TDI turbon siivekkeet taipuilee

SittenkinVito

Meillä on töissä 7 kpl VW transportereita, vm 2015-2016, mittarissa 35000-65000 km. Ensi viikolla lähtee neljäs turbon siivekkeiden vaihtoon tai vaihtavatko koko turbon, en tiedä. Vian tulon kuulee selvästi, kiihdytyksessä n 2000 kierroksen paikkeilla alkaa viheltävä/ujeltava ääni kuulumaan vedätyksessä.

Luulisi että volkkarilla on jotain opittu vuosien aikana, ilmeisesti ei. Harmittaa kun minä olin volkkareita puoltamassa hankintoja tehdessä, nyt kuittaillaan joka kerta kun auto menee ylimääräiseen huoltoon. Hyviä ajettavia ja muuten hyvin toimivia. No, kahdessa on ollut sivuovi-ongelma, eli sisältä päin ei saa ovea kiinni kun yläraudan kiinnitysruuvit löystyvät, ei auta ruuvilukite, kymmenkunta kertaa kun pamauttaa, taas lonksuu. Muuten talven ovat taas kestäneet hyvin, etulokareiden reunassa on joku kumilista, joka on irti kai neljästä-viidestä, joistain kuskin ovesta, joissain molemmista.

Kummallisia lastentauteja muuten hyvässä työkalussa.

5

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vappupartio

      Jaa se on semmonen muuttuva siipinen vappu räpistin kyseesh?

    • 480000Kasassa

      Kuinka monta kertaa noihin on vaihdettu moottoriöljyt? Lyhyttä pätkittäistä ajoa ajavien autojen öljyt pitää vaihtaa 7500km:n välein. Se lukee jo huoltokirjassakin.

    • TöitäMeille

      Tulemme taas takaisin kaikkein pyhimpään vaikka miten kierrämme ja kaarramme hienojen laitteiden taivaissa,tekniikan kehittymisenä ja pitkissä virallisissa nykyhuoltoväleissä joka sekin supermahtavaa osoituksena nykytekniikan laadusta niin autoissamme kuin ihmeöljyissäkin :Ne tylsät öljynvaihdot on yhä kuin painonsa kultaa ja varsinkin lyhentämällä ne oma-aloitteisesti järkevään lukemaan moottori tykkää ja kiittää toisin kuin huoltokorjaamot.
      Moni on eri mieltä ja vannoo 30-40tkm nimeen öljynvaihdoissa eikä mitään ylimääräistä hömpötystä mutta tyylinsä vapaus valita ja korjaamojakin piisaa tarvittaessa.
      Miten hyvää kunnon voimissaan oleva voiteluaine moottorille tekeekään toisin kuin tervamainen musta mönjä nimeltään longlife jolla yritetään ennenaikaista koneremonttia jos muuta karstatukkeumaa nopsaan noudattaen niitä hurjia vaihtovälejä jo valmiiksi itsensä tukehduttavaan saastemoottoriin kiitos ankarien päästönormien.

    • asdfghjklölkjhgfd

      Liian hienoa teknologiaa ja heppoisia rakenteita, usein vielä teetetty jossakin Mexikossa, Brasiliassa, tai Turkissa. Luotettavuus on mennyt siinä samalla ja ylläpito muuttunut kalliiksi. Vielä 1990-luvun lopulla VW osasi tehdä turboja, joilla ajoi pitkälle yli puolimiljoonaa kilometriä.

    • laksj

      Voi vittu t5 transportteri on hyvä vasta sitten kun kaikki miljoona vikaa on korjattu,saatana oon myynyt jo puolet sukulaisista että siitä tulee hyvämutta positiivisena puolena sukulaiset vähenee,toivo elää vielä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe