Aamunavaus

Kirjauduttani, ja valittuani itseni sisään chattiin, eteeni levittäytyi keskusteluvirta, jonka aiheena olivat lapset ja lapsenlapset.

Lasipöydällä edessäni oli tyhjä pullo Taittingeria ja tahmaiselta näyttävä lasi kaukosäätimen vieressä. Pullo oli samanvärinen kuin jääkaappini, vaaleanpunainen. Eteisen käytävälle oli kaatunut taitoluistinpari suojineen.

Kirkkaanpunainen chili, pirteä sitruuna ja vihreä limetti leikkuulaudalla olivat kuin paletilla niine hyvineen, sillä olin nyppinyt niistä hintalaput. Välittömästi. En ollut edes riisunut pois päällysvaatteita. Mielestäni hintalaput olivat rumia.

Siirsin chatin toiselle näytölle. Se näytti hitaalta sanaputoukselta. Se valui kuin vesi pitkin ikkunaruutua ollessani jo toisaalla. Sana ”ikihankala” oli varastanut kaiken huomioni kirjoittaessani tätä.

En ollut koskaan ennen nähnyt sellaista. Sana sellaisenaan vaikutti kelohongalta metsässä, itsensä ympäri kiertyneeltä ja harmaalta, mutta kauniilta. Kosketin sen karheaa pintaa ilman hansikasta, seisten aloillani sulavassa lumessa.

57

816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Burdensome

      Suloista ja viiltävää. Pumpulinpehmeä hattara, jonka tikkuna on tikari.

    • Kirkkaanpunainen chili, pirteä sitruuna ja vihreä limetti tekee muuten upean kombon kenen keittiöön hyvänsä. Luistimet kuuluu ikään kuin olla siinä, missä ovatkin. Olisi alastonta siirtää niitä piiloon jonnekin oven taakse. Harmaa kelohonka on kaunista, mutta miksi niin etäinen vertauskuva?

      Donnan piru on muuten hukkunut chattiin. Miten helkkarissa muuten selität sen että sun julkiset tekstit ovat jääneet vähemmälle? Ja kirjoitustyylisi on hieman muuttunut... uneksuvammaksi. Hmm.

      Eniten ihmetyttää julkinen rekkaantumisi.

      • Rakastunut?


      • Dissident kirjoitti:

        Rakastunut?

        Sama tuli mieleen. Perkuleen Donna nyt voisi tulla hieman avautumaan asioista.

        Eräs toinenkin vaihtoehto tuli mieleen.


      • elisakettu kirjoitti:

        Sama tuli mieleen. Perkuleen Donna nyt voisi tulla hieman avautumaan asioista.

        Eräs toinenkin vaihtoehto tuli mieleen.

        No Donsku on sellainen kiusija aina....

        No speguloijaan myö...mikä toinen vaihtoehto?


      • Dissident kirjoitti:

        No Donsku on sellainen kiusija aina....

        No speguloijaan myö...mikä toinen vaihtoehto?

        Jos Donna olisi nainen, väittäisin että on raskaana. Mutta kun ei ole. Siis raskaana.

        Ei. Rakastunut on. Tai toivottoman ihastunut. Voisitko kuvitella Donnaa toivottoman ihastuneena?


      • elisakettu kirjoitti:

        Jos Donna olisi nainen, väittäisin että on raskaana. Mutta kun ei ole. Siis raskaana.

        Ei. Rakastunut on. Tai toivottoman ihastunut. Voisitko kuvitella Donnaa toivottoman ihastuneena?

        Hmmm, kuka on se onnekas?☺️


      • elisakettu kirjoitti:

        Jos Donna olisi nainen, väittäisin että on raskaana. Mutta kun ei ole. Siis raskaana.

        Ei. Rakastunut on. Tai toivottoman ihastunut. Voisitko kuvitella Donnaa toivottoman ihastuneena?

        No ihastuminen, rakastuminen tai ihan vaan pysähtyminen...uuden luominen...

        Taiteilijat aina pysähtyvät ja vetäytyvät, rikkovat rajoja ja menevät epämukavuusalueelle...

        Jospa nyt Gummerrukselle pykää novellia?


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Hmmm, kuka on se onnekas?☺️

        Nythän täällä on kaikki uteliaat juoruilee...

        No nii....sinne meni mun palstakatu-uskottavuus viimeistään...juoruakaks tässä huomaa ittensäkin jo...

        Yhyy..


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Hmmm, kuka on se onnekas?☺️

        Tekisi mieleni väittää, että se olet sinä. Olen pitkään epäillyt, että olette palstapari, josta ette oikein huutele. Teillä on jonkinlaista... kemiaa.


      • elisakettu kirjoitti:

        Tekisi mieleni väittää, että se olet sinä. Olen pitkään epäillyt, että olette palstapari, josta ette oikein huutele. Teillä on jonkinlaista... kemiaa.

        Heh, minä?!! Enhän mä koskaan voita lotossakaan. 😄


      • Dissident kirjoitti:

        No ihastuminen, rakastuminen tai ihan vaan pysähtyminen...uuden luominen...

        Taiteilijat aina pysähtyvät ja vetäytyvät, rikkovat rajoja ja menevät epämukavuusalueelle...

        Jospa nyt Gummerrukselle pykää novellia?

        Donna pystyy kirjoittamaan Gummeruksen lomassakin. Tää on nyt jotain muuta.

        Toivottavasti ei tee ainakaan surutyötä. Tuo näyttökuvaus nimittäin voisi viitata siihenkin.


      • Dissident kirjoitti:

        Nythän täällä on kaikki uteliaat juoruilee...

        No nii....sinne meni mun palstakatu-uskottavuus viimeistään...juoruakaks tässä huomaa ittensäkin jo...

        Yhyy..

        Tästä on hyvä jatkaa....katotaan kellä on vettä kengässä. 😉


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Heh, minä?!! Enhän mä koskaan voita lotossakaan. 😄

        Rupesi aivan sairaasti naurattamaan. Ajattelin että ollaan toivottaman ihastuneita Donnaan molemmat.

        (hirnuu)

        ps. en minäkään voita ikinä lotossa


      • elisakettu kirjoitti:

        Donna pystyy kirjoittamaan Gummeruksen lomassakin. Tää on nyt jotain muuta.

        Toivottavasti ei tee ainakaan surutyötä. Tuo näyttökuvaus nimittäin voisi viitata siihenkin.

        No surutyökin on elämää....väistämätöntä.

        Mutta osaa värjäilläkin.


      • elisakettu kirjoitti:

        Rupesi aivan sairaasti naurattamaan. Ajattelin että ollaan toivottaman ihastuneita Donnaan molemmat.

        (hirnuu)

        ps. en minäkään voita ikinä lotossa

        Mihin sakkiin mä sotkeennuinkaan? Voiko tästä lähtee niin, että viheltelee ja laittaa kädet taskuun ja katselee taivaalle?


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Tästä on hyvä jatkaa....katotaan kellä on vettä kengässä. 😉

        No mietin tosiaan, että kuulunkohan tänne just nyt?

        On kelejä pielly!

        Heh...


      • Dissident kirjoitti:

        No surutyökin on elämää....väistämätöntä.

        Mutta osaa värjäilläkin.

        Mieti, missä tunnetilassa ihminen näkee aloituksen kuvaamia yksityiskohtia? Siis ei näe kokonaisuutta ympärillä, vaan tiettyjä yksityiskohtia.


      • Dissident kirjoitti:

        Mihin sakkiin mä sotkeennuinkaan? Voiko tästä lähtee niin, että viheltelee ja laittaa kädet taskuun ja katselee taivaalle?

        Eikä karata minnekään taivaanrannoille. Myönnä että olet pikkasen ihastunut Donnaan itsekin. Myönnä!


      • elisakettu kirjoitti:

        Eikä karata minnekään taivaanrannoille. Myönnä että olet pikkasen ihastunut Donnaan itsekin. Myönnä!

        No kyllähän mä sitä naurattelinkin, että tykkään mä Donskusta tietty.

        Mutta jos keskittyy johonkin yksityiskohtiin, voi olla hajamielinen. Hirnahdukset jää pois.....se voi olla suruakin, mutta minä pidän sitä myös keskittymisenä. Vakavuus ei aina ole huonon merkki vaan silloin ajatuksia käytetään focusoimaan jotain... itsekin teen niin.


      • Dissident kirjoitti:

        No kyllähän mä sitä naurattelinkin, että tykkään mä Donskusta tietty.

        Mutta jos keskittyy johonkin yksityiskohtiin, voi olla hajamielinen. Hirnahdukset jää pois.....se voi olla suruakin, mutta minä pidän sitä myös keskittymisenä. Vakavuus ei aina ole huonon merkki vaan silloin ajatuksia käytetään focusoimaan jotain... itsekin teen niin.

        Sanoisin, että se on se kirja. Keskustelu lapsista ja lapsenlapsista. = jotain pitää jättää jälkeen.

        Harmaa kelohonka. Iki-ihana -sana. = jotain mikä jää historiaan ja on kestävää.

        Hitto mä oon hyvä näissä...


      • Dissident kirjoitti:

        No kyllähän mä sitä naurattelinkin, että tykkään mä Donskusta tietty.

        Mutta jos keskittyy johonkin yksityiskohtiin, voi olla hajamielinen. Hirnahdukset jää pois.....se voi olla suruakin, mutta minä pidän sitä myös keskittymisenä. Vakavuus ei aina ole huonon merkki vaan silloin ajatuksia käytetään focusoimaan jotain... itsekin teen niin.

        Onko hirnit jääneet pois? Minä kun en palstaa ole paljon nähnyt, enkä Donnan tekstejä muutenkaan.

        Donna voi olla mitä tahansa, mutta ei ole hajamielinen. Ymmärrän että tyylin muutos voi liittyä hahmoon (Donnadonatello). Tämä on vakavampi ja eräällä lailla naisellisempi kuin aiemmat.

        Muutosprosessi?


      • Dissident kirjoitti:

        Sanoisin, että se on se kirja. Keskustelu lapsista ja lapsenlapsista. = jotain pitää jättää jälkeen.

        Harmaa kelohonka. Iki-ihana -sana. = jotain mikä jää historiaan ja on kestävää.

        Hitto mä oon hyvä näissä...

        Villi veikkaus: tyydyttääkö Donna uteliaisuutemme?

        Ai niin, nythän mä vasta hokasin että Donskulle voi vaikka laittaa postia. Hähä!


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Tästä on hyvä jatkaa....katotaan kellä on vettä kengässä. 😉

        Muuten, mistä tuo älyttömän nätti kuva on peräisin?


      • elisakettu kirjoitti:

        Villi veikkaus: tyydyttääkö Donna uteliaisuutemme?

        Ai niin, nythän mä vasta hokasin että Donskulle voi vaikka laittaa postia. Hähä!

        Siis onhsn ksikki muuttunut Donskussa. Mutta samahan mullskin oli. Jäi hymiöt pois ja muutenkin vakavoiduin, joskin se muutos näkyy dramaattisemmin muille....

        Täällä muutoksia ei voi tehdä kovin pikkuhiljalleen.

        Mutta tuo muutosprosessi voi olla mitä vaan....irl tai vaan palstalla. Kieroin miettimisajatus vääntäytyy Donnan arkaan paikkaan...rintoihin. Pyöristyikö kiikarit siellä?

        Niin. Sitähän voit kokeilla. Säpoa vaan menemään...tosin sehän tulee bumerangina takas jos ei ole ottanut palvelua.


      • Dissident kirjoitti:

        Siis onhsn ksikki muuttunut Donskussa. Mutta samahan mullskin oli. Jäi hymiöt pois ja muutenkin vakavoiduin, joskin se muutos näkyy dramaattisemmin muille....

        Täällä muutoksia ei voi tehdä kovin pikkuhiljalleen.

        Mutta tuo muutosprosessi voi olla mitä vaan....irl tai vaan palstalla. Kieroin miettimisajatus vääntäytyy Donnan arkaan paikkaan...rintoihin. Pyöristyikö kiikarit siellä?

        Niin. Sitähän voit kokeilla. Säpoa vaan menemään...tosin sehän tulee bumerangina takas jos ei ole ottanut palvelua.

        En mä jaksa mitään postia laittaa. Sehän mun vikana on muutenkin, etten oikein kehenkään jaksa pitää yhteyttä.

        Donnan rinnoista mulla on eräänlainen olettama, mutta ehdottomasti pidän sen omana tietonani.

        On näemmä kirjoitellut muille palstoille.


      • elisakettu kirjoitti:

        En mä jaksa mitään postia laittaa. Sehän mun vikana on muutenkin, etten oikein kehenkään jaksa pitää yhteyttä.

        Donnan rinnoista mulla on eräänlainen olettama, mutta ehdottomasti pidän sen omana tietonani.

        On näemmä kirjoitellut muille palstoille.

        Heh...no ei kai siitä pidä ottaa paineita?

        No niistä se vasta spegulaation saiskin...

        Aijai... meinaa lipsua meiltä pois? Kurkkii vihreemmille niityille?


      • Dissident kirjoitti:

        Heh...no ei kai siitä pidä ottaa paineita?

        No niistä se vasta spegulaation saiskin...

        Aijai... meinaa lipsua meiltä pois? Kurkkii vihreemmille niityille?

        Donna pitää laittaa ojennukseen moisesta vieraissa käynneistä.
        Kurkistelu on sallittua vain ja ainoastaan jos muistaa pitää huolta ensin "omista".


      • elisakettu kirjoitti:

        Donna pitää laittaa ojennukseen moisesta vieraissa käynneistä.
        Kurkistelu on sallittua vain ja ainoastaan jos muistaa pitää huolta ensin "omista".

        Aha... mustasukkaisuus hiipii suhun....

        Se voi johtua kyllä ilmapiiristä täällä. Ei halua ahdistua mukana. Vaikka kyllä tää on jo parempi kuin joulukuussa...


      • Dissident kirjoitti:

        Aha... mustasukkaisuus hiipii suhun....

        Se voi johtua kyllä ilmapiiristä täällä. Ei halua ahdistua mukana. Vaikka kyllä tää on jo parempi kuin joulukuussa...

        Tottakai olen mustasukkainen kaikista palstalaisista ja pidän heistä kynsin ja hampain kiinni.

        Teknolla on tapana kyllästyä. On vaihtanut palstaa useasti.


      • elisakettu kirjoitti:

        Tottakai olen mustasukkainen kaikista palstalaisista ja pidän heistä kynsin ja hampain kiinni.

        Teknolla on tapana kyllästyä. On vaihtanut palstaa useasti.

        Aijaa? Mustakin? Ajatteles jos joku nainen liehittelee ja kieltää palstailun? Tuutko järjestämään draaman? Heh..

        No kyllä mäkin joskus kävin ml-palstalla pyörähtää, mutta ei siellä oikeen mitään tapahdu...


      • elisakettu kirjoitti:

        Muuten, mistä tuo älyttömän nätti kuva on peräisin?

        Hyvä kysymys, valitettavasti en kykene siihen täsmällisempää vastausta antamaan, mistä tuo kuva on. Muuta kuin mun kännykstäni, näytönsäästäjä tai oikeammin ehkä taustakuva.

        Olisi kiva tietää mistäpäin maailmaa saa noin hienoja kuvia. ☺️


      • Dissident kirjoitti:

        Aijaa? Mustakin? Ajatteles jos joku nainen liehittelee ja kieltää palstailun? Tuutko järjestämään draaman? Heh..

        No kyllä mäkin joskus kävin ml-palstalla pyörähtää, mutta ei siellä oikeen mitään tapahdu...

        Sustakin. Jos joku nainen kieltää sulta palstailun niin laitetaan se järjestykseen justiinsa. Palstadraamaa parhaimmillaan.

        ML kuivahti hiljaiseksi. Sikäli sääli, koska teemat saattoi olla mitä vain maan ja taivaan väliltä. Ja hyviä, hauskoja kirjoittajia.


      • elisakettu kirjoitti:

        Rupesi aivan sairaasti naurattamaan. Ajattelin että ollaan toivottaman ihastuneita Donnaan molemmat.

        (hirnuu)

        ps. en minäkään voita ikinä lotossa

        Kuka vois olla ihastumatta Donnaan, hänen kesyttömän kauniiseen ja karismaattiseen kirjalliseen ilmaisuun ja sielun sopukoiden suloiseen sanoittamiseen?!

        Nostakoon heti käden ylös ja karjaisen!😮


      • elisakettu kirjoitti:

        Sustakin. Jos joku nainen kieltää sulta palstailun niin laitetaan se järjestykseen justiinsa. Palstadraamaa parhaimmillaan.

        ML kuivahti hiljaiseksi. Sikäli sääli, koska teemat saattoi olla mitä vain maan ja taivaan väliltä. Ja hyviä, hauskoja kirjoittajia.

        Vautsi! Nyt oon otettu! *punastuu ja kairaa kengänkärjellään maata*

        Joo. Täälläkin parhaillaan on laidasta laitaan. Nyt ei oo ollut kovin pahojs kukkotappeluitakaan. Pikkuista pullistelua lukuunottamatta...mutta ainahan sitä, missä miehiä ja naisia...


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Kuka vois olla ihastumatta Donnaan, hänen kesyttömän kauniiseen ja karismaattiseen kirjalliseen ilmaisuun ja sielun sopukoiden suloiseen sanoittamiseen?!

        Nostakoon heti käden ylös ja karjaisen!😮

        Hyvä kirjoitusta voisi melkein verrata hyvään seksiin. Siksi kirjoittajiin(kin) on niin helppo ihastua.

        *katselee ihastuksissaan ympäriinsä*


      • Dissident kirjoitti:

        Vautsi! Nyt oon otettu! *punastuu ja kairaa kengänkärjellään maata*

        Joo. Täälläkin parhaillaan on laidasta laitaan. Nyt ei oo ollut kovin pahojs kukkotappeluitakaan. Pikkuista pullistelua lukuunottamatta...mutta ainahan sitä, missä miehiä ja naisia...

        Elä ujostele. Ota vastaan vain se, mikä on ansaittukin.


      • elisakettu kirjoitti:

        Hyvä kirjoitusta voisi melkein verrata hyvään seksiin. Siksi kirjoittajiin(kin) on niin helppo ihastua.

        *katselee ihastuksissaan ympäriinsä*

        Tuo pitää paikkansa. On tavattoman ihanaa ahmia silmineen ja tajuntaansa tekstiä, joka tulee toisen älyllisen olennon näppäilystä blancolle. Ja tekstiä joka saa jotain sisällä värähtämään...


      • elisakettu kirjoitti:

        Elä ujostele. Ota vastaan vain se, mikä on ansaittukin.

        Joo. Kunhan kursailin....


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Tuo pitää paikkansa. On tavattoman ihanaa ahmia silmineen ja tajuntaansa tekstiä, joka tulee toisen älyllisen olennon näppäilystä blancolle. Ja tekstiä joka saa jotain sisällä värähtämään...

        Joskus oon sanonutkin, että värin voi sanoa ja kirjoittaa, mutta sävyn kertomiseen tarvitaan sitä jotain.

        Jos jokainen osais puhua tai kirjoittaa suoraan sieluun, eipä jäis niin empätiedä-varaa...


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Tuo pitää paikkansa. On tavattoman ihanaa ahmia silmineen ja tajuntaansa tekstiä, joka tulee toisen älyllisen olennon näppäilystä blancolle. Ja tekstiä joka saa jotain sisällä värähtämään...

        Mjoo. Ja varsinkin kun kirjoittaja ei jätä kylmäksi, eikä aliarvioi lukijaansa.

        Tuo on eräänlainen hyvän kirjoittajan mittari itselleni.

        Muuten. Pakko kysyä eräs henkilökohtainen kysymys. Ihastuitko mieheesi ensin kirjoitusten kautta?


      • Dissident kirjoitti:

        Joskus oon sanonutkin, että värin voi sanoa ja kirjoittaa, mutta sävyn kertomiseen tarvitaan sitä jotain.

        Jos jokainen osais puhua tai kirjoittaa suoraan sieluun, eipä jäis niin empätiedä-varaa...

        Näinpä, sitten vielä yksi ihastuttava asia, se kun joku ymmärtää mitä sanot ja sanoilla tarkoitat. Jotenkin kiehtovaa, kuten sekin että on teksti ja sitä saa tulkita kuten tahtoo...väärää vastausta ei ole. ☺️


      • elisakettu kirjoitti:

        Mjoo. Ja varsinkin kun kirjoittaja ei jätä kylmäksi, eikä aliarvioi lukijaansa.

        Tuo on eräänlainen hyvän kirjoittajan mittari itselleni.

        Muuten. Pakko kysyä eräs henkilökohtainen kysymys. Ihastuitko mieheesi ensin kirjoitusten kautta?

        Aika tärkeitä seikkoja juuri nuo mainitsemasi. Varsinkin itse arvostan kun ei aliarvioida toista. Erimielisiäkin saa ja voi olla, mutta se että silti säilyttää toisen ajatuksen arvon..

        Se on hyvä siinä missä omanikin...ajatuksin.

        Kysymykseesi, kyllä. Palstalla ehkä kiinnitin huomiota siihen, että poikkesi jotenkin ns.tyypillisestä kirjoitetusta...sitten privana pääsin enemmän juttelemaan pois kaiken kansan silmien alta ja ihastuin ajatusmaailmaan. Se oli jotenkin tavanomaisesta poikkeava ja on sitä todella edelleen...😊

        Hyvin omanlaisensa persoona kaiken kaikkiaan ja sehän minua usein ihmisissä kiehtookin, ei se samanlaisuus vaan se erilaisuus. Näkökulmat ja oivallukset, mitkä avaa ihan uuden mielenkiintoisen ajatusmaailman...esimerkiksi.

        No joskus se erilaisuus voi toki ärsyttääkin, varsinkin kun on läheisessä suhteessa ihmisen kanssa, jonka kanssa pitäisi se arkikin saada sujumaan. Sitten voidaan kiertää hetki kehää, kuka nyt sanoo kuinka se tehdään. 😉😋


      • Dissident
        Nicitönnä kirjoitti:

        Näinpä, sitten vielä yksi ihastuttava asia, se kun joku ymmärtää mitä sanot ja sanoilla tarkoitat. Jotenkin kiehtovaa, kuten sekin että on teksti ja sitä saa tulkita kuten tahtoo...väärää vastausta ei ole. ☺️

        No täällähän sä jotenkin luet mua ilman erityisiä konsteja...sen kokee vastauksistas...
        Mutta minunhan pitäis savolaisena tuo tietää...vastuu jää lukijalle.

        Hehe...


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Aika tärkeitä seikkoja juuri nuo mainitsemasi. Varsinkin itse arvostan kun ei aliarvioida toista. Erimielisiäkin saa ja voi olla, mutta se että silti säilyttää toisen ajatuksen arvon..

        Se on hyvä siinä missä omanikin...ajatuksin.

        Kysymykseesi, kyllä. Palstalla ehkä kiinnitin huomiota siihen, että poikkesi jotenkin ns.tyypillisestä kirjoitetusta...sitten privana pääsin enemmän juttelemaan pois kaiken kansan silmien alta ja ihastuin ajatusmaailmaan. Se oli jotenkin tavanomaisesta poikkeava ja on sitä todella edelleen...😊

        Hyvin omanlaisensa persoona kaiken kaikkiaan ja sehän minua usein ihmisissä kiehtookin, ei se samanlaisuus vaan se erilaisuus. Näkökulmat ja oivallukset, mitkä avaa ihan uuden mielenkiintoisen ajatusmaailman...esimerkiksi.

        No joskus se erilaisuus voi toki ärsyttääkin, varsinkin kun on läheisessä suhteessa ihmisen kanssa, jonka kanssa pitäisi se arkikin saada sujumaan. Sitten voidaan kiertää hetki kehää, kuka nyt sanoo kuinka se tehdään. 😉😋

        Kiitos. Muuten, MeToo.


      • Dissident kirjoitti:

        No täällähän sä jotenkin luet mua ilman erityisiä konsteja...sen kokee vastauksistas...
        Mutta minunhan pitäis savolaisena tuo tietää...vastuu jää lukijalle.

        Hehe...

        Haha, ihan lonkalta heittelen mitä mieleen tulee heitellä, hyvää tsäkää jos osuu kohilleen. 😆
        Niiih, kiero savolaane sen tarttisi tietää, jos kuka...

        Kierona voipi myös saaha luotisuoran vastauksen ihan vaan kyselemällä kierosti..😂🤣


      • elisakettu kirjoitti:

        Kiitos. Muuten, MeToo.

        Var så god. U2. 😃


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Haha, ihan lonkalta heittelen mitä mieleen tulee heitellä, hyvää tsäkää jos osuu kohilleen. 😆
        Niiih, kiero savolaane sen tarttisi tietää, jos kuka...

        Kierona voipi myös saaha luotisuoran vastauksen ihan vaan kyselemällä kierosti..😂🤣

        Niinhän minäkin...letkeesti lonkalta silmät kiinni ja sinnepäin...heh

        Savolaisuushan on maailmankaikkeus.. kuin avaruushiukkanen, joka havannoidaan vaan jos aika pysäytetään..muuten se ei ole missään oikeastaan.

        Oon niin kiero, etten sateella kastu. Heh...


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Var så god. U2. 😃

        Mää meen nyt. Kauniita unia murut N ja D.


      • elisakettu kirjoitti:

        Mää meen nyt. Kauniita unia murut N ja D.

        Hyvää yötä, minä kans. Aikainen herätys. ☺️


      • elisakettu kirjoitti:

        Mää meen nyt. Kauniita unia murut N ja D.

        Öitä.

        Johan tästä joutais itsekin kohtpuoleen.


      • Dissident kirjoitti:

        Niinhän minäkin...letkeesti lonkalta silmät kiinni ja sinnepäin...heh

        Savolaisuushan on maailmankaikkeus.. kuin avaruushiukkanen, joka havannoidaan vaan jos aika pysäytetään..muuten se ei ole missään oikeastaan.

        Oon niin kiero, etten sateella kastu. Heh...

        Päh, savolaisena oot niin kiero ettet ees tiiä missä kohtaa mokoma lonkka sijaitsee!

        Niihän ne fiksummat tietää sanoa, että savonreissulla se korkkiruuvikin keksittiin. 🤣


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Päh, savolaisena oot niin kiero ettet ees tiiä missä kohtaa mokoma lonkka sijaitsee!

        Niihän ne fiksummat tietää sanoa, että savonreissulla se korkkiruuvikin keksittiin. 🤣

        Suatampa tietee, tahi olla tietämättäki!

        No onhan täällä keksitty vaikka mitä. Spedehän pulppusi ideoita ja lähti täältäpäin.

        Mutta pitäiskö ottaa Ellusta mallia ja mönkiä peiton alle? Jotenkin väsyttää niin maireesti...

        Öitä, Nic.


      • Dissident kirjoitti:

        Suatampa tietee, tahi olla tietämättäki!

        No onhan täällä keksitty vaikka mitä. Spedehän pulppusi ideoita ja lähti täältäpäin.

        Mutta pitäiskö ottaa Ellusta mallia ja mönkiä peiton alle? Jotenkin väsyttää niin maireesti...

        Öitä, Nic.

        Möngitään vaan. Öitä Dis. ☺️


      • EdesUnissa
        Nicitönnä kirjoitti:

        Möngitään vaan. Öitä Dis. ☺️

        Monesti asioiden selitykset ovat paljon yksinkertaisempia kuin haluaisimme niiden olevan. Siksi veikkaisin ettei TeknoDonna ole kuitenkaan rakastunut, vaan on saanut väsyttävän flunssan kuten noin miljoona suomalaista. Tosin pidin enemmän tuosta rakastumis teoriasta.


      • EdesUnissa kirjoitti:

        Monesti asioiden selitykset ovat paljon yksinkertaisempia kuin haluaisimme niiden olevan. Siksi veikkaisin ettei TeknoDonna ole kuitenkaan rakastunut, vaan on saanut väsyttävän flunssan kuten noin miljoona suomalaista. Tosin pidin enemmän tuosta rakastumis teoriasta.

        Noniinpä. Mutta rakastuminen on tietysti niin hyvä ja iloinen asia, että sitä toivois mielummin kun mälsää flunssaa. ☺️


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      53
      828
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      741
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      671
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe