Pikkupakuun väliseinä

seinämies

Kun on sellaisia automalleja mm. Peugeot Partner ja Citroen Berlingo, joissa toisissa on väliseinä ohjaamon ja tavaratilan välissä ja toisissa ei, niin saako tuollaiseen väliseinättömään malliin laittaa väliseinän ilman että muutoskatsastaa auton?

23

2807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2018_PSA_pikkupakut

      Eiköhän tuo ole pakuksi luokiteltu sekä väliseinällä, että ilman. Ainakin joissakin maissa noiden PSA-pikkupakujen väliseinä on lisämaksullinen optio ja muutoin vain "putkitikkaat" suojana kuskin penkin takana.

      Joissakin maissa on niin päin, että ilman väliseinää autoa ei luokitella pakuksi, että näinkin.

      Tai sitten vain soitto katsastuskonttorille, niin saa asiaan täyden varmuuden ja sen josko autoa tarvitsee käydä näyttämässä.

      Ps. Tänä vuonnahan syksyllä noista PSA:n pikkupakuista tulee uudet mallit.

      Ohessa niiden henkilöversiot:

      - https://www.parkers.co.uk/vans/news-and-advice/2016/may/citroen-berlingo-peugeot-partner-2018/

      .

    • seinämies

      Kysyin Trafista asiasta, eivät tienneet. Sanoivat että soita katsastuskonttorille. Sieltä saat sellaisen vastauksen, miten heidän mielestään asia on. Ja tämähän ei luonnollisestikaan sido mitenkään heitä, vaan vuoden päästä tai toisella konttorilla asia voi olla toisinpäin. Numero olisi muuten ollut maksullinen. En soittanut...

      • 2018_PSA_pikkupakut

        "Sanoivat että soita katsastuskonttorille. Sieltä saat sellaisen vastauksen, miten heidän mielestään asia on."

        Kyllä katsastuskonttoreilla mennään lain ja asetuksien mukaan, ei siellä sooloilla.

        Tekevät asetuksien raameissa mm. muutoskatsastuksia henkilöautosta ymv. pakettiautoksi, malleista joista se on tehtävissä ja ohjeistavat edeltä miten homma tulee toteuttaa, eli se on oikea ositen asiaa kysyäkseen, vaikka paikan päällä poiketen, vaikka kahdestakin eri paikasta vastauksia vertaillakseen jos siihen tuntuu tavetta. Toivottavasti kaikilla konttoreilla ei ole maksullinen puhelujen vastaanotto.

        Sitten yksi vaihtoehto on poiketa myös autokaupoissa, missä osanevat hekin aiheeseen ottaa kantaa koska myynevät kumpaakin versiota, sekä seinättömään väliseiniä jälkikäteen asennettavaksi.

        Asian lakipykäliä tuntematta ihan mutulla olettaisin, että väliseinän laitto ei vaadi edes konttorilla käyntiä, mutta tietystikin homma kannattaa varmistaa, Suomen byrokratia tuntien.


      • seinämies

        Kävin konttorilla. Vastaus oli ympäripyöreä, kuten arvelinkin. Tehdasvalmisteinen käy, eikä tarvitse toimenpiteitä tämän konttorin mielestä. Omat tai jonkun firman vastaavat tekeleet eivät saaneet kovinkaan mairittelevaa arvostusta. Niiden kohdalla saattaa tulla ongelmia, jos katsastuksen yhteydessä siihen satutaan kiinnittämään huomiota. Paikallisessa merkkiliikkeessä oltiin pihalla kuin lumiukot tästä asiasta.


      • 2018_PSA_pikkupakut
        seinämies kirjoitti:

        Kävin konttorilla. Vastaus oli ympäripyöreä, kuten arvelinkin. Tehdasvalmisteinen käy, eikä tarvitse toimenpiteitä tämän konttorin mielestä. Omat tai jonkun firman vastaavat tekeleet eivät saaneet kovinkaan mairittelevaa arvostusta. Niiden kohdalla saattaa tulla ongelmia, jos katsastuksen yhteydessä siihen satutaan kiinnittämään huomiota. Paikallisessa merkkiliikkeessä oltiin pihalla kuin lumiukot tästä asiasta.

        "Tehdasvalmisteinen käy, eikä tarvitse toimenpiteitä tämän konttorin mielestä. "

        Tuo on ratkaisu väliseinään, vastaa mahdollisia standardeja, istuu suunnitellusti paikalleen ilman turhia voimisteluita ja parantaa samalla ääniristystä, joskaan Suomen hintoja en tuunne, mutta josskain netissä näin uuden umpiseinän 120e, käytetty 60e (ikkunalla vai ilman, en muista), mutta tiedä sitten onko kannattavaa tilata jostakin toisesta EU-maasta jos budjetin suhteen haluaa tinkiä.

        Niin, tarjolla on myös joitakin häkkiseiniä, umpipeltiä alaosa ja yläosa häkkiä, joka on taitettavisa aukin kuin ovi apparin puolelta eteenpäin ( lukitustappi) jotta saa pitkää tavaraa kyytiin kun apparin penkki taitettu eteen. Näin anakin kaksipaikkaisessa autossa.

        "Omat tai jonkun firman vastaavat tekeleet eivät saaneet kovinkaan mairittelevaa arvostusta."

        Toisaalta melko ymmärrettävääkin, sillä virityksiä saattaa olla ties millaisia, osa fiksuja ja osa jotakin aivan muuta ja konttorin on hieman vaikea lähteä ohjeistamaan itse-tekijöitä sen tarkemmin. Kannattaa tutustua noihin tehdasmalleihin.

        "Paikallisessa merkkiliikkeessä oltiin pihalla kuin lumiukot tästä asiasta."

        Yllättävää, sillä ovat ko. autojen ja väliseinien optiona ja tarvikkeena myyjiä, mutta soittokierros muihin merkkiliikkeisiin saattaa antaa paremman lopputuloksen.


    • 2018_PSA_pikkupakut

      Uusi Citroënin ikkunallinen umpiseinä Belgiassa 250 euroa ja saattaa noita edeullisemminkin löytää, myös käytettyinä, mutta liekö Suomessa suunnilleen samoissa hinnoissa.

      - https://www.2ememain.be/auto-pieces-accessoires/pièces/citroën/cloison-separation-citroen-399035607.html

      .

      • seinämies

        Katsastuskonttorilla käynti selvensi tosiaankin sen verran asiaa, että en viitsi lähteä itse väsäämään väliseinää, lähinnä siksi, että en jaksa alkaa kinaamaan siitä. tehdasvalmisteisia en Suomesta enkä lähialueilta löytänyt. Saksasta löysin halvimman (uuden ja ikkunallisen) 315,- hintaan. Suomesta löytyisi hintaan 450,- tai 1600,-!!! aika iso haarukka:) Tuo Belgian vaihtoehto on siis halvin, mutta voipi olla haastavaa saada tänne, jos ei ole isompi nettikauppa. Käytetty kelpaisi kyllä minulle, mutta en ole vielä löytänyt sopivaa.


      • seinämies
        seinämies kirjoitti:

        Katsastuskonttorilla käynti selvensi tosiaankin sen verran asiaa, että en viitsi lähteä itse väsäämään väliseinää, lähinnä siksi, että en jaksa alkaa kinaamaan siitä. tehdasvalmisteisia en Suomesta enkä lähialueilta löytänyt. Saksasta löysin halvimman (uuden ja ikkunallisen) 315,- hintaan. Suomesta löytyisi hintaan 450,- tai 1600,-!!! aika iso haarukka:) Tuo Belgian vaihtoehto on siis halvin, mutta voipi olla haastavaa saada tänne, jos ei ole isompi nettikauppa. Käytetty kelpaisi kyllä minulle, mutta en ole vielä löytänyt sopivaa.

        Pieni kirjoitusvirhe tuossa...tarkoitin että tehdasvalmisteisia käytettyjä en Suomesta tai lähialueilta löytänyt. Uusia löysin Suomesta kahdelta toimittajalta, toinen siis 450,- ja toinen 1600,-


      • 2018_PSA_pikkupakut
        seinämies kirjoitti:

        Pieni kirjoitusvirhe tuossa...tarkoitin että tehdasvalmisteisia käytettyjä en Suomesta tai lähialueilta löytänyt. Uusia löysin Suomesta kahdelta toimittajalta, toinen siis 450,- ja toinen 1600,-

        Yep, tuo Belgian Liegessä oleva seinä oli 2009 - 2018 vuosimalleihin ja maninta, että kunto kuin uusi, eli lienee käytetty. Vaikutti, että olisi jokin autopurkaamo, mutta eiköhän ne sen Suomeenkin lähettäisi, eikä postikulujen nyt olettaisi aivan hurjasti maksavan tai saattaishan ne sen lähettää jopa samaan hintaan. Mailia vain menemään niin sittenhän sen tietäisi, ehkä ne sen verran englantia osaavat (?).

        Siten toinen myyjä ja vuosimallin 2002 ja hinta neuvoteltavissa:

        - https://www.2ememain.be/auto-pieces-accessoires/pièces/citroën/recherche-cloison-citroën-berlingo-2002-391357353.html

        Ranskastahan noita varmastikin löytäisi vieläkin helpommin, mutta oikean vuosimallin seinä tulisi hakea. Muutenhan seinä liene sama kummassakin PSA:n pakussa.


    • 2018_PSA_pikkupakut
      • seinämies

        Kiitos vinkeistä. Tuo Belgian vaihtoehto kuulostaa mielenkiintoisimmalta näistä. Yritän selvittää saisiko sen toimitettua Suomeen. Hyviä vinkkejä otetaan edelleen vastaan;) Ai nii, minulla on tuo auto vuosimallia 2013 ja Peugeot Partner...


      • 2018_PSA_pikkupakut
        seinämies kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä. Tuo Belgian vaihtoehto kuulostaa mielenkiintoisimmalta näistä. Yritän selvittää saisiko sen toimitettua Suomeen. Hyviä vinkkejä otetaan edelleen vastaan;) Ai nii, minulla on tuo auto vuosimallia 2013 ja Peugeot Partner...

        En muista minkä vuosimallien korimallit ovat yhteneväisiä koriltaan (uudistuksessahan taisi olla vain kevyt face-lift, mutta itse koppi sama, ainakin vuodesta 2008 -> nykyiseen?), mutta ranskankielisiä ilmoituksia jos etsit, niin laita hakuun 'Cloison de séparation Peugeot Partner / Citroen Berlingo' niin saatat saada enempi osumia.

        Alla oleva ikkunaton umpiseinä vain puhelimitse ja haku paikan päältä, eli pitäisi olla joku yhteys noilla kulmilla, joka hakisi ja lähettäisi.

        PEUGEOT PATNER 2015 - 160e : https://www.leboncoin.fr/equipement_auto/1400163436.htm?ca=12_s

        .


      • seinämies

        Päädyin sitten kuitenkin tilaamaan sen 450,- maksavan Suomesta. On alkuperäinen ja asennuksesta hyvät ohjeet mukaan. Eikä tarvii sitten kinata katsastuksessa. Tuo Belgian kohde taisi olla paikallisen "Torin" kautta. En uskalla lähettää rahaa ulkomaille, jos maksuun ei ole näitä kansainvälisiä hyväksi todettuja kanavia. Kiitos avusta 2018_PSA_pikkupakut nimimerkki!


      • 2018_PSA_pikkupakut
        seinämies kirjoitti:

        Päädyin sitten kuitenkin tilaamaan sen 450,- maksavan Suomesta. On alkuperäinen ja asennuksesta hyvät ohjeet mukaan. Eikä tarvii sitten kinata katsastuksessa. Tuo Belgian kohde taisi olla paikallisen "Torin" kautta. En uskalla lähettää rahaa ulkomaille, jos maksuun ei ole näitä kansainvälisiä hyväksi todettuja kanavia. Kiitos avusta 2018_PSA_pikkupakut nimimerkki!

        Tuo kotimaaan vaihtoehto on ainakin turvallinen ja saa kaiken tarvittavan ilman yllätyksiä, mutta hurja on tuo hintahaarukka josta kerroit.

        Tuli mieleen paljonkohan väliseinä maksaisi Saksan, Ranskan tai Belgian marmorilla, joilta tilaamainen olisi turvallista, joskin avoin kysymys on olisivatko valmiit lähettämään Suomeen.

        Tuo https://www.2ememain.be/ on ilmeisesti suurin belgialainen ilmoitussivusto yksityisille ja yrityksille ja jossa on suunnilleen kaikkea mahdollista taivaan ja maan väliltä asuntoihin ja taloihin saakka.

        Mutta eikun mukavaia asennushommia sitten pikapuoliin ja boonuksena ajoa hieman paremmalla äänieristyksellä ;-)


      • seinämies

        Tänks! Aion myös laittaa kaikenlaisia äänieristeitä takakonttiin, eli tehdä sellaisen kokeilun autohifimiesten malliin.


      • 2018_PSA_pikkupakut
        seinämies kirjoitti:

        Tänks! Aion myös laittaa kaikenlaisia äänieristeitä takakonttiin, eli tehdä sellaisen kokeilun autohifimiesten malliin.

        Itsellä on harkinnassa seuraavaksi ihan 'siviili-kulkineeksi' henkilöauton tilalle jokin paku ja mahdollisestikin pikkupakuu, joista PSA:n vaihtoehtot tällä hetkellä listalla kärjessä ja siksi aiheppiiri kiinnostaa.

        Ajatuksena on ollut olla laittamatta väliseinää, vain paksu musta kangasverho ja hyvin äänieristää takaosa, katto, seinät, lattia ja pinnoittaa se sitten edustavan siistiksi, ehkä jokin 'laivaparketti' lattiaan ja seiniin vaikka jokin mukava pinnote levyjen päälle, mutta materiaalien pitäisi imeisesti olla ns. hengittäviä. Ideana, että lopputulema olis yskinkertaisen tyylikäs, helppohoitoinen ja siisti 'salonki-look' tavalla, ettei se johda veroseuraamuksiin.

        Ajatuksena, että auto toimisi monipuolisena vapaajan käytössä, helppo ottaa vaikka pyörä matkaan mukaan jne. ja jossa voisi tilapäisesti vaikka yöpyä vuodenajasta riippuen ja / tai ainakin vetää pitkät siestat pitkillä reissuilla. Muistaakseni takatilan pituus lattiatasolla noissa PSA:n lyhyissä pikkupakuissa on 182 cm (?), vai oliko muistini hieman optimistinen.

        Olen seikaillut noilla mini-campers-sivutoilla http://www.camper-van-fun.com/small-campers.html eristysideoita hakiessa (melko usein aikas rumia toteutuksia), mutta silti on avoimia kysymyksiä sen suhteen, ettei eristä takaosaa tulevaksi ruostepommiksi, eli oikea teknikka ja materiaalit edelleen hieman haussa. Tuuletus-läpimenoja en mieluusti kuitenkaan koriin alkaisi puhkoa.

        En sitten tiedä saisiko pakuun henkilöversion kattoelementin eristeineen istumaan (vai tuoko väliseinän optio eroa rakenteeseen) ja paljonko se kustantaisi, niin sillä katon osuus olisi hoidettu ... no, kolariautostahan sellaisen voisi saada sopivasti.

        Tehdaspaneloiduissa pakuissa näkee usein ainakin takapyörien seudussa tuuletusreikiä sisäpaneeleissa, mutta ovat ilmeisesti ilman eristystä, eli pelkillä paneeleilla.


      • BerlingoVan
        seinämies kirjoitti:

        Päädyin sitten kuitenkin tilaamaan sen 450,- maksavan Suomesta. On alkuperäinen ja asennuksesta hyvät ohjeet mukaan. Eikä tarvii sitten kinata katsastuksessa. Tuo Belgian kohde taisi olla paikallisen "Torin" kautta. En uskalla lähettää rahaa ulkomaille, jos maksuun ei ole näitä kansainvälisiä hyväksi todettuja kanavia. Kiitos avusta 2018_PSA_pikkupakut nimimerkki!

        Hei,

        Voisinko mahdollisesti tiedustella, että mistä liikkeestä/toimittajalta tilasit tuon oman väliseinäsi? Minulla myös verkkoväliseinällinen malli ja umpinaista ikkunallista väliseinää haluaisin kovasti.


    • seinämies

      Minulla oli alunperin tarkoitus hankkia Jumpy tai Expert, vm 2007 tai uudempi. Sellaista siistiä yksilöä en järkevään hintaan kuitenkaan löytynyt. Sitten aloin katsoa näitä pikkupakuja. Tarkoitus oli löytää pidempi malli ja sellainen missä olisi väliseinä. Kas kummaa, jouduin tyytymään lyhyeen malliin ilman väliseinää...ja kaiken lisäksi valkoiseen väriin, jota perinteisesti olen kammonnut:) Auto oli ollut yhdellä omistajalla ja oli siisti, joten päädyin siihen. Auto on hyvä ajettava ja moottori on pirteä. Nastarenkaat pitävät kuitenkin järkyttävää meteliä ja kun auton tavaratila on käytännössä paljasta peltiä, niin oli selvää, että asialle pitää tehdä jotain. Päätin ensimmäisenä asentaa autoon sen väliseinän, jota pidän edellytyksenä onnistuneelle ääni- ja lämpöeristykselle. Kun en löytänyt käytettyä järkevillä toimitusehdoilla, niin tilasin uuden Ranskasta. Väliseinä pienentää lämmitettävää tilaa oleellisesti, joten lämpö riittää kovimmilla pakkasillakin. Samalla se luo pohjan äänieristykselle, vaikka tavaratilan jättäisi peltipinnoille. Ainoa merkittävä ongelma väliseinästä on se, että tämän lyhyen mallin monikäyttötoiminto estyy sen jälkeen. Tällä hetkellä lyhyen mallin tavaratila on n 175 cm pitkä, mutta kun kääntää apumiehen penkin kääntyvän selkänojan vaaka-asentoon, niin pituutta tulee niin paljon, että kun laittaa jalat sinne ohjaamon puolelle, niin vaikka Lauri Markkanen mahtuu nukkumaan siinä. Ajattelin tehdä itse siihen tulevaan väliseinään luukun tuolle kohdalle, että pitkien tavaroiden kuljettaminen (tai nukkuminen) onnistuu jatkossakin. Väliseinä saattaa aiheuttaa ohjaamoon jonkun verran painetta, jonka saa pois tekemällä muutaman reiän väliseinään. Ne voi toteuttaa esim jollain ritilällä. Äänieristämisestä on jonkun verran kokemusta ja parhaat tuloksen olen saavuttanut stp:n bitumimatoilla. Ne liimataan suoraan peltiin kiinni ja jos haluaa, niin ne voi pinnoittaa sitten jollakin saman firman tuotteella. Kaikki villa yms eristeet johtaa lopulta katastrofiin -> kosteus kerääntyy niihin ja lopputulos on ruostunutta peltiä.

      • 2018_PSA_pikkupakut

        Olen harkinnut myöskin tonniluokkaista nykyistä korimallia suht' vähän ajettuna, mutta olen hieman skeptinen josko sillä jaksasi ajella kaikki arkiajot henkilöauton korvaajana, lyhyelläkään mallilla ja siksi tuo pikkupaku on ollut tähtäimessä.

        Kuivatyypeissä tonniluokkaiseen meno ja postuminen oli hieman epäergonomista ja istuimet varsin onnetomat. Lisäki jarrupoljin on aivan liian korkealla kaasupolkimeen nähden ja nilkalla joutuu tekemää joka kerta luonnottoman liikkeen jarrulle siirtyessä. Tosin sama epäergonomisuus valitettavasti automaatissakin. Vaikutan toisaalla ruuhka EU-alueella missä jatkuvat ruuhkat, ahtaus ja parkkipaikkojen saaminen ja niiden koko osaltaan vaikuttaa asiaan ja siksi halaisin pakun myös automaatilla ja PSA:lla on saatavilla ns. aito automaatti kaksoiskytkimellisten sijaan, joka tulee saataville myös PSA:n uusiin pikkupakuihin. Kulkineen pitäisi myös olla EURO 6 luokkainen.

        Tuo valkoinen mainitsemasi väri myöskin hieman tökkii ja suurin osa on tuossa prusvärissä, kun siihen on niin helppo laittaa yrittäjien mainokset. Ainakin tonniluokan pakuja on mm. pack-style varustelulla jossa on lisäksi korin väriset peilit ja puskurit, joka on eri väreissä siisti kokonaisuus.

        "Kun en löytänyt käytettyä järkevillä toimitusehdoilla, niin tilasin uuden Ranskasta."

        Vaihdoitko tilausmaata kun tuossa edellä kerroit tilanneesi sen Suomesta / 450e ?

        "Tällä hetkellä lyhyen mallin tavaratila on n 175 cm pitkä, ..."

        Muistin siis väärin ja se 182cm taitaa olla perus-Caddyn sisäpituus. Oletan, että PSA:n uudistetun mallin pikkupakut ovat siistejä kokonaisuuksia kummallakin pituudella, poiketen nykyisen pidemmän version rumasta lisäpalikasta korin loppuosassa.

        Väliseinä ei muistaakseni ole aivan ilmatiivis, vaan osin reunoiltaan auki(?), joskin jossakin muistelen nähneeni väliseinää kiertävän kumitiivisteen.

        "Äänieristämisestä on jonkun verran kokemusta ja parhaat tuloksen olen saavuttanut stp:n bitumimatoilla. Ne liimataan suoraan peltiin kiinni ja jos haluaa, niin ne voi pinnoittaa sitten jollakin saman firman tuotteella."

        Tavoite olisi saada lopputulokesta suunnilleen yhtä hiljainen kuin sama malli henkilöversiona tai jopa hieman parempi. Totta, että mitkään villamateriaalit eivät auton eristykseen sovi.

        Paneloitaessa pitäisi huomioida myös mahdollinen helppo korirakenteeseen pääsy sisäkautta, sillä liekö mm. takaiskarien irroitus vaatii sen yläpäähän käsiksi pääsyn sisäkautta (?).

        Ps. Caddystä on ulkoisesti lievästi muokattuja siistejä versioita: https://za.pinterest.com/pin/318207529914263906/

        .


    • seinämies

      Väliseinä tulee Ranskasta, mutta välittäjän kautta. Väliseinä liitetään kumitiivisteellä koriin ja tilanteen mukaan siihen vedetään kerros stp:n black goldia. Eli se tulee sieltä sivuilta täysin umpeen. Jos ohjaamoon tulee sellaista paineen tunnetta, niin sitten sinne keskelle seinää kaksi reikää, niin paine katoaa.

      • 2018_PSA_pikkupakut

        Tulipa mileen, että eikös niissä useinkin ole alakolmanneksen seudussa huomaamattomasti pokatut horisontaaliset tuuletusaukot?

        Ohessa ranskalaisella foorumilla hienoja kuvia uudesta Peugeot Rifteristä, henkilöversiosta, autoluokassaan siisti pätkänä että pitkänä, mutta saas nähdä sitten myöhemmin tuleeko pakuversioonkin iCockpit vai jokin muu:

        - http://www.forum-auto.com/marques/Peugeot/sujet105010.htm

        .


    • seinämies

      Kuvan mukaan näytti siltä, että niitä tuuletusaukkoja ei tilaamassani väliseinässä ollut, mutta sen sijaan ne yläkulmien liukuoven mekanismin kolot/varukset niille olivat auki. Eli ne on just korvan juuressa (ääni, kylmyys), joten ne pitää tukkia jotenkin ja siirtää ne aukot sinne alas ja keskelle. Ranskassa ei taida olla kovia pakkasia, joten asia ei taida olla heille se ykkösjuttu:) Joskus tuli testattua muuten noita tuuletusaukkoja ja niiden sijaintia ja huomasin että ne on pakko olla, muuten tulee sellainen epämiellyttävä paine/kumina sinne ohjaamoon. Toinen merkittävä havainto oli, että kun kääntää lämpimän ilman jalkoihin ja laittaa reijät ylös, niin tulee sellainen saunailmiö -> ylhäällä ohjaamossa oli kuuma, mutta jalat jäätyivät pakkasella. Kun taas laittoi tuuletusaukot alas, niin jalat pysyivät lämpimänä ja hengitysilma raikkaana. En sitten tiedä oliko sattumaa? Aion kuitenkin testata saman jutun tässä projektissa.

      • 2018_PSA_pikkupakut

        "Ranskassa ei taida olla kovia pakkasia, joten asia ei taida olla heille se ykkösjuttu:)"

        Kyllä Ranskan talvikin osaa olla kylmä ja ajoittain pakkasen puolella jopa Välimerellä. Sitten vuoristossa saa nauttia myös lumesta. Kyllähän ranskalaiset autot on lähtökohtaisesti tehty toimimaan kaikissa olosuhteissa, myös Skandinaviassa ja Kanadassa.

        Aikoinaan minulla oli mukava VW LT jonkin aikaa, jossa väliseinä ja (koneboxin yläpuolella) ikkunallinen ovi takaosaan, mutta en muista oliko siinä tuuletusaukkoja, toimi ukitenkin ihan ok.

        Poikkesin liikkeessä katsomassa uusia nykymalleja ja jostakin syystä pakuversion istuimet ovat vähemmän mukavat ja heikommin sivutukea antavat kuin vastaavan henkilöversion. Edes optiona ei saisi tehtaan asentamana noita henkilöversion etuistuimia pakuun, kuitenkin istuimet ovat erityisen tärkeä osa ajomukavuutta.

        Henkilömallissa on pelkkä muotoon prässätty muutaman millin paksuinen sisäkatto ilman muita äänieristeitä. Sellaisen saisi halutessa kyllä asennettua pakuun, joskin kannattaisi ensin laittaa / liimata kattopelitiin lisäeriste. Hieman siellä riskeeraisi olla voimistelua ja soveltamista ikkunan reunojen takatolppien kohdalla, kun ne alemmaksi asettuvat seinäosuuden palikat uupuisivat.

        Noissa kaikissa vararengas on sijoitettu pohjan ulkopuolelle, eli riskeeraa olla vuosien saatossa rumassa kuosissa ja on varkaillekin käsillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      181
      31422
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      247
      20156
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      415
      10425
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6515
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      26
      4528
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      190
      3947
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      64
      3931
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1577
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      94
      1439
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      50
      1369
    Aihe