Yksinäisyys on "juurisyy" ongelmille

noinhanseon

"Yksinäisyys vähentää koettua hyvinvointia ja terveyttä enemmän kuin mikään muu yksittäinen tekijä. Yksinäisyys on ”juurisyy” masennukseen, krooniseen stressiin, ylipainoon, sydän- ja verisuonitauteihin, unettomuuteen, alkoholinkäyttöön ja peliriippuvuuteen. "

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005611243.html

16

333

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dcct

Täyttä kukkua. Kyllä jokainen ihminen itse on oman onnensa seppä. Ei siihen muita ihmisiä tarvita, kun oma hyvinvointi lähtee sisältä.

• kommenteista.poimittu

"Viimeiset 20 vuotta on kaikkialla hallitusta ja poliitikkoja myöden painotettu yksilönvapautta ja itsekeskeistä toimintaa tavoittelevaa toimintaa. Mottona. Jokainen on oman onnensa seppä. ( tai epäonnensa.)P.s. Somen tultua on otettu käyttöön sähköinen jalkapuu joka ylettyy jokaisen kotiin. Ennen se oli vain kirkonmäellä."

• 7k467k47k4k464

Vissiin unabomberikin oli onnellinen hökkelissään manifestiaan kirjoittamassa ja pommejaan väsäilemässä.

• geeniselitys

yksinäisyys johtuu siitä että olen karjalasta ja asun oulussa jossa on ruotsalaisia homogeenisiä ihmisiä. homojen geenit syrjivät minua koska minulla on karjalaiset hetero geenit

• Pillujen--asiantuntija

Lehdistä saa lukea vähän väliä että joku ätmi ajanut rekkaa päin. Syy on yksinäisyys ja muut siitä johtuvat ongelmat.

• naistensyy

Yksinäisyys on seurausta naisten harrastamasta sorrosta

• äly_hoi

Naisetkin ovat usein yksinäisiä. Kuka heitä sortaa?

• ne5gdfbg67
        äly_hoi kirjoitti:

Naisetkin ovat usein yksinäisiä. Kuka heitä sortaa?

Jos feministeiltä kysytään, niin patriarkaalinen yhteiskunta. Mitä vastaan tietysti taistellaan sortamalla miehiä.

• EdesUnissa

Aloitus on niin itsestäänselvyys että mollaisin sen arvoa jossei kysymys olisi ilmiöstä jonka suuruus luokka Suomessa TULEE KASVAMAAN. Pohjoismaat ovat synkkämielisiä, mutta olemme vielä osallistuvia yhteiskuntia, ja meillä on yksilöiden sisäistämä tapa toimia että toisen yksinäisyyttä pyritään lievittämään.
      Yksinäisyys on ennen kaikkea läntisen maailman ongelma.

• Eikös Japanissakin olla aika yksinäisiä?

• Sorkkanauta
        minkkilaukku kirjoitti:

Eikös Japanissakin olla aika yksinäisiä?

Kun mennään kylliksi itään päin, huomaamme olevamme taas lännessä. Japani on siirtynyt maantieteelliseen länteen.

• hienoahienoa

Rumia at-miehiä syrjitään. Siksi he ovat yksin. Naisilla on helppoa, he saavat kaiken sormia napsauttamalla.

• turhavalittaa

Mikseivät ätmit yritä ystävystyä keskenään tai muuta kimppakämppään

• ätmiö

Emme ole homoja

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      178
      2176
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      56
      1457
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      216
      1327
    4. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      56
      1182
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      80
      1160
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      39
      1089
    7. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      68
      1006
    8. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      64
      998
    9. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      125
      994
    10. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      224
      935
    Aihe