Saksasta saa jo uudehkojakin dieselautoja halvalla

yyberalles

32

883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VälistäVedetään

      Jep, saksassa hinnat laskee, mutta kun se tuontiauto tulee suomen rajan yli, niin sen metallit muuttuu kullaksi ja hinta sen mukainen, pitäiskö lähtee itte hakeen, et saa erullisesti.

    • HyvähänSe

      Tuon mielipidekirjoituksen mukaan tämä vanhojen dieseleiden hinnanlasku vaikuttaa jo kaikkien autojen hintoihin laskevasti.
      Ihan heti en näe asiassa muuta kuin positiivisia puolia, jos tuo rantautuu myös Suomeen. Ainahan on valitettu autojen kohtuuttoman korkeista hinnoista.

    • Naftaa_suonissa

      Ainahan saksassa autot ovat olleet halvempia eikä tarjonnan määräkään ei ole muuttunut... Peugeot julkaisi juuri uuden 500 mallisarjan auton, johon tulee kaksi (2) bensiini- ja neljä (4) diesel-moottorivaihtoehtoa, ei diesel ole mihinkään häviämässä... Jos ei nyt ihan varta vasten ole omalla autolla pariin saksalaiseen kaupunkiin matkustamassa, on diesel paljon ajavalle edelleen hyvä vaihtoehto.

      • romahtaa

        Jos ei välitä autonsa jälleenmyyntiarvon romahtamisesta, niin kaikin mokomin dieselautokin käy.


      • Niinkäyaina
        romahtaa kirjoitti:

        Jos ei välitä autonsa jälleenmyyntiarvon romahtamisesta, niin kaikin mokomin dieselautokin käy.

        Jos/kun autojen hinnat laskee, niin siinä käy aina, ihan aina, myös niin, että omankin vaihtoon menevän jälleenmyyntiarvo laskee.
        Diesel ei tee tässä mitään poikkeusta.


      • Jkjjjjkkkkk
        Niinkäyaina kirjoitti:

        Jos/kun autojen hinnat laskee, niin siinä käy aina, ihan aina, myös niin, että omankin vaihtoon menevän jälleenmyyntiarvo laskee.
        Diesel ei tee tässä mitään poikkeusta.

        Ilman muuta vaihdokin arvo laskee. Vaan uudenpa ei välttämättä laskekaan, jolloin väliraha kasvaa.


      • Niinkäyaina

        Minkä rajan? Senkö, että vanhojen käytettyjen autojen hinnat laskee paljon? Mikä siinä nyt käytettyjä ostavan autonostajan kannalta niin hirveän paha juttu on?

        Miten ja miksi se pitäisi estää?


      • Niinkäyaina
        Jkjjjjkkkkk kirjoitti:

        Ilman muuta vaihdokin arvo laskee. Vaan uudenpa ei välttämättä laskekaan, jolloin väliraha kasvaa.

        Näin varmaan käy ellei uudenkin laske. Lienee aina. Onhan käytettyjen arvo laskenutkin viimeisten vuosien aikana kaikkien osalta ilman tätä nykyistä dieselkampanjaakin. Uuden auton ostaja varmasti tietää tämän.

        Miten autojen hintojen laskeminen oikein muutenkaan voisi tapahtua? Markkinat näyttää toimivan aika hyvin eli jos tulee ylitarjontaa hinnat laskee ja päinvastoin. No tässä tapauksessa viranomaisilla noissa muutamissa maissa osuutensa ja aivan erityisesti media, joka luonnollisesti asialla hehkuttaa ja aika suuresti vielä melkoisen suurpiirteisesti soveltaen sitä mitä todellisuudessa tapahtuu.
        Eli kyse todellisuudessa on vanhojen suuripäästöisten autojen käytön rajoittamisesta muutamissa suurkaupungissa. Ihan tällaista kuvaa ei median räväköistä otsikoinnista helpolla saa, vaan usein otsikoinnista päätellen olisi dieselien totaalisesta kiellosta kyse. No median tarkoitushan on ennenkaikkea myydä, joten on se ymmärrettävää.

        Ei tämä päästöjuttu pääty näihin vanhoihin dieseleihin. Ongelmallisin päästö koko maapallon kannalta on edelleen kasvihuonekaasut ja niiden voimakas kasvu. Jo nyt tiedetään, ettei edes nykytavoitteisiin päästä ja päästörajoja ollaan edelleen kiristämässä.
        Jos haluaa optimoida autojuttunsa, niin nyt äkkiä eroon hiilidioksidisuuripäästöisestä autosta ja vaihto uuteen pikkuautoon tai hybridiin tai peräti kokosähköön.

        Luin jostain, että Suomen toiseksi tai kolmanneksi suurimman aseman, Tikkurilan, parkkihallissa tietty määrä paikkoja on varattu tietyn hiilidioksidirajan alittaville autoille, sähköautopaikkojen lisäksi. En muista mikä raja oli. Näitä on varmasti tulossa lisää.


    • tdiarvonalennusVWaudi

      Taitaa nyt olla niin että pimeissä nurkissa on sovittu yhteinen toimintamalli saastekohun suhteen

      Nyt saadaan yksityiset tekemään joukkokanteita VW vastaan

      Saksa suojeli omiaan ja nyt saadaan yleinen mielipide kääntymään vihdoinkin VW vastaan-täytyy muistaa mistä kaikki lähti

      Eli Usa takaisinosto tullee tai katalysaattoreiden asennus?

      • Jhifdthjl

        Täytyy myöntää, että olet todella sitkeä ja jaksanut vuositolkulla tuota vw-vihaasi tuoda esiin. Ja tästä vanhojen dieselien kujanjuoksusta olet saanut kovasti lisävirtaa....


      • kuriinsaatavaVW
        Jhifdthjl kirjoitti:

        Täytyy myöntää, että olet todella sitkeä ja jaksanut vuositolkulla tuota vw-vihaasi tuoda esiin. Ja tästä vanhojen dieselien kujanjuoksusta olet saanut kovasti lisävirtaa....

        VW näyttää olevan valtiojohtoinen järjestö-määrää mitä hallitus tekee..

        Eikös se viittaa kommunismin kaltaiseen toimintaan?


      • Jhifdthjl
        kuriinsaatavaVW kirjoitti:

        VW näyttää olevan valtiojohtoinen järjestö-määrää mitä hallitus tekee..

        Eikös se viittaa kommunismin kaltaiseen toimintaan?

        En ole moista havainnut. Vain pelkkä veronkiertajä röyhkeän päästökusetuksen osalta ja ensimmäinen joka jäi kiinni. Eihän valitettavasti vw ole edes ainoa.

        Sen minkä olen havainnut, niin sinulla on jokin henkilökohtainen ylitsepääsemätön ongelma tuon vw-konsernin kanssa. Sellaisena vuosikausien kestävä vw-vihasi minulle näyttäytyy.
        No ei se minua liikuta muuten kuin ’ihailuni’ tuosta sitkeydestä tärkeäksi katsomastasi asiasta.
        Minulla ei edes ole vw-konsernin autoa, diesel toki ja uusi.. sinulla varmaankin on, joten katkeruutesi voin ymmärtääkin, vaikka eihän tuo kusetus Suomessa sinulle ole maksanut mitään....


    • LaiskatMinisterimme

      Keskustalaisen hallituksemme kepulaiset ministerit Sipilä ja Berner eivät ole hoitaneet tehtäviään. Ovat sallineet VW:n dieselautojen myrkyttää kansalaisiaan ilman, että ovat edes aloittaneet korvausprosessia epäkurantin tavaran toimittajan kanssa suomalaisten eduksi. USA:n hallinto on järjestänyt kaikille petetyille ja myrkytyksen uhreille yhteensä yli 20 000 000 000 usd:n korvaukset!

      • kaikillasama

        Usassa onkin aina ollut puhtaat ja päästöttömät autot,
        Jos tosissasi uskot tuohonkin höpönpöpöön niin usko rauhassa mutta koko tarina ei ole vielä ihan uskottava nyt junailtiin jenkeille rahaa mutta muuttuiko mikään? ostiko joku päästöjen takia yhtään mitään, ymmärsikö edes, ehkä joku mutta ei kaikki.

        Mitä me näistä kun ei osata omaankaan pesää pitää puhtaana eli jokainen aloittaa ihan omasta tekemisestään niin kierrättää, lajitella roskat, lopettaa tupakointi, roskaaminen ja turha tuhlailu siis luonnonvarojen , ajaa vaikka kitkarenkailla, miettiä talodellisuutta turhan pitkien suihkusessioiden kuin asunnon lämpöä tai muovipussin käyttöä.


    • MB-mies

      Mua kyllä kiinnostaisi ostaa
      MB 500 AMG V8 4-matic.

      • rahalle_vastinetta

        Tuollainen olisi kyllä kiinnostava. Pakko vain vaihtaa kuukauden päästä tuoreempaan dieseliin johtuen kilometrien määrästä. Toki V6 kuten entinenkin.


    • TulossaOn

      Ei ne mitään halpoja ole vielä. Sitten kun niiden hinta laskee sinne 50% kieppeille, niin sitten niitä kannattaa ohakea. Tosin, on huomioitava että sama laki tulee Suomeenkin.

    • ljvbä
      • Naftaa_suonissa

        Ruotsissa tuon "rajoituksen" toisaalta ymmärtää, onhan kyseessä ruotsalaiset, jotka tunnetusti vetävät aina kotiinpäin. Ruotsalainen autovalmistaja Volvo ilmoitti jokin aika sitten, että kaikki sen valmistamat autot tulevat olemaan sähkökäyttöisiä (sähkö/hybridi), näin varmistetaan "omien" myynnin kasvu. Suomi taasen on maailman huippua polttoaine-markkinoilla mm. bio-dieselin kehittämisessä... tämän seurauksena luulisi lähtökohtana olevan "wanha" käytäntö, eli katsastuksessa poistetaan liian saastuttavat autot liikenteestä... tuota rajaa sitten vaan kiristetään tarpeen vaatiessa. JOS diesel-autot poistuisivat nopeasti, kasvaisi suomen hiilidioksipäästöjen määrä huomattavasti.


      • TähänOllaanMenossa
        Naftaa_suonissa kirjoitti:

        Ruotsissa tuon "rajoituksen" toisaalta ymmärtää, onhan kyseessä ruotsalaiset, jotka tunnetusti vetävät aina kotiinpäin. Ruotsalainen autovalmistaja Volvo ilmoitti jokin aika sitten, että kaikki sen valmistamat autot tulevat olemaan sähkökäyttöisiä (sähkö/hybridi), näin varmistetaan "omien" myynnin kasvu. Suomi taasen on maailman huippua polttoaine-markkinoilla mm. bio-dieselin kehittämisessä... tämän seurauksena luulisi lähtökohtana olevan "wanha" käytäntö, eli katsastuksessa poistetaan liian saastuttavat autot liikenteestä... tuota rajaa sitten vaan kiristetään tarpeen vaatiessa. JOS diesel-autot poistuisivat nopeasti, kasvaisi suomen hiilidioksipäästöjen määrä huomattavasti.

        Niin, jos kävisi niin, että dieseleitä alkaisi vaihtumaan bensa-autoihin, niin siitä seuraisi noiden päästöjen voimakas kasvu Suomessa. Suomellahan on jo nyt lähes ylivoimaisia vaikeuksia päästä aiemmin sovittuihin kasvihuonepäästörajoihin ja niitä ollaan jo kiristämässä. Jotain rajoituksia on varmasti tulossa jo nyt saati noiden kiristyvien vuoksi. Saati, jos vielä dieseleitä alkaa vaihtumaan bensoihin.

        Jo nyt on rajoituksia autoille, joilla on korkeahkot hiilidioksidipäästöt. Löytyy julkisia parkkipaikkoja, hallipaikkoja, joihin ei tietyn hiilidioksidipäätörajan ylittäviä autoja saa pysäköidä. Ja tässä ei ollut kyse eikä kohdistettu erityisesti vanhoihin autoihin, vaan kaikkiin, jotka ylittävät tuon rajan. Ellen väärin muista tuo raja oli 129mg. Ei siis kovin alhainen, mutta useat, ihan pikkuautoja lukuunottamatta, autot tuon ylittää. Ja varmasti vastaavia on tulossa lisääkin.

        Tämä tällainen on vasta alkamassa, siitä olen varma.....


      • Naftaa_suonissa

        Olet varmaan oikeassa, se vaan on harmi kun meillä päättäjät eivät tajua, että hiilidioksidipäästöistä alle 15% tulee henkilöautoista... eli vaikka kaikki henkilöautot olisi kielletty, ei tavoitteisiin päästä... jossain muuallakin on siis tehtävä kiristyksiä.


      • TähänOllaanMenossa
        Naftaa_suonissa kirjoitti:

        Olet varmaan oikeassa, se vaan on harmi kun meillä päättäjät eivät tajua, että hiilidioksidipäästöistä alle 15% tulee henkilöautoista... eli vaikka kaikki henkilöautot olisi kielletty, ei tavoitteisiin päästä... jossain muuallakin on siis tehtävä kiristyksiä.

        Niin tottahan, mutta autoille on helpoin pistää rajat. Se ei maksa valtiolle eikä muullekaan yhteiskunnalle juuri mitään. Maksajat ovat yksityisiä kansalaisia.
        Lisäksi osa kansalaisista on helppo saada hyväksymään, jopa vaatimaankin näitä rajoituksia kunhan se ei osu omalle kohdalle Senhän voit nähdä täälläkin olevista suorastaan jopa vahingoniloisista kirjoituksista koskien nyt ajankohtaista vanhoista dieseleistä.
        Ja sama toistunee, kun kohde palautuu takaisin seuraavaksi mitä todennäköisemmin bensa-autojen suuriin hiilidioksiidi- ja häkäpäästöihin eli siis kasvihuonepäästöihin. Tästähän on jo merkkejä näkyvissä.

        Taitavaa ’hajoita ja hallitse’ -politiikkaa liikennepäästöillä. Tuosta noin 15-20% osuudesta....


      • Naftaa_suonissa
        TähänOllaanMenossa kirjoitti:

        Niin tottahan, mutta autoille on helpoin pistää rajat. Se ei maksa valtiolle eikä muullekaan yhteiskunnalle juuri mitään. Maksajat ovat yksityisiä kansalaisia.
        Lisäksi osa kansalaisista on helppo saada hyväksymään, jopa vaatimaankin näitä rajoituksia kunhan se ei osu omalle kohdalle Senhän voit nähdä täälläkin olevista suorastaan jopa vahingoniloisista kirjoituksista koskien nyt ajankohtaista vanhoista dieseleistä.
        Ja sama toistunee, kun kohde palautuu takaisin seuraavaksi mitä todennäköisemmin bensa-autojen suuriin hiilidioksiidi- ja häkäpäästöihin eli siis kasvihuonepäästöihin. Tästähän on jo merkkejä näkyvissä.

        Taitavaa ’hajoita ja hallitse’ -politiikkaa liikennepäästöillä. Tuosta noin 15-20% osuudesta....

        Valitettavasti olet tuossakin oikeassa. Turhaa on bensa-autoilijoiden henkseleitä juurikaan paukutella "vahingonilosta"... 1,2 litraisissa 70 heppaisissa pikkuisissa bensa-autoissakin joissakin hiilidioksidipäästöt on yli 150g kun taasen yli 2,0 litraisissa liki 200 heppaisissa dieseleissä se on alle 110g... Käyttömaksut ovat seuraava kohde, joilloin bensa-autoilijat maksavat paljon lisää... Eli kaikki autoilijat SUOMESSA ovat samassa veneessä, siksi kannattaisi puhaltaa yhteen hiileen, eikä olla vahingoniloisia.


    • tdialeontottaskodaTDI

      Aukeaako suomalaisille oikea autotaivas Saksassa? Autoliitto: "Dieseleiden hinnat voivat halventua entisestään" ti 27.2.
      Saksan hallinto-oikeudelta miljoonia autoilijoita koskeva päätös – kaupungit saavat kieltää saastuttavat dieselautot ti 27.2.
      Dieselautojen taru askeleen lähempänä loppua? Financial Times: Jälleen yksi autovalmistaja lopettamassa tuotannon ti 27.2.

      otsikot MTV

      • älä_ihan_sokeasti_usko

        Jos hintoja katsellen niin eivät laskeneet tuon uutisen johdosta mihinkään. Aika sokeasti uutinen luettu.


      • ootammaleTDIVWskoda
        älä_ihan_sokeasti_usko kirjoitti:

        Jos hintoja katsellen niin eivät laskeneet tuon uutisen johdosta mihinkään. Aika sokeasti uutinen luettu.

        Suomi rytinä tulee viiveellä


    • mbccc

      Sopii kun paljon ajelee niin dieseli.

    • seataudiskodaVWsamaTDI

      Eli vm 2015 tdi passattia 3000e-mikä ettei

    • Anonyymi

      ylihintaan suomalaisille....

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1205
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1149
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1080
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      957
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      929
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe