Mitä olette tehneet elämänne eteen?

Itsekin joskus luin ja kuulin "omasta elämästä". Yleinen sanonta: Hankkikaa oma elämä, kuullosti kliseiselle. Olihan minulla...

Vai oliko?

Exä höykyytti lapsien tapailut miten sattui. Pankki vaati rahojaan minulle epämieluisasti. Työasiat oli ahdistavia. Ystävät, tutut, sukulaiset ja nuut ihmiset pyysivät liikaa minulta.

Pähkin itseäni vuoden, mutta siinä kylkiäisenä laadin oman elämän epäkohtia paremmaksi. Vaadin lasten tapailut säännöllisiksi. Vaihdoin pankkia ja laitoin raha-asiat inhimilliseksi. Itseasiassa samalla päätin asua yhä omakotitalossa, mutta järkkäilin sitä helpommaks, kun ei mennyt kaupaksi. Töissä päätin tehdä työt ja ilmoittaa epäkohdista, mutta jättää ne asiat työajalle. Opettelin sanomaan ei-sanaa, että saan omaakin aikaa. Nyt nuo on aika hyvin kohdallaan.

Haluan vielä silti jotain lisää. Lopettaa tupakoinnin, laihtua vähän ja saada virtaa lisää elämään. Tiedän jo miten näitä lähden tavoittelemaan...

Onko teillä tavoitteita? Oletteko saaneet mitä jo tehtyä? Voitteko tehdä itse jotain?
Ja onko teillä oma elämä, vai vaikuttaako muut teidän elämään liikaa, että ette pääse tavoitteisiinne?

74

1068

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hankin oman elämän eläkkeellä, siihen asti sopeudun vallitseviin olosuhteisiin.

Lähinnä työn orja, muuten kyllä vapaus tehdä mitä haluan.

• No ajattelen työn niin, että se ensisijaisesti on edellytys, että ylläpidän elämääni. Pitää sen olla mielekästä. Ja olen kyllä parantanut sen laatua tässä aikapaljon.. pelkällä suhtautumisella ja asennoitumisella.

Jos ahdistaa mennä töihin, silloin ei ole asiat kunnossa...ja sille täytyy tehdä jotain.

• Dissident kirjoitti:

No ajattelen työn niin, että se ensisijaisesti on edellytys, että ylläpidän elämääni. Pitää sen olla mielekästä. Ja olen kyllä parantanut sen laatua tässä aikapaljon.. pelkällä suhtautumisella ja asennoitumisella.

Jos ahdistaa mennä töihin, silloin ei ole asiat kunnossa...ja sille täytyy tehdä jotain.

Jos olisin ollut kyllin hyvä ammattijalkapalloilijaksi, niin luulen että olisin ollut unelma-ammatissani. Minusta ei ollut unelmaani, kaikki muu on ollut vain sijaistekemistä. Hyvää sellaista.

En ole tuntenut ahdistusta töissäni, mutta rehellisyyden nimissä on sanottava etten olisi ryhtynyt niihin ellei olisi ollut rahan takia pakko tehdä jotakin.

• A.Palstamäki kirjoitti:

Jos olisin ollut kyllin hyvä ammattijalkapalloilijaksi, niin luulen että olisin ollut unelma-ammatissani. Minusta ei ollut unelmaani, kaikki muu on ollut vain sijaistekemistä. Hyvää sellaista.

En ole tuntenut ahdistusta töissäni, mutta rehellisyyden nimissä on sanottava etten olisi ryhtynyt niihin ellei olisi ollut rahan takia pakko tehdä jotakin.

Oletkos miettinyt, että voisit elää unelmaa jotenkin muuten? Vaikka valmennuksen kautta? Varmasti valkuista olis huutava pula. Ainakin junnuilla...

Kyllä minäkin sitä rahan takia teen. On minulla muutakin tekemistä, jos talouden ylläpito muulta tulisi. (Rikkaat naiset! Vink vink!!) Se on köyhyyden eliminoinnissa tällähetkellä paras tapa...

• A.Palstamäki
        Dissident kirjoitti:

Oletkos miettinyt, että voisit elää unelmaa jotenkin muuten? Vaikka valmennuksen kautta? Varmasti valkuista olis huutava pula. Ainakin junnuilla...

Kyllä minäkin sitä rahan takia teen. On minulla muutakin tekemistä, jos talouden ylläpito muulta tulisi. (Rikkaat naiset! Vink vink!!) Se on köyhyyden eliminoinnissa tällähetkellä paras tapa...

Ei mulle jäänyt tuosta tunnetta tyydyttymättömästä unelmasta vaikka futis oli mulle jollain tasolla intohimo. Halusin vain pelata ja siksi tuo haave.

Mulla on taito nauttia elämästä vaikka seisoisin päälläni, voisin sanoa että mulla onkin ollut hyvä elämä ja se jatkuukin sellaisena.

• A.Palstamäki kirjoitti:

Ei mulle jäänyt tuosta tunnetta tyydyttymättömästä unelmasta vaikka futis oli mulle jollain tasolla intohimo. Halusin vain pelata ja siksi tuo haave.

Mulla on taito nauttia elämästä vaikka seisoisin päälläni, voisin sanoa että mulla onkin ollut hyvä elämä ja se jatkuukin sellaisena.

Joo. Ei valkunkaan kannata silleen oikeasti elää omaa unelmaansa muitten kautta..vaan suunnata se vaan toisin. Mutta onhan pelaaminen toista kun peluutus. Mä voisin valmentaa, jos olis siihen aikaa...ehkä joskus...

No tärkeintähän on tyytyväisyys elämään. Silloin kun jokin ei ole kohdallaan, ei eläminen maistu hyvälle, sitten kannattas vasta olla huolissaan.

• elämänikuinenvirta

On mulla oma elämä, mutta jotenkin välillä tuntuu, että en kuulu mihinkään. Siis, että en osaa luoda sellaisia pysyviä elämän ulkoisia konkreettisia rakenteita, kuten enemmistö ihmisistä näyttää tekevän. Henkisesti olen vahva ja löytänyt paikkani, mutta fyysisessä mielessä näköjään ikuinen kulkija.

• Jokainenhan tekee konkreettiset asiat tavallaan. Joskus jotkut tulee vähän pakonkin edestä. Potkut töistä voi aiheuttaa monelle kriisin, mutta joskus ne voi ollakin se elämän järjestelyyn sykähdyttävä liike... saattaa vaihtua samalla koti, kaupunki, kaverit, harrastukset..

Mehän aina pelätään muutoksia. Mullekin muutokset potki liikkeelle ainutlaatuinen suhde ja siitä ero. Ei tuntunut vuosi sitten hyvältä, mutta nyt oikeastaan on paremmin asiat, kuin ennen sitä suhdetta...

Js pikkuasioilla se lähti liikkeele toisaalta...nyt on pallo jo isompi ja vauhti kovempi. Helpompi nähdä asioita kokonaisuutena.

• No just sen kaiken, että sen on tämmönen mitä se nyt on. :)

• Onko teillä tavoitteita?

- On tietysti, saada koulu kunnialla loppuun, uusi ammatti ja töitä. Kasvatettua lapset aikuisiksi ja ajatteleviksi I hope so...sitten kattella mitä ton isännän kanssa vielä yhdessä keksitään.

Oletteko saaneet mitä jo tehtyä?

- Aloittanut opiskelun, tässä kohtaa kaikki on vielä työnalla...

Voitteko tehdä itse jotain?

- Paljonkin.

Ja onko teillä oma elämä, vai vaikuttaako muut teidän elämään liikaa, että ette pääse tavoitteisiinne?

- On, se on just semmonen kun olen sen laatinut olemaankin ts. vaikutan kaiken aikaa siihen mitä se on pääpiirteittäin. En mä anna muiden vaikuttaa liikaa ja tulla sohlaamaan tiellisiksi.

• Nicitönnä kirjoitti:

Onko teillä tavoitteita?

- On tietysti, saada koulu kunnialla loppuun, uusi ammatti ja töitä. Kasvatettua lapset aikuisiksi ja ajatteleviksi I hope so...sitten kattella mitä ton isännän kanssa vielä yhdessä keksitään.

Oletteko saaneet mitä jo tehtyä?

- Aloittanut opiskelun, tässä kohtaa kaikki on vielä työnalla...

- Paljonkin.

- On, se on just semmonen kun olen sen laatinut olemaankin ts. vaikutan kaiken aikaa siihen mitä se on pääpiirteittäin. En mä anna muiden vaikuttaa liikaa ja tulla sohlaamaan tiellisiksi.

No sä et oikeastaan valitakkaan mistään. Sellainen hymytyttö olet.

Tottakai sitä kaikkea huonoakin osuu arkeen ja juhlaan, mutta että seinä olis vastassa ja ovea ei minnekkään kuitenkaan.

Kyllä sinusta tänneasti aistii, että mukavasti menee. Ja lisää kivaa keksit kyllä.

• Dissident kirjoitti:

No sä et oikeastaan valitakkaan mistään. Sellainen hymytyttö olet.

Tottakai sitä kaikkea huonoakin osuu arkeen ja juhlaan, mutta että seinä olis vastassa ja ovea ei minnekkään kuitenkaan.

Kyllä sinusta tänneasti aistii, että mukavasti menee. Ja lisää kivaa keksit kyllä.

Juu, laskin sen huononkin tuohon mukaan, kokonaisuuteen. Laskin myös sen, että valitsemalla seurani voin vaikuttaa sitä kauttakin omaan elämääni. Myös sillä, että en valikoi seuraani. Esimerkiksi.

Hyvässä ja pahassa, sitten hienosäätöä kun huomaa korjaustarpeita johonkin suuntaan.

Jos pätän olla korjaamatta hiritseviä asioita elämässäni, sekin on oma valintani. Aika moneen asiaan voin vaikuttaa itse jo noilla. Sitten on asioita joihin täytyy oppia sopeutumaan, yhteiskunnassa. Mut hyvää yötä.

• Nicitönnä kirjoitti:

Juu, laskin sen huononkin tuohon mukaan, kokonaisuuteen. Laskin myös sen, että valitsemalla seurani voin vaikuttaa sitä kauttakin omaan elämääni. Myös sillä, että en valikoi seuraani. Esimerkiksi.

Hyvässä ja pahassa, sitten hienosäätöä kun huomaa korjaustarpeita johonkin suuntaan.

Jos pätän olla korjaamatta hiritseviä asioita elämässäni, sekin on oma valintani. Aika moneen asiaan voin vaikuttaa itse jo noilla. Sitten on asioita joihin täytyy oppia sopeutumaan, yhteiskunnassa. Mut hyvää yötä.

Joo. Aika paljon ihminen voi vaikuttaa elämäänsä, vaikka on muitakin ympärillä. Pitää vaan ajatella laajasti. Kaikkea ei tarvitse ja pidä sietää, mutta jotkut asiat saattaa vaan ärsyttää hetken ja ne sietää...
        Sietämäänkin pitää pystyä jotain...

Kyllä asioita oppii puntaroimaan ja huomioimaan kun laittaa ne haalarit päälle ja ei vaan makaa maassa muitten vietävänä.

Hyvää yötä, Nic..

• Oukei.. Mä lähestyn tota kysymystä niin, että mitä olen tehnyt ollakseni onnellinen..

Mietiskellyt.

Mä voin kuitata sen tuohon yhteen sanaan.

• No sinullakin tuntuu olevsn oma elämä hantuukissa hyvin. Jotain kuitenkin taitaa muhia ajatuksissa, kun mietiskelet...

Ehkä mietit, että vieläkö jotain haluisit elämääsi?

Onhan sekin oman elämänsä eteen tekemistä...miettiä.

• .. Peukku Sulle.. =)

• Joillainon

Jumalan pitäisi lyödä uskolla ensin, niin muistaisi järjestyksen. Ehkä elämä olisi sitten.

• No joillekinhan usko Jumalaan pätkäyttää elämän kohdalleen. Ei sekään voi olla huonoa, jos elämä tuntuu elämisen arvoiselta.

• Glittering

Anders Blom on hieno mies ja varmasti yhteiskuntansa arvoinen.

• Jaaha... En tunne tyyppiä...

• lköklöskldöfsdfsdsdf

Ei ole tavoitteita, eikä sellaisia ikinä ole ollut vaan korkeintaan etäisiä toiveita. Enkä mitään ole elämäni eteen tehnyt mistä voisi erityisesti mainita, minkä takia en ole mitään mainittavaa saavuttanutkaan. Käytännössä elämä menee vain ollessa ilman minkäänlaista suuntaa tai merkitystä.

• Mutta olet tyytyväinen tilanteeseen ja et koe elämässäsi olevan ongelmia?

• lköklöskldöfsdfsdsdf
        Dissident kirjoitti:

Mutta olet tyytyväinen tilanteeseen ja et koe elämässäsi olevan ongelmia?

Ei voi sanoa olevansa tyytyväinen tai tyytymätön, sitä vaan on. Toki sen tiedostaa että asiat voisivat olla paremminkin, kuin myös huonomminkin.

• lköklöskldöfsdfsdsdf kirjoitti:

Ei voi sanoa olevansa tyytyväinen tai tyytymätön, sitä vaan on. Toki sen tiedostaa että asiat voisivat olla paremminkin, kuin myös huonomminkin.

Joo. Hyvä pointti... Ehkä tarkastelua varten tarvitsee pysähtyäkin summaamaan asioita. Tyytyväinen ihminen ei kai ole ikinä. Ehkä se elämän eteenpäin meneminen vaatiikin jatkuvan tyytymättömyyden? Ja tyydytettyään taas jonkun, ihminen kokee iloa. Ja eikun miettimään mitä sitten...

Toiset tyytyy vähempään ja taas toisille ei tuppaa riittämään mikään ikinä...

• Totuus-

En ole tehnyt elämässä mitään mainitsemisen arvoista. Oon kuluttanut veronmaksajien rahoja kyllä lähinnä humpuukkiin. Eiole elämässä mitään tavotteita kun tietää että yksin joutuu elää vielä sellaiset 40 vuotta ainakin.

• No omalle elämällehän voi tehdä paljon, mutta muitten päätöksiin ei voi vaikuttaa. Mutta toisten ihmisten kiinnostus itseä kohtaan riippuu paljon siitä, miten elää elämäänsä.

Itse ainakin pidän ihmisistä, jotka ovat tyytyväisiä elämäänsä. Marinaa on rasittavaa kuunnella pitemmän päälle. Marisen kyllä itsekin...en voi kieltää. Mutta siitä voin huomata itse, että nyt tuo ja tämä ei ole kohdallaan. Marisen vaikka kelistä, mutta en sille mitään voi...sille voin, että vaatetan itseni kelin mukaan tai hankin vaikka lumilingon näitä lumisateita varten helpottamaan elämää.

Itsekin saatan olla yksin vielä 40 vuotta, mutta sille en välttämättä voi mitään. Mutta pidän ovet auki....ja paikan valmiina...sen voin tehdä.

• eräshumppis

Ekologiaa ja kiertotaloutta sen valoisammalla puolella. Et suinkaan humpuukia olekaan.

• Pitänee luikkia peiton alle tästä, kun loikkas yli jakauksen....

• ikäviäystäviämeillä

Mutta sanoppas mitä tehdä liian kiltille ihmiselle jonka kanssa elän on hyväksikäytetty raukka. Olen yrittänyt saada sitä ymmärtämään ettei ole ystävilleen se joka aina auttaa. Rahaa antaa ja lainailee ystävilleen joilla ongelmia elämässään näin eläen mukana toisten elämää. Aluksi kun ilmi tuli asia sanoin että ok kunhan meidän elämä ei kärsi siitä että "auttaa ystäviään joilla ongelmia. Toki meillä on rahallisesti mahdollista "vipata" mutta kun jotkut eivät osaa lopettaa. Ja raukka ei näe kuinka manipuloinnin kohteena on ja säälittävää katseltavaa. Kun taas nuo jolle lainailee rahojaan jopa maksaen niiden puolesta jotta voivat elää leveämpää elämää. Minähän se korppikotka olen kun en ymmärrä näitä joita pitää tukea rahallisesti vaikka meillä on siihen mahdollisuus. Ärsyttää kun liian kiltti ihminen tukee ystäviä joita ei tarvitse tukea. On puolisoni ruvennut salaamaan kuinka isoja summia antaa joka kk toisille. Kun näen joka kerta kun yhteinen tili on käynyt nostamassa isoja rahasummia ja kysyn niistä kertoilee että "lainasi kaverille. Joopa joo se siis uskoo ettei sillä ole ystäviä jos rahaa ei anna ja ole niin suosittu. Sanoin ettei raha ole ystävyyden tae mitenkään. Säälin sitä jolle tuota rahaa kantaa. Miten ihmeessä se pystyy ottamaan rahaa vastaan? Näen että elää tavallaan "suosittuna ystävänä muille kun pystyy ja kykenee lainsilemaan rahojaan. Enkä usko että saa niitä edes takaisin. Se minkälaista elämää me elämme näkyy ystävissä. Mutta minustakin jokaisen tulisi itse tienata rahat elämiseen eikä hyväksikäyttää ystäväänsä kun tietävät meillä sitä olevan.

• No tietenkään toisen puolesta ei voi päättää asioita ja muuttaa, mutta tietenkin asiasta voi sanoa ja keskustella.

Tälläinen vastaava tilanne voi syntyä vaikka erotilanteitten jälkeen uusissa suhteissa. Entinen puoliso käyttää hyväkseen toisen hyvyyttä lasten kautta ja uutta kumppania ahdistaa, että kolmas osapuoli manipuloi suhdetta sitä kautta.

Kipeänkin asian kun saa kerrottua toiselle painottomasti ja rauhassa, ilman että toinen kokee sitä painostamiseksi, asiasta pääsee keskustelemaan paremmin.

Itsellä kävi tämä minun esittämä esimerkki ja sen auttoi ymmärtämään minun entinen rakas. Hän taisi sanoa, että hänestä tuntuu niin pahalle, kun minua käytetään hyväksi. Se kai herätti...

• Dissident kirjoitti:

No tietenkään toisen puolesta ei voi päättää asioita ja muuttaa, mutta tietenkin asiasta voi sanoa ja keskustella.

Tälläinen vastaava tilanne voi syntyä vaikka erotilanteitten jälkeen uusissa suhteissa. Entinen puoliso käyttää hyväkseen toisen hyvyyttä lasten kautta ja uutta kumppania ahdistaa, että kolmas osapuoli manipuloi suhdetta sitä kautta.

Kipeänkin asian kun saa kerrottua toiselle painottomasti ja rauhassa, ilman että toinen kokee sitä painostamiseksi, asiasta pääsee keskustelemaan paremmin.

Itsellä kävi tämä minun esittämä esimerkki ja sen auttoi ymmärtämään minun entinen rakas. Hän taisi sanoa, että hänestä tuntuu niin pahalle, kun minua käytetään hyväksi. Se kai herätti...

Niin, siis vielä lisään....että kun ymmärsin, että kyse on minusta, eikä varsinaisesti lapsista, niin tilanne kristallisoitui toisella tavalla. Raha ja ihmissuhdeasiat menee monesti "ihon alle".

• Gordonblue

Tavoitteenani oli saada elämäni kuntoon niin henkisesti kuin taloudellisestikin. Mutta jos ihmissuhteissa jatkuvasti tulee vastaan tietoa, jonka voi aina jopa kohdistaa mistä tuo tieto on peräisin, sillä jokainen tulkitsee näkemäänsä omien elämänkokemuksien perusteella. Niin onhan se tietysti ollut hankalaa. Silloin todettuaan ettei voi asioita voi selitellä, on viisainta laittaa talous ajantasalle ja harrastaa niitä asioita joista saa eniten mielentasapainoa ja terveyttä.Se on jo oma elämä.

• Ihmissuhteet on aina hankala alue ymmärtää. Kun toinen voi nähdä samankin asian eritavalla ja kokea sen eritavalla. Kuitenkin avoimuus ja oman elämän tärkeiden asioiden huomioiminen ihmissuhteissakin on tärkeää. Itsellä ainakin oli joskus oli vaikea muistaa omia tärkeitä asioita ja ne oikeastaan jätti toisen ymmärryksen varaan. Niin seei kuitenkaan toimi, vaan jokainen kantaa vastuun omasta elämästään. Lapsilla on tukena vanhemmat, mutta heillekin on opetettava ottamaan vastuunsa omasta elämästään. Ja annettava tehdä myös virheitä, koska niistähän me opitaan parhaiten...aikuisenakin.

Talousasiat on tärkeä osa elämää. Ja tänä päivänä myös vaikeita, mutta mahdollisia järjestellä kohdalleen. Niitäkin kannattaa aikaajoin seurailla, että mihin sen varallisuuden käyttää.

Harrastukset antaa makua elämään. Sehän on jopa se varsinainen syy, miksi me eletään. Välttämättä sen ei tarvitse olla suurtakaan, kunhan se on mielekästä ja antaa positiivisia kokemuksia ja vireyttä jaksaa arkea ja elämän hoitamista.

• omastapuolesta

En ole muuta tehnytkään viimeisen kymmenen vuoden aikana kuin itseni eteen asioita ja muutaman muun ihmisen. Lopputulos ei ole ollut ihan sitä mitä olin ajatellut mutta ihan hyvä rasti kuitenkin.
      Aion jatkaa samalla linjalla, siitä hyötyy edelleen ne muutkin jotka lähipiiriini kuuluu, haluan silti olla suurin hyötyjä itse.
      Se mikä on jäänyt vähemmälle on terveys ja siihen onkin nyt parempi hetki keskittyä enemmän.
      Aina löytyy jotain parannettavaa oman itsesi hyväksi.
      Kaikkeen ei voi vaikuttaa , mutta ehkä kiertokeinoja voi käyttää

• No itsensävuoksi kannattaakin tehdä asioita. Se kuullostaa äkkisiltään jopa itsekkäälle, mutta pidemmän päälle ei ole vaan sitä. Lentokoneen pelastautumisohjeessa neuvotaan ottamaan happimaski ensin itse ja vasta sitten autetaan ne muille. Siinäkin on fiksu ajatus takana. Jos maski ei ole itsellä päällä ensin, voi auttaminenkin jäädä suorittamatta...

Terveys kanssa itselle nousi nytten päällimmäiseksi. Siihen haluan muutosta ja oikeastaan kun on saanut jotain positiivisia muutoksia elämässään jo aikaan, kannattaa aina aika-ajoin pysähtyä miettimään saavutuksiaan ja toisaalta hakea lisää haastetta. Terveyskään ei ole itsestäänselvyys. Kyllä harmittaa, jos kaikki muu on kunnossa vanhooilla päivillä, mutta terveys mennyt sen kaiken hyvän saavuttamisessa, ei voi eläkepäivillään nauttia niistä täysin sen vuoksi.

Niin, tuolla ylempänä mainitsin, että vaikka keliin ei voi vaikuttaa, mutta voi vaikuttaa vaikka vaatetukseen tai tekemiseen huonolla kelillä. Kaikkeen löytyy nykyään loistavia mahdollisuuksia.

• tpuujalka

Epählöllisyys pani nyt aika pahan....mun pitää alkaa miettiä tätä oikein tosissani....kiitos D!
      Mitä voin tästä päivästä lähtien tehdä elämä eteen? eri tavalla...

• Öööö? No kiva jos herätti mietteitä....

Eritavallahan kannattaa tehdä asioita vaan jos ei nykyisellä tavalla toiminta tuota toivottua tulosta.

• Ruma-ätmi

Tein töitä 13 vuotta turhaan koska en naistakaan saanut. Perkele, työ on turhaa.

• Ai naisten takia teit töitä? Miks?

Ainiin se raha ja status...

No kannattasko keksiä muuta syytä työntekoon? Mä varasin mökin mulle ja muksuille laskettelemaan. Ihan törkeen hintaista, mutta kannatti. Oli kivaa. Ens vuodelle säästän, että päästään uusiks.

• Elämäni eteen, valloittanut maailman.
      Olen tehnyt jo 6 enää puuttuu miljardeja ja yhden ihmisen ainakin joka ajattelee melkein kaltaisesti . Epätodelliseja tavoitteita.

Tahdon saada maailman muuttumaan kokonaisuudessaan hyväksi paikaksi. Olen kierrättynyt teini-iästä asti ja nyt kierrätän muovitkin.

Mietin monta alaa aloitta esim, jos alan kirvesmieheksi ja veistän taloni ja veneeni itse, sekä huonekaluni. Olisin päässyt yhden ihmisen oppitytöksi mutta en uskaltanut mennä ja haluisin takoa rautaa ihan harrastuksena nämä kaikki.

Oon ajatellut ostamani oman liikkuvan saaren johon eristäytyisen perheeni kanssa oon miettinyt aloittaa opettajan uran ja perustaa oman lahkon muista erilleen sekä haluan pärjätä luonnossa.

