Ulkomaalaiskoiria tulisi auttaa lähtömaassa

97

1080

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinn

Samoja bakteereja löytyy myös suomalaista alkuperää olevista koirista. Myös moni ihminen kantaa niitä. Mullakin voi olla, ei voi ruveta testaamaan koko terveydenhoito henkilökuntaa. Varmaa on että positiivisia tuloksia löytyisi yleisesti.

• On olemassa järjestöjäkin jotka maahantuovat noita "löytökoiria".

Ihan järjetöntä touhua.

• sekö

"Suvakit ry"?

• Miten niin järjetöntä?

• Wwuwuw kirjoitti:

Miten niin järjetöntä?

Koiria tulee toki kohdella hyvin, mutta en pidä koiran elämää yhtä lailla itseisarvona kuin ihmisen elämää.

Voisin päättää kituvan eläimen elämän, mutta ihmisen kohdalla en kykenisi samaan. Eutanasiaa vastaan mulla ei ole silti mitään.

• A.Palstamäki kirjoitti:

Koiria tulee toki kohdella hyvin, mutta en pidä koiran elämää yhtä lailla itseisarvona kuin ihmisen elämää.

Voisin päättää kituvan eläimen elämän, mutta ihmisen kohdalla en kykenisi samaan. Eutanasiaa vastaan mulla ei ole silti mitään.

Ymmärsinkö mä oikein, että löytöeläimet pitäisi vain lopettaa? Miksi, jos kerran on ihmisiä jotka haluaisivat niistä pitää huolta. Mulla itselläni on ollut kaksi löytökoiraa, nyt on yksi. Silloin kun me päätettiin ottaa koira, niin vaihtoehtona oli joko ostaa kasvattajalta, tai sitten antaa koti löytökoiralle.

Aika edpäloogista kun kuitenki ihmiset on ne jotka tämän pallon tuhoaa. Jos mulla olis laitteet ja valta minun olisi helppo tehdä päätös ihmiskunnan hävittämisestä, eläinten kohdalla asiaa joutuisi pohtimaan monelta kantilta. Ihmisiä voisi jonkin verran jättää eri kolkille vaikka niin että pohjoiseen eurooppaan jätettäisiin jonkinlainen ihmispopulaatio kuten myös eteläiseen, usa:han, australiaan, uuteen seelantiin jne. jätettäisiin myös väkeä. Maapallon väkiluku vakiinnutettaisiin johonkin miljoonaan yhteensä niin olisi pallolla hyvä olla.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ymmärsinkö mä oikein, että löytöeläimet pitäisi vain lopettaa? Miksi, jos kerran on ihmisiä jotka haluaisivat niistä pitää huolta. Mulla itselläni on ollut kaksi löytökoiraa, nyt on yksi. Silloin kun me päätettiin ottaa koira, niin vaihtoehtona oli joko ostaa kasvattajalta, tai sitten antaa koti löytökoiralle.

Niiltä osin kun toiminnasta voidaan kitkeä kaikki bisneksen edellytykset, en vastusta itse avun organisointia tai tarjoamista . Jos joku taho tekee koirilla bisnestä, "ongelmaa" ylläpidetään hyötymielessä ja näen siinä samoja elementtejä kuin ihmiskaupassa.

Toinen ongelma on kaikenlaiset loiseläjät ja bakteerit, emme tarvitse uusia tauteja.

Kolmantena näkisin että eläinten pidon tulisi olla luvanvaraista. Luvan tulisi perustua siihen että sen saaminen on oletusarvo, mutta tietyt ehdot tulisi täyttyä ennenkuin luvan saa. Koiralle tulisi kyetä tarjoamaan koiranarvoinen elämä, ja esim. kerrostalohuoneisoissa tuo on haasteellista.

• Harmaaritari kirjoitti:

Aika edpäloogista kun kuitenki ihmiset on ne jotka tämän pallon tuhoaa. Jos mulla olis laitteet ja valta minun olisi helppo tehdä päätös ihmiskunnan hävittämisestä, eläinten kohdalla asiaa joutuisi pohtimaan monelta kantilta. Ihmisiä voisi jonkin verran jättää eri kolkille vaikka niin että pohjoiseen eurooppaan jätettäisiin jonkinlainen ihmispopulaatio kuten myös eteläiseen, usa:han, australiaan, uuteen seelantiin jne. jätettäisiin myös väkeä. Maapallon väkiluku vakiinnutettaisiin johonkin miljoonaan yhteensä niin olisi pallolla hyvä olla.

Onko sulla jo rekisteri niistä jotka säästettäisiin?

Niiltä osin kun toiminnasta voidaan kitkeä kaikki bisneksen edellytykset, en vastusta itse avun organisointia tai tarjoamista . Jos joku taho tekee koirilla bisnestä, "ongelmaa" ylläpidetään hyötymielessä ja näen siinä samoja elementtejä kuin ihmiskaupassa.

Toinen ongelma on kaikenlaiset loiseläjät ja bakteerit, emme tarvitse uusia tauteja.

Kolmantena näkisin että eläinten pidon tulisi olla luvanvaraista. Luvan tulisi perustua siihen että sen saaminen on oletusarvo, mutta tietyt ehdot tulisi täyttyä ennenkuin luvan saa. Koiralle tulisi kyetä tarjoamaan koiranarvoinen elämä, ja esim. kerrostalohuoneisoissa tuo on haasteellista.

Mitä? Vertaat koirakauppaa ihmiskauppaan, miten? Bisnestähän kasvattajatkin tekevät..

• Wwuwuw kirjoitti:

Mitä? Vertaat koirakauppaa ihmiskauppaan, miten? Bisnestähän kasvattajatkin tekevät..

Katukoiristahan pitäisi hankkiutua eroon ettei ne lisäänny. Järjestelmä jossa joku tienaa katukoirilla, itse ongelmaan ei puututa vaan sen annetaan jatkua jotta olisi kaupattavaa.

Kasvattajat tekevät myös bisnestä, mutta tuotto on riittävän hyvää jotta myös koiriin (sekä emoihin että pentuihin) voidaan panostaa.

Katukoiristahan pitäisi hankkiutua eroon ettei ne lisäänny. Järjestelmä jossa joku tienaa katukoirilla, itse ongelmaan ei puututa vaan sen annetaan jatkua jotta olisi kaupattavaa.

Kasvattajat tekevät myös bisnestä, mutta tuotto on riittävän hyvää jotta myös koiriin (sekä emoihin että pentuihin) voidaan panostaa.

Sterilointi on ongelma tuohon. Nuo löytökoirathan luovutetaan steriloituina, yleensä ainakin. Rokotus ja muut merkinnät kirjataan koiran passiin.

Se vain, että niitä kulkukoiria tulee aina vain lisää, kun ihmiset eivät jaksa niistä huolehtia.

• Wwuwuw kirjoitti:

Sterilointi on ongelma tuohon. Nuo löytökoirathan luovutetaan steriloituina, yleensä ainakin. Rokotus ja muut merkinnät kirjataan koiran passiin.

Se vain, että niitä kulkukoiria tulee aina vain lisää, kun ihmiset eivät jaksa niistä huolehtia.

"Sterilointi on ongelma tuohon".. ...? On ratkaisu tuohon ongelmaan.. Ei pitäis katsoa telkkaria samaan aikaan.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ainoat koirat joihin panostetaan, on ne jotka otetaan kiinni ja laitetaan myyntiin.

Kaduilla maleksii koiria joiden annetaan kulkea vapaana kunnes tulee niiden vuoro joutua steriloitavaksi kauppatavaraksi.

Ainoat koirat joihin panostetaan, on ne jotka otetaan kiinni ja laitetaan myyntiin.

Kaduilla maleksii koiria joiden annetaan kulkea vapaana kunnes tulee niiden vuoro joutua steriloitavaksi kauppatavaraksi.

Niinhän se on, siksi hommaan olisi hyvä panostaa enemmän.

Onko sulla jo rekisteri niistä jotka säästettäisiin?

Ei vielä mutta veikkaan että kiltit & kunnolliset miehet ja naiset olisi etusijalla säästettävien listalla. Ihmiset on heinäsirkat, afrikassa tulee koko ekosyswteemin tuhoutumaan ihmisen lisääntymisen vuoksi, eläinlajit kuolee sukupuuttoon. Ei ole kovin kaukana kantokyvyn raja, n. 30v. ehkä vielä menee. Ratkaisu ei ole ihmisten tuottaminen eurooppaan, ne tuhoaa tämänkin maankolkan siinä missä afrikankin.

http://opinnot.internetix.fi/fi/muikku2materiaalit/peruskoulu/ge/ge1/4_kulttuuri_ja_ihmiset/421?C:D=ixX9.ixpL

https://www.youtube.com/watch?v=iLZ1qJV3OBc

https://www.youtube.com/watch?v=ZDceLiPLHWQ

• Wwuwuw kirjoitti:

Niinhän se on, siksi hommaan olisi hyvä panostaa enemmän.

Bisneksessä pitää ymmärtää se, että sen tarkoitus on tuotteistaa kauppatavara, kohdentaa markkinointi tarkoin tietylle asiakasryhmälle, ja tehdä myyntiä tarkoin harkituilla mielikuvilla.

Jos joku myy hätää ja kärsimystä, niin se ei ole koskaan terve lähtökohta ongelman ratkaisuun. Yleensä kaupankäynnin perusedellytys on hädän ja kärsimyksen jatkuminen.

Bisneksessä pitää ymmärtää se, että sen tarkoitus on tuotteistaa kauppatavara, kohdentaa markkinointi tarkoin tietylle asiakasryhmälle, ja tehdä myyntiä tarkoin harkituilla mielikuvilla.

