Nollasopimus / tarvittaessa töihin kutsuttava

kannattaakotehdä

Kannattaako? Saako työttömiltä päiviltä työttömyyspäivärahaa? Entä sairaspäiviltä?

7

475

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkkkki

0-sopimus voi sopia joillekin, joita ei haittaa, että 0-sopimus ei takaa yhtäkään työtuntia.
      Voi saada soviteltua työttömyyspäivärahaa.
      Voi saada sairausajan palkkaa - todennäköisemmin ei. Jos sairastuu pitemmäksi aikaa, niin Kelan sairauspäiväraha alkaa juosta.

Pistäpä kuukkeliin hakusanaksi esim. 0-sopimus ja lue.

• faktat_esiin

No ei kannata tehdä.
      Unohda paskatyöt ja kusettaja vuokrafirmat.

• miesavustaja

Minä teen os-aikasesti henkilökohtaisen avustajan töitä. Sopparissa tunteja 0-116,5 muistaakseni. Tunteja saa että siitä ei ole pelkoa että ei saisi. . Avustettavia on eikä ne lopu kesken. Mulla on vakioavustettavia 5 joidenka luona käyn ja heidän kanssaan sovin kahden kesken työvuoroni enkä työnantajan kanssa. Monilla on esim. että max 30h kuussa saa tehdä mikä ei saa ylittyä mutta se kuinka monta tuntia teen kunkin luona kuussa on de sitten esim . 10h tai 20h tms. niin sen sovin avustettavan kanssa kahden kesken ja tunnit merkkaan. sitten tuntienkirjausjärjestelmään Soviteltua työmarkkinatukea saan lisäksi.

• ihanomillaan

Tälläisellä sopparilla kun tekee töitä ja/kun sattuu Esim: työmatkalla jotain, työnantajalla on mahdollisuus poistaa se päivä työlistalta. Joten olet ihan omillasi, joissakin on vielä niin, että joudut julkisella terveyspalveluita käyttämään.Olet vakuutettu, mutta vain teoriassa. Työnantaja käyttää sanaa: Keikkalainen

• avustajamies

Niin jos mulla on kaksi avustettavaa saman päivän aikana ja menen eka tekee tunnit toiselle ja matkalla toiselle auto vaikka hajoaa niin tunnit merkkaan sille kenen luona olin enkä tietenkään sille kenen luo en pääse. Mitenkä poistaa se päivä työlistalta? Ei mulla ole mitään työlistaa tai siis en saa mistään työnantajalta etukäteen päiviä millon meen minnekkin koska minä sovin päivät avustettavien kanssa lahden kesken kuten sanoin edellisessä viestissä. Tietenkin niistä tunneista saa palkan mitkä on kerenny tekee ennenkuin jos sattuisi jotain työpäivän aikana.

• ghjkghjk

Luultavasti et nollatuntisopimuksella myöskään saa lomarahaa (noin puolet kuukausipalkasta). Siis saat kylläkin lomapalkkaa mutta et lomarahaa.

• SuomiNousuun

Työstä mitään palkkaa tarvitse saada.

Ihan fiililsellä voi kokeilla eri juttuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      42
      3394
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1994
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1729
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1527
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1508
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      9
      1391
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1377
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1227
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1125
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      22
      1102
    Aihe