Ongelma on seuraavanlainen: Hengitys onnistuu helposti vasemmalta puolelta, mutta oikean käden puolelta tahtoo aina hörpätä vettä suuhun ja henkeen.
En tiedä miksi hapen haukkaaminen oikean käden puolelta on niin paljon vaikeampaa kuin vasemmalta. Enkö osaa kallistaa vasemmalle kyljelle vai onko pään kääntö väärin vai ajoitus väärin?
Miten sitä pitäisi lähteä korjaamaan ettei uiminen jää toispuoleiseksi?
vapaauinti/krooli ja hengitys
5
1378
Vastaukset
- Harjoitustekeemestarin
Vaikee sanoa ilman että näkee. Mutta todennäköisesti asia korjaantuu kun vaan tarpeeksi hörpit vettä. Jossain vaiheessa tajuat lopettaa sen. Mulla kävi vähän samoin, että nenän kautta meni vettä nieluun mutta se korjaantui itsestään kun yritin hukkua tarpeeksi monta kertaa.
- Anonyymi
voimistele itsesi notkeemmaksi ja rauhota uintia että ehdit kontrolloimaan liikkeesi.
- Anonyymi
Katie Ledecky hengittää vain yhdeltä puolelta. Mitään absoluuttista syytä ei ole miksi pitäisi hengittää molemmilta puolilta.
Toki pitkillä kisamatkoilla molemminpuolinen hengitys auttaa taktikoinnissa ja avovedessä tähystämisessä. - Anonyymi
Olen samaa mieltä kuin aiempi kommentoija, että ei ole mikään pakko osata molemmilta puolilta. Toki mitä enemmän on taitoja, sitä enemmän on vaikkapa jossain hätätilanteessa vaihtoehtoja vedessä toimimiseen. Mutta toinen puoli on aina luontevampi, ja siksi siltä puolelta tulee sitten hengitettyä enemmän, joten toinen puoli saattaa jäädä vähemmälle harjoittelulle. Itse olen taistellut sen hengittämisen kanssa paljonkin, mutta nyt jo sujuu, eikä iske paniikki, jos vaikka menee välillä henkeenkin. Kirjoittelen aiheesta myös blogia www.uintimatka.blog
- Anonyymi
Altaassa tasaisessa vedessä ei ole mitään järkevää syytä hengittää molemmilta puolilta. Ei juuri kukaan maailman kovimmista allaskilpauimareistakaan hengitä kuin toiselta puolelta. Ainoastaan avovedessä vähän kovemmassa aallokossa taidolle saattaa olla käyttöä ettei tarvi hörppiä aalloista vettä kitaansa vaan hengittelee mielummin sinne tyynelle puolelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2667702Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka451746Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451465Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.1581245Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal591169Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.17951Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62947- 75941
Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38902- 44861