Jos joku myy hätää ja kärsimystä, niin se ei ole koskaan terve lähtökohta ongelman ratkaisuun. Yleensä kaupankäynnin perusedellytys on hädän ja kärsimyksen jatkuminen.

"Jos joku myy hätää ja kärsimystä, niin se ei ole koskaan terve lähtökohta ongelman ratkaisuun. Yleensä kaupankäynnin perusedellytys on hädän ja kärsimyksen jatkuminen."

No niinpä.Tuohon se varmaan afrikan ja lähi-idän ihmistenkin liikuttelu perustuu mutta jatkuvuudesta ei ole huolta, kun yhden siirrät lihomaan länsimaihin on ehditty jo kaksi uutta nussia tilalle.

Hätään ja kärsimykseen kaikki avun tarve ja avun antaminen perustuu.

"Jos joku myy hätää ja kärsimystä, niin se ei ole koskaan terve lähtökohta ongelman ratkaisuun. Yleensä kaupankäynnin perusedellytys on hädän ja kärsimyksen jatkuminen."

No niinpä.Tuohon se varmaan afrikan ja lähi-idän ihmistenkin liikuttelu perustuu mutta jatkuvuudesta ei ole huolta, kun yhden siirrät lihomaan länsimaihin on ehditty jo kaksi uutta nussia tilalle.

Ihmiset kulkeutuvat useimmiten itse, joten rinnastaisin katukoirien myynnin laittomaan ihmiskauppaan.

Maahanmuutossa on kyllä paljon ongelmia, sitä ei käy kiistäminen.

• Wwuwuw kirjoitti:

Hädän ja kärsimyksen kaupallistaminen perustuu opportunismiin.

• Wwuwuw kirjoitti:

Jos ajatellaan, että toiminta olisi niin tehokasta, että kulkukoirat loppuisivat, niin sä ajattelet, että nämä henkilöt aloittaisivat tavallisen pentutehtailun, mutta juksaisivat ihmisiä että kyseessä olisi koirien pelastustoimi..näinkö? Jotenkin en kovin oskottavana näe tuota skenaariota.

Ihmiset kulkeutuvat useimmiten itse, joten rinnastaisin katukoirien myynnin laittomaan ihmiskauppaan.

Jos luonto saisi itse hoitaa ongelman niin kuin se ennen on tehnyt se varmaan kehittäisi jonkun viruksen joka niittäisi liikapopulasta ison osan pois, nyt ihminen tekemällä rokotteita sotkee luonnon järjestyksen. Siinäkin mielessä joku riittävän tappava virus olisi hyvä että ehkä se saisi laittamaan vähän rajakontrollia ettei ihan miten sattuu tultais ja mentäis. Joo, joku tuommonen olisi varmaan hyväksi:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Musta_surma

• Wwuwuw kirjoitti:

Jos ajatellaan, että toiminta olisi niin tehokasta, että kulkukoirat loppuisivat, niin sä ajattelet, että nämä henkilöt aloittaisivat tavallisen pentutehtailun, mutta juksaisivat ihmisiä että kyseessä olisi koirien pelastustoimi..näinkö? Jotenkin en kovin oskottavana näe tuota skenaariota.

Miten niin ei uskottavaa? juuri noinhan se äspeeärräkin toimii ihmisillä.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ei tuo toiminta vaadi pentutehtailua, riittää kun katukoirien annetaan lisääntyä.

Kalastuksessa ja metsästyksessä on sama periaate, "saalistetaan" vain sen verran että lajikanta ei romahda.

Jos luonto saisi itse hoitaa ongelman niin kuin se ennen on tehnyt se varmaan kehittäisi jonkun viruksen joka niittäisi liikapopulasta ison osan pois, nyt ihminen tekemällä rokotteita sotkee luonnon järjestyksen. Siinäkin mielessä joku riittävän tappava virus olisi hyvä että ehkä se saisi laittamaan vähän rajakontrollia ettei ihan miten sattuu tultais ja mentäis. Joo, joku tuommonen olisi varmaan hyväksi:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Musta_surma

Luonnollista kannan vähennystä kun se lisääntyy liikaa. Näen että tuo on vääjäämätöntä jossain vaiheessa.

Ei tuo toiminta vaadi pentutehtailua, riittää kun katukoirien annetaan lisääntyä.

Kalastuksessa ja metsästyksessä on sama periaate, "saalistetaan" vain sen verran että lajikanta ei romahda.

Helpompi se on teetättää itse pentuja.

Vielä tähän, että ketä tahansa ei muuten kelpuuteta löytökoiran saajaksi. Siinä allekirjoitetaan koiran adoptiopaperit ja edellytetään esim että ihmisellä on vakinainen työ. Sen sijaan kuka tahansa voi ostaa koiran. Vähän sama kuin adoptiolasten vanhemmat seulotaan läpi, mutta kuka tahansa voi itse tehdä lapsen.

• Wwuwuw kirjoitti:

Helpompi se on teetättää itse pentuja.

