Nollasopimus / tarvittaessa töihin kutsuttava

kannattaakotehdä

Kannattaako? Saako työttömiltä päiviltä työttömyyspäivärahaa? Entä sairaspäiviltä?

7

464

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkkkki

0-sopimus voi sopia joillekin, joita ei haittaa, että 0-sopimus ei takaa yhtäkään työtuntia.
      Voi saada soviteltua työttömyyspäivärahaa.
      Voi saada sairausajan palkkaa - todennäköisemmin ei. Jos sairastuu pitemmäksi aikaa, niin Kelan sairauspäiväraha alkaa juosta.

Pistäpä kuukkeliin hakusanaksi esim. 0-sopimus ja lue.

• faktat_esiin

No ei kannata tehdä.
      Unohda paskatyöt ja kusettaja vuokrafirmat.

• miesavustaja

Minä teen os-aikasesti henkilökohtaisen avustajan töitä. Sopparissa tunteja 0-116,5 muistaakseni. Tunteja saa että siitä ei ole pelkoa että ei saisi. . Avustettavia on eikä ne lopu kesken. Mulla on vakioavustettavia 5 joidenka luona käyn ja heidän kanssaan sovin kahden kesken työvuoroni enkä työnantajan kanssa. Monilla on esim. että max 30h kuussa saa tehdä mikä ei saa ylittyä mutta se kuinka monta tuntia teen kunkin luona kuussa on de sitten esim . 10h tai 20h tms. niin sen sovin avustettavan kanssa kahden kesken ja tunnit merkkaan. sitten tuntienkirjausjärjestelmään Soviteltua työmarkkinatukea saan lisäksi.

• ihanomillaan

Tälläisellä sopparilla kun tekee töitä ja/kun sattuu Esim: työmatkalla jotain, työnantajalla on mahdollisuus poistaa se päivä työlistalta. Joten olet ihan omillasi, joissakin on vielä niin, että joudut julkisella terveyspalveluita käyttämään.Olet vakuutettu, mutta vain teoriassa. Työnantaja käyttää sanaa: Keikkalainen

• avustajamies

Niin jos mulla on kaksi avustettavaa saman päivän aikana ja menen eka tekee tunnit toiselle ja matkalla toiselle auto vaikka hajoaa niin tunnit merkkaan sille kenen luona olin enkä tietenkään sille kenen luo en pääse. Mitenkä poistaa se päivä työlistalta? Ei mulla ole mitään työlistaa tai siis en saa mistään työnantajalta etukäteen päiviä millon meen minnekkin koska minä sovin päivät avustettavien kanssa lahden kesken kuten sanoin edellisessä viestissä. Tietenkin niistä tunneista saa palkan mitkä on kerenny tekee ennenkuin jos sattuisi jotain työpäivän aikana.

• ghjkghjk

Luultavasti et nollatuntisopimuksella myöskään saa lomarahaa (noin puolet kuukausipalkasta). Siis saat kylläkin lomapalkkaa mutta et lomarahaa.

• SuomiNousuun

Työstä mitään palkkaa tarvitse saada.

Ihan fiililsellä voi kokeilla eri juttuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe