Syvä yksinäisyys on aivoissa hätätila

TällaistaOnYksinäisyys

Täällähän monet itsensä parempi osaisiksi tuntevat syyllistävät mielellään yksinäisiä "ätmejä" heidän tilastaan. "Miksette ole sosiaalisia, miksette mene sinne, miksi olette kotona" ja miksi sitä miksi tätä. Ihminen syntyy sosiaaliseksi. Ei hän omasta halustaan jättäydy sosiaalisten piirien ulkopuolelle. Kun niin joillekin lapsuudessa käy siitä syntyy aivoihin ristiriitainen hätätila ja yksinäinen on alituisessa tarkkailu tilassa mitä ympärillä tapahtuu. Ns jatkuvassa stressissä. Siitä on tehty hienoa tutkimustakin.

http://www.inhimillisiauutisia.fi/syva-yksinaisyys-nayttaa-aivoissa-halytystilalta/30053631

Saattaa vähän avata joidenkin mielestään parempien ihmisten ajatusmaailmaa millaista on yksinäisen vaikkapa sen "ätmin" elämä.

34

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuossa se syy: "himouurteen takaosassa vähemmän harmaata ainetta".

    • gfdfgdfgdfg

      Jaahå. Nyt taas ranteet auki, kun joku palstan varattu nainen on sanonut pahasti kaiken huorittelun jälkeen. :D :D :D

      • gtusbgirwtg

        Itsensä jalustalle nostavathan saavat avauksesta vaan enemmän buustia itsekseskeisyydelleen:D Kukahan täällä on ja ketä huoritellut?
        Vastauksesta päätellen taitaa neste olla korkealla hatussa?


      • Ettäsilleentaas

        Mistähän ihmeestä te oikein puhutte. Miten tämän saa linkitettyä aloitukseen.
        Pakko se on uskoa kaikilla ei rattaat pysy tallella vaikka miten niitä huoltaisi.


      • kjhgjhgjhgj
        Ettäsilleentaas kirjoitti:

        Mistähän ihmeestä te oikein puhutte. Miten tämän saa linkitettyä aloitukseen.
        Pakko se on uskoa kaikilla ei rattaat pysy tallella vaikka miten niitä huoltaisi.

        No lue nyt palstaa vaikka VIIKKO ensin, niin tiedät miten tämä aihepiirien kiertokulku menee..

        nyyh, nyyh...


      • niinn
        kjhgjhgjhgj kirjoitti:

        No lue nyt palstaa vaikka VIIKKO ensin, niin tiedät miten tämä aihepiirien kiertokulku menee..

        nyyh, nyyh...

        No kun kerran päivystät täällä jatkuvasti, niin yhtälaillahan sinä voit niitä näkemyksiäsi purkaa mikä noin paljon ottaa sydämen päälle ja kertoa näkemyksesi muille?
        Jokuhan sinuun on sattunut, kun tällaiset ketjut sinua kiukuttavat?


      • gdgfdgfdg
        niinn kirjoitti:

        No kun kerran päivystät täällä jatkuvasti, niin yhtälaillahan sinä voit niitä näkemyksiäsi purkaa mikä noin paljon ottaa sydämen päälle ja kertoa näkemyksesi muille?
        Jokuhan sinuun on sattunut, kun tällaiset ketjut sinua kiukuttavat?

        En vaivaudu. En sun takia.


      • niinn
        gdgfdgfdg kirjoitti:

        En vaivaudu. En sun takia.

        Kenen takia? Miten yksilöit täällä ihmisiä? Joku sinua painaa?


      • Poikamiespoika
        Ettäsilleentaas kirjoitti:

        Mistähän ihmeestä te oikein puhutte. Miten tämän saa linkitettyä aloitukseen.
        Pakko se on uskoa kaikilla ei rattaat pysy tallella vaikka miten niitä huoltaisi.

        Onneksi kuitenkin POIKUUS PYSYY TALLELLA vaikka mitä yrittäisi!


    • Jälkijättöinen

      Kiitos, linkissä olikin melko lailla täyttä asiaa vaikka ratkaisussa olikin vedetty aika rankasti mutkat suoraksi. Vuosien tai jopa vuosikymmenien koko elämän jatkunut yksinäisyys ja epäonnistuminen jättää niin rajut jäljet ihmisen ruumiiseen, mieleen ja niiden kautta suoriutumiseen ettei sitä hetkessä korjata. Kaikkia vahinkoja ja menetyksiä ei edes pysty korjaamaan.

    • hienoahienoa

      Hyvä kirjoitus, mutta on täysin turhaa yrittää kouluttaa feminatseja ja cuck-valkoritareita ätmien yksinäisyydestä. Feminatsit ja cuck-valkoritarit kun ovat sen verran epäempaattisia narsisteja ja vieläpä elämän lellimiä, etteivät he yksinkertaisesti kykene ymmärtämään ihmisiä, joilla menee huonommin kuin heillä. Eivät he eroa mitenkään esim. presidentti Snow:sta.

      • hienoahienoa

        Joo ja sun unissasi myös. :D


      • hienoahienoa kirjoitti:

        Joo ja sun unissasi myös. :D

        En oo nähnyt unta pitkiin aikoihin. En muista. ☺️


      • Nicitönnä kirjoitti:

        En oo nähnyt unta pitkiin aikoihin. En muista. ☺️

        Nymmä muistan, Sutherland vanhempi oli se Snow!


      • Eikö Snow ollut Game of Thronesissa?



    • Mjaa, no mä tiedän vuosikymmenien kokemuksella mitä on fyysinen krooninen kipu. Senkin kanssa saa olla ihan yksin. Ja eristyy muusta maailmasta, joka jatkaa kulkuaan vaikka sinä hyydyt yksin kiouinesi kotiisi. Ikkuna näyttää ihmisien elävän, kun itse lähinnä sinnittelee hengissä. Niin mä kuvailen sitä.

      Kyllä mä uskon tuota juttua aika pitkälle.

      • "Aivoterveydelle parhaita ovat kuorolaulu, lautapelit ja tanssiminen. Ja vapaaehtoistyö!”, Huotilainen sanoo."

        - Komppaan, kuorolauluissa ramppasin 7-16 vuotiaaksi, lautapelejä olen aina tykännyt pelata ja tanssimista rakastanut. Suosittelen.


      • tutkittua

        Se yhteleväisyys nuissa on, että kummassakin taistellaan yksin. Mutta tarvitseeko olla yksin erottelee ne taas aikalailla toisistaan. Toisessa voi olla, että se yksinolo on voivottelua parempaa, mutta toisessa taas se läsnä olo voisi olla tie parempaan. Ainakin mitä lukee täällä näitä "kaveriton" juttuja. Harvemmin se kaveriton siihen tilanteeseen itse syyllinen on. Tietenkin se on helppo syyllistää sellaisen jolla ei vastaavaa ongelmaa ole.


      • tutkittua kirjoitti:

        Se yhteleväisyys nuissa on, että kummassakin taistellaan yksin. Mutta tarvitseeko olla yksin erottelee ne taas aikalailla toisistaan. Toisessa voi olla, että se yksinolo on voivottelua parempaa, mutta toisessa taas se läsnä olo voisi olla tie parempaan. Ainakin mitä lukee täällä näitä "kaveriton" juttuja. Harvemmin se kaveriton siihen tilanteeseen itse syyllinen on. Tietenkin se on helppo syyllistää sellaisen jolla ei vastaavaa ongelmaa ole.

        Harvemmin se kipupotilaskin itse kipuihinsa syyllinen. Ellei ole krapula tms.

        Kyllä kipujen kanssa yksin ollaa, varsinkin mitä enemmän tai useammin on kipeä sen varmemmin jää yksin. Kukaan ei kärsi puolesta eikä usein edes tajua toisen tuskaa.puheet usein paljastaa sen.

        No kipuhan se vaan on.

        Ei yksinäisyys ole vähättelyn asia, ei ole kipukaan. Kumpikin on helvettiä kun ei siitä eroon pääse.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Harvemmin se kipupotilaskin itse kipuihinsa syyllinen. Ellei ole krapula tms.

        Kyllä kipujen kanssa yksin ollaa, varsinkin mitä enemmän tai useammin on kipeä sen varmemmin jää yksin. Kukaan ei kärsi puolesta eikä usein edes tajua toisen tuskaa.puheet usein paljastaa sen.

        No kipuhan se vaan on.

        Ei yksinäisyys ole vähättelyn asia, ei ole kipukaan. Kumpikin on helvettiä kun ei siitä eroon pääse.

        Siksees yksinäisyyttä voi seura parantaa, kipuja ei paranna seurakaan. Mutta uskon ymmärtäväni yksinäisyydestäkin kokolailla paljon.

        Mäkin olen ollut hyvin paljon yksin. Enkä suinkaan aina vapaasta tahdostani.

        Koitetaan yksinäiset ja muuten kipeät ja eristäytyneet löytää iloa elämästä, jollain konstilla. ☺️

        Stressi sairastuttaa.


      • jepjepjepp
        Nicitönnä kirjoitti:

        Harvemmin se kipupotilaskin itse kipuihinsa syyllinen. Ellei ole krapula tms.

        Kyllä kipujen kanssa yksin ollaa, varsinkin mitä enemmän tai useammin on kipeä sen varmemmin jää yksin. Kukaan ei kärsi puolesta eikä usein edes tajua toisen tuskaa.puheet usein paljastaa sen.

        No kipuhan se vaan on.

        Ei yksinäisyys ole vähättelyn asia, ei ole kipukaan. Kumpikin on helvettiä kun ei siitä eroon pääse.

        Aivan. Ongelmahan on usein se, että ei näitä kokeneet henkilöt eivät asiaa ymmärrä. Sinä ymmärrät, joten olet parempi myös puhumaan asiasta, kuin että tuomitsisit kuten useampi. Empatia kykyisillä ihmisillä on aivoissa jotain paljon enemmän kuin monilla muilla:)


      • jepjepjepp kirjoitti:

        Aivan. Ongelmahan on usein se, että ei näitä kokeneet henkilöt eivät asiaa ymmärrä. Sinä ymmärrät, joten olet parempi myös puhumaan asiasta, kuin että tuomitsisit kuten useampi. Empatia kykyisillä ihmisillä on aivoissa jotain paljon enemmän kuin monilla muilla:)

        Ihminen tarvitsee ihmistä
        ollakseen ihminen ihmiselle,
        ollakseen itse ihminen.
        Lämpimin peitto on toisen iho,
        toisen ilo on parasta ruokaa.
        Emme ole tähtiä, taivaan lintuja,
        olemme ihmisiä, osa pitkää haavaa.
        Ihminen tarvitsee ihmistä.
        Ihminen ilman ihmistä,
        on vähemmän ihminen ihmisille,
        vähemmän kuin ihminen voi olla.
        Ihminen tarvitsee ihmistä.

        Tommy Tabermann

        ☺️


      • jepjepjepp
        Nicitönnä kirjoitti:

        Ihminen tarvitsee ihmistä
        ollakseen ihminen ihmiselle,
        ollakseen itse ihminen.
        Lämpimin peitto on toisen iho,
        toisen ilo on parasta ruokaa.
        Emme ole tähtiä, taivaan lintuja,
        olemme ihmisiä, osa pitkää haavaa.
        Ihminen tarvitsee ihmistä.
        Ihminen ilman ihmistä,
        on vähemmän ihminen ihmisille,
        vähemmän kuin ihminen voi olla.
        Ihminen tarvitsee ihmistä.

        Tommy Tabermann

        ☺️

        Kaunista tekstiä <3


    • gkkhkj

      Itse itseään miehet täällä syyttävät yksinolostaan, ei mua kukaan huoli oon niin ruma ei kukaan nainen kiinnostu musta turha lähteä ulos kun ei kuitenkaan kukaan nainen halua jutella jne jne.
      Unohtakaa nettideitit ja menkää ulos viihteelle.
      Naurettavia puheita nekin etten viitsi etsiä seuraa baarista kun se ei tule kauaa kestämään jos jonkun sattuu löytämään. On sekin parempi kuin ei mitään ja onhan muitakin tapahtumia kuin baarit mistä seuraa voisi löytää, pian on American car show, sinne vaan.

      https://www.fhra.fi/tapahtuma/american-car-show-tuning-car-show-mc-heaven-motorsport-2018/

      • osuitytimeen

        Juuri noihin linkki antaa selityksen. Ja juuri tuollainen heihin kohdistuva kohtelu sitten on, että heidän vika. Se on seurausta pitkästä yksinäisyydestä ei syy.
        On helpompi antaa periksi, vaikka sisin ei siihen haluaisikaan. Siitähän täällä sitten mainitsemiasi avauksia syntyy.
        Siinä olen samaa mieltä, että millätavalla se baarista löytynyt kumppani olisi erilainen tai vähemmän hyvä kuin mistä tahansa muualta löytyvä? Ihmisiä ne baareissa käyvätkin ovat.


      • rppphy
        osuitytimeen kirjoitti:

        Juuri noihin linkki antaa selityksen. Ja juuri tuollainen heihin kohdistuva kohtelu sitten on, että heidän vika. Se on seurausta pitkästä yksinäisyydestä ei syy.
        On helpompi antaa periksi, vaikka sisin ei siihen haluaisikaan. Siitähän täällä sitten mainitsemiasi avauksia syntyy.
        Siinä olen samaa mieltä, että millätavalla se baarista löytynyt kumppani olisi erilainen tai vähemmän hyvä kuin mistä tahansa muualta löytyvä? Ihmisiä ne baareissa käyvätkin ovat.

        Niskasta kiinni itseään vaan ja ulos, mistäs tiedät vaikka se suosituin henkilö olisi ollut samassa jamassa aiemmin mutta on kerrankin ajatellut että kerran täällä vaan eletään, turha ujostella koko elämää. Kannattaa yrittää, mitään ei häviä, käy eri tapahtumissa, ei sen tarvi aina baari olla tai joku vastaava.


      • juurinäinn
        rppphy kirjoitti:

        Niskasta kiinni itseään vaan ja ulos, mistäs tiedät vaikka se suosituin henkilö olisi ollut samassa jamassa aiemmin mutta on kerrankin ajatellut että kerran täällä vaan eletään, turha ujostella koko elämää. Kannattaa yrittää, mitään ei häviä, käy eri tapahtumissa, ei sen tarvi aina baari olla tai joku vastaava.

        Avaus oli lähinnä nostettu avuksi täällä usein vellovaan yksinäisyys teemaan, joka näkyy rassaavan monia.
        Itse olen kohtuullisen sosiaalinen ja läheisessä ihmissuhteessa, mutta hyvä vinkki henkilöille jotka pahasta yksinäisyydestä kärsivät. Hyvä vaan muistaa itsekunkin, että se ei aina johdu henkilöstä itsestään.


    • Totuus-

      Olen elänyt yksin koko elämäni. Kukaan ei pidä minusta eikä varsinkaan naiset.

    • Paljon on yksinäisiä ihmisiä, eikä ne kaikki suinkaan ole naisia kaikesta syytteleviä ätmejä.

      Olihan siinä myös, että sen yksinäisyyden muurin voi murtaa. Mutta jos täällä joku koittaa jotain ehdottaa/neuvoa, niin se yleensä saa täystyrmäyksen ja kohta sitä taas huudellaan pillua..

      "Tapojen muuttaminen ja toisto ovat kaiken A ja O. Aivojen toimintaa voi suunnata omalla käyttäytymisellä”, aivotutkija Minna Huotilainen muistuttaa. ”Etukäteen voi jo päättää, että sanoo aina kyllä. Systemaattisesti, joka kerta.”"

      • kokonaisuuss

        Yhden tai kahden huutelua ei pidä laittaa koko porukan syyksi.
        Teksti kannattaa lukea kokonaisuudessaan eikä vain etsiä sieltä virkkeitä tai lauseita, joilla voi puolittaa koko tutkimuksen lopulta yksinäisen syyksi. Yksinäisyys on liuta monia sattumuksen summia eikä yhdellä lauseella kuitattu kokonaisuus.


      • kokonaisuuss kirjoitti:

        Yhden tai kahden huutelua ei pidä laittaa koko porukan syyksi.
        Teksti kannattaa lukea kokonaisuudessaan eikä vain etsiä sieltä virkkeitä tai lauseita, joilla voi puolittaa koko tutkimuksen lopulta yksinäisen syyksi. Yksinäisyys on liuta monia sattumuksen summia eikä yhdellä lauseella kuitattu kokonaisuus.

        Kyllä mä sen kokonaan luin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kyllä mä sen kokonaan luin.

        Muuten jos joku nainen sanoo olevansa yksinäinen, niin mikähän siinä on, että lauma ätmejä tulee huutelemaan että se on sen naisen oma valinta? Ja ihan teoriassakin intetään noin.. Pata kattilaa soimaa ja pahemmin..vaikka muistaakseni yksinäisyydestä kärsivistä enemmistö on nimenomaan naisia. Ihan kuin kyse olisi jostain kilpailusta.


      • koskeemolempia

        Ei yksinäisyys ole sukupuolesta riippuvainen. Niin nainen kuin mieskin tuntee sen kuten edellä on kirjoitettu. On syy ja on seuraus ja on siltä väliltä. Täällä puhutaan ehkä enemmän parisuhde yksinäisyydestä tai paremminkin sinkkuus yksinäisyydestä. Parisuhteessakin voi olla yksin.
        Yksinäinen on ihan yhtä arvokas yhteisön jäsen olkoon mies tai nainen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      348
      11601
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2452
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      58
      2370
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1994
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      165
      1910
    6. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1888
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      41
      1434
    8. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      83
      1409
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1400
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1384
    Aihe