Oon miettinyt paljon😍

Tahtoisi vielä toteuttaa ne

• Kaikkia en nyt julkaise tähän hengen vetoon.💕

• Meidän pikku perheemme toiveet on epärealistiset😁
        Mutta todellisuudessa en tiedä mihin pystyn.

• valtakunta kirjoitti:

Meidän pikku perheemme toiveet on epärealistiset😁
        Mutta todellisuudessa en tiedä mihin pystyn.

Oletkin ihana hepsankeikka. Sinulla riittää ideoita ja jos maailman kaikki kiva liittyis sinusta, tää olis tosi hilpeä mesta.

Haaveita on hyvä olla.

• Dissident kirjoitti:

Oletkin ihana hepsankeikka. Sinulla riittää ideoita ja jos maailman kaikki kiva liittyis sinusta, tää olis tosi hilpeä mesta.

Haaveita on hyvä olla.

Olen vain vakava kun pakko olla,en jaksaisi aina murehtia ja pakoon juoksen ratkaisevalla kuulostaa epärealistiselta kohdallani täyttämään mutta täydelliseen maailmaani,mikä vielä toimisi loogisesti kaikki ajateltu tarkkaan mutta vaatii paljon erittäin paljon haaveiluensa eteen toteuttamiseen töitä ja elinikämme on vain erittäin lyhyt ja olen vakavissani puhunut näistä kultaiselleni koska haluan turvallisen elinympäristön itselleni ja lapsilleni.
        Jos maailma ei muutu ja en kykene muuttamaan minä haluan pois omaan valtakuntaani.

• valtakunta kirjoitti:

Olen vain vakava kun pakko olla,en jaksaisi aina murehtia ja pakoon juoksen ratkaisevalla kuulostaa epärealistiselta kohdallani täyttämään mutta täydelliseen maailmaani,mikä vielä toimisi loogisesti kaikki ajateltu tarkkaan mutta vaatii paljon erittäin paljon haaveiluensa eteen toteuttamiseen töitä ja elinikämme on vain erittäin lyhyt ja olen vakavissani puhunut näistä kultaiselleni koska haluan turvallisen elinympäristön itselleni ja lapsilleni.
        Jos maailma ei muutu ja en kykene muuttamaan minä haluan pois omaan valtakuntaani.

No sinulla on paljon mielessä...

• Dissident kirjoitti:

No sinulla on paljon mielessä...

Näin viime yönä taas unta ”maailmanlopusta ”monta kertaan kun näkee lapsiensa kuolevan ei ainakaan helpota taas kerran vedenpaisumus ja vielärealistisempaa siten ettei noussut nopeata.
        Minä elän jatkuvassa pelossa, itseensä kohdistuneet tavoitteet nousee taakaksi joku päivä romahdan haaveiden alle jota en pystynyt toteuttaa.

• valtakunta kirjoitti:

Näin viime yönä taas unta ”maailmanlopusta ”monta kertaan kun näkee lapsiensa kuolevan ei ainakaan helpota taas kerran vedenpaisumus ja vielärealistisempaa siten ettei noussut nopeata.
        Minä elän jatkuvassa pelossa, itseensä kohdistuneet tavoitteet nousee taakaksi joku päivä romahdan haaveiden alle jota en pystynyt toteuttaa.

Niin..kannattaa tehdä jotain muutosta silloin elämään, jos tuntuu liian mahdottomalta.

Olen minäkin joutunut opettelemaan pari sanaa.... en pysty.

Vähän on kaunista...se on mun uudempi motto. Ennemmin yksi kunnolla kuin kymmenen huonosti...

Hyvää yötä Valtakunta.

• Dissident kirjoitti:

Niin..kannattaa tehdä jotain muutosta silloin elämään, jos tuntuu liian mahdottomalta.

Olen minäkin joutunut opettelemaan pari sanaa.... en pysty.

Vähän on kaunista...se on mun uudempi motto. Ennemmin yksi kunnolla kuin kymmenen huonosti...

Hyvää yötä Valtakunta.

Toivon että pääsen täältä rotkosta ilman vetoköysiä, uusien taitojen tekeminen vaatii töitä. Nousen vaikka kaivaen sormillani porras kerrallaan. Hitaasti mutta varmasti.💕

Öitä hurmuri

• valtakunta kirjoitti:

Toivon että pääsen täältä rotkosta ilman vetoköysiä, uusien taitojen tekeminen vaatii töitä. Nousen vaikka kaivaen sormillani porras kerrallaan. Hitaasti mutta varmasti.💕

Öitä hurmuri

No eräs asia muuten oli kanssa minkä opin ja osaan toisellatavalla nykyään arvostaa, on muitten apu.

Viimekeväänä sovin, että laitan talon myyntikuntoon tiettyyn päivään mennessä. Ja sitten tuli ero siitä rakkaasta naisesta ja suoraansanottuna masennuin. Oli oikeastaan pakko pyytää eno ja isä apuun. He eläkeläisukkoina mielellään auttoivat. Maalailivat ja tasottelivat seiniä. Äitikin kävi viikkaamassa pyyhkeitä jne.

Että ei kannata hylätä vetoköysiä suotta....

• Dissident kirjoitti:

No eräs asia muuten oli kanssa minkä opin ja osaan toisellatavalla nykyään arvostaa, on muitten apu.

Viimekeväänä sovin, että laitan talon myyntikuntoon tiettyyn päivään mennessä. Ja sitten tuli ero siitä rakkaasta naisesta ja suoraansanottuna masennuin. Oli oikeastaan pakko pyytää eno ja isä apuun. He eläkeläisukkoina mielellään auttoivat. Maalailivat ja tasottelivat seiniä. Äitikin kävi viikkaamassa pyyhkeitä jne.

Että ei kannata hylätä vetoköysiä suotta....

Olethan sinäkin siellä juuri tällä hetkellä.
        En ole luopunut

• valtakunta kirjoitti:

Olethan sinäkin siellä juuri tällä hetkellä.
        En ole luopunut

Joo. No tsemppaanhan mää sua vähäsen aina.

Ja neuvon hölläämäänkin. Kaikkeen ei kerkeä.

• Dissident kirjoitti:

tälläkin hetkellä vaan oon ja syvissä tunnon tuskissa. Oon aloittanut opiskelun kirjan 10 kertoja ei vaan pysty keskittyy.

• valtakunta kirjoitti:

tälläkin hetkellä vaan oon ja syvissä tunnon tuskissa. Oon aloittanut opiskelun kirjan 10 kertoja ei vaan pysty keskittyy.

Ja lisäksi oon ihan levottomuuksia höpissyt.🤪

• Dissident kirjoitti:

Sinulla on ihanat vanhemmat

• valtakunta kirjoitti:

Ja lisäksi oon ihan levottomuuksia höpissyt.🤪

Mä oon huomannut itsestäni aina välillä levottomuutta, kun pitäis tehdä sitä ja tätä, mutta kun ei kerkee tai saa aikaiseksi.. mutta parempi on tehdä silloin kun se onnistuu ja tapahtuu. Ei väkisin mikään kunnolla onnistu.

Jos ei kulje joku, mietin onko nyt ihan pakko...usein ei ole. Sitten toisenkerran ne voi mennä kuin vettä vain.

• Dissident kirjoitti:

Mä oon huomannut itsestäni aina välillä levottomuutta, kun pitäis tehdä sitä ja tätä, mutta kun ei kerkee tai saa aikaiseksi.. mutta parempi on tehdä silloin kun se onnistuu ja tapahtuu. Ei väkisin mikään kunnolla onnistu.

Jos ei kulje joku, mietin onko nyt ihan pakko...usein ei ole. Sitten toisenkerran ne voi mennä kuin vettä vain.

on se hyvä sit tehdä. Hypin kohta trampoliinillä😁

• Maailmassamontaonih

Perussa köyhät asuu kaislasaarilla. Uskomatonta

• Jaa? No siellä ei passaa tekasta nuotiota minne sattuu....

• Unreachable

No sillai, ettei mulla ole mitään asiaa Sarasvuon luennoille. Vain tietyille tietyn (enemmistö)lähtökohdan omaaville.

• Mä en oo oikein saanut siitä sällistä kiinni mitä se on. Mutta vissiin hynää osaa taikoa.

• Gnuk

Haistattanut vitut turhille ihmisille.

• No ei kai sekään huono homma ole. Tosin tyylillä on väliä. Mutta joillain on varaa poltella siltoja.

• Gnuk
        Dissident kirjoitti:

No ei kai sekään huono homma ole. Tosin tyylillä on väliä. Mutta joillain on varaa poltella siltoja.

Ei se ole edes ollut siltojen polttamista. Se oli kulun estäminen minun rakentamien siltojn yli ihmisiltä, joiden ei pitänyt päästä sille vastarannalle. Minusta se oli aika hyvä diili lopulta. Minä lähdin sillan yli toiselle rannalle ja mulkut jäi omalle, kaikki voitti. :) Tosin niistä mulkuista en olis ihan niin varma... :)

• Gnuk kirjoitti:

Ei se ole edes ollut siltojen polttamista. Se oli kulun estäminen minun rakentamien siltojn yli ihmisiltä, joiden ei pitänyt päästä sille vastarannalle. Minusta se oli aika hyvä diili lopulta. Minä lähdin sillan yli toiselle rannalle ja mulkut jäi omalle, kaikki voitti. :) Tosin niistä mulkuista en olis ihan niin varma... :)

No mutta olet tyytyväinen elämään tulleeseen muutokseen. Sitähän sitä haetaan..

• Kilvoitellaan

Ei saa luovuttaa

• Joo. Ei kannatakkaan. Sitä ei tiedä ikinä mitä vastaan vielä tulee.

• Onko teillä tavoitteita? Oletteko saaneet mitä jo tehtyä?

- On aina ollut. Luultavasti tulee olemaan jatkossakin.

-Koulutus ja työ. Tosin haluaisin vielä ammatin ja tehtäviä, mistä on vähemmän kokemusta, mutta näen mahdollisuuden yhdistää monta osaamisaluetta ja ehkä sen kautta itsensä ylittämisen kokemuksia. Liittyvät turvallisuusalan, ensihoidon ja maailmanmatkustelunkombinaatioon.

- Olen oppinut nauttimaan elämästä.

- Pitää unelmista kiinni. Ei ole merkitystä ajalla tai tehtävän vaikeudella, asiat voi tehdä monenkin mutkan kautta. Mutta matkata ensin välitavoitteita kohti...

- Olen joskus nähnyt asian niin, että muut ovat olleet esteenä omille pyrkimyksilleni. Itse asiassa ne ovat olleet vain hidasteita. Ja niitä on tarvinnut ehkä siksi, että on matkalla sinne jonnekin oppinut pikkuriikkisen jotain uutta, mitä matkalla saattaa vielä tarvita.

- Elämä on silti omani. Itsehän sen määrittelen, millainen se on. Vaikka olisi riippuvainen muista ihmisistä siinä ympärillä, ei se tarkoita, että kukaan hallitsisi omaa elämääni. Se on vain illuusio tai synonyymi liian korkealle asetetuille pettymyksille.

Mitä olette tehneet elämänne eteen?

- Toisina päivinä tuntuu, ettenhän mä mitään ole tehnyt.

- Mutta jos olen kuitenkin. Ehkä olen ponnistelut. Joskus liiankin kanssa ja tipahtanut alas kuiluun. Sen jälkeen on pitänyt opetella nöyryyttä ja itsehillintää. Avata silmänsä ja todeta ettei ole yhtä oikeaa tapaa elää ja olla. On vain monta näkökulmaa asioihin.

• Eli olet opetellut luovimaan ja ennenkaikkea pistät hyvät konstit talteen ja olet opetellut tunnistamaan umpikujat?

Pientä epävarmuutta, että olitko se sinä, joka niin teit? Sinä ne ainakin oivalsit...eiköstä niin?

Pessimismin kairautuessa näyttämölle ois oltava joku automaatio, että persuus painuis penkkiin ja mietintähousut singahtais esiin...

• Dissident kirjoitti:

Eli olet opetellut luovimaan ja ennenkaikkea pistät hyvät konstit talteen ja olet opetellut tunnistamaan umpikujat?

Pientä epävarmuutta, että olitko se sinä, joka niin teit? Sinä ne ainakin oivalsit...eiköstä niin?

Pessimismin kairautuessa näyttämölle ois oltava joku automaatio, että persuus painuis penkkiin ja mietintähousut singahtais esiin...

Umpikujatkin oppii tunnistamaan ensin eksymällä niihin.

Ei epävarmuutta. Puhdasta vaatimattomuutta. Mutta turha luullakaan, että mikään helpolla olisi tullut. Ehkä sitä siksi on saavutuksistaan hieman... hölmistyneempi.

Pessimistin saapastella liiveihin itselleni on ainakin paras keino että joku toinen tulee kiskomaan raiveleista. En minä pöljä mitään ymmärrä, tai ole siis huomavinani. Ihmettelen että mikäs tässä nyt on kun matka ei taas kulje eteenpäin. Yleensähän syynä on vain turhautuminen omiin yliodotusten asetettuihin pettymyksiin. Oli yritetty loikkia jonkin välitavoitteen yli, hipshiljaa.

• Dissident kirjoitti:

Eli olet opetellut luovimaan ja ennenkaikkea pistät hyvät konstit talteen ja olet opetellut tunnistamaan umpikujat?

Niin. Umpikujiin on myös hyvä jäädä vähän tutkimaan, että onks ovea, josta joskus pääsiskin....umpikujat usein on jossain tilanteessa umpikujia, mutta joskus niistä voikin päästä muutes ihan uusille reiteille...

Suomalainen vaatimattomuus...voisko sitä joskus iloisesti vaan huomata, että perskeles...mähän oon hyvä? Onks se vaarallista? Silti voi olla nöyrä.

Ehkä pessimistin liivit viskaakin liuan usein juuri edellämainitun supisuomalaisen "mä nyt oon vaan tällänen"- asenteen takia. Nuori kiekkoilija Nhl:ssä, Patrik Laine, siinä on oikea uusi asenne. Kaveri tietää olevansa hyvä, mutta tietää, että paremmaksi pitää tulla. Ja olla just nöyrä.

• Varmaan ihan tarpeeksi, koska elämä on ihan jees.

• Sehän on siloin kohdallaan, kun on tyytyväinen. Itse olen ajatellut, että tyytyväisyys tulee vasta viimeistä pierua päästäessä. En edes mieti, että olisin täysin tyytyväinen elämään...

Se ei silti tarkoita, etten nauttisi. Sekin on tärkeää...

• Sitämalliaentarvii

Muutaman pikkukakkosen olen jättänyt väliin kasvojen näkemisen toivossa, sairas kun olen kerran.

• Eipä ole tullut enää nukuttua pikkukakkosen aikaan iltapäivätorkkuja, kun lspset on jo isoja...että jätin monet väliin tirsojen takia...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      14
      2013
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      183
      1554
    3. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      151
      1373
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      97
      1308
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1188
    6. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      84
      938
    7. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      49
      892
    8. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      129
      815
    9. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      813
    10. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      13
      807
    Aihe