takavanne vähän mutkalla

Duemon

ajattelin vaihtaa takavanteen ulkokehän tai mikä sen virallinen nimi onkaan...siis silleen että vanhat pinnat jää paikoilleen. onko jotain vinkkejä tai jotain mitä tarvitsee ottaa huomioon ostaessa pelkkää takavannetta tai sitä asentaessa :)

kiitokset jo etukäteen

7

173

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 54h46

      Aika työläs homma. Kannattaisikohan kokeilla rihdata vanne suoraksi?

    • KannattaaVaihtaaKehä

      Maaalarinteipillä numerot joka pinnaan, venttiilistä lähtien.

      Ei varmaankaan onnistu ekalla kerralla oikein, mutta harjoitus tekee mestarin.

      Youtuubista kannattaa katsoa rihtaus esimerkkejä.

    • Aaaalkup_maantiepy

      Aaaaaa, kun Minä pyöräilen, on kyseessä urheilusuoritus. Aaaaaa, kun pyöräni tarvitsee huoltoa, se ei ole urheilusuoritus, joten sen tekee oman alansa amattilainen. Aaaaaaaa.

    • KateellinenEtelästä

      Tekis mieli sanoa, että jos joudut nettipalstalta kysymään ohjeita, kannattaa jättää itse tekemättä. Ei ole nimittäin niitä helpoimpia pyörän huoltoon liittyviä hommia.

      • Tuo riippuu ihan tekijästä. Joskus se ensimmäinen kerta on tehtävä. Sen verran kumminkin voisi alkutiedoista sanoa, että rihtaaminen on syytä osata jollain tavalla ennen vanteen vaihtoa.

        Itse ensimmäistä vannetta vaihtaessa siirsin puola kerrallaan niitä vanteesta toiseen. Ei tarvinnut mitään merkkailuja. Ajoin niillä myös monta vuotta vaikka olikin ensimmäinen (vaihdoin etu- ja takakiekon vanteet tuubivanteesta tavalliseksi). Rihtaus on tullut tehtyä ihan kiekot pyörässä kiinni (ilman erillistä rihtauspukkia). Rihtauspukin voisi tehdä itsekin. Auttaa toisin paikoin merkittävästi.

        Toisaalta jos se vanha vanne on vain loivilla mutkilla, niin todennäköisesti normaalisti rihdattavissa. Saattaa olla vaativan puoleinen ensimmäiseksi oikaistavaksi ja ei enää uuden veroista tule.

        Kolmanneksi tuossa vanteen vaihdossa suositellaan ostamaan myös uudet puolat. Jää vanha keskiö jäljelle. Osaksi se ohje on mittojen muuttumisen takia. Pitää tarkistaa että kehän halkaisija säilyy puolaukselle samana.

        Loput tärkeimmät ohjeet löytyykin YouTubesta :)


      • Pinnoittaja_

        Käsittämättömän helppo homma kun ensin käsittää mitä ja miten on tekemässä kyseisen homman.
        Turhaa pelottelua joka puolella nettiä, ensi kertaa tein ja hyvin homma onnistui.


    • narskis

      Kannattaisi ensin kokeilla, josko vanteen saisi suoraksi. Jos ostaa uuden vannekehän, niin vanhat pinnat ehkä ei sovikaan. Vannekehiä on eri profiileilla.
      Kuvion kokoaminen ei ole lainkaan vaikeaa. Tubesta löytyy ohjetta. Niin, että miksi ylipäätään alkaa merkkailemaan pinnoja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1724
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1088
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1035
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      55
      930
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      853
    7. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      9
      815
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      812
    9. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      803
    Aihe