Ajattelenko väärin, jos ajattelen että jos Jumala on olemassa, hän rakastaisi minua ihan tällaisena kuin nyt olen?
Rakastaako Jumala minua?
54
607
Vastaukset
- tekijä_vs_tekijän_teot
Nähdäkseni ajattelet jokseenkin oikein. Jumala rakastaa sinua, onhan Hän luonut sinut, mutta se ei tarkoita, että Hän rakastaa tai edes arvostaa kaikkea mitä teet. Me kaikki pystymme parempaan, eikä ole kannattavaa tuuditauttua ajatukseen, että olemme sellaisia kuin olemme, sillä olemme Jumalan kuvia ja pystymme olemaan Hänen kaltaisiaan.
Raamatusta olemme oppineet, että Jumala ei rakasta ketään. Ei kannata liikoja toivoa. Jumala on kunnostautunut tappajana.
Meitä ei ole luotu, vaan äitimme on meidät synnyttänyt. Miksi valehdella?
Minun ymmärtääkseni et ajattelisi väärin.
Raamattu sanoo...1 Joh. 4: 19. Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä.- farom4
Et ajattele väärin, et todellakaan.
Ole vain oma itsesi, aina. - tärkeä-kysymys
Olenko saanut lapsena liian vähän huomiota ja välittämistä, koska tunne "minua ei rakasta ketään" -tulee mieleeni. Silloin ajatus maailmankaikkeuden kaikkivaltiaasta Jumalasta tulee mieleeni ja ajatus hänen rakastamisestaan helpottaa oloa. Onko se toiveajattelua jossa kaipaus synnyttää tuollaisen harhan, koska Jumalan olemassaolo on hyvin epätodennäköistä? Taidan vain pettää itseäni, mutta ei kai unelmointi ole paha asia kun se antaa rauhaa edes vähäksi aikaa..
- näin.ajattelen
Unelmointi on pelkästään hyvä asia kun sen tietää unelmoinniksi. Olemme kaikki viimekädessä hyvin yksinäisiä - jokainen. Minusta on vain realismia hyväksyä tämä tosiasia. Eikö evankeliumi ole juuri sitä että Jumala rakastaa ehdoitta sinua juuri sellaisena kuin olet?
Varmasti on hyvä pohtia sitä , että miksi tuntee ettei kukaan rakasta. Tarinan kehittely sen tunteen karttamiseksi ei taida pitkässä juoksussa kestää.
Jos ei usko Jumalaan, kuinka pitää yllä sellaista tarinaa? Minusta parempi tapa olisi pohtia sitä kokemustaan ettei rakasteta ja miettiä millaisia asioita se pitää sisällään.
Onhan toki ihmisiä, jotka ratkovat tuota kukaan ei rakasta tilannetta vaikka hankkimalla lemmikin, eikä se vallan huono ratkaisu olekaan.- tätä.mieltä
Eerikatässämoi kirjoitti:
Varmasti on hyvä pohtia sitä , että miksi tuntee ettei kukaan rakasta. Tarinan kehittely sen tunteen karttamiseksi ei taida pitkässä juoksussa kestää.
Jos ei usko Jumalaan, kuinka pitää yllä sellaista tarinaa? Minusta parempi tapa olisi pohtia sitä kokemustaan ettei rakasteta ja miettiä millaisia asioita se pitää sisällään.
Onhan toki ihmisiä, jotka ratkovat tuota kukaan ei rakasta tilannetta vaikka hankkimalla lemmikin, eikä se vallan huono ratkaisu olekaan.Jumala ja se millainen hän on ovat kummatkin uskonasioita. Miksei voisi mielessään kuvitella että on olemassa kaikkivaltias jumala joka rakastaa juuri minua. Parempi se on kuin ajatella että jumala vihaa.
Ikävää, että sinulla on tunne siitä, ettei kukaan rakasta. Onko sinulla mahdollisuutta mennä johonkin kirkkoon tms. juttelemaan papin tai sielunhoitajan kanssa? Asiat voisivat selkiytyä keskustelemalla.
Jumala rakastaa sinua.tätä.mieltä kirjoitti:
Jumala ja se millainen hän on ovat kummatkin uskonasioita. Miksei voisi mielessään kuvitella että on olemassa kaikkivaltias jumala joka rakastaa juuri minua. Parempi se on kuin ajatella että jumala vihaa.
