Kristitty.net pitää helluntailaisia lakihenkisinä, kun vaativat uskovien kastetta. Hänen mielestä poikalapsen ympärileikkaus on sama asia kuin kaste. Jumala kuulemma ei vaadi kastetta pelastuakseen.
"Mutta aivan niin kuin ympärileikkauksessa juutalainen vauva liitetään Israeliin, samoin kasteessa meidät liitetään Jumalan perheeseen, eikä se vaadi sinulta itseltäsi mitään. Helluntailaiset ovat lakiuskonnon orjuudessa, pitää tehdä sitä ja tätä, sinun itse täytyy tehdä niin ja näin. He eivät ymmärrä, että pelastus on yksin armosta ilman mitään sinun omia tekojasi tai saavutuksia. Kaste on helluntailaisille kuuliaisuuden, eli ulkokultaisuuden mittari. Mitään sellaista Jumala ei meiltä vaadi."
Kristitty.net väittää, että kaste ja ympärileikkaus on sama asia. Näin hän vastasi, kun hänelle kerrottiin, ettei kaste ja ympärileikkaus ole sama asia.
"Ei mitään tekemistä? Ympärileikkauksella meidät liitetään Israeliin, Jumalan pyhään perheeseen. Ne ovat tismalleen sama asia. Vanhassa liitossa oli ympärileikkaus ja uudessa liitossa kaste. Kaste on silkkaa Jumalan armoa, eikä Jumala siinä kysy sinulta yhtään mitään. "
Hän uskoo, että Martti Luther oli hyvä tyyppi, joka tiesi, ettei keneltäkään voi vaatia kastetta.
"Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että lasta ei voi kastaa? Uskovien upotuskaste sopii lakihenkisille ja ulkokultaisille helluntailaisille, jotka kerskaavat omista teoistaan. Me "luterilaiset" ymmärrämme, että Jumalan armo ei vaadi meiltä yhtään mitään. "
"Te ette ymmärrä mitä tarkoittaa pelastus yksin armosta. Jumalan armo ei riitä teille. Uskovien helluntailaisten upotuskaste sopii kuin nyrkki silmään ulkokultaisille lakihenkisille fariseuksille."
Tämän uskomattoman keskustelun voi käydä lukemassa tästä kohtaa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15228609/kristitty-netin-murhaava-uskonto-#comment-93269632
Kristitty.net vastustaa helluntailaisten kastetta
137
1383
Vastaukset
- eikös.näin
Laitetaan vielä yksi naula Kristitty.netin laatikkoon kiinni. Hän totesi keskustelun lopulla tällaistakin:
"Te ette ymmärrä mitä tarkoittaa pelastus yksin armosta. Jumalan armo ei riitä teille. Uskovien helluntailaisten upotuskaste sopii kuin nyrkki silmään ulkokultaisille lakihenkisille fariseuksille. " Juuri näin asia on ja Aamen. Helluntailaiset eivät ymmärrä Jumalan armoa, vaan yrittävät omilla ulkoisilla teoillaan itse ansaita pelastusta.
- seurakunnasta
Uskon tunnustaminen ja Jumalan käskyjen noudattaminen on ulkoinen teko, kuten on kasteen ottaminen. Ehdotatko, ettemme saa vaatia kastetta?
- lepoaKristuksessa
Halu tehdä kaste tavalla, minkä uskoo Jumalan tahdoksi, on varmaan Jumalan tahdon mukaista. Kasteeseen liittyy hämmentäviä tekijöitä ""alkuseurakuntaan" verrattuna, koska vuosien saatossa käytäntöjä on vaihdeltu yms. On hyvä tehdä omantunnon mukaan. Kaste ei aina ole käytännössä edes mahdollinen, joten kiihkoilemalla kastetavasta ei saa tehdä pelastuskysymystä. Sabatin ät myöskään ole pelastuskysymyksiä. Omantunnonkysymyksiä ne ovat ja kuuluvat jokaisen uskovan elämään. Jeesus Kristus/Jumala on kuitenkin se ykkösasia ja siitä kaikki lähtee. Jos uskomme väljähtyy, alkaa hengellisestä elämästämme tipahdella myös ulkonaisia merkkejä vähemmäksi ja vähemmäksi. Ensin usko, rakkaus ja pelastus Jeesuksessa ja siitä seuraavat sitten teot, joissa olemme ahkeria, jos uskomme on tervettä..iloa rauhaa Pyhässä Hengessä. Silloin ikäänkuin levossa ymmärrämme Jumalan tahdon kaikissa hengellisen elämän kysymyksissä, eikä lakihenkisyyteen lipsahdeta.
- lepoaKristuksessa
Koneenkäyttöön liittyvien ongelmien takia Sabatin (lepopäivän) yhteydessä piti ola maininta rahallisesta uhraamisesta seurakunnalle ja hengellisille järjestöille yms.
lepoaKristuksessa kirjoitti:
Halu tehdä kaste tavalla, minkä uskoo Jumalan tahdoksi, on varmaan Jumalan tahdon mukaista. Kasteeseen liittyy hämmentäviä tekijöitä ""alkuseurakuntaan" verrattuna, koska vuosien saatossa käytäntöjä on vaihdeltu yms. On hyvä tehdä omantunnon mukaan. Kaste ei aina ole käytännössä edes mahdollinen, joten kiihkoilemalla kastetavasta ei saa tehdä pelastuskysymystä. Sabatin ät myöskään ole pelastuskysymyksiä. Omantunnonkysymyksiä ne ovat ja kuuluvat jokaisen uskovan elämään. Jeesus Kristus/Jumala on kuitenkin se ykkösasia ja siitä kaikki lähtee. Jos uskomme väljähtyy, alkaa hengellisestä elämästämme tipahdella myös ulkonaisia merkkejä vähemmäksi ja vähemmäksi. Ensin usko, rakkaus ja pelastus Jeesuksessa ja siitä seuraavat sitten teot, joissa olemme ahkeria, jos uskomme on tervettä..iloa rauhaa Pyhässä Hengessä. Silloin ikäänkuin levossa ymmärrämme Jumalan tahdon kaikissa hengellisen elämän kysymyksissä, eikä lakihenkisyyteen lipsahdeta.
Sapatti tai kaste eivät ole omantunnon kysymyksiä, vaan molemmista on Raamatussa suora käsky.
Liikuttavaa kuinka tiukasti helluntailaiset pitävät kiinni oikeaoppisesta raamatunmukaisesta upotuskasteesta, mutta vähät välittävät Jumalan käskyistä. Lakia kyllä saa rikkoa mielin määrin, kunhan vain on oikeaoppisesti kastettu upotuskasteella, niin varmasti pelastuu.
- seurakunnasta
Tee ensin itse parannus.
- E.L.T.O
Kukan hellari on sanonut, että oikeaoppisesti vedessä kastettu varmasti pelastuu? Oletko keksinyt tämä väitteen ihan itse loukataksesi helluntailaisia?
E.L.T.O kirjoitti:
Kukan hellari on sanonut, että oikeaoppisesti vedessä kastettu varmasti pelastuu? Oletko keksinyt tämä väitteen ihan itse loukataksesi helluntailaisia?
Näinhän tällä palstalla jatkuvasti opetetaan. Ei hyväksytä Jumalan armoa vaan turvaudutaan omiin lain tekoihin.
- E.L.T.O
Kristitty.net kirjoitti:
Näinhän tällä palstalla jatkuvasti opetetaan. Ei hyväksytä Jumalan armoa vaan turvaudutaan omiin lain tekoihin.
Minun mielestä sellaista ei opeteta tällä palstalla. Väitteesi oli siis sinun tahallaan laatima valhe.
- kopiokone
Kastettavan on tunnustettava Jeesus Kristus Jumalan Pojaksi, muuten uskontunnustuksen puute on este kastamiselle. Tämä on selvästi sanottu, mutta esim. Johannes Kastajan toiminta antaa saman suuntaista esimerkkiä. Hän ei kastanut, ellei ollut ensin tunnustanut syntejään. Kasteen tarkoitus on antaa hyvä omatunto siitä, että tunnustetut synnit on annettu anteeksi Jeesuksen Kristuksen nimessä. Lapsen kastaminen ei vastaa Raamatun opetusta siitä, mikä on kastamisen tarkoitus.
Ap.t 8:36-38: Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.Kun minut kastettiin, minulta ei kysytty mitään uskontunnustusta. Jumala ei vaatinut minulta mitään. Ei kysytty mitään. Ei tarvinnut vastata mitään. Se oli silkkaa armoa, mutta armo ei kelpaa helluntailaisille.
- näin.se.on
Kristitty.net kirjoitti:
Kun minut kastettiin, minulta ei kysytty mitään uskontunnustusta. Jumala ei vaatinut minulta mitään. Ei kysytty mitään. Ei tarvinnut vastata mitään. Se oli silkkaa armoa, mutta armo ei kelpaa helluntailaisille.
Sinua ei ole kastettu ollenkaan, jos luterilainen pappi on sinut valellut sinun pääsi lapsena.
näin.se.on kirjoitti:
Sinua ei ole kastettu ollenkaan, jos luterilainen pappi on sinut valellut sinun pääsi lapsena.
Eikö Jumalan armo ole rajaton? Eikö Jeesus sanonut, että antakaa lasten tulla minun luokseni? Jumalan armoko vaatisi meiltä jonkin opin ja uskontunnustuksen kuulustelua?
- kirjoitukset
Kristitty.net kirjoitti:
Eikö Jumalan armo ole rajaton? Eikö Jeesus sanonut, että antakaa lasten tulla minun luokseni? Jumalan armoko vaatisi meiltä jonkin opin ja uskontunnustuksen kuulustelua?
Jeesus sanoi, että antakaa lasten tullaa minun luokseni, muttei käskenyt heitä kastamaan vaan ainoastaan siunaamaan. Luterilaisen kirkon katekismus selittää lasten kastamisen myös tällä kohdalla ja muillakin tavoilla, millä ei ole mitään tekemistä Jumalan Sanan kanssa. Eikä voikaan olla, koska luterilaisen kirkon kaste on kopioitu katolisesta kirkosta, mikä ei nyt koskaan tee juuri mitään oikein.
kirjoitukset kirjoitti:
Jeesus sanoi, että antakaa lasten tullaa minun luokseni, muttei käskenyt heitä kastamaan vaan ainoastaan siunaamaan. Luterilaisen kirkon katekismus selittää lasten kastamisen myös tällä kohdalla ja muillakin tavoilla, millä ei ole mitään tekemistä Jumalan Sanan kanssa. Eikä voikaan olla, koska luterilaisen kirkon kaste on kopioitu katolisesta kirkosta, mikä ei nyt koskaan tee juuri mitään oikein.
Vastaa tähän, vaatiiko Jumalan armo meiltä jotakin omia tekoja?
- mot.-
Kristitty.net kirjoitti:
Jeesuksen armo on suuri pienille lapsille. Kastamattomat pienet lapset pelastuvat kuollessaan aina taivaaseen riippumatta siitä, oliko heitä kastettu vai ei. Niin kävi myös Daavidin pojalle, joka kuoli seitsemän päivän ikäisenä ennen ympärileikkausta.
mot.- kirjoitti:
Jeesuksen armo on suuri pienille lapsille. Kastamattomat pienet lapset pelastuvat kuollessaan aina taivaaseen riippumatta siitä, oliko heitä kastettu vai ei. Niin kävi myös Daavidin pojalle, joka kuoli seitsemän päivän ikäisenä ennen ympärileikkausta.
Missä kohtaa Raamattua kerrotaan Daavidin pojasta, joka pelastui taivaaseen ennen kuin hänet ympärileikattiin?
- kirjoitukset
Kristitty.net kirjoitti:
Vastaa tähän, vaatiiko Jumalan armo meiltä jotakin omia tekoja?
Kyllä vaatii mm. että tunnustat suullasi uskosi. Sehän on ulkoinen teko. Ilman tätä ulkoista tekoa ei ole mitään pelastusta.
Jaak 2:24:Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. kirjoitukset kirjoitti:
Kyllä vaatii mm. että tunnustat suullasi uskosi. Sehän on ulkoinen teko. Ilman tätä ulkoista tekoa ei ole mitään pelastusta.
Jaak 2:24:Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.Sitähän minä olen koko ajan sanonut, että helluntailaisuus on omia tekoja korostava uskonto. Ei riitä että on lapsena kastettu, pitää itse kömpiä omin voimin taivaaseen upottautumalla itse kastealtaaseen. Jumalan armoa te ette tunne. Vaaditaan tekoja ja omia suorituksia.
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja- ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." (Ef. 2:8,9)- kirjoitukset
Kristitty.net kirjoitti:
Sitähän minä olen koko ajan sanonut, että helluntailaisuus on omia tekoja korostava uskonto. Ei riitä että on lapsena kastettu, pitää itse kömpiä omin voimin taivaaseen upottautumalla itse kastealtaaseen. Jumalan armoa te ette tunne. Vaaditaan tekoja ja omia suorituksia.
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja- ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." (Ef. 2:8,9)Et kommentoinut yhtään tätä jaetta.
Jaak 2:24:Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. - kirjoitukset
Kristitty.net kirjoitti:
Missä kohtaa Raamattua kerrotaan Daavidin pojasta, joka pelastui taivaaseen ennen kuin hänet ympärileikattiin?
Daavid tiesi näkevänsä kuolleen poikansa aikanaan taivaassa.
2 Sam 12:23 Miksi nyt enää paastoaisin, kun hän on kuollut? Voinko saada hänet takaisin elämään? Minä menen aikanaan hänen luokseen, mutta hän ei voi palata minun luokseni." - mxzb
Kristitty.net kirjoitti:
Sitähän minä olen koko ajan sanonut, että helluntailaisuus on omia tekoja korostava uskonto. Ei riitä että on lapsena kastettu, pitää itse kömpiä omin voimin taivaaseen upottautumalla itse kastealtaaseen. Jumalan armoa te ette tunne. Vaaditaan tekoja ja omia suorituksia.
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja- ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." (Ef. 2:8,9)Sinä herjaat Jeesusta ja lyöt lokaan Jeesuksen antaman käskyn.
- armotonta
Kristitty.net kirjoitti:
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja- ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." (Ef. 2:8,9)Luterilainen "armo" tarvitsee vanhempien ja kummien tekoja! Mitä se sellainen armo on?
Vauvan pelastuminen riippuu vanhempien teoista. Tuohan on ARMOTTOMUUTTA!!!
Luterilaisuus 0n vanhempien tekoja korostava uskonto. armotonta kirjoitti:
Luterilainen "armo" tarvitsee vanhempien ja kummien tekoja! Mitä se sellainen armo on?
Luterilaisuus 0n vanhempien tekoja korostava uskonto.Ei ole, vaan se on silkkaa ja puhdasta Jumalan armoa. Helluntailaisuus vaatii ja korostaa omia tekoja ja omia saavutuksia. Luterilainen näkemys korostaa yksin Kristuksen armoa. Kaste on lahja, eikä se vaadi mitään omia suorituksia. Sinun ei itse tarvitse kiivetä kastealtaaseen. Se on täydellistä armoa.
Silti täytyy sanoa, että minä olen entinen luterilainen, en allekirjoita kaikkea mitä luterilaiset ja varsinkin Luther ovat opettaneet.- kirjoitukset
Kristitty.net kirjoitti:
Ei ole, vaan se on silkkaa ja puhdasta Jumalan armoa. Helluntailaisuus vaatii ja korostaa omia tekoja ja omia saavutuksia. Luterilainen näkemys korostaa yksin Kristuksen armoa. Kaste on lahja, eikä se vaadi mitään omia suorituksia. Sinun ei itse tarvitse kiivetä kastealtaaseen. Se on täydellistä armoa.
Silti täytyy sanoa, että minä olen entinen luterilainen, en allekirjoita kaikkea mitä luterilaiset ja varsinkin Luther ovat opettaneet.Lutherin opit ovat soopaa. Sola fide, yksin armosta ei ole Raamatun mukainen oppi. Tässä pari jaetta, jotka osoittavat, että Lutherin ja Kristitty.netin opit ovat jumalattomat. Et ole vieläkään kommentoinut näitä:
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Jaak 2:24:Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. kirjoitukset kirjoitti:
Lutherin opit ovat soopaa. Sola fide, yksin armosta ei ole Raamatun mukainen oppi. Tässä pari jaetta, jotka osoittavat, että Lutherin ja Kristitty.netin opit ovat jumalattomat. Et ole vieläkään kommentoinut näitä:
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Jaak 2:24:Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella."Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja- ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." (Ef. 2:8,9)
Raamattu siis todistaa, että meidät on pelastettu uskon kautta, se on Jumalan lahja, ei tekojen kautta. Miten siis tulisi ymmärtää Room. 2:13 tai Jaak. 2:24? Raamatussa on paradokseja, näennäisiä ristiriitoja.
Mitä tuo siis tarkoittaa, että vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka noudattavat lakia? No, se tarkoittaa sitä, että jos me rakastamme Jeesusta, pidämme Jumalan käskyt (Joh. 14:15; 1. Joh. 5:3). Johannes kirjoittaa, että yksikään Jumalan lapsi ei tee syntiä (1. Joh. 5:18). Me siis tunnistamme uskovat siitä, että he noudattavat lakia. Tälläkin foorumilla on niitä, jotka opettavat että laki on kumottu, että armon alla saa tehdä syntiä, kuten saviseutulainen. Raamattu romuttaa tämän opin, yksikään pyhä ei tee syntiä, vaan noudattaa lakia. Paavali kirjoittaa suoraan, että armon alla emme saa tehdä syntiä (Room. 6:15).
Mutta pelastus on yksin armosta, me emme omin voimin pelastu, toisin kuin helluntailaiset opettavat. Pelastus on yksin Jumalan armosta, eivätkä mitkään omat tekomme vaikuta siihen pätkääkään. Mutta jos me rakastamme Jeesusta, pidämme Jumalan käskyt. Vanhurskas noudattaa lakia, ei pelastuakseen, vaan koska hän rakastaa Jeesusta.
Tällä foorumilla on kahdenlaista harhaoppia, on niitä jotka opettavat että saa tehdä syntiä ja että ollakseen armon alla on tahallaan rikottava Jumalan käskyjä. Ja sitten on niitä, jotka opettavat että omin teoin pelastuu, että pelastuakseen on itse kivuttava kastealtaaseen. Raamattu romuttaa kummankin harhaopin.
Kaste on Jumalan lahja. Siinä ei kastettavalta kysytä yhtään mitään. Se on silkkaa Jumalan ansaitsematonta armoa.- riittäjohöpinäsi
Kristitty.net kirjoitti:
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja- ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." (Ef. 2:8,9)
Raamattu siis todistaa, että meidät on pelastettu uskon kautta, se on Jumalan lahja, ei tekojen kautta. Miten siis tulisi ymmärtää Room. 2:13 tai Jaak. 2:24? Raamatussa on paradokseja, näennäisiä ristiriitoja.
Mitä tuo siis tarkoittaa, että vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka noudattavat lakia? No, se tarkoittaa sitä, että jos me rakastamme Jeesusta, pidämme Jumalan käskyt (Joh. 14:15; 1. Joh. 5:3). Johannes kirjoittaa, että yksikään Jumalan lapsi ei tee syntiä (1. Joh. 5:18). Me siis tunnistamme uskovat siitä, että he noudattavat lakia. Tälläkin foorumilla on niitä, jotka opettavat että laki on kumottu, että armon alla saa tehdä syntiä, kuten saviseutulainen. Raamattu romuttaa tämän opin, yksikään pyhä ei tee syntiä, vaan noudattaa lakia. Paavali kirjoittaa suoraan, että armon alla emme saa tehdä syntiä (Room. 6:15).
Mutta pelastus on yksin armosta, me emme omin voimin pelastu, toisin kuin helluntailaiset opettavat. Pelastus on yksin Jumalan armosta, eivätkä mitkään omat tekomme vaikuta siihen pätkääkään. Mutta jos me rakastamme Jeesusta, pidämme Jumalan käskyt. Vanhurskas noudattaa lakia, ei pelastuakseen, vaan koska hän rakastaa Jeesusta.
Tällä foorumilla on kahdenlaista harhaoppia, on niitä jotka opettavat että saa tehdä syntiä ja että ollakseen armon alla on tahallaan rikottava Jumalan käskyjä. Ja sitten on niitä, jotka opettavat että omin teoin pelastuu, että pelastuakseen on itse kivuttava kastealtaaseen. Raamattu romuttaa kummankin harhaopin.
Kaste on Jumalan lahja. Siinä ei kastettavalta kysytä yhtään mitään. Se on silkkaa Jumalan ansaitsematonta armoa.voi herraisä mikä umpisokea lausunto !
- armotonta
Kristitty.net kirjoitti:
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja- ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." (Ef. 2:8,9)
Kaste on Jumalan lahja. Siinä ei kastettavalta kysytä yhtään mitään. Se on silkkaa Jumalan ansaitsematonta armoa.Luterilainen "armo" tarvitsee vanhempien ja kummien tekoja! Mitä se sellainen armo on?
Luterilaisuus 0n vanhempien tekoja korostava uskonto. armotonta kirjoitti:
Luterilainen "armo" tarvitsee vanhempien ja kummien tekoja! Mitä se sellainen armo on?
Luterilaisuus 0n vanhempien tekoja korostava uskonto.Höpö höpö. Vanhempien ja kummien teko on puhdasta Jumalan armoa. Siinä ei kastetulta kysytä yhtään mitään. Jumala pelastaa meidät yksin armosta.
- klnb
Kristitty.net kirjoitti:
Höpö höpö. Vanhempien ja kummien teko on puhdasta Jumalan armoa. Siinä ei kastetulta kysytä yhtään mitään. Jumala pelastaa meidät yksin armosta.
Arvoisa helluntaikansa. Kuten huomaatte, meidän keskuuteemme on luikerrellut mies, jolla on jo kauan sitten luettu tuomio. Mies joka tekee hommia valkeuden enkelille. Hän on Kristitty.net.
- kirjoitukset
klnb kirjoitti:
Arvoisa helluntaikansa. Kuten huomaatte, meidän keskuuteemme on luikerrellut mies, jolla on jo kauan sitten luettu tuomio. Mies joka tekee hommia valkeuden enkelille. Hän on Kristitty.net.
Kristitty.net kirjoitti: -Pelastus on yksin Jumalan armosta, eivätkä mitkään omat tekomme vaikuta siihen pätkääkään.
Raamattu sanoo toisin. Teot vaikuttavat pelastumiseen. Vain ne jotka, TEKEVÄT jumalan tahdon pelastuvat. Siis kuten osoitan, Kristitty.net on kavaltaja ja luterilaisen valheen puhuja.
Jaak 2:24:Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
Mt 5:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka TEKEE minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden TEKIJÄT'. - krititty.netille
Kristitty.net kirjoitti:
Kun minut kastettiin, minulta ei kysytty mitään uskontunnustusta. Jumala ei vaatinut minulta mitään. Ei kysytty mitään. Ei tarvinnut vastata mitään. Se oli silkkaa armoa, mutta armo ei kelpaa helluntailaisille.
kristitty.net. nyt löit kirveesi kiveen ja aivan siksi, että olet rakastunut muotojumaliseen Martti- uskontoon, joka juuri vainosi juutalaisia, eli oli jihadi- uskossa.
Ihmeellisesti rinnastat uskovaisuuden ja luterilaisen lapsikasteen eli se on sinulle hapate, mikä pitäisi perata pois.
Jos mietit näitä juutalaisia - ps. veljeni appiukko oli juutalainen, mainittakoon tähän.
Niin tuo kansa- jolle Herra antoi lakinsa, olivat Ilmestysmajan ympärillä leiriytyneenä sukukunnittain ja katselivat tuota ilmestysmajan kankaita eri suunnilta.
Heille toden totta jo vanhempain elämä oli kirjoitusten oppimista ja elämää tuon Ilmestysmajan ympärillä ja siihen on ok. tuo ympärileikkaus - lihaan.
Eli ympärileikkaus on hyvä käsitellä todella, mitä se merkitsee.
Eli mitenkään ei voida rinnastaa pakanallista Marttia muotouskonnollisesti tuon Ilmestysmajan ympärille, jonka käsistä vuotaa juutalainen veri.
Ei sen uskon harhaista lapsikastemantraakaan kannata kantaa Herran alttarille, sillä se tuli - mikä siinä lampussa palaa- on harhaa.
Juuri vääränlampun sytyttäjät Jumala vanhanliiton, aikana tuhosi alttarilla ja ne lamput taottiin opiksi ja ojennuksesi meillekin, jotka lopunaikaa eletään.
Eli älä kristitty.net kanna luterilaista lapsikastelamppuasi tähän Jumalanvaltakunnan kenttään tuomaan mitään harhavalkeutta.
Tässä asiassasi olet hieman eksyksissä.
Mietipä kastetta hieman laajemmin. Katso Nooaa - vanhurskauden saarnamiestä.
Rakensi kuivalle arkkia, ei satanut, ja pilkkalaulut, sekä väkivaltaisuus rehotti.
Montako pelastui arkissa?
Moniko hukkui.
Kasteen raamattuun muistiinmerkitty opetus ja oppi on hieman laajempi, mitä haluat lukea ja tavallaan mittaat helluntalaisia tuossa mitassa ja luet tuomiota raamattua kohti.
Mitassa puolustat Marttia, sekä tuomitset helluntailaisuutta.
Huomaatko inhimillisen mittasi ja raamatun opetuksen, että millä mittaat, sillä sinut mitataan.
En nyt puolusta helluntalaiskastetta, ovathan he ulkoistaneet puhumaan ulkopuolella ovien. Mutta kaste, se todella on raamattuun muistiinmerkitty siinä, että niin hoviherra kastettiin uskonkautta. Se kuvasi hänelle juuri sitäkin, että tuo Nooan tuomio oli oikea. Vanha-aadam on kuoleman oma - synnin tähden ja vain Jumalan pelastussanoma on tosi ja pelastava arkki.
Se julistaa sitä. Luterilainen lapsikaste on paremminkin nimenanto- meidän pakanallisen uskontojen oppikirjoissa ja näkemyksissä, jossa kirkonalttareilla eletään Jumalan edessä kauheuksienkin syntiopetuksissa.
Se, että jotkut papit ovat uskomassa Jeesukseen, niin Pyhä Henki olkoon opettajana viemässä eteenpäin.
Ja ei helluntalaisena, vaan Herran opetuslapsena - kastoin pyynnöstä evl. kirkon työntekijän, koska hän itse oli lukenut ja ymmärtänyt kasteen merkityksen.
Hän pyysi, että voisinko kastaa hänet. Siinä matkalla kastoin hänet erään järven rannalla.
Siinä olimme Luoja-Jumalan edessä. Myös sapatti-asiat oli hänelle selvät, jos sitä halusit tietää. Kirjoitukset olivat senkin avanneet hänelle. Hän seuraa Jeesusta.
Siksi kaste - se on joillekin hukuttava, toisille pelastava. Siis usko ratkaisee, onko arkin sisällä, tai ulkona.