Vielä tähän, että ketä tahansa ei muuten kelpuuteta löytökoiran saajaksi. Siinä allekirjoitetaan koiran adoptiopaperit ja edellytetään esim että ihmisellä on vakinainen työ. Sen sijaan kuka tahansa voi ostaa koiran. Vähän sama kuin adoptiolasten vanhemmat seulotaan läpi, mutta kuka tahansa voi itse tehdä lapsen.

"Vielä tähän, että ketä tahansa ei muuten kelpuuteta löytökoiran saajaksi. Siinä allekirjoitetaan koiran adoptiopaperit ja edellytetään esim että ihmisellä on vakinainen työ. Sen sijaan kuka tahansa voi ostaa koiran. Vähän sama kuin adoptiolasten vanhemmat seulotaan läpi, mutta kuka tahansa voi itse tehdä lapsen."

Puhuin tuotteistamisesta, markkinoinnin kohdentamisesta oikealle asiakasryhmälle ja siitä että kauppaa tehdään tarkoin harkituilla mielikuvilla.

En ostaisi markkinoilta mitään jota myydään hädällä ja kärsimyksellä. En koskaan.

• Mullakin-yksi
        A.Palstamäki kirjoitti:

Vastuulliset yhdistykset ei ”myy” katukoiria. Maksu on kulukorvaus esim. steriloinnista, rokotuksista, tautitesteistä, passista ja lentomatkasta Suomeen. Kulukorvaus ei edes yleensä kata näitä vaan niihin käytetään myös lahjoitus varoja.
        Kommenteista näkee ettei ole mitään käsitystä asioiden oikeellisuudesta.

"Vielä tähän, että ketä tahansa ei muuten kelpuuteta löytökoiran saajaksi. Siinä allekirjoitetaan koiran adoptiopaperit ja edellytetään esim että ihmisellä on vakinainen työ. Sen sijaan kuka tahansa voi ostaa koiran. Vähän sama kuin adoptiolasten vanhemmat seulotaan läpi, mutta kuka tahansa voi itse tehdä lapsen."

Puhuin tuotteistamisesta, markkinoinnin kohdentamisesta oikealle asiakasryhmälle ja siitä että kauppaa tehdään tarkoin harkituilla mielikuvilla.

En ostaisi markkinoilta mitään jota myydään hädällä ja kärsimyksellä. En koskaan.

Ostihan sinä syyrian "pakolaisia"kin, sait sitten enimmäkseen nipun ihan muuta, epäkuranttia tavaraa, irakkeja, iraneja, aggaaneja jne, mutta kaupat kuitenkin teit niin kuin me kaikki muutkin, osa meistä vaan ei niitä kauppoja hyväksy kun ne ilman meidän lupaa tehtiin.

• Mullakin-yksi kirjoitti:

Vastuulliset yhdistykset ei ”myy” katukoiria. Maksu on kulukorvaus esim. steriloinnista, rokotuksista, tautitesteistä, passista ja lentomatkasta Suomeen. Kulukorvaus ei edes yleensä kata näitä vaan niihin käytetään myös lahjoitus varoja.

"Vastuulliset yhdistykset ei ”myy” katukoiria. Maksu on kulukorvaus esim. steriloinnista, rokotuksista, tautitesteistä, passista ja lentomatkasta Suomeen. Kulukorvaus ei edes yleensä kata näitä vaan niihin käytetään myös lahjoitus varoja."

Mikä on tuon kulukorvauksen suuruus ja minkä verran noita hädänälaisia koiria lähtee hihnalta maailmalle?

Joku puoskari jolla on oma "praktiikka", voi steriloida, rokottaa ja tautitestata aika huokealla noita katukoiria. Ehkä potilaskertomukseen voi lisätä vielä jonkun taudin jonka hoitoon meni muutama sata dollaria?

Hyväuskoisia ihmisiä kusetetaan, se on kylmä totuus.

Juu, ei tuolla toiminnalla rahoiksi lyödä. Kyseessä on ihmiset, jotka aidosti haluavat eläimiä auttaa.

Ostihan sinä syyrian "pakolaisia"kin, sait sitten enimmäkseen nipun ihan muuta, epäkuranttia tavaraa, irakkeja, iraneja, aggaaneja jne, mutta kaupat kuitenkin teit niin kuin me kaikki muutkin, osa meistä vaan ei niitä kauppoja hyväksy kun ne ilman meidän lupaa tehtiin.

Hommaa on pyöritetty vanhan, mutta voimassaolevan ja ajastaan jääneen pakolaissopimuksen puitteissa.

Järjestelmässä itsessään on vika, ei siinä että toimitaan kansainvälisten sopimusten mukaan.

"En ostaisi markkinoilta mitään jota myydään hädällä ja kärsimyksellä. En koskaan."

Kyllähän monet avustusjärjestöt esim. Spr myyvät kaikenlaista kippoa ja korttia. Itselleen voi ostaa myös hyvän mielen antamalla raha-avustuksen.

• Wwuwuw kirjoitti:

Juu, ei tuolla toiminnalla rahoiksi lyödä. Kyseessä on ihmiset, jotka aidosti haluavat eläimiä auttaa.

Brother Christmas halusi myös kerätä rahaa auttaakseen. Onhan näitä.

Brother Christmas halusi myös kerätä rahaa auttaakseen. Onhan näitä.

Hyvä se on että noita järjestöjä ja niiden kirjanpitoja tarkkaillaan. Ei kuka tahansa voi rahaa kerätä. Huijareita löytyy aina, enkä ota nyt kantaa veli joulun tapaukseen.

• Mullakin-yksi
        A.Palstamäki kirjoitti:

"Vastuulliset yhdistykset ei ”myy” katukoiria. Maksu on kulukorvaus esim. steriloinnista, rokotuksista, tautitesteistä, passista ja lentomatkasta Suomeen. Kulukorvaus ei edes yleensä kata näitä vaan niihin käytetään myös lahjoitus varoja."

Mikä on tuon kulukorvauksen suuruus ja minkä verran noita hädänälaisia koiria lähtee hihnalta maailmalle?

Joku puoskari jolla on oma "praktiikka", voi steriloida, rokottaa ja tautitestata aika huokealla noita katukoiria. Ehkä potilaskertomukseen voi lisätä vielä jonkun taudin jonka hoitoon meni muutama sata dollaria?

Hyväuskoisia ihmisiä kusetetaan, se on kylmä totuus.

Eli et tiedä asiasta mitään. 😂
        Ei yksittäisten puoskarien ole mahdollista tuoda koiria Suomeenkaan. Kyse on suomalaisista yhdistyksistä. Sullakin on mahdollisuus lähteä tutustumaan paikan päälle vapaaehtoisten toimintaan. Ota selvää ja käy katselemassa.
        Sitten kommentteja palstalle kun on nähnyt käytännössä mistä puhuu.

• Wwuwuw kirjoitti:

"En ostaisi markkinoilta mitään jota myydään hädällä ja kärsimyksellä. En koskaan."

Kyllähän monet avustusjärjestöt esim. Spr myyvät kaikenlaista kippoa ja korttia. Itselleen voi ostaa myös hyvän mielen antamalla raha-avustuksen.

Avustusjärjestöjen kuuluu toimia yksityisin varoin, ei julkisin.

SPR ja muut järjestöt jotka ovat uineet piireihin joissa jaetaan verorahoja, ovat hukanneet ideologiansa ja eivät todennäköisesti toimi enää miltään osin kestävällä aatteellisella pohjalla.

Eli et tiedä asiasta mitään. 😂
        Ei yksittäisten puoskarien ole mahdollista tuoda koiria Suomeenkaan. Kyse on suomalaisista yhdistyksistä. Sullakin on mahdollisuus lähteä tutustumaan paikan päälle vapaaehtoisten toimintaan. Ota selvää ja käy katselemassa.
        Sitten kommentteja palstalle kun on nähnyt käytännössä mistä puhuu.

Suomalainen yhdistys voi toimia hyvässä uskossa, mutta mistä niille tulee ne koirat?

• Mullakin-yksi
        A.Palstamäki kirjoitti:

Suomalainen yhdistys voi toimia hyvässä uskossa, mutta mistä niille tulee ne koirat?

Siksipä kehotankin tutustumaan asiaan. Netin kautta tai ihan paikan päällä esim. Romaniassa. Löydät vastauksen kysymyksiisi.

Siksipä kehotankin tutustumaan asiaan. Netin kautta tai ihan paikan päällä esim. Romaniassa. Löydät vastauksen kysymyksiisi.

Tiedän kuvion.

Avustusjärjestö hoitaa paikalliselle toimijalle rahoituksen ja asiakkaat. Kaikki ovat onnellisia ja katukoirakanta pysyy vahvana.

• Mullakin-yksi
        A.Palstamäki kirjoitti:

Tiedän kuvion.

Avustusjärjestö hoitaa paikalliselle toimijalle rahoituksen ja asiakkaat. Kaikki ovat onnellisia ja katukoirakanta pysyy vahvana.

Mistä ne koirat mielestäsi tulee?

Mistä ne koirat mielestäsi tulee?

Pitäisi kysyä mitä katukoirakannan vähentämiseksi on tehty?

Vastaus: ei mitään, koska bisnekseksi valjastettu avustustyö loppuisi jos ongelmaan paneuduttaisiin.

• miksiostaateetettykoira
        A.Palstamäki kirjoitti:

Tiedän kuvion.

Tutustuhan kuitenkin asiaan.
        Ei tarvitse kirjoitella mututuntumalla. Voi käydä paikan päällä. Etsit sitten sen paikallisen toimijan.

Vastaus: ei mitään, koska bisnekseksi valjastettu avustustyö loppuisi jos ongelmaan paneuduttaisiin.

Räjähtääköhän katukoirabusiness käsiin niin kuin tuo toinen:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/9wnATZPd?ref=ampparit:da0b&ext=ampparit

Oletetaan että meille pelastetaan noista vaikka miljoona, kauanko kestää tehdä uusi miljoona tuonne tilalle? ei varmaan kovin kauaa.

Luettavaa..
        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011052613786228_ul.shtml

Tuossakin sterilointia ehdotetaan ratkaisuksi.

• miksiostaateetettykoira kirjoitti:

Tutustuhan kuitenkin asiaan.
        Ei tarvitse kirjoitella mututuntumalla. Voi käydä paikan päällä. Etsit sitten sen paikallisen toimijan.

Joskus koirapuistossa jossa kuljin kävi koiranomistaja jolla oli adoptoitu katukoira.

Hän oli ilmoittanut avustusjärjestölle olevansa halukas pelastamaan jonkun reppanan, ja jo seuraavana päivänä ilmoitettiin että nyt olisi reppanoiden reppana saatavilla, juuri tehohoidosta päässyt. Heti kun raha on tilillä, koira hyppää putkeen.

Maksu lähti jo samana päivänä, ja tuo reppanoista reppanoin katukoira oli muutaman päivän päästä kylmässä Suomessa lämpimässä kodissa. Paperit ja lääkitys oli kunnossa, yhteisen kommunikointikielen puutteen vuoksi uusi omistaja ei tiedä koiran edellisistä käänteistä mitään.

• Mullakin-yksi
        A.Palstamäki kirjoitti:

Paikalliset ei paljon teekään. Ei he välitä lukuunottamatta joitakin eläinsuojelijoilta. Heissä on eläinlääkäreitä jotka tekee ilman maksua strerilisaatiot. Paikalliset saa toki viedä koiransa ja kissansa leikattavaksi. Järjestöt on saaneet aikaan massiivisia sterilointi projekteja. Moni koiranpentu jää syntymättä näiden takia.
        Katukoirakannan vähentämiseksi tehdään työtä koko ajan. Ihmisille puhutaan asenteiden muuttamisesta. Romanialaisten ja monien muidenkin maiden ihmisten asenne eläimiä kohtaan on täysin erilainen kun vaikka suomalaisten.
        Jos haluaa koiran helposti niin ei rupea mihinkään adoptio hommaan. Helpoin on ostaa varta vasten teetetty koira. Sehän vasta bisnestä onkin.

• hahhaaaa
        A.Palstamäki kirjoitti:

Joskus koirapuistossa jossa kuljin kävi koiranomistaja jolla oli adoptoitu katukoira.

Hän oli ilmoittanut avustusjärjestölle olevansa halukas pelastamaan jonkun reppanan, ja jo seuraavana päivänä ilmoitettiin että nyt olisi reppanoiden reppana saatavilla, juuri tehohoidosta päässyt. Heti kun raha on tilillä, koira hyppää putkeen.

Maksu lähti jo samana päivänä, ja tuo reppanoista reppanoin katukoira oli muutaman päivän päästä kylmässä Suomessa lämpimässä kodissa. Paperit ja lääkitys oli kunnossa, yhteisen kommunikointikielen puutteen vuoksi uusi omistaja ei tiedä koiran edellisistä käänteistä mitään.

Eikö suomalaisen järjestön ihmiset osanneet suomea? Vai eikö osannut kommunikoida koiran kanssa?

Jos koirat steriloidaan ja lasketaan vapauteen, niin tuo on ok.

Miksi niitä pitää lennättää lentokoneella maailman ääriin?

Siksi että niillä olisi joku joka pitää huolen ja ruokkii niitä. Ei koirat ole villieläimiä.

Paikalliset ei paljon teekään. Ei he välitä lukuunottamatta joitakin eläinsuojelijoilta. Heissä on eläinlääkäreitä jotka tekee ilman maksua strerilisaatiot. Paikalliset saa toki viedä koiransa ja kissansa leikattavaksi. Järjestöt on saaneet aikaan massiivisia sterilointi projekteja. Moni koiranpentu jää syntymättä näiden takia.
        Katukoirakannan vähentämiseksi tehdään työtä koko ajan. Ihmisille puhutaan asenteiden muuttamisesta. Romanialaisten ja monien muidenkin maiden ihmisten asenne eläimiä kohtaan on täysin erilainen kun vaikka suomalaisten.
        Jos haluaa koiran helposti niin ei rupea mihinkään adoptio hommaan. Helpoin on ostaa varta vasten teetetty koira. Sehän vasta bisnestä onkin.

Mulla ei ole mitään bisnestä vastaan, en vain hyväksy bisnestä jossa koko bisnes perustuu hätään ja vähentää näin myös halua korjata itse ongelma.

• hahhaaaa kirjoitti:

Eikö suomalaisen järjestön ihmiset osanneet suomea? Vai eikö osannut kommunikoida koiran kanssa?

Koira ei puhunut suomea eikä espanjan kieltä, joten sen menneisyys on vain arvuuttelujen varassa.

• Mullakin-yksi
        A.Palstamäki kirjoitti:

Jos koirat steriloidaan ja lasketaan vapauteen, niin tuo on ok.

Miksi niitä pitää lennättää lentokoneella maailman ääriin?

Minun koira oli saatu pelastettua ns. tappotarhalta. Rankkurit pyydystää koiria erittäin väkivaltaisesti. Heille maksetaan joka koiralta. Noilla tarhoilla koirat kuolee yleensä nälkään tai isomman koiran toimesta.
        Kun koira steriloidaan ja lasketaan vapaaksi niin edessä voi olla tuo kohtalo uudestaan.
        Siksi lennätetään että koiralla on mahdollisuus elää perhekoirana loppuelämänsä. Yhdistykseltä saa koiran loppuelämän tuen jos tulee ongelmia. Meille ei ole tullut. Neljä vuotta takana.

• Wwuwuw kirjoitti:

Siksi että niillä olisi joku joka pitää huolen ja ruokkii niitä. Ei koirat ole villieläimiä.

Jos joku ottaa katukoirien elinolosuhteista huolehtimisen omaksi tehtäväkseen, niin mikäpä siinä.

• Mullakin-yksi
        A.Palstamäki kirjoitti:

Mulla ei ole mitään bisnestä vastaan, en vain hyväksy bisnestä jossa koko bisnes perustuu hätään ja vähentää näin myös halua korjata itse ongelma.

En minäkään hyväksy. Jos jotain tehdään ilman rahaa niin sehän ei ole bisnestä.

Minun koira oli saatu pelastettua ns. tappotarhalta. Rankkurit pyydystää koiria erittäin väkivaltaisesti. Heille maksetaan joka koiralta. Noilla tarhoilla koirat kuolee yleensä nälkään tai isomman koiran toimesta.
        Kun koira steriloidaan ja lasketaan vapaaksi niin edessä voi olla tuo kohtalo uudestaan.
        Siksi lennätetään että koiralla on mahdollisuus elää perhekoirana loppuelämänsä. Yhdistykseltä saa koiran loppuelämän tuen jos tulee ongelmia. Meille ei ole tullut. Neljä vuotta takana.

Ihan hyvä että kaikki on mennyt putkeen.

Kuvio on vain surullinen. Joku vastuullinen taho pyrkii kitkemään koirat kaduilta, mutta kettutytöt häiriköi toimintaa.

Miksei kettutytöt organisoi katutoimintaa ja ryhdy operoimaan ongelman parissa sen sijaan että askartelevat seurausvaikutusten parissa?

En minäkään hyväksy. Jos jotain tehdään ilman rahaa niin sehän ei ole bisnestä.

Katukoirien tuonti maksaa, ei sellainen nyytti tule matkalipun hinnalla.

• Mullakin-yksi
        A.Palstamäki kirjoitti:

Ihan hyvä että kaikki on mennyt putkeen.

Kuvio on vain surullinen. Joku vastuullinen taho pyrkii kitkemään koirat kaduilta, mutta kettutytöt häiriköi toimintaa.

Miksei kettutytöt organisoi katutoimintaa ja ryhdy operoimaan ongelman parissa sen sijaan että askartelevat seurausvaikutusten parissa?

Eli on ok että koirat kerätään hitaaseen kuolemaan tarhoille jossa niillä on puolen neliön ala eikö ruokaa ja vettä? Kettutytöt tekee myös sitä muuta työtä. Valistusta ja sterilisaatioita.
        Huomaan että haluat provoilla ja hihittelet varmaan hihaasi siellä. Ehkä sisimmässäsi tajuat kuitenkin mistä on kyse.
        Katukoirien tuonti maksaa, kysehän oli että koiran ottaja maksaa ns. kulukorvauksen rokotuksista, sterilisaatiosta, tautitesteistä , passista ja matkasta Helsinkiin. Helsingistä jokainen käy koiran omalla lisäkustannuksella.
        Ei se suomalainen pentubisnes saa kovin korkeaa arvostusta ainakaan minulta. Koiran hyväksikäyttö siinä on takana.

Jokainen saa olla silti asioista ihan mitä mieltä haluaa. Sinäkin.

Eli on ok että koirat kerätään hitaaseen kuolemaan tarhoille jossa niillä on puolen neliön ala eikö ruokaa ja vettä? Kettutytöt tekee myös sitä muuta työtä. Valistusta ja sterilisaatioita.
        Huomaan että haluat provoilla ja hihittelet varmaan hihaasi siellä. Ehkä sisimmässäsi tajuat kuitenkin mistä on kyse.
        Katukoirien tuonti maksaa, kysehän oli että koiran ottaja maksaa ns. kulukorvauksen rokotuksista, sterilisaatiosta, tautitesteistä , passista ja matkasta Helsinkiin. Helsingistä jokainen käy koiran omalla lisäkustannuksella.
        Ei se suomalainen pentubisnes saa kovin korkeaa arvostusta ainakaan minulta. Koiran hyväksikäyttö siinä on takana.

Jokainen saa olla silti asioista ihan mitä mieltä haluaa. Sinäkin.

Huomaan että haluat väittää mielipiteitäni provoiluksi kun et kykene perustelemaan niitä vääriksi.

1.)Yhteiskunnallisesti ajatellen katukoirapopulaation suuri koko on ongelma.

2.) Valtiovallan ykkösprioriteetti on huolehtia oman (ihmis)kansan eduista.

2.) Koirien oikeus elämään ei ole yleisen mielipiteen mukaan verrattavissa ihmisen oikeuteen elää ------> eturistiriitojen ilmaantuessa koira väistyy.

Unelmat ja realismi voivat olla jyrkässä ristiriidassa keskenään. Kolmas sektori voi halutessaan keskittyä toimintaan jota ei ole määritelty valtiovallan vastuisiin (katukoirien adoptiokodit), mutta sen tulee toimia lakien puitteissa.

Jos joku haluaa ostaa ulkomailta tuodun koiran, se on ok. Minä näen isompana ongelmana liian suuren katukoirapopulaation.

Huomaan että haluat väittää mielipiteitäni provoiluksi kun et kykene perustelemaan niitä vääriksi.

2.) Koirien oikeus elämään ei ole yleisen mielipiteen mukaan verrattavissa ihmisen oikeuteen elää ------> eturistiriitojen ilmaantuessa koira väistyy.

Unelmat ja realismi voivat olla jyrkässä ristiriidassa keskenään. Kolmas sektori voi halutessaan keskittyä toimintaan jota ei ole määritelty valtiovallan vastuisiin (katukoirien adoptiokodit), mutta sen tulee toimia lakien puitteissa.

Jos joku haluaa ostaa ulkomailta tuodun koiran, se on ok. Minä näen isompana ongelmana liian suuren katukoirapopulaation.

"2.) Valtiovallan ykkösprioriteetti on huolehtia oman (ihmis)kansan eduista."

.. Pitäisi olla.. Mutta.. Minkäs Narsu- ja PsykoMarsut Luonteelleen voi.. Perskules.. ;D

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Pitäisi olla.. Mutta.. Minkäs Narsu- ja PsykoMarsut Luonteelleen voi.. Perskules.. ;D

Kommenttini oli tarkoitettu tähän asiayhteyteen.

On määritelmä jonka mukaan valtiovallan ykkösprioriteetti on taata kaikkien maan rajojen sisällä olevien ihmisten turvallisuus.

On määritelmä jonka mukaan valtiovallan ykkösprioriteetti on taata kaikkien maan rajojen sisällä olevien ihmisten turvallisuus.

• Mullakin-yksi
        A.Palstamäki kirjoitti:

Yksilö tekee omat ratkaisunsa. Valtiovallan tekoihin en voi vaikuttaa. Nykyvaltiovalta koostuu ihmisistä jotka ajaa vaan omaa etuaan. Turha puhua mistään äänestämisestä mitään. Lopputulos on joka tapauksessa sama.

Tällaisella palstalla ei voi todistaa mitään oikeaksi eikö vääräksi. Siksi kehoitinkin ottamaan selvää. Itse olen ottanut.
        Mukavaa pääsiäisen loppua..

Yksilö tekee omat ratkaisunsa. Valtiovallan tekoihin en voi vaikuttaa. Nykyvaltiovalta koostuu ihmisistä jotka ajaa vaan omaa etuaan. Turha puhua mistään äänestämisestä mitään. Lopputulos on joka tapauksessa sama.

Tällaisella palstalla ei voi todistaa mitään oikeaksi eikö vääräksi. Siksi kehoitinkin ottamaan selvää. Itse olen ottanut.
        Mukavaa pääsiäisen loppua..

Kyllä minä ymmärrän sinun ja Wuwwuw:n näkökulman, itse kuitenkin lähestyn asiaa enemmän ihmisen näkökulmasta.

Lapsuudenkodissani oli koiria, ja mulla oli koira myös lasteni kodissa. Tiedän minkälainen ystävä koira on, sehän on perheenjäsen. Suomessa ei edes voisi olla katukoiria, meillä jokainen kiinnittää huomion irrallaan kulkevaan koiraan ja jos nähdään että se ei ole vaarallinen, ihmiset ottavat niitä kiinnikin ja etsivät niille omistajan.

Muissa kulttuureissa asia nähdään toisin, siellä koira on helposti vain koira, tai luontokappale, jota kohtaan ei ole samaan tapaan tunteita kuin meillä. Valtiovalta voi siellä kuitenkin keskittyä vain katukoirapopulaation vähentämiseen, ei siellä ole keinoja etsiä niille kotia.

Mukavaa pääsiäisen loppua sullekin.

.. Ja minun Noin NiiQu ihan Yleisesti Ottaen.. ;D

Ei vielä mutta veikkaan että kiltit & kunnolliset miehet ja naiset olisi etusijalla säästