Nollasopimus / tarvittaessa töihin kutsuttava

kannattaakotehdä

Kannattaako? Saako työttömiltä päiviltä työttömyyspäivärahaa? Entä sairaspäiviltä?

7

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkkkki

      0-sopimus voi sopia joillekin, joita ei haittaa, että 0-sopimus ei takaa yhtäkään työtuntia.
      Voi saada soviteltua työttömyyspäivärahaa.
      Voi saada sairausajan palkkaa - todennäköisemmin ei. Jos sairastuu pitemmäksi aikaa, niin Kelan sairauspäiväraha alkaa juosta.

      Pistäpä kuukkeliin hakusanaksi esim. 0-sopimus ja lue.

    • faktat_esiin

      No ei kannata tehdä.
      Unohda paskatyöt ja kusettaja vuokrafirmat.

    • miesavustaja

      Minä teen os-aikasesti henkilökohtaisen avustajan töitä. Sopparissa tunteja 0-116,5 muistaakseni. Tunteja saa että siitä ei ole pelkoa että ei saisi. . Avustettavia on eikä ne lopu kesken. Mulla on vakioavustettavia 5 joidenka luona käyn ja heidän kanssaan sovin kahden kesken työvuoroni enkä työnantajan kanssa. Monilla on esim. että max 30h kuussa saa tehdä mikä ei saa ylittyä mutta se kuinka monta tuntia teen kunkin luona kuussa on de sitten esim . 10h tai 20h tms. niin sen sovin avustettavan kanssa kahden kesken ja tunnit merkkaan. sitten tuntienkirjausjärjestelmään Soviteltua työmarkkinatukea saan lisäksi.

    • ihanomillaan

      Tälläisellä sopparilla kun tekee töitä ja/kun sattuu Esim: työmatkalla jotain, työnantajalla on mahdollisuus poistaa se päivä työlistalta. Joten olet ihan omillasi, joissakin on vielä niin, että joudut julkisella terveyspalveluita käyttämään.Olet vakuutettu, mutta vain teoriassa. Työnantaja käyttää sanaa: Keikkalainen

    • avustajamies

      Niin jos mulla on kaksi avustettavaa saman päivän aikana ja menen eka tekee tunnit toiselle ja matkalla toiselle auto vaikka hajoaa niin tunnit merkkaan sille kenen luona olin enkä tietenkään sille kenen luo en pääse. Mitenkä poistaa se päivä työlistalta? Ei mulla ole mitään työlistaa tai siis en saa mistään työnantajalta etukäteen päiviä millon meen minnekkin koska minä sovin päivät avustettavien kanssa lahden kesken kuten sanoin edellisessä viestissä. Tietenkin niistä tunneista saa palkan mitkä on kerenny tekee ennenkuin jos sattuisi jotain työpäivän aikana.

    • ghjkghjk

      Luultavasti et nollatuntisopimuksella myöskään saa lomarahaa (noin puolet kuukausipalkasta). Siis saat kylläkin lomapalkkaa mutta et lomarahaa.

    • SuomiNousuun

      Työstä mitään palkkaa tarvitse saada.

      Ihan fiililsellä voi kokeilla eri juttuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1927
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1729
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1186
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe