Kaksi miestä erämaassa

Kaksi miestä kävelee kuumassa ja autiossa erämaassa. Toinen kantaa käsissään vettä, toisella on kädessään suuri malja. Mies, jolla on käsissään vettä, sanoo toiselle "Ystävä hyvä, ota minulta vettä, niin et kuole tänne erämaahan!" Mies, jolla on käsissään malja, vastaa "En tarvitse sinulta vettä, onhan minulla tämä malja. Ota minulta tämä malja." Johon toinen vastaa "En tarvitse sinun maljaasi, minulla on vettä kämmenilläni kylliksi."

Molemmat miehet kuolevat autiomaahan. Mikä on näyn selitys?

110

1290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaatietä

      Olisiko kyse syntien anteeksi antamisesta? Syntien pois pesemisestä? Synnin palkka on kuolema.
      Raamatussa on kirjoitettu synti vie hedelmänsä kuolemalle.
      Eikä hedelmätöin kuivunut Oksa tuota hyvää hedelmää ja se hakataan irti ja poltetaan.

      • Samaatietä

        Raamatussa on kirjoitettu pesumaljasta, kun Jeesus pesi opetuslapsen jalkoja.
        Mutta myös maljasta, jonka Jeesus joi eli maailman synnit ja kauheudet sovitti ristillä. Hän rukoilu, ota minulta pois tämä malja, jos mahdollista.
        Ehtoollisella juodaan viini, tämä on minun vereni sanoi Jeesus asettaessaan ehtoollisen.
        Verimalja kuvaa Jeesuksen sovitustyötä.


    • näkyleipä

      Älä yritä leikkiä kamelia, jos et omista kompassia.

    • Kirjakääröt

      1Moos.40:11 Biblia (1776). Ja Pharaon juoma-astia oli minun kädessäni: niin minä otin viinamarjat, ja pusersin ne Pharaon juoma- astiaan, ja annoin sen juoma-astian Pharaon käteen.

    • Samaatietä

      Tutkin raamatusta. Niin Jeesus sanoi heille, sen kalkin tosin tulette te juotte, jonka minä juon ja sillä kasteella te kastetaan, jolla minä kastetaan.
      Mutta istua minun oikealla ja vasemmalla ni puolella ei ole minun antamisellani, mutta niille, joille se valmistettu on. Markuksen evankeliumista tuo.
      Eli vesi on kaste ja malja kalkki.
      Tässä Raamatun kohdassa opetuslapset kilpailivat kunniapaikoista, mutta saivat osakseen kärsimystä ja kuolemaa, kuten Jeesus tulevia ennusti.

    • capiche

      Selitys voi olla vaikka totuus ja armo. Totuus ilman armoa on yhtä väärää oppia kuin armo ilman totuutta.

    • Samaatietä

      Vielä kunniapaikoista, joista opetuslapset kilpailivat tuossa aikaisemmin mainitsemassani tai siis kirjoittamassani viestissä, niin siittä tuli mieleen, että Jeesus myös näin Raamatussa: teistä suurin on oleva pienin Jumalan valtakunnassa.
      Myös niin, , ettei Hän tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja kehoitta meitä samaan, tulla Hänen kaltaisekseen. Ja myös, että Jumala on ilmoittanut itsensä Hänessä.

      Hän opetti myös "Minä olen lammas tarhan ovi."

      "totisesti totisesti minä sanon teille, joka ei mene ovesta lammastarhaaan, vaan nousee sinne muualta on varas ja ryöväri..

      Mutta joka menee ovesta sisälle, on lammasten Paimen.

      Hänelle ovenvartijat avaa ja lampaat kuulevat Hänen äänensä. Ja Hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.

      Ja laskettuaan kaikki omansa ulos, Hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat Häntä, sillä he tuntevat Hänen äänensä.

      Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä. Joh 1_-5



      Ja kun Hän oli lähtenyt ulos tielle, tuli yksi juosten, lankesi polvillensa Hänen eteensä ja kysyi Häneltä:Hyvä Mestari, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?

      Niin Jeesus sanoi hänelle, miks sanot minua hyväksi? Ei kenkään ole hyvä, vaan yksin Jumala.

      Kyllä käskyt tiedät. Ei sinun pidä huolin tekemään, ei sinun pidä tappaman, ei sinun pidä varastamaan. Ei sinun pidä väärää todistusta sanoman, ei sinun pidä Pettämään. Kunnioita isääsi ja äitiäsi,

      Markus10 :17,18,19

      Aloituksessa mainittiin vesi eli kaste, se ei pelasta. Kalkin juominenkaan ei pelasta, vain yksin Jeesus on ovi lammastarhaaan.

      Mutta Jeesus sanoi, pidä minun käskyni!
      Hän kehottaa myös luopumaan kaikesta mitä ihmisellä on ja sanoo, että kamelin on helpompi mennä neulansilmän läpi, kuin rikkaan Jumalan valtakuntaan.

      Luukkaan evankeliumissa Jeesus opettaa, että siellä missä teidän aartenne on, on teidän sydämenne.

      Ja pestessään Pietarin jalkoja ja Pietarin estellessä Jeesus sanoi
      Jos minä en pese sinua, ei sinulla ole sijaa minun luonani.
      Jos 13

    • Hyviä veikkauksia kaikilta, mutta minäpä paljastan, mitä tämä näky merkitsee. Mies joka kantaa käsissään vettä, on kristitty ja vesi on elävää vettä ja kuvaa Kristusta. Toinen mies on juutalainen ja malja hänen käsissään on Toora. Kristitty tarjoaa Jeesusta juutalaiselle, mutta juutalainen ei koe tarvitsevansa Jeesusta, koska hänellä on Toora. Hän tarjoaa Tooraa kristitylle, mutta kristitty ei koe tarvitsevansa Tooraa, koska hänellä on Kristus. He molemmat kuolevat. Sanotaan, että juutalaisilla on peite silmillä, niin että he eivät näe Kristusta kirjoituksissa. Kyse ei kuitenkaan ole peitteestä, vaan väliverhosta, juutalaiset eivät näe Kristusta ja kristityt eivät näe Tooraa. Nyt aikojen lopulla tuo verho revitään alas, ja niin kristityt näkevät Tooran ja juutalaiset näkevät Kristuksen. Kun kristityt ottavat vastaan Tooran, juutalaiset ottavat vastaan Kristuksen.

      Jeesus sanoi, että hän ei tullut kumoamaan Tooraa ja että Toorasta ei katoa pieninkään piirto. Toora ei ole Kristusta vastaan. Jos me rakastamme Jeesusta, noudatamme Jumalan pyhää lakia, Tooraa. Nyt aikojen lopulla kristityt ottavat vastaan Tooran ja juutalaiset Kristuksen.

      • sdffds2435

        Kuulostaa järkevältä.


      • Samaatietä

        Ääh, mönkään meni arvaukseni, vaikka kuin yritin :D Mistä tuo näky on ja kenelle se on tullut?


      • Samaatietä kirjoitti:

        Ääh, mönkään meni arvaukseni, vaikka kuin yritin :D Mistä tuo näky on ja kenelle se on tullut?

        Minulle muutama vuosi sitten ja koskee koko maailmaa. Näky on Jumalalta.


      • capiche

        Kyllä minä sen arvasin, että Kristitty.net kertoo näyn liittyvän lakiin ja evankeliumiin, tai Tooraan ja Kristukseen. Mutta heitin ihan pokkana tuon toisen parivaljakon, eli armon ja totuuden.


      • Samaatietä
        Kristitty.net kirjoitti:

        Minulle muutama vuosi sitten ja koskee koko maailmaa. Näky on Jumalalta.

        Minun näkyni koski pimeyden pukeutumista valkeuden vaatteisiin ja luopumusta. Se koski myös koko maailmaa.


      • Miriam.lut

        Jeesus on lain täyttymys. Kyllä kai jokainen kristitty tämän ymmärtää.


      • Kunhankyselen
        Miriam.lut kirjoitti:

        Jeesus on lain täyttymys. Kyllä kai jokainen kristitty tämän ymmärtää.

        Niinpä, mutta eivät ymmärrä tai miksi niin monet valitutkin tulevat olemaan eksytettyjä?
        He uskovat olevansa ja elävänsä totuudessa, mutta ovat menossa kadotukseen.


      • Kunhankyselen
        Miriam.lut kirjoitti:

        Jeesus on lain täyttymys. Kyllä kai jokainen kristitty tämän ymmärtää.

        Ja sinä sen sanoit: kristityt.


      • Katsokaa

        Katsokaa ympärillenne ja avatkaa silmänne näkemään. Katsokaa seurakuntia, eikö se jo ole täällä? Luopumus.


      • Olen.oikeassa

        Muuten hyvin mutta kristityillä on jo toora, se on jokaisessa raamatussa.


      • Olen.oikeassa kirjoitti:

        Muuten hyvin mutta kristityillä on jo toora, se on jokaisessa raamatussa.

        Mutta kukaan kristitty ei noudata Tooraa, vaikka se Raamatussa onkin, sillä heillä on peite silmillä, aivan kuten juutalaisillakin on peite silmillä. Kristityt eivät näe Tooraa ja juutalaiset eivät näe Kristusta.

        >> Jeesus on lain täyttymys. Kyllä kai jokainen kristitty tämän ymmärtää. <<

        Se että Jeesus on lain päämäärä (telos) ei suinkaan tarkoita, että Jeesus on kumonnut lain. Jeesus sanoi, että hän ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto.


      • Mitäkä
        Kristitty.net kirjoitti:

        Mutta kukaan kristitty ei noudata Tooraa, vaikka se Raamatussa onkin, sillä heillä on peite silmillä, aivan kuten juutalaisillakin on peite silmillä. Kristityt eivät näe Tooraa ja juutalaiset eivät näe Kristusta.

        >> Jeesus on lain täyttymys. Kyllä kai jokainen kristitty tämän ymmärtää. <<

        Se että Jeesus on lain päämäärä (telos) ei suinkaan tarkoita, että Jeesus on kumonnut lain. Jeesus sanoi, että hän ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto.

        Mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan, että uutta viiniä ei panna vanhoihin leileihin?


      • Mitäkä kirjoitti:

        Mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan, että uutta viiniä ei panna vanhoihin leileihin?

