Paavola syytti seurakuntia, hengellisiä sanomalehtiä ja niiden sivustoja valemediaksi. Hänellä on tarve kommentoida kaikkea, mutta hän ei ymmärrä, että hänen omat sivunsa ovat valemedia.
Paavolan vika on, ettei hän tunnusta virheitään kirjoituksissaan, jos hänelle siitä huomauttaa. Hän ei korjaa virheitään, vaan antaa väärän opetuksen olla julki hamaan tulevaisuuteen asti. Tiedän raamatunopettajia, jotka korjaavat artikkelejaan, jos joku muu huomaa niissä virheen. Mutta Paavola ei näin toimi. Paavolalla on niin pielessä olevia kirjoituksia, että ne pitäisi vetää pois, mutta hän ei osaa katua tekojaan.
Mauno Mattila on osallistunut tällä foorumilla keskusteluun omista videoistaan. Hänelle on asiallisesti ja hyvin perusteluin huomautettu lukuisista virheitä videoillaan. Mattila ei tunnusta tekemiään virheitä, eikä tietenkään korjaa niitä, vaan puolustelee niitä. Jos joku osoittaa Raamatusta Mattilan tekemän virheen kiistattomasti, Mattila vain jättää vastaamatta. Samaa oiretta näyttää olevan nimimerkki Kristitty.netillä.
Petri Paavolan tekopyhä artikkeli valemedioista
58
526
Vastaukset
- bnmx
Paavolalla on roppakaupalla virheitä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/14132055/onko-petri-paavola-todella-ovela-eksyttaja
- RV_Tiedottaja
Ristin Voiton artikkeli herätti paavolaisuudessa synnintunnon, mutta samalla haluan puolustaa harhaopetustaan.
Ristin Voittoa suosittelemme jokaiselle helluntaiuskovalle
- yksi.monien.joukossa
Tässä on yksi virhe lukuisten muiden joukossa, joita on Mattilan videoissa.
Videon lopulla Mattila opettaa selvästi virheellisesti Tuomarien kirjan 4.-lukua. Hän käyttää Jotamin kirousta huonosta kuninkaasta Abimelekistä vertauksena Jeesuksesta. Jotamin lukema kirous orjantappurapuulle Abimelkille ei ole missään nimessä Jeesuksen vertauskuva, vaan nimenomaan antikristuksen vertauskuva.
Tuom 9:23, 24: Sitten Jumala lähetti pahan hengen rikkomaan Abimelekin ja sikemiläisten välit, ja sikemiläiset nousivat kapinaan Abimelekia vastaan. Näin tapahtui, jotta Jerubbaalin seitsemänkymmenen pojan julma murha tulisi kostetuksi ja jotta rangaistus kohtaisi veljiensä surmaajaa Abimelekia ja Sikemin miehiä, jotka olivat auttaneet häntä tappamaan veljensä.
Tuom 9:56, 57: Näin Jumala kosti rikoksen, jonka Abimelek oli tehnyt isäänsä vastaan surmatessaan seitsemänkymmentä veljeään, ja Jumala antoi Sikemin miesten pahuuden koitua heidän omaksi tuhokseen. Heidän osakseen tuli Jerubbaalin pojan Jotamin LAUSUMA KIROUS.
Mattila puhuu niin epäkunnioittavasti Pyhästä Hengestä ja Jumalan Sanasta, etten pysty sitä tähän siteeraamaan. Katsokaa itse, mitä kauheaa Mattila puhuu:
https://www.youtube.com/watch?v=oS8ssFaIgRY&feature=youtu.be&t=1h40m30sNokia Missiossa ei toiminut Pyhä Henki, mutta näemmä on vieläkin monia, joille ei vielä ole totuus avautunut. Herra antakoon balsamia silmiin.
Ja mitä tulee tuohon Tuomarien kirjan 9. lukuun, voi jokainen kuunnella siitä tulkintani. Raamatun elävä sana kirkastaa aina Kristusta eikä ihmistä. Monet Raamatun esikuvat koskettaa Kristusta, mutta jos Kristuksen Henki puuttuu, silloin ne esikuvat jäävät näkemättä.
Näin olen havainnut keskustellessani uskonnollisten ihmisten kanssa, että heille ei Kristus avaudu Sanasta, joka johtuu siitä että Jeesus Kristus ei ole heidän Herransa. Herra ilmestyköön heille, että tulisivat tuntemaan elävän Jumalan.
"Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän." - Johannes 5:39-40
Onko "yksi.monien.joukossa" tämä sama lakihenkinen henkilö, koska kirjoitus tyyli ja kommentit ovat samoja?- yksi.monien.joukossa
Ingenjör_81 kirjoitti:
Nokia Missiossa ei toiminut Pyhä Henki, mutta näemmä on vieläkin monia, joille ei vielä ole totuus avautunut. Herra antakoon balsamia silmiin.
Ja mitä tulee tuohon Tuomarien kirjan 9. lukuun, voi jokainen kuunnella siitä tulkintani. Raamatun elävä sana kirkastaa aina Kristusta eikä ihmistä. Monet Raamatun esikuvat koskettaa Kristusta, mutta jos Kristuksen Henki puuttuu, silloin ne esikuvat jäävät näkemättä.
Näin olen havainnut keskustellessani uskonnollisten ihmisten kanssa, että heille ei Kristus avaudu Sanasta, joka johtuu siitä että Jeesus Kristus ei ole heidän Herransa. Herra ilmestyköön heille, että tulisivat tuntemaan elävän Jumalan.
"Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän." - Johannes 5:39-40
Onko "yksi.monien.joukossa" tämä sama lakihenkinen henkilö, koska kirjoitus tyyli ja kommentit ovat samoja?Niin mitä tekemistä on sen asian kanssa, onko joku sinua arvosteleva lakihenkinen vai ei. Oletko itse tehnyt parannusta, kun suollat koko ajan KAIKKIA aihealueita koskevia virheitä.
Jos olet ihan oikein ymmärtänyt Nokia mission harhat, niin se ei tarkoita sitä, että olisit yhtään puhtaampi itse. Keskity omaan tekemiseen. - RV_Tiedottaja
Ingenjör_81 kirjoitti:
Nokia Missiossa ei toiminut Pyhä Henki, mutta näemmä on vieläkin monia, joille ei vielä ole totuus avautunut. Herra antakoon balsamia silmiin.
Onko "yksi.monien.joukossa" tämä sama lakihenkinen henkilö, koska kirjoitus tyyli ja kommentit ovat samoja?Maunolaisuudesta kertoi Ristin Voiton pääkirjoitus, oletko ingerjör81 tutustunut siihen, tässä linkki Veljemme maunolainen ja paavolainen on pääseet tällä kertaa Ristin Voitto lehteen. Erinomainen kirjoitus ja syväluotaus kristillisestä valeuutisoinnista.
http://www.ristinvoitto.fi/ristin_voitto/paakirjoitukset_/kristillinen_valemedia_hammentaa/ - siteerataan.sitä
RV_Tiedottaja kirjoitti:
Maunolaisuudesta kertoi Ristin Voiton pääkirjoitus, oletko ingerjör81 tutustunut siihen, tässä linkki Veljemme maunolainen ja paavolainen on pääseet tällä kertaa Ristin Voitto lehteen. Erinomainen kirjoitus ja syväluotaus kristillisestä valeuutisoinnista.
http://www.ristinvoitto.fi/ristin_voitto/paakirjoitukset_/kristillinen_valemedia_hammentaa/RV kirjoittaa: "Valemedia tuottaa valeuutisia. Se on vaarallinen sen vuoksi, että tiedon sisältö saattaa näyttää luotettavalta, mutta on kuitenkin väärää. Valemedia aiheuttaa myös sekaannusta ja hämmennystä. Se synnyttää ihmisissä epävarmuutta siitä, mikä on totta ja kenen välittämään tietoon voi luottaa.
Kristillistä toimintaa koskevassa verkkoviestinnässä on viime vuosina esiintynyt samankaltaisia piirteitä. Erilaiset ”hengelliset besserwisserit” ovat alkaneet käyttää nettiä kyseenalaisen tiedon levittämiseen ja mielipidemuokkaukseen. He laittavat esimerkiksi Facebookiin videoita ja artikkeleita, jakelevat sähköposteihin linkkejä ja liitetiedostoja ja pyrkivät niillä vaikuttamaan uskovien ajatteluun.
Viestit ovat vahvasti kantaaottavia. Ne sisältävät salaisten taustojen ”paljastuksia”, ihmisten mustamaalausta ja dramaattisia harhaoppisyytöksiä.
Kristillisen valemedian edustajilla on monia yhteisiä piirteitä. He toimivat hengellisen paimenuuden ja seurakuntayhteyden ulkopuolella – siis yksityisesti ja ilman tilivelvollisuutta. Heidän viestinsä sisältää kritiikkiä, ei rohkaisua eikä hyvää palautetta. He esittävät virheellisiä väitteitä arvioimatta tietolähteitään. He yhdistelevät toisiinsa liittymättömiä asioita ja tekevät sen pohjalta totuudenvastaisia päätelmiä. Ja he antavat ymmärtää toimivansa puhtaan uskon puolesta. " jne. - niinpäniiiin
RV_Tiedottaja kirjoitti:
Maunolaisuudesta kertoi Ristin Voiton pääkirjoitus, oletko ingerjör81 tutustunut siihen, tässä linkki Veljemme maunolainen ja paavolainen on pääseet tällä kertaa Ristin Voitto lehteen. Erinomainen kirjoitus ja syväluotaus kristillisestä valeuutisoinnista.
http://www.ristinvoitto.fi/ristin_voitto/paakirjoitukset_/kristillinen_valemedia_hammentaa/Leevi Launonen myös kirjoitti:
"Hän painotti myös sitä, että hengellinen ojentaminen on Hengellä täytettyjen ja uskossaan kypsien henkilöiden tehtävä – ei seurakunnan johtorakenteen ulkopuolella toimivien kiihkoilijoiden asia."
Hän yrittää kuvata harmillisia bessewissereitä, mutta itse asiassa kuvaa sen, millaisia ovat olleet Jumalan profeetat. He ovat olleet seurakunnan ulkopuolisia ja joskus jopa nuoria kuten Jeremia. On toki myös vääriä profeettoja, kuten Mauno Mattila ja Petri Paavola, mutta on myös oikeita profeettoja.
Oikeat profeetat eivät ole seurakuntien paimenten käskyläisiä. Heidän ei tarvitse nauttia paimenten luottamusta. He tekevät mitä Herra pyytää. Voi niitä, jotka jäävät heidän alleen. - Totuusesille
RV_Tiedottaja kirjoitti:
http://www.ristinvoitto.fi/ristin_voitto/paakirjoitukset_/kristillinen_valemedia_hammentaa/Aamen. Joku osaa muotoilla sanoiksi sen, jonka olen pitkään noita kaikenlaisia otsikoita ja varoituksia lukiessani aistinut. Että on jotain pahasti pielessä näillä jatkuvasti toisia arvostelevilla ja mustamaalaamista harjoittavilla.
Rauhan tervehdys.
Olen tehnyt parannusta siinä kohdin, kun Raamatulla on osoitettu ongelma. Judaistiksi ja lakihenkiseksi minua ei kuitenkaan saa vääristelemästä Herran suoria teitä, josta edellä mainittu nimimerkin takaa toimiva henkilö on väittänyt vastaan aloittaen useita ketjuja.
"Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa, me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne." - Galatalaiskirje 2:4-5
Mooseksen laki ei pelasta, se kuolettaa, sillä kirjain kuolettaa. Sen kuuluukin se tehdä, että ihminen löytäisi itsensä syntisen ihmisen paikalta ja uskoisi evankeliumin saaden syntinsä anteeksi Kristuksen veressä.
Tästä on kysymys, mistä tuo yksi henkilö on kiivaillut kymmenien ja kymmenien kommenttien verran.
"Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo." - Roomalaiskirje 10:2-4
"Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska 'vanhurskas on elävä uskosta'." - Galatalaiskirje 3:11
Kukaan ei pääse taivaaseen yrittämällä suorittaa lakia, vaan uskomalla Kristukseen. Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkein pyhimpään. Jeesus on tie, totuus ja elämä.
Kirjoitit myös, että en vastaa kun kysytään. Olen tästä aiheesta keskustellut useissa ketjuissa ja vastannut useita kertoja. Minulla on kuitenkin elämä tämän ketjun ulkopuolella ja on mahdotonta vastata kaikille. Paras tapa on laittaa sivustoni kautta palautetta.
Yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksesta.
Puheeni uskon vanhurskaudesta:
https://youtu.be/tnMm2fBsObU
PS. Ristin Voitossa taitaa olla malka silmässä, kun vain joitakin päiviä ennen Patrick Tiaisen esilletuloa kirjoittivat Paimen Plus -lehdessä eivätkä nähneet eksytystä.
Siunauksin, Mauno.- LAKIonPYHÄ
On tärkeää nähdä syntinsä ja vielä tärkeämpää kuolla sille.
Laki on pyhä ja hyvä. Sitä pitää opettaa kansalle.
Lailla tarkoitetaan kymmentä käskyä.
Ajattelepa itsekin, että jokainen noista käskyistä estää synnin tekemisen. Onko joku sanonut, että Mooseksen laki pelastaa? Emme noudata Mooseksen lakia jotta pelastuisimme. Mutta kysyn sinulta uudestaan, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että uudessa liitossa saa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan lakia? Pystytkö vastaamaan tähän yksinkertaiseen kysymykseen?
Room. 10:4 on kreikan sana telos käännetty loppu, vaikka se tarkoittaa oikeammin täyttymystä ja päämäärää. Kristus on siis lain päämäärä, ei loppu.
Mutta tunnettua on, että sinä et vastaa, kun et osaa, jauhat vain että laki ei pelasta ja että laki kuolettaa. Miten siis on, saammeko armon alla tehdä syntiä, kun emme ole lain alla? Paavali sanoo, että emme saa (Room. 6:15).
Paavalin mukaan laki on pyhä, vanhurskas ja hyvä. Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että uudessa liitossa meidän ei enää tarvitse noudattaa lakia? Jos laki kerta on kuollut, miten on, saammeko tappaa, varastaa ja tehdä huorin?
Askartelet olkiukkoja (Mooseksen laki pelastaa) ja sitten ammut niitä alas. Itse aiheesta et keskustele.- Mitätarkoittaa
Tarkoittaako Mattila, että ihminen vanhurskautuu uskon kautta vaikka rikkoisi rakkauden? Rakkaus pitää ehdottomasti yllä kymmentä käskyä.
>> josta edellä mainittu nimimerkin takaa toimiva henkilö <<
Minun nimeni lukee kotisivuillani kissankokoisilla kirjaimilla, joten minä en ole piiloutunut nimimerkin taakse, vaan esiinnyn netissä ihan omalla nimelläni.- tällälaillla
Kristitty.net kirjoitti:
Onko joku sanonut, että Mooseksen laki pelastaa? Emme noudata Mooseksen lakia jotta pelastuisimme. Mutta kysyn sinulta uudestaan, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että uudessa liitossa saa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan lakia? Pystytkö vastaamaan tähän yksinkertaiseen kysymykseen?
Room. 10:4 on kreikan sana telos käännetty loppu, vaikka se tarkoittaa oikeammin täyttymystä ja päämäärää. Kristus on siis lain päämäärä, ei loppu.
Mutta tunnettua on, että sinä et vastaa, kun et osaa, jauhat vain että laki ei pelasta ja että laki kuolettaa. Miten siis on, saammeko armon alla tehdä syntiä, kun emme ole lain alla? Paavali sanoo, että emme saa (Room. 6:15).
Paavalin mukaan laki on pyhä, vanhurskas ja hyvä. Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että uudessa liitossa meidän ei enää tarvitse noudattaa lakia? Jos laki kerta on kuollut, miten on, saammeko tappaa, varastaa ja tehdä huorin?
Askartelet olkiukkoja (Mooseksen laki pelastaa) ja sitten ammut niitä alas. Itse aiheesta et keskustele.Mattila ei pysty vastaamaan näihin kysymyksiin, koska Mattilan opetus ei kestä koettelua Jumalan Sanalla. Hän toistaa muutamia jakeita Galattalaiskirjeestä ymmärtämättä, että kirje oli osoitettu niille juutalaisille, jotka eivät halunneet uskoa Jeesukseen Kristukseen.
Oli myös juutalaisia, jotka halusivat uskoa Jeesukseen, mutta eivät halunneet toimia enää lain mukaan. Jaakobin kirje oli osoitettu heille. Tästä Jaakobin jakeesta Luther sai hepulin, koska se kumosi yksin armosta, yksin uskosta opin.
Jaak 2: 24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. - 1234567---
>>>> Kukaan ei pääse taivaaseen yrittämällä suorittaa lakia <<<<<<
Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen epätäydellisille ihmisille, koko ihmisen eliniän. Yhtäkään käskyä kymmenestä käskystä ei saa purkaa tai muutella. Sanotaan vielä, että judaistia tai lakihenkistä minusta ei saa tekemälläkään. En ole judaisti, koska en seuraa mitään fariseusten omasta päästään keksimiä perinnäissääntöjä. Lakihenkistä minusta ei saa, koska uskon, että pelastumme yksin armosta uskomalla Jeesukseen.
Mutta Jeesus sanoi, mene, äläkä enää tee syntiä. Paavali sanoo, että armon alla ei saa tehdä syntiä. Minun ainut pointtini on, että uudessa liitossa armon alla emme saa tehdä syntiä, vaan meidän on noudatettava lakia.- kirjoitusten.mukaan
1234567--- kirjoitti:
>>>> Kukaan ei pääse taivaaseen yrittämällä suorittaa lakia <<<<<<
Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen epätäydellisille ihmisille, koko ihmisen eliniän. Yhtäkään käskyä kymmenestä käskystä ei saa purkaa tai muutella.Opetat väärin. Yhtään käskyä koko Vanhasta testamentista ei saa purkaa tai on vaaran joutua siitä synnistä kadotukseen. Saarnamiesten ovi taivaaseen on niin kapea, ettei siitä pääse kulkemaan lain kumoajat. Hyvin on mennyt kirkkoihin perille antikristuksen opetus lain ja juhla-aikojen muuttamisesta.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:17-20)
"Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät... "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette." (Matt 23:13,15) - laistatietoa
kirjoitusten.mukaan kirjoitti:
Opetat väärin. Yhtään käskyä koko Vanhasta testamentista ei saa purkaa tai on vaaran joutua siitä synnistä kadotukseen. Saarnamiesten ovi taivaaseen on niin kapea, ettei siitä pääse kulkemaan lain kumoajat. Hyvin on mennyt kirkkoihin perille antikristuksen opetus lain ja juhla-aikojen muuttamisesta.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:17-20)
"Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät... "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette." (Matt 23:13,15)Jeesus ei koskaan opeta muuta lakia kuin vain ja ainoastaan kymmentä käskyä, joka on IKUINEN LAKI.
- Teol.kand
Kristitty.net kirjoitti:
Sanotaan vielä, että judaistia tai lakihenkistä minusta ei saa tekemälläkään. En ole judaisti, koska en seuraa mitään fariseusten omasta päästään keksimiä perinnäissääntöjä. Lakihenkistä minusta ei saa, koska uskon, että pelastumme yksin armosta uskomalla Jeesukseen.
Mutta Jeesus sanoi, mene, äläkä enää tee syntiä. Paavali sanoo, että armon alla ei saa tehdä syntiä. Minun ainut pointtini on, että uudessa liitossa armon alla emme saa tehdä syntiä, vaan meidän on noudatettava lakia.Hevonkakkaa.
laistatietoa kirjoitti:
Jeesus ei koskaan opeta muuta lakia kuin vain ja ainoastaan kymmentä käskyä, joka on IKUINEN LAKI.
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että kymmenen käskyä on ikuinen laki? Mooseksen laissa sanotaan about miljoona kertaa, että tämä on ikuinen säädös. Näin ei kertaakaan sanota kymmenestä käskystä.
Jeesus sanoi, että hän ei tullut kumoamaan Tooraa ja että Toorasta ei katoa pieninkään piirto. Jos Jeesus olisi tarkoittanut kymmentä käskyä, hän olisi kyllä sanonut selvästi, että kymmenestä käskystä ei katoa ainoakaan käsky.
Jotta Mauno Mattilalla ei mene pasmat sekaisin, sanotaan vielä kerran, että me pelastumme yksin armosta uskomalla Jeesukseen. Mutta jos me rakastamme Jeesusta, pidämme Jumalan käskyt. "Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat" (1. Joh. 5:3)Kristitty.net kirjoitti:
Onko joku sanonut, että Mooseksen laki pelastaa? Emme noudata Mooseksen lakia jotta pelastuisimme. Mutta kysyn sinulta uudestaan, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että uudessa liitossa saa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan lakia? Pystytkö vastaamaan tähän yksinkertaiseen kysymykseen?
Askartelet olkiukkoja (Mooseksen laki pelastaa) ja sitten ammut niitä alas. Itse aiheesta et keskustele.Vastasin jo toisessa ketjussa samaan kysymykseen, mutta kertaus on opintojen äiti.
Mikä niistä monista Suomen kielisistä käännöksistä kääntää Room. 10:4, kuten väität? En tiedä yhtään käännöstä, mutta ehkä olen erehtynyt.
"Sillä Kristus on lain loppu, jokaiselle uskovaiselle vanhurskaudeksi." (Biblia)
"Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo." (1938)
"Kristus on näet lain loppu, ja niin tulee vanhurskaaksi jokainen, joka uskoo." (1992)
Ja maailman tunnetuin käännös, kuningas Jaakon Raamattu.
"For Christ is the end of the law for righteousness to every one that believeth." (KJV)
Jos ihminen ajattelee, että ilman lakia hän tekee syntiä, niin hän on edelleen lain alainen, koska Kristuksessa oleva ei tahdo tehdä syntiä, sillä hän on Kristus lain alainen, jonka laki on kirjoitettu lihatauluihin eikä kivitauluihin.
"Ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset; ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia." - 1. Korinttolaisille 9:20-21
Mitä laki saa aikaan, vanhurskauttako? Ei, se saa aikaan syntiä, sillä se kuolettaa.
"Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi." - Roomalaiskirje 7:9-10
Juutalaiset uskonnolliset syyttivät aikanaan apostoli Paavalia samoin sanoin. Heillä oli sama ongelma, etteivät he voineet uskoa vanhurskauden tulevan uskosta lain sijaan.
"Mutta heille on kerrottu sinusta, että sinä opetat kaikkia pakanain seassa asuvia juutalaisia luopumaan Mooseksesta ja kiellät heitä ympärileikkaamasta lapsiaan ja vaeltamasta säädettyjen tapojen mukaan." - Apostolien teot 21:21
"Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: 'Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia'." - Apostolien teot 15:5
Kyllä voit ympärileikkauttaa lapsesi, saat pitää sapattia ja noudattaa kosher-ruokavaliota, mutta se on vailla hengellistä arvoa. Kristus yksin voi muuttaa sydämen ja on ainoa tie Isän luo Uuden liiton välimiehenä.
Laki on hyvä ja sitä tarvitaan vetämään ihmisiä ole, mutta uskovaiselle ei ole Mooseksen lakia vaan Kristuksen laki sydämessään. Se on sidottu rakkauden kaksoiskäskyyn. Jos tämä sana rististä on hullutusta, niin sinun tulee antaa elämäsi Jeesukselle Kristukselle.
Uskon, että enempään ei ole tarvetta selvittää vanhurskautusta, vaan netistä löydät lakihenkisyyden/legalism nimellä hyviä opetuksia uskon vanhurskaudesta. Armo kasvattaa uskovaista.
Siunauksin, MM.Ingenjör_81 kirjoitti:
Vastasin jo toisessa ketjussa samaan kysymykseen, mutta kertaus on opintojen äiti.
Mikä niistä monista Suomen kielisistä käännöksistä kääntää Room. 10:4, kuten väität? En tiedä yhtään käännöstä, mutta ehkä olen erehtynyt.
"Sillä Kristus on lain loppu, jokaiselle uskovaiselle vanhurskaudeksi." (Biblia)
"Kristus on näet lain loppu, ja niin tulee vanhurskaaksi jokainen, joka uskoo." (1992)
"For Christ is the end of the law for righteousness to every one that believeth." (KJV)
Jos ihminen ajattelee, että ilman lakia hän tekee syntiä, niin hän on edelleen lain alainen, koska Kristuksessa oleva ei tahdo tehdä syntiä, sillä hän on Kristus lain alainen, jonka laki on kirjoitettu lihatauluihin eikä kivitauluihin.
"Ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset; ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia." - 1. Korinttolaisille 9:20-21
Mitä laki saa aikaan, vanhurskauttako? Ei, se saa aikaan syntiä, sillä se kuolettaa.
"Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi." - Roomalaiskirje 7:9-10
Juutalaiset uskonnolliset syyttivät aikanaan apostoli Paavalia samoin sanoin. Heillä oli sama ongelma, etteivät he voineet uskoa vanhurskauden tulevan uskosta lain sijaan.
"Mutta heille on kerrottu sinusta, että sinä opetat kaikkia pakanain seassa asuvia juutalaisia luopumaan Mooseksesta ja kiellät heitä ympärileikkaamasta lapsiaan ja vaeltamasta säädettyjen tapojen mukaan." - Apostolien teot 21:21
"Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: 'Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia'." - Apostolien teot 15:5
Kyllä voit ympärileikkauttaa lapsesi, saat pitää sapattia ja noudattaa kosher-ruokavaliota, mutta se on vailla hengellistä arvoa. Kristus yksin voi muuttaa sydämen ja on ainoa tie Isän luo Uuden liiton välimiehenä.
Laki on hyvä ja sitä tarvitaan vetämään ihmisiä ole, mutta uskovaiselle ei ole Mooseksen lakia vaan Kristuksen laki sydämessään. Se on sidottu rakkauden kaksoiskäskyyn. Jos tämä sana rististä on hullutusta, niin sinun tulee antaa elämäsi Jeesukselle Kristukselle.
Uskon, että enempään ei ole tarvetta selvittää vanhurskautusta, vaan netistä löydät lakihenkisyyden/legalism nimellä hyviä opetuksia uskon vanhurskaudesta. Armo kasvattaa uskovaista.
Siunauksin, MM.Telos, http://biblehub.com/greek/5056.htm katso etenkin kohta c, the principal end, aim, purpose. Kaikki Raamatun käännöksemme eivät ole erehtymättömiä, luulisi sinun tietävän.
"Ota ne luoksesi ja puhdista itsesi heidän kanssansa ja maksa kulut heidän puolestaan, että he saisivat leikkauttaa tukkansa; siitä kaikki huomaavat, ettei ole mitään perää siinä, mitä heille on kerrottu sinusta, vaan että sinäkin vaellat lain mukaan ja noudatat sitä." (Apt. 21:24)
Huomaa, että näissä väitteissä ei ollut mitään perää, vaan Paavalikin vaelsi lain mukaan ja noudatti sitä.
>> Heillä oli sama ongelma, etteivät he voineet uskoa vanhurskauden tulevan uskosta lain sijaan. <<
Kuka täällä on opettanut, että vanhurskaus tulee lain teoista? Me pelastumme yksin armosta, uskomalla Jeesukseen. Mutta armon alla emme saa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia (Room. 6:15). Uudessa liitossa armon alla meidän siis edelleen on noudatettava lakia.
Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme (Jer. 31:33). Uudessa liitossa siis Jeremian mukaan Toora on edelleen voimassa. Missä on se Raamatun profetia uudesta liitosta, jossa sanotaan, että laki on kumottu? Sellaista ei ole, vaan myös Hesekiel sanoo, että uudessa liitossa vaellamme Jumalan lakien ja säädösten mukaan (Hes. 11:19-20).
Jeesus sanoi vuorisaarnassa, että hän ei tullut kumoamaan Tooraa ja että Toorasta ei katoa pieninkään piirto. Miten selität nämä Jeesuksen sanat?- 1234567---
Ingenjör_81 kirjoitti:
Vastasin jo toisessa ketjussa samaan kysymykseen, mutta kertaus on opintojen äiti.
Siunauksin, MM.On paljon niitä, jotka vihaavat Jumalaa, koska eivät pidä Jumalan antamaa sapattia pyhänäpäivänä.
Luterilainen katekismus v.1948 Kymmenenkäskyä. Jumala kostaa kolmanteen ja neljänteen polveen, niile, jotka minua VIHAAVAT, mutta teen laupeuden TUHANSILLE, jotka minua rakastavat ja PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI. Ingenjör_81 kirjoitti:
Siunauksin, MM.Thayersin sanakirjasta: telos d. the end to which all things relate, the aim, purpose: 1 Timothy 1:5 "Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta." Tässä on telos käännetty päämäärä, koska käskyn loppu ei tarkoittaisi mitään. Telos siis voi tarkoittaa päämäärää, ei suinkaan aina loppua.
- bbcv
Ingenjör_81 kirjoitti:
Siunauksin, MM.Kuules Mauno Mattila, sinä annoit ihan väärän kuvan siitä, mitä siteeraamassasi kohdassa sanotaan. Se ei suinkaan kerro siitä, että Paavali olisi opettanut luopumaan laista, vaan kyse oli asiattomasta syytöksestä.:
Luku 21 kertoo, ettei tässä tiedossa ollut mitään perää. Se tarkoittaa sitä, että Paavali opetti lakia ja osoitti sen ottamalla osaa uhraamiseen temppelissä.
Ap.t 21:23 "Tee neuvomme mukaan: Täällä on neljä miestä, jotka ovat antaneet uhrilupauksen. 24 Ota heidät mukaasi, puhdistaudu yhdessä heidän kanssaan ja maksa heidän puolestaan, että he voivat leikkauttaa tukkansa. Siitä kaikki ymmärtävät, että sinusta levitetyissä puheissa ei ole mitään perää vaan sinäkin pidät kiinni laista ja elät sen mukaisesti.
---
26 Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri.
Paavali noudatti aina lakia:
Ap.t 25:7. Ja kun hän oli saapunut, asettuivat ne juutalaiset, jotka olivat tulleet Jerusalemista, hänen ympärilleen ja tekivät useita ja raskaita syytöksiä, joita he eivät kuitenkaan kyenneet näyttämään toteen;
8. sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".
Ap.t 28:17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan.
Minä sinulla Mauno Mattila oikein on? Kun lainaamme Raamattua oikaistaksemme sinun väärän opetuksen, niin et ota kuuleviin korviinsakaan totuutta. Sinä et siedä Raamattua, koska et ole Jumalasta, - Tyhjiäsanoja
Mitätarkoittaa kirjoitti:
Tarkoittaako Mattila, että ihminen vanhurskautuu uskon kautta vaikka rikkoisi rakkauden? Rakkaus pitää ehdottomasti yllä kymmentä käskyä.
1.Kor.13
Jos minulla ei olisi rakkautta, ei olisi mitään.
Ilman Jumalan sisimpäämme antamaa rakkautta, on puheemme aivan tyhjä, vaikka kuinka luulisi olevansa oikeassa! - nuuk124
Kristitty.net kirjoitti:
Sanotaan vielä, että judaistia tai lakihenkistä minusta ei saa tekemälläkään. En ole judaisti, koska en seuraa mitään fariseusten omasta päästään keksimiä perinnäissääntöjä. Lakihenkistä minusta ei saa, koska uskon, että pelastumme yksin armosta uskomalla Jeesukseen.
Mutta Jeesus sanoi, mene, äläkä enää tee syntiä. Paavali sanoo, että armon alla ei saa tehdä syntiä. Minun ainut pointtini on, että uudessa liitossa armon alla emme saa tehdä syntiä, vaan meidän on noudatettava lakia.Sinä olet eksyttäjä, judaisti ja sellainen, joka tahtoo olla lain alla.
nuuk124 kirjoitti:
Sinä olet eksyttäjä, judaisti ja sellainen, joka tahtoo olla lain alla.
En ole judaisti, koska en seuraa mitään fariseusten perinnäissääntöjä, myyttejä, legendoja tai taruja. En ole lain alla, koska luotan yksin Kristuksen armoon.
Ingenjör_81 kirjoitti:
Siunauksin, MM.Jahas postettiin lainaus englanninkielisistä käännöksistä, laitetaan linkki: http://biblehub.com/romans/10-4.htm Huomaa kaksi ensimmäistä käännöstä, NIV ja NLT, joss ei todellakaan sanota, että Kristus on lain loppu.
- opetelkaaerottamaan
Älkää nyt kuitenkaan sekoittako Jumalan omalla sormella kirjoittamaa kymmentä käskyä Mooseksen lakiin.
Mooseksen laki on kokonaan toinen laki.- hyvääopetusta
Kristitty.net kirjoitti:
Ja missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Mooseksen laki on kokonaan toinen laki?
Täällä on ollut erittäin hyvää opetusta, mutta sinulla on tainut jäädä lukematta. Mooseksen lakikirjaa ei koskaan laitettu liitonarkkiin sisälle. Arvaatko miksi?
- kirjoitusten.mukaan
Ei ole. Kymmen käskyä kuuluu Mooseksen lakiin.
5. Moos. 4:2 Älkää lisätkö mitään näihin käskyihin älkääkä poistako niistä mitään. Pitäkää Herran, Jumalanne, käskyt, jotka minä teille annan. hyvääopetusta kirjoitti:
Täällä on ollut erittäin hyvää opetusta, mutta sinulla on tainut jäädä lukematta. Mooseksen lakikirjaa ei koskaan laitettu liitonarkkiin sisälle. Arvaatko miksi?
Koska Mooseksen lakikirja ei kenties olisi mahtunut sinne? Mistä minä tiedän. Mutta Mooseksen lakia säilytettiin yhtälailla kaikkein pyhimmässä. Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että se laki joka on arkin sisällä on ikuinen, mutta jos laki on arkin sivulla, silloin se kumotaan ja kuopataan?
- hyvääopetusta
kirjoitusten.mukaan kirjoitti:
Ei ole. Kymmen käskyä kuuluu Mooseksen lakiin.
5. Moos. 4:2 Älkää lisätkö mitään näihin käskyihin älkääkä poistako niistä mitään. Pitäkää Herran, Jumalanne, käskyt, jotka minä teille annan.Käskyt on JUMALAN OMALLA SORMELLA KIRJOITTAMAT. Tietenkin Mooseksen aikana niitä noudatettiin sen lisäksi, että noudatettiin Mooseksen lakikirjan lakeja.
Mooseksen lakikirja ei ole liitonarkissa. Se on vierellä, mutta ei sisällä. Vierellä sen takia, että aikanaan kun tuomionpäivä alkaa verrataan sen aikaisten juutalaisten vaellusta ohjeisiin. Toisinsanoen Mooseksen lakiin.
Meidän vaellustamme katsotaan kymmenen käskyn kautta ja jolla käskyt ovat pysyneet voimassa ovat heitä jotka käskysanat ovat kuolettaneet Jeesuksen tieltä. - hyvääopetusta
Kristitty.net kirjoitti:
Koska Mooseksen lakikirja ei kenties olisi mahtunut sinne? Mistä minä tiedän. Mutta Mooseksen lakia säilytettiin yhtälailla kaikkein pyhimmässä. Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että se laki joka on arkin sisällä on ikuinen, mutta jos laki on arkin sivulla, silloin se kumotaan ja kuopataan?
Mooseksen lakikirja on liitonarkin sivulla todistamassa niitä juutalaisia vastaan, tai niiden puolesta, jotka tuon lain aikana elivät. He elivät vanhaa liittoa, jota me emme elä.
5. Mooseksen kirja 31
23 Ja hän asetti virkaan Joosuan, Nuunin pojan, ja sanoi: "Ole luja ja rohkea, sillä sinä viet israelilaiset siihen maahan, jonka minä valalla vannoen olen heille luvannut, ja minä olen sinun kanssasi".
24 Ja kun Mooses oli kirjoittanut kirjaan tämän lain sanat, alusta loppuun asti,
25 käski hän leeviläisiä, jotka kantoivat Herran liitonarkkia, sanoen:
26 "Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle, olemaan siellä todistajana sinua vastaan.
27 Sillä minä tunnen sinun tottelemattomuutesi ja uppiniskaisuutesi. Katso, minun vielä eläessäni teidän kanssanne te olette niskoitelleet Herraa vastaan; saati sitten minun kuoltuani!
28 Kootkaa minun luokseni kaikki sukukuntienne vanhimmat sekä päällysmiehenne, että minä heidän kuultensa puhuisin nämä sanat ja ottaisin taivaan ja maan todistajiksi heitä vastaan.
29 Sillä minä tiedän, että te minun kuoltuani vaellatte kelvottomasti ja poikkeatte siltä tieltä, jota minä käskin teidän vaeltaa. Sentähden on onnettomuus kohtaava teitä aikojen lopulla, kun te teette sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitatte hänet kättenne teoilla."
30 Ja Mooses lausui koko Israelin seurakunnan kuullen tämän virren sanat, alusta loppuun asti: - hyvääopetusta
hyvääopetusta kirjoitti:
Mooseksen lakikirja on liitonarkin sivulla todistamassa niitä juutalaisia vastaan, tai niiden puolesta, jotka tuon lain aikana elivät. He elivät vanhaa liittoa, jota me emme elä.
5. Mooseksen kirja 31
23 Ja hän asetti virkaan Joosuan, Nuunin pojan, ja sanoi: "Ole luja ja rohkea, sillä sinä viet israelilaiset siihen maahan, jonka minä valalla vannoen olen heille luvannut, ja minä olen sinun kanssasi".
24 Ja kun Mooses oli kirjoittanut kirjaan tämän lain sanat, alusta loppuun asti,
26 "Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle, olemaan siellä todistajana sinua vastaan.
27 Sillä minä tunnen sinun tottelemattomuutesi ja uppiniskaisuutesi. Katso, minun vielä eläessäni teidän kanssanne te olette niskoitelleet Herraa vastaan; saati sitten minun kuoltuani!
28 Kootkaa minun luokseni kaikki sukukuntienne vanhimmat sekä päällysmiehenne, että minä heidän kuultensa puhuisin nämä sanat ja ottaisin taivaan ja maan todistajiksi heitä vastaan.
29 Sillä minä tiedän, että te minun kuoltuani vaellatte kelvottomasti ja poikkeatte siltä tieltä, jota minä käskin teidän vaeltaa. Sentähden on onnettomuus kohtaava teitä aikojen lopulla, kun te teette sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitatte hänet kättenne teoilla."
30 Ja Mooses lausui koko Israelin seurakunnan kuullen tämän virren sanat, alusta loppuun asti:Täällä on ollut erittäin hyvää opetusta asiasta, mutta muutamat ovat tuota opetusta pilkanneet. On suuri tappio, että hyviä opetuksia tuovia pilkataan ja halveksitaan. On se vaarallistakin.
hyvääopetusta kirjoitti:
5. Mooseksen kirja 31
30 Ja Mooses lausui koko Israelin seurakunnan kuullen tämän virren sanat, alusta loppuun asti:Kerro nyt jo, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että arkin sisällä oleva laki on ikuinen, mutta arkin sivulla oleva laki kumotaan? Ja jos arkin sivulla oleva laki kumottiin, silloinhan rakkauden kaksoiskäsky myös kumottiin, sillä on suoraan Toorasta.
- hyvääopetusta
Kristitty.net kirjoitti:
Kerro nyt jo, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että arkin sisällä oleva laki on ikuinen, mutta arkin sivulla oleva laki kumotaan? Ja jos arkin sivulla oleva laki kumottiin, silloinhan rakkauden kaksoiskäsky myös kumottiin, sillä on suoraan Toorasta.
Hyvänen aika miten vaikea tämä asia näyttää olevan. Ei lakia ole kumottu, eli se on voimassa, mutta vanha laki on vanhentunut ja uusi alkanut. Jeesuksesta alkoi uusi liitto ja Jeesus opettaa rakkauden kaksoiskäskyä, mutta ei opeta vanhentuneen lain uhrauksi, eikä aikoja, eikä sapattia.
Uudessa liitossa on vomassa se laki, joka säädettiin Jumalan oman sormen kautta ikuiseksi ja kirjoitettiin meidän omaantuntoomme. Ei sinne kirjoitettu uhrauksia, eikä ympärileikkauksia.
Oletko sinä edes kuullut, että Jeesuksessa alkoi uusi aika ja vanha vanhentui?
Mitä jos alkaisit lukemaan Uuden Testamentin läpi. Siis niin, että kaikki järjestyksessä. Jotku lukevat vain jakeita ja saavat täysin väärän käsityksen Jumalan opetuksista.
Heprealaiskirje 8
13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään. hyvääopetusta kirjoitti:
Hyvänen aika miten vaikea tämä asia näyttää olevan. Ei lakia ole kumottu, eli se on voimassa, mutta vanha laki on vanhentunut ja uusi alkanut. Jeesuksesta alkoi uusi liitto ja Jeesus opettaa rakkauden kaksoiskäskyä, mutta ei opeta vanhentuneen lain uhrauksi, eikä aikoja, eikä sapattia.
Uudessa liitossa on vomassa se laki, joka säädettiin Jumalan oman sormen kautta ikuiseksi ja kirjoitettiin meidän omaantuntoomme. Ei sinne kirjoitettu uhrauksia, eikä ympärileikkauksia.
Oletko sinä edes kuullut, että Jeesuksessa alkoi uusi aika ja vanha vanhentui?
Mitä jos alkaisit lukemaan Uuden Testamentin läpi. Siis niin, että kaikki järjestyksessä. Jotku lukevat vain jakeita ja saavat täysin väärän käsityksen Jumalan opetuksista.
Heprealaiskirje 8
13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.Sanot että lakia ei ole kumottu, eli se on voimassa, mutta vanha laki on vanhentunut ja uusi on alkanut. Voisitko yhtään sekavammin selostaa tätä asiaa? Eli siis lakia ei ole kumottu, mutta vanha lakia on vanhentunut? Ja näin sanotaan missä kohtaa Raamattua? Jos uudessa liitossa Jumalan omalla sormella kirjoitettu laki on edelleen voimassa, silloinhan sapatti on edelleen voimassa, sillä se on neljäs käsky.
Nyt on uusi liitto eikä vanha, mutta Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme.
"Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini (Tooran) heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." (Jer 31:33)
”Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen, niin että he vaeltavat minun lakieni mukaan ja noudattavat minun säädöksiäni ja toimivat niiden mukaan ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.” (Hes. 11:19-20)
Myös Hesekielin mukaan uudessa liitossa noudatamme Jumalan säädöksiä ja käskyjä. Missä on se profetia, jossa kerrotaan uudesta liitossa, jossa emme enää noudata Jumalan käskyjä?
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että laki on kumottu? Ei missään kohtaa.- hyvääopetusta
Kristitty.net kirjoitti:
Sanot että lakia ei ole kumottu, eli se on voimassa, mutta vanha laki on vanhentunut ja uusi on alkanut. Voisitko yhtään sekavammin selostaa tätä asiaa? Eli siis lakia ei ole kumottu, mutta vanha lakia on vanhentunut? Ja näin sanotaan missä kohtaa Raamattua? Jos uudessa liitossa Jumalan omalla sormella kirjoitettu laki on edelleen voimassa, silloinhan sapatti on edelleen voimassa, sillä se on neljäs käsky.
Nyt on uusi liitto eikä vanha, mutta Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme.
"Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini (Tooran) heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." (Jer 31:33)
”Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen, niin että he vaeltavat minun lakieni mukaan ja noudattavat minun säädöksiäni ja toimivat niiden mukaan ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.” (Hes. 11:19-20)
Myös Hesekielin mukaan uudessa liitossa noudatamme Jumalan säädöksiä ja käskyjä. Missä on se profetia, jossa kerrotaan uudesta liitossa, jossa emme enää noudata Jumalan käskyjä?
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että laki on kumottu? Ei missään kohtaa.Odotetaan, jospa parempi opettaja saapuu takaisin. Minä en saa sinua ymmärtämään asiaa.
Jokin on opissasi mennyt niin pieleen, että sitä ei tavalliset ihmiset voi oikaista.
Jos et sen vertaa ole raamatunoppiin tutustunut, että olisit nähnyt Jeesuksen opettavan rakkauden kaksoiskäskyjä, mutta ei mitään vanhentuneen lain asioita, niin vaikea sinua on siitä irti saada.
Kuka sinulle syötti vanhentuneen lain?
En jatka kanssasi enempää ja voit vastata tai olla vastaamatta.
Jeesus ei kumonnut lakia, vaan se on edelleenkin voimassa tuomiopäivään saakka. Meille rakkaudenlaksi ja vanhanliiton aikalaisille Mooseksen laki. Siis, lakia ei ole koskaan kumottu ja sen tulemme näkemään tuomiopäivänä kun vaellutamme verrataan lakeihin. Silloin laulamme lasimeren ihanuudessa, me uuden liiton laissa pysyneet uutta virttä ja vanhan liiton Mooseksen lain pitäneet omaa virttään.
Nyt sanon sinulle näkemiin. hyvääopetusta kirjoitti:
Odotetaan, jospa parempi opettaja saapuu takaisin. Minä en saa sinua ymmärtämään asiaa.
Jokin on opissasi mennyt niin pieleen, että sitä ei tavalliset ihmiset voi oikaista.
Jos et sen vertaa ole raamatunoppiin tutustunut, että olisit nähnyt Jeesuksen opettavan rakkauden kaksoiskäskyjä, mutta ei mitään vanhentuneen lain asioita, niin vaikea sinua on siitä irti saada.
Kuka sinulle syötti vanhentuneen lain?
En jatka kanssasi enempää ja voit vastata tai olla vastaamatta.
Jeesus ei kumonnut lakia, vaan se on edelleenkin voimassa tuomiopäivään saakka. Meille rakkaudenlaksi ja vanhanliiton aikalaisille Mooseksen laki. Siis, lakia ei ole koskaan kumottu ja sen tulemme näkemään tuomiopäivänä kun vaellutamme verrataan lakeihin. Silloin laulamme lasimeren ihanuudessa, me uuden liiton laissa pysyneet uutta virttä ja vanhan liiton Mooseksen lain pitäneet omaa virttään.
Nyt sanon sinulle näkemiin.Katsotaanpa mitä Jeesus opetti laista:
”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)
Rakkauden kaksoiskäsky on suoraan Toorasta, joten on ristiriitaista väittää, että Jeesus kumosi Tooran mutta opetti rakkauden kaksoiskäskyä. Jeesus sanoi, että lakia ei kumota ja että laista ei katoa pieninkään piirto. Tässä olisi ollut loistava tilaisuus Jeesuksen opettaa, että uudessa liitossa Toora on kumottu, ainoastaan rakkauden kaksoiskäsky on voimassa. Mutta Jeesus ei sano niin, eihän?
Heippa hei sinullekin!- voitko.valaista
Kristitty.net kirjoitti:
Katsotaanpa mitä Jeesus opetti laista:
”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)
Rakkauden kaksoiskäsky on suoraan Toorasta, joten on ristiriitaista väittää, että Jeesus kumosi Tooran mutta opetti rakkauden kaksoiskäskyä. Jeesus sanoi, että lakia ei kumota ja että laista ei katoa pieninkään piirto. Tässä olisi ollut loistava tilaisuus Jeesuksen opettaa, että uudessa liitossa Toora on kumottu, ainoastaan rakkauden kaksoiskäsky on voimassa. Mutta Jeesus ei sano niin, eihän?
Heippa hei sinullekin!Missä kohtaa Tooraa on rakkauden kaksoiskäsky?
voitko.valaista kirjoitti:
Missä kohtaa Tooraa on rakkauden kaksoiskäsky?
Oletko nyt ihan tosissasi? Rakkauden kaksoiskäsky:
"Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle: "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat." (Mt. 22:34-40)
Ensimmäinen käsky on viidennestä Mooseksen kirjasta:
"Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi." (5. Moos. 6:5)
Ja toinen käsky on kolmannesta Mooseksen kirjasta:
"Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra." (3. Moos. 19:18)
On tärkeää ymmärtää, että Jeesus siteerasi suoraan Tooraa, hän ei omasta päästään keksinyt mitään uutta käskyä.- voitko.valaista
Kristitty.net kirjoitti:
Oletko nyt ihan tosissasi? Rakkauden kaksoiskäsky:
"Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle: "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat." (Mt. 22:34-40)
Ensimmäinen käsky on viidennestä Mooseksen kirjasta:
"Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi." (5. Moos. 6:5)
Ja toinen käsky on kolmannesta Mooseksen kirjasta:
"Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra." (3. Moos. 19:18)
On tärkeää ymmärtää, että Jeesus siteerasi suoraan Tooraa, hän ei omasta päästään keksinyt mitään uutta käskyä.Kiitos. Toisen tiesin, mutta toisen paikka oli hakusessa.
voitko.valaista kirjoitti:
Kiitos. Toisen tiesin, mutta toisen paikka oli hakusessa.
On tärkeä ymmärtää, että Jeesus ei keksinyt mitään omaa käskyä, vaan siteerasi suoraan Tooraa.
- mot._
Voimme tehdä kolme YouTube videota kaikelle kansalle.
1 Nokia mission harhat ja likavedet
2 Mauno Mattilan virheet ja harhaopit
3 Petri Paavolan oma valemedia- 1234567---
Tässä on Mattila erittäin paljon harhautunut. Kuuntelin hänen puheensa: Jeesus hakee seurakuntansa, ennen vaivanaikaa, vihanpäivää ja antikristusta.
- gfdg
1234567--- kirjoitti:
Tässä on Mattila erittäin paljon harhautunut. Kuuntelin hänen puheensa: Jeesus hakee seurakuntansa, ennen vaivanaikaa, vihanpäivää ja antikristusta.
Tempaus Jumalan valtaistuimen eteen on ennen antikristuksen vainoja. Tempaus tuuliin ja pilviin on Jeesuksen laskeutuessa maan päälle. On olemassa kaksi eri tempausta, joista Raamattu kertoo. Petri Paavola ja Toni Torppa liittävät nämä yhteen lopussa tapahtuvaan tempaukseen, mikä on väärää opetusta ja sen takia heidän opetus on selvästi ristiriidassa Raamatun kanssa.
- 1234567---
gfdg kirjoitti:
Tempaus Jumalan valtaistuimen eteen on ennen antikristuksen vainoja. Tempaus tuuliin ja pilviin on Jeesuksen laskeutuessa maan päälle. On olemassa kaksi eri tempausta, joista Raamattu kertoo. Petri Paavola ja Toni Torppa liittävät nämä yhteen lopussa tapahtuvaan tempaukseen, mikä on väärää opetusta ja sen takia heidän opetus on selvästi ristiriidassa Raamatun kanssa.
TÄMÄHÄN ON TÄYTTÄ VALHETTA, että tempaus olisi ennen antikristuksen vainoja !
Tempaus tapahtuu Jeesuksen toisessa tulemisessa, Jeesus noutaa omansa 1000-vuodeksi taivaaseen.
Ennen Jeesuksen toista tulemista ovat KAIKKI viimeiset vitsaukset, vihat, ahistukset, vainot, sodat ja PEDON KUMARTAMAMISET. Ensin ilmestyy myöskin tuo laiton, jonka Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä, siinä samassa tuhoutuvat kaikki jumalattomat.
Viimeisin vaino, ennen Jeesuksen toista tulemista tulee pedon ja pedon kumartajien taholta kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi. Näissä vainoissa tulevat viimeiset marttyyrit, ennen Jeesuksen toista tulemista. Jeesuksen toinen tuleminen katkaisee, näiden vainoojien toimet, sillä he saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.
Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia, josta kolmas enkeli varoittaa. . . Pedon merkkihän on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. Jumalaa vihaavat ne, jotka opettavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Sapatti on Jumalan merkki. - gfdg
1234567--- kirjoitti:
TÄMÄHÄN ON TÄYTTÄ VALHETTA, että tempaus olisi ennen antikristuksen vainoja !
Tempaus tapahtuu Jeesuksen toisessa tulemisessa, Jeesus noutaa omansa 1000-vuodeksi taivaaseen.
Ennen Jeesuksen toista tulemista ovat KAIKKI viimeiset vitsaukset, vihat, ahistukset, vainot, sodat ja PEDON KUMARTAMAMISET. Ensin ilmestyy myöskin tuo laiton, jonka Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä, siinä samassa tuhoutuvat kaikki jumalattomat.
Viimeisin vaino, ennen Jeesuksen toista tulemista tulee pedon ja pedon kumartajien taholta kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi. Näissä vainoissa tulevat viimeiset marttyyrit, ennen Jeesuksen toista tulemista. Jeesuksen toinen tuleminen katkaisee, näiden vainoojien toimet, sillä he saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.
Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia, josta kolmas enkeli varoittaa. . . Pedon merkkihän on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. Jumalaa vihaavat ne, jotka opettavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Sapatti on Jumalan merkki.Ainakin tiedän sellaisen kohdan Raamatusta, että tempaus tapahtuu kun ihmiset ovat pellolla töissä ja jauhavat viljaa. Miten sellainen voi tapahtua kauheuksien jälkeen, kun kaikki vihanta on maan pinnalta palanut pois? Sinun logiikkasi ei täsmää Raamatun kanssa.
Luuk. 17:30 "Samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy. 31 Jos sinä päivänä joku on katolla ja hänen tavaransa ovat sisällä talossa, hänen ei pidä mennä alas noutamaan niitä, ja jos joku on pellolla, hänen ei pidä palata kotiin. 32 Muistakaa Lootin vaimoa! 33 Joka yrittää turvata elämänsä, kadottaa sen, mutta joka sen kadottaa, on pelastava sen omakseen. 34 Minä sanon teille: Sinä yönä on kaksi samalla vuoteella: toinen otetaan, toinen jätetään. 35 Kaksi naista on yhdessä jauhamassa: toinen otetaan, toinen jätetään. 36 Kaksi miestä on pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään.
Tässä ensimmäisessä tempauksessa Jeesus ilmestyy, mutta ei vielä tule. Toisessa tempauksessa Jeesus tulee ja se on vihan ajan lopussa. Vihan aikana ei pellolla olla töissä eikä viljaa olla jauhamassa. - 1234567---
gfdg kirjoitti:
Ainakin tiedän sellaisen kohdan Raamatusta, että tempaus tapahtuu kun ihmiset ovat pellolla töissä ja jauhavat viljaa. Miten sellainen voi tapahtua kauheuksien jälkeen, kun kaikki vihanta on maan pinnalta palanut pois? Sinun logiikkasi ei täsmää Raamatun kanssa.
Luuk. 17:30 "Samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy. 31 Jos sinä päivänä joku on katolla ja hänen tavaransa ovat sisällä talossa, hänen ei pidä mennä alas noutamaan niitä, ja jos joku on pellolla, hänen ei pidä palata kotiin. 32 Muistakaa Lootin vaimoa! 33 Joka yrittää turvata elämänsä, kadottaa sen, mutta joka sen kadottaa, on pelastava sen omakseen. 34 Minä sanon teille: Sinä yönä on kaksi samalla vuoteella: toinen otetaan, toinen jätetään. 35 Kaksi naista on yhdessä jauhamassa: toinen otetaan, toinen jätetään. 36 Kaksi miestä on pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään.
Tässä ensimmäisessä tempauksessa Jeesus ilmestyy, mutta ei vielä tule. Toisessa tempauksessa Jeesus tulee ja se on vihan ajan lopussa. Vihan aikana ei pellolla olla töissä eikä viljaa olla jauhamassa.Kyllä sitä vihaa on ihan riittästi tänäkin aikana, ja ihmisiä murhataan tämän tästä. Samanaikaisesti toiset kylvävät ja toiset jauhavat.
Ei tule kahta tempausta. Nyt odotetaan Jeesuksen toista tulemista, jolloin tempaus tapahtuu.
Huom! Viimeisin viha ja vaino on kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi, ennen Jeesuksen toista tulemista. Vaino tulee pedon ja pedon kumartajien taholta ja kohdistuu niihin, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. Näyttää siltä, että ihmiset ovat täysin valmistautumattomia, kun Jeesus tulee toisen kerran. Löytäneekö Jeesus uskoa maan päältä kun tulee toisen kerran.
Pedonmerkki on sunnuntai. . .Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran. - gfdg
1234567--- kirjoitti:
Kyllä sitä vihaa on ihan riittästi tänäkin aikana, ja ihmisiä murhataan tämän tästä. Samanaikaisesti toiset kylvävät ja toiset jauhavat.
Ei tule kahta tempausta. Nyt odotetaan Jeesuksen toista tulemista, jolloin tempaus tapahtuu.
Huom! Viimeisin viha ja vaino on kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi, ennen Jeesuksen toista tulemista. Vaino tulee pedon ja pedon kumartajien taholta ja kohdistuu niihin, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. Näyttää siltä, että ihmiset ovat täysin valmistautumattomia, kun Jeesus tulee toisen kerran. Löytäneekö Jeesus uskoa maan päältä kun tulee toisen kerran.
Pedonmerkki on sunnuntai. . .Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.Sinä puhut puuta heinää. Todista, ettei edellä mainitsemani tempaus voi tapahtua vihan ajan lopulla. Raamattu ilmoittaa, että KAIKKI VIHANTA PALAA. Tämäkin on vihan ajan alussa. Sen jälkeen tulee kuivuutta, korventavaa kuumuutta jne. Sen takia ketään ei haeta pellolta töistä, koska siellä EI OLE MITÄÄN TÖITÄ TEHTÄVÄNÄ, eikä muutenkaan korventavassa kuumuudessa voi ulkona mitään tehdä:
Ilm. 9:7 Ensimmäinen enkeli puhalsi torveensa. Silloin tuli rakeita ja tulenlieskoja ja niiden seassa verta, ja ne iskivät maahan. Kolmannes maasta paloi, kolmannes puista paloi, ja samoin paloi KAIKKI VIHANTA RUOHO.
Ilm 16:8 Neljäs enkeli tyhjensi maljansa aurinkoon, ja aurinko sai vallan korventaa ihmisiä tulellaan. 9 Ihmiset paahtuivat kovassa helteessä mutta herjasivat Jumalaa, jonka vallassa nämä vitsaukset olivat. He eivät kääntyneet, eivät antaneet kunniaa Jumalalle.
Tämän takia alla siteeraamani tempaus ei voi tapahtua edellä mainittujen tapatumien jälkeen. Se ei ole kuin Lootin ja Nooan päivät, jotka olivat täydellinen yllätys rauhan aikana. Vitsaukset tekevät täystuhoa maan päällä ja pellolle ei tehdä sen jälkeen työtä.
Olen nyt osittanut, että sinä "1234567---" kirjoitit väärin tempauksesta. Tempaus tulee ennen vihan aikoja ja vihan aikojen lopulla tulee vielä toinen tempaus tuuliin ja pilviin. Sinä varmaan vastaat tähän kirjoitukseeni jollakin sinun tyhjänpäiväisellä valheellasi, mutta minä en sinun kirjoituksista mitään perusta. Kirjoita mitä puppua taas, mutta en usko sinua. - 1234567---
gfdg kirjoitti:
Sinä puhut puuta heinää. Todista, ettei edellä mainitsemani tempaus voi tapahtua vihan ajan lopulla. Raamattu ilmoittaa, että KAIKKI VIHANTA PALAA. Tämäkin on vihan ajan alussa. Sen jälkeen tulee kuivuutta, korventavaa kuumuutta jne. Sen takia ketään ei haeta pellolta töistä, koska siellä EI OLE MITÄÄN TÖITÄ TEHTÄVÄNÄ, eikä muutenkaan korventavassa kuumuudessa voi ulkona mitään tehdä:
Ilm. 9:7 Ensimmäinen enkeli puhalsi torveensa. Silloin tuli rakeita ja tulenlieskoja ja niiden seassa verta, ja ne iskivät maahan. Kolmannes maasta paloi, kolmannes puista paloi, ja samoin paloi KAIKKI VIHANTA RUOHO.
Ilm 16:8 Neljäs enkeli tyhjensi maljansa aurinkoon, ja aurinko sai vallan korventaa ihmisiä tulellaan. 9 Ihmiset paahtuivat kovassa helteessä mutta herjasivat Jumalaa, jonka vallassa nämä vitsaukset olivat. He eivät kääntyneet, eivät antaneet kunniaa Jumalalle.
Tämän takia alla siteeraamani tempaus ei voi tapahtua edellä mainittujen tapatumien jälkeen. Se ei ole kuin Lootin ja Nooan päivät, jotka olivat täydellinen yllätys rauhan aikana. Vitsaukset tekevät täystuhoa maan päällä ja pellolle ei tehdä sen jälkeen työtä.
Olen nyt osittanut, että sinä "1234567---" kirjoitit väärin tempauksesta. Tempaus tulee ennen vihan aikoja ja vihan aikojen lopulla tulee vielä toinen tempaus tuuliin ja pilviin. Sinä varmaan vastaat tähän kirjoitukseeni jollakin sinun tyhjänpäiväisellä valheellasi, mutta minä en sinun kirjoituksista mitään perusta. Kirjoita mitä puppua taas, mutta en usko sinua.Sama täällä en usko sinua. Nämä viimeiset vitsaukset ovat, ennen tempausta. Tässä eräs vitsaus: Ja enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella. Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, Hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset. MUTTA HE EIVÄT TEHNEET PARANNUSTA, NIIN ETTÄ OLISIVAT ANTANEET HÄNELLE KUNNIAN.
Kaikki nämä vitsaukset ovat ennen tempausta, samoin vihat, vaivat vainot ja pedon kumartamiset.
Todellakin tempaus tapahtuu Jeesuksen toisessa tulemisessa Jeesus vie pyhät 1000-vuodeksi taivaaseen, ja KAIKKI KAIKKIEN kansojen jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa.
Kysynkin miksi jumalattomien elämän tulisi jatkua vielä tempauksen jälkeen, mitä älyä siinä olisi ?
- vihdoinkin.kunnolla
Vihdoinkin Petri Paavola kirjoittaa suoraan ja kunnolla LOPPUSANOISSA siitä, että KAIKSTA puolueista on luvuttava, siis puolueista kuten helluntailaisuus, vapaakirkko... !
http://www.kotipetripaavola.com/kristillinenvalemedia.html#5
Eli lopusta kohdasta LOPPUSANAT !
Mutta tässä nyt siis on syy siihen, miksi herätysliike kristityt alkavat karttaa PP:tä !
Pitkään PP on vain veljeillyt herätysliike kristittyjen kanssa, puuttumatta eriseuraisuuteen ja lahkolaisuuteen eli puolue toimintaan, mutta nyt taitaa tulla pesä eroa ?
Ainakin kommentit tässä ketjussa vaikuttavat pitkälti siltä. - PP.on.sairas
Petri Paavola kävi kylässä. Söi munkkia hattu päässä. Vaikutti hörhöltä. Mielen alueen tapauksia ei tule tuomita.
- Virsut
Kun teillä on kovasti aikaa kirjoitella pitkiä tekstejä, niin voisitteko määritellä Jumalan fyysisesti, materiaalisesti, ajallisesti ja hengellisesti. Hänestä usein puhutaan kuin Jumala olisi "hän" tai "isä". Mielestäni kaikkivaltias ei voi olla "hän", ei mikään ihmisen määriteltävissä oleva objekti. Kun saatte määritelmänne valmiiksi, sijoittakaa lopputulos laajenevaan maailmankaikkeuteen ja aloittakaa alusta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175480
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2242795- 412445
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella432151Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332106Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731727Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme131500- 381370
- 1641302
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o651267