Egyptiläisetkin hukkuivat, sitäkin voi muistella. Raamattuun on muistiinmerkitty opiksi asioita. Siksi kirjoitusten valossa olen hyjännyt muotomenoist kirkot Suomessa, vieläpä nähden, että Martti/katoliset ovat hapattaneet siionin. Tämän siionin varaan ei kannata peruskiviä laskea.
kirjoitusterveisiä Kortteentien.Matti - täällä.Jumalanhullu
Kristitty.net kirjoitti:
Kaste on Jumalan lahja. Siinä ei kastettavalta kysytä yhtään mitään. Se on silkkaa Jumalan ansaitsematonta armoa.Kuulehan "kristitty.net":
Raamatussa ei ole lapsikastetta, eikä aikuiskastetta, eikä helleuntailaisten kastetta, silellä on vaan uskovana kasteen ottamisen ilmoitus..
Kehotan sinua menemään Raanattusi ääreen ja lukemaan, mitä kasteesta on kirjoitettu, mitä Raamattu opettaa.
Kaste kuuluu vain uskonsa Jeesukseen Kristukseen tunnustaneille, lapsi ei ymmärtämättömänä ja puhumattomana voi uskoaan ilmaista.
Lapsikaste / uskovien kaste ei pelastusta tuo. Pelastus on yksin armosta, uskon kautta Jeesukseen, ei kasteen kautta. Kaste ei lahjoita mitään, ei välitä Jumalan armoa.
Kun Jeesus sanoi, " että sallikaa lasten tulle Minun tyköni...", asiayhteys ei puhu mitään kastamisesta. Turhaan vertaat tuohonkaan sanaan lapsikastetta puolustaessasi.
Sinä luet Raamattua, kuin piru itse.
Raamatunselityksiäsi lukiessa voidaan samalla mallillasi tehdä tällaista:
Juudas hirtti itsensä, Jeesus sanoi, mene ja tee sinä samoin ja minkä teet, tee se pian.
Helluntailaisilla ei ole omaa oppia, vaan näkyvät lukeneen Raamatun, toisin, kuin sinä.
Vetelet Raamatunpaikkoja irti asiayhteydestään ja koetat rakentaa sen perusteella harhaista lapsikasteoppia ja hapatat koko asian.
Lapsikasteoppi on paha hapatus ja juoksuttaa sieluja helvettiin.
Tee siis parannus ja usko evankeliumi.
t. Jumalanhullu
- kopiokone
Kasteen tarkoitus ei ole liittää uskovaa mihinkään kirkkokuntaan. Upotuskasteen tarkoitus on pestä synnit pois. Sillä ei ole mitään tekemistä ympärileikkauksen kanssa.
Uskovien upotuskaste on hyvin merkittävä Jeesuksen käsky. Sen laiminlyönti voi hyvinkin tarkoittaa tuomiota, koska Jeesus edellytti sitä pelastuakseen. Pietarikin opetti, että upotuskasteessa toteutuu uskon mukainen syntien anteeksianto.
Mark 16:15,16: Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ap.t 2:38: Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.Liikuttavaa, kuinka helluntailaiset pitävät kiinni tästä yhdestä käskystä, mutta kaikkia muita käskyjä saa vapaasti rikkoa.
- kopiokone.rikki
1. Piet. 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
Hepr. 9:22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
Vain Veri pesee syntejä, EI VESI ! - mbvc
kopiokone.rikki kirjoitti:
1. Piet. 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
Hepr. 9:22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
Vain Veri pesee syntejä, EI VESI !Monia asioita vaaditaan pelastukseen. Raamattu ilmoittaa, että sinun on otettava uskovien upotuskaste, että voit saada syntisi anteeksi. Vesi on upotuskasteessa pesevän veren vertauskuva.
Mark 16:15,16: Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ap.t 2:38: Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. - hoh.hoijjjjaaa
Kristitty.net kirjoitti:
Liikuttavaa, kuinka helluntailaiset pitävät kiinni tästä yhdestä käskystä, mutta kaikkia muita käskyjä saa vapaasti rikkoa.
# Liikuttavaa, kuinka helluntailaiset pitävät kiinni tästä yhdestä käskystä, mutta kaikkia muita käskyjä saa vapaasti rikkoa. #
- mitä höpiset>?
Minä tunne hellarien opin, se perustuu Raamattuun.
Sinä et tunne Raamattua, etkä Helluntaireurakunnan toimintaa lainkaa ja koetat kiemurrella omine harhoinesi palstoilla ja syytät Jumalan omia oman harhaisen käsityksesi pohjalta, et perusta paljoakaan Raamattuun.
tee siis parannus ja usko evankeliumi
t. Jumalanhullu hoh.hoijjjjaaa kirjoitti:
# Liikuttavaa, kuinka helluntailaiset pitävät kiinni tästä yhdestä käskystä, mutta kaikkia muita käskyjä saa vapaasti rikkoa. #
- mitä höpiset>?
Minä tunne hellarien opin, se perustuu Raamattuun.
Sinä et tunne Raamattua, etkä Helluntaireurakunnan toimintaa lainkaa ja koetat kiemurrella omine harhoinesi palstoilla ja syytät Jumalan omia oman harhaisen käsityksesi pohjalta, et perusta paljoakaan Raamattuun.
tee siis parannus ja usko evankeliumi
t. JumalanhulluHelluntailaiset opettavat, että kymmenestä käskystä neljättä käskyä saa aivan vapaasti rikkoa, mutta pitävät kastekäskystä kynsin hampain kiinni. Eikö se ole hieman omituista?
- Laskuntulos
Kristitty.net on sekaisin, joka on seuraus hänen itsensä kehittelemästä sairaasta uskonnosta.
Hänellä on kuulema sydämessään Toora (viisi Mooseksen kirjaa), mutta sieltäkään ei tule kuin sekoilevia ohjeita! Hän on kävelevä esimerkki Jeesuksen aikaisista fariseuksista, jotka jatkuvasti syyttivät kivi kädessä Jeesusta.
Nyt helluntailaiset ovat lakihenkisiä?
Onko hän saanut luterilaiselta kirkolta viran?
Nyt on kai viimeisillekkin selvää että hän ei voi toimia opettajana!
Miksi hän meuhkaa täällä? Hänellä ei ole muualla elämää!- huuuhhuuuh
Hän vaatii meiltä Mooseksen lain noudattamista, mutta moittii meitä farisealaisiksi, lakihenkisiksi ja armottomiksi, kun joku opettaa oikein kasteesta. Tämä on kaksinaamaista.
- Laskuntulos
Fariseukset eivät mene kasteelle!
- aivan.-
Olipa nokkela huomio. Eivät ottaneet kastetta.
Lk 7:30 Mutta fariseukset ja lainopettajat asettuivat Jumalan tahtoa vastaan eivätkä ottaneet Johannekselta kastetta.
- Laskuntulos
Näin se kristitty.nettikin meni katolisen kirkon huomaan (kasteoppi)!
Hän kuuluu vauvakastettujen ja siinä samassa hetkessä uudestisyntyneiden joukkoon johon kuuluu 70 % suomalaisista.- cnkx
Kristitty.net on hurahtanut katolisen kirkon kasteen perinnäissääntöön.
- Laskuntulos
Kristitty.net ei olisi mennyt Jeesuksen kasteelle, koska se ei ollut vauvakaste. Ihan itse piti kävellä kasteelle. Fariseukset eivät mene kasteelle!
Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
2. - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -- Laskuntulos
Kummallista, että kr.net ei ole kommentoinut tätä kommenttia?
Yleensä hän heittää kopioi/liitä kommentin, jos ei muuta osaa esim. "Saako uudessa liitossa tehdä syntiä".
- niinpäniiiin
Kristitty.net on jäänyt kiinni kuin housut kintuissa valheista ja perinnäissäännöstään. Hän sanoo, ettei hän mikään fariseus ole. Vai ei ole? Katolisen kirkon katekismusta noudattaa.
- martinl.k
Onhan se mahdollista että helluntailainenkin pelastuu jos on ottanut kristuksen uskossa vastaan.Vaikka on käynyt valeelemassa tai sukellutettu aikuisena toisen kerran.Mutta jos kysymme tätä vanhalestadiolaisilta serkuiltamme , ei kukaan ulkopuolella oulun keskusyhdistyksen koe muuta kuin tulimerta.Maailmassa on ollut helluntaikirkollisia enemmälti 100 vuotta , ja meitä kirkollisia 2000 vuotta.Miten ihmeessä se usko välittyi oikeana näille aikuiskastajille.Jos ainutlaatuinen oikea totuus olisi helluntaissa , olisi toki teitä enemmän kuin nyt on.
- Laskuntulos
Valtion kirkot kaatuisivat, jos he luopuisivat vauvakasteesta! Leipäpapit jäisivät työttömiksi. Se on valtapolitiikkaa. Uskovien kaste on uskollisuutta Jumalan Sanalle. Raamatusta ei löydy vauvakastetta!
- mot.-
Laskuntulos kirjoitti:
Valtion kirkot kaatuisivat, jos he luopuisivat vauvakasteesta! Leipäpapit jäisivät työttömiksi. Se on valtapolitiikkaa. Uskovien kaste on uskollisuutta Jumalan Sanalle. Raamatusta ei löydy vauvakastetta!
Sama tapahtuisi myös helluntaiseurakunnissa, jos he hylkäisivät perinteensä ja alkaisivat noudattamaan Raamattua. Raha ratkaisee helluntaiseurakunnissakin.
- Laskuntulos
mot.- kirjoitti:
Sama tapahtuisi myös helluntaiseurakunnissa, jos he hylkäisivät perinteensä ja alkaisivat noudattamaan Raamattua. Raha ratkaisee helluntaiseurakunnissakin.
Saavat kaatuakkin, jos eivät toimi Raamatun pohjalta.
- kjgn
Laskuntulos kirjoitti:
Saavat kaatuakkin, jos eivät toimi Raamatun pohjalta.
Mutta se menee näin, että kaatuisivat, jos toimisivat siltä pohjalta, mitä Jumala sanoo.
Nyt vielä toistaiseksi pysyvät pystyssä omien erikoispönkien varassa. Monet kuivina rankoina kunnes lahoavat. - niinpäniiiin
kjgn kirjoitti:
Mutta se menee näin, että kaatuisivat, jos toimisivat siltä pohjalta, mitä Jumala sanoo.
Nyt vielä toistaiseksi pysyvät pystyssä omien erikoispönkien varassa. Monet kuivina rankoina kunnes lahoavat.Jos seurakunta alkaa noudattamaan Jumalan Sanaa, vanha hapate siivotaan pois ja uusi leipä tulee tilalle. Vanhat rakenteet luhistuvat ja uudet tulevat tilalle. Vanha papisto jää työttömäksi ja ehkä joku seurakuntarakennus menee nurin, mutta uutta tulee tilalle.
Hellarit eivät ymmärrä Jumalan armoa, vaan korostavat omia tekoja, omia ratkaisuja, omia päätöksiä ja omaa itseään. Minä minä minä. Kaste on Jumalan teko, jossa me saamme lahjaksi armon, ilman että meiltä itseltämme kysytään yhtään mitään.
- huhhuh-
Tämä on sinun mielipiteesi, mikä ei perustu Raamattuun, mutta perustuu katolisen ja luterilaisen kirkon katekismuksiin. Luterilainen kaste on juuri kuvaamasi katolisen kirkon traditio, jossa viatonta vauvaa valellaan vedellä vähän pään päältä, minkä poistaisi hänestä perisynnin, mitä ei ole olemassa, ja poistaisi sellaiset tulevat synnit, vaikka koskaan ei tulisi uskoon. Tämä on katolisen kirkon traditio, perimäoppi ja kirkon "Talmud".
Raamatun mukainen kaste vaatii syntien tunnustamista, uskon tunnustamista Jumalan Poikaan ja vasta sen jälkeen saa synnit anteeksi Jeesuksen Kristuksen nimessä. Kasteessa on paljon uskon mukaisia tekoja, mitä ilman ei ole anteeksiantoa.
Ap.t 2:38: Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Jaak 2:24: Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. - näin.se.on
Kristitty.netin valheista voisi kirjoittaa vaikka kirjan. Niitä on niin paljon.
Hän opettaa, ettei kasteessa kysytä kastettavalta yhtään mitään. Filppus kyllä kysyi hoviherralta, että uskotko Jeesuksen Kristuksen olevan Jumalan Poika. Vasta sen jälkeen Filippus suostui kastamaan hoviherran.
Minkähän valheen Kristitty.net tähän perään taas lisää. Kristitty.netissä ei ole Pyhää Henkeä, koska hän taistelee Jeesuksen kastekäskyä vastaan. huhhuh- kirjoitti:
Tämä on sinun mielipiteesi, mikä ei perustu Raamattuun, mutta perustuu katolisen ja luterilaisen kirkon katekismuksiin. Luterilainen kaste on juuri kuvaamasi katolisen kirkon traditio, jossa viatonta vauvaa valellaan vedellä vähän pään päältä, minkä poistaisi hänestä perisynnin, mitä ei ole olemassa, ja poistaisi sellaiset tulevat synnit, vaikka koskaan ei tulisi uskoon. Tämä on katolisen kirkon traditio, perimäoppi ja kirkon "Talmud".
Raamatun mukainen kaste vaatii syntien tunnustamista, uskon tunnustamista Jumalan Poikaan ja vasta sen jälkeen saa synnit anteeksi Jeesuksen Kristuksen nimessä. Kasteessa on paljon uskon mukaisia tekoja, mitä ilman ei ole anteeksiantoa.
Ap.t 2:38: Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Jaak 2:24: Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että kastetun on tunnustettava kaikki syntinsä? Etiopialainen hoviherra ei mitään synnintunnustusta ladellut.
näin.se.on kirjoitti:
Kristitty.netin valheista voisi kirjoittaa vaikka kirjan. Niitä on niin paljon.
Hän opettaa, ettei kasteessa kysytä kastettavalta yhtään mitään. Filppus kyllä kysyi hoviherralta, että uskotko Jeesuksen Kristuksen olevan Jumalan Poika. Vasta sen jälkeen Filippus suostui kastamaan hoviherran.
Minkähän valheen Kristitty.net tähän perään taas lisää. Kristitty.netissä ei ole Pyhää Henkeä, koska hän taistelee Jeesuksen kastekäskyä vastaan.Ja miten tuo Jeesuksen kastekäsky menikään? Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, mutta helluntailaisten mielestä tuo on katolisen kirkon tekemä lisäys. Hellarit eivät usko Raamattuun Jumalan sanana.
- huhhuh-
Kristitty.net kirjoitti:
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että kastetun on tunnustettava kaikki syntinsä? Etiopialainen hoviherra ei mitään synnintunnustusta ladellut.
Jeesus sanoi, että Johanneksen kaste oli taivaasta, jonka Jeesus otti itsekin sen merkiksi, että se oli taivaasta. Johannes kastoi heidät, kun olivat ensin tunnustaneet syntinsä. Samaa tarkoittaa myös Pietarin opetus kasteesta, jossa vaaditaan parannuksen tekoa, jotta voi ottaa kasteen syntien anteeksisaamiseksi.
Mk 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi. 5 Hänen luokseen tuli paljon väkeä Jerusalemista ja joka puolelta Juudeaa. He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.
Arvoisa helluntaikansa, jotka luette tätä palstaa. Täällä on käynnissä mittelö, jossa Jumala Sana voittaa Kristitty.netin valheet. - nmvc
Kristitty.net kirjoitti:
Ja miten tuo Jeesuksen kastekäsky menikään? Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, mutta helluntailaisten mielestä tuo on katolisen kirkon tekemä lisäys. Hellarit eivät usko Raamattuun Jumalan sanana.
Koko Raamattu on syntynyt Pyhästä Hengestä, jota ei voi kumota. Meillä ei valitettavasti ole käytettävissä sitä Raamattua, joka on ollut alun perin. Ei sitä ole sinullakaan Kristitty.net. Siihen on katolinen kirkko ja kopioijat tehneet vähän virheitä. Mutta suurimmaksi osaksi Raamattu on säilynyt hyvin. Sen takia voimmekin selvittää Raamatusta, miten tulee kastaa. Tässä on ohjeet, kunka tulee toimia.
Ap.t 2:38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Ap.t 10:48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Kol 3:17. Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
Ap.t 8:36-38: Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet. nmvc kirjoitti:
Koko Raamattu on syntynyt Pyhästä Hengestä, jota ei voi kumota. Meillä ei valitettavasti ole käytettävissä sitä Raamattua, joka on ollut alun perin. Ei sitä ole sinullakaan Kristitty.net. Siihen on katolinen kirkko ja kopioijat tehneet vähän virheitä. Mutta suurimmaksi osaksi Raamattu on säilynyt hyvin. Sen takia voimmekin selvittää Raamatusta, miten tulee kastaa. Tässä on ohjeet, kunka tulee toimia.
Ap.t 2:38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Kol 3:17. Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
Ap.t 8:36-38: Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet."Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" (Mt. 28:19)
Tämä on Jumalan sana.- nmvc
Kristitty.net kirjoitti:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" (Mt. 28:19)
Tämä on Jumalan sana.Minä en lähden kiistelemään sinun kanssasi nyt lähetyskäskyn alkuperästä, koska haluat ilmeisesti viedä huomion siitä, ettei ketään pidä kastaa lapsena.
Me kastamme Jeesuksen Kristuksen nimeen ja teemme Jumalan Sanan mukaan. Väitätkö, että teen syntiä, jos sanon, että pitää kastaa Jeesuksen Kristuksen nimeen? Onko se sinusta Raamatun vastaista?
Me emme myöskään kasta ketään lapsena, koska he eivät osaa tunnustaa uskoaan eikä syntejään, mitä vauvalla ei edes voi olla. - totuus_voittaa
nmvc kirjoitti:
Minä en lähden kiistelemään sinun kanssasi nyt lähetyskäskyn alkuperästä, koska haluat ilmeisesti viedä huomion siitä, ettei ketään pidä kastaa lapsena.
Me kastamme Jeesuksen Kristuksen nimeen ja teemme Jumalan Sanan mukaan. Väitätkö, että teen syntiä, jos sanon, että pitää kastaa Jeesuksen Kristuksen nimeen? Onko se sinusta Raamatun vastaista?
Me emme myöskään kasta ketään lapsena, koska he eivät osaa tunnustaa uskoaan eikä syntejään, mitä vauvalla ei edes voi olla."Me kastamme Jeesuksen Kristuksen nimeen ja teemme Jumalan Sanan mukaan. "
Onko Jeesuksen Kristuksen nimi "Isä ja Poika ja Pyhä Henki"? - totuus_voittaa
huhhuh- kirjoitti:
Jeesus sanoi, että Johanneksen kaste oli taivaasta, jonka Jeesus otti itsekin sen merkiksi, että se oli taivaasta. Johannes kastoi heidät, kun olivat ensin tunnustaneet syntinsä. Samaa tarkoittaa myös Pietarin opetus kasteesta, jossa vaaditaan parannuksen tekoa, jotta voi ottaa kasteen syntien anteeksisaamiseksi.
Mk 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi. 5 Hänen luokseen tuli paljon väkeä Jerusalemista ja joka puolelta Juudeaa. He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.
Arvoisa helluntaikansa, jotka luette tätä palstaa. Täällä on käynnissä mittelö, jossa Jumala Sana voittaa Kristitty.netin valheet."Arvoisa helluntaikansa, jotka luette tätä palstaa. Täällä on käynnissä mittelö, jossa Jumala Sana voittaa Kristitty.netin valheet."
Te ette voita yhtään mitään, Kristitty.net vie teitä kuin pässiä narusta, sokea sokeiden opastaja, terve menoa vaan.
Kristitty.net pelleilee pyhillä asioilla, showta jatkuu aikansa mutta ei ikuisesti niikuin mikään tässä maailmassa ei ikuista ole. - wewewewewewewe
totuus_voittaa kirjoitti:
"Arvoisa helluntaikansa, jotka luette tätä palstaa. Täällä on käynnissä mittelö, jossa Jumala Sana voittaa Kristitty.netin valheet."
Te ette voita yhtään mitään, Kristitty.net vie teitä kuin pässiä narusta, sokea sokeiden opastaja, terve menoa vaan.
Kristitty.net pelleilee pyhillä asioilla, showta jatkuu aikansa mutta ei ikuisesti niikuin mikään tässä maailmassa ei ikuista ole.Kristitty.net ei todellakaan vie meitä millään narulla, ei ainakaan minua. Näyttää siltä, ettei hän ole saanut yhtään opetuslasta Suomi24:sta.
Me tiedämme hänen juonensa ja minä tiedän siitä äijästä vähän muutakin. Kristitty.net on tällä sotkemassa omat asiansa lopullisesti.
Hän ei ole Jumalan voideltu, eikä ole messiaanisten juutalaisten nokkamies. Kristitty.net on Jumalan vihollinen. wewewewewewewe kirjoitti:
Kristitty.net ei todellakaan vie meitä millään narulla, ei ainakaan minua. Näyttää siltä, ettei hän ole saanut yhtään opetuslasta Suomi24:sta.
Me tiedämme hänen juonensa ja minä tiedän siitä äijästä vähän muutakin. Kristitty.net on tällä sotkemassa omat asiansa lopullisesti.
Hän ei ole Jumalan voideltu, eikä ole messiaanisten juutalaisten nokkamies. Kristitty.net on Jumalan vihollinen.Sinä olet pelkkä naurettava pelle, valheprofeetta kadotustuomioinesi. Kukaan ei usko sinua, nolaat itsesi ja itse pilkkaat Pyhää Henkeä kun jakelet kadotustuomioitasi. Etkö ole lukenut Raamatusta tätä kohtaa:
"Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan." (Lk. 6:37)
Mitä osaa älkää kadotustuomiota lausuko sinä et ymmärrä? Olet yhtä pimeä ja sokea kuin Jabin.- vastaathantähän
Kristitty.net kirjoitti:
Sinä olet pelkkä naurettava pelle, valheprofeetta kadotustuomioinesi. Kukaan ei usko sinua, nolaat itsesi ja itse pilkkaat Pyhää Henkeä kun jakelet kadotustuomioitasi. Etkö ole lukenut Raamatusta tätä kohtaa:
"Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan." (Lk. 6:37)
Mitä osaa älkää kadotustuomiota lausuko sinä et ymmärrä? Olet yhtä pimeä ja sokea kuin Jabin.Olen ymmärtänyt siteeraamasi jakeiden tarkoittava kieltoa lukea kadotustuomio omalla päätöksellä. Sinä olet itse niin toiminut.
Miksi sinä et siteeraa tätä kohtaa Raamatusta? Siinähän käsketään lukemaan kadotustuomio sille, kenelle Pyhä Henki käskee sen lukemaan. Miksi sinä et sitä maininnut? Oletko korvasyyhyyn saarnaaja?
"Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." (Jh 20:21-23)
Mutta jos Pyhä Henki käskee lukemaan kadotustuomion, niin se tulee ilmoittaa. Näinhän toimi Jeesuksen opetuslapset. Joutuivatko he helvettiini, koska he lukivat kadotustuomioita Pyhän Hengen kehotuksesta? Vastaa tähän. vastaathantähän kirjoitti:
Olen ymmärtänyt siteeraamasi jakeiden tarkoittava kieltoa lukea kadotustuomio omalla päätöksellä. Sinä olet itse niin toiminut.
Miksi sinä et siteeraa tätä kohtaa Raamatusta? Siinähän käsketään lukemaan kadotustuomio sille, kenelle Pyhä Henki käskee sen lukemaan. Miksi sinä et sitä maininnut? Oletko korvasyyhyyn saarnaaja?
"Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." (Jh 20:21-23)
Mutta jos Pyhä Henki käskee lukemaan kadotustuomion, niin se tulee ilmoittaa. Näinhän toimi Jeesuksen opetuslapset. Joutuivatko he helvettiini, koska he lukivat kadotustuomioita Pyhän Hengen kehotuksesta? Vastaa tähän.Pyhä Henki ei jaa kadotustuomioita nimimerkin wewewewewewewewe kautta ja piste. Mitä osaa älä kadotustuomiota lausu sinä et ymmärrä?
vastaathantähän kirjoitti:
Olen ymmärtänyt siteeraamasi jakeiden tarkoittava kieltoa lukea kadotustuomio omalla päätöksellä. Sinä olet itse niin toiminut.
Mutta jos Pyhä Henki käskee lukemaan kadotustuomion, niin se tulee ilmoittaa. Näinhän toimi Jeesuksen opetuslapset. Joutuivatko he helvettiini, koska he lukivat kadotustuomioita Pyhän Hengen kehotuksesta? Vastaa tähän.Missä kohtaa Raamattua opetuslapset julistavat kadotustuomion?
- vastaathantähän
Kristitty.net kirjoitti:
Pyhä Henki ei jaa kadotustuomioita nimimerkin wewewewewewewewe kautta ja piste. Mitä osaa älä kadotustuomiota lausu sinä et ymmärrä?
Miksi Raamatussa lukee, että kadotustuomio tulee lukea? Et vastannut siihen. Miksi opetuslapset julistivat kadotustuomiota joutumatta itse helvettiin? Vastaa tähän. Miksi Pietarilla oli oikeus julistaa kadotustuomio? Vastaa tähän. Oletko Raamatun vääristelijä, kun et ottanut tätäkään esille?
"Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." (Mt 16:17-19)
Minä ole ymmärtänyt oikein Raamatun opetuksen kadotustuomioista. Älä lue omalla päätöksellä kadotustuomiota, mutta ilmoita Pyhän Hengen antama kadotustuomio. Ole tässä asiassa oikeassa. Miksi et hyväksy minun oikeaa tietoa asiasta? vastaathantähän kirjoitti:
Miksi Raamatussa lukee, että kadotustuomio tulee lukea? Et vastannut siihen. Miksi opetuslapset julistivat kadotustuomiota joutumatta itse helvettiin? Vastaa tähän. Miksi Pietarilla oli oikeus julistaa kadotustuomio? Vastaa tähän. Oletko Raamatun vääristelijä, kun et ottanut tätäkään esille?
"Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." (Mt 16:17-19)
Minä ole ymmärtänyt oikein Raamatun opetuksen kadotustuomioista. Älä lue omalla päätöksellä kadotustuomiota, mutta ilmoita Pyhän Hengen antama kadotustuomio. Ole tässä asiassa oikeassa. Miksi et hyväksy minun oikeaa tietoa asiasta?Et vastannut kysymykseeni, missä kohtaa Raamattua opetuslapset julistavat kadotustuomion yhtään kenellekään?
Raamatussa ei lue, että meidän tulee jakaa kadotustuomioita. Ja piste.
Miksi wewewweweweweweew aikanaan julisti minulle kadotustuomion? Se johtui siitä, että minä en uskonut häntä vaan kyseenalaistin hänen sanomansa. Hänen kyseenalaistaminen oli siis minun kadotukseen vievä synti. Jokainen joka vastustaa nimimerkkiä wewewewewewewewewe saa häneltä kadotustuomion. Näin ei todellakaan Pyhä Henki toimi.- vastaathantähän
Kristitty.net kirjoitti:
Missä kohtaa Raamattua opetuslapset julistavat kadotustuomion?
Jh 20:21-23 ja Mt 16:17-19 kertovat Jeesuksen lähettäneen opetuslapset matkaan antamaan synnin päästöjä ja kadotustuomioita, kuten Pyhä Henki käskee. Miksi sinä et hyväksy Raamattua? Miksi sinä koitat venkoilla tässä asiassa?
vastaathantähän kirjoitti:
Jh 20:21-23 ja Mt 16:17-19 kertovat Jeesuksen lähettäneen opetuslapset matkaan antamaan synnin päästöjä ja kadotustuomioita, kuten Pyhä Henki käskee. Miksi sinä et hyväksy Raamattua? Miksi sinä koitat venkoilla tässä asiassa?
Tuossa ei todellakaan sanota, että Jeesus lähetti heidät jakelemaan kadotustuomioita.
Mitä osaa älkää kadotustuomiota lausuko sinä et ymmärrä? Itse et usko Raamattua tässä asiassa. Ja tähän wewewewewewewewe toimintaan on puututtava, sillä hän saattaa ahdistaa heikompia osapuolia.- vastaathantähän
Kristitty.net kirjoitti:
Et vastannut kysymykseeni, missä kohtaa Raamattua opetuslapset julistavat kadotustuomion yhtään kenellekään?
Raamatussa ei lue, että meidän tulee jakaa kadotustuomioita. Ja piste.
Miksi wewewweweweweweew aikanaan julisti minulle kadotustuomion? Se johtui siitä, että minä en uskonut häntä vaan kyseenalaistin hänen sanomansa. Hänen kyseenalaistaminen oli siis minun kadotukseen vievä synti. Jokainen joka vastustaa nimimerkkiä wewewewewewewewewe saa häneltä kadotustuomion. Näin ei todellakaan Pyhä Henki toimi.Sinä selvästi vääristelet Raamattua, mikä huolestuttaa minua. Et ole oikealla tiellä. Sinulla on asenne, joka huolestuttaa minua. Et näe itseäsi ollenkaan. Sinä ilmeisesti toimit juuri niin, mistä Jeesus varoitti. Osoittelet sormella roskaa toisen silmässä, mutta et näe isoa puuta omassa silmässäsi.
Sen kuitenkin ymmärrän, että sinulla on mahdoton hyväksyä saamaasi kadotustuomiota, koska se on kamalinta, mitä uskovalle voi käydä. Et kuitenkaan tee omaa tilannettasi yhtään paremmaksi syyttelemällä muita.
Oletko koskaan ajatellut, että sait oikeudenmukaisen tuomion? Oletko tiedostanut omat tekosi? - vastaathantähän
Kristitty.net kirjoitti:
Tuossa ei todellakaan sanota, että Jeesus lähetti heidät jakelemaan kadotustuomioita.
Mitä osaa älkää kadotustuomiota lausuko sinä et ymmärrä? Itse et usko Raamattua tässä asiassa. Ja tähän wewewewewewewewe toimintaan on puututtava, sillä hän saattaa ahdistaa heikompia osapuolia.Miksi kiellät Raamatun? Toistetaan tämä kohta. Siinä sanotaan selvästi, että Jeesus lähetti opetuslapsensa matkaa. Hän antoi heille oikeuden kieltää toisilta syntien anteeksiannon, mikä tarkoittaa kadotustuomiota.
Sinulle on ilmeisesti käynyt nyt näin. Uskon nyt, että se on totta, koska kirjoittelet epärehellisesti siitä, mitä Raamatussa on. vastaathantähän kirjoitti:
Sinä selvästi vääristelet Raamattua, mikä huolestuttaa minua. Et ole oikealla tiellä. Sinulla on asenne, joka huolestuttaa minua. Et näe itseäsi ollenkaan. Sinä ilmeisesti toimit juuri niin, mistä Jeesus varoitti. Osoittelet sormella roskaa toisen silmässä, mutta et näe isoa puuta omassa silmässäsi.
Sen kuitenkin ymmärrän, että sinulla on mahdoton hyväksyä saamaasi kadotustuomiota, koska se on kamalinta, mitä uskovalle voi käydä. Et kuitenkaan tee omaa tilannettasi yhtään paremmaksi syyttelemällä muita.
Oletko koskaan ajatellut, että sait oikeudenmukaisen tuomion? Oletko tiedostanut omat tekosi?Minä lainaan suoraan Raamattua: "älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta." (Lk. 6:37)
Miksi minun pitäisi hyväksyä saamani kadotustuomio? Jos minut on tuomittu ikuisesti kadotukseen, peli on pelattu ja kaikki on turhaa. En hyväksy saamaani tuomiota, koska wewewewewewewewe langetti sen vain siitä syystä, että minä kehtasin kyseenalaistaa hänen toiminnan. Pyhä Henki todellakaan ei toimi sillä tavalla, eikä se ole kadotukseen johtava synti tai Pyhän Hengen pilkka, että arvioi ja kyseenalaistaa profeettana esiintyvän henkilön. Raamatussa meidän käsketään koetella kaikki henget, ovatko ne Jumalasta. Ja wewewewewewewewe selvästi ei ole Jumalasta.vastaathantähän kirjoitti:
Miksi kiellät Raamatun? Toistetaan tämä kohta. Siinä sanotaan selvästi, että Jeesus lähetti opetuslapsensa matkaa. Hän antoi heille oikeuden kieltää toisilta syntien anteeksiannon, mikä tarkoittaa kadotustuomiota.
Sinulle on ilmeisesti käynyt nyt näin. Uskon nyt, että se on totta, koska kirjoittelet epärehellisesti siitä, mitä Raamatussa on.Ja vastaa vielä tähän, missä kohtaa Raamattua sitten kerrotaan yhdenkään opetuslapsen langettaneen kadotustuomiota? Sellaista kohtaa ei ole, koska he eivät lähteneet matkaan jakelemaan ihmisille kadotustuomioita.
- vastaathantähän
Kristitty.net kirjoitti:
Minä lainaan suoraan Raamattua: "älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta." (Lk. 6:37)
Miksi minun pitäisi hyväksyä saamani kadotustuomio? Jos minut on tuomittu ikuisesti kadotukseen, peli on pelattu ja kaikki on turhaa. En hyväksy saamaani tuomiota, koska wewewewewewewewe langetti sen vain siitä syystä, että minä kehtasin kyseenalaistaa hänen toiminnan. Pyhä Henki todellakaan ei toimi sillä tavalla, eikä se ole kadotukseen johtava synti tai Pyhän Hengen pilkka, että arvioi ja kyseenalaistaa profeettana esiintyvän henkilön. Raamatussa meidän käsketään koetella kaikki henget, ovatko ne Jumalasta. Ja wewewewewewewewe selvästi ei ole Jumalasta.En usko sinun kertoneesi koko totuutta, koska näytät olevan epärehellinen henkilö. Sen takia en kommentoi, nyt tätä tapaustasi enempää.
Minulle on karttunut ihmistuntemusta vuosien saatossa, koska ikääkin on. Kiinnitän miten sinä yrität johdatella keskustelua epärehellisillä väitteilläsi. Miksi sinun on niin vaikeaa hyväksyä se, että Pyhä Henki on antanut Jeesuksen opetuslapsille oikeuden julistaa kadotustuomioita? Ehkä se johtuu siitä, että olet itsekin sellaisen tuomion saanut. Uskon sen, koska huomaan sinun olevan epärehellinen.
Toistat hokemalla omaa näkemystäsi, ettei Pyhä Henki toimi niin, että jakaisi opetuslapsen kautta kadotustuomion toiselle. Lainaan sinulle nyt kolmannen kerran sen kohdan Raamatusta, joka kertoo Pyhän Hengen niin toimivan.
Itse hyväksyn tämän asian, koska Raamatussa ilmoitetaan etukäteen antikristuksen ja hänen väärän profeettansa tuomio. Kadotustuomioiden julistaminen elinaikana on harvinaista, mutta se on totta. - vastaathantähän
Kristitty.net kirjoitti:
Ja vastaa vielä tähän, missä kohtaa Raamattua sitten kerrotaan yhdenkään opetuslapsen langettaneen kadotustuomiota? Sellaista kohtaa ei ole, koska he eivät lähteneet matkaan jakelemaan ihmisille kadotustuomioita.
Eikös sinulle ne jakeet ole jo annettu. Sinä tee itsestäsi säälin alaisen, kun et hyväksy Raamatun ilmoitusta.
Jh 20:21-23 ja Mt 16:17-19
Vastaa antoiko Jeesus turhaan oikeuden julistaa kadotustuomioita? Vastaa tähän. - klnb
Kristitty.net kirjoitti:
Ja vastaa vielä tähän, missä kohtaa Raamattua sitten kerrotaan yhdenkään opetuslapsen langettaneen kadotustuomiota? Sellaista kohtaa ei ole, koska he eivät lähteneet matkaan jakelemaan ihmisille kadotustuomioita.
Kristitty.net, laitetaas sulle oikea kysymys.
Oletko valmis ratkaisemaan tämän kiistasi Karmelvuorella?
Olen sitä mieltä, että sinä tulet häviämään sen kamppailun, jos edes uskallat ryhtyä siihen. klnb kirjoitti:
Kristitty.net, laitetaas sulle oikea kysymys.
Oletko valmis ratkaisemaan tämän kiistasi Karmelvuorella?
Olen sitä mieltä, että sinä tulet häviämään sen kamppailun, jos edes uskallat ryhtyä siihen.Olen valmis. wewewewewewewewe ei ole profeetta eikä Pyhä Henki toimi hänen kauttaan.
- klnb
Kristitty.net kirjoitti:
Olen valmis. wewewewewewewewe ei ole profeetta eikä Pyhä Henki toimi hänen kauttaan.
Minulla on eri käsitys asiasta. Sen tiedän vuoren varmasti, että sinä et ole Jumalan mies.
- tutkijanpäydältä
Kristitty.net kirjoitti:
Olen valmis. wewewewewewewewe ei ole profeetta eikä Pyhä Henki toimi hänen kauttaan.
Kristitty.net kuvittelee olevansa jokin armoitettu sananjulistaja. Hänen tosiasiallinen syy tällä notkumiseen on hänen someaddiktionsa. Some on paikka ylläpitää ihmissuhteita, mitä häneltä näyttää puuttuva.
Hän hakee täältä muiden ihmisten hyväksyntää, mutta ei sitä saa. Täytyy kuitenkin päästä riitelemään ja pätemään, että adrenaliinin määrä nousee veressä. Hän on saanut tästäkin oman addiktionsa.
Kun ottaa huomioon se, että hän on myös nikotiiniriippuvainen, niin hänen käyttäytymiseen vaikuttaa addiktiot, joista hän ei pääse eroon, vaan ne ohjaavat häntä. Tämän takia, hän ei kaihda edes Karmel-vuoren taistelusta kieltäytymistä, koska sellaiseen vaaraan asettuminen antaa hänelle addiktion kautta hänen kaipaamaa adrenaliinipalkintoa ja hänen tarvitsemaa uhon tunnetta.
On surullista huomata, miten sosiaalisessa mediassa on Kristitt.netin kaltaisia henkilöitä, jotka ovat saaneet tällaisia vääriä riippuvuuksia.
Kristitty.netillä ei ole oikeaa käsitystä omasta minästä ja hän luulee liikoja itsestään.
- kasteonhyväpyhä
Ei varmasti kukaan ole kastetta vastaan! Kaste kuuluu kaikille vauvoista vanhuksiin ja siltä väliltä.
Ainakin minä olen kiiruhtanut kastattamaan lapseni jotta nuo saavat tulla Jeesuksen opetuslapsiksi. - yhteisönhyväksi
Onko selvinyt kuka alkoit raamatunsanan pilkkomisen väittämällä esimerkisi sitä, että Jeesuksen kastekäsky on väärennös ja jäljestäpäin lisätty. Edustiko tuo henkilö esim. helluntailaisia, adventesteja tai mitä puoluetta?
Varmasti tuon kavalan teon aloitti henkilö, joka ei siedä puhuttavan totuutta siitä, että kasteesta alkaa opetuslapseus.
Matteus 28
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."- dogmatiks
Tästä aiheesta on ollut paljon kiivasta keskustelua tällä foorumilla. Ehkä itse voisit tutkiskella, miksi Raamattu käskee kastamaan noin kymmenisen kertaa Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Raamatun mukaan on vain yksi oppi kasteesta ja yksi nimi joka pelastaa. Ei voi olla kahta kastekaavaa eikä kahta erisnimeä joka pelastaa. Tässä jakeita, jotka kehottavat kastamaan Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen.
1. Kor. 6:11 Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta.
Luuk. 24:47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista.
Ap. t. 19:5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,
Ap.t 8:36-38: Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet. - tutkimuspöydäntakaa
Jos Jeesuksen kastekäsky olisi ollut alun perin Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, niin Pietari, Filippus ja Paavali rikkoivat sitä vastaan kehottamalla kastamaan Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen. Minä en usko, että kolme apostolia olisivat yksissä tuumin ryhtyneet rikkomaan Jeesuksen kastekäskyä vastaan. Ei usko moni muukaan tutkija. Kyse oli siis muusta.
Oliko kyse katolisen kirkon mahdollisesta väärennöksestä? Katsotaan 1. Johanneksen kirjeenjaetta 8, josta on löytynyt katolisen kirkon väärennös. Jae 8 on korjattu 1938 käännöksestä lähtien, kun saatu uutta tietoa käsikirjoitusten muuttumisesta, mikä on muuten Helsingin teologisessa tiedekunnassa yksi tutkimusala.
Biblia: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat: Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
KJV: (7) For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
1938: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
1992: Henki, vesi ja veri, ja nämä kolme todistavat yhtäpitävästi.
Onko Raamatussa jäljellä muita mahdollisia myöhempiä muutoksia.? Tässä on pari kohtaa, joissa on selvä ristiriita. On ilmiselvä asia, että toinen on myöhemmin muutettu, mutta käsikirjoituksia ei ole tallella varhaisilta valheilta todentamaan asiaa. Ainoa keino selvittää asiaa on päätellä oikea jae asiayhteydestä ja muusta Raamatun ilmoituksesta.
2. Sam. 24:1: Herra vihastui jälleen Israeliin, ja yllyttääkseen Daavidia kansaa vastaan hän sanoi: "Mene ja laske Israelin ja Juudan väki."
1. Aik. 21:1: "Saatana nousi Israelia vastaan ja viekoitteli Daavidin toimittamaan Israelissa väenlaskun. tutkimuspöydäntakaa kirjoitti:
Jos Jeesuksen kastekäsky olisi ollut alun perin Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, niin Pietari, Filippus ja Paavali rikkoivat sitä vastaan kehottamalla kastamaan Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen. Minä en usko, että kolme apostolia olisivat yksissä tuumin ryhtyneet rikkomaan Jeesuksen kastekäskyä vastaan. Ei usko moni muukaan tutkija. Kyse oli siis muusta.
Oliko kyse katolisen kirkon mahdollisesta väärennöksestä? Katsotaan 1. Johanneksen kirjeenjaetta 8, josta on löytynyt katolisen kirkon väärennös. Jae 8 on korjattu 1938 käännöksestä lähtien, kun saatu uutta tietoa käsikirjoitusten muuttumisesta, mikä on muuten Helsingin teologisessa tiedekunnassa yksi tutkimusala.
Biblia: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat: Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
KJV: (7) For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
1938: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
1992: Henki, vesi ja veri, ja nämä kolme todistavat yhtäpitävästi.
Onko Raamatussa jäljellä muita mahdollisia myöhempiä muutoksia.? Tässä on pari kohtaa, joissa on selvä ristiriita. On ilmiselvä asia, että toinen on myöhemmin muutettu, mutta käsikirjoituksia ei ole tallella varhaisilta valheilta todentamaan asiaa. Ainoa keino selvittää asiaa on päätellä oikea jae asiayhteydestä ja muusta Raamatun ilmoituksesta.
2. Sam. 24:1: Herra vihastui jälleen Israeliin, ja yllyttääkseen Daavidia kansaa vastaan hän sanoi: "Mene ja laske Israelin ja Juudan väki."
1. Aik. 21:1: "Saatana nousi Israelia vastaan ja viekoitteli Daavidin toimittamaan Israelissa väenlaskun.Täysin eri asiasta on tässä kyse. Kastekäsky Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen löytyy joka ikisestä kreikankielisestä käsikirjoituksesta, joten se ei voi olla katolisen kirkon muokkaama.
- tutkimuspöydäntakaa
Kristitty.net kirjoitti:
Täysin eri asiasta on tässä kyse. Kastekäsky Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen löytyy joka ikisestä kreikankielisestä käsikirjoituksesta, joten se ei voi olla katolisen kirkon muokkaama.
Eikö nämäkin löydy? Kumpi on oikea sinun mielestä? Kumpi Jumalan Sanaa ja kumpi väärennös?
1. Aik. 21:1: Saatana nousi Israelia vastaan ja viekoitteli Daavidin toimittamaan Israelissa väenlaskun. tutkimuspöydäntakaa kirjoitti:
Eikö nämäkin löydy? Kumpi on oikea sinun mielestä? Kumpi Jumalan Sanaa ja kumpi väärennös?
1. Aik. 21:1: Saatana nousi Israelia vastaan ja viekoitteli Daavidin toimittamaan Israelissa väenlaskun.Molemmat ovat Jumalan sanaa. Miksi pitäisi olettaa, että jompikumpi on väärennös?
- tutkimuspöydäntakaa
Kristitty.net kirjoitti:
Molemmat ovat Jumalan sanaa. Miksi pitäisi olettaa, että jompikumpi on väärennös?
Niissä on selvä ristiriita. Kuten näissä jakeissa:
2. Sam 24:9 Joab ilmoitti kuninkaalle väenlaskun tuloksen: Israelissa oli asekuntoisia miekkamiehiä kahdeksansataatuhatta, Juudassa viisisataatuhatta.
1. Aik. 21:5 hän ilmoitti Daavidille väenlaskun tuloksen: Israelissa oli asekuntoisia miehiä miljoona satatuhatta ja Juudassa neljäsataaseitsemänkymmentätuhatta.
Jumala ei valehtele eikä erehdy. Ihminen tekee sellaista. Raamattuun on tullut paljonkin virheitä ihmisen toimesta. Sen takia väärä tieto ei voi olla Jumalan Sanaa, vaikka se olisi pujahtanut johonkin Raamatun käännökseen.
Jos sinä sanot, että oikea tieto ja valheellinen tietoto ovat kummatkin Jumalan Sanaa, sinä herjaat Jumalaa. Raamattu ei ole säilynyt virheettömästi vuosituhantien aikana, mihin on syynä ihmiset tekemät väärennökset ja erehdykset.
Et voi väittää sellaisen jakeen olevan Jumalan Sanaa, jossa on väärennös, selvä käännösvirhe tai kopiointivirhe.
Jotenkin olen huomannut, että sinulla Kristitty.net on hyvää tietoa niistä väärennöksistä, mitä antikristus on saanut omien laitostensa kautta ujutettua teksteihin ja määrätietoisesti puolustat niitä virheitä, joita noudattamalla vaarantaa pelastuksensa. - oliko_eri_väenlaskut
tutkimuspöydäntakaa kirjoitti:
2. Sam 24:9 Joab ilmoitti kuninkaalle väenlaskun tuloksen: Israelissa oli asekuntoisia miekkamiehiä kahdeksansataatuhatta, Juudassa viisisataatuhatta.
1. Aik. 21:5 hän ilmoitti Daavidille väenlaskun tuloksen: Israelissa oli asekuntoisia miehiä miljoona satatuhatta ja Juudassa neljäsataaseitsemänkymmentätuhatta.
Jumala ei valehtele eikä erehdy. Ihminen tekee sellaista. Raamattuun on tullut paljonkin virheitä ihmisen toimesta. Sen takia väärä tieto ei voi olla Jumalan Sanaa, vaikka se olisi pujahtanut johonkin Raamatun käännökseen.
Jos sinä sanot, että oikea tieto ja valheellinen tietoto ovat kummatkin Jumalan Sanaa, sinä herjaat Jumalaa. Raamattu ei ole säilynyt virheettömästi vuosituhantien aikana, mihin on syynä ihmiset tekemät väärennökset ja erehdykset.
Et voi väittää sellaisen jakeen olevan Jumalan Sanaa, jossa on väärennös, selvä käännösvirhe tai kopiointivirhe.
Jotenkin olen huomannut, että sinulla Kristitty.net on hyvää tietoa niistä väärennöksistä, mitä antikristus on saanut omien laitostensa kautta ujutettua teksteihin ja määrätietoisesti puolustat niitä virheitä, joita noudattamalla vaarantaa pelastuksensa.olikohan kyseessä kaksi eri aikaan tapahtuntutta väenlaskua
- tutkimuspöydäntakaa
oliko_eri_väenlaskut kirjoitti:
olikohan kyseessä kaksi eri aikaan tapahtuntutta väenlaskua
Ei ollut, vaan kaksi eri kuvausta samasta tapahtumasta. Lue kummatikin luvun, toinen aikakirjasta ja toinen Samuelin kirjasta, niin huomaat asian. Joku on muuttanut alkuperäistä kirjoitusta myöhemmin. Tämäkin vielä:
1. Aik. 21:1: Saatana nousi Israelia vastaan ja viekoitteli Daavidin toimittamaan Israelissa väenlaskun. - Mieti.Mitä.Kirjoitat
Kristitty.net kirjoitti:
Molemmat ovat Jumalan sanaa. Miksi pitäisi olettaa, että jompikumpi on väärennös?
Herra ja Saatana eivät voi olla sama asia eivätkä ole.
Kristitty.net, sinun isäsi on paholainen. Sinä olet tätä:
Joh. 8:44: Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. tutkimuspöydäntakaa kirjoitti:
Jotenkin olen huomannut, että sinulla Kristitty.net on hyvää tietoa niistä väärennöksistä, mitä antikristus on saanut omien laitostensa kautta ujutettua teksteihin ja määrätietoisesti puolustat niitä virheitä, joita noudattamalla vaarantaa pelastuksensa.Hyvä on. Joka ikisessä kreikankielisessä Matteuksen käsikirjoituksessa on kastekäsky muodossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Joten mikä estää uskomasta, että kaikki ne kohdat, joissa kastetaan Jeesuksen nimeen, eivät ole väärennöksiä? Et voi väittää että jokin jae on väärennös vain koska se näyttäisi olevan ristiriidassa jonkin toisen Raamatun kohdan kanssa. Itse uskon että Jeesus opetti meitä kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, Jeesuksen nimeen on vain lyhyt tapa ilmaista sama asia.
- tutkimuspöydäntakaa
Kristitty.net kirjoitti:
Hyvä on. Joka ikisessä kreikankielisessä Matteuksen käsikirjoituksessa on kastekäsky muodossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Joten mikä estää uskomasta, että kaikki ne kohdat, joissa kastetaan Jeesuksen nimeen, eivät ole väärennöksiä? Et voi väittää että jokin jae on väärennös vain koska se näyttäisi olevan ristiriidassa jonkin toisen Raamatun kohdan kanssa. Itse uskon että Jeesus opetti meitä kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, Jeesuksen nimeen on vain lyhyt tapa ilmaista sama asia.
Tässä huomaa, miten hukassa sinä olet. Jos noin kymmenessä kohtaa käsketään kastamaan Jeesuksen Kristuksen nimeen ja vain yhdessä kohtaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, niin on päivänä selvää kumpi on alkuperäinen.
Vaikka voimme sanoa, että nimet tarkoittavat samaa Jumalaa, niin kyse on kahdesta eristä nimestä, joista vain toinen on käsketty nimi. Jeesus käski lähetyskäskyssä kastamaan Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä, mistä kertoo Luukkaan evankeliumi.
Luuk. 24:47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista.
Johtopäätös on Raamattu käskee kastamaan Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen, eikä kasteessa saa käyttää mitään muuta nimeä. tutkimuspöydäntakaa kirjoitti:
Tässä huomaa, miten hukassa sinä olet. Jos noin kymmenessä kohtaa käsketään kastamaan Jeesuksen Kristuksen nimeen ja vain yhdessä kohtaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, niin on päivänä selvää kumpi on alkuperäinen.
Vaikka voimme sanoa, että nimet tarkoittavat samaa Jumalaa, niin kyse on kahdesta eristä nimestä, joista vain toinen on käsketty nimi. Jeesus käski lähetyskäskyssä kastamaan Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä, mistä kertoo Luukkaan evankeliumi.
Johtopäätös on Raamattu käskee kastamaan Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen, eikä kasteessa saa käyttää mitään muuta nimeä.Höpö höpö. Jeesus käskee meidän kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Tämä on Jumalan sana, suoraan Raamatusta. Raamatusta ei voi mielivaltaisesti saksia jakeita irti. Kastekäsky löytyy joka ikisestä käsikirjoituksesta, siksi se ei voi olla myöhempi lisäys. On selvää, että apostolien tekojen käyttämä muoto Jeesuksen nimeen on vain lyhyt tapa ilmaista, että kaste suoritettiin Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Kaikki kirkkoisät todistavat, että alkuseurakunta jo varhain kastoi Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, koska se on Jeesuksen asetus.
- kirkastettunimi
Tiesittekö, että Jeesus nimi on yhteinen Isälle ja Pojalle sekä Pyhälle Hengelle? Tarkoittaa sitä, että Jeesus nimi on Jumalan nimi.
Jeesus kirkasti JEESUS nimen.
Johannes 17
1 Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
2 koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
4 Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.
5 Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.
6 Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
7 Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta.
Johannes 12
28 Isä, kirkasta nimesi!" Niin taivaasta tuli ääni: "Minä olen sen kirkastanut, ja olen sen vielä kirkastava".- näinontämä
Tuossa vaiheessa oli tärkeintä ymmärtää se, että oli alkanut Jeesuksen mukana uusi liitto. Ihmiset kastettiin tuon uuden liiton alkajaan. Suomeksi sanottuna ihmiset tulivat kasteessa Jeesuksen opetuslapsiksi. Vanha meni tuossa vaiheessa ja uusi tuli sijaan.
- dogmatiks
Raamattu käskee kastamaan Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen. Paavali käski tekemään kaiken Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä, joten toista nimeä ei voi käyttää. Paavali kielsi käyttämästä kahta eri kastekaavaa, koska on vain yksi pelastaja. Sen takia ainoa mahdollisuus on kastaa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen, koska ei saa käyttää kahta erilaista erisnimeä.
Ef 4: 3 Pyrkikää rauhan sitein säilyttämään Hengen luoma ykseys. 4 On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi. 5 Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste! 6 Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa.
1. Kor. 6:11 Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta.
Juutalaiset käyttävät monia Jumalan nimiä kuten Isä ja Elohim, mutta niillä ei voi kastaa, vaikka kyse on samasta Jumalasta, mitä Herra Jeesus Kristus on. Jumala on määrännyt, että kaste tulee antaa Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Ap.t 8:36-38: Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.
- r12341234
K-net, älä niskuroi kasteasiassa, vaan kastatu Jeesus messiaan nimeen.
Mutta silti ei tarvitse liittyä helluntaiseurakuntaan, mielestäni helluntaiseurakunnan oppi ei ole kaikilta osin Raamatunmukainen. - mietirauhassa
Jeesus on Herra ja Herra käski kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Paavali käski kastaa tuohon samaan nimeen, sillä tuo nimi on raamatunsanassa Jumalan nimi.
Jää miettimään tätä tärkeää asiaa.- mot._
Jeesus antoi jonkin käskyn kasteesta. Paavali, Pietari, Filippus ja muut apostolit noudattivat Jeesuksen käskyä kastaa Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä. Asian vahvistaa Raamattu.
Paavali käski tekemään kaiken Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä, joten toista nimeä ei voi käyttää. Paavali kielsi käyttämästä kahta eri kastekaavaa, koska on vain yksi pelastaja. Sen takia ainoa mahdollisuus on kastaa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen, koska ei saa käyttää kahta erilaista erisnimeä.
Ef 4: 3 Pyrkikää rauhan sitein säilyttämään Hengen luoma ykseys. 4 On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi. 5 Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste! 6 Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa.
Juutalaiset käyttävät monia Jumalan nimiä kuten Isä ja Elohim, mutta niillä ei voi kastaa, vaikka kyse on samasta Jumalasta, mitä Herra Jeesus Kristus on. Jumala on määrännyt, että kaste tulee antaa Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Ap.t 8:36-38: Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet. - mot._
Jeesuksen antama lähetyskäsky menee näin:
Siinä käsketään tekemään kaikki Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen. Tätä käskyä apostolit eivät rikkoneet, vaan toimivat sen mukaisesti.
- mitenUSKALLATTE
Edelleenkin väitätte, että Jeesuksen antama kastekäsky on vääristelyä. Miten uskallatte?
Isä, Poika ja Pyhä Henki sisältyy Jeesus nimeen.- mot._
Se ei ole käsketty nimi, joka on Herra Jeesus Kristus. Jos joku kastaa Isän tai Juudan Leijonan nimeen, niin nekään eivät ole käskettyjä nimiä.
- EtteTiedäKukaPelastuu
Kun tämä upotus kaste asia on helluntailaisille kaikkei tärkein pelastuksen kannalta ja helluntailaisten mielestä Armo ei pelasta ketään, niin mites helluntailaiset suhtautuu ristin ryöväriin, joka ei upotus kasteella ole käynyt, mutta "Jeesuksen sanat ristillä armahdetulle ryövärille: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa"
Tämähän on helluntai opin mukaan harhaoppia, koska eihän helluntai opin mukaan Armo pelasta ketään, vaan vaaditaan upotus kaste.
Helluntailailaiset tuntuvat olevan niin valtavan tietoisia kuka pelastuu ja kuka ei.- kirjoitusten.mukaan
Jeesus sanoi, että tulee ensin uskoa evankeliumi ja mennä sen jälkeen uskovien upotuskasteella. Silloin saa synnit anteeksi. Se jos mikä on armoa.
Ap.t 8:36-38: Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.
Kaikki te jotka jauhatte kasteesta Jeesuksen nimeen, miettikää itse, kastettiinko teidätkin Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen? Onko teidät väärin kastettu, ja ajattelitteko mennä uudestaan kasteelle?
- uskisss
Minut on lapsena kastettu luterilaiseen tyyliin Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Vanhempana huomasin Raamattua tutkiessani, että se ei ollut raamatullinen kaste. Sen jälkeen menin upotuskasteelle, joka annettiin Raamatun käskyn mukaan.
Olen saanut monella tapaa varmuuden, että tein oikein. Tiedän myös, ettei lapsena saatu kaste Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kelpaa Jumalalle. Jeesus käski lähetyskäskyssään kastamaan hänen nimeensä, kuten Luukkaan evankeliumissa lukee:
En lähde siihen loputtomaan väittelyyn Matteuksen evankeliumin lähetyskäskystä, koska tiedän Raamatun käännöksissä olevan joitakin katolisen kirkon muuttamia jakeita. Sinun Kristitty.net on turha tätä asiaa minulle yrittää syöttää. Minä pysyn siinä, miten edellä olen ilmoittanut. Olen kyllä lukenut monta kertaa sinun mantrasi asiasta. Ne eivät minua vakuutta. Kaste menee oikein kun se tehdään näin, mikä vakuuttaa minut:
1 Kor 6:11Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta. uskisss kirjoitti:
Minut on lapsena kastettu luterilaiseen tyyliin Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Vanhempana huomasin Raamattua tutkiessani, että se ei ollut raamatullinen kaste. Sen jälkeen menin upotuskasteelle, joka annettiin Raamatun käskyn mukaan.
Olen saanut monella tapaa varmuuden, että tein oikein. Tiedän myös, ettei lapsena saatu kaste Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kelpaa Jumalalle. Jeesus käski lähetyskäskyssään kastamaan hänen nimeensä, kuten Luukkaan evankeliumissa lukee:
En lähde siihen loputtomaan väittelyyn Matteuksen evankeliumin lähetyskäskystä, koska tiedän Raamatun käännöksissä olevan joitakin katolisen kirkon muuttamia jakeita. Sinun Kristitty.net on turha tätä asiaa minulle yrittää syöttää. Minä pysyn siinä, miten edellä olen ilmoittanut. Olen kyllä lukenut monta kertaa sinun mantrasi asiasta. Ne eivät minua vakuutta. Kaste menee oikein kun se tehdään näin, mikä vakuuttaa minut:
1 Kor 6:11Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta.Leikkaa sinä vain Raamatusta jakeita irti ja usko niitä unitaarien ja areiolaisten valheita, että kastekäsky on katolisen kirkon muokkaama. Mutta mietipä hetki, miksi katolinen kirkko olisi nähnyt niin paljon vaivaa vain muokatakseen yhtä jaetta. Mitä muita jakeita he muokkasivat?
- Laskuntulos
Menehän kabbalaan harjoittaja kr.net muualle eksyttämästä kristittyjä!
Laskuntulos kirjoitti:
Menehän kabbalaan harjoittaja kr.net muualle eksyttämästä kristittyjä!
En harjoita mitään kabbalaa. Hanki sinä joku muu harrastus ja painu muualle.
- get.out
Kristitty.net kirjoitti:
En harjoita mitään kabbalaa. Hanki sinä joku muu harrastus ja painu muualle.
Kristitty.net, sinä olet saatananpalvoja. Ennen teit sitä kabbalan muodossa, nyt olet pukenut päällesi naamioasuksi messiaanisen juutalaiset viitan, mutta teet edelleen myyrän työtä paholaisen hyväksi. Olet kadotuksen lapsi. Kun sydämesi lyö viimeisen kerran, sinun sielusi palaa Gehenan tulessa.
- uskisss
Kristitty.net kirjoitti:
Leikkaa sinä vain Raamatusta jakeita irti ja usko niitä unitaarien ja areiolaisten valheita, että kastekäsky on katolisen kirkon muokkaama. Mutta mietipä hetki, miksi katolinen kirkko olisi nähnyt niin paljon vaivaa vain muokatakseen yhtä jaetta. Mitä muita jakeita he muokkasivat?
"Leikkaa sinä vain Raamatusta jakeita irti ja usko niitä unitaarien ja areiolaisten valheita, että kastekäsky on katolisen kirkon muokkaama."
Unitaareilla ja areioilaisilla ei ole minun kanssa mitään tekemistä. Ilmeisesti tämä slogan on joku sinun valheesi, jolla jatkat vanhurskauden herjaamista.
Yliopistojen teologiset tiedekunnat ja jopa katolisen kirkon tutkijat ovat kertoneet, miten katolinen kirkko on väärentänyt Raamattua kastekäskyn kohdalla. Tästä lienee turha jatkaa väittelyä, koska niin monta valhetta olet heitellyt. Me emme usko sinua noitamantrojasi. Jeesus käski kastamaan omalla nimellään PISTE:
Jeesuksen käskyä kastaa omalla nimellään noudatti jokainen apostoli.
Apostolit eivät rikkoneet Jeesuksen kastekäskyä vastaan. He noudattivat sitä. He kastoivat vain niitä uskovia, jotka tunnustivat Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
Ap.t 10:48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. uskisss kirjoitti:
"Leikkaa sinä vain Raamatusta jakeita irti ja usko niitä unitaarien ja areiolaisten valheita, että kastekäsky on katolisen kirkon muokkaama."
Unitaareilla ja areioilaisilla ei ole minun kanssa mitään tekemistä. Ilmeisesti tämä slogan on joku sinun valheesi, jolla jatkat vanhurskauden herjaamista.
Yliopistojen teologiset tiedekunnat ja jopa katolisen kirkon tutkijat ovat kertoneet, miten katolinen kirkko on väärentänyt Raamattua kastekäskyn kohdalla. Tästä lienee turha jatkaa väittelyä, koska niin monta valhetta olet heitellyt. Me emme usko sinua noitamantrojasi. Jeesus käski kastamaan omalla nimellään PISTE:
Jeesuksen käskyä kastaa omalla nimellään noudatti jokainen apostoli.
Apostolit eivät rikkoneet Jeesuksen kastekäskyä vastaan. He noudattivat sitä. He kastoivat vain niitä uskovia, jotka tunnustivat Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
Ap.t 10:48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.Jeesus käski kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, tämä on Jumalan sana ja piste. Ainoastaan areiolaiset ja unitaarit kiistävät kastekäskyn olevan Jumalan sanaa.
Laita toki lähde, kuka professori ja mikä yliopisto kiistää kastekäskyn olevan Jumalan sanaa. Areiolaisten ja unitaarien blogikirjoittajia ei lasketa.- uskisss
Kristitty.net kirjoitti:
Jeesus käski kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, tämä on Jumalan sana ja piste. Ainoastaan areiolaiset ja unitaarit kiistävät kastekäskyn olevan Jumalan sanaa.
Laita toki lähde, kuka professori ja mikä yliopisto kiistää kastekäskyn olevan Jumalan sanaa. Areiolaisten ja unitaarien blogikirjoittajia ei lasketa.Sinut Kristitty.net tunnetaan epärehellisenä miehenä. Sinä puhut niin kuin sinulle ei ole aiemmin laitettu linkkiä kenenkään yliopistomiehen raporttiin? Sinulle on sellaisia laitettu, mutta taas valehtelet ihan pokkana. Kyselet kuin kiero käärme, laita toki linkki. Jooh laita linkki.
Tässä on Oxfordin yliopiston teologian professorin Frederick Cornwallis Conybeare:n kirjoitus: http://areopage.net/blog/wp-content/uploads/2014/05/Conybeare_1901.pdf
Katolisen kirkon paavi Ratziger on myös kertonut, että katolinen kirkko on myöhemmin lisännyt jakeen Matt 28:19, joten se ei ole Jumalan sanaa. Se on katolisen kirkon Raamatun laitoksen tekstiä, joka ei ole ollut alkuperäisessä Raamatussa. Sinä näytät puolustavat katolisen kirkon omaa versiota Raamatusta, mihin ei enää edes usko paavi Razinger itsekään.
Raamatussa on kuitenkin Jeesuksen lähetyskäsky kastaa hänen nimellään. Tämä on yleinen käsitys raamatuntukijoiden piirissä, että Jeesus käski kastamaan omalla nimellään:
Minä itse kehotan ystävilleni kastamaan näiden jakeiden perusteella. En tee syntiä, vaan noudatan Jeesuksen käskyä ja Jumalan sanaa.
Kol 3:17. Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. uskisss kirjoitti:
Sinut Kristitty.net tunnetaan epärehellisenä miehenä. Sinä puhut niin kuin sinulle ei ole aiemmin laitettu linkkiä kenenkään yliopistomiehen raporttiin? Sinulle on sellaisia laitettu, mutta taas valehtelet ihan pokkana. Kyselet kuin kiero käärme, laita toki linkki. Jooh laita linkki.
Tässä on Oxfordin yliopiston teologian professorin Frederick Cornwallis Conybeare:n kirjoitus: http://areopage.net/blog/wp-content/uploads/2014/05/Conybeare_1901.pdf
Katolisen kirkon paavi Ratziger on myös kertonut, että katolinen kirkko on myöhemmin lisännyt jakeen Matt 28:19, joten se ei ole Jumalan sanaa. Se on katolisen kirkon Raamatun laitoksen tekstiä, joka ei ole ollut alkuperäisessä Raamatussa. Sinä näytät puolustavat katolisen kirkon omaa versiota Raamatusta, mihin ei enää edes usko paavi Razinger itsekään.
Raamatussa on kuitenkin Jeesuksen lähetyskäsky kastaa hänen nimellään. Tämä on yleinen käsitys raamatuntukijoiden piirissä, että Jeesus käski kastamaan omalla nimellään:
Minä itse kehotan ystävilleni kastamaan näiden jakeiden perusteella. En tee syntiä, vaan noudatan Jeesuksen käskyä ja Jumalan sanaa.
Kol 3:17. Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.Kerro mitä muita jakeita katolinen kirkko muokkasi? Vai näkikö katolinen kirkko todella näin paljon vaivaa vain muokatakseen yhtä jaetta?
- uskisss
Kristitty.net kirjoitti:
Kerro mitä muita jakeita katolinen kirkko muokkasi? Vai näkikö katolinen kirkko todella näin paljon vaivaa vain muokatakseen yhtä jaetta?
1 Joh 5:8 on ainakin yksi sellainen, mitä katolinen kirkko yritti muuttaa, mutta kirjoituksia on säilynyt sen verran, että tiedämme hyvin alkuperäisen muodon. Oikea muoto on korjattu uusimpiin käännöksiin. Näitä on muitakin, mutta en halua niitä enempää käsitellä somessa.
- uskisss
Kristitty.net kirjoitti:
Kerro mitä muita jakeita katolinen kirkko muokkasi? Vai näkikö katolinen kirkko todella näin paljon vaivaa vain muokatakseen yhtä jaetta?
"Isä, Sana ja Pyhä Henki", myöhäisemmissä käännöksissä "Henki, vesi ja veri".
Biblia 1 Joh 5:6-8: Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus. Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat: Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
1938 1 Joh 5:6-8: Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus. Sillä kolme on, jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä. - uskissss
Kristitty.net kirjoitti:
Eli katolinen kirkko yritti lisätä käsikirjoituksiin Isän, Pojan ja Pyhä Hengen lisäämällä jakeeseen 7 seuraavat sanat "Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat"
Tämä sama temppu on tehty Matt 28:19 jakeeseen. - mot._
uskissss kirjoitti:
Eli katolinen kirkko yritti lisätä käsikirjoituksiin Isän, Pojan ja Pyhä Hengen lisäämällä jakeeseen 7 seuraavat sanat "Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat"
Tämä sama temppu on tehty Matt 28:19 jakeeseen.Ehkä sekin oli katolisen kirkon tekosia, että käsikirjoituksesta yritettiin leikata pois Ap.t 8:37. RK 1992:en jae on palautettu takaisin. Teologian tohtorit ovat sitä mieltä, että jae on ollut Apostolien teoissa alun perin. Asian voi itsekin huomata, miten merkillinen kappale tulee jakeista 36 ja 38. Kun väliin laitetaan 37, kappale on järkevä.
uskisss kirjoitti:
"Isä, Sana ja Pyhä Henki", myöhäisemmissä käännöksissä "Henki, vesi ja veri".
Biblia 1 Joh 5:6-8: Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus. Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat: Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
1938 1 Joh 5:6-8: Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus. Sillä kolme on, jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.Tuossa on kyse täysin eri asiasta, katolilaiset ovat käännökseen lisänneet Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Mt. 28:19 joka ikisessä käsikirjoituksessa lukee Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Se ei siis voi olla mikään lisäys.
- mot.-
Kristitty.net kirjoitti:
Tuossa on kyse täysin eri asiasta, katolilaiset ovat käännökseen lisänneet Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Mt. 28:19 joka ikisessä käsikirjoituksessa lukee Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Se ei siis voi olla mikään lisäys.
Niin edellä on näytetty toteen, ettei Matt 28:19 jakeen kastekäskyä ole ollut alun perin Raamatussa. Ei ole ollut edes 1 Joh 5:7 jakeen loppuosaa, mutta se on korjattu pois Raamatun viimeisimmistä käännöksistä. Katolinen kirkko on yrittänyt poistaa Ap.t 8:37 jakeen Raamatusta, mutta viimeisimmissä käännöksissä virhe on korjattu ja jae on lisätty Raamattuun takaisin. Tämä on nykytutkimuksen yleinen käsitys asiasta, etkä sinä ole pystynyt tuomaan mitään uutta tähän keskusteluun.
mot.- kirjoitti:
Niin edellä on näytetty toteen, ettei Matt 28:19 jakeen kastekäskyä ole ollut alun perin Raamatussa. Ei ole ollut edes 1 Joh 5:7 jakeen loppuosaa, mutta se on korjattu pois Raamatun viimeisimmistä käännöksistä. Katolinen kirkko on yrittänyt poistaa Ap.t 8:37 jakeen Raamatusta, mutta viimeisimmissä käännöksissä virhe on korjattu ja jae on lisätty Raamattuun takaisin. Tämä on nykytutkimuksen yleinen käsitys asiasta, etkä sinä ole pystynyt tuomaan mitään uutta tähän keskusteluun.
Edellä näytetty toteen? Ja mitenköhän se on näytetty toteen? Onko jossain olemassa käsikirjoitus, josta tuo kastekaava puuttuisi? Ei tasan ole, vaan se löytyy joka ikisestä käsikirjoituksesta. Selitä vielä, miten se on näytetty toteen. Faktoja pöytään kiitos.
- Laskuntulos
Kristitty.net on kabba-uskovainen. Hän vihaa kristittyjä. Hän kivittäisi kristityt, jos Toora olisi voimassa!
- cvbx
Kristitty.net kirjoitti:
Edellä näytetty toteen? Ja mitenköhän se on näytetty toteen? Onko jossain olemassa käsikirjoitus, josta tuo kastekaava puuttuisi? Ei tasan ole, vaan se löytyy joka ikisestä käsikirjoituksesta. Selitä vielä, miten se on näytetty toteen. Faktoja pöytään kiitos.
Sinä kiistät kaikki esitetyt faktat. Olethan saatananpalvoja.
Sen sanon, että teologian professori Conybeare on sinua pätevämpi Raamatun tuntija. Hän mielipiteensä on laajasti hyväksytty teologisissa tiedekunnissa. cvbx kirjoitti:
Sinä kiistät kaikki esitetyt faktat. Olethan saatananpalvoja.
Sen sanon, että teologian professori Conybeare on sinua pätevämpi Raamatun tuntija. Hän mielipiteensä on laajasti hyväksytty teologisissa tiedekunnissa.Annas tulla, mitä faktoja professori Conybearella on esittää väitteensä tueksi?
- ML.Luther2
Kristitty net kirjoittaa ihan hyvin ja otan ainakin minä kirjoitukset vakavasti.En ole hellari vaikka ystävissä ja perheessä heitä onkin.Olen kirkollinen.Kerrotko kuka olet , oletko mies vai nainen ja minkä ikäinen.Nimeä ei tarvi kertoa.Olisiko vaikea avautua.
- get.out
Kristitty.net on nimeltään Lauri Rantala. Hän on jäsenenä Ryttylän Kansalähetyksen opiston seurakunnassa. Hän on aiemmin harjoittanut saatanapalvontaan kabbalistina ja nykyään hän palvelee paholaista toisella tavalla. Hän on erittäin epärehellinen mies. On lukuisia kertoja heitellyt kaikenlaista valhetta mm. siitä, ettei nikotiini ole ollenkaan terveydelle vaarallinen tai haitallinen aine. Lääkärien mukaan se on ja lääkärien mukaan sähkötupakkakaan ei ole vieroitustuote.
get.out kirjoitti:
Kristitty.net on nimeltään Lauri Rantala. Hän on jäsenenä Ryttylän Kansalähetyksen opiston seurakunnassa. Hän on aiemmin harjoittanut saatanapalvontaan kabbalistina ja nykyään hän palvelee paholaista toisella tavalla. Hän on erittäin epärehellinen mies. On lukuisia kertoja heitellyt kaikenlaista valhetta mm. siitä, ettei nikotiini ole ollenkaan terveydelle vaarallinen tai haitallinen aine. Lääkärien mukaan se on ja lääkärien mukaan sähkötupakkakaan ei ole vieroitustuote.
Onko yllättävää, että lääkärien, jotka ovat lääketeollisuuden lobbaamia, mielestä sähkötupakka ei ole vieroitustuote? Sähkötupakan avulla miljoonat ovat päässeet eroon tupakasta, eli sähkötupakka voi pelastaa miljoonia henkiä.
Olen entisessä elämässä harrastanut kabbalaa. Entä sitten?- tieteen.löydös
get.out kirjoitti:
Nikotiinista faktaa:
Nikotiini on huumaava aine. Pieninä annoksina nikotiini saa aikaan mielihyvän tunteen aivoissa lähinnä vapauttamansa dopamiinin vuoksi. Nikotiini on useimmille eliöille myrkyllistä ja suurissa määrin saa aikaan pahoinvointia, kouristuksia ja hengityksen lamaantumisen. Nikotiini aiheuttaa voimakasta riippuvuutta. Suomalaiset tutkijat ovat ensi kertaa osoittaneet, että skitsofreniassa ja tupakoitsijan riippuvuudessa nikotiinista vaikuttaa sama keskushermoston signaalin välitysketju. Ilmiön geneettinen tausta voi selittää sen, miksi skitsofrenia ja riippuvuus nikotiinista ovat yleisiä samoilla henkilöillä.
Nikotiini voi olla tappavan myrkyllistä. Suuri määrä nikotiinia voi imeytyä ihon lävitse ja näin voi käydä esim. märkiä tupakkakasvin lehtiä käsiteltäessä. Suurille nikotiinimäärille altistuvat usein tupakkaa käsittelevät tupakkatyöläiset, nikotiinituotteita syöneet lapset, nikotiinihyönteismyrkkyjä käsitelleet ja itsemurhaa nikotiinilla yrittäneet.
Nikotiini ärsyttää suuta ja kurkkua nieltynä tai hengitettynä saaden aikaan polttelevan tunteen ja lisääntyneen syljen erityksen. Myrkytys alkaa nopeasti. Vakavissa tapauksissa oireisiin kuuluvat vapina, ihon sinertävyys (syanoosi), epileptiset kouristukset, kooma, hengityksen lamaantuminen ja kuolema. Lievempään myrkytykseen liittyvät päänsärky, pahoinvointi, oksentelu, innostuneisuus, nälän tunteen katoaminen, heikko-olo, nopea sydämen syke, hikoilu ja kylmänväreet.
Toistuvat nikotiiniannokset ja vieroitusoireet, jotka johtuvat nikotiinin poistumisesta, pitävät elimistöä jatkuvassa rasitustilassa. Nikotiinin käyttö tihentää välittömästi sykettä ja nostaa tilapäisesti verenpainetta. Sydän joutuu työskentelemään kovemmin.
Nikotiini häiritsee myös valtimoiden endoteelin toimintaa. Endoteeli on verisuonien, imusuonien ja sydämen sisäpintoja verhoava ohut solukerros. Pitkällä aikavälillä tällaiset muutokset lisäävät valtimosairauksien riskiä. Yleisin näistä on sepelvaltimotauti.
Nikotiini vaikuttaa raskauden aikaiseen terveyteen, niin äidin kuin sikiönkin osalta. Sikiön altistuminen nikotiinille voi aiheuttaa mm. synnytyksen aikaisen happivajeen, ennenaikaisen syntymän tai kuolleena syntymisen (stillbirth). Nikotiinilla on haitallisia vaikutuksia niin sikiön kuin syntyneen lapsen aivojen kehitykselle. - mncb
tieteen.löydös kirjoitti:
Nikotiinista faktaa:
Nikotiini on huumaava aine. Pieninä annoksina nikotiini saa aikaan mielihyvän tunteen aivoissa lähinnä vapauttamansa dopamiinin vuoksi. Nikotiini on useimmille eliöille myrkyllistä ja suurissa määrin saa aikaan pahoinvointia, kouristuksia ja hengityksen lamaantumisen. Nikotiini aiheuttaa voimakasta riippuvuutta. Suomalaiset tutkijat ovat ensi kertaa osoittaneet, että skitsofreniassa ja tupakoitsijan riippuvuudessa nikotiinista vaikuttaa sama keskushermoston signaalin välitysketju. Ilmiön geneettinen tausta voi selittää sen, miksi skitsofrenia ja riippuvuus nikotiinista ovat yleisiä samoilla henkilöillä.
Nikotiini voi olla tappavan myrkyllistä. Suuri määrä nikotiinia voi imeytyä ihon lävitse ja näin voi käydä esim. märkiä tupakkakasvin lehtiä käsiteltäessä. Suurille nikotiinimäärille altistuvat usein tupakkaa käsittelevät tupakkatyöläiset, nikotiinituotteita syöneet lapset, nikotiinihyönteismyrkkyjä käsitelleet ja itsemurhaa nikotiinilla yrittäneet.
Nikotiini ärsyttää suuta ja kurkkua nieltynä tai hengitettynä saaden aikaan polttelevan tunteen ja lisääntyneen syljen erityksen. Myrkytys alkaa nopeasti. Vakavissa tapauksissa oireisiin kuuluvat vapina, ihon sinertävyys (syanoosi), epileptiset kouristukset, kooma, hengityksen lamaantuminen ja kuolema. Lievempään myrkytykseen liittyvät päänsärky, pahoinvointi, oksentelu, innostuneisuus, nälän tunteen katoaminen, heikko-olo, nopea sydämen syke, hikoilu ja kylmänväreet.
Toistuvat nikotiiniannokset ja vieroitusoireet, jotka johtuvat nikotiinin poistumisesta, pitävät elimistöä jatkuvassa rasitustilassa. Nikotiinin käyttö tihentää välittömästi sykettä ja nostaa tilapäisesti verenpainetta. Sydän joutuu työskentelemään kovemmin.
Nikotiini häiritsee myös valtimoiden endoteelin toimintaa. Endoteeli on verisuonien, imusuonien ja sydämen sisäpintoja verhoava ohut solukerros. Pitkällä aikavälillä tällaiset muutokset lisäävät valtimosairauksien riskiä. Yleisin näistä on sepelvaltimotauti.
Nikotiini vaikuttaa raskauden aikaiseen terveyteen, niin äidin kuin sikiönkin osalta. Sikiön altistuminen nikotiinille voi aiheuttaa mm. synnytyksen aikaisen happivajeen, ennenaikaisen syntymän tai kuolleena syntymisen (stillbirth). Nikotiinilla on haitallisia vaikutuksia niin sikiön kuin syntyneen lapsen aivojen kehitykselle.Kristitty.netin omat harrastukset: sähkötupakalla nikotiinia vereen ja saatanapalvontaa siinä välissä.
- niinpäniiin
mncb kirjoitti:
Kristitty.netin omat harrastukset: sähkötupakalla nikotiinia vereen ja saatanapalvontaa siinä välissä.
Kristitty.net toimii paholaisen joukoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202393Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3131317- 65969
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai54950- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35757Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan268692Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35691