Salaliitto teoria

Olen ollut viimeaikoina paljon yhteydessä foorumin ylläpitoon, sillä palstalle ilmestyi samalla nimimerkillä toinen "Porvoon Paroni", jonka tarkoitus oli selvästi panetella ja mustamaalata minua.

Minulle kerrottiin, että näitä tapahtuu silloin tällöin ja vastasin tietäväni asian hyvin. Silloin kun aloin kirjoittelemaan 40 palstalla rekkaamattomana, niin joku irvileuka teki samoin samalla nimimerkillä. Jouduin siis rekistyröitymään, eikä siinä vielä kaikki, vaan taas tuli joku palstalle samalla nimimerkillä. Joten on sitä tehty ennenkin!

Nyt imetytti, kun vielä profiilikuvanikin oli kopioitu ja minulta kysyttiin mistä otin omani? Vastasin kirjoittaneeni googleen "viikset" ja siletä kuvahaku, josta löytyy ihan samanlaiset kenelle vaan tarvitsevalle.

Olen yritäänyt kirjoitella asiallisesti ja vastaillakin viesteihin parhaan taitoni mukaan, ikävää jos joku kokee minut uhkana tai häiriötekijänä palstalla.

233

3572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pylykerö

      Eikös olekkin hullunkurista kun halutaan tehdä tämmöisestä huvista niin hemmetin hankalaa ?
      Eikös tämän pitäisi olla köykäinen huvi ?

      Kaikki kiukuttelijat ja nimimerkin varastajat pitäis määrätä pakkotyöhön, täällä Savossa riittää esim. lumitöitä rangaistuille.
      Pirteätä päivää !

      • lumipakolaene

        Joo, Kuopiokin näkyy hukkuvan lumeen!


      • Tahallaan toista kirjoittajaa loukkaavaan tekstin suoltaminen ei voi olla kenenkään nautinto tai edes, että joku vahingonilonsa vuoksi tekisi niin. Lumityö rangaistus kuulostaa hyvältä ja sen päälle hiekoitukset.

        Joskus on todella nautinnollista keskustella hyvässä seurassa, mutta sitten paikalla saapuu tuo palstan tarkoituksen väärinkäyttäjä.

        Tiedän myös sinun joutuneen joskus aikamoisen ryöpytyksen kohteeksi, joten kohtalotoveria komppaan. Pirteätä päivää myös sinulle!


      • Bengalitikku

        Saman koin viime vuonna.
        On siis olemassa JOKU tai ryhmä, joka on yhdessä tuo JOKU.
        Minusta se on sairasta.
        Köyhää huvia.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Saman koin viime vuonna.
        On siis olemassa JOKU tai ryhmä, joka on yhdessä tuo JOKU.
        Minusta se on sairasta.
        Köyhää huvia.

        Se on sairasta, eikä nähdä kuinka se vahingoittaa koko palstan ilmapiiriä. Täällä ei keskustele yhtään liian paljon ihmisiä, jotta voitaisiin ruveta karsinoimaan, kuka potkitaan pois tai keneen kohdistetaan kiusaaminen. Sinä olet hyvä tyyppi!


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Saman koin viime vuonna.
        On siis olemassa JOKU tai ryhmä, joka on yhdessä tuo JOKU.
        Minusta se on sairasta.
        Köyhää huvia.

        Et sinä ole pystynyt samaa kokemaan, sillä en ole nähnyt nikkiäsi rekattuna.
        Rekkaamattomat nikit ovat vapaata riistaa.

        Ja siks toisekseen, eihän se ollut Bengalitikku, jonka nikkiä joku toinenkin käytti, vaan se oli NewAge nikki.


      • Bengalitikku

        Kumosit sitten toisella virkkeellä itsesi. Olen sinimustavärisokea!
        Yritä kammeta ylös.
        Saman olen kokenut!


      • noohjooh
        Bengalitikku kirjoitti:

        Kumosit sitten toisella virkkeellä itsesi. Olen sinimustavärisokea!
        Yritä kammeta ylös.
        Saman olen kokenut!

        Sitten sua ei varmaan haittaa kertoa mikä rekattu nikki kaapattiin? Sehän auttaisi PorvoonParonin asiaa jos se olisi aikaisemminkin tapahtunut. Vaikuttaisi suuresti tähän keskusteluun, jopa koko Suomi24 keskusteluun.


      • Bengalitikku

        No. Hepskukkuu.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        No. Hepskukkuu.

        Ettäkö muka viime vuonna kirjoitit rekatulla "Hepskukkuu" ja se kaapattiin?
        Mustan nikkisi "NewAge" lainaamisesta sinä silloin riehuit identiteettivarkautena ja vannoit, ettei sinua pysty kukaan painostamaan rekkautumaan.


      • Bengalitikku

        Onko puolustautuminen riehujia vastaan riehumista. Ei kyl ole.
        Mutta haudattaisko se samantien.
        Hepskukkuu oli vain toteamus.


      • kylmätotuus
        Tellukka kirjoitti:

        Ettäkö muka viime vuonna kirjoitit rekatulla "Hepskukkuu" ja se kaapattiin?
        Mustan nikkisi "NewAge" lainaamisesta sinä silloin riehuit identiteettivarkautena ja vannoit, ettei sinua pysty kukaan painostamaan rekkautumaan.

        Taisitpa itsekin ottaa itseesi, kun k/k kirjoitti rekkaamattomalla nimmarillasi ent.siivoojaparka, mikäli oikein muistan.
        Pidit hänen tekoaan silloin tuomittavana ja otit käyttöösi rekatun nimmarisi Tellukka estääksesi väärinkäytökset jatkossa.

        Olen aivan ihmeissäni, että olet kääntänyt täysin kelkkasi otettuasi käyttöösi rekatun nimmarisi.
        Nyt laulat rekattujen kuorossa ja olet unohtanut tyystin entiset mielipiteesi.

        Tiedät varmaan itsekin, millä sanalla Suomessa kutsutaan henkilöä, joka toimii tavallasi.

        Kirjoitat, että rekkaamattomat nimimerkit ovat vapaata riistaa.
        Tottahan se on, jos metsästäjän on vaivuttava niin alas saavuttaakseen päämääränsä.

        Minä pysyttelen tässä mustassa nikissäni jatkossakin, eikä kukaan toinen voi siihen vaikuttaa.

        Toivon, että sinäkin kirjoittaisit edes joskus oikeaa asiaa, pelkkien tylsien tikkojen sijaan.


      • Ja sinäkö nyt sitten mielestäsi kirjoitit sitä oikeaa asiaa ilman tikkoja ja toivot sitä minultakin.

        Se nikki ei koskaan ollut minun, enkä sitä omakseni sanonutkaan. Se oli minua kuvaava nikki, jota käytin jatkuvasti silloin ja vielä paljon sen jälkeenkin, kun k/k piloillaan sitä lainasi (ajatella, että siitäkin on jo kolme vuotta) havainnollistaakseen minulle kuinka epäluotettava musta nikki on, koska sen takana voi olla kuka vaan.

        Vasta reilut vuosi sitten minulla vihdoin järki voitti ja aloin kirjoittamaan pelkästään rekatullani.
        Kaikilla se ei ole voittanut vieläkään, vaan kuvittelevat jonkun mustan nikin olevan heidän omaisuuttaan, heidän oma "identiteettinsä".
        Mustan nikin lainaamista ei voi koskaan verrata rekatun nikin kaapaamiseen ja sanoa olleensa samassa tilanteessa kuin sellainen, jonka rekattu nikki on ryöstetty.
        Joutavaa jurinaa, jos itse on antautunut kenen vain vapaasti käytettävän nikin varaan. Ei mitään syytä pollahtaa itkemään, jos näkee sillä nikillä tekstiä, jota ei tunnista omakseen.

        Minullehan henkilökohtaisesti on ihan yks hailee millä nikillä sinä kirjoitat ja yhtä hailee sekin, kuka kylmätotuus nikin takana on milloinkin. Siis ei mitään välii minulle.


    • Tämä.tästä

      Täällä riehuu ilkeitten jengi, joka näykkii milloin kenenkin kimpussa.
      Uusia nimimerkkejä ei saa palstalle tulla, heidät savustetaan pois, vanhat jäärät eivät hyväksy uusia, ei ymmärretä että ikäluokkaan tulee uutta porukkaa.
      Minullakin on ollut rekattu nikki, enää en sellaista ota, olen nähnyt miten rekattuja ja varsinkin uudella rekatulla kirjoittavia kohdellaan. Elleivät he ole pelkkää ilmaa vanhoille, heitä aletaan epäillä kaikesta.
      Tämä on äärettömän lapsellinen palsta, vain muutamia asiallisia kirjoittajia, jotka eivät keskity nimimerkkeihin ja heidän ruotimiseen.

      • Uudet kirjoittavat tuovat aina uusia tuulia, eikä millään palstalla ole liikaa kirjoittajia. Huomasin saman asian tullessa palstalle, kun alettiin jopa opastamaan että ei kaikkiin viesteihin saa vastata tai jopa siitä mistä aiheista voi keskustella. Aikamoista tyrannisointia ja sanelua.

        Uudet kirjoittajat toivotan kaikki tervetulleiksi, eikä täällä missään nimessä pitäisi keskustella nimimerkeistä, vaan aiheista joita palstalle tuodaan.


    • outoaon

      Olen minäkin pyöritellyt salaliittoteorioita viime aikoina. En nimimerkkivarkauksista, mutta jatkuva kiusaaminen ja sanomisiin kiinnitarttuminen.
      Onko ylläpidon palkkalistoilla henkilö jolle maksetaan siitä, että hän uudelleen ja uudelleen nokkii ja ilkeilee kirjoittajille. Näinhän saadaan keskustelua aikaiseksi. Vai onko todellakin niin ilkeitä ihmisiä jotka nauttivat siitä, että ilkeilevät vapaaehtoisesti täällä.

      • Tuo sanomisiin ja sanoihin kiinni tarttuminen ja ikivanhojen asioiden esiintuominen tai kaivelu ärsyttää myös minua. Eikai tämä nyt mikään rippituoli ole, jonne sanottuja asiat eivät voi muuttua muuksi ja joilla kurmuutetaan palstalaisia.

        Tuosta ilkeilystä ja nokittelusta yritin tehdä joskus keskusteluakin, mutta huomasin täällä ihan oikeasti olevan ihmisiä, joiden mielestä se on ihan OK ja että heikompia voidaan lyödä kuin vierasta sikaa.


      • outoaon
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Tuo sanomisiin ja sanoihin kiinni tarttuminen ja ikivanhojen asioiden esiintuominen tai kaivelu ärsyttää myös minua. Eikai tämä nyt mikään rippituoli ole, jonne sanottuja asiat eivät voi muuttua muuksi ja joilla kurmuutetaan palstalaisia.

        Tuosta ilkeilystä ja nokittelusta yritin tehdä joskus keskusteluakin, mutta huomasin täällä ihan oikeasti olevan ihmisiä, joiden mielestä se on ihan OK ja että heikompia voidaan lyödä kuin vierasta sikaa.

        Ällistyttävää onkin, että tuota ilkeilyä ja nokittelua katsotaan vaieten sivusta tai jopa kompataan ilkeilijää.


      • outoaon kirjoitti:

        Ällistyttävää onkin, että tuota ilkeilyä ja nokittelua katsotaan vaieten sivusta tai jopa kompataan ilkeilijää.

        Niin onkin ja muutamat lähtevät mukaan aivan kuin se olisi oikeutettua tai sallittua. Ihmisen loukkaamista ei pidä koskaan hyväksyä.


      • Bengalitikku

        Olen ollut ylläpitoon yhteydessä, koska olin laittanut noottia useampaan otteeseen. Vastaaja oli nuori n. 30 - 35 vuotias. Jos kaikki ovat tuonikäisiä, tuskin heitä hirveästi kiinnostaa 60 vuotiaat.
        Omituisinta oli vastaus: sananvapaus. Tuon taakse mennään, kun ei haluta olla vastuullisia. Elikkäs Suomi24 etiikka on väljä, vuotaa kuin seula. Tämä on minun mielipiteeni.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Olen ollut ylläpitoon yhteydessä, koska olin laittanut noottia useampaan otteeseen. Vastaaja oli nuori n. 30 - 35 vuotias. Jos kaikki ovat tuonikäisiä, tuskin heitä hirveästi kiinnostaa 60 vuotiaat.
        Omituisinta oli vastaus: sananvapaus. Tuon taakse mennään, kun ei haluta olla vastuullisia. Elikkäs Suomi24 etiikka on väljä, vuotaa kuin seula. Tämä on minun mielipiteeni.

        Tunnetusti suomalaiset ovat tarkkoja noudattamaan kaikkia säännöksiä, lakeja ja asetuksia, mutta sananvapaus käsitetään usein liian laajana. Ei sananvapaus oikeuta loukkaamaan tai henkisesti satuttamaan ketään. Jokaisen tänne kirjoittavan viestin takana on ihminen, jolla on tunteet ja vielä joillekin ne voivat olla sairauden yms. takia vielä tavallistakin herkemmällä.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Olen ollut ylläpitoon yhteydessä, koska olin laittanut noottia useampaan otteeseen. Vastaaja oli nuori n. 30 - 35 vuotias. Jos kaikki ovat tuonikäisiä, tuskin heitä hirveästi kiinnostaa 60 vuotiaat.
        Omituisinta oli vastaus: sananvapaus. Tuon taakse mennään, kun ei haluta olla vastuullisia. Elikkäs Suomi24 etiikka on väljä, vuotaa kuin seula. Tämä on minun mielipiteeni.

        "Bengalitikku"

        Minkä korvaavan nimityksen antaisit "sananvapaus"-termille jos otettaisiin aluksi pois osa "vapaus" ?
        "Sananfidel...sananputin...sanankimun"...
        -
        Vuotaa?
        En ymmärrä.

        H.


      • hehehehee
        hunksz kirjoitti:

        "Bengalitikku"

        Minkä korvaavan nimityksen antaisit "sananvapaus"-termille jos otettaisiin aluksi pois osa "vapaus" ?
        "Sananfidel...sananputin...sanankimun"...
        -
        Vuotaa?
        En ymmärrä.

        H.

        @hunksz

        Miten kehtaat tulla kommentoimaan?


      • Bengalitikku
        hunksz kirjoitti:

        "Bengalitikku"

        Minkä korvaavan nimityksen antaisit "sananvapaus"-termille jos otettaisiin aluksi pois osa "vapaus" ?
        "Sananfidel...sananputin...sanankimun"...
        -
        Vuotaa?
        En ymmärrä.

        H.

        En ottaisi mitään pois, vaan liittäisin eteen "vastuullinen".
        Siis: vastuullinen sananvapaus, jolloin sormi osoittaa ensin ja aina kirjoittajaan, sanojaan, puhujaan jne. Aina.
        Jos minä puhun tai kirjoitan puppua, se on minun mokani - se ei voi olla sananvapaus-sanan tekemää.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        En ottaisi mitään pois, vaan liittäisin eteen "vastuullinen".
        Siis: vastuullinen sananvapaus, jolloin sormi osoittaa ensin ja aina kirjoittajaan, sanojaan, puhujaan jne. Aina.
        Jos minä puhun tai kirjoitan puppua, se on minun mokani - se ei voi olla sananvapaus-sanan tekemää.

        "Bengalitikku"

        Valitan.
        Olet pihalla.
        Vapaus kuuluu kaikille.
        Vastuullisuuden määrittävät toiset toisille.

        H.


      • Bengalitikku

        Kullä suomalaisilla vastuuntunne on ihan kansallinen luonteenpiirre.
        Itsemäärittelystähän sitä on lähdettävä. Oletko sinä itse vastuullinen. Olenko minä vastuullinen. Ei voi mennä selän taakse, toiset -seläntaakse.
        Se on pakoilua. Jos minä mokaan, se ei ole ne toiset.
        Sitä rikkovat vain jotkut. Niiden jotkujen varaan ei rakenneta.
        Et sinä Isohoo pysty minua mitätöimään.
        Voidaanhan mekin luoda hyvät puitteet, jos tahdomme.


    • etkö.muista

      Sinähän kehuit itseäsi, etkä panetellut ja mustamaalannut. Kerroit tulevasi onnelliseksi omista aloituksistasi.

      • Olen minä vieläkin onnellinen, mutta en tiennyt sen olevan este kenellekään muulle, että he eivät voisi myös olla?


      • en.hyväksy

        Annahan olla tuo aloittamasi nokittelu. Stop tykkänään.


      • Ei.vakavasti

        Leikki on kestettävä kun leikkiin lähtee.


      • en.hyväksy
        en.hyväksy kirjoitti:

        Annahan olla tuo aloittamasi nokittelu. Stop tykkänään.

        Tämä oli siis nimimerkille etkö.muista.


      • en.hyväksy
        Ei.vakavasti kirjoitti:

        Leikki on kestettävä kun leikkiin lähtee.

        Ei tämä minun mielestäni ole leikkiä. Tämä on yksi kiusaamisen muoto, joka on otettava vakavasti ja yritettävä karsia pois.


      • Ei.vakavasti
        en.hyväksy kirjoitti:

        Ei tämä minun mielestäni ole leikkiä. Tämä on yksi kiusaamisen muoto, joka on otettava vakavasti ja yritettävä karsia pois.

        Yleispalstalle ominaista, voi nämä kirjoittelut ottaa vakavasti.
        Kirjoittelut päivänselviä ajankuluksi jollei parempaa tekemistä.


      • outoaon
        Ei.vakavasti kirjoitti:

        Yleispalstalle ominaista, voi nämä kirjoittelut ottaa vakavasti.
        Kirjoittelut päivänselviä ajankuluksi jollei parempaa tekemistä.

        Onko mielestäsi kiusaaminen, koska se on ajankulua, hyväksyttävä. Nyt on minulla todellinen näkemysero. Sillä ajankuluksi kirjoittaminen mielestäni voi olla hauskaa viihdettä tai ajankuluksi asioiden pohtimista. Ei sillä pitäisi olla tarkoitus toisten kirjoittajien kiusaamiseen.


      • Bengalitikku

        Leikki on leikkiä eli hervottomat aiheet ja löpinät niihin.
        Se, ken leikkiin ryhtyy, leikin kestäköön. Sopisiko tuo Aki Louhimiehen suuhun? Eihän se noin voi mennä. Liioiteltuna: hirviöt ja uhrit. Noinko?
        Aatu tulee myös mieleen. Vähän rankennettuna. Myös muuts, mutta jääköön.


    • Pylykerö

      Eikös työpaikoilla ole vieläkin käytössä "kehityskeskustelu" ? Ylläpidon pitäisi käydä niitä kehittäviä juttuja päivittäin jos ovat palkanneet keskeneräisiä. Kaikenlainen asiakaspalvelu vaatii jotain ihmiseltä, ei siihen voi keskenkasvuisia ottaa jos ei ole ihmisten kohtaamisen taitoa. Tämä palstanpito on asiakaspalvelua myös !

      Toivottavasti tänään tulee muutakin jutustelua.

      • Kyllä on vieläkin kehityskeskustelu 2x vuodessa. Asiakaspalvelun toivoisi olevan tällä foorumilla asiallisempaa. En silti kaipaa palstan toiminnasta liian holhoavaa, muistan vielä sen ajan, jolloin jokaisella palstalla oli oma sheriffi, joka poisteli viestejä oman harkintanasa mukaan täysin mielivaltaisesti. Lähti paljon hyviä keskusteluja taivaan tuuliin.


      • "pullero"

        Työn-antaja ei kehitä työn-tekijöitään.
        Hän kysyy: Miten voin autaa.
        Tällaisella palstallakin "työn-antajan" rooli on sama.
        -
        Mielestäni palstan yllä-pitäjät ovat erittäin hyvin antaneet kirjoittajilleen mahdollisuuden kehittyä.
        -
        Asiakas-palvelukin toimii palstalla hienosti.
        Jos joku haukkuu myyjää hänen suosittelemastaan laitteesta.
        Toinen taas kiittää.
        On Kauppiaan viisainta olla hiljaa.

        H.


      • Pylykerö
        hunksz kirjoitti:

        "pullero"

        Työn-antaja ei kehitä työn-tekijöitään.
        Hän kysyy: Miten voin autaa.
        Tällaisella palstallakin "työn-antajan" rooli on sama.
        -
        Mielestäni palstan yllä-pitäjät ovat erittäin hyvin antaneet kirjoittajilleen mahdollisuuden kehittyä.
        -
        Asiakas-palvelukin toimii palstalla hienosti.
        Jos joku haukkuu myyjää hänen suosittelemastaan laitteesta.
        Toinen taas kiittää.
        On Kauppiaan viisainta olla hiljaa.

        H.

        Tarkoittaako se täälle sitä että kiusaajat kiittää ? Eikö kiusaajien tarvitse kehittyä ? Juuri heillä siihen on tarvetta.
        Nyt et käännä syyttävää sormea kiusattuja kohtaan, siitä pidämme huolen.


        Lainaus:
        Mielestäni palstan yllä-pitäjät ovat erittäin hyvin antaneet kirjoittajilleen mahdollisuuden kehittyä.
        -
        Asiakas-palvelukin toimii palstalla hienosti.
        Jos joku haukkuu myyjää hänen suosittelemastaan laitteesta.
        Toinen taas kiittää.
        On Kauppiaan viisainta olla hiljaa.


      • Bengalitikku
        hunksz kirjoitti:

        "pullero"

        Työn-antaja ei kehitä työn-tekijöitään.
        Hän kysyy: Miten voin autaa.
        Tällaisella palstallakin "työn-antajan" rooli on sama.
        -
        Mielestäni palstan yllä-pitäjät ovat erittäin hyvin antaneet kirjoittajilleen mahdollisuuden kehittyä.
        -
        Asiakas-palvelukin toimii palstalla hienosti.
        Jos joku haukkuu myyjää hänen suosittelemastaan laitteesta.
        Toinen taas kiittää.
        On Kauppiaan viisainta olla hiljaa.

        H.

        Taas kerran. Kyllä työnantajat kouluttavat ja päivittävät työntekijöidensä taitoja. Kehityskeskustelussahan sekin voidaan ilmaista puolin tai toisin.
        Hyvä työnantaja toimii näin. Nähty on. Koettu on. Sittenhän vasta voi odottaa parempaa tulostakin.
        Nykyään on olemassa sellainenkin käsite kuin " palvelulupaus" eli voin odottaa tiettyä tasoa, eipäs kun suorastaan edellyttää, toimittajalta.


      • Pylykerö
        Bengalitikku kirjoitti:

        Taas kerran. Kyllä työnantajat kouluttavat ja päivittävät työntekijöidensä taitoja. Kehityskeskustelussahan sekin voidaan ilmaista puolin tai toisin.
        Hyvä työnantaja toimii näin. Nähty on. Koettu on. Sittenhän vasta voi odottaa parempaa tulostakin.
        Nykyään on olemassa sellainenkin käsite kuin " palvelulupaus" eli voin odottaa tiettyä tasoa, eipäs kun suorastaan edellyttää, toimittajalta.

        Annan esimerkin hyvästä keskustelupalstan vetäjästä, hän oli muinoin Tomi T. Tomi oli fiksu ja sai palstalle hyvän ilmapiirin. Jos ei ole sitä taitoa, kannattaa harkita muuta puuhastelua.


      • oikeutta.kirjoittajille
        Pylykerö kirjoitti:

        Tarkoittaako se täälle sitä että kiusaajat kiittää ? Eikö kiusaajien tarvitse kehittyä ? Juuri heillä siihen on tarvetta.
        Nyt et käännä syyttävää sormea kiusattuja kohtaan, siitä pidämme huolen.


        Lainaus:
        Mielestäni palstan yllä-pitäjät ovat erittäin hyvin antaneet kirjoittajilleen mahdollisuuden kehittyä.
        -
        Asiakas-palvelukin toimii palstalla hienosti.
        Jos joku haukkuu myyjää hänen suosittelemastaan laitteesta.
        Toinen taas kiittää.
        On Kauppiaan viisainta olla hiljaa.

        Komppaan ensimmäisen kappaleesi sisältöä. Mielestäni noin toimimalla palstalla on mahdollisuus kehittyä eikä kuihtua pois.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Taas kerran. Kyllä työnantajat kouluttavat ja päivittävät työntekijöidensä taitoja. Kehityskeskustelussahan sekin voidaan ilmaista puolin tai toisin.
        Hyvä työnantaja toimii näin. Nähty on. Koettu on. Sittenhän vasta voi odottaa parempaa tulostakin.
        Nykyään on olemassa sellainenkin käsite kuin " palvelulupaus" eli voin odottaa tiettyä tasoa, eipäs kun suorastaan edellyttää, toimittajalta.

        "Bengalitikku"

        Minä olen jo monta kertaa kertonut yrittäväni kohentaa palstan tasoa.
        Useimmiten minut lytätään. :)
        -
        Sinäkään yhtään kehity...yritäkään...yhy.

        H.


      • Pylykerö kirjoitti:

        Annan esimerkin hyvästä keskustelupalstan vetäjästä, hän oli muinoin Tomi T. Tomi oli fiksu ja sai palstalle hyvän ilmapiirin. Jos ei ole sitä taitoa, kannattaa harkita muuta puuhastelua.

        "pullero"

        Onko hänkin kuollut!?
        Yhyy...

        H.


      • Pylykerö
        hunksz kirjoitti:

        "Bengalitikku"

        Minä olen jo monta kertaa kertonut yrittäväni kohentaa palstan tasoa.
        Useimmiten minut lytätään. :)
        -
        Sinäkään yhtään kehity...yritäkään...yhy.

        H.

        Millaiseksi minun pitäisi muuttua ? Sivistystäni en jaksa enää yrittää kohottaa kovin perusteellisesti. Eikös se jonkun mainostama sananvapaus päde silloin jos haluaa jutustella ns. tavallisia ? Vain toisten mollaaminenko on sivistynyttä ? Mitään muuta aihetta ei tarvita, vai ? Nämä mollaajat eivät mielestäni ole tuoneet mitään kehittävää aihetta palstalle tai sitten en ole tarpeeksi syventynyt.

        Nyt et luikahda tästä sinä etkä palstasortajat !


      • Pylykerö kirjoitti:

        Annan esimerkin hyvästä keskustelupalstan vetäjästä, hän oli muinoin Tomi T. Tomi oli fiksu ja sai palstalle hyvän ilmapiirin. Jos ei ole sitä taitoa, kannattaa harkita muuta puuhastelua.

        Missä sellainen Tomi T. Tomin vetämä palsta on ollut?
        Ei varmaan ainakaan mikään Suomi24:n palsta


      • Pylykerö kirjoitti:

        Millaiseksi minun pitäisi muuttua ? Sivistystäni en jaksa enää yrittää kohottaa kovin perusteellisesti. Eikös se jonkun mainostama sananvapaus päde silloin jos haluaa jutustella ns. tavallisia ? Vain toisten mollaaminenko on sivistynyttä ? Mitään muuta aihetta ei tarvita, vai ? Nämä mollaajat eivät mielestäni ole tuoneet mitään kehittävää aihetta palstalle tai sitten en ole tarpeeksi syventynyt.

        Nyt et luikahda tästä sinä etkä palstasortajat !

        Kukas Pylykerön on käskenyt muuttua?
        Vai samaistutko kenties Bengalitikkuun?


      • jumankekkula.sentään
        hunksz kirjoitti:

        "pullero"

        Onko hänkin kuollut!?
        Yhyy...

        H.

        Hyvin osaat hunksz pilkata ja Tellukka se peukuttaa kaikkee paskaa mitä laukaset.


      • Pylykerö kirjoitti:

        Millaiseksi minun pitäisi muuttua ? Sivistystäni en jaksa enää yrittää kohottaa kovin perusteellisesti. Eikös se jonkun mainostama sananvapaus päde silloin jos haluaa jutustella ns. tavallisia ? Vain toisten mollaaminenko on sivistynyttä ? Mitään muuta aihetta ei tarvita, vai ? Nämä mollaajat eivät mielestäni ole tuoneet mitään kehittävää aihetta palstalle tai sitten en ole tarpeeksi syventynyt.

        Nyt et luikahda tästä sinä etkä palstasortajat !

        "Pullero"

        Alan pikku-hiljaa lopettamaan tässä aloituksessa.
        Muista.
        Mollattava on AINA ansainnut mollauksensa.
        Hänen tasonsa on toinen.
        Mietihän mitä saisi aikaan hymistely.
        -
        Ajattele suloista pikku olentoa, joka hekotellen selällään nauraa.
        Kun joku nälkäinen nuolee mahaansa.
        -
        Huom! Pienet kirjaimet
        eoc

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Pullero"

        Alan pikku-hiljaa lopettamaan tässä aloituksessa.
        Muista.
        Mollattava on AINA ansainnut mollauksensa.
        Hänen tasonsa on toinen.
        Mietihän mitä saisi aikaan hymistely.
        -
        Ajattele suloista pikku olentoa, joka hekotellen selällään nauraa.
        Kun joku nälkäinen nuolee mahaansa.
        -
        Huom! Pienet kirjaimet
        eoc

        H.

        "Mollattava on AINA ansainnut mollauksensa.
        Hänen tasonsa on toinen."

        Tasonsa? Siis sinäkö päätät, kenen taso on sopiva?
        Sinä määräät tasoista.
        Hitto ku risoo tuommonen ajattelu.

        On kauheen ikävää lukea jatkuvia mollauksia.

        Tepastelet moniin aloituksiin kuin ylijumala ja jumaloit mollauksia ja arvosteluita,
        olet niin innoissas ohjeittesi kanssa, että aivan unohdat vastata aloituksen aiheeseen.
        Viis veisaat niistä.

        Tekis mieli flatkottaa kämmenellä sun poskias.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "Mollattava on AINA ansainnut mollauksensa.
        Hänen tasonsa on toinen."

        Tasonsa? Siis sinäkö päätät, kenen taso on sopiva?
        Sinä määräät tasoista.
        Hitto ku risoo tuommonen ajattelu.

        On kauheen ikävää lukea jatkuvia mollauksia.

        Tepastelet moniin aloituksiin kuin ylijumala ja jumaloit mollauksia ja arvosteluita,
        olet niin innoissas ohjeittesi kanssa, että aivan unohdat vastata aloituksen aiheeseen.
        Viis veisaat niistä.

        Tekis mieli flatkottaa kämmenellä sun poskias.

        "Heikunkeikku"

        En minä sitä päätä.
        Mollaaja päättää.
        EOC

        H.


      • Bengalitikku
        Tellukka kirjoitti:

        Kukas Pylykerön on käskenyt muuttua?
        Vai samaistutko kenties Bengalitikkuun?

        Ja mitäs tuo toinen kysymys tarkoittaa?


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Ja mitäs tuo toinen kysymys tarkoittaa?

        No kun Pylykerö alkoi puolustautumaan hunkszin sinulle osoittamaan kommenttiin.
        Sitä se tarkoitti.


      • Bengalitikku
        hunksz kirjoitti:

        "Bengalitikku"

        Minä olen jo monta kertaa kertonut yrittäväni kohentaa palstan tasoa.
        Useimmiten minut lytätään. :)
        -
        Sinäkään yhtään kehity...yritäkään...yhy.

        H.

        Entä oma kehityskäyräsi?
        Nakellaan nyt sitten kunnolla, kun aloitettiin.
        Sinun määräilyhalusi pilaa monta keissiä.
        Hillitsisitpä vähän.
        Onko sulla lainkaan eti asioista mielipidettä. Edes kirjoittaisit, että tästä en osaa sanoa mitään tai ei ole kokemusta.
        Ryhdistäydy.
        Jos en osaa kommentoida jonkun ketjuun ja vaikka se muita kirvoittaa,
        jätän väliin. Sitten pitkässä ketjussa voi olla jokin juttu, mikä vie sormenpäihin.
        Veikkaan, että monella on näin.


      • Bengalitikku
        Tellukka kirjoitti:

        No kun Pylykerö alkoi puolustautumaan hunkszin sinulle osoittamaan kommenttiin.
        Sitä se tarkoitti.

        Ehkä hän on saanut samanlaista lumipesua ja samaistui?


      • hunksz kirjoitti:

        "Pullero"

        Alan pikku-hiljaa lopettamaan tässä aloituksessa.
        Muista.
        Mollattava on AINA ansainnut mollauksensa.
        Hänen tasonsa on toinen.
        Mietihän mitä saisi aikaan hymistely.
        -
        Ajattele suloista pikku olentoa, joka hekotellen selällään nauraa.
        Kun joku nälkäinen nuolee mahaansa.
        -
        Huom! Pienet kirjaimet
        eoc

        H.

        Mollaajan taso on AINA alapuolella mollattavan tason.


      • outoaon
        eppu2 kirjoitti:

        Mollaajan taso on AINA alapuolella mollattavan tason.

        Aivan eppu. Peukku!


    • noohjooh

      Olen kuullut/joutunut kohteeksi rekisteröitymättömän nimimerkin kaappauksesta, ja nähnyt että samankaltaisia nikkejä rekisteröidään jotka pikaisella vilkaisulla näyttää samalta kuin joku toinen nikki. Niin kuin sanoit, kuvan saa helposti jos käyttää yleistä kuvapankkia. Mutta nythän tilanne ei ollut sellainen? Nyt väität että joku perusti ihan samanlaisen nikin kuin sinun?

      En ole ikinä kuullut että joku kirjautuisi sisään jonkun toisella nikillä? Paitsi jos joku toinen käy sun koneella kirjoittamassa kun haet kahvia. Kopioi tänne se keskustelu ylläpidon kanssa, niin katsotaan sitten uskonko sua.

      Yhtä kaikki, onko sillä niin väliä? Jos haluat kirjoittaa, sen kun jatkat. Jos mokasit, niin mitä siitä sitten. Jos joku kaappasi sun nikkiä (en usko koviin helpolla), niin kone siivoukseen ja vaihda salasanaa.

      • Luulen että kyse oli juuri tuosta samankaltaisesta nimimerkistä, varmaan löytyy joku heittomerkki tai pieni yläviite jostakin erottamaan ne toisistaan. Sitä pyysin ylläpitoa selvittämään, mutta tänne rekistöröidään kuulemma satoja nimimerkkejä päivässä, eivätkä he pysty valvomaan kaikkien oikeellisuutta.

        Tavallaan vähän niinkuin oma vika vaikutelma minulle jäi, eikä jäänyt mitään mustaa valkoisella, vaan ihan puhelimitse kävin nämä keskustelut.

        En tiedäkään onko sillä niin väliä, mutta halusin julkituoda asian muille kaikesta kummallisuudesta, mihin voi törmätä kun ajankuluksi tulee tänne keskustelemaan.


      • Komppaan edellistä kirjoittajaa.

        Porvoon Paroni, kirjoitit sen muuten näin tuohon aloitukseen,
        töppäsi ja oli todella huolimaton.

        Ei myönnä hetken hairahdustaan, vaan hakee syypäitä ylläpidosta.
        Suosittelen, että paroni on entistä tarkempi mitä nappeja painelee.
        Onhan sessiota koneella istumiseen tullut jo kolmatta vuosikymmentä.

        Menee viisaskin vipuun.


      • 2lesken kirjoitti:

        Komppaan edellistä kirjoittajaa.

        Porvoon Paroni, kirjoitit sen muuten näin tuohon aloitukseen,
        töppäsi ja oli todella huolimaton.

        Ei myönnä hetken hairahdustaan, vaan hakee syypäitä ylläpidosta.
        Suosittelen, että paroni on entistä tarkempi mitä nappeja painelee.
        Onhan sessiota koneella istumiseen tullut jo kolmatta vuosikymmentä.

        Menee viisaskin vipuun.

        Mukava lukea, että sinä olet saanut täällä oikeudenmukaista ja asiallista kohtelua ja pystyt jopa alentumaan kiusaajiesi tasolle. Tuliko hyvä mieli?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Luulen että kyse oli juuri tuosta samankaltaisesta nimimerkistä, varmaan löytyy joku heittomerkki tai pieni yläviite jostakin erottamaan ne toisistaan. Sitä pyysin ylläpitoa selvittämään, mutta tänne rekistöröidään kuulemma satoja nimimerkkejä päivässä, eivätkä he pysty valvomaan kaikkien oikeellisuutta.

        Tavallaan vähän niinkuin oma vika vaikutelma minulle jäi, eikä jäänyt mitään mustaa valkoisella, vaan ihan puhelimitse kävin nämä keskustelut.

        En tiedäkään onko sillä niin väliä, mutta halusin julkituoda asian muille kaikesta kummallisuudesta, mihin voi törmätä kun ajankuluksi tulee tänne keskustelemaan.

        No kun ei näy edes pientä heittomerkkiä vaikka mikroskoopilla tiiraisi.
        Tismalleen sinun nikkisi niinkuin se onkin.

        Jos se olisi jonkun toisen rekisteröimä, niin kyllä ylläpito saisi selville, onko kumpikin nikki rekisteröity sinun nimelläsi vai onko niistä toinen jonkun Kalleankan nimellä ja olisi myös kertonut sen sinulle.
        Myönnä vain kiltisti mokasi. Sitä epäilyttävämmältä vaikutat, mitä enemmän selittelet.


      • noohjooh
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Luulen että kyse oli juuri tuosta samankaltaisesta nimimerkistä, varmaan löytyy joku heittomerkki tai pieni yläviite jostakin erottamaan ne toisistaan. Sitä pyysin ylläpitoa selvittämään, mutta tänne rekistöröidään kuulemma satoja nimimerkkejä päivässä, eivätkä he pysty valvomaan kaikkien oikeellisuutta.

        Tavallaan vähän niinkuin oma vika vaikutelma minulle jäi, eikä jäänyt mitään mustaa valkoisella, vaan ihan puhelimitse kävin nämä keskustelut.

        En tiedäkään onko sillä niin väliä, mutta halusin julkituoda asian muille kaikesta kummallisuudesta, mihin voi törmätä kun ajankuluksi tulee tänne keskustelemaan.

        Nimimerkkeihin ei hyväksytä minkäänlaista muuta merkkiä kuin numeroita tai kirjaimia. Että tämä sun väittämä ei voi pitää paikkansa. Tämänkin ylläpito tietää tasan tarkkaan, tuskin olisivat sulle ihan noin vastanneet?


      • hehehehee
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Mukava lukea, että sinä olet saanut täällä oikeudenmukaista ja asiallista kohtelua ja pystyt jopa alentumaan kiusaajiesi tasolle. Tuliko hyvä mieli?

        @PorvoonParoni

        Sinä itse nyt kiusaat!
        Vaadit uskomaan sanoihisi sokeasti.

        Kun klikkaa tämän kommentin kirjoittajan nimimerkkiä
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15223992/onnellisuus#comment-93209441
        Niin se vie samaan profiiliin kuin muutkin sinun nimimerkkisi!

        Kylllä kone löytäisi sen "joku heittomerkki tai pieni yläviite jostakin erottamaan ne toisistaan" ja veisi nimimerkkivarkaan profiiliin.

        Eikö vaan?


      • hehehehee kirjoitti:

        @PorvoonParoni

        Sinä itse nyt kiusaat!
        Vaadit uskomaan sanoihisi sokeasti.

        Kun klikkaa tämän kommentin kirjoittajan nimimerkkiä
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15223992/onnellisuus#comment-93209441
        Niin se vie samaan profiiliin kuin muutkin sinun nimimerkkisi!

        Kylllä kone löytäisi sen "joku heittomerkki tai pieni yläviite jostakin erottamaan ne toisistaan" ja veisi nimimerkkivarkaan profiiliin.

        Eikö vaan?

        En vaadi sokeasti uskomaan, vaan kerroin miten minulle kävi selvitystyöni kanssa. Pidän itseäni liian rehellisenä muka valehtelemaan täällä tekemisistäni. Ovatko kaikki vilpillisiä, kunnes pystyvät todistamaan vilpittömyytensä?


      • noohjooh

        Siis, näistä jokainen lukija voi valita, mitä tapahtui
        1. Joku on rekisteröinyt PorvoonParoni nikin toiseen kertaan - ei mahdollista
        2. Joku on rekisteröinyt samankaltaisen nikin kuin PorvoonParoni - ei mahdollista, merkit ei sallittu
        3. Joku on hakkeroinut PorvoonParonin tiliä ja kirjautunut hänen tunnuksilla - mahdollista
        4. Joku on käynyt PorvoonParonin koneella kun hän on sen hetkeksi jättänyt - vain PP tietää onko mahdollista
        5. PP on ihan ite mokannut - vain PP tietää onko mahdollista.

        Kuka uskoo mihinkin. Mutta mitä enemmän arvoisa PorvoonParoni kiemurtelee, sitä pahemmalta näyttää. Itse en usko edes että ylläpidon kanssa on käyty mitään keskustelua ennen kuin sen näen.

        Ei se silti ole mun mielestä estä sille, etten voisi PP:n kanssa keskustella, siihen toimintoon ei tarvita luottamusta. Eri juttu jos olisimme livetuttuja, mutta tällaiseen etäiseen tuttavuuteen se ei vaikuta mitenkään. Se, että on ihmisiä joilla on tarve ampua toista jalkaan ja ns. jättää vuotamaan, se kertoo näistäkin ihmisistä jotain. Kuten mun suhtautuminen kertoo minusta.


      • hehehehee
        PorvoonParoni kirjoitti:

        En vaadi sokeasti uskomaan, vaan kerroin miten minulle kävi selvitystyöni kanssa. Pidän itseäni liian rehellisenä muka valehtelemaan täällä tekemisistäni. Ovatko kaikki vilpillisiä, kunnes pystyvät todistamaan vilpittömyytensä?

        @PorvoonParoni

        Jup. en usko sokeasti.
        Koska.
        jos klikkaa tämän kommentin kirjoittajan nimimerkkiä
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15223992/onnellisuus#comment-93209441
        Niin se vie samaan profiiliin kuin muutkin sinun nimimerkkisi!
        Kylllä kone löytäisi sen "joku heittomerkki tai pieni yläviite jostakin erottamaan ne toisistaan" ja veisi nimimerkkivarkaan profiiliin.

        Luottamuksen voi menettää vain kaksi kertaa: ensimmäisen ja viimeisen.


      • hehehehee
        PorvoonParoni kirjoitti:

        En vaadi sokeasti uskomaan, vaan kerroin miten minulle kävi selvitystyöni kanssa. Pidän itseäni liian rehellisenä muka valehtelemaan täällä tekemisistäni. Ovatko kaikki vilpillisiä, kunnes pystyvät todistamaan vilpittömyytensä?

        @PorvoonParoni

        Kestä kuin mies!
        On mahdollista, että jotenkin on toinen henkilö lisännyt kommentin rekisteröidyllä nimimerkilläsi.

        Sellainen omituisuus on tässä
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15223992/onnellisuus#comment-93209441
        että profiilikuva on isompi kuin normaalisti kommenteissa!


      • noohjooh
        hehehehee kirjoitti:

        @PorvoonParoni

        Kestä kuin mies!
        On mahdollista, että jotenkin on toinen henkilö lisännyt kommentin rekisteröidyllä nimimerkilläsi.

        Sellainen omituisuus on tässä
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15223992/onnellisuus#comment-93209441
        että profiilikuva on isompi kuin normaalisti kommenteissa!

        Se mitään omituista ole. Profiilikuva on isompi kun vastaa aloitukseen, kuin jos vastaa vastaajalle.


      • hehehehee
        noohjooh kirjoitti:

        Se mitään omituista ole. Profiilikuva on isompi kun vastaa aloitukseen, kuin jos vastaa vastaajalle.

        Epäilevä olen tässäkin asiassa. Menehän mittaamaan profiilikuvien kokoa.

        Siellä Onnellisuus-ketjussa on mun kirjoittama vastaus aloitukseen vähän feikki?PorvoonParonin suurikuvaisen kommentin yläpuolella, Kirjoitin sen viimeiseen laatikkoon ketjussa ja siinäkin lukee "Vastaa alkuperäiseen viestiin"
        Ei ole mun profiilikuva yhtä suuri!


      • hehehehee kirjoitti:

        @PorvoonParoni

        Kestä kuin mies!
        On mahdollista, että jotenkin on toinen henkilö lisännyt kommentin rekisteröidyllä nimimerkilläsi.

        Sellainen omituisuus on tässä
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15223992/onnellisuus#comment-93209441
        että profiilikuva on isompi kuin normaalisti kommenteissa!

        Vertaapa aloituksen profiilikuvaan.
        Noinhan se on aina ja jokaisen profiikuvalla riippuen siitä vastaako jo aloitettuun oksaan vai uuteen.


      • Bengalitikku
        noohjooh kirjoitti:

        Nimimerkkeihin ei hyväksytä minkäänlaista muuta merkkiä kuin numeroita tai kirjaimia. Että tämä sun väittämä ei voi pitää paikkansa. Tämänkin ylläpito tietää tasan tarkkaan, tuskin olisivat sulle ihan noin vastanneet?

        Entä välilyönti=tyhjä, mikä ei näy?


      • noohjooh
        Bengalitikku kirjoitti:

        Entä välilyönti=tyhjä, mikä ei näy?

        Nimimerkkiin ei sallita välilyöntejä eikä muitakaan merkkejä kuin numerot ja aakkoset.
        Sitäpaitsi näkyyhän se välilyönti. Se on merkki siinä missä muutkin. Muutentekstinäyttäisitältä.


      • Bengalitikku

        Eipä sallikaan. Entä jos kirjoittaa P.paroni tai P.parooni?


      • Bengalitikku

        Entä Porvooparoni?


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Eipä sallikaan. Entä jos kirjoittaa P.paroni tai P.parooni?

        Silloin se ei enää ole sama nikki niinkuin on se, josta aloituksessa on kysymys.


      • Bengalitikku

        Mutta voisiko tässä olla siitä kysymys. Noilla melkein samoilla nimillä on 1 1 aloitusta. Viime vuoden lopulla. En katsonut miten pitkälle venyivät.


      • Bengalitikku

        Siis taas lisäys: Porvooparoni ja Porvoonparooni


    • lacucaracha

      Voi ei, tosi ikävää. Toivon kuitenkin (kuten varmasti 99% täällä kirjoittavista), että jaksat olla kanssamme. Kateus on mahtava voima, jopa tällaisessakin viattomalta tuntuvassa kirjoittelussa. Olet hyvä kirjoittaja ja ilmeisen mukava ihminen, se on ehkä joillekin liikaa. Saman ilmiön olen vuosien varrella huomannut aina vaan uudelleen.

      • Kiitos sanoistasi, enkä jaksa uskoa tämän minua musertavan lopettamaan. Täällä kiusaaminen lisääntyy koko ajan ja varmaan jollekin nämä palstat ovat pelästään ilkeilytarkoitukseen. Vaikea ýmmärtää mitä sellainen ihminen saavuttaa?


      • Pylykerö
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Kiitos sanoistasi, enkä jaksa uskoa tämän minua musertavan lopettamaan. Täällä kiusaaminen lisääntyy koko ajan ja varmaan jollekin nämä palstat ovat pelästään ilkeilytarkoitukseen. Vaikea ýmmärtää mitä sellainen ihminen saavuttaa?

        Ei anneta periksi ! Jos kerran on saatu suuri kampanja aikaiseksi naisten oikeuksista, kai me nyt näin pienessä asiassa kykenemme pitämään puoliamme.

        Ilkeiden heittojen on loputtava. Heittelijöiden ei ole mikään pakko osallistua esim. minun tyhmiin juttuihini, joten perustetta ilkeilylle ei ole.
        Miksi nämä ilkeät eivät avaa älykästä keskustelua keskenään ? En ole huomannut ainakaan.


      • Pylykerö kirjoitti:

        Ei anneta periksi ! Jos kerran on saatu suuri kampanja aikaiseksi naisten oikeuksista, kai me nyt näin pienessä asiassa kykenemme pitämään puoliamme.

        Ilkeiden heittojen on loputtava. Heittelijöiden ei ole mikään pakko osallistua esim. minun tyhmiin juttuihini, joten perustetta ilkeilylle ei ole.
        Miksi nämä ilkeät eivät avaa älykästä keskustelua keskenään ? En ole huomannut ainakaan.

        Ei, ei anneta periksi ja mielestäni sentään enemmistö käsittää keskustelupalstan tarkoituksen ja sen perusajatuksen mitä täällä on tarkoitus tehdä. Ei oikeassa elämässäkään kukaan jankuta samoja ilkeyksiä ja piikittelyjä toisia kohtaan tai jos niin tekee, niin helposti jää kyllä yksin.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Kiitos sanoistasi, enkä jaksa uskoa tämän minua musertavan lopettamaan. Täällä kiusaaminen lisääntyy koko ajan ja varmaan jollekin nämä palstat ovat pelästään ilkeilytarkoitukseen. Vaikea ýmmärtää mitä sellainen ihminen saavuttaa?

        No ei kun jatka vain kommenttiesi kiittelemistä kehumista puskista, mutta muista ruksata se ruutu jatkossakin (niinkuin enimmäkseen olet tehnytkin) äläkä hätäile painamaan lähetä nappia ennenaikaisesti.


    • ö-Öö

      Plaaplaaplaa

      Asian puutetta, jos pitää kirjoitella muista foorumia käyttävistä, juoruta, levitellä juttuja, feikkailla, trollailla jne. Onhan se toki inhimillistä ja tavallista, siis muillakin foorumeilla, kuin suoli24.ssä. Suoli kuitenkin ehkä tunnetuin huuhaastaan ja surkeasta moderoinnistaan. Kun ei ole aiheita, tappelusketjulla saadaan kivasti kirjoituksia, joitten kautta näennäisesti voidaan mainostilan ostajille osoittaa jonkin palstan suurta kävyttäjämäärää ja suosiota. Sama muuten vanhojen keskustelujen nostamisellakin pyritään tekemään.

      Ei kiinnosta, kuka feikannut ja ketä.

      Tekijänoikeuksista vaan sen verran, liekö aloittajalla oikeudet käyttää po. kuvaa julkaisuissa? Joo, niin arvelinkin. Aika vähän olemassa vapaasti kopioitavissa ja käytettävissä olevaa materiaalia, yleensä se kerrotaan kuvan, tai kirjoituksen yhteydessä. Muuten oikeudet omistaa kuvan, tai kirjoituksen tekijä, kuolemansa jälkeen perikuntansa, suomessa muuten 70 vuotta tekijän kuoleman jälkeen :D

      Tässä vois tietenkin alkaa jaarittelemaan teoksesta ja mkä ylittää teoskynnyksen. Toi sun viiksikuva on kuitenkin selkeästi jonkun tekemä, elikkäs se on teos. Teoksen immateriaalioikeudet aina omistaa joku. Sama kirjoitusten, valokuvien jne kanssa.

      Noo tuskin suhun kenenkään asianajaja ottaa yhteyttä. Siis tuskin, mutta on sekin mahdollista.

      =DW=

      • noohjooh

        Peukku tähän kohtaan. Älä kuitenkaan istu sen päälle.


      • Peukku.minultakin

        DW, hyvä!


      • Tunnustan, en yhtään ajatellut varastavani, kun kopioin sen viiksikuvan netistä. Mutta enhän minä varastanut silloinkaan, kun otin 20cm korkean tammenverson seurakunnan metsistä. Joten minun varmaan pitää tarkentaa käytöstäni sen suhteen, mikä on minulle luvallista ja mikä on valtion, kunnan tai perikunnan omaisuutta.


      • Bengalitikku

        Eikös juuri valokuvien oikeudet menneet? Julkaistu kuva on muiden käytössä, kun se nettiin on pätkäisty. Mikä ethos sitten on, on toinen jutska.
        Tätä on vaikea hyväksyä, koska musiikin suhteen vatvotaan kaikenaikaa.


      • ö-Öö
        Bengalitikku kirjoitti:

        Eikös juuri valokuvien oikeudet menneet? Julkaistu kuva on muiden käytössä, kun se nettiin on pätkäisty. Mikä ethos sitten on, on toinen jutska.
        Tätä on vaikea hyväksyä, koska musiikin suhteen vatvotaan kaikenaikaa.

        Väärin

        Kuvilla ihan samanlaiset tekijänoikeudet, kuin musalla.

        http://kuvasto.fi

        Eihän noit viikset menneet kaupalliseen tarkoitukseen, että siinä suhteessa hankala periä rahaa, mutta se ei vaikuta tekijän oikeuksiin mitenkään. Lupa lainaamiseen pitäis aina olla. Sitä, mistä lupaa kyselis, älä multa kysy :D Vaan, jos joku hokaa vaatia rahaa...

        Aika vasta oli oikeusjuttu. Joku oli kuvannut simpansseja. Sillä oli jäänyt kamera simpanssin uottuville ja se oli ottanut itestään kuvan. Hyvä kuva, meni myyntiin ja rahakin liikkui. Oli myynyt omana kuvanaan. Joku oli hiffannut homman ja vienyt oikeuteen. Noh, kuva todettiin simpanssin kuvaamaksi, joten oikeudet simpanssin ja rahat kuuluu sille. Ongelma, kukaan ei tiedä, kuka simpanssi asialla, joten rahat kai menevät jonnekin eläinsuojeluun tms. Kundi kai sai sakot tms, koska oli väittänyt jonkun muun ottamaa kuvaa omakseeen ja julkaissut sen, petoshan se sellainen on :D

        =DW=


      • Bengalitikku

        Eläimen kuvaamisessa on poikkeus. Ihmettelen oikeuden päätöstä.
        Mielestäni se päätös on väärin.
        Aamu-tv:n luontokuvista mulla on käsitys, että ovat vapaata riistaa.
        Valokuvista oli kovaa vääntöä.
        Tiedän myös "varkauden": kuvaa napattiin musiikkilehteen, ilman kysymystä.
        Viitsiikö sitten rettelöimään?


    • KLWTC

      Aloittaja lienee naistenvessarunkkari?

      • WCT

        Onko mielestäsi vidduilu palstalla, koska se on ajankulua ja saakirjoittamansa näkyviin, hyväksyttävä. Minulla todellinen näkemysero. Sillä ajankuluksi kirjoittaminen mielestäni voi olla hauskaa viihdettä tai ajankuluksi asioiden pohtimista. Ei sillä pitäisi olla tarkoitus toisten kirjoittajien loukkaamisen päänaukomisen tai kiusaamisen.

        Tässä keskustelussa tulee hyvin esiin naisten raadollisuus, kun he pääsevät huutelemaan ja kuvittelevat tietävänsä kaiken esimerkiksi tietotekniikasta.


      • Hävetyttää
        WCT kirjoitti:

        Onko mielestäsi vidduilu palstalla, koska se on ajankulua ja saakirjoittamansa näkyviin, hyväksyttävä. Minulla todellinen näkemysero. Sillä ajankuluksi kirjoittaminen mielestäni voi olla hauskaa viihdettä tai ajankuluksi asioiden pohtimista. Ei sillä pitäisi olla tarkoitus toisten kirjoittajien loukkaamisen päänaukomisen tai kiusaamisen.

        Tässä keskustelussa tulee hyvin esiin naisten raadollisuus, kun he pääsevät huutelemaan ja kuvittelevat tietävänsä kaiken esimerkiksi tietotekniikasta.

        Ja varsinkin kun naiset pääsevät huutelemaan miehelle, aivan kuin he olisivat odottaneet tuhansia vuosia juuri tätä. Tämä on heille kuin taivas!


      • Bengalitikku

        Nimittelysi on rumaa käytöstä. Asiatonta.
        Miksi jotkut ovat mustasukkaisia PP:lle? Hänhän tekee kelpoavauksia.


      • outoaon
        WCT kirjoitti:

        Onko mielestäsi vidduilu palstalla, koska se on ajankulua ja saakirjoittamansa näkyviin, hyväksyttävä. Minulla todellinen näkemysero. Sillä ajankuluksi kirjoittaminen mielestäni voi olla hauskaa viihdettä tai ajankuluksi asioiden pohtimista. Ei sillä pitäisi olla tarkoitus toisten kirjoittajien loukkaamisen päänaukomisen tai kiusaamisen.

        Tässä keskustelussa tulee hyvin esiin naisten raadollisuus, kun he pääsevät huutelemaan ja kuvittelevat tietävänsä kaiken esimerkiksi tietotekniikasta.

        Jaahas, kopioit sitten osan minun kirjoittamasta tekstistä. Ei se haittaa, mutta sanoudun irti viimeisestä kappaleestasi.
        Minusta tuntuu, että yrität nyt yhdistellä tekstejä väärin tarkoitusperin.


    • mcpeth

      Kumpi ilmestyi, PorvoonParoni vai Porvoon Paroni ??
      PorvoonParoni on sinun rekisteröimä, sitä ei voi kukaan muu rekisteröidä, se on mahdotonta.

      • Ihminen voi uskoa mahdottomaan, mutta ei ikinä epätodennäköiseen (Oscar Wilde).


      • tpelius
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ihminen voi uskoa mahdottomaan, mutta ei ikinä epätodennäköiseen (Oscar Wilde).

        Copypastaa se ylläpidon vastaus tänne.


    • maissiiii

      Ohi on vilahtanut koko valitettava attentaatti nimimerkkiäsi kohtaan,
      mutta onneksi laitoit aloituksen asiasta, niin jokainen voi tehdä oman offensiivinsä, ....hyökkäyshän on paras puolustus.

      Salaliitto,
      siis onko ylläpidolla salaliitto sinua kohtaan vai
      sinulla ylläpitoa kohtaan,
      vai onko se salaliitto meitä kaikkia ilkeitä palstalaisia kohtaan
      vai onko meillä muilla salaliitto sinua kohtaan.

      Kovin on kumpuillut: uusia tuulia, kuopion lumitilanne,nokittelu,
      sananvapaus, kehityskeskustelu, jalkaan ampumista, periksi antoa,
      ilkeitä heittoja, kiitosta ja kunniaa.

      • Siinä osoitekentääs lukee jotain, että laita keskustelua kuvaava otsikko tjn. Yritin ehkä tehdä liian raflaavan tästä omastani ja aika kivasti on tullutkin vastauksia. Erilaisia näkemyksiä asiaan.

        Ihan totta ei ollut tarkoitus mitenkään hyökätä, vaan kerroin asiaan oman näkemykseni. Epäilin että ilman sitä, olisi saattanut tulla tulevaisuudessa jotain vinoilua.


      • Bengalitikku

        Sivusta: Onhan meillä nietosta ja kinosta ja auran jättämiä kekoja. Kumpujen päivä.😎
        Mutta eikös suunta ole kuitenkin hyväätarkoittava?
        Mulle tulee muuten noista mustaaseista espressokeitin eli mutteripannu mieleen.


    • hehehehee
      • noohjooh

        Ei suuren suuri mutta suurempi. Niin kuin onkin, eikö?


      • hehehehee

      • hehehehee

      • noohjooh

      • hehehehee kirjoitti:

        Muttei ole yhtä suuri kuin Onnellisuus-ketjussa tässä kommentissa PorvoonParonin profiilikuva!
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15223992/onnellisuus#comment-93209441
        Mittasin.

        Alahan mittailemaan.

        Minulla on viivotin tässä ihan pöydälläni.

        Mittasin porvoolaisen onnellisuusaloituksen profiilikuvan ja sen porvoolaisen itsensäkehumiskommentin profiilikuvan samalta kohtaa, viiksien kohdalta. Ovat prick saman kokoisia.
        Jos kehumiskommentti on fejkki, niin silloin koko aloitus on fejkki.

        Odotellaanpa nyt, mikä on porvoolaisen seuraava siirto.
        Ilmestyykö ehkä nuttu levällään palstalle ja kertoo olleensa parin viikon kaukomatkoilla netin ulottumattomissa ja joku on sillä aikaa kaapannut hänen profiilinsa ja tehnyt sillä vainoharhaisia aloituksia.


      • hehehehee
        noohjooh kirjoitti:

        Rekattujen profiilikuva on isompi. Käy vaikka ite mittaamassa Hunkkelin ketjussa.

        Joo, pitää paikkansa. Kiitos tiedosta! Aina sitä oppii uutta!

        On melko harvinaista, että ketjun aloittaja vastaa omaan aloitukseensa.


      • kysynpähänvaan
        noohjooh kirjoitti:

        Rekattujen profiilikuva on isompi. Käy vaikka ite mittaamassa Hunkkelin ketjussa.

        Olisit sinäkin voinut kirjoitella korpikirjoittaja tai korppis nikillä vai oliko siinäkin jotain salattavaa


      • noohjooh
        kysynpähänvaan kirjoitti:

        Olisit sinäkin voinut kirjoitella korpikirjoittaja tai korppis nikillä vai oliko siinäkin jotain salattavaa

        Ei ole tapana kaapata rekattuja nikkejä, enkä edes tiedä miten se tehdään. On mulla vähän nörttivikaa, mutta ei ihan niin paljon.


      • Kysynpähänvaan
        noohjooh kirjoitti:

        Ei ole tapana kaapata rekattuja nikkejä, enkä edes tiedä miten se tehdään. On mulla vähän nörttivikaa, mutta ei ihan niin paljon.

        Kyllä kainuulainen aina toisen tunnistaa.


      • hehehehee kirjoitti:

        Joo, pitää paikkansa. Kiitos tiedosta! Aina sitä oppii uutta!

        On melko harvinaista, että ketjun aloittaja vastaa omaan aloitukseensa.

        Ei se ole yhtään harvinaista, mutta yleensä se tapahtuu puskasta. Tuo nyt oli sellainen harvinainen kömmähdys vain, että se tuli vahingossa rekattuna.


      • Kysynpähänvaan kirjoitti:

        Kyllä kainuulainen aina toisen tunnistaa.

        Etkö sinä tosiaankaan tunnista noohjoohia?
        Vanha tuttumme, mutta ei suinkaan korppis.


      • heittopussi
        Tellukka kirjoitti:

        Etkö sinä tosiaankaan tunnista noohjoohia?
        Vanha tuttumme, mutta ei suinkaan korppis.

        Kun vihjailet niin kerro samointein.


      • heittopussi kirjoitti:

        Kun vihjailet niin kerro samointein.

        Kertokoon itse jos haluaa. Jos ei halua, niin on kertomatta.
        Jos et ole melko uusi palstalla, niin varmasti tunnistat hänet vielä sinäkin. Tai jos et tunnista, niin sitten et ja mitäs sillä on väliä.
        Korppis hän ei ole ...


      • Holoillaan
        Tellukka kirjoitti:

        Kertokoon itse jos haluaa. Jos ei halua, niin on kertomatta.
        Jos et ole melko uusi palstalla, niin varmasti tunnistat hänet vielä sinäkin. Tai jos et tunnista, niin sitten et ja mitäs sillä on väliä.
        Korppis hän ei ole ...

        Aha, siis palovamma Paloma joka sai nokkaan perhearvo keskustelussa


      • Holoillaan kirjoitti:

        Aha, siis palovamma Paloma joka sai nokkaan perhearvo keskustelussa

        No eikä ole, eikä kukaan muukaan nykyisin rekattuna kirjoitteleva.
        Palomallahan taitaa olla vieläkin niitä harvoin tapaamiaan vieraita trumppilasta. Ei jouda tänne. En voi kuvitella hänen olevan nokkaansa parantelemassa tämän palstan takia.


      • noohjooh
        Tellukka kirjoitti:

        Kertokoon itse jos haluaa. Jos ei halua, niin on kertomatta.
        Jos et ole melko uusi palstalla, niin varmasti tunnistat hänet vielä sinäkin. Tai jos et tunnista, niin sitten et ja mitäs sillä on väliä.
        Korppis hän ei ole ...

        On sulla vissiin vähän ikävä ollut mua, kun noin kiltti olet :)

        Arvostan ettet kertonut, vaikkei se mua haittaakaan jos joku tunnistaa.


    • paranoidia

      neiti etsivät tekevät salapoliisityötään sillä välin kun hra hunksz on siirtynyt lounastamaan herkullisista peruna-sipuli sekoitustaan tämä on parasta viihdettä moneen aikaan

      • MandiMarplena

        Tekstiä lukiessani silmiini pisti myös voimakas naisnäkökulma.

        "Ei anneta periksi ! Jos kerran on saatu suuri kampanja aikaiseksi naisten oikeuksista, kai me nyt näin pienessä asiassa kykenemme pitämään puoliamme"

        Kirjoittaa Pylkerö.

        "Ei anneta periksi ......"

        Vastaa PP.

        On mielenkiintoista seurata kuka teki, mitä ja miksi teki. Kuka on syyllinen ja kuka on uhri ja ketkä epäilee syyllistä ja ketkä uhria.


      • Ei keskustelussa ollut mukana montaa koirasta, mutta en silti kutsuisi keskustelua kovinkaan naiselliseksi.


      • noohjooh
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei keskustelussa ollut mukana montaa koirasta, mutta en silti kutsuisi keskustelua kovinkaan naiselliseksi.

        Ja sehän vasta miehekästä on, kun jaksaa valittaa kun muutamalta naiselta saa virtuaalisia tukkapöllyjä....


    • rapinaa

      Itsensä kehuminen on täysin luvallista, kovastihan täälläkin kehutaan, komeutta, älykkyyttä, varallisuutta, matkoja maailman ääriin jne.
      Ei olisi kannattanut mekkalaa nostaa, antaa painu unhoon, paitsi ettei täällä unohdeta mitään, mokauksia varsinkaan.

      • paranoidia

        ja vaikka kunnia menee niin maine sen kun kasvaa ja onhan paroni hyvä kirjoittaja mikä harmittaa palstalla asuvia yhdentekevyyksiä


      • paranoidia kirjoitti:

        ja vaikka kunnia menee niin maine sen kun kasvaa ja onhan paroni hyvä kirjoittaja mikä harmittaa palstalla asuvia yhdentekevyyksiä

        Hyvä, että muistit ruksata ...


      • tarkkanana
        Tellukka kirjoitti:

        Hyvä, että muistit ruksata ...

        Hah , hyvä Tellukka.


      • Aika parantaa aika monet asiat. Minun mielestä oli parempi kertoa, kun joillakin tuntuu olevan selvä käsitys mitä tapahtui. Ovatpahan saaneet äänensä kuuluviin.


    • Minä uskon että on tullut jokin häikkä tai tahallinen ilkeily. Murtaudtaan pankkien tiedostoihinkin, eikö nimimerkin pihistäminen liene helpompaa.
      Eräillä on kova halu määräillä muita ja kertoa mitä mieltä on kirjoittajasta. Minusta se on lähinnä huvittavaa, jossain pitää yrittää päteä.

      • Kiitos valoisasta viestistäsi.

        En minäkään ota ihan tosissani henkilöitä, jotka ihan oikeasti yrittävät saada aikuisia ihmisiä uskomaan tai tekemään jotain puutaheinää. Kaikilla ajattelevilla on ihan oma kontrolli, eivätkä he kaipaa mitään ohjeistusta, opastusta tai ohjailua miten muiden pitäisi ajatella. Palstalla löytyy muutama pahemman luokan juoruämmä!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Kiitos valoisasta viestistäsi.

        En minäkään ota ihan tosissani henkilöitä, jotka ihan oikeasti yrittävät saada aikuisia ihmisiä uskomaan tai tekemään jotain puutaheinää. Kaikilla ajattelevilla on ihan oma kontrolli, eivätkä he kaipaa mitään ohjeistusta, opastusta tai ohjailua miten muiden pitäisi ajatella. Palstalla löytyy muutama pahemman luokan juoruämmä!

        Ketä ne ovat?
        Ihan vain sillä kysyn, ettei kenestäkään syyttömästä tarvitsisi suotte tuntua sellaiselta, että tarkoitat häntä.


    • Tollikka

      Joo pätemisen huomaa kuinka paljon nimimerkki on tyrkyllä ainakin joittenkin kohdalla.

      • Voiko olla, että joillekin nimimerkki on kirjoitettua asiaa tärkeämpi?


    • Pylykerö

      Hyvin tyypillistä kaikille kiusaajaluonteille kaikkialla yhteiskunnassa on se, että he eivät osaa lopettaa. Aina on päästävä viimeiseksi sanomaan jotain pirullista. Ehkä heille ei kannata vastata, mutta vastauksena voisi laittaa sentään kaksi sanaa: Ilkeä lärtty.
      Onhan monta kertaa yritetty laittaa ns. tavisketju jutusteluille, mutta lärttyjen tuntuu olevan pakko sanoa niihinkin ilkeää.

      On taas hemmetisti hommaa ulkona. Märkä lumi tarttuu lisäksi kolaan niin että on käsin irrotettava. Tämä sairaus vielä haittaa rehkimistä.
      Täytyy katsoa Eduskunnan jutustelut. Joskohan siellä näkyis myös vierailulla oleva Puidgemond. (ties miten kirjoitetaan)

      • Leski/siili/PP@

        Hyvin kirjoitettu ; )


      • Tuo viimeisen sanan sanominen on muodostunut vakiotavaksi muutamalle kirjoittajalle eivätkä he lopeta, vaikka ovat ihan hakoteillä. Tuo lärtty on ihan hyvä nimitys heille.

        Tulee sitä lunta täällä etelässäkin. Puolen päivän alkoi ja sade yltyy koko ajan. Melko märkää ja painavaa lapioida.


      • Bengalitikku

        En kyll' tykkää nimittelyistä...missään.


    • Minulla ei ole mitään tietoa ´´sinisten´´ kaappaamisesta, joten siihen en ota kantaa.
      Sen sijaan toisten vakiintuneiden nikkien käyttäminen, vaikka mustienkin, ei ole minusta mitään fiksua.
      Samoin iänikuinen luulotauti, jota vielä toisissa kohtia varmuudeksi sanotaan.
      Juuri muutama päivä sitten, eräs väitti varmasti tietavänsä, että tunnen jonkun toisen.
      Kuinkahan sekin on mahdollista, kun en tunne luulijaakaan, eikä luulija minua.
      No yleensä kommenteista päätellen suurin osa tunnistaa nämä luulottelut luulotteluiksi.
      Olisi tosiaan kiva, jos nämä ilkeilyt jäisivät vähemmälle, vaikka sitten mieluummin puhuttaisiin puuta heinää.

      • Niin kauan kuin esim. sinä ja mielikki-mummu uskotte "joulupukkiin" pahoitatte vain omat mielenne provoilijoiden multinikkeilystä ja heidän mokistaan. Kun Ykstypy aikoinaan paloi samasta syystä kuin nyt tämä mrs/mr PP: olen ymmärtänyt, eroittaa puskakommentointini ja nimimerkin käytön toisistaan. En näet rekisteröidy jos puskailen.

        Ei kannata olla sinisilmäinen.


      • Toisen nikkien "pölliminen" on ala-arvoista, eikä sitä pysty perustelmaan yhtään millään. On kaikkien etu, jos jokainen kirjoittaa, vaan yhdellä ja samalla nimimerkillä. Ehdottoman samaa mieltä tuosta luulottelusta, onko setä täti vai täti setä tai että tänään puskailen, mutta muuten olen ihan hyvä ihminen.

        Olisin pystynyt luettelemaan ne muutamat nikit, joiden tiesin riemastuvan tästä aloituksesta. Olen tyytyväinen, että heitä tosiaan oli vain muutama, samoin kuin on niitä ilkeilijöitä, joille tuntuu olevan mahdoton tehtävä kirjoittaa jotain ystävällistä. He eivät edes välitä siitä, vaikka kukaa ei koskaan vastaa heidän viesteihinsä. Pitäköön tunkkinsa!


      • Miten minulta on päässyt menemään sellainen ohi, että epun olisi väitetty tuntevan täällä jonkun toisen. Nyt olen vähän ällikällä, että minä, joka mielestäni niin tarkkaan seurailen ("stalkkailen") palstaa, en ole huomannut sellaista.
        Pitääpä terästäytyä ... Ei kai lähimuistini ole pettämässä. Jo tässä iässä ...


      • kateholmesmiddleton
        korpikirjailija kirjoitti:

        Niin kauan kuin esim. sinä ja mielikki-mummu uskotte "joulupukkiin" pahoitatte vain omat mielenne provoilijoiden multinikkeilystä ja heidän mokistaan. Kun Ykstypy aikoinaan paloi samasta syystä kuin nyt tämä mrs/mr PP: olen ymmärtänyt, eroittaa puskakommentointini ja nimimerkin käytön toisistaan. En näet rekisteröidy jos puskailen.

        Ei kannata olla sinisilmäinen.

        Olisit voinut liittää siis itsesi mukaan tuohon "provoilijoiden multinikkeilystä ja heidän mokistaan". Ei olisi ollut selvempää kuin tuo "En näet rekisteröidy jos puskailen."

        Tuolla alempana jo kirjoitinkin mokaamisistasi.


      • moneenjunaan

        Niin...tämä luulotauti...
        Tulipa mieleeni vanha vitsi isännästä, emännästä ja rengistä.

        Tämä kolmikko oli pellolla heinää tekemässä.
        Sitten pidettiin kahvitauko ja eväät syötyään köllähti isäntä heinille emännän viereen.
        Renki puolestaan kiipesi läheiseen puuhun ja hihkaisi isännälle:
        -Antaa vaan olla naimatta kesken työpäivän!

        Isäntä oli ihmeissään ja sanoi rengille, että eihän täällä mitään naida, vaan huilataan.
        Siihen renki, että kyllä se vaan siltä näyttää, kun täältä puusta katselee.
        Silloin isäntä käski rengin puusta alas ja käski tämän mennä emännän viereen makaamaan.
        Renki teki ohjeen mukaan, isäntä itse puolestaan alkoi kiivetä puuhun.

        Oitis renki käytti tilaisuutta hyväkseen ja alkoi pelehtiä emännän kimpussa, joka ei paljoa vastaan pyristellyt.
        Homma oli täydessä vauhdissa. kun isäntä viimein pääsi puunoksalle istumaan.
        -Noo...miltäs se nyt vaikuttaa?

        Isäntä raapi ihmeissään päätänsä ja virkkoi sitten:
        -Oikeassa olet.
        Kyllä se täältä ihan naimiselta näyttää!


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Niin kauan kuin esim. sinä ja mielikki-mummu uskotte "joulupukkiin" pahoitatte vain omat mielenne provoilijoiden multinikkeilystä ja heidän mokistaan. Kun Ykstypy aikoinaan paloi samasta syystä kuin nyt tämä mrs/mr PP: olen ymmärtänyt, eroittaa puskakommentointini ja nimimerkin käytön toisistaan. En näet rekisteröidy jos puskailen.

        Ei kannata olla sinisilmäinen.

        En usko joulupukkeihin, enkä täällä mieltäni pahoittele.
        Silmäni ovat vihreät.
        Sanoin vaan mielipiteeni asiasta ja siihen esimerkin, ei sen kummenpaa.


      • kaukanaonmaa
        korpikirjailija kirjoitti:

        Niin kauan kuin esim. sinä ja mielikki-mummu uskotte "joulupukkiin" pahoitatte vain omat mielenne provoilijoiden multinikkeilystä ja heidän mokistaan. Kun Ykstypy aikoinaan paloi samasta syystä kuin nyt tämä mrs/mr PP: olen ymmärtänyt, eroittaa puskakommentointini ja nimimerkin käytön toisistaan. En näet rekisteröidy jos puskailen.

        Ei kannata olla sinisilmäinen.

        Minusta on kohtuutonta, että arvostelet eppua ja mielikki-mummoa. He tasoittelevat monasti ketjuja joissa on ollut epätahdikasta nimimerkkiin kohdistavaa huomiota. Ei ole sinisilmäisyyttä joskus "katsoa ohi" kuin, että menisi mukaan kivityksiin.


      • Tellukka kirjoitti:

        Miten minulta on päässyt menemään sellainen ohi, että epun olisi väitetty tuntevan täällä jonkun toisen. Nyt olen vähän ällikällä, että minä, joka mielestäni niin tarkkaan seurailen ("stalkkailen") palstaa, en ole huomannut sellaista.
        Pitääpä terästäytyä ... Ei kai lähimuistini ole pettämässä. Jo tässä iässä ...

        Kakkossivulla ketjuni lintukodosta, siitä kelaat vähän matkaa alaspäin.
        Ei tarvitse Sinun olla vielä muististasi huolissasi.


      • eppu2 kirjoitti:

        Kakkossivulla ketjuni lintukodosta, siitä kelaat vähän matkaa alaspäin.
        Ei tarvitse Sinun olla vielä muististasi huolissasi.

        Enemmänkin lähimuististani aloin huolestumaan, sillä muistan jostain vuosien takaa, kun kirjoitin vielä ent.siivoojaparkana ja joku oli aivan varma, että me ollaan sinun kanssasi yksi ja sama henkilö nikkien takana, koska ilmestyttiin aina samoihin aikoihin palstalle, iltapäivällä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Enemmänkin lähimuististani aloin huolestumaan, sillä muistan jostain vuosien takaa, kun kirjoitin vielä ent.siivoojaparkana ja joku oli aivan varma, että me ollaan sinun kanssasi yksi ja sama henkilö nikkien takana, koska ilmestyttiin aina samoihin aikoihin palstalle, iltapäivällä.

        Minäkin muistan tuon, ei senkään luulon syntymiseen paljon tarvittu.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Niin kauan kuin esim. sinä ja mielikki-mummu uskotte "joulupukkiin" pahoitatte vain omat mielenne provoilijoiden multinikkeilystä ja heidän mokistaan. Kun Ykstypy aikoinaan paloi samasta syystä kuin nyt tämä mrs/mr PP: olen ymmärtänyt, eroittaa puskakommentointini ja nimimerkin käytön toisistaan. En näet rekisteröidy jos puskailen.

        Ei kannata olla sinisilmäinen.

        Olipa reissu, kävin kylillä pesemässä pyykkiä, nyt tullessa oli sellainen tuprakka että pelkäsin jääväni välille.
        En pahoita mieltäni tämän palstan takia. Uskon hyvää ihmisistä kunnes minulle väännetään rautalangasta että olen väärässä :D Mitäpä siinä menetän, voin olla poissa jonkin aikaa jos alkaa ottamaan päähän.


    • mieleenjäänyttä

      Muistan aika kirkkaasti kolme tapausta sattuneista vastaavanlaisista kömmähdyksistä menneisyyden s24 vuosilta. Kaksi heistä omalla nikillään itseään kompanneista kertoi täällä jälkeenpäin siitä kuinka ylläpito ei pysty selvittämään mitä oikein tapahtui, mutta rehti seriffi avasi sitten sanaisen arkkunsa ja kertoi kirjoittajan fuulaavan, rekisteröidyn nikin kirjoitukset olivat tulleet heidän omilta koneiltaan, en nyt viitsi mainita nikkejä.

      Yx yritti myös jälkeenpäin selitellä itsensä kehumista, mutta ei kuitenkaan vetänyt ylläpitoa mukaan, joten tapaus jäi vain meidän muiden palstalaisten hauskaksi munausmuistoksi.

      • En muista kyseistä episodia, en välttämättä ole edes lukenut ja tiedän kyllä täällä pelattavan välillä rumaa ja julmaa peliä.


    • kateholmesmiddleton

      Eihän tästä kovinkaan kauan aikaa, muutama kuukausi, kun korppis mekkaloi sinisenä kirjoittaneen "korpikirjailija" -nimimerkin olleen häneltä kaapatun. Kertoi olleensa yhteydessä ylläpitoon jne. Korppis on myös kertonut, että hänen sähköpostinsa on kaapattu, hänen omilla tunnuksillaan.

      • mieleenjäänyttä

        Tätä en ole huomannut, joten se ei liity esimerkkitapauksiini.


      • Tämä hyökkäävyys, jota kohtasin muutaman kirjoittajan taholta, oli mielestäni yllättävää. Tämä asia on nyt tuotu julki ja mikäli tapahtuu jollekin muulle, niin varmasti muistavat tämä casen.


      • mimmimum-..mi

        Itse kun tulin ....tai eksyin tänne palstalle.. kirjoitin ihan mielijohteesta tällä nimimerkillä..ei sillä ollut kummempaa merkitystä minulle... mutta kun olin sillä kirjoitellut siitä tulee kuin "oma"....ja tuntui pahalta kun joku rekkasi sen....ja rekkasi toisenkin...ja kolmannen kerran mimmimummin...


      • mimmimum-..mi kirjoitti:

        Itse kun tulin ....tai eksyin tänne palstalle.. kirjoitin ihan mielijohteesta tällä nimimerkillä..ei sillä ollut kummempaa merkitystä minulle... mutta kun olin sillä kirjoitellut siitä tulee kuin "oma"....ja tuntui pahalta kun joku rekkasi sen....ja rekkasi toisenkin...ja kolmannen kerran mimmimummin...

        Sitä tapahtuu kaikilla palstoilla samoin kuin mustien vakinikkien "lainaamista".
        Ei välttämättä tarvitse olla kukaan tämän palstan, eikä muittenkaan ikäpalstojen, kirjoittelijoista. Saattaa olla sellaisia, jotka vierailevat joutessaan palstalta toiselle hämmentelemässä.


      • mimmimum-..mi kirjoitti:

        Itse kun tulin ....tai eksyin tänne palstalle.. kirjoitin ihan mielijohteesta tällä nimimerkillä..ei sillä ollut kummempaa merkitystä minulle... mutta kun olin sillä kirjoitellut siitä tulee kuin "oma"....ja tuntui pahalta kun joku rekkasi sen....ja rekkasi toisenkin...ja kolmannen kerran mimmimummin...

        Tiedän miltä sinusta tuntuu, sillä en voi olla enää varma, koska seuraava nimimerkkini valtaus tapahtuu. Ihan mielijohteesta muistan itsekin valinneen ensimmäisen nimimerkin ja se vaan tuntui silloin niin minulta. Tällainen on ikävää kiusantekoa.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Tiedän miltä sinusta tuntuu, sillä en voi olla enää varma, koska seuraava nimimerkkini valtaus tapahtuu. Ihan mielijohteesta muistan itsekin valinneen ensimmäisen nimimerkin ja se vaan tuntui silloin niin minulta. Tällainen on ikävää kiusantekoa.

        Tuskin sitä tapahtuu, kunhan muistat laittaa sen ruksin ennenkuin painat lähetänappia.


      • Minun keisissäni ilmestyi sinisellä värillä korpikirjailijanikki, viestissä luki jotakin, että näin helppoa on nimimerkkisi käyttö. Viestissä ei ollut kuitenkaan silloista profiilikuvaani ja sininen värikin hävisi melko pian viestin ilmestyttyä.

        Otin yhteyttä ylläpitoon. Ilmeisesti tuo teoria, josta nimimerkki mieleenjäänyttä kirjoitti piti keisissäni paikkansa, ylläpidon omat "pojat". Ystävällisiä olivat, mutta siihen se jäi.

        Sähköpostiini kirjautuminen tapahtui ulkopuolisen toimesta, mutta jos kyseessä olisi ollut ihminen hän olisi vaihtanut salasanat ja tehnyt oman kirjautumiseni mahdottomaksi tai tehnyt jotain muuta ilkivaltaa tiedostoissani. Mitään sellaista ei tapahtunut ja kirjausyritykset jatkuivat. Ilmeni, että kysymyksessä oli robotti.


    • Tuulettaa

      Perustakaa nyt jo hemmetti soikoon te kunnioitetut taistelijanikit oma ketju !!!
      Ihan tyhmää syyllistää esim. kirjautumattomia. Yritin sitä kerran kauan sitten. Joku paska väitti silloinkin minun kirjoittelevan ilkeyksiä kirjautumatta.

      Lärtsyt, etsikää muualta leikkikenttiä tappeluun !

      • Olen erittäin vihainen muutamalla, jotka syyllistävät kirjautumattomia ja puhuvat heistä aivan kuin huonommista kansalaisista. Minua ottaa päähän esimerkiksi sanat puskanikki ja huudellaan tai kirjoitetaan puskista, siis tavattoman älyvapaata touhua. Itse keskustelen varmaan yli 80 prosenttisesti kirjautumattomien kanssa, enkä tee mitään eroa sille kumpia vastaajat ovat.


      • Bengalitikku

        Komppaan tuossa.
        Tosin nykyisin ajattelen, että nimmarimorkkaajilta menee aikaa ja energiaa hukkaan. Ja miksi?


      • niinhänseon

        Se taitaa kyllä olla niin, että sininikkiset haluavat tieten tahtoen rekkautumattomien näyttävän olevan alakastia. Siitä syystä, kun itse kommentoivat puskista niin kaikki puskat näyttäisivät yhtä pa*skoilta. Semmoinen on yksi lärtsyjen palstaa saastuttava tapa.


    • bessie-

      Kuinka sait yhteyden ylläpitoon ja vielä vastauksiakin sieltä? Neuvoisitko minulle miten se onnistuu? Asiani koskee tätä omaa nimimerkkiäni.

      • Menin muistaakseni AllerMedian asiakaspalvelun kautta puh. 0600 01234, jonka kautta minua yhdistettiin useampaankin paikkaan, enkä välillä ollut varma itsekään missä olin. Ihan ystävällistä palvelua kohtasin, vaikka asia ei tullutkaan hoidettua. Se oli melko kallista soittaa sinne, mutta itselläni on yhtön puhelin, jolla puhelun tein.


      • bessie-
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Menin muistaakseni AllerMedian asiakaspalvelun kautta puh. 0600 01234, jonka kautta minua yhdistettiin useampaankin paikkaan, enkä välillä ollut varma itsekään missä olin. Ihan ystävällistä palvelua kohtasin, vaikka asia ei tullutkaan hoidettua. Se oli melko kallista soittaa sinne, mutta itselläni on yhtön puhelin, jolla puhelun tein.

        Yhtiön puhelin? Tarkoitatko, että sinulla on AllerMedian puhelin?


      • bessie- kirjoitti:

        Yhtiön puhelin? Tarkoitatko, että sinulla on AllerMedian puhelin?

        Ei, ei kun itseäni on oman työpaikkani puhelin ja saan soittaa sillä rajattomasti yhtiöni laskuun.


      • bessie-
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei, ei kun itseäni on oman työpaikkani puhelin ja saan soittaa sillä rajattomasti yhtiöni laskuun.

        Ok.

        Tuskin viitsin ruveta soittelemaan vaikka en asiaa aivan mitättömänä pidäkään. Olen sitä mieltä, että koska täällä on mahdollisuus rekisteröityä, ja koska on meitäkin jotka tekevät sen omilla tiedoillaan, pitäisi myös olla suora linkki/osoite jonka kautta voi tarvittaessa olla yhteydessä ylläpitoon siis vain ja ainoastaan rekisteröintiin liittyvissä asiallisissa asioissa. Eli voisi esim. kirjoittaa asiansa pääpiirteissään ja jos ja kun tämä reklamaatio todetaan asialliseksi ja asia 'vakavaksi' niin saisi myös vastauksen ja neuvot miten asiassa edetä. Kysymyshän on ihmisen tietosuojasta, ei siis mistään pikkuasiasta.

        Ainakin minä haluan ehdottomasti säilyttää anonymiteettini ja rekisteröintimahdollisuutta tarjoavan (ellei peräti tyrkyttävän?) on tietenkin (lakikin sen sanoo) ehdottomasti taattava, että se säilyy. Ei voi olla niin, että joku mieleltään sairas pystyy kirjautumaan minun rekisteröidyllä nimimerkilläni ja näkemään kaikki tietoni.


      • kokeilin.varmuudeksi
        bessie- kirjoitti:

        Ok.

        Tuskin viitsin ruveta soittelemaan vaikka en asiaa aivan mitättömänä pidäkään. Olen sitä mieltä, että koska täällä on mahdollisuus rekisteröityä, ja koska on meitäkin jotka tekevät sen omilla tiedoillaan, pitäisi myös olla suora linkki/osoite jonka kautta voi tarvittaessa olla yhteydessä ylläpitoon siis vain ja ainoastaan rekisteröintiin liittyvissä asiallisissa asioissa. Eli voisi esim. kirjoittaa asiansa pääpiirteissään ja jos ja kun tämä reklamaatio todetaan asialliseksi ja asia 'vakavaksi' niin saisi myös vastauksen ja neuvot miten asiassa edetä. Kysymyshän on ihmisen tietosuojasta, ei siis mistään pikkuasiasta.

        Ainakin minä haluan ehdottomasti säilyttää anonymiteettini ja rekisteröintimahdollisuutta tarjoavan (ellei peräti tyrkyttävän?) on tietenkin (lakikin sen sanoo) ehdottomasti taattava, että se säilyy. Ei voi olla niin, että joku mieleltään sairas pystyy kirjautumaan minun rekisteröidyllä nimimerkilläni ja näkemään kaikki tietoni.

        Rekisteröityessä ei kysellä mitään tietoja, nimimerkin valinta ja salasana, sääntöjen hyväksyntään rasti, kukaan ei kysy oletko lukenut säännöt. Asetuksissa sitten voi käydä täyttämässä henkikötietonsa, mutta ei niitäkään vaadita.


      • bessie-
        kokeilin.varmuudeksi kirjoitti:

        Rekisteröityessä ei kysellä mitään tietoja, nimimerkin valinta ja salasana, sääntöjen hyväksyntään rasti, kukaan ei kysy oletko lukenut säännöt. Asetuksissa sitten voi käydä täyttämässä henkikötietonsa, mutta ei niitäkään vaadita.

        Voi olla, mutta minä olen rekisteröinyt nimimerkin "bessie" jo vuosia vuosia sitten, ja muistaakseni piti antaa nimi ja joko puhelinnumero tai sähköposti ellei peräti molemmat, syntymäaikakin jos oikein muistan. Jos nimi piti antaa niin ilman muuta olen antanut oikean nimeni. Jos annoin puhelinnumeroni niin sen omistajan nimen ja osoitteen kuka vain saa numerotiedustelusta. Jos annoin sp-osoitteeni, niin se on ollut [email protected]. Samassa yhteydessä otin myös suomi24 sähköpostin. Sitä en juurikaan käyttänyt, mutta kyllä sinne jotain viestejä tuli, ja niissä viesteissä taas saattoi olla minulle kirjoittaneiden oikeita tietoja, puhelinnumeroita jne. jne.. Ja tietysti kahden välistä yksityistä kirjeenvaihtoa.
        Jos nyt on systeemi toinen niin hyvä niin, mutta kyllä identiteettivarkaus edelleen on eräänlainen petos, ei pelkkää harmitonta kiusaamista. Vielä tänä päivänäkin joku voi tehdä vahinkoa minulle käyttämällä minun nimimerkkiäni, tai jollekin muulle käyttämällä hänen nimimerkkiään. Palstaahan tällainen vahingoittaa ilman muuta.


      • noohjooh
        bessie- kirjoitti:

        Voi olla, mutta minä olen rekisteröinyt nimimerkin "bessie" jo vuosia vuosia sitten, ja muistaakseni piti antaa nimi ja joko puhelinnumero tai sähköposti ellei peräti molemmat, syntymäaikakin jos oikein muistan. Jos nimi piti antaa niin ilman muuta olen antanut oikean nimeni. Jos annoin puhelinnumeroni niin sen omistajan nimen ja osoitteen kuka vain saa numerotiedustelusta. Jos annoin sp-osoitteeni, niin se on ollut [email protected]. Samassa yhteydessä otin myös suomi24 sähköpostin. Sitä en juurikaan käyttänyt, mutta kyllä sinne jotain viestejä tuli, ja niissä viesteissä taas saattoi olla minulle kirjoittaneiden oikeita tietoja, puhelinnumeroita jne. jne.. Ja tietysti kahden välistä yksityistä kirjeenvaihtoa.
        Jos nyt on systeemi toinen niin hyvä niin, mutta kyllä identiteettivarkaus edelleen on eräänlainen petos, ei pelkkää harmitonta kiusaamista. Vielä tänä päivänäkin joku voi tehdä vahinkoa minulle käyttämällä minun nimimerkkiäni, tai jollekin muulle käyttämällä hänen nimimerkkiään. Palstaahan tällainen vahingoittaa ilman muuta.

        Voit olla rauhassa, bessie nimimerkkiä ei enää ole. Liekö pudonnut kelkasta jos on liian kauan ollut käyttämättä?


      • bessiebessie
        noohjooh kirjoitti:

        Voit olla rauhassa, bessie nimimerkkiä ei enää ole. Liekö pudonnut kelkasta jos on liian kauan ollut käyttämättä?

        Nooh... ihan rauhassahan minä olen ollutkin. En tietenkään pidä siitä kun joku minun nimissäni joskus täällä kirjoittelee, mutta ei se minun mielenrauhaani sentään vaikuta. Jos asia koskee vain minua, niin sitä vähemmän välitän. Mutta jos joku voisi päästä minun profiilini kautta minulle vilpittömästi ja luottamuksellisesti kirjoittaneen tietoihin ja tekstejä lukemaan niin se kieltämättä vähän horjuttaisi mielenrauhaani.
        Jos todellakin tänne voi joku kirjautua jo aiemmin rekisteröityneen nimimerkillä niin kyllä siitä ainakin jokaisen rekisteröityneen pitäisi huolestua ja ruveta ylläpidolta tivaamaan että millä tolalla yksityisyydensuoja täällä oikein on.

        "Bessie" nimimerkki ei edelleenkään ollut vapaa (noin tunti sitten). Nyt onnistuin rekisteröimään nimimerkin "bessie-". Sekään ei onnistunut vähän aikaa sitten, silloin kun viimeksi joku esiintyi minuna. Ja sitä aiempaa rekisteröimääni bessietä kyllä käytin silloin tällöin, en usko että se putosi kelkasta käyttämättömyyden takia.

        Jaa, mielestäni rekisteröityminen onnistui ja kirjautuneenakin mielestäni olen, mutta allekirjoittaminen ei onnistunutkaan.


    • kaappaus

      korpikirjailija
      29.10.2017 15:48

      Oletteko te kaikissa sielun ja ruumiiin voimissa. Eikö teille tähän jaksoon osallistuvat ole jo selvää, että kylmätotuus on Korkein-Totuus, Kylmä-Totuus?

      Teillä on silmienne edessä hänen lipsahdus edellisiltä päiviltä. Oikeinkirjoitusmuoto on hänen käsialaansa. Lukekaa ja vertailkaa.

      Tänä aamuna ilmestyi rekisteröidyllä ( sinisellä) Korpikirjailija nimimerkillä kirjoitettu viesti, joka ei ole minun, ettekö yhtään tajua mistä on kysymys. Ikinä en ole päässyt kirjoittamaan viestiä nimimerkkiäni ilman kirjautumista, käytinpä isoa tai pientä alkukirjainta koska nimimerkki korpikirjailija on ollut varattu yli kymmenen vuotta.

      Kysymys on virallisen nimimerkin kaappauksesta. Rekisteröityä nimimerkkiäni on käytetty väärin. Rekisteröimätön nimimerkki on kaikkien käytössä.

      Turhaa lie selvitys, otan huomenna yhteyttä ylläpitoon. Olen jo tänään pyytänyt selvitystä. Mutta jos kaappaus johtaa ylläpitoon niin on turha odottaa sieltä tänään mitään.

      Haukutte minua ja keksitte mitä omituisia salaliittoteorioita minua vastaan vaikka voitte todeta tapahtuneen omin silmin.

      • Hehehehee

        Tämähän menee mielenkiintoiseksi, onko ihan puhtaat jauhot muillakaan pussissa?


      • ihankukavaan

        Kas kun ei Talkkeri-Tellu muistanut tapausta, alkaako lähimuisti olla ihan sökö.


      • hehehehee
        Hehehehee kirjoitti:

        Tämähän menee mielenkiintoiseksi, onko ihan puhtaat jauhot muillakaan pussissa?

        Nyt minulle tapahtui yhtä kamalaa kuin Korpikirjailijalle-korpikirjailijalle

        Minun rakas 😍😘 nimimerkkini hehehehee on KAAPATTU ja kirjoitettu ISOLLA ALKUKIRJAIMELLA

        En kestä tätä nyyh, niiisk, snifff 😥😫😨


      • hehehehee kirjoitti:

        Nyt minulle tapahtui yhtä kamalaa kuin Korpikirjailijalle-korpikirjailijalle

        Minun rakas 😍😘 nimimerkkini hehehehee on KAAPATTU ja kirjoitettu ISOLLA ALKUKIRJAIMELLA

        En kestä tätä nyyh, niiisk, snifff 😥😫😨

        Asia on selvitetty ja siitä kirjoitin tuonne ylemmäksi.

        Minun tapaukseni oli erilainen ja ymmärrän, että tuo juttu etsitään tässä yhteydessä ja aletaan vertaamaan sitä tähän itsensä kehumiseen mistä PP.n keisissä oli kysymys.

        Minulle kaappaaja ilmoitetti samaisessa viestissä, kuinka helppoa on nimimerkkini kaappaus.

        Kaappaustilanne kesti lyhyen ajan ja värikin hävisi, profiilikuvaakaan ei ollut kuten tässä keisissä.

        Ei vertailukeloisia.


      • Hehehehee kirjoitti:

        Tämähän menee mielenkiintoiseksi, onko ihan puhtaat jauhot muillakaan pussissa?

        Onhan siinä ero, onko korpikirjailija vai Korpikirjailija.
        Samalla tavalla vähän koti-kiusatusta muunnellulla rekatulla joku kirjoitti. Oliko kot-kiusattu vai mikä.

        Sitä vastoin PorvoonParonin mukamas kaapattu nikki on täysin identtinen hänen oman rekattunsa kanssa.


      • kaada.itsellesi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Asia on selvitetty ja siitä kirjoitin tuonne ylemmäksi.

        Minun tapaukseni oli erilainen ja ymmärrän, että tuo juttu etsitään tässä yhteydessä ja aletaan vertaamaan sitä tähän itsensä kehumiseen mistä PP.n keisissä oli kysymys.

        Minulle kaappaaja ilmoitetti samaisessa viestissä, kuinka helppoa on nimimerkkini kaappaus.

        Kaappaustilanne kesti lyhyen ajan ja värikin hävisi, profiilikuvaakaan ei ollut kuten tässä keisissä.

        Ei vertailukeloisia.

        Tällä palstalla ei kukaan muu kehu itseään tai tekemisiään kuin SINÄ


      • hehehehee
        Tellukka kirjoitti:

        Onhan siinä ero, onko korpikirjailija vai Korpikirjailija.
        Samalla tavalla vähän koti-kiusatusta muunnellulla rekatulla joku kirjoitti. Oliko kot-kiusattu vai mikä.

        Sitä vastoin PorvoonParonin mukamas kaapattu nikki on täysin identtinen hänen oman rekattunsa kanssa.

        @Tellukka

        Oletko aivan varma, että joku voisi rekisteröidä nimimerkin tellukka ?
        Jos et itse tiedä, niin kysypä tuttavaltasi @noohjooh:ilta


      • kaada.itsellesi kirjoitti:

        Tällä palstalla ei kukaan muu kehu itseään tai tekemisiään kuin SINÄ

        Jotkut rohkenevat kehua itseään omalla nikillään, jotkut taas puskasta ...


      • utelen
        korpikirjailija kirjoitti:

        Asia on selvitetty ja siitä kirjoitin tuonne ylemmäksi.

        Minun tapaukseni oli erilainen ja ymmärrän, että tuo juttu etsitään tässä yhteydessä ja aletaan vertaamaan sitä tähän itsensä kehumiseen mistä PP.n keisissä oli kysymys.

        Minulle kaappaaja ilmoitetti samaisessa viestissä, kuinka helppoa on nimimerkkini kaappaus.

        Kaappaustilanne kesti lyhyen ajan ja värikin hävisi, profiilikuvaakaan ei ollut kuten tässä keisissä.

        Ei vertailukeloisia.

        "Minulle kaappaaja ilmoitetti samaisessa viestissä, kuinka helppoa on nimimerkkini kaappaus."
        Mitä kaappaaja ilmoitti ?


      • hehehehee kirjoitti:

        @Tellukka

        Oletko aivan varma, että joku voisi rekisteröidä nimimerkin tellukka ?
        Jos et itse tiedä, niin kysypä tuttavaltasi @noohjooh:ilta

        Kyllä se teoriassa voisi olla täysin mahdollista, mutta silloinhan se ei olisi minun nikkini vaan muunnelma siitä, jos se olisi pienellä alkukirjaimella.

        Vai ootas.
        Olikohan aluksi kun rekkaannuin niin, ettei isoa alkukirjainta hyväksytty, koska aina kirjautuessani minulle tulee kaksi vaihtoehtoa, joista klikata. Toinen isolla ja toinen pienellä alkukirjaimella. Klikkaan aina tuon isolla alkukirjaimella, koska se on erisnimi.

        Noohjooh ei ole tuttavani sen kummemmin kuin että joskus ollaan täällä koputettu pikkusen nokkia vastakkain.


      • hehehehee
        Tellukka kirjoitti:

        Kyllä se teoriassa voisi olla täysin mahdollista, mutta silloinhan se ei olisi minun nikkini vaan muunnelma siitä, jos se olisi pienellä alkukirjaimella.

        Vai ootas.
        Olikohan aluksi kun rekkaannuin niin, ettei isoa alkukirjainta hyväksytty, koska aina kirjautuessani minulle tulee kaksi vaihtoehtoa, joista klikata. Toinen isolla ja toinen pienellä alkukirjaimella. Klikkaan aina tuon isolla alkukirjaimella, koska se on erisnimi.

        Noohjooh ei ole tuttavani sen kummemmin kuin että joskus ollaan täällä koputettu pikkusen nokkia vastakkain.

        Mitäs tapahtuu, jos klikkaat pienellä alkukirjaumella tellukka?
        Toisin sanoen, onko myös se käytössäsi,


      • kylmäkivi
        utelen kirjoitti:

        "Minulle kaappaaja ilmoitetti samaisessa viestissä, kuinka helppoa on nimimerkkini kaappaus."
        Mitä kaappaaja ilmoitti ?

        korpikirjailijalle taitaa olla kaikkein tärkeintä porvoolaisen lyttääminen keinoja kaihtamatta, ei ole vanhalla ihmisellä häävi kohtalo viimeisinä vuosina.


      • En ole kokeillut, koska kirjoitan muutenkin erisnimet isolla alkukirjaimella.
        Sinuako kiinnostaisi päästä käyttämään kanssani samaa nikkiä (taas)?
        Joko kerkesit kokeilemaan onnistuisitko millään pääsemään syleilyyni?


      • kylmäkivi kirjoitti:

        korpikirjailijalle taitaa olla kaikkein tärkeintä porvoolaisen lyttääminen keinoja kaihtamatta, ei ole vanhalla ihmisellä häävi kohtalo viimeisinä vuosina.

        Eipä näytä porvoolaisellakaan olevan kovin korkeat ajatukset meistä palstalaisista ja tästä palstasta yleensäkään.


      • bessie-
        utelen kirjoitti:

        "Minulle kaappaaja ilmoitetti samaisessa viestissä, kuinka helppoa on nimimerkkini kaappaus."
        Mitä kaappaaja ilmoitti ?

        Vastaan uteluusi vaikka et minulta kysykään. On minullekin ilmoitettu, että nimimerkkiäni on helppo käyttää ja sitten sitä on myös käytetty. Ja ilmoittamattakin, sattumalta olen joskus huomannut ja varmaan on jäänyt paljon huomaamattakin. Usemmiten toki käyttäjä olen minä, 'alkuperäinen' bessie itse.
        Olen rekisteröinyt tämän nimimerkkini aikoja sitten (en tosin silloinkaan juuri koskaan kirjautunut), mutta jo vuosia sitten se jostain syystä lakkasi toimimasta, en enää pystynytkään kirjautumaan. Olisiko johtunut jostain uudistuksesta tai mistä, en tiedä. Kiusantekokaan ei ole pois laskuista, sillä bessietä edeltävä nimimerkkini "beessi" kaapattiin myös. Tai no kaapattiin ja kaapattiin, en ollut sitä rekisteröinyt eli siinä mielessähän se oli vapaasti käytettävissä.
        Nyt on tilanne se, että en edelleenkään pääse kirjautumaan, en liioin rekisteröimään uudelleen tätä nimimerkkiä jonka siis ilmoitetaan olevan jo käytössä. Kenenkään en kuitenkaan ole nähnyt tätä kirjautuneena käyttävän, eli lienee edelleen minun vaikka en kirjautumaan pääsekään.


      • hehehehee
        Tellukka kirjoitti:

        En ole kokeillut, koska kirjoitan muutenkin erisnimet isolla alkukirjaimella.
        Sinuako kiinnostaisi päästä käyttämään kanssani samaa nikkiä (taas)?
        Joko kerkesit kokeilemaan onnistuisitko millään pääsemään syleilyyni?

        Jätän omaan arvoonsa luulosi,

        Minä kokeilin tuota ison ja pienen alkukirjaimen käyttöä ja molemmilla pääsee mutta se kirjainkoko, jolla on rekisteröitynyt näkyy sitten kaikkialla, kuten täällä,


      • kylmäkivi
        Tellukka kirjoitti:

        Eipä näytä porvoolaisellakaan olevan kovin korkeat ajatukset meistä palstalaisista ja tästä palstasta yleensäkään.

        mitä sä nyt oikein taas höpötät, paljon paremmat suhteet sillä on palstalaisiin kuin tuollaisella jankuttajalla ja kyselijällä mitä sinä olet.


      • kylmäkivi kirjoitti:

        mitä sä nyt oikein taas höpötät, paljon paremmat suhteet sillä on palstalaisiin kuin tuollaisella jankuttajalla ja kyselijällä mitä sinä olet.

        "kylmäkivi"

        Täältä päältä-päin katsoen ei hänellä ole.
        Saman-lainen tasa-paksu jankuttaja on, kuin minua lukuun-ottamatta toisetkin.

        H.


      • bessie- kirjoitti:

        Vastaan uteluusi vaikka et minulta kysykään. On minullekin ilmoitettu, että nimimerkkiäni on helppo käyttää ja sitten sitä on myös käytetty. Ja ilmoittamattakin, sattumalta olen joskus huomannut ja varmaan on jäänyt paljon huomaamattakin. Usemmiten toki käyttäjä olen minä, 'alkuperäinen' bessie itse.
        Olen rekisteröinyt tämän nimimerkkini aikoja sitten (en tosin silloinkaan juuri koskaan kirjautunut), mutta jo vuosia sitten se jostain syystä lakkasi toimimasta, en enää pystynytkään kirjautumaan. Olisiko johtunut jostain uudistuksesta tai mistä, en tiedä. Kiusantekokaan ei ole pois laskuista, sillä bessietä edeltävä nimimerkkini "beessi" kaapattiin myös. Tai no kaapattiin ja kaapattiin, en ollut sitä rekisteröinyt eli siinä mielessähän se oli vapaasti käytettävissä.
        Nyt on tilanne se, että en edelleenkään pääse kirjautumaan, en liioin rekisteröimään uudelleen tätä nimimerkkiä jonka siis ilmoitetaan olevan jo käytössä. Kenenkään en kuitenkaan ole nähnyt tätä kirjautuneena käyttävän, eli lienee edelleen minun vaikka en kirjautumaan pääsekään.

        Nehän teki sen ison uudistuksen joku vuosi sitten, kun koko sajtti oli jonkun aikaa kiinni, eikö se ollut ihan usean päivän. Muistelen, että sen jälkeen oli monillakin kirjautumisvaikeuksia entisellä rekatulla nikillään. Minä en silloin vielä ollut rekkautunut.


      • kylmäkivi kirjoitti:

        mitä sä nyt oikein taas höpötät, paljon paremmat suhteet sillä on palstalaisiin kuin tuollaisella jankuttajalla ja kyselijällä mitä sinä olet.

        Ero muihin jankuttajiin minussa on se, että jankutan aina tällä samalla nikilläni.
        Jotkut taas jankuttavat välillä puskaan sujahtaen ja nikkiä vaihdellen, ettei huomattaisi heidänkin jankuttavan.


      • kylmätotuus

        Aikomukseni ei ollut osallistua tähän aloitukseen ollenkaan, mutta nimim. "kaappaus" toi esille ketjun, jossa nimimerkkini mainittiin, joten täytyyhän minun tähän sitten osallistua.

        Ko. ketju poistettiin, mutta näköjään se jossain lymyää, koska pätkä siitä tänne päätyi.

        Nimim. "korpikirjailija" väitti minun olevan sekä Kylmä-Totuus että Korkein-Totuus.
        Itselläni ei ole aavistustakaan, miksi hän tuohon johtopäätökseen päätyi ja tuskin siihen koskaan tulen selvitystä saamaankaan.

        Myös nimimerkki "koti-kiusattu" väitti , että olen "ladyinblackout" aloituksessaan : Tarkotushahakunen häpeemätön soutulavitta. "Äimänkäki" (kirjoitusmuotoa en muista) nimimerkiksi hän myös minua nimitteli. Olihan niitä muitakin oletettuja nimimerkkejä, joiksi hän minua kutsui.

        Luulotautisia täällä on riittänyt ja sama peli jatkuu edelleenkin.
        Eniten tähän vainoharhaisuuteen sortuu "korpikirjailija". Seurakseen hän on saanut muutamia muitakin nimimerkkejä, joita en nyt mainitse. Jatkossa nähdään, miten syvälle suohon he uppoavat.


        Rekattua nimmariani olen käyttänyt hyvin harvoin ja harkiten ,eikä sitä kukaan muu ole tietääkseni käyttänyt.
        Mustaa nikkiäni ovat tarkoituksella "lainanneet" ainakin nimimerkit "expimot" ja "koti-kiusattu" täällä 60 palstalla osoittaakseen, miten suojaton musta nikki on.

        Huvinsa kullakin. Minusta tuollainen tapa on naurettavan lapsellista ja kertoo lainaajan "typeryydestä" ja voimattomuudesta.

        Henkilökohtaisesti minua ei hetkauta sinne eikä tänne, jos joku mustalla nikilläni kirjoittaa. Tiedän itse, mitä olen kirjoittanut ja se riittää minulle.

        Tietenkin toivon, että jokaisella riittää rohkeutta seistä kirjoitustensa takana, olipa sitten sininen tai musta.

        Tulevaisuus senkin näyttää.


      • elenahelena
        kylmätotuus kirjoitti:

        Aikomukseni ei ollut osallistua tähän aloitukseen ollenkaan, mutta nimim. "kaappaus" toi esille ketjun, jossa nimimerkkini mainittiin, joten täytyyhän minun tähän sitten osallistua.

        Ko. ketju poistettiin, mutta näköjään se jossain lymyää, koska pätkä siitä tänne päätyi.

        Nimim. "korpikirjailija" väitti minun olevan sekä Kylmä-Totuus että Korkein-Totuus.
        Itselläni ei ole aavistustakaan, miksi hän tuohon johtopäätökseen päätyi ja tuskin siihen koskaan tulen selvitystä saamaankaan.

        Myös nimimerkki "koti-kiusattu" väitti , että olen "ladyinblackout" aloituksessaan : Tarkotushahakunen häpeemätön soutulavitta. "Äimänkäki" (kirjoitusmuotoa en muista) nimimerkiksi hän myös minua nimitteli. Olihan niitä muitakin oletettuja nimimerkkejä, joiksi hän minua kutsui.

        Luulotautisia täällä on riittänyt ja sama peli jatkuu edelleenkin.
        Eniten tähän vainoharhaisuuteen sortuu "korpikirjailija". Seurakseen hän on saanut muutamia muitakin nimimerkkejä, joita en nyt mainitse. Jatkossa nähdään, miten syvälle suohon he uppoavat.


        Rekattua nimmariani olen käyttänyt hyvin harvoin ja harkiten ,eikä sitä kukaan muu ole tietääkseni käyttänyt.
        Mustaa nikkiäni ovat tarkoituksella "lainanneet" ainakin nimimerkit "expimot" ja "koti-kiusattu" täällä 60 palstalla osoittaakseen, miten suojaton musta nikki on.

        Huvinsa kullakin. Minusta tuollainen tapa on naurettavan lapsellista ja kertoo lainaajan "typeryydestä" ja voimattomuudesta.

        Henkilökohtaisesti minua ei hetkauta sinne eikä tänne, jos joku mustalla nikilläni kirjoittaa. Tiedän itse, mitä olen kirjoittanut ja se riittää minulle.

        Tietenkin toivon, että jokaisella riittää rohkeutta seistä kirjoitustensa takana, olipa sitten sininen tai musta.

        Tulevaisuus senkin näyttää.

        "Ko. ketju poistettiin, mutta näköjään se jossain lymyää, koska pätkä siitä tänne päätyi."

        Kaikki palstaa lukeneet tietävät, että korppis näitä omalle koneelleen tallentaa.


      • elenahelena kirjoitti:

        "Ko. ketju poistettiin, mutta näköjään se jossain lymyää, koska pätkä siitä tänne päätyi."

        Kaikki palstaa lukeneet tietävät, että korppis näitä omalle koneelleen tallentaa.

        Huomenta@

        Tämä viimeaikoina yleiseksi tullut omien palstalle kopioitujen viestien heittäminen toisen kirjoittajan harteille kertoo, joko älykkäästä manipuloijasta tai tyhmästä töksäyttäjästä. Kumpaan kastìn kuulut?


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Aikomukseni ei ollut osallistua tähän aloitukseen ollenkaan, mutta nimim. "kaappaus" toi esille ketjun, jossa nimimerkkini mainittiin, joten täytyyhän minun tähän sitten osallistua.

        Ko. ketju poistettiin, mutta näköjään se jossain lymyää, koska pätkä siitä tänne päätyi.

        Nimim. "korpikirjailija" väitti minun olevan sekä Kylmä-Totuus että Korkein-Totuus.
        Itselläni ei ole aavistustakaan, miksi hän tuohon johtopäätökseen päätyi ja tuskin siihen koskaan tulen selvitystä saamaankaan.

        Myös nimimerkki "koti-kiusattu" väitti , että olen "ladyinblackout" aloituksessaan : Tarkotushahakunen häpeemätön soutulavitta. "Äimänkäki" (kirjoitusmuotoa en muista) nimimerkiksi hän myös minua nimitteli. Olihan niitä muitakin oletettuja nimimerkkejä, joiksi hän minua kutsui.

        Luulotautisia täällä on riittänyt ja sama peli jatkuu edelleenkin.
        Eniten tähän vainoharhaisuuteen sortuu "korpikirjailija". Seurakseen hän on saanut muutamia muitakin nimimerkkejä, joita en nyt mainitse. Jatkossa nähdään, miten syvälle suohon he uppoavat.


        Rekattua nimmariani olen käyttänyt hyvin harvoin ja harkiten ,eikä sitä kukaan muu ole tietääkseni käyttänyt.
        Mustaa nikkiäni ovat tarkoituksella "lainanneet" ainakin nimimerkit "expimot" ja "koti-kiusattu" täällä 60 palstalla osoittaakseen, miten suojaton musta nikki on.

        Huvinsa kullakin. Minusta tuollainen tapa on naurettavan lapsellista ja kertoo lainaajan "typeryydestä" ja voimattomuudesta.

        Henkilökohtaisesti minua ei hetkauta sinne eikä tänne, jos joku mustalla nikilläni kirjoittaa. Tiedän itse, mitä olen kirjoittanut ja se riittää minulle.

        Tietenkin toivon, että jokaisella riittää rohkeutta seistä kirjoitustensa takana, olipa sitten sininen tai musta.

        Tulevaisuus senkin näyttää.

        Huomenta@

        Niin, tottahan kirjoitat, olen esittänyt ja tulen jatkossakin esittämään epäilyni omalla nimimerkilläni. Jos luet koko ketjun huomaat kuinka paljon meitä palstalaisia on ja kaikilla oma nimimerkki. Jokainen seisoo omien sanojensa takana.


        Johan minä sen jo nyt ymmärrän, että et ollut noiden viestien takana vaan eskaloitunut PorvönParoni.


      • lainattuteksti
        korppis kirjoitti:

        Huomenta@

        Niin, tottahan kirjoitat, olen esittänyt ja tulen jatkossakin esittämään epäilyni omalla nimimerkilläni. Jos luet koko ketjun huomaat kuinka paljon meitä palstalaisia on ja kaikilla oma nimimerkki. Jokainen seisoo omien sanojensa takana.


        Johan minä sen jo nyt ymmärrän, että et ollut noiden viestien takana vaan eskaloitunut PorvönParoni.

        "Luulotautisia täällä on riittänyt ja sama peli jatkuu edelleenkin.
        Eniten tähän vainoharhaisuuteen sortuu "korpikirjailija". Seurakseen hän on saanut muutamia muitakin nimimerkkejä, joita en nyt mainitse. Jatkossa nähdään, miten syvälle suohon he uppoavat."


      • lainattuteksti kirjoitti:

        "Luulotautisia täällä on riittänyt ja sama peli jatkuu edelleenkin.
        Eniten tähän vainoharhaisuuteen sortuu "korpikirjailija". Seurakseen hän on saanut muutamia muitakin nimimerkkejä, joita en nyt mainitse. Jatkossa nähdään, miten syvälle suohon he uppoavat."

        No, minä vastasin jo KylmälleTotuudelle, mikä jäi sinulta ymmärtämättä?
        Luulottelu vai KylmäTotuus?


      • lainattuteksti
        korpikirjailija kirjoitti:

        No, minä vastasin jo KylmälleTotuudelle, mikä jäi sinulta ymmärtämättä?
        Luulottelu vai KylmäTotuus?

        Johan minä sen jo nyt ymmärrän, että et ollut noiden viestien takana vaan eskaloitunut PorvönParoni.


      • lainattuteksti kirjoitti:

        Johan minä sen jo nyt ymmärrän, että et ollut noiden viestien takana vaan eskaloitunut PorvönParoni.

        Mikä siinä jäi epäselväksi kirjoitusvirheenikö, PorvönParoni. Jos et ymmärtänyt tarkoitin luonnollisesti eskaloitunut ilmiö. Leski/siili/ PorvoonParoni, Pylykerökin voidaan niputtaa samaan kerään.


      • utelen kirjoitti:

        "Minulle kaappaaja ilmoitetti samaisessa viestissä, kuinka helppoa on nimimerkkini kaappaus."
        Mitä kaappaaja ilmoitti ?

        Sinulla pätkii luetun ymmärtäminen, no jospa tekstini avautuisi siilellekin.... ups.... eikun sinulle..


      • Sivustaseurannut
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sinulla pätkii luetun ymmärtäminen, no jospa tekstini avautuisi siilellekin.... ups.... eikun sinulle..

        Kyllä sinulle on koittanut korkea aika kerätä kimpsusi ja siirtyä seuraavan ikäluokan keskusteluihin. Etkö itse huomaa syytteleväsi kaikkia palstalaisia ristiin milloin keneksikin. Eivät ne kaikki sentään voi olla porvoonParoneitakaan?


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Huomenta@

        Niin, tottahan kirjoitat, olen esittänyt ja tulen jatkossakin esittämään epäilyni omalla nimimerkilläni. Jos luet koko ketjun huomaat kuinka paljon meitä palstalaisia on ja kaikilla oma nimimerkki. Jokainen seisoo omien sanojensa takana.


        Johan minä sen jo nyt ymmärrän, että et ollut noiden viestien takana vaan eskaloitunut PorvönParoni.

        Miksi vasta nyt myönnät, että syyttelit minua aiheettomasti?
        Aikaa ja tilaisuuksia sinulla olisi ollut siihen jo aiemminkin.
        Rehdillä ihmisellä pitäisi olla myös kanttia myöntää tekemänsä virhearviot.

        Nyt väität, että PorvoonParoni olisikin ne viestit kirjoittanut, joita ensin luulit minun kirjoittamikseni.
        Oletko aivan varma asiasta? Vai käykö jälleen niin, että "haukut" väärää puuta.


    • paranoidia

      taas se alkaa nimittäin neiti etsivien oma salapoliisiseura siinä on haarakiilat kovilla kun 70 vuotiaat touhottaa

      • "Haarakiilat kovilla"?

        Nyt alkoi kiinnostamaan, että milläs se sinä oikein näppäilet näitä kirjaimia.


      • Tellukka kirjoitti:

        "Haarakiilat kovilla"?

        Nyt alkoi kiinnostamaan, että milläs se sinä oikein näppäilet näitä kirjaimia.

        Eli sukkahousumiehiä ; )


      • kylmäkivi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Eli sukkahousumiehiä ; )

        naisen nauru ja kanan laulu eivät tiedä hyvää täällä rakopersiit suorastaan ilakoivat


    • Mitäs jos aloittaisitte uuden tyhjän jauhamisen nimmari maissin kanssa Data-nomeista.
      Minä niin pelkään taas ammatti-taidottomien puutarha-unelmia.
      Tilliä lukuun-ottamatta.
      -
      Tämän aloituksen myllyn-kivet eivät jauha enää keitettyjä piirakka-jyviäkään.

      H.

    • Pylykerö

      Huomaan teidän olevan jotenkin henkisesti haahuilevia.

      Hyvää yötä, koettakaa rauhoittua ! Ehkä huomenna ymmärrätte enemmän te toisten masentajat.

    • Ei.uskoisi

      Järetön ketju, ei ihme kun akat asialla..

    • Ei tätä pidä niin vakavasti ottaa. "PorvoonParoni" on sinun rekisteröity nimimerkkisi ja muut vaihtoehdot kuten "Porvoon Paroni" vapaasti käytettävissä, turha siitä ylläpitoa vaivata. Kun ihan kaikki ei ole kotona ja joku nimimerkki ärsyttää, niin tuollaisiakin temppuja voi tehdä ihan "laillisesti" toisen kiusaksi. Joku jo eläköitynyt koulukiusaajako asialla.

      • Sori, ei se ihan noin sitten mennytkään, koska välimerkkejä ei näemmä nimimerkissä sallita. Itse vaan olit sen välimerkin kanssa kirjoittanut. Olisiko ollut pienillä kirjaimilla?


      • rapinaa

        Ei kirjainten koolla ole merkitystä, se olisi kuitenkin sama nimimerkki eikä rekisteröiminen onnistu.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Sori, ei se ihan noin sitten mennytkään, koska välimerkkejä ei näemmä nimimerkissä sallita. Itse vaan olit sen välimerkin kanssa kirjoittanut. Olisiko ollut pienillä kirjaimilla?

        Henkilökohtainen mielipiteeni on tuon eläköityneen koulukiusaajan kannalla.


      • Bengalitikku

        Entinenmies ja Porvoonparoni päätyivät samaan lopputulokseen: eläköitynyt/neet ehkä yhdessä koulu- ja lisään työpaikkakiusaaja ja jolla/joilla kaikki ei ole kotona lienee tuollaisen takana.
        Kirjoitan vielä: Porvoonparoni: teet mukavia, suosittuja aloituksia ja joku/jotkut ovat kovin kateellisia siitä.
        Entäpä jos jäämme nyt odottamaan uutta aloitustasi?


      • outoaon

        Tämä tosiaan jo kasvanut pitkäksi ketjuksi. Sekin harmittaa jotakuta varmaan.
        Nähdään seuraavassa ketjussasi.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Entinenmies ja Porvoonparoni päätyivät samaan lopputulokseen: eläköitynyt/neet ehkä yhdessä koulu- ja lisään työpaikkakiusaaja ja jolla/joilla kaikki ei ole kotona lienee tuollaisen takana.
        Kirjoitan vielä: Porvoonparoni: teet mukavia, suosittuja aloituksia ja joku/jotkut ovat kovin kateellisia siitä.
        Entäpä jos jäämme nyt odottamaan uutta aloitustasi?

        Sinäkin bengalin terävin kynä sorruit palstan viljellyimpään termiin -kateus-.
        Eihän aloituksessa ollut kysymys kateudesta vaan aloittajan nimimerkin kaappauksesta.
        Tämä on keisi, joka jäänee ikuiseen arvoitukseen, jos ei muuta ilmene. Uskon, että mitä enempi ihminen kirjoittaa yhdellä nimimerkillä sitä varmemmin tulee virhearviointeja kyvystä hallita isoja kokonaisuuksia.
        Olen ihminen, joka ei ole sokea median lukija en vain usko kaikkia mitä luen vaan kyseenalaistan varsinkin kun näyttää siltä, että aloittajalle sattui kömmähdys. Olihan se oikeistava uudella aloituksella, selittää syy jonkun toisen niskoille, koska moka oli viedä hänen uskottavuutensa.

        No, ei näytä vieneen, joten lisää aloituksia joissa saa kommentoida about ...on se ilimoja pidellyt...totta puhut...jne.

        PorvoonParoni ei ole henkilökotaisesti ottanut kirjoituksiini kantaa, mutta jokaisen kommenttini perään tulee ilkeilyjä, joukko "sotilaita" tukemaan ihailtua johtajaansa.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Sinäkin bengalin terävin kynä sorruit palstan viljellyimpään termiin -kateus-.
        Eihän aloituksessa ollut kysymys kateudesta vaan aloittajan nimimerkin kaappauksesta.
        Tämä on keisi, joka jäänee ikuiseen arvoitukseen, jos ei muuta ilmene. Uskon, että mitä enempi ihminen kirjoittaa yhdellä nimimerkillä sitä varmemmin tulee virhearviointeja kyvystä hallita isoja kokonaisuuksia.
        Olen ihminen, joka ei ole sokea median lukija en vain usko kaikkia mitä luen vaan kyseenalaistan varsinkin kun näyttää siltä, että aloittajalle sattui kömmähdys. Olihan se oikeistava uudella aloituksella, selittää syy jonkun toisen niskoille, koska moka oli viedä hänen uskottavuutensa.

        No, ei näytä vieneen, joten lisää aloituksia joissa saa kommentoida about ...on se ilimoja pidellyt...totta puhut...jne.

        PorvoonParoni ei ole henkilökotaisesti ottanut kirjoituksiini kantaa, mutta jokaisen kommenttini perään tulee ilkeilyjä, joukko "sotilaita" tukemaan ihailtua johtajaansa.

        Ilman mitään tällaisia selittelyjä, ilman toisten ("eläköityneen koulukiusaajan") syyttelyä ja salaliittoteorioita tämä PorvoonParonin kommentti olisi mennyt pelkästään huumorin piikkiin ja jäänyt unholaan.

        """PorvoonParoni
        20.3.2018 11:35
        Niin oudolta kuin se kuulostaakin varmaan monesta,mutta tulen onnelliseksi paronin jutuista.Välillä tuntuu että peli on menetetty järjen käytön suhteen mutta sitten paroni pelastaa asian laukomalla elämän totuuksia kirjoituksillaan.Onneksi jollakin kuitenkin järki vielä pelaa,tässä idioot eiku sumuisessa mailmassa."""

        Hetken jo kohottelin kulmakarvojani, että löytyykös sieltä Porvoostakin tyypillistä hunkszin huumoria. Mutta sitten hän itse pilasi kaiken, paljasti yksitotisuutensa, kun alkoi itseltään kyselemään:

        """PorvoonParoni
        20.3.2018 11:39
        En tiedä miten tämä teit, olen sanaton?"""

        Vuoden vitsiksi se jäi kuitenkin.


      • kylmäkivi
        Tellukka kirjoitti:

        Ilman mitään tällaisia selittelyjä, ilman toisten ("eläköityneen koulukiusaajan") syyttelyä ja salaliittoteorioita tämä PorvoonParonin kommentti olisi mennyt pelkästään huumorin piikkiin ja jäänyt unholaan.

        """PorvoonParoni
        20.3.2018 11:35
        Niin oudolta kuin se kuulostaakin varmaan monesta,mutta tulen onnelliseksi paronin jutuista.Välillä tuntuu että peli on menetetty järjen käytön suhteen mutta sitten paroni pelastaa asian laukomalla elämän totuuksia kirjoituksillaan.Onneksi jollakin kuitenkin järki vielä pelaa,tässä idioot eiku sumuisessa mailmassa."""

        Hetken jo kohottelin kulmakarvojani, että löytyykös sieltä Porvoostakin tyypillistä hunkszin huumoria. Mutta sitten hän itse pilasi kaiken, paljasti yksitotisuutensa, kun alkoi itseltään kyselemään:

        """PorvoonParoni
        20.3.2018 11:39
        En tiedä miten tämä teit, olen sanaton?"""

        Vuoden vitsiksi se jäi kuitenkin.

        ruotsalaisvahvistuksella taitaa olla erilainen ajatusmaailma kuin muilla ihmisillä ainakin minä ymmärrän hänen kysyvän siltä toiselta miten tämän teit


      • kylmäkivi kirjoitti:

        ruotsalaisvahvistuksella taitaa olla erilainen ajatusmaailma kuin muilla ihmisillä ainakin minä ymmärrän hänen kysyvän siltä toiselta miten tämän teit

        Miltä toiselta?
        Ilman sitä kysymystä (itseltään) hän ei olisi mokannut enää lisää. Tuossa hän vain paljasti itsensä, että lähetti vahingossa rekattuna sen, minkä hän yleensä lähettää ketjuissaan mustan nikin takaa piilosta. Häneltä ikäänkuin putosi naamio kesken kaiken.


      • Bengalitikku
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sinäkin bengalin terävin kynä sorruit palstan viljellyimpään termiin -kateus-.
        Eihän aloituksessa ollut kysymys kateudesta vaan aloittajan nimimerkin kaappauksesta.
        Tämä on keisi, joka jäänee ikuiseen arvoitukseen, jos ei muuta ilmene. Uskon, että mitä enempi ihminen kirjoittaa yhdellä nimimerkillä sitä varmemmin tulee virhearviointeja kyvystä hallita isoja kokonaisuuksia.
        Olen ihminen, joka ei ole sokea median lukija en vain usko kaikkia mitä luen vaan kyseenalaistan varsinkin kun näyttää siltä, että aloittajalle sattui kömmähdys. Olihan se oikeistava uudella aloituksella, selittää syy jonkun toisen niskoille, koska moka oli viedä hänen uskottavuutensa.

        No, ei näytä vieneen, joten lisää aloituksia joissa saa kommentoida about ...on se ilimoja pidellyt...totta puhut...jne.

        PorvoonParoni ei ole henkilökotaisesti ottanut kirjoituksiini kantaa, mutta jokaisen kommenttini perään tulee ilkeilyjä, joukko "sotilaita" tukemaan ihailtua johtajaansa.

        Miten niin kade. Kirjoitin siihen malliin, että ne jotka härnäävät PorvoonParonia ovat kateellisia hänen suodiostaan.
        Sinäpä se väänsit tämän tällaiseksi. Etkö osaa lukea? Etkö ymmärrä?
        Lipsut tyyliisi. Skarppaapa vähän.


      • Nouno
        Bengalitikku kirjoitti:

        Miten niin kade. Kirjoitin siihen malliin, että ne jotka härnäävät PorvoonParonia ovat kateellisia hänen suodiostaan.
        Sinäpä se väänsit tämän tällaiseksi. Etkö osaa lukea? Etkö ymmärrä?
        Lipsut tyyliisi. Skarppaapa vähän.

        Eihän täällä enää muita vänkyttäjiä olekaan kuin korpikirjoittaja js tollukka toisella konsonantti lukihäiriö ja toisella syntymävamma saavat päättää kumman valitsevat.


      • kylmäkivi
        Nouno kirjoitti:

        Eihän täällä enää muita vänkyttäjiä olekaan kuin korpikirjoittaja js tollukka toisella konsonantti lukihäiriö ja toisella syntymävamma saavat päättää kumman valitsevat.

        ruotsalaisvahvistus on ottanut ihan sydämen asiakseen tämän keskustelun kommentoinnin viime yönäkin meni klo 04 saakka kun piti tölviä vastaajia


      • Nouno kirjoitti:

        Eihän täällä enää muita vänkyttäjiä olekaan kuin korpikirjoittaja js tollukka toisella konsonantti lukihäiriö ja toisella syntymävamma saavat päättää kumman valitsevat.

        Kateusketjusta kopsattua:

        kylmäkivi:
        """täällä palstoilla kateus ilmenee muiden tölvimisenä ja vinoilemisessa jokaikisessa viestissä määrättyjä kirjoittajia kohtaan mielestäni todella ikävää koska ei täällä ole liikaa kirjoittajia että pitäisi vielä aukoa päätä kaikesta turhasta tai toimia vähän sillä tavalla kuin olisi jollain lailla palstan kapellimestari"""


      • Miten.viittii
        Tellukka kirjoitti:

        Kateusketjusta kopsattua:

        kylmäkivi:
        """täällä palstoilla kateus ilmenee muiden tölvimisenä ja vinoilemisessa jokaikisessa viestissä määrättyjä kirjoittajia kohtaan mielestäni todella ikävää koska ei täällä ole liikaa kirjoittajia että pitäisi vielä aukoa päätä kaikesta turhasta tai toimia vähän sillä tavalla kuin olisi jollain lailla palstan kapellimestari"""

        Tellukkaa Tellukkaa

        Hulluudellasi ei ole mitään rajaa!


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Miten niin kade. Kirjoitin siihen malliin, että ne jotka härnäävät PorvoonParonia ovat kateellisia hänen suodiostaan.
        Sinäpä se väänsit tämän tällaiseksi. Etkö osaa lukea? Etkö ymmärrä?
        Lipsut tyyliisi. Skarppaapa vähän.

        Eli tarkoitit, että me, jotka kyseenalaistamme aloituksen oikeellisuuden pohtimalla, tekikö PP mokan, olemme kateellisia PP.lle hänen saamastaan suosiosta.

        Jotenkin uskon tuon kateusaloituksen ahaan lähteneen tästä sinun lauseessasi.

        Nyt siirryn lukemaan kateusaloitusta ja perehdyn....... en minä, mutta muut..... kommenteihin.

        Upea päivä Korvessa, poskiani polttaa, laiturilleni kaivamassa kolossa ottamieni aurinkokylpyjen hellät hyväilyt.


    • Joku.viitsii

      Jokapäiväisiä lässyn lässyn aiheta.

      • nappulatkuumina

        Laitappa sinä Joku.viitsii hyvä aloitus. Minulla on tässä nyt monta tuntia aikaa naputella ketjuusi.


    • tietoista

      Aloittaja on aika hakoteillä kirjoittaessaan salaliittoteoriasta. Kyllä palsta toimii tietoisella teorialla ylläpidon ja muutaman aktiivihihhulin voimalla. Kuinka helppoa kun myöntää asian olevan suurinta hupia näille ketjuja kirjoittaville welmuille.
      Ketjua lukiessa tyhmempikin hoksaa kuinka toimivat, eikä tämän pikkuporukan teot tälle palstalle ole jääneet.
      Jää nähtäväksi mikä aihepalsta otetaan seuraavaan hallintaan.
      Suhdepalstat ovat pidempään olleet aivan järkkyä luettavaa. Siellä ei ole montaakaan asiallista ketjua, kun samainen jengi pääsee naputteluhommiin.

      • Sivustaseurannut

        Mutta onhan se silloin salaliitto nimenomaan tätä yhtä kirjoittajaa kohtaan? Eihän hän hyväuskoisuudessaan voi olla tietoinen mistään aktiivihihhulien ja ylläpidon välisestä kontakteista? Useimmat täällä keskustelevat uskovat, ettei kukaan pysty varastamaan rekattuja nikkejä.


      • Bengalitikku

        Mä ohitin koko salaliittosanan. En vain jaksa ymmärtää sellaista tyyliä, että tartutaan johonkin asiaan ja tentataan ja taas tentataan, eikä mitkään sanat riitä. On kuin kaivaisi räkää toisen nenästä ja sitten vieläkö lähtisi, kunnes "veri lentää". Sellainen "ristiinnaulitse" asenne on rumaa, kun on kuitenkin kysymys tuntemattomista ihmisistä. Ei tarvitsisi tässä iässä kirjoittajia kivittää.
        Jos tulee fiboja, niin mitäs sitten.
        Vai meneekö se niin, että pikkutarkka toisille ja suurpiirteinen itselle.
        Joskus, joo. Mutta vallitsevasti ei.


      • VarmaTieto

        Usein kuulee puhuttavan kuinka harkitsevaisevia vanhemmat ihmiset ovat sanomisissaan. Mutta täällä ainakin muutamat tollukat käyttäytyvät kuin pahaiset kakarat.


    • huomionhakuisuutta

      Kukahan valittaa ? Näköjään aina pitkän kaavan mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      9
      1253
    Aihe