On se kumma

Kotirauha

Onhan se ihme homma toi kaupustelu? Juuri kun sai kaikki ikkuna/ovi, savupiippu,lämpö, ja muut kauppiaiden numerot estoon, niin alkaneet ovikelloa pimputteleen ja siten yrittävät itseään myydä. Tässä juuri kävi pimputtaan sellainen kaveri joka oikein ovea hakkas tehostaakseen tulleensa kuulluksi.
Oli sellainen pimputus ja pauke, et luulin naapurilla olevan tosi hätä kyseessä? Mutta ei, siellä joku ikkuna- ja ovikauppias alko asiaansa esitteleen. Onneksi ei ollu kättä pitenpää eteisessä olis tullu varmaan pahoinpitely syyte ja putkareissu meikäläiselle, sen verran alko kiehuttaan.
Pitänee vissiin oveen laittaa:" Kaupustelu ja kerjääminen kielletty" kyltti, jos se auttais?
Sori vaan trullit ja pääsiäisnoidat, se ei koske teitä vaikka sellainen ovalla sattuisi olemaan.

21

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roppari

      Takajärven alueella pyöriny kans näitä ovelta ovelle kauppiaita. Itsellä valvontakamera joten näen kuka siellä oven takana kelloa soittelee.
      Laita sieki, niin ei tarvi tressata.

    • Tuputtaminen ja ovelta ovelle kaupustelu ei ole tätä päivää eikä asiakasta kunnioittavaa. Samaan kategoriaan kuuluu myös puhelinmyynti, jonka toivoisin myös vähenevän kaikilta aloilta.
      Uskoisin että jokainen järkevä ihminen osaa kyllä itse päättää milloin on minkäkin remontin, tai laitteen uusinnan aika. Ja eihän se taloudellinenkaan tilanne aina ole suotuisa, vaikka jotain kotitalousvähennystä verotukseen saisikin.
      Lisäksi nämä rempan tekijä firmat työntekijöineen ovat toispaikkakuntalaisia ja ehkäpä osa jopa ulkomaalaisia, näin ollen raha ja verotulot karkaa muualle.
      Miltei jokaiseen hommaan löytyy joku luotettava ja jopa halvenpi firma omalta paikkakunnalta, jonka kanssa voi sitten paljon helpompi asioida mahdollisten takuu-ja muiden ongelmien sattuessa.
      Suosi ja suosittele paikkakuntasi osaajia.

    • Puhelinmyyjälle

      voi antaa aikaa jorista omia tarinoitaan. Eilen viimeksi soitti lehtimyyjä. Olin autolla parkissa ja lehtimyyjä soitti. Vastasin fiksuna ihmisenä puheluun. Kuulin mitä asia koskee, ja kehotin soittajaa kertomaan asiansa. Kai se kertoi, en tiedä, sillä nakkasin puhelimen sulkematta sitä auton koteloon. Eipä pajattanu enää kun kuuntelin muutaman minuutin kuluttua.
      Sama pätee kotona. Laita puhelin vaikka pöydälle sulkematta ja anna soittajan jatkaa myyntipuhettaan. Kyllä se joskus sen lopettaa.

    • Voihan sille soittajalle myyvä itekki vaikka mitä. Ei aina tarvihe ostaa. OOn kaupannu antiikkista autoo jossa on vaan renkaat ja akselit jälellä. 50000€ vaan eivät osta. Ovat saaneet tinkata kun olen ottanut pois akselit.s.illon on vaan maksanu 49999€. Ovat laittanett puhelimen kiinni aina. Kokeilkaapa tekin.

    • Häirinnälleseis

      Jouduimme viime syksynä tähän puhelinhäirintään. Meillä on molemmilla salaiset numerot. En tiedä, mistä nämä numerot levisi (10 v) saimme olla rauhassa. Toisinaan tuli jopa 4 puhelua päivässä. Tein markkinoinninkiellon ja siitä huolimatta on tullut näitä puheluita. Trafi ja väestörekisterikeskus myy kuulemma näitä osoitteita ja numeroita. Yksikin "koulukiusattujen tuki" kauppasi jotain lehteä. Kerroin, etten osta ja kyselin vähän, ihan oli aluksi asiallinen. Kerroin olevani eläkeläinen, eikä rahani riitä kaikkeen "hyvään". Sitten kerroin, että minulla on markkinointikielto, joka minun olisi pitänyt kuulemma kertoa heti. Sitten kaupustelija saikin vähän herneen nenäänsä. Olen saanut ohjeen, että kysyä tuote ja kuka kauppaa voin reklamoida telemarkkinointikieltoon ja he ovat yhteydessä tietosuojavaltuutettuun. Saavat huomautuksen, jopa sakon näistä jutuista. Moneen puheluun emme ole edes ehtineet vastata. Yksikin kauppasi ovia tai ikkunoita ja kun kyselin oli aika tarkat tiedot meistä, missä asumme ja keitä olemme. Aika kuvottavaa!

      • Näinon-

        Trafin sivuilla voi tehdä eston etteivät luovuta tietoja.


      • häirinnälleseis

        Niin on tehtykin, mutta mistä lähti numeromme kiertoon, kun olivat 10 v salaiset, eikä soittoja tullut! Sehän se on ollut ihmetyksen aihe!


    • nitrojaperkele

      Minä kauppasin lehenmyyjälle yhen talaven ajettuja talvirenkaita. Alako kätiseen että mitä hän niillä tekee. Sanoin etten minäkään tarvi sinun lehteä. Siihen loppui keskustelu.

      • Jutsiin nuin pittää tehä. Jos ei tuu kauppoja niin ei tuu. Huomena on taas se IHANA kesäaika.Hurraaaaaaa! Siirrellään kelloja paikasta toiseen.


    • nitrojaperkele

      Sannoin minä yhelle lehtikauppiaalle että oisko tuoreita siikoja myytävänä. Sanoi ettei ole siikoja mutta pakkasessa on ahvenia. Sanoin etten minä ahvenia nyt tartte ja jutustelu loppui siihen. Aurinkokellon siirrän vasta huomenna kesäaikaan kun se kuulemma huomenna näkkyypi.

      • Jaksakko kantaa kauaskin sen aurinkokellon?


      • Keminpotkupalloilija

        Pitääkö kellohame siirtää kesäaikaan?


      • Keminpotkupalloilija

        Aurinkokellon siirtäminen voisikin olla vaikeata kello 3 yöllä.


      • Keminpotkupalloilija

        Aurinko paistaa vielä.ja aika valoisaa


      • Keminpotkupalloilija kirjoitti:

        Pitääkö kellohame siirtää kesäaikaan?

        Kellohammeen helemat lekkuu aina ajassa. ne siirtyvät kun jalakoja likuttellee.


    • fiksuakäytöstä

      Töitähän ne puhelinmyyjät vain tekevät, kovaa luontoa vaativaa vieläpä, ei sillä helposti leipä irtoa.
      Sitä voi sanoa ihan kohteliaastikin, että ei osta mitään ja toivottaa hyvää päivää puhelinmyyjälle.
      Ei se kohteliaisuus mitään maksa.

      • Eihän se kohteliaisuus. On loppunu soitot kun oon ollu epäkohtelias kunnolla. Ihan tässä kaipaa niitä soittoja jotta saapi jollekkin keljuilla.


    • poinkijo

      Tossa kävi kaksi eräpäivän ylittänyttä rouvaa kaupustelemassa taivaspaikkaa. Olisin ostanut, jos tarjolla olisi ollut 7 neitsyttä kaupan päälle.

    • nitrojaperkele

      Jos minä tarvin jotain niin menen kauppaan ja ostan. Ei sitä tarvi jonkun puhelimella kysellä!

      • Jos kauppaavat puhelimella kaljaa sinulle niin ei tarvihe rämpiä kauppaan sohjossa.


    • nitrojaperkele

      En juo kaljaa!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe