöristä laitettu tarkat rungon mitat.
- 175
Ongelma on siis, että en tiedä vanhan sopivan fillarin runkokoa. Miten se mitataan? Joku muitikuva että polkimien keskiöstä satulan putken loppuun?
- narskis
Vikaise vaikka Chainreactioncycles sivuja. Katso vaikka ensimmäistä clearance pyörää. sieltä löytyy size chart.
- Maantiepyöräilijä
GCN:n videot ovat yleensä aika hyviä.
https://youtu.be/B7mPbF0U270
Samalla kanavalla on myös videoita, miten löydät oikean kokoisen pyörän. - Helppohomma
Ainakin vanha ns.nyrkkisääntö maastopyörän rungon koosta syntyy näin ,mene seisomaan hajareisin viistoputken ylle haarojen väliin täytyy jäädä 10-12cm väljää. Jos olet jo kasvusi kasvanut se on sinun pyöräsi pitemmän aikaa
- narskis
Erityistä huomioita kannattaa kiinnittää satulan etäisyyteen ohjaustangosta. Oikeastaan vaakaputken pituus on tärkein mitta polkupyörä sopivuuden kannalta.
- Maantiepyöräilijä
Jep. Korkeutta on helpompi säätää satulatolpalla, kun pituuden säätö vaatii stemmin vaihdon.
- Hyväontaas
Hyvä nyrkkisääntö..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu463516- 1362525
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti172494Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151973- 161436
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731337- 1061324
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531043- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21969