Kyllä ihminen voi kuvitella mitä haluaa.
Kuitenkin todellisuuden torjuminen kuvitelmilla on ojasta allikkoon menemistä. Toki joskus selviytymisen kannalta kuvitelmilla on merkitystä.
- Milloinka.vai
Minusta ei niin väliä, odotan milloin jumala aikoo korjata maailmassa olevat epäkohdat tähän asti on vain seurannut ihmisten elämää puuttumatta siihen.
Jumala ei tosiaan ole puuttunut maailman epäkohtiin, esim. afrikkalaisten lasten kärsimyksiin mitenkään joten onkohan hän kuollut vai nukahtanut kuten Hectorkin laulussaan mm. kysyy.
sage8 kirjoitti:
Jumala ei tosiaan ole puuttunut maailman epäkohtiin, esim. afrikkalaisten lasten kärsimyksiin mitenkään joten onkohan hän kuollut vai nukahtanut kuten Hectorkin laulussaan mm. kysyy.
Ehkä Jumalaa vähiten kiinnostaa se mitä täällä tapahtuu. Tai on sitten äärimmäisen laiska. Tai Jumalaa ei ole.
Jos ajattelet jumalan teistiseksi, persoonalliseksi olennoksi, joka joko rakastaa tai vihaa sinua ja muita, ajattelet täysin väärin. Tuollaista jumalaa ei ole olemassakaan, tässä suhteessa kristittyjen on aika kasvaa aikuisuuteen.
- määritelmä
Määrittele aikuisuus.
Lapsena uskoin joulupukkiin ja Jumalaan. En enää. Olen siis aikuinen.
- tsät-däm
Määrittele aikuisuus.
Vastaanpa "vapaa-ajattelijan" puolesta.
Aikuisuuden määritelmä?
No tietysti sen ateistisen uskomuksen omaksuminen, ettei Jumalaa/jumalia ole olemassakaan.
Ja sitten ryhtyminen tämän pilikkuviivaviivan ja muiden palsta-ateistien tavoin
fundamentalistiateistisesti "oikeauskoiseksi"
vääräuskoisten käännyttäjäksi.
Trolliksi, joka tyrkyttää jatkuvasti esille uskomuksiaan, mielipiteitään ja loukkauksiaan toisin uskovien suosimilla keskustelupalstoilla.
Tarkoituksenaan siis mitätöidä toisten uskoa, käännyttää ateismiin ja tuottaa mahdollisimman paljon sekaannusta, häiriötä ja pahaa mieltä ynnä kaikkea muutakin vahinkoa siellä missä vain toimiikin.
Eikös vain olekin aikuismaista? - hekohekoheko
tsät-däm kirjoitti:
Aikuisuuden määritelmä?
No tietysti sen ateistisen uskomuksen omaksuminen, ettei Jumalaa/jumalia ole olemassakaan.
Trolliksi, joka tyrkyttää jatkuvasti esille uskomuksiaan, mielipiteitään ja loukkauksiaan toisin uskovien suosimilla keskustelupalstoilla.
Tarkoituksenaan siis mitätöidä toisten uskoa, käännyttää ateismiin ja tuottaa mahdollisimman paljon sekaannusta, häiriötä ja pahaa mieltä ynnä kaikkea muutakin vahinkoa siellä missä vain toimiikin.
Eikös vain olekin aikuismaista?Puhut asiantuntevasti itsestäsi.
Määrittele aikuisuus.
Ei kai ole tarpeen tuota alkaa erikseen määrittelemään? Etköhän tiedä hyvin mistä on kyse...
pilikkuviivaviiva kirjoitti:
Ei kai ole tarpeen tuota alkaa erikseen määrittelemään? Etköhän tiedä hyvin mistä on kyse...
Tarkoitatko, että rupean arvailemaan mitä sinä sillä tässä yhteydessä tarkoitat? Ei kuulu tapoihini, jos voin kysyä. Arvailu menee aika usein pieleen.
tsät-däm kirjoitti:
Aikuisuuden määritelmä?
Eikös vain olekin aikuismaista?"Trolliksi, joka tyrkyttää jatkuvasti esille uskomuksiaan, mielipiteitään ja loukkauksiaan toisin uskovien suosimilla keskustelupalstoilla."
Niin, tai sitten vain osallistuminen keskustelijana keskustelijoiden joukossa palstalla esillä olevien aiheiden käsittelyyn. Totta kai tuon esille omia mielipiteitäni, jotka yritän parhaani mukaan, ainakin yleensä, myös perustelemaan. Mutta sanohan, ketä olen loukannut? On tietysti mahdollista että joku kirjoituksistani loukkaantuu. Sille ei voi mitään. Yleensä kysymyksessä on varmaankin "uskova", jonka defenssit nousevat välittömästi kun joku esittää hänen uskomyksiaan uhkaavan näkemyksen. Olenko mielestäsi tahallisesti pyrikinyt jotakuta loukkaamaan? Sitäkö tarkoitat?Eerikatässämoi kirjoitti:
Tarkoitatko, että rupean arvailemaan mitä sinä sillä tässä yhteydessä tarkoitat? Ei kuulu tapoihini, jos voin kysyä. Arvailu menee aika usein pieleen.
Ei se nyt niin vaikeaa voi olla...
- ateistihihhulihekolle
hekohekoheko kirjoitti:
Puhut asiantuntevasti itsestäsi.
Eikä tuo "ite oot"-kommentointikaan kyllä kovin aikuismaista käytöstä ole.
Vahvistat sillä vain tämän palstan jumalattomien pahanilkisen lapsellisuuden. pilikkuviivaviiva kirjoitti:
Ei arvailu olekaan vaikeaa, päin vastoin, se on kovinkin helppoa. En itse välitä arvailla kuten jo sanoinkin ja juuri siksi että se menee niin usein pieleen ja aiheuttaa monenlaista väärinymmärrystä. Jos voi kysyä, on viisautta kysyä.
Voimme tietysti jatkaa keskustelua arvailusta jos niin haluat. Voit myös vastata tai jättää vastaamatta aiempaan kysymykseeni aikuisuuden määritelmästä, mikä minä olen aikuista ihmistä käskyttämään, joten tee kuten parhaaksi näet.
- tsät-däm
"Trolliksi, joka tyrkyttää jatkuvasti esille uskomuksiaan, mielipiteitään ja loukkauksiaan toisin uskovien suosimilla keskustelupalstoilla."
Niin, tai sitten vain osallistuminen keskustelijana keskustelijoiden joukossa palstalla esillä olevien aiheiden käsittelyyn. Totta kai tuon esille omia mielipiteitäni, jotka yritän parhaani mukaan, ainakin yleensä, myös perustelemaan. Mutta sanohan, ketä olen loukannut? On tietysti mahdollista että joku kirjoituksistani loukkaantuu. Sille ei voi mitään. Yleensä kysymyksessä on varmaankin "uskova", jonka defenssit nousevat välittömästi kun joku esittää hänen uskomyksiaan uhkaavan näkemyksen. Olenko mielestäsi tahallisesti pyrikinyt jotakuta loukkaamaan? Sitäkö tarkoitat?Tarkoitan ihan varmaan sitä mitä kirjoitin.
Sinä et siis yleensä tarkoita mitä kirjoitat, kun kyselet tuollaisia sitten muiltakin?
Jumalattomilla saattaa olla sellainen tapa aivan yleisestikin, kun usko on, ettei sanoistaan joudu kerran vastaamaan. tsät-däm kirjoitti:
Aikuisuuden määritelmä?
Eikös vain olekin aikuismaista?"Tarkoituksenaan ... tuottaa mahdollisimman paljon sekaannusta, häiriötä ja pahaa mieltä ynnä kaikkea muutakin vahinkoa siellä missä vain toimiikin. "
Et siis osaa sanoa ketä ja miten olen tahallisesti loukannut. Voitko sitten kertoa mihin perustat väitteesi tarkoituksestani sekä sen, millaista sekaannusta, häiriötä, ja ennen kaikkea vahinkoa olen aiheuttanut?- tsät-däm
"Tarkoituksenaan ... tuottaa mahdollisimman paljon sekaannusta, häiriötä ja pahaa mieltä ynnä kaikkea muutakin vahinkoa siellä missä vain toimiikin. "
Et siis osaa sanoa ketä ja miten olen tahallisesti loukannut. Voitko sitten kertoa mihin perustat väitteesi tarkoituksestani sekä sen, millaista sekaannusta, häiriötä, ja ennen kaikkea vahinkoa olen aiheuttanut?Tuohon ateistiargumentoijien
(lue riitelijöiden) niin tavanomaiseen väittely- ja riitelytaktiseen kehotukseen ryhtyä yksityiskohtaisesti erittelemään sanomisiaan, sekä tutkimaan ja tuomaan esille kaverin sanomisia, en lähde mukaan ollenkaan.
Pelkkä ajatuskin ylimielisten ja palstan aihepiirin, kristinuskon, vastaisten ja sitä halventavien kirjoitustesi enemmästä tarkastelusta ja esiintuomisesta yksinkertaisesti vain ällöttää.
Sen verran nyt kuitenkin sanon, että synnyttää kyllä myötähäpeää, kun kaltaisesi pahankurinen ja maailmallinen kakara kehottaa muita... esimerkiksi vaikkapa... niin... kasvamaan aikuiseksi. tsät-däm kirjoitti:
Tuohon ateistiargumentoijien
(lue riitelijöiden) niin tavanomaiseen väittely- ja riitelytaktiseen kehotukseen ryhtyä yksityiskohtaisesti erittelemään sanomisiaan, sekä tutkimaan ja tuomaan esille kaverin sanomisia, en lähde mukaan ollenkaan.
Pelkkä ajatuskin ylimielisten ja palstan aihepiirin, kristinuskon, vastaisten ja sitä halventavien kirjoitustesi enemmästä tarkastelusta ja esiintuomisesta yksinkertaisesti vain ällöttää.
Sen verran nyt kuitenkin sanon, että synnyttää kyllä myötähäpeää, kun kaltaisesi pahankurinen ja maailmallinen kakara kehottaa muita... esimerkiksi vaikkapa... niin... kasvamaan aikuiseksi.No johan oli vuodatus! Aiheuttamani vahinko ei kai ole kovin suurta jos ei yhtä esimerkkiä irtoa. Kokemaasi ällötystä ja myötähäpeää en pidä vahingon tuottamisena, omatpahan ovat tuntemuksesi. Pahankurinen ja maailmallinen kakara...hmmmmmm...kaksi ensimmäistä määrettä saatan allekirjoittaakin, mutta kakaravuosista on kyllä aikaa, voin kertoa...
- sjhsadhksadk
Jumala kyllä rakastaa sinua riippumatta siitä mitä sinä ajattelet. Mutta on myös mahdollista, että sinä elät jossain mielikuvitusmaailmassa. Jumalan rakkaus ei saa jäädä mielikuvitusasteelle vaan se on koettava konkreettisesti.
- näin.ajattelen
Koska Jumala ja hänen rakkautensa ovat uskonasioita, täytyy siinä käyttää mielikuvitusta. Kaikki Jumalaan uskovat elävät mielikuvitusmaailmassa.
- uskonasioita
näin.ajattelen kirjoitti:
Koska Jumala ja hänen rakkautensa ovat uskonasioita, täytyy siinä käyttää mielikuvitusta. Kaikki Jumalaan uskovat elävät mielikuvitusmaailmassa.
Eikö kaikki uskonnot ole pakenemista mielikuvitusmaailmaan. Niissä ei ole mitään konkretiaa.
- Herra.vahvistaa
Niinhän te nimimerkit 'näin.ajattelen' ja 'uskonasioita' luulette, kun olette valinneet uskomuksenne väärin.
Niinpä ette pääsekään kokemaan, sitä konkretiaa, ennenkuin saatte osaksenne armon valita toisin.
Tottakai jumala rakastaa juuri SINUA. Ei hän rakasta köyhiä afrikkalaislapsia tai ketään jolla olisi masennusta tai jotakin muuta.
- HMM___
Miten henkiolento (Jumala) rakastaa?
- dafgdsfgdsf
Aloittaja, hieno kysymys. tosin kysyt rakastaako Jumala sinua nyt kun olet tod näk 30 vuotias veijari joka päätti keksiä oman tapansa olla ihminen / uskossa??? Kuuntele youtubesta Raamattua, niin jos ei iske sisimpään niin ihme. sieltä löytyy koko Uusi Testamentti puhuttuna 38 käännoksen mukaan. Markus Esa nimiseltä kanavalta. Jos et pysty kuuntelemaan niin jotain vikaa.
- dfgdfgdfgdfg777
torre12 kirjoitti:
Hah hah. Kun itse luin hyvin paljon Raamattua, niin minulta katosi usko ikuisesti.
sulla ei koskaan ole ollutkaan jos noin. eikö mene tajuntaan ettei Vanhan testamentin tapahtumia ja ihmisiä pidä pitään minään pyhimyksinä? se on toi lasten raamattu joka meikäläisenkin alunperin myrkytti luulemaan niin, siellä kaikki tarinat kerrotaan väärällä tavalla.
En ollut Uudesta testamentista lukenut sanaakaan ennen uskoon tuloa. - HMM___
dfgdfgdfgdfg777 kirjoitti:
sulla ei koskaan ole ollutkaan jos noin. eikö mene tajuntaan ettei Vanhan testamentin tapahtumia ja ihmisiä pidä pitään minään pyhimyksinä? se on toi lasten raamattu joka meikäläisenkin alunperin myrkytti luulemaan niin, siellä kaikki tarinat kerrotaan väärällä tavalla.
En ollut Uudesta testamentista lukenut sanaakaan ennen uskoon tuloa.Et ollut lukenut sanakaan Uutta testamenttia (JUMALAN SANAA) ja olit kuitenkin tullut uskoon? Et ainakaan Jumalan sanasta tullut uskoon. Missä uskossa sinä mahdat olla?
- tämä.on.totta
torre12 kirjoitti:
Hah hah. Kun itse luin hyvin paljon Raamattua, niin minulta katosi usko ikuisesti.
Näin voi käydä ja useimmille teologiaa opiskeleville käykin jotka joutuvat opiskelemaan Raamattua. Mutta se on vain hyvä asia että raamattufundamentalismista pääsee eroon.
- dfgdsfgdsfgsdfg777
HMM___ kirjoitti:
Et ollut lukenut sanakaan Uutta testamenttia (JUMALAN SANAA) ja olit kuitenkin tullut uskoon? Et ainakaan Jumalan sanasta tullut uskoon. Missä uskossa sinä mahdat olla?
missä itse veli? valvo ja tarkkaa oletko uskossa vai et.
- xcvxcvxzcv
HMM___ kirjoitti:
Et ollut lukenut sanakaan Uutta testamenttia (JUMALAN SANAA) ja olit kuitenkin tullut uskoon? Et ainakaan Jumalan sanasta tullut uskoon. Missä uskossa sinä mahdat olla?
jatkan että HMM et ainakaan ole luterilainen. Eikö sulla ole käsitystä siitä miten normaali suomalainen ihminen elää rippikoulun jälkeen ?
Ja mitenköhän sitä voisi tulla uskoon ilman että itse lukee? Oiskohan noi evankeloivat sukulaiset? mutta jos sulla ei niitä niin en epäile sinun uskoon tuloasi. Sanoin että en ollut koskaan LUKENUT Uutta testamenttia ennen uskoontuloa, mutta luulet etten ollut kuullut Evankeliumia koskaan?
ei ei poika, ei näin.
näemme viimeisellä tuomiolla ehkä ennen sitä niin pääset pyytämään anteeksi, vaikka olen jo antanut. - cvhchcxvh
HMM jos olet Mauno niin ymmärrän, silti Paavalikin oli hidas mies. eikö? joku täällä jo kirjoittikin että 3 vuotta meni ennenkuin Paavali tapasi Pietarin ja Jaakobin, ja sitten vielä 14 vuotta ennenkuin meni uudestaan ylös Jerusalemiin. siinä on vuosia joo. Jos 2005 tulin uskoon niin 3 14 olis 18v joka osunee jonnekin 2022 nurkille siis..
Seurakunnan vanhin ei voi olla äkkikäännynäinen jottei paisuisi (omassa luulossaan isommaksi kuin mitä on). - HMM___
xcvxcvxzcv kirjoitti:
jatkan että HMM et ainakaan ole luterilainen. Eikö sulla ole käsitystä siitä miten normaali suomalainen ihminen elää rippikoulun jälkeen ?
Ja mitenköhän sitä voisi tulla uskoon ilman että itse lukee? Oiskohan noi evankeloivat sukulaiset? mutta jos sulla ei niitä niin en epäile sinun uskoon tuloasi. Sanoin että en ollut koskaan LUKENUT Uutta testamenttia ennen uskoontuloa, mutta luulet etten ollut kuullut Evankeliumia koskaan?
ei ei poika, ei näin.
näemme viimeisellä tuomiolla ehkä ennen sitä niin pääset pyytämään anteeksi, vaikka olen jo antanut.Kyllä Raamattua pitäisi itse lukea jotta tietäisi onko tullut kristinuskoon vai mihin. En epäile ettetkö olisi uskossa, mutta missä uskossa. Hyväpuheiset saarnamiehet pettävät ihmisiä. Ei niihin pidä sokeasti uskoa.
- jepjep--
HMM___ kirjoitti:
Kyllä Raamattua pitäisi itse lukea jotta tietäisi onko tullut kristinuskoon vai mihin. En epäile ettetkö olisi uskossa, mutta missä uskossa. Hyväpuheiset saarnamiehet pettävät ihmisiä. Ei niihin pidä sokeasti uskoa.
Palstan multinikki ja rääväturpa "usko.vainen" on muistaakseni myös sanonut ettei ole tietänyt kristinuskosta mitään eikä lukenut Raamattua ennen ratkaisuntekoa ("uskoontuloaan"). Eivät vaikuta hänenkään jorinat kristinuskolta.
- kristitty_mies
Jumalan rakkautta voidaan konkreettisesti kokea vain ihmisen, lähimmäisen kautta. Näin toimi myös Jeesuksen kertoma Laupias samarialainen. Hän julisti evankeliumia teoillaan. Tätä evankeliumia ymmärtävät myös pienet lapset, muistisairaat vanhukset, kehitysvammaiset, kuurot ja sokeat yms.
Jumalaa ei ole, ei ole pienintäkään syytä olettaa hänen olevan olemassa. Emme tietenkään koskaan voi aukottomasti todistaa etteikö jumala olisi. JOS jumala on olemassa, hän ei välitä meistä paskaakaan, saati rakasta. Sori.
- mitä.mieltä
Näin taitaa olla, mutta voimmeko joskus heikkona hetkenä kuitenkin käyttää mielikuvitustamme ja uskoa häneen tietäen että se on vain omaa toivettamme ja unelmiamme. Mitä mieltä olet tästä ajatuksesta?
- vdxvdfgdsfgds
pilkkumies on aika heikoilla meidän uskovien kanssa jotka ovat kokeneet Jumalan kosketuksen/kutsun/minkä lie.
miten ateisti voi puhua Jumalasta mitään niille jotka ovat KOKENEET Jumalan todeksi?
Sama kuin värisokea alkais sanomaan jollekkin ettei näe tiettyä väriä vaikka toinen näkee sen. mitä.mieltä kirjoitti:
Näin taitaa olla, mutta voimmeko joskus heikkona hetkenä kuitenkin käyttää mielikuvitustamme ja uskoa häneen tietäen että se on vain omaa toivettamme ja unelmiamme. Mitä mieltä olet tästä ajatuksesta?
Toki voitte niin tehdä, olkaa hyvät vaan. Mutta miksi ihmeessä niin teette?
vdxvdfgdsfgds kirjoitti:
pilkkumies on aika heikoilla meidän uskovien kanssa jotka ovat kokeneet Jumalan kosketuksen/kutsun/minkä lie.
miten ateisti voi puhua Jumalasta mitään niille jotka ovat KOKENEET Jumalan todeksi?
Sama kuin värisokea alkais sanomaan jollekkin ettei näe tiettyä väriä vaikka toinen näkee sen."miten ateisti voi puhua Jumalasta mitään niille jotka ovat KOKENEET Jumalan todeksi?"
Aivan samoin voi puhua kuin muistakin harhoista.- miten.se.tapahtui
vdxvdfgdsfgds kirjoitti:
Sama kuin värisokea alkais sanomaan jollekkin ettei näe tiettyä väriä vaikka toinen näkee sen.Miten olet kokenut Jumalan todeksi?
- siun
Et ajattelet väärin, hän rakastaa sinua niin paljon et lähetti Jeesuksen kuolemaan sinun syntien tähden, jotta sinä saisit ne anteeksi hänen kauttaan ja jos laitat uskosi häneen Jeesukseen saisit kerran iankaikkisen elämän.
Jos ajattelet et joku läheisistä tai ystävistä olisi valmis kuolemaan tähtäsi, niin hahmota ehkä paremmin jotain Jeesuksen kuolemasta sinun tähtesi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453076- 1082493
- 502492
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2392161Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2461771Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4621730- 1011719
Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91614Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151567R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi221384