        Uusi viini tarkoittaa uutta opetusta ja vanhat leilit oppineita, vanhoja oppilaita. Jeesuksen opetuksen tarkoitus on, että uusi opetus pitää opettaa nuorille oppilaille, sillä vanha koira ei voi oppia uusia temppuja. Näin Jeesus puolusti valintaansa valita oppimattomia ja nuoria opetuslapsia. Hän ei valinnut opetuslapsikseen oppineita kirjanoppineita tai fariseuksia, sillä he eivät olisi hyväksyneet uutta oppia. Mitä se sinun mielestäsi tarkoittaa?


      • Miriam.lut
        Kristitty.net kirjoitti:

        Mutta kukaan kristitty ei noudata Tooraa, vaikka se Raamatussa onkin, sillä heillä on peite silmillä, aivan kuten juutalaisillakin on peite silmillä. Kristityt eivät näe Tooraa ja juutalaiset eivät näe Kristusta.

        >> Jeesus on lain täyttymys. Kyllä kai jokainen kristitty tämän ymmärtää. <<

        Se että Jeesus on lain päämäärä (telos) ei suinkaan tarkoita, että Jeesus on kumonnut lain. Jeesus sanoi, että hän ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto.

        Jeesus tuli toteuttamaan ja täyttämään lain meidän puolestamme, ts. Hän ei ollut eikä ole Jumalan lakia vastaan. Jumalan laki on pyhä ja hyvä, niin kuin Paavalikin kirjoitti.

        Jumala tahtoo edelleen, että elämme Hänen tahtonsa mukaan ja noudatamme Hänen käskyjään. Lain käskyjen noudattamisella ei kuitenkaan voi päästä Taivaaseen, vaan sinne pääsee ainoastaan armosta, Jeesuksen vanhurskauden ja ristinsovituksen ansiosta, ja tämä kaikki vastaanotetaan uskossa. On olemassa vain yksi tie Taivaaseen, ja se, tai Hän, on Jeesus.

        Jeesukseen uskova ei noudata Jumalan käskyjä siksi, että pelastuisi, vaan rakkauden takia. Jeesukseen uskova uskoo ja luottaa, että Jumalan käskyt ovat oikeasti hyväksi ja hän haluaa noudattaa niitä.

        Jeesukseen uskovatkin lankeavat syntiin. Uskova saa syntinsä anteeksi, jos ja kun hän pysyy totuudessa, tunnustaa syntinsä ja tekee parannuksen. Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta vääryydestä sen, joka Hänessä pysyy uskon kautta.

        Laitoin tähän varmuuden vuoksi tarkemman selonteon siitä, miten uskon, ettei jäisi väärinkäsityksiä.


    • ihmettelijäukko

      Mitä hittoa ne ne siellä erämaahan kävelemään lähti. Tyhmät joutaa kuolemaan, se on luonnon valinta. Tällainen on evoluutio!

    • eierämaahan

      Kummallekin unen tyypille sellainen neuvo olisi ollut tarpeen, että kunnolliset astiat erämaavaellukseen ja vedellä täytettyinä. Ehkä vieläkin järkevämpää olisi ollut erämaavaellus jättää väliin.

      • Vieläkin parempi neuvo. Kundi jolla oli se vesi, olisi voinut heti ryystää sen ja elää ikuisesti ja jättää sen juutalaisen leikkimään kuppinsa kanssa.


      • KTS kirjoitti:

        Vieläkin parempi neuvo. Kundi jolla oli se vesi, olisi voinut heti ryystää sen ja elää ikuisesti ja jättää sen juutalaisen leikkimään kuppinsa kanssa.

        Mutta silloin juutalainen ei olisi pelastunut. Kehoitetaanko meitä Raamatussa jättämään juutalaiset autiomaahan kuolemaan?


      • adfsfdsa543
        KTS kirjoitti:

        Vieläkin parempi neuvo. Kundi jolla oli se vesi, olisi voinut heti ryystää sen ja elää ikuisesti ja jättää sen juutalaisen leikkimään kuppinsa kanssa.

        Tässä vertauksessa se kundi tarvitsee myös sitä kuppia. Jeesus sanoi, että laittomuuden tekijöillä, eli niillä jotka eivät noudata Tooraa, ei ole mitään asiaa taivasten valtakuntaan.


      • capiche
        adfsfdsa543 kirjoitti:

        Tässä vertauksessa se kundi tarvitsee myös sitä kuppia. Jeesus sanoi, että laittomuuden tekijöillä, eli niillä jotka eivät noudata Tooraa, ei ole mitään asiaa taivasten valtakuntaan.

        Tottakai uusi liitto seisoo vanhan liiton pohjalla. Ja kristittykin pyrkii noudattamaan Jumalan käskyjä. Mutta israelilaisille valtiona annettu laki ja Jumalan yleinen moraalinen laki (10 käskyä) ovat eri asioita. Tästä on tosin jokseenkin hyödytön jauhaa yhä uudelleen, koska ymmärrämme asian eri tavoin. Eikä se siitä jauhamalla tule muuttumaan.


      • capiche kirjoitti:

        Tottakai uusi liitto seisoo vanhan liiton pohjalla. Ja kristittykin pyrkii noudattamaan Jumalan käskyjä. Mutta israelilaisille valtiona annettu laki ja Jumalan yleinen moraalinen laki (10 käskyä) ovat eri asioita. Tästä on tosin jokseenkin hyödytön jauhaa yhä uudelleen, koska ymmärrämme asian eri tavoin. Eikä se siitä jauhamalla tule muuttumaan.

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Israelille annettu laki ja Jumalan yleinen moraalinen laki ovat eri asioita? Missä kohtaa Raamattua erotellaan Jumalan yleinen moraalinen laki Israelille annetusta laista?


    • Näyn selityksen tiedät vain sinä itse. Miksei se toinen kaatanut vettä sinne toisen maljaan? Olis säilynyt paremmin tilkka vettä. Ja juoneet sitä puoliksi.

      Näyn tarkoitus on kertoa että ihminen kuolisi jos ei luonnostaan auttaisi toinen toistaan.

      • No voihan sen noinkin tulkita. Kuitenkin siinä näyssä jonka minä sain, malja kuvastaa Tooraa ja vesi (elävä vesi) Kristusta. Tarvitsemme molempia, eikä Toora sulje pois Kristusta.


      • capiche
        Kristitty.net kirjoitti:

        No voihan sen noinkin tulkita. Kuitenkin siinä näyssä jonka minä sain, malja kuvastaa Tooraa ja vesi (elävä vesi) Kristusta. Tarvitsemme molempia, eikä Toora sulje pois Kristusta.

        Kukaan ei ole koskaan väittänyt, että Kristuksen jälkeen koko Tooran saa heittää menemään. Meillä on vain eri tulkinta siitä onko kristityn tarpeen noudattaa v. 2018 kaikkia ensimmäiselle Israelin valtiolle annettuja lakeja. Vai riittääkö 10 käskyä.


      • Samaatietä

        Minua kiinnostaa, mitä Talmund Issakainen, vaikkakin se on annettu Juutalaisille on kirjoitettu Tuonelasta. Onko se siis helvetti tai onko se paikka, jota ei enää ole, koska Jeesus tyhjensi sen, niinkuin minulle on opetettu.


      • Samaatietä

        Mutten tällä tarkoita, ettei helvetti ole, vaan onko Tuonela eri paikka, kuin helvetti. Olkoon,,, Talmund on Juutalaisille, en katso, ota selvää. Riittää tieto, että on sekä taivas, että helvetti.


      • capiche kirjoitti:

        Kukaan ei ole koskaan väittänyt, että Kristuksen jälkeen koko Tooran saa heittää menemään. Meillä on vain eri tulkinta siitä onko kristityn tarpeen noudattaa v. 2018 kaikkia ensimmäiselle Israelin valtiolle annettuja lakeja. Vai riittääkö 10 käskyä.

        Kyllä tälläkin foorumilla monikin on esittänyt, että koko Tooran saa heittää menemään. 10 käskyä annettiin Israelille. Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että 10 käskyä on koko maailmalle?


    • hohoijaakkaa

      Aloitus on pelkkää sielun tuotetta, ei mitään hengellistä merkitystä.

      kukaan ei kanna käsissään mitään vesiä autiomaassa sen enempää kuin tyhjiä maljojakaan.
      autiomaahan mennään vesi astioissa ei siellä mitään maljoja tarvita eikä ole.

      • Kunhankyselen

        Mistä tunnistaa Jumalalta tulleen näyn?


      • 5fffd

        Samaan johtopäätökseen tulin; sielun tuotetta.

        Efesolaiskirje: 1:3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"

        Kristuksessa on kaikki, mitä tarvitaan elämiseen ja jumalisuuteen. Hän itse on Sana.


      • Samaatietä

        Mitä tarkoittaa sielullisuus? Uusi sana minulle. Olen lukenut siittä palstalla, mitä se pitää sisällään. En ole törmännyt tuohon sanaan koskaan keskustellessani uskovien ystävieni kanssa.


      • voihyvänenaika
        Samaatietä kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa sielullisuus? Uusi sana minulle. Olen lukenut siittä palstalla, mitä se pitää sisällään. En ole törmännyt tuohon sanaan koskaan keskustellessani uskovien ystävieni kanssa.

        >eli et ole keskustellut uskovien kanssa!

        jos ei tuota termiä tunne ei tunne mitään Raamatusta.


      • tiedoksesi
        Samaatietä kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa sielullisuus? Uusi sana minulle. Olen lukenut siittä palstalla, mitä se pitää sisällään. En ole törmännyt tuohon sanaan koskaan keskustellessani uskovien ystävieni kanssa.

        1. Kor. 15:46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.

        Jaak. 3:13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
        14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
        17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
        18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.


      • Samaatietä
        voihyvänenaika kirjoitti:

        >eli et ole keskustellut uskovien kanssa!

        jos ei tuota termiä tunne ei tunne mitään Raamatusta.

        Älähän nyt. Minä olen keskittynyt vain siihen ydinsanomaan eli Jeesuksen sovitustyöhön, enkä ole tutkinut niin Raamattua. Ei saa olla noin tyly ja tuomitseva.


      • Samaatietä
        tiedoksesi kirjoitti:

        1. Kor. 15:46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.

        Jaak. 3:13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
        14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
        17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
        18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

        Ahaa, kiitos. Eli joka sanoo aloitusta sielulliseksi tarkoittaa aloittajan näyn olevan riivaajasta niinkö? Koska näky ei tue tai siis tue Raamatun sanaa tai toisinpäin.


      • Samaatietä
        voihyvänenaika kirjoitti:

        >eli et ole keskustellut uskovien kanssa!

        jos ei tuota termiä tunne ei tunne mitään Raamatusta.

        "et ole keskustellut uskovien kanssa" tottakait olen, mutta sana sielullisuus ei ole tullut vastaan. Jännä juttu. Olen lukenut tuon Raamatun paikanki, minkä joku linkitti, mutten ole kiinnittänyt huomiota sanaan sielullisuus.
        Olen vain ajatellut naisista, että näyt ja unet, jos ovat Jumalasta eivät sodi Raamatun sanaa vastaan. EN ole tiennyt, että sitä sanotaan sielullisuudeksi, mutta nyt sekin avautui, kiitos teidän.


      • Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

        "et ole keskustellut uskovien kanssa" tottakait olen, mutta sana sielullisuus ei ole tullut vastaan. Jännä juttu. Olen lukenut tuon Raamatun paikanki, minkä joku linkitti, mutten ole kiinnittänyt huomiota sanaan sielullisuus.
        Olen vain ajatellut naisista, että näyt ja unet, jos ovat Jumalasta eivät sodi Raamatun sanaa vastaan. EN ole tiennyt, että sitä sanotaan sielullisuudeksi, mutta nyt sekin avautui, kiitos teidän.

        Siis ei naisista, vaan näyistä. Tässä koneessa tämä sanojen ennakkosyöttö, kirjoittaa mitä sattuu sanoja heh.


    • judaisti.net

      Tässä vähän vastinetta suoraan Herralta aloittajalle, eli judaistille:

      Kol. 2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama

      19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
      20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
      21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
      22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
      23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja SE TAPAHTUU LIHAN TYYDYTTÄMISEKSI !

      Siis lihan tulisi kuolla ja sitä tulisi kuolettaa eikä tyydyttää !

      Mutta aloittaja siis vain yrittää siis pystyttää omaa vanhurskauttaan, eikä ole alistunut Jumalan Vanhurskauden alle !

      1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
      2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
      3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
      4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

      • Huomaa että tuossa sanotaan "ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?" - puhutaan siis ihmisten käskyistä, jotka tapahtuvat vain lihan tyydyttämiseksi. Tuossa ei puhuta sanaakaan Jumalan pyhistä käskyistä. Älä tartu, älä maista, älä koske ovat ihmisten perinnäissääntöjä, joita meidän ei tule noudattaa. Jumalan pyhää lakia meidän tulee noudattaa.

        Sillä Kristus on lain loppu, tässä on kreikan sana telos käännetty loppu, vaikka se tarkoittaa oikeammin täyttymystä ja päämäärää. Kristus on siis lain päämäärä, ei suinkaan sen loppu. Jeesus itse sanoi, että hän ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto, miten Jeesus siis voisi olla vastoin hänen omia sanojaan lain loppu?


      • judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

        Huomaa että tuossa sanotaan "ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?" - puhutaan siis ihmisten käskyistä, jotka tapahtuvat vain lihan tyydyttämiseksi. Tuossa ei puhuta sanaakaan Jumalan pyhistä käskyistä. Älä tartu, älä maista, älä koske ovat ihmisten perinnäissääntöjä, joita meidän ei tule noudattaa. Jumalan pyhää lakia meidän tulee noudattaa.

        Sillä Kristus on lain loppu, tässä on kreikan sana telos käännetty loppu, vaikka se tarkoittaa oikeammin täyttymystä ja päämäärää. Kristus on siis lain päämäärä, ei suinkaan sen loppu. Jeesus itse sanoi, että hän ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto, miten Jeesus siis voisi olla vastoin hänen omia sanojaan lain loppu?

        Älä viitsi valehdella vastoin selvää Raamatun Sanaa !

        9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
        10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, OLIVAT ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Ne uhraamiset, joihin sinä yhä uskot, olivat siis näitä samoja LIHAN SÄÄNTÖJÄ !!!

        Samoin kuin siis ruoka ja juoma säädökset, joihin sinä myös yhä uskot !

        Eli sinä uskot vanhaan liittoon ja sen järjestykseen yhä vain !

        Lopeta jo Raamatun sanojen ja sanoman vääristely !


      • judaisti.net kirjoitti:

        Älä viitsi valehdella vastoin selvää Raamatun Sanaa !

        9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
        10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, OLIVAT ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Ne uhraamiset, joihin sinä yhä uskot, olivat siis näitä samoja LIHAN SÄÄNTÖJÄ !!!

        Samoin kuin siis ruoka ja juoma säädökset, joihin sinä myös yhä uskot !

        Eli sinä uskot vanhaan liittoon ja sen järjestykseen yhä vain !

        Lopeta jo Raamatun sanojen ja sanoman vääristely !

        Älä viitsi valehdella vastoin Raamatun sanaa!

        ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)

        Lue heprealaiskirje ajatuksella läpi. Koko heprealaiskirjeen pointti on, että Jeesus on ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaan, häntä eivät koske Aaronin pappeuden määräykset. Koko pointti on siinä, että Aaronin pappeuden säädökset eivät koske Jeesusta, sillä hän on pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan. Missään kohtaa heprealaiskirjettä ei sanota, että koko Mooseksen laki, kaikki 613 käskyä on nyt kumottu.


      • judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

        Älä viitsi valehdella vastoin Raamatun sanaa!

        ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)

        Lue heprealaiskirje ajatuksella läpi. Koko heprealaiskirjeen pointti on, että Jeesus on ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaan, häntä eivät koske Aaronin pappeuden määräykset. Koko pointti on siinä, että Aaronin pappeuden säädökset eivät koske Jeesusta, sillä hän on pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan. Missään kohtaa heprealaiskirjettä ei sanota, että koko Mooseksen laki, kaikki 613 käskyä on nyt kumottu.

        Loputonta jankkaamista !

        Kun et ymmärrä Hengellisiä Totuuksia, niin kanssasi on turhaa kiistellä !

        Laista ei katoa piirtokaan, se on totta kyllä !

        Mutta se on toinen juttu kokonaan, että Jumala teki LIITON Israelin kansan kanssa ja SITÄ LIITTOA KOSKI NE LIITON LAIT JA SÄÄDÖKSET !

        Se liitto ei koske pakanoita !!!

        Kuten moneen kertaan olen näyttänyt sinulle, niin ruoka ja juoma säädökset ja erilaiset pesot ja eläin ja ruokauhrit ON LAKKAUTETTU !

        Ne eivät koske UUDEN LIITON uskovia, ja pakanoille niitä EI OLE KOSKAAN SÄLYTETTY NISKAAN TAAKAKSI !

        19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
        20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.

        24 Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
        25 niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
        26 jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
        27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.
        28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

        Mutta sinä olet noiden HÄMMENTÄJIEN KALTAINEN, kun yrität laittaa uuden liiton uskovan niskaan raaskasta iestä, jota Israelin kansakaan ei kyennyt kantamaan !!!


      • judaisti.net kirjoitti:

        Loputonta jankkaamista !

        Kun et ymmärrä Hengellisiä Totuuksia, niin kanssasi on turhaa kiistellä !

        Laista ei katoa piirtokaan, se on totta kyllä !

        Mutta se on toinen juttu kokonaan, että Jumala teki LIITON Israelin kansan kanssa ja SITÄ LIITTOA KOSKI NE LIITON LAIT JA SÄÄDÖKSET !

        Se liitto ei koske pakanoita !!!

        Kuten moneen kertaan olen näyttänyt sinulle, niin ruoka ja juoma säädökset ja erilaiset pesot ja eläin ja ruokauhrit ON LAKKAUTETTU !

        Ne eivät koske UUDEN LIITON uskovia, ja pakanoille niitä EI OLE KOSKAAN SÄLYTETTY NISKAAN TAAKAKSI !

        19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
        20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.

        24 Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
        25 niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
        26 jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
        27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.
        28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

        Mutta sinä olet noiden HÄMMENTÄJIEN KALTAINEN, kun yrität laittaa uuden liiton uskovan niskaan raaskasta iestä, jota Israelin kansakaan ei kyennyt kantamaan !!!

        Laista ei katoa pieninkään piirto, mutta laki ei koske meitä? Eli kymmenen käskyä, rakkauden kaksoiskäsky ja kaikki muut Tooran käskyt koskevat ainoastaan Israelia? Miksi sitten Toorassa sanotaan useita kertoja, että laki on tismalleen sama niin muukalaisille kuin pakanoillekin? Uusi liitto Jeremian mukaan solmittiin Israelin kanssa, eikö siis uusi liitto lainkaan koske meitä pakanoita (Jer. 31:33)?

        Miten Jumalan pyhä laki voi olla taakka? Raamatun mukaan Jumalan laki eli Toora on kevyt taakka:

        ”Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana. Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?’ Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme? Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.’” (5. Moos. 30:11-14)

        ”Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat” (1. Joh. 5:3)

        Jumalan pyhä laki, Toora, täten ei voi olla raskas ies ja taakka josta Apt. 15 puhutaan.

        Leikkaat lainauksesi poikki mielenkiintoisesta kohdasta. Katsotaan mitä heti seuraavassa jakeessa sanotaan: "Sillä Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa; luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina." (Apt. 15:21) Mitä pakanakristityt tekevät synagoogassa sapattina kuulemassa Moosesta, jos kokouksessa muka päätettiin, että Mooseksen laki ei koske pakanoita?

        Mooseksen lakia ei missään kohtaa Raamattua kuvata raskaaksi taakaksi. Lue psalmi 119, jossa Daavid 176 jakeen verran ylistää Jumalan lakia. Hän ei kertaakaan kutsu sitä raskaaksi taakaksi. Mooseksen laki ei ole raskas taakka, vaan kevyt taakka ja suuri ilo.


    • Euro-per-skalppi

      Omahyväisen tyhmää ja lapsellista.

    • judaisti.net

      Tuo näky siis ei ole Jumalasta, vaan kysesisen judaistin oman lihan/sielun tuotosta !

      Tälläisiä on täällä nähty jo ennenkin.

      Eräskin pahasti Totuudesta eksynyt laittoi oman vaimonsa "profetoimaan", sen harhaopin puolesta, johon he uskoivat !

      Ihan samaa touhua, eli kun ei harhaopit mene muille läpi, otetaan jo kovemmat keinot käyttöön ja aletaan keksimään omasta päästä tuollaiia satuja ja tarinoita ja niihin selityksiä, joilla ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa !!!

      Tuo touhu on törkeää, sillä moni uskova pelkää arvostella näitä "näkyjä" ja "profetioita", ja sitä kautta tälläinen aloittajan kaltainen eksyttäjä yrittää saada harha oppinsa ikäänkuin väkisin menemään läpi !

      Älkää hyvät nuoret uskovat, uskoko tuollaisiin Raamatunvastaisiin "profetoimisiin" ja "näkyihin" !

      Jer. 9:5 He pettävät toinen toisensa eivätkä puhu totta; he ovat totuttaneet kielensä puhumaan valhetta, ovat tehneet vääryyttä väsyksiin asti.

      Jer. 14:14 Mutta Herra sanoi minulle: "Valhetta ennustavat profeetat minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, en käskenyt heitä enkä puhunut heille. Valhenäkyjä, turhia ennustuksia ja oman sydämensä petosta he ennustavat teille.

      Hes. 13:6 Mitä he ovat nähneet, on petosta, ja heidän ennustelunsa on valhetta, kun he sanovat: 'Näin sanoo Herra', vaikka Herra ei ole heitä lähettänyt; ja he muka odottavat, että hän toteuttaisi heidän sanansa.

      Hes. 13:9 Minun käteni on profeettoja vastaan, jotka petosnäkyjä näkevät ja valhetta ennustelevat. Ei pidä heidän oleman minun kansani yhteydessä, ei heitä kirjoiteta Israelin heimon kirjaan, eivätkä he tule Israelin maahan; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, Herra.

      Jeesus siis selvästi opettaa monessa kohtaa siitä, että vanhaa liittoa ja uutta ei pidä sekoittaa keskenään, kuten tämä lihallinen ja paisunut "näkyjen näkijä" väittää tuon "näkynsä" kautta !

      Luuk. 5:36 Ja hän sanoi heille myös vertauksen: "Ei kukaan leikkaa uudesta vaipasta paikkaa ja pane vanhaan vaippaan; muutoin hän rikkoo uuden vaipan, eikä uudesta vaipasta otettu paikka vanhaan sovi.

      Tämä "kristitty.net" siis harrastaa ja opettaa juuri tuolla tavalla, eli Kristus on hänelle vain vanhan liiton tilkkupaikka mukamas, mutta niin se ei mene eikä toimi Sanan mukaan !

      Kristus siis paikkaa vain vanhan liiton toimimatonta järjestelmää, hänen mukaansa, vaikka todellisuus on se, että vanha liitto on JO lakkautettu ja uusi liitto on SIJAAN eli TILALLE tullut !

      Matt. 9:17 Eikä nuorta viiniä lasketa vanhoihin nahkaleileihin; muutoin leilit pakahtuvat, ja viini juoksee maahan, ja leilit turmeltuvat; vaan nuori viini lasketaan uusiin leileihin, ja niin molemmat säilyvät."

      Siis tämä kertoo sen, että vanha viini on vanha liitto ja nuori viini on uusi liitto !

      Vanha leili on vanhan liiton uskova, joka siis uskoo yhä vanhaan liittoon, ja nuori leili taas on uudestisyntynyt uskova, eli se uusi luomus, eli uuden liiton Sanat voi ottaa vastaan vain se joka on uusi luomus eli uudestisyntynyt, mutta vanhaan liittoon yhä uskova, ei kykene ottamaan vastaan uuden liiton Sanaa, ennen kuin hänestä tulee uusi luomus.

      Joten vanhan liiton järjestys ja sana ei sovellu uskovalle, eikä uuden liiton Sanat kelpaa eivätkä toimi yhä vanhaan liittoon uskovalle, molemmissa tapauksissa siis käy huonosti !

      Tämä aloittaja eli "kristitty.net", oikeammin siis, judaisti.net, ei tästä syystä juuri kykene ottamaan uuden liiton Sanoja vastaan, vaan hänelle siis maistuu yhä vain se vanha viini, eli vanha liitto, ja vaikkakin hän siis yrittää sitä vanhaa liittoa paikkalilla Kristuksella, niin sekään siis ei onnistu, sillä sekin touhu on siis on jo ollut tuhoon tuomittu, näiden Jeesuksen opetuksien mukaan !!!

      • >> Jeesus siis selvästi opettaa monessa kohtaa siitä, että vanhaa liittoa ja uutta ei pidä sekoittaa keskenään, kuten tämä lihallinen ja paisunut "näkyjen näkijä" väittää tuon "näkynsä" kautta ! <<

        Näytäpä yksikin kohta Raamatusta, jossa Jeesus näin opettaa.

        Jeesuksen vertauksessa uusi viini tarkoittaa uutta opetusta ja vanhat leilit vanhoja oppineita oppilaita. Jeesuksen vertauksen pointti on, että uusi opetus tulee opettaa nuorille oppilaille, sillä vanha koira ei voi oppia uusia temppuja. Tällä vertauksellaan Jeesus puolustaa valintaansa ottaa opetuslapsikseen nuoria ja kouluja käymättömiä opetuslapsia. Uusi viini ei kuvaa uutta liittoa eikä vanhat leilit mitään vanhaa liittoa. Olet siis väärässä.

        >> vanha liitto on JO lakkautettu ja uusi liitto on SIJAAN eli TILALLE tullut ! <<

        Vanha liitto on mennyt ja nyt on uusi liitto. Mutta Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme, joten uudessa liitossa Toora eli Jumalan pyhä laki on edelleen voimassa.

        Missä on se Raamatun profetia, jonka mukaan uudessa liitossa laki on kumottu? Miksi Jumala ei yhdellekään profeetoistaan ilmoittanut tästä tulevasta suuresta muutoksesta, että uudessa liitossa laki on kumottu?

        Miksi Jeesus sanoo, että ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto? Miten selität nämä Jeesuksen sanat?

        ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)

        "Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." (Jer 31:33)

        ”Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen, niin että he vaeltavat minun lakieni mukaan ja noudattavat minun säädöksiäni ja toimivat niiden mukaan ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.” (Hes. 11:19-20)

        Myös Hesekielin mukaan uudessa liitossa noudatetaan Jumalan lakeja ja säädöksiä. Joten missä on se profetia, jonka mukaan uudessa liitossa laki on kumottu?


      • judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

        >> Jeesus siis selvästi opettaa monessa kohtaa siitä, että vanhaa liittoa ja uutta ei pidä sekoittaa keskenään, kuten tämä lihallinen ja paisunut "näkyjen näkijä" väittää tuon "näkynsä" kautta ! <<

        Näytäpä yksikin kohta Raamatusta, jossa Jeesus näin opettaa.

        Jeesuksen vertauksessa uusi viini tarkoittaa uutta opetusta ja vanhat leilit vanhoja oppineita oppilaita. Jeesuksen vertauksen pointti on, että uusi opetus tulee opettaa nuorille oppilaille, sillä vanha koira ei voi oppia uusia temppuja. Tällä vertauksellaan Jeesus puolustaa valintaansa ottaa opetuslapsikseen nuoria ja kouluja käymättömiä opetuslapsia. Uusi viini ei kuvaa uutta liittoa eikä vanhat leilit mitään vanhaa liittoa. Olet siis väärässä.

        >> vanha liitto on JO lakkautettu ja uusi liitto on SIJAAN eli TILALLE tullut ! <<

        Vanha liitto on mennyt ja nyt on uusi liitto. Mutta Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme, joten uudessa liitossa Toora eli Jumalan pyhä laki on edelleen voimassa.

        Missä on se Raamatun profetia, jonka mukaan uudessa liitossa laki on kumottu? Miksi Jumala ei yhdellekään profeetoistaan ilmoittanut tästä tulevasta suuresta muutoksesta, että uudessa liitossa laki on kumottu?

        Miksi Jeesus sanoo, että ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto? Miten selität nämä Jeesuksen sanat?

        ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)

        "Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." (Jer 31:33)

        ”Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen, niin että he vaeltavat minun lakieni mukaan ja noudattavat minun säädöksiäni ja toimivat niiden mukaan ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.” (Hes. 11:19-20)

        Myös Hesekielin mukaan uudessa liitossa noudatetaan Jumalan lakeja ja säädöksiä. Joten missä on se profetia, jonka mukaan uudessa liitossa laki on kumottu?

        Ne asiat on sinulle näytetty KYMMENIÄ KERTOJA, mutta sinä et vaan usko !

        Et siis ole todellinen Uskovainen, vaan näyttelet ja esität vain sellaista:

        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.


      • judaisti.net kirjoitti:

        Ne asiat on sinulle näytetty KYMMENIÄ KERTOJA, mutta sinä et vaan usko !

        Et siis ole todellinen Uskovainen, vaan näyttelet ja esität vain sellaista:

        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        Vai kymmeniä kertoja näytetty? Sinä voisit aloittaa selittämällä, mitä Jeesus tarkoittaa sanoessaan, että hän ei tullut kumoamaan lakia? Tarkoittaako se, että hän tuli kumoamaan lain? Entä mitä Jeesus tarkoittaa, kun hän sanoo, että laista ei katoa pieninkään piirto? Että kaikki 613 käskyä kumotaan? Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että laki on kumottu? Näytä yksikin jae, missä kohtaa niin sanotaan.


      • judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

        Vai kymmeniä kertoja näytetty? Sinä voisit aloittaa selittämällä, mitä Jeesus tarkoittaa sanoessaan, että hän ei tullut kumoamaan lakia? Tarkoittaako se, että hän tuli kumoamaan lain? Entä mitä Jeesus tarkoittaa, kun hän sanoo, että laista ei katoa pieninkään piirto? Että kaikki 613 käskyä kumotaan? Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että laki on kumottu? Näytä yksikin jae, missä kohtaa niin sanotaan.

        Kuten JO kirjoitin, niin kaikki Herran Sanat on sinulle annettu jo kymmeniä kertoja, useiden uskovien taholta, mutta kun sinä et usko, niin et usko !

        Eli kun et ole Uskova, niin mikään ei mene perille !


      • judaisti.net kirjoitti:

        Kuten JO kirjoitin, niin kaikki Herran Sanat on sinulle annettu jo kymmeniä kertoja, useiden uskovien taholta, mutta kun sinä et usko, niin et usko !

        Eli kun et ole Uskova, niin mikään ei mene perille !

        Muistuta minua vielä, miten Jeesuksen sanat, että hän ei tullut kumoamaan lakia, tarkoittavatkin, että hän tuli kumoamaan lain?


      • judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

        Muistuta minua vielä, miten Jeesuksen sanat, että hän ei tullut kumoamaan lakia, tarkoittavatkin, että hän tuli kumoamaan lain?

        Yritä nyt ymmärtää edes se, että se ei hyödytä, sillä tämä Raamatun kohta kertoo sinusta ja asennoitumisestasi Sanaan ja Totuuteen:

        1. Kor. 2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

        Sinä siis olet tämä luonnollinen ihminen, ja siksi sinä pidät Jumalan Totuutta hullutuksena.

        Siis se vaatisi sen, että sinulla ENSIN pitäisi olla Pyhä Henki, ja vasta sitten kun olisit Hengellinen, niin sinä kykenisit nämä asiat ottamaan vastaan !


      • judaisti.net kirjoitti:

        Yritä nyt ymmärtää edes se, että se ei hyödytä, sillä tämä Raamatun kohta kertoo sinusta ja asennoitumisestasi Sanaan ja Totuuteen:

        1. Kor. 2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

        Sinä siis olet tämä luonnollinen ihminen, ja siksi sinä pidät Jumalan Totuutta hullutuksena.

        Siis se vaatisi sen, että sinulla ENSIN pitäisi olla Pyhä Henki, ja vasta sitten kun olisit Hengellinen, niin sinä kykenisit nämä asiat ottamaan vastaan !

        Eli sitten kun minulla on Henki, niin ymmärrän Jeesuksen sanat, että hän ei tullut kumoamaan lakia, hengellisesti siten, että Jeesus sanoi, että laki on kumottu?


      • Kunhankyselen

        Mikä tämän homman nimi on, eikö meistä jokainen tiedä, mikä on uskovaiselle hyväksi ja mikä ei? Eikö laki ole kirjoitettu sydämmiimme?


      • Kunhankyselen kirjoitti:

        Mikä tämän homman nimi on, eikö meistä jokainen tiedä, mikä on uskovaiselle hyväksi ja mikä ei? Eikö laki ole kirjoitettu sydämmiimme?

        Miksi Jumala on antanut meille Raamatun, jos laki on kirjoitettu meidän sydämiimme? Eikö sitä varten, että me sitä lukisimme päivin ja öin ja tutkisimme Jumalan laista, mikä on oikein ja mikä väärin.


      • Kunhankyselen
        Kristitty.net kirjoitti:

        Miksi Jumala on antanut meille Raamatun, jos laki on kirjoitettu meidän sydämiimme? Eikö sitä varten, että me sitä lukisimme päivin ja öin ja tutkisimme Jumalan laista, mikä on oikein ja mikä väärin.

        Oletko sinä uudestisyntynyt?


      • Kunhankyselen kirjoitti:

        Oletko sinä uudestisyntynyt?

        Kyllä olen.


      • judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kyllä olen.

        Et muuten ole uudestisyntynyt !

        Joten miksi valehtelet ?

        Kysyin joku aika sitten tätä asiaa, mutta et osannut sanoa sitä, että mitä sinulle siinä kohtaa tapahtui !

        Sanoit vain lähteneesi seuraamaan Jeesusta, ja se taas on ihan eri juttu kokonaan !


      • judaisti.net kirjoitti:

        Et muuten ole uudestisyntynyt !

        Joten miksi valehtelet ?

        Kysyin joku aika sitten tätä asiaa, mutta et osannut sanoa sitä, että mitä sinulle siinä kohtaa tapahtui !

        Sanoit vain lähteneesi seuraamaan Jeesusta, ja se taas on ihan eri juttu kokonaan !

        Mitä minun olisi pitänyt sanoa? Puhuin kielillä ja menin helluntailaisten upotuskasteelle?


      • judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

        Mitä minun olisi pitänyt sanoa? Puhuin kielillä ja menin helluntailaisten upotuskasteelle?

        Puhuit kielillä ?

        Olen kuullut monien "puhuvan kielillä" mutta todellista ja oikeaa kielillä puhumista se ei ole ollut monenkaan kohdalla.

        Patrik Tiainenkin puhui samaa sössötystä, eräässäkin kohtaa hän toisteli samaa "lupiini" sanaa monta kertaa, kunnes tajusi itse lopettaa, eli ei Henki vaikuta kielillä puhuessa, mitään kukkasen nimeä hokemaan, se on varma !

        Kun on kyse oikeasta kielillä puhumisesta, niin se on selvä kieli ja siinä on sillä kielellä selvä sanoma, eikä mitään "dibadaba dippaadai, lupiinni lupiini lupiini kippis" !

        Miksi muuten mennyt aikamuoto, etkö enää puhu ?

        Kuka tahansa voi mennä upotus kasteelle, mutta se kaste ei pelasta ketään, eikä aikuiskaste ole mikään tae uudestisyntymisestä.


      • judaisti.net kirjoitti:

        Puhuit kielillä ?

        Olen kuullut monien "puhuvan kielillä" mutta todellista ja oikeaa kielillä puhumista se ei ole ollut monenkaan kohdalla.

        Patrik Tiainenkin puhui samaa sössötystä, eräässäkin kohtaa hän toisteli samaa "lupiini" sanaa monta kertaa, kunnes tajusi itse lopettaa, eli ei Henki vaikuta kielillä puhuessa, mitään kukkasen nimeä hokemaan, se on varma !

        Kun on kyse oikeasta kielillä puhumisesta, niin se on selvä kieli ja siinä on sillä kielellä selvä sanoma, eikä mitään "dibadaba dippaadai, lupiinni lupiini lupiini kippis" !

        Miksi muuten mennyt aikamuoto, etkö enää puhu ?

        Kuka tahansa voi mennä upotus kasteelle, mutta se kaste ei pelasta ketään, eikä aikuiskaste ole mikään tae uudestisyntymisestä.

        En ole koskaan puhunut kielillä, Jumalalle kiitos. Luulin sinun olevan sitä helluntailaisten koulukuntaa, jonka mielestä kielillä puhuminen on merkki uudestisyntymisestä, mutta olin näköjään väärässä. Joten kerro, mikä sinun mielestäsi on merkki uudestisyntymisestä, kun et ollut minun todistuksestani vakuuttunut?


      • judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

        En ole koskaan puhunut kielillä, Jumalalle kiitos. Luulin sinun olevan sitä helluntailaisten koulukuntaa, jonka mielestä kielillä puhuminen on merkki uudestisyntymisestä, mutta olin näköjään väärässä. Joten kerro, mikä sinun mielestäsi on merkki uudestisyntymisestä, kun et ollut minun todistuksestani vakuuttunut?

        Sori vaan, mutta en paljasta sinulle kaikkkea !

        Muuten alat valehtelemaan sitä ja tätä seuraavilla kerroilla, kun sinulta näitä asioita kysytään.

        Eli sinulla ei siis ole mitään muuta todistusta tuosta "uudestisyntymästäsi", kuin omat sanasi "Lähdin seuraamaan Jeesusta" ???

        Siis Jeesusta seurasi jo Hänen elinaikanaan tuhansia ihmisiä, mutta eivät he mitään uskovia silti olleet !

        Tässä esimerkki siitä miten Herra karsi jyvät akanaoista:

        Ensin siis:

        10 Jeesus sanoi: "Asettakaa kansa aterioimaan". Ja siinä paikassa oli paljon ruohoa. Niin miehet, luvultaan noin viisituhatta, laskeutuivat maahan. (huom naisia ja lapsia ei edes laskettu !)

        Vähän myöhemmin sitten:

        60 Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?"
        61 Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä?
        62 Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!
        63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
        64 Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet.
        65 Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
        66 Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
        67 Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
        68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
        69 ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."

        Jopa siis monet opetuslapset vetäytyivät pois !!!

        Saati sitten ne, jotka ovat sinun kaltaisiasi "kristitty.net" oikeammin siis "judaisti.net" tai "eksyttäjä.net" !


      • judaisti.net kirjoitti:

        Sori vaan, mutta en paljasta sinulle kaikkkea !

        Muuten alat valehtelemaan sitä ja tätä seuraavilla kerroilla, kun sinulta näitä asioita kysytään.

        Eli sinulla ei siis ole mitään muuta todistusta tuosta "uudestisyntymästäsi", kuin omat sanasi "Lähdin seuraamaan Jeesusta" ???

        Siis Jeesusta seurasi jo Hänen elinaikanaan tuhansia ihmisiä, mutta eivät he mitään uskovia silti olleet !

        Tässä esimerkki siitä miten Herra karsi jyvät akanaoista:

        Ensin siis:

        10 Jeesus sanoi: "Asettakaa kansa aterioimaan". Ja siinä paikassa oli paljon ruohoa. Niin miehet, luvultaan noin viisituhatta, laskeutuivat maahan. (huom naisia ja lapsia ei edes laskettu !)

        Vähän myöhemmin sitten:

        60 Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?"
        61 Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä?
        62 Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!
        63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
        64 Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet.
        65 Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
        66 Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
        67 Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
        68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
        69 ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."

        Jopa siis monet opetuslapset vetäytyivät pois !!!

        Saati sitten ne, jotka ovat sinun kaltaisiasi "kristitty.net" oikeammin siis "judaisti.net" tai "eksyttäjä.net" !

        Onneksi minun ei tarvitse sinua vakuuttaa siitä, että olen uudestisyntynyt. Voit arvioida jokaisen kirjoitukseni Raamatun valossa ja todeta, että minä en valehtele.


      • judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

        Onneksi minun ei tarvitse sinua vakuuttaa siitä, että olen uudestisyntynyt. Voit arvioida jokaisen kirjoitukseni Raamatun valossa ja todeta, että minä en valehtele.

        Juuri noihin kirjoituksiisi perustankin näkemykseni !

        Eli SINÄ ET OLE UUDESTISYNTYNYT USKOVA !

        Jos olisit uudestisyntynyt, niin et kirjoittaisi noin pahasti pieleen !

        Siis jos olisit uudestisyntynyt, niin sinulla olisi Pyhä Henki, ja Hän opettaisi sinua vääjäämättä, mutta nythän et siis ymmärrä mitään Hengellisiä asioita, vaan olet lähinnä jumaluus tiedettä harjoittava, eli teologi siis !

        Kaikki siis on vain pääntietoa ja ihmis "viisaudella" hankittua "tietoa", jolla ei ole mitään tekemistä Hengen opetuksen ja Tiedon ja VIisauden kanssa !


      • judaisti.net kirjoitti:

        Juuri noihin kirjoituksiisi perustankin näkemykseni !

        Eli SINÄ ET OLE UUDESTISYNTYNYT USKOVA !

        Jos olisit uudestisyntynyt, niin et kirjoittaisi noin pahasti pieleen !

        Siis jos olisit uudestisyntynyt, niin sinulla olisi Pyhä Henki, ja Hän opettaisi sinua vääjäämättä, mutta nythän et siis ymmärrä mitään Hengellisiä asioita, vaan olet lähinnä jumaluus tiedettä harjoittava, eli teologi siis !

        Kaikki siis on vain pääntietoa ja ihmis "viisaudella" hankittua "tietoa", jolla ei ole mitään tekemistä Hengen opetuksen ja Tiedon ja VIisauden kanssa !

        Opettaako Henki vastoin Raamatun sanaa? Siis kun Jeesus sanoo, että hän ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto, niin Henki opettaa, että laki on kumottu?


      • judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

        Opettaako Henki vastoin Raamatun sanaa? Siis kun Jeesus sanoo, että hän ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto, niin Henki opettaa, että laki on kumottu?

        Tuomitset itse omilla sanoilla ITSESI kadotukseen !

        Mutta sillekin asialle olet umpisokea !

        Jos siis sinulle aletaan oikeasti lukemaan lakia, niin et pelastu, et sitten millään !


      • kirjoituksista_
        judaisti.net kirjoitti:

        Tuomitset itse omilla sanoilla ITSESI kadotukseen !

        Mutta sillekin asialle olet umpisokea !

        Jos siis sinulle aletaan oikeasti lukemaan lakia, niin et pelastu, et sitten millään !

        Mitä väärää Kristytti.net kirjoitti? Sinä julistat toiselle tuomion omin luvin. Sellaista ei saa tehdä, koska et ole Jumalan profeetta, joka olisi saanut tehtävän Pyhältä Hengeltä.


      • judaisti.net kirjoitti:

        Tuomitset itse omilla sanoilla ITSESI kadotukseen !

        Mutta sillekin asialle olet umpisokea !

        Jos siis sinulle aletaan oikeasti lukemaan lakia, niin et pelastu, et sitten millään !

        Miksi en pelastu? Minähän luotan yksin Kristuksen armoon.


    • Kuulostaa vähä Brokeback Mountainilta.

    • Sivustavaintämä

      "Minun armossani on sinulle kylliksi"

    • Minua jäi mietityttämään että miten se kaveri pitelee vettä käsissään ilman minkäänlaista astiaa tai muuta. Kämmenellinen vettä ei ihan kauheasti ole.

      • Juuri siksi hän tarvitsee kipeästi sitä maljaa.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Juuri siksi hän tarvitsee kipeästi sitä maljaa.

        MIten se vesi yhtäkkiä tippui hänen käsilleen? Ei se vesi lisäänny jos se laitetaan maljaan. Edelleen sitä on se sama kourallinen. Ja jos vesi kerran juodaan loppujen lopuksi niin miksei se juo sitä? Sitäpaitsi kourallinen vettä tuskin pelastaa kuihtumiselta.


      • Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        MIten se vesi yhtäkkiä tippui hänen käsilleen? Ei se vesi lisäänny jos se laitetaan maljaan. Edelleen sitä on se sama kourallinen. Ja jos vesi kerran juodaan loppujen lopuksi niin miksei se juo sitä? Sitäpaitsi kourallinen vettä tuskin pelastaa kuihtumiselta.

        Ei lisäänny, mutta ei valu hukkaan niin helposti kun se laitetaan maljaan. Näin he voivat molemmat juoda siitä.


      • sesiitäjafinito

        Ei sitä vettä riittämiin ole käsissä, koetapa ottaa käsiin vettä ja pitää sitä siinä, kuinka paljon sitä siihen mahtuu ja kuka lähtee autiomaahan vettä käsissään kantaen tai tyhjällä maljalla ja siinä tappelevat keskenään puolikuolleina. jos tuollainen tilanne olisi, että vaikka olisi niinkuin tv leffoissa joutunut panttivangiksi ja heitetty sinne erämaahan ja sitten toiselle tyypille olisi laitettu vähän kouraan vettä ja toiselle tyypille vaan malja...niin se jolla olisi käsissään vettä, olisi juonut veden alkumatkassa, koska ei siitä olisi riittänyt kummallekin jaettavaksi ja toinenkin olisi tajunnut sen, että ei jukolauta, tuota vettä on niin vähän, että ei auta alkaa sitä kinuamaan edes, ku se toinenkaan ei siitä mitään hyödy todellisesti.

        The end.


      • sesiitäjafinito kirjoitti:

        Ei sitä vettä riittämiin ole käsissä, koetapa ottaa käsiin vettä ja pitää sitä siinä, kuinka paljon sitä siihen mahtuu ja kuka lähtee autiomaahan vettä käsissään kantaen tai tyhjällä maljalla ja siinä tappelevat keskenään puolikuolleina. jos tuollainen tilanne olisi, että vaikka olisi niinkuin tv leffoissa joutunut panttivangiksi ja heitetty sinne erämaahan ja sitten toiselle tyypille olisi laitettu vähän kouraan vettä ja toiselle tyypille vaan malja...niin se jolla olisi käsissään vettä, olisi juonut veden alkumatkassa, koska ei siitä olisi riittänyt kummallekin jaettavaksi ja toinenkin olisi tajunnut sen, että ei jukolauta, tuota vettä on niin vähän, että ei auta alkaa sitä kinuamaan edes, ku se toinenkaan ei siitä mitään hyödy todellisesti.

        The end.

        Juuri näin.


    • Elämänleipä

      Rukoile näyllesi selitystä. Tutki, onko se kaikilta osin Raamatun sanan mukainen. Älä laita siihen mitään omaasi.

    • judaisti.net

      Tuo näky siis ei ole Jumalasta, vaan tuo "näky) on vain kyseisen judaistin oman lihan/sielun tuotosta !

      Tälläisiä on täällä nähty jo ennenkin.

      Eräskin pahasti Totuudesta eksynyt eksyttäjä, laittoi oman vaimonsa "profetoimaan", sen harhaopin puolesta, johon he uskoivat !

      Ihan samaa touhua harrastaa tämä eksyttäjä nyt tässä !

      Eli kun ei harhaopit mene muille läpi, otetaan jo kovemmat keinot käyttöön ja aletaan keksimään omasta päästä tuollaisia satuja ja tarinoita ja niihin selityksiä, joilla ei ole todellakaan yhtään mitään tekemistä Jumalan kanssa !!!

      Tuo touhu on todella törkeää, sillä moni uskova pelkää arvostella näitä "näkyjä" ja "profetioita", ja sitä kautta tälläinen aloittajan kaltainen eksyttäjä, yrittää saada harha oppinsa ikäänkuin väkisin menemään läpi !

      Älkää hyvät nuoret uskovat, uskoko tuollaisiin Raamatunvastaisiin "profetoimisiin" ja "näkyihin" !

      Jer. 9:5 He pettävät toinen toisensa eivätkä puhu totta; he ovat totuttaneet kielensä puhumaan valhetta, ovat tehneet vääryyttä väsyksiin asti.

      Jer. 14:14 Mutta Herra sanoi minulle: "Valhetta ennustavat profeetat minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, en käskenyt heitä enkä puhunut heille. Valhenäkyjä, turhia ennustuksia ja oman sydämensä petosta he ennustavat teille.

      Hes. 13:6 Mitä he ovat nähneet, on petosta, ja heidän ennustelunsa on valhetta, kun he sanovat: 'Näin sanoo Herra', vaikka Herra ei ole heitä lähettänyt; ja he muka odottavat, että hän toteuttaisi heidän sanansa.

      Hes. 13:9 Minun käteni on profeettoja vastaan, jotka petosnäkyjä näkevät ja valhetta ennustelevat. Ei pidä heidän oleman minun kansani yhteydessä, ei heitä kirjoiteta Israelin heimon kirjaan, eivätkä he tule Israelin maahan; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, Herra.

      Jeesus siis selvästi opettaa monessa kohtaa siitä, että vanhaa liittoa ja uutta liittoa ei pidä sekoittaa keskenään, kuten tämä lihallinen ja paisunut "näkyjen näkijä" väittää tuon "näkynsä" kautta !

      Luuk. 5:36 Ja hän sanoi heille myös vertauksen: "Ei kukaan leikkaa uudesta vaipasta paikkaa ja pane vanhaan vaippaan; muutoin hän rikkoo uuden vaipan, eikä uudesta vaipasta otettu paikka vanhaan sovi.

      Tämä "kristitty.net" siis harrastaa ja opettaa juuri tuolla tavalla, eli Kristus on hänelle vain "tilkkupaikka" vanhan liiton parentelemiseksi, mutta niin se ei mene, eikä se niin toimi, siis Sanan mukaan !

      Tuollaisessa opissa, Kristus siis paikkaa vain vanhan liiton toimimatonta järjestelmää, aloittajan mukaan, vaikka todellisuus on se, että vanha liitto on JO lakkautettu ja uusi liitto on SIJAAN eli TILALLE tullut !

      2. Kor. 5:17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

      Hepr. 7:19 -sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta SIJAAN/TILALLE tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.

      Vielä tuosta mahdottomuudesta sekoittaa uusi ja vanha liitto seuraavaa:

      Matt. 9:17 Eikä nuorta viiniä lasketa vanhoihin nahkaleileihin; muutoin leilit pakahtuvat, ja viini juoksee maahan, ja leilit turmeltuvat; vaan nuori viini lasketaan uusiin leileihin, ja niin molemmat säilyvät."

      Siis tämä kertoo sen, että vanha viini on vanha liitto ja nuori viini on uusi liitto !

      Vanha leili on vanhan liiton uskova, joka siis uskoo yhä vanhaan liittoon, ja nuori leili taas on uudestisyntynyt uskova, eli se uusi luomus !

      Eli uuden liiton Sanat voi ottaa vastaan vain se, joka on uusi luomus eli uudestisyntynyt(nuori leili), mutta vanhaan liittoon yhä uskova(vanha leili), ei kykene ottamaan vastaan uuden liiton Sanaa, ennen kuin hänestä tulee uusi luomus.

      Joten vanhan liiton järjestys ja Sana, ei sovellu uskovalle, eikä uuden liiton Sanat kelpaa, eivätkä toimi, yhä vanhaan liittoon uskovalle, molemmissa tapauksissa siis käy huonosti !

      Tämä aloittaja eli "kristitty.net", oikeammin siis, judaisti.net, ei tästä syystä juuri kykene ottamaan uuden liiton Sanoja vastaan, vaan hänelle siis maistuu yhä vain se vanha viini, eli vanha liitto !

      Ja vaikkakin hän siis yrittää sitä vanhaa liittoa paikkalilla Kristuksella, niin sekään siis ei onnistu, sillä sekin touhu on siis on jo ollut tuhoon tuomittu, näiden Jeesuksen opetuksien mukaan !!!

      • >> Jeesus siis selvästi opettaa monessa kohtaa siitä, että vanhaa liittoa ja uutta liittoa ei pidä sekoittaa keskenään <<

        Annas tulla luku ja jae, missä kohtaa Jeesus näin opettaa.

        Sinä et ymmärrä Jeesuksen vertausta uudesta viinistä ja vanhoista nahkaleileistä. Uusi viini on uusi opetus, ja Jeesuksen opetuksen pointti on, että vanha koira ei voi oppia uusia temppuja. Tällä hän puolustaa päätöstään ottaa opetuslapsikseen oppimattomia ja kouluja käymättömiä nuoria opetuslapsia. Kirjanoppineet ja fariseukset eivät olisi ottaneet vastaan uutta opetusta, uusi viini tulee kaataa uusiin leileihin.


      • judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

        >> Jeesus siis selvästi opettaa monessa kohtaa siitä, että vanhaa liittoa ja uutta liittoa ei pidä sekoittaa keskenään <<

        Annas tulla luku ja jae, missä kohtaa Jeesus näin opettaa.

        Sinä et ymmärrä Jeesuksen vertausta uudesta viinistä ja vanhoista nahkaleileistä. Uusi viini on uusi opetus, ja Jeesuksen opetuksen pointti on, että vanha koira ei voi oppia uusia temppuja. Tällä hän puolustaa päätöstään ottaa opetuslapsikseen oppimattomia ja kouluja käymättömiä nuoria opetuslapsia. Kirjanoppineet ja fariseukset eivät olisi ottaneet vastaan uutta opetusta, uusi viini tulee kaataa uusiin leileihin.

        Johan minä edellä ne selvästi näytin ja selitinkin vieläpä sinulle !!!

        Mutta kun sinulla on se peite yhä estämässä näkemisen, niin mikään selitys riitä, eikä näyttö riitä, vaan sama levy soi vain "näytä" !

        Yhtä turhaa tämä on kanssasi kuin sanoa syntymästään asti sokeana olleelle, umpi sokealle, että : "Katso ! "

        Sillä eihän umoisokea mitään näe.

        Ja sellainen sinä siis olet !

        Mutta muiden tähden näitä pitää kirjoittaa, että et pääse eksyttämään nuoria/oppimattomia uskovia !


      • judaisti.net kirjoitti:

        Johan minä edellä ne selvästi näytin ja selitinkin vieläpä sinulle !!!

        Mutta kun sinulla on se peite yhä estämässä näkemisen, niin mikään selitys riitä, eikä näyttö riitä, vaan sama levy soi vain "näytä" !

        Yhtä turhaa tämä on kanssasi kuin sanoa syntymästään asti sokeana olleelle, umpi sokealle, että : "Katso ! "

        Sillä eihän umoisokea mitään näe.

        Ja sellainen sinä siis olet !

        Mutta muiden tähden näitä pitää kirjoittaa, että et pääse eksyttämään nuoria/oppimattomia uskovia !

        Selitä vielä minulle, miten Jeesuksen sanat, että hän ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto, todellisuudessa tarkoittavat että laki on kumottu?


      • judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

        Selitä vielä minulle, miten Jeesuksen sanat, että hän ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto, todellisuudessa tarkoittavat että laki on kumottu?

        Jeesuksen OMA TEHTÄVÄ oli TÄYTTÄÄ laki !

        Jeesus TÄYTTI LAIN MEIDÄN PUOLESTAMME ja siten rikkoi kirouksen !!!

        Sovitus siis tuli sen kautta, että JEESUS TÄYTTI LAIN PUOLESTAMME !

        Meidän ei sitä enää tarvitse täyttää, emmekä siihen vain vajavaisina ihmisinä millään kykenisikään !!!

        Kyetäkseen synnittömyyteen, ihmisestä pitäisi tulla ITSE Jumala !

        2) Laista ei katoa pieninkään piirto, se on totta !

        Mutta vanhan liiton säädökset olivat VAIN KUVAA JA VARJOA, eikä itse asiain olemus !

        Ne pitää ymmärtää KUVINA, ne pitää ottaa vain KUVINA !

        ULKOISINA KUVINA ne kertovat uuden liiton SISÄISISTÄ Hengellisistä asioista !

        Olen monta kertaa näyttänyt JO sinulle ESIM: "sapatti kuvan" Raamatusta:

        Heprealaiskirje 4

        1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.

        Sapatti on siis "kuva" siitä levosta, jonka Hengellisen uskovan on tarkoitus saavuttaa, eli lepo omista töistä eli teoista !!!!

        Toki meille on annettu jo Addamin aikana lepopäivä maallisesta työstä, tuon "Jumala lepäsi 7:nä päivänä", "kuvan" mukaan, mutta "sapatin" Hengellinen sanoma on siis se, että uskovan tulee lopettaa omat teot ja vaeltaa Hengessä ja siten vaeltaa Jumalan ennalta valmistamissa, Jumalan teoissa:

        Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Mutta sinä siis et elä Hengellisesti, vaan yhä olet lain ja lain kirjaimen alla, ymmärtämättä sitä edes, että ne ovat vain "kuvia ja varjoja" eivät uskovan Hengellinen todellisuus !

        Sinä siis yhä pinnistelet niissä OMISSA TEOISSASI, etkä pääse LEPOON, joka on siis Jumalan kansalle luvattu edellä !

        Kuolleissa teoissa eli lihan teoissa eli omissa teoissa sinä vaellat, ja niihin sinä luotat siis oikeasti, eli SINÄ LUOTAT SIIS ITSEESI, ja MONIIN TEKOHISI !

        Se taas on OMAVANHURSKAUDEN PYSYTTTÄMISTÄ VAIN !

        Room. 10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.


      • judaisti.net kirjoitti:

        Jeesuksen OMA TEHTÄVÄ oli TÄYTTÄÄ laki !

        Jeesus TÄYTTI LAIN MEIDÄN PUOLESTAMME ja siten rikkoi kirouksen !!!

        Sovitus siis tuli sen kautta, että JEESUS TÄYTTI LAIN PUOLESTAMME !

        Meidän ei sitä enää tarvitse täyttää, emmekä siihen vain vajavaisina ihmisinä millään kykenisikään !!!

        Kyetäkseen synnittömyyteen, ihmisestä pitäisi tulla ITSE Jumala !

        2) Laista ei katoa pieninkään piirto, se on totta !

        Mutta vanhan liiton säädökset olivat VAIN KUVAA JA VARJOA, eikä itse asiain olemus !

        Ne pitää ymmärtää KUVINA, ne pitää ottaa vain KUVINA !

        ULKOISINA KUVINA ne kertovat uuden liiton SISÄISISTÄ Hengellisistä asioista !

        Olen monta kertaa näyttänyt JO sinulle ESIM: "sapatti kuvan" Raamatusta:

        Heprealaiskirje 4

        1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.

        Sapatti on siis "kuva" siitä levosta, jonka Hengellisen uskovan on tarkoitus saavuttaa, eli lepo omista töistä eli teoista !!!!

        Toki meille on annettu jo Addamin aikana lepopäivä maallisesta työstä, tuon "Jumala lepäsi 7:nä päivänä", "kuvan" mukaan, mutta "sapatin" Hengellinen sanoma on siis se, että uskovan tulee lopettaa omat teot ja vaeltaa Hengessä ja siten vaeltaa Jumalan ennalta valmistamissa, Jumalan teoissa:

        Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Mutta sinä siis et elä Hengellisesti, vaan yhä olet lain ja lain kirjaimen alla, ymmärtämättä sitä edes, että ne ovat vain "kuvia ja varjoja" eivät uskovan Hengellinen todellisuus !

        Sinä siis yhä pinnistelet niissä OMISSA TEOISSASI, etkä pääse LEPOON, joka on siis Jumalan kansalle luvattu edellä !

        Kuolleissa teoissa eli lihan teoissa eli omissa teoissa sinä vaellat, ja niihin sinä luotat siis oikeasti, eli SINÄ LUOTAT SIIS ITSEESI, ja MONIIN TEKOHISI !

        Se taas on OMAVANHURSKAUDEN PYSYTTTÄMISTÄ VAIN !

        Room. 10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

        Raamatussa ei missään kohtaa sanota, että Jeesus täytti lain jotta meidän ei tarvitsisi sitä täyttää. Ole hyvä ja näytä missä kohtaa Raamattua sanotaan, että meidän ei tarvitse lakia noudattaa, koska Jeesus on se täyttänyt meidän puolestamme.

        En turvaa omiin tekoihin, vaan yksin Kristuksen armoon. Mutta uudessa liitossa meillä ei ole mitään lupaa tehdä syntiä. Paavali sanoi, että emme saa tehdä armon alla syntiä, vaikka emme olekaan lain alla, vaan armon alla. Jeesus sanoi mene, äläkä enää tee syntiä.

        Missä kohtaa Raamattua meille annetaan lupa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia?


      • judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

        Raamatussa ei missään kohtaa sanota, että Jeesus täytti lain jotta meidän ei tarvitsisi sitä täyttää. Ole hyvä ja näytä missä kohtaa Raamattua sanotaan, että meidän ei tarvitse lakia noudattaa, koska Jeesus on se täyttänyt meidän puolestamme.

        En turvaa omiin tekoihin, vaan yksin Kristuksen armoon. Mutta uudessa liitossa meillä ei ole mitään lupaa tehdä syntiä. Paavali sanoi, että emme saa tehdä armon alla syntiä, vaikka emme olekaan lain alla, vaan armon alla. Jeesus sanoi mene, äläkä enää tee syntiä.

        Missä kohtaa Raamattua meille annetaan lupa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia?

        Tuomitset itse omilla sanoilla ITSESI kadotukseen !

        Mutta sillekin asialle olet umpisokea !

        Jos siis sinulle aletaan oikeasti lukemaan lakia, niin et pelastu, et sitten millään !

        Siis voit kokeilla TÄYTTÄÄ sitä lakia, mutta siihenhän sinä et ikinä kykene !

        Nytkin jätät uhraamatta niitä eläin ja ruokauhreja, joiden sanot olevan yhä voimassa, vedoten tekosyihin !!!

        Umpisokeana et ymmärrä edes siitä asioiden laitaa, että Jumala hävitti temppelin juuri siksi, että Hän lakkautti vanhan liiton !!!


      • judaisti.net kirjoitti:

        Tuomitset itse omilla sanoilla ITSESI kadotukseen !

        Mutta sillekin asialle olet umpisokea !

        Jos siis sinulle aletaan oikeasti lukemaan lakia, niin et pelastu, et sitten millään !

        Siis voit kokeilla TÄYTTÄÄ sitä lakia, mutta siihenhän sinä et ikinä kykene !

        Nytkin jätät uhraamatta niitä eläin ja ruokauhreja, joiden sanot olevan yhä voimassa, vedoten tekosyihin !!!

        Umpisokeana et ymmärrä edes siitä asioiden laitaa, että Jumala hävitti temppelin juuri siksi, että Hän lakkautti vanhan liiton !!!

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jumala itse hävitti temppelin?

        Vanha liitto on lakkautettu, mutta uudessa liitossa Jeremian mukaan Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme, joten uudessa liitossa laki on edelleen voimassa.

        Mutta sinä olet umpisokea Raamatun sanalle.


      • judaisti.net kirjoitti:

        Tuomitset itse omilla sanoilla ITSESI kadotukseen !

        Mutta sillekin asialle olet umpisokea !

        Jos siis sinulle aletaan oikeasti lukemaan lakia, niin et pelastu, et sitten millään !

        Siis voit kokeilla TÄYTTÄÄ sitä lakia, mutta siihenhän sinä et ikinä kykene !

        Nytkin jätät uhraamatta niitä eläin ja ruokauhreja, joiden sanot olevan yhä voimassa, vedoten tekosyihin !!!

        Umpisokeana et ymmärrä edes siitä asioiden laitaa, että Jumala hävitti temppelin juuri siksi, että Hän lakkautti vanhan liiton !!!

        Olenko joskus väittänyt, että kykenen täyttämään koko lain? Onko meillä joku syy tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan lakia, koska eihän kukaan täytä lakia?


      • Jabin1.0
        Kristitty.net kirjoitti:

        Olenko joskus väittänyt, että kykenen täyttämään koko lain? Onko meillä joku syy tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan lakia, koska eihän kukaan täytä lakia?

        Kristitty.net, sinä olet rikkonut koko Lakia.
        Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. Mutta minä en ole rikkonut Mooseksen Lakia, eihän Laki edes koskaan ole koskenut minua, toisen kansan ja toisen ajan Laki.


      • Jabin1.0 kirjoitti:

        Kristitty.net, sinä olet rikkonut koko Lakia.
        Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. Mutta minä en ole rikkonut Mooseksen Lakia, eihän Laki edes koskaan ole koskenut minua, toisen kansan ja toisen ajan Laki.

        Laki ei koske sinua? Eli saat tappaa, varastaa, tehdä huorin, palvoa epäjumalia, polttaa lapsia Molokille, eikä sinun tarvitse rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseä?


    • todistajasetä

      Selitys on , että ei kannata syödä vääränlaisia sieniä.

    • tyhmyyteen_kuolivat

      Mies joka kantoi vettä kämmenellään, oli kaivanut persettään ennen veden hakua.
      Kolibakteeri myrkytys siitä seurasi.

      Tuo juutalainen, joka kantoi kultaista maljaa, aliarvioi täysin veden arvon kultaan verrattuna.
      Se oli sitten sen takia KAPUT!

    • PasiToivonen

      >>Miksi en pelastu? Minähän luotan yksin Kristuksen armoon. >>

      Lain noudattamisen armoon sinä luotat.

      • En, vaan minä luotan yksin armoon. Kukaan ei pelastu lakia noudattamalla. Olen sanonut saman moneen kertaan. Mutta uudessa liitossa armon alla meillä ei ole lupaa tehdä syntiä, vaan meidän on noudatettava lakia (Room. 6:15).


      • judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

        En, vaan minä luotan yksin armoon. Kukaan ei pelastu lakia noudattamalla. Olen sanonut saman moneen kertaan. Mutta uudessa liitossa armon alla meillä ei ole lupaa tehdä syntiä, vaan meidän on noudatettava lakia (Room. 6:15).

        Älä viitsi valehdella !

        Laista sinä kaiken aikaa kiivailet ja lakiin sinä luotat, ja siten omavanhurskauteesi !

        1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        !!!
        3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        !!!

        17 Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi
        18 ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on,
        19 ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
        20 ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:
        21 niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;
        22 joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä;
        23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
        24 Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.


      • judaisti.net kirjoitti:

        Älä viitsi valehdella !

        Laista sinä kaiken aikaa kiivailet ja lakiin sinä luotat, ja siten omavanhurskauteesi !

        1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        !!!
        3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        !!!

        17 Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi
        18 ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on,
        19 ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
        20 ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:
        21 niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;
        22 joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä;
        23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
        24 Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.

        En luota pätkääkään lakiin ja lain noudattamiseen, vaan yksin Kristuksen armoon. Sanon tämän jälleen, jotta kenellekään ei jäisi epäselväksi, me pelastumme yksin armosta, emme minkään oman tekomme tähden. Tämä on Jumalan sana.

        "Sillä Kristus on lain loppu", tässä on kreikan sana telos käännetty loppu, vaikka se tarkoittaa oikeammin täyttymystä tai päämäärää. Kristus on siis lain päämäärä, ei suinkaan lain loppu. Sama kreikan sana telos on jakeessa "Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta." (1. Tim. 1:5) käännetty päämääräksi. "Käskyn loppu on rakkaus" ei tarkoittaisi yhtään mitään, mutta päämäärässä on järkeä. Kristus on siis lain päämäärä, ei suinkaan loppu.

        Room. 2:17 ja eteenpäin puhutaan tekopyhistä juutalaisista, jotka rikkovat Jumalan pyhää lakia. Missä kohtaa Paavali kehuu yhtään ketään lain rikkomisesta? Hänhän tuomitsee lain rikkojat, ei suinkaan kehu heitä.


      • judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

        En luota pätkääkään lakiin ja lain noudattamiseen, vaan yksin Kristuksen armoon. Sanon tämän jälleen, jotta kenellekään ei jäisi epäselväksi, me pelastumme yksin armosta, emme minkään oman tekomme tähden. Tämä on Jumalan sana.

        "Sillä Kristus on lain loppu", tässä on kreikan sana telos käännetty loppu, vaikka se tarkoittaa oikeammin täyttymystä tai päämäärää. Kristus on siis lain päämäärä, ei suinkaan lain loppu. Sama kreikan sana telos on jakeessa "Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta." (1. Tim. 1:5) käännetty päämääräksi. "Käskyn loppu on rakkaus" ei tarkoittaisi yhtään mitään, mutta päämäärässä on järkeä. Kristus on siis lain päämäärä, ei suinkaan loppu.

        Room. 2:17 ja eteenpäin puhutaan tekopyhistä juutalaisista, jotka rikkovat Jumalan pyhää lakia. Missä kohtaa Paavali kehuu yhtään ketään lain rikkomisesta? Hänhän tuomitsee lain rikkojat, ei suinkaan kehu heitä.

        Eli kaikki nämä käännökset ovat väärennöksiä ?

        4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        4 Sillä Kristus on lain loppu, jokaiselle uskovaiselle vanhurskaudeksi.
        4 For Christ is the end of the law for righteousness to every one that believeth.

        Minulla ei ole nyt Novumia mukana, mutta tarkistan asian vielä !

        Mutta sinun sanaasi antikristus minä en luota, sillä oppisi ovat valheen isältä pääosin !

        Ja muissakin Raamatun kohdissa olet yrittänyt huijata niitä, jotka eivät kykene valheitasi kyseenalaistamaan !


      • judaisti.net kirjoitti:

        Eli kaikki nämä käännökset ovat väärennöksiä ?

        4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        4 Sillä Kristus on lain loppu, jokaiselle uskovaiselle vanhurskaudeksi.
        4 For Christ is the end of the law for righteousness to every one that believeth.

        Minulla ei ole nyt Novumia mukana, mutta tarkistan asian vielä !

        Mutta sinun sanaasi antikristus minä en luota, sillä oppisi ovat valheen isältä pääosin !

        Ja muissakin Raamatun kohdissa olet yrittänyt huijata niitä, jotka eivät kykene valheitasi kyseenalaistamaan !

        Et tarvitse Novumia. Käytä tätä sivustoa: http://biblehub.com/interlinear/romans/10-4.htm

        Huomaa sana telos: http://biblehub.com/greek/5056.htm joka määritelmän mukaan voi tarkoittaa myös päämäärää. Kristus ei suinkaan ole lain loppu, vaan lain päämärä. Kristus ei voi olla lain loppu, koska hän sanoi että ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto.


      • judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

        Et tarvitse Novumia. Käytä tätä sivustoa: http://biblehub.com/interlinear/romans/10-4.htm

        Huomaa sana telos: http://biblehub.com/greek/5056.htm joka määritelmän mukaan voi tarkoittaa myös päämäärää. Kristus ei suinkaan ole lain loppu, vaan lain päämärä. Kristus ei voi olla lain loppu, koska hän sanoi että ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto.

        Arvasinhan !

        Sanalla toki on useita merkityksiä, mutta jos tutkimme tuota Raamatunkohtaa, niin silloin päädymme kyllä sanaan LOPPU !

        Siis Kristus ei ole mikään lain päämäärä !


      • judaisti.net kirjoitti:

        Arvasinhan !

        Sanalla toki on useita merkityksiä, mutta jos tutkimme tuota Raamatunkohtaa, niin silloin päädymme kyllä sanaan LOPPU !

        Siis Kristus ei ole mikään lain päämäärä !

        Kun tulkitsemme tuota Raamatunkohtaa Jeesuksen sanojen valossa, ymmärrämme, että Jeesus ei voi olla lain loppu, koska Jeesus sanoi että ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto. Kristus on lain päämärä on täten parempi käännös.


      • judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kun tulkitsemme tuota Raamatunkohtaa Jeesuksen sanojen valossa, ymmärrämme, että Jeesus ei voi olla lain loppu, koska Jeesus sanoi että ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto. Kristus on lain päämärä on täten parempi käännös.

        Niin se on totta aivan varmasti, että sinun harhaoppiisi se ei sovi millään.


    • JumalanKristuksen.nimeen

      Herra on Jumalamme. Ei ole muita Jumalia Amen.

    • Tulkoonvalo

      Jumala rankaisee pahojen tekijöitä ikuiseen kadotukseen Amen.

    • Jumalatuomitseepahan

      Pahat saavat aina palkkansa lopussa.

    • tippaukko

      Kyllä tislamalla saa valmistaa viinaa. Viinatehtaitahan on joka kulmalla.
      Ponuahan on jopa viinakaupassa. Se on eri asia kuka tuota paskaa viitsii juoda.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      331
      11156
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2391
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      56
      2293
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1964
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1878
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      165
      1870
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      41
      1414
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1380
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1364
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1359
    Aihe