Aivan ihanaa tehdä lähes rahattomana ostoksia,kun kahdella eurolla,saan saan puolipuhtaan ihanan valkoisen maton tuvanlattialle?
Voin unohtaa 20m kutomatonta mattoa tonne tuvanvinttiin?
Jollei halua kulkea aivan merkkivaateissa,niin halvalla saan tyyliä todella tänne korpeen?
Höyhentoppatakin pitkän lunastin viidellä eurolla,no tosin väri oli marjapuuronpunainen,mutta tuskin ahvenet sitä näkevät,kun heitä yritän narrata kevätjäillä?
Kirpputori/ kierrätyskeskus aarreaitta!
34
1369
Vastaukset
- Ladakuski
Onneksi varakkaammat ihmiset tuovat jopa ilmaiseksi tavaraa, jota eivät enää katso tarvtsevansa. Ostan työvaatteita tai työkaluja kirppareilta.
Kun ehdin sinne, kaikki arvokkaampi tavara on jo ostettu pois kuleksimasta. Joo tietty!
Täältä saa ihania huonekaluja,kun rikkaat kesämökkiläiset ovat kyllästyneet viimekesäisiin mööbeleihinsä.
Nahkasohvia ja sillei?- kirppispaikka
Vanhassa Nordean pankkisalissako kävit kirpparilla?
- kirppisama
Ei ,kyllä täällä on mahtavat tilat ja ihana henkilökunta.
Mielestäni se on myös sosiaallinentapahtuma.
Minä jaan kokemuksia myyjien kanssa,kuten myös asikkaiden kanssa.
Juon yleensä kahvit siellä,hyvien leivonnaisten kera,siis tietty maksavien.
Tavallaan koen sen sieluani puhdistavana tapahtumana.
Jotenkin tunnen,että teen ympäristöteon,kun saan jonkun vaatteen,jonkun
huonekalun uusiokäyttöön.
Vähennän sitä hiilijalanjälkeä,siis teen ympäristöteon,siis todella,ajatelkaa.
Älkää tuhotko tätä maapallon kestoa,menkää kirppareille ama kirppisama kirjoitti:
Älkää tuhotko tätä maapallon kestoa,menkää kirppareille amaVielä hehkutusta!
Nyt aman nicci poistuu todella nopeasti,mutta tämä,kuinka ihanaa olen urahtanut kierrätykseen?
Aviomiehet ovat olleet kierrätyksessä jo aikojenslussa,senhän me tiedämme,mutta kaiken muunkin voi kierrättää?- noinhan.siinä.käy
Puolison kiertoon paneminen on monelle tuttua, onhan yksi jos toinenkin sen toteuttanut ja eräät tästäkin palstalaisten joukosta vielä harkitsevat sitä vakavissaan, kuten eräistä keskusteluista on selvästikin ilmennyt.
Kierrätys on tässä tilanteessa hieman kaunisteleva ilmaisu. Siinä voi nimittäin käydä, ettei kiertoon pantu puoliso risan esineen tavoin enää kelpaa hyötykäyttöön kenellekään, jolloin varsinainen kierrätys jää tapahtumatta. Tärkeintä on, että siitä on päästy eroon, koska se on ollut tarpeeton ja jopa haitaksi. - kirppariasiakas
kirppisama kirjoitti:
Älkää tuhotko tätä maapallon kestoa,menkää kirppareille amaMissä mahtaa olla isommat tilat kuin Nordean entiset pankkitilat. Työttömien talon tilat ahtaat.... onko muitakin? Käynyt olen ohikulkiessa.
kirppariasiakas kirjoitti:
Missä mahtaa olla isommat tilat kuin Nordean entiset pankkitilat. Työttömien talon tilat ahtaat.... onko muitakin? Käynyt olen ohikulkiessa.
Ahtaiden paikkojenkammo on tietenkin neulologinen ongelma?
Kyllä noita pankkitiloja varmaankin jää tyhjiöön,kun tietoliikenne siirtyy nettiin,mutta kuinka se vois koskettaa minun kirppislöytöjäni?
Aivan aikuistenoikeesti olen kierrätyksen kannalla ja todella kierrätän vanhoja kamoja,
myös raihnaisia miehiä?
Olen leski ja minkätähden en voisi kierrättää?noinhan.siinä.käy kirjoitti:
Puolison kiertoon paneminen on monelle tuttua, onhan yksi jos toinenkin sen toteuttanut ja eräät tästäkin palstalaisten joukosta vielä harkitsevat sitä vakavissaan, kuten eräistä keskusteluista on selvästikin ilmennyt.
Kierrätys on tässä tilanteessa hieman kaunisteleva ilmaisu. Siinä voi nimittäin käydä, ettei kiertoon pantu puoliso risan esineen tavoin enää kelpaa hyötykäyttöön kenellekään, jolloin varsinainen kierrätys jää tapahtumatta. Tärkeintä on, että siitä on päästy eroon, koska se on ollut tarpeeton ja jopa haitaksi.Uskomattoman hieno ilmaisu sinulta noinhan.siinä käy!
Loppuunkulutettu mies,joka olettaa itsestään vielä liikoja?
Hän todella elää sitä kauttaan,kun tissit vain tulevat mieleen?
Siis toi mies on imeväinen,mutta hän ei muista,että mitä muuta sille naiselle
vois tehdä??
Kulutusluotolla noita naisten loppuunkäytettyjä miehiä on netti pullollaan?- jotain-rajaa
rituliini_38 kirjoitti:
Uskomattoman hieno ilmaisu sinulta noinhan.siinä käy!
Loppuunkulutettu mies,joka olettaa itsestään vielä liikoja?
Hän todella elää sitä kauttaan,kun tissit vain tulevat mieleen?
Siis toi mies on imeväinen,mutta hän ei muista,että mitä muuta sille naiselle
vois tehdä??
Kulutusluotolla noita naisten loppuunkäytettyjä miehiä on netti pullollaan?Tosi rivoa puhetta naisihmiseltä. Kauppatavaraksi alennat ihmiset, varsinkin naiset. Ei tuo yhtään naurata.
jotain-rajaa kirjoitti:
Tosi rivoa puhetta naisihmiseltä. Kauppatavaraksi alennat ihmiset, varsinkin naiset. Ei tuo yhtään naurata.
Aivan,... surullisena lukee näitä "aikuisen oikeasti" hienoja oivalluksia"! Ehdit ennen minua jo asettamaan jotain rajaa!
Kun inhimillisyyttä riepotellaan kyynisyydellä, kokee ajatteleva lukija vain vastenmielisyyttä.sini.sirkku kirjoitti:
Aivan,... surullisena lukee näitä "aikuisen oikeasti" hienoja oivalluksia"! Ehdit ennen minua jo asettamaan jotain rajaa!
Kun inhimillisyyttä riepotellaan kyynisyydellä, kokee ajatteleva lukija vain vastenmielisyyttä.Kiitos moraalinvartijoille!
Ehkä teistä kumpikaan ei ole viettänyt neljäätoista vuotta Alzheimeria sairastavan puolison kanssa?
En ole ylpeä kirjoituksestani,mutta me ehkä vain näemme siinä mielipiteessä osan totuutta?
Kyllä minulta suomut ovat pudoneet silmistäni,koetun jälkeen.
Kaiketi minun tulisi vain kertoa kalastuksesta,tai olla kertomatta mitään?
Olin kolme vuotta pois saitilta,eikä taso yhtään noussut,missä lienee vika??Joillakin on ammattinakin tuo kaikenlaisten vanhusten avustaminen, minäkin kunnallinen kotiavustaja 7 vuoden ajan, samalla kun dementoitunut anoppini oli kotihoidossani 10 vuotta.
Se siitä, mutta
et sinä tosissasi ole kyyninen Ritu, lauot joskus vain niin reteesti tuntemuksiasi! !
PS.
Kirpputorit on tosi hyviä tavaran kierrätyspaikkoja, aikanaan kesämökin sisustuksen sain ihan kirpparihuonekaluilla hauskaksi. Oli mattoja ja astioita jos minkälaisia, mieheni taas keräili porsliini figureja 😊
Ja luoja varjelkoon, matkamuistonukkeja ja esineitä. Niitä oli yli 600, ja kaikki meni onneksi keräilijätyttärelleen.- kirppishullu
rituliini_38 kirjoitti:
Ahtaiden paikkojenkammo on tietenkin neulologinen ongelma?
Kyllä noita pankkitiloja varmaankin jää tyhjiöön,kun tietoliikenne siirtyy nettiin,mutta kuinka se vois koskettaa minun kirppislöytöjäni?
Aivan aikuistenoikeesti olen kierrätyksen kannalla ja todella kierrätän vanhoja kamoja,
myös raihnaisia miehiä?
Olen leski ja minkätähden en voisi kierrättää?Koskettaahan se, kun Kangasniemellä kirppari siirtyi juuri noihin vanhan pankin tiloihin!
kirppishullu kirjoitti:
Koskettaahan se, kun Kangasniemellä kirppari siirtyi juuri noihin vanhan pankin tiloihin!
Joku kirppari on saattanut siirtyä vanhan pankin tiloihin? En tunne tapausta,mutta minä teen ostokseni kierrätyskeskuksessa,joka sijaitsee agrimarketin ,siis työttömien kirppiksenä.
Minun elämääni ei todellakaan kosketa,mistä osoiteesta saan halvemmalla käyttökelpoista kulutustavaraa,että jospa hän jonka elämä kulkee minun jalanjäljissäni,saisi sielulleen rauhan!jotain-rajaa kirjoitti:
Tosi rivoa puhetta naisihmiseltä. Kauppatavaraksi alennat ihmiset, varsinkin naiset. Ei tuo yhtään naurata.
Onhan se tietenkin "jotain-rajaa olla se ensimmäinen kivenheittäjä! Ja oikein kahdella peukutuksella?
Jos sinä olet se kivienviskoja,minkätähden teet sen puskasta?
Eihän Jeesustakaan puskasta kivitetty?
- ihmisoikeuss
Yhteiskunta hoitakoon vanhat ja varsinkin sairaat puolisot, joten ei kun ero vireille ! Sairaan tilalle nuori ja terve elämän ehtoota sulostuttamaan. Se on ihmisoikeus ja yhteiskunnan täytyy tukea sitä.
- että.etsivä.löytää
Nuoret kuuluvat nuorille, turha niitä on etsiä.
Parasta on keskittyä omaan ikäluokkaan. Kyllä siitäkin parisuhteeseen kelpaavia terveitä löytyy runsain mitoin,ainakin jos mies on etsimässä. että.etsivä.löytää kirjoitti:
Nuoret kuuluvat nuorille, turha niitä on etsiä.
Parasta on keskittyä omaan ikäluokkaan. Kyllä siitäkin parisuhteeseen kelpaavia terveitä löytyy runsain mitoin,ainakin jos mies on etsimässä.En ole puumanainen!
Aviomieheni oli minua,siis tämä viimeinen kymmenen vuotta minua vanhempi,etten oikein ymmärrä tota mielipidettä,jos se kohdistui minuun?
Jos me pelaisimme avoiminkortein,niin tietäisin mikä herja edes kohdituu nykyiseen elämääni,tai mikä vain olettamuksiin?
- hiilijatyppi
Pikkuhiljaa luovun suuresta osasta tavaroitani, tytär myy kirpparilla. Hän kuten yksi bonustyttäreistänikin käy usein kirppareilla. Itse väsyn noihin kiertelyihin, hintatasoa yleensä katselen.
Tottakai meidän on alettava luopumaan materiasta,koska joudumme luopumaan myös elämästä.
Minulla tota tilaa,navettaa,hevostallia,navetanvinttiä, on että sinne heivaan vanhat kulahtaneet ja tuon uutta tilalle,näin tunnen että olen muuttanut uuteen kotiin?
Kyllä kirjahyllyt ovat saaneet väistyä,kun tiedot ovat siirtyneet pieneen tilaan kirjoituspöydälle.
Edes keittokirjoja en enää tarvitse
- noinhan.voi.käydä
Jos on jotakin sairasta joutunut hoitamaan pitkälti toistakymmentä vuotta, niin kyllä siinä varmaan usein tulee kierrätys mieleen, vaikka tietääkin, ettei sellaista sairasta kukaan enää huoli. Se joutuu sellaiseen koriin, josta saa ottaa ilmaiseksi.
Voihan itse kuitenkin hakea kierrätyksestä korvaavaa laadukkaampaa tuotetta. - Yksin.ongelmissa
Monilla ikäihmisillä on ollut se viinaan menetetty puoliso, jota ei ole voinut pihalle heittää, kun ei poloisella olisi ollut paikka mihin mennä. Monissa avioliitoissa se huoltovastuu on kestänyt vuosikymmenet, eikä siihen ole yhteiskunnalta mitään apua tullut, ja lähimmäisetkään eivät ole apua antaneet. Monen perheen lapset ovat lähteneet heti kun ovat kynnelle kyenneet, ja lopuksi taakan kantaja jää yksin.
Moni alkoholistin puoliso on ollut omaishoitaja kenenkään tietämättä, perheen kulisseja ylläpitäen-. Säälittely, takanapäin juoruilu ja turhat neuvot ovat paha taakka muutenkin äärirajoilla elävälle ihmiselle.
Yhteiskuntakaan ei katso suopeasti alkoholistin puolisoa, kuten omaishoitajaa, joka huolehtii dementikosta tai muuten avuttomaksi joutuneesta perheenjäsenestä. Hänen taakkaansa ymmärretään, juopon omaista ei.- ikävännytkerronteille
Olisin halunnut piristää joskus harmaata eläkeläismiehen arkea sopivilla viinirosauksilla. Vaimo ei katsonut sitä ollenkaan hyvällä silmällä.
Voitiin kyllä yhdessä ottaa jonkun merkkipäivän kunniaksi lasilliset, mutta minun ominnimiin otosta hän ahdistui. Jouduin lopettamaan sen.
Kun jäin leskeksi, jouduin turvallisuusysistä jättämään yksintörpöttelyt. Tuli vaaratilanteita sekä sisällä että ulkona liikkuessa.
Näin yksinään liikkuvien naisten pelkäävän jos pienessä tötterötällissä taajamassa liikkui.
- että.on.eroa
Miehiähän ei paljoa kierrätyksessä ole. Parhaat menevät nimittäin heti päältä. Arvottomat joutuvat siihen koriin, jostasaa ottaa ilmaiseksi, jos sattuu kiinnostamaan.
Naisten osalta tilanne on aivan toinen. Niitä on enemmänkin.- valitettavasti.näin
Suurten ikäluokkien äidit eivät läheskään kaikki osanneet valmentaa poikiaan itsenäisen elämän hallintaan.
Kun äiti tai vaimo ole enää paapomassa niin sitten ollaankin tuuliajolla. Tästä on omaa kokemusta.
Kun vaimo on nyt pois, ja velkataakka päällä on vaikeuksia arkielämän hallinnassa.
Ekonominen tilanne on johtanut joutumiseen säläkamalootaan.
Ulkoinen ja sisäinen habitus viestittää jo kauas: saa ottaa ilmaiseksi. Siinä vielä omat karinsa. On muita reppanoita, jotka uskovat että sillä voi olla taskunpohjalla joku kolikko, saisikohan sen napata siltä pois.
- akkapahushanse
On epäkohteliasta puhua miehistä kierrätystavarana.
Erittäin todennäköistä on, että hyvät miehet varataan ensiksi, mutta on olemassa eri tavalla hyviä miehiä.
Osa on komeita, omasta egostansa hyvin tietoisia ja korostavat ominaisuuttansa olemalla hiukan ylimielisiä sellaisen maalaisnaisen seurassa joka ei vastaa hänen vaatimuksiansa. Sellainen mies ei ole hyvä mies, en viihtyisi herran seurassa joka ylenkatsoo ja arvioi naisia. Sellaisiakin on elämän varrella tuttavapiirissä nähnyt.
Kuinka mitataaan miehen tai naisen hyvyys? Milloin mies joutaa kirpputorikamaksi?
Kuinka arvioidaan leski-, vapaan naisen naimakelpoisuus vanhemmalla iällä?
Riippuuko se siitä statuksesta jonka entinen aviomies on hänelle tarjonnut, vai saako nainen oman arvonsa leskeytensä myötä?
On olemassa herrojen ja narrien leskiä ja jopa kaikenlaisten miesten jättämiä, syystä tai toisesta, mutta naisen arvoa usein mitataan sillä, kenen leski, kuka ja mikä oli miehensä, mikäli hänet tunnetaan.
Olen leski minäkin, mutta en esiinny miesvainajani statuksella, herrat ovat herroja eläissään, vain heistä joista historia mainitsee, kannattaa puhua erityisesti oman egonsa kohottajana. Kohoaako arvostus poisnukkuneen arvon mukaa? Niin joskus olettavat lesket.
Tarjokkaiden runsaudesta ei varmasti ikääntyneellä leskellä, enemmän miehellä kuin naisellakaan, ole liikaa harmia.
Yksinäisiä naisia on enemmän, naisten pidemmän elinkaaren johdosta, mutta eivät kaikki naiset halua uutta miestä, eivätkä kaikki terveet ikääntyneet miehetkään hae uutta puolisoa.
Kunnioitan puolisoni muistoa, en vielä koskaan ole alentunut ketään ihmistä vertaamaan häneen, tai moittimaan häntä. Hyvä mies juuri minulle, muita hän ei ennättänytkään ottamaan kun ei jäänyt leskeksi. Olisiko ottanutkaan, siihen en tiedä vastausta.
Miehet joita moititte, ovat olleet tutustumisestanne saakka samoja heikkouksia tai hyviä ominaisuuksia omaavia miehiä, mutta jostain syystä ne ovat alkaneet ärsyttämään. Miksi ei hyväksymisenne paheisiinkin riitä, kun sellaisia ominaisuuksia on teissä itsessännekin, joita miehenne ei ehkä hyväksy.
Molemmille se on kasvun paikka. Hyväksy toisen virheet nyt, kun hyväksyit ne aiemminkin.
Ellei oma pinna riitä, ei kannata kiristää sitä toistakaan, mutta kunnioitusta ei saa kadottaa riidellessäkään.
Miehille nostan hattua!
On meissä naisissa kestettävää. Nuoresta naaraasta vaihdevuosien kautta kireäpipoisiin mummoihin. Vain mies tietää! Nainen kieltää!
Vaikka, onhan naisissakin eroja, ei kaikki ole samasta turkinhihasta vedettyjä, osalla on ollut isommat hihat ja paremmat eväät.- että.ei.luista
Kirjoittaja akkapahushanse tuntuu olevan tutustuneen hyvin monipuolisesti käsiteltävään asiaan.
Niinhän se on, että nainen, vaikka olisikin naimisissa, tulee myöhemmällä iällä kärttyisäksi ja alkaa inhota joitakin yhteiselämän puolia. Ei uskalla kuitenkaan kokonaan erota, koska tietää hyvin, että uutta kaksilahkeista on vaikea tilalle löytää. - skumpat.heille
Akkapahushanse. Hyvää tekstiä alan naiselta. Rituliinin ketjuissa on hyvää kamaa.
- en.ole.kamaakaan
skumpat.heille kirjoitti:
Akkapahushanse. Hyvää tekstiä alan naiselta. Rituliinin ketjuissa on hyvää kamaa.
Teksti olikin asiallista ja voin yhtyä monissa kohtia tekstiin.
Mitä tarkoitat sanoinnalla " alan naiselta"? Kiitos mielipiteestäsi!
Olen lukenut ajatelmasi kahtenkertaan ja aina törmään samaan elämänviisauteesi,että nainen vaietkoon seurakunnassa!
Sinä kerrot ihanaa tarinaa tasaarvosta,mutta jätät aina sen naisen takaalalle,siis siihen vaikenijan rooliin?
Se että mies,kirjoittaa,kuin olisi nainen ei nykyyhteiskunnassa merkitse mitään!
Olen lukenut sivumäärin suoltamaasi tekstiä ja aina sinä,kiitos olet säilyttänyt tietyn roolin.
No ei se mitään,olen kunnioitetettu,että avoimin mielin toit ajatelmiasi kehiin!
Roolileikit ovat nykyaikaa,joten sinua kiittäen osallistumisesta keskusteluun ama
Kyllä nykyisiä perheenisiä täytyy nostaa jalustalle!
He todella ovat osaavia,lastenhoitoon osallistuvia perheenisiä!
Ehkä miehenrooli on muuttunut,kun nykynaiset omaavat koulutason jopa miestään ylemmän?
Perhekeskkeinen elämä on noussut tasaarvoisuuteen ja hyvä niin!
Näen sen lasteni elämässä ja kunnioitan vävyjäni,heitä entisiäkin!
Oikeastaan toi miestenkierrätys oli "tsoukki" no ei se mitään,sainhan keskustelua palstalla?
Kiitollisena amaOlihan se uskomaton kokemus,kirpputoriostoskierros johtikin kierrätykseen ja nimenomaan miestenkierrätykseen?
Oli todella upeita mielipiteitä,yksi parhaimmista mielestäni,että me äidit olemme paaponeet noi poikamme avuttomamiksi reppanoiksi?
No ei se mitään Italiassahan ne mammanpojat uskaltautuvat erota äideistään vata nelikymppiseninä,että kyllä suomalainenmies sentään omaa ulkopuolisen elämän aikaisemmin?- kyyri
Otin manikyyrin Kataloniassa käydessäni. Kosmetotogi kertoi, että siellä on ongelmana nuorten pysyminen kauan vanhempien huollettavana. Oli kuullut, että Suomessa nuoret irtautuvat lapsuuskodistaan melko nuorina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931462
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138923- 85882
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?57873- 53806
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t255693Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10690Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58654Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä333651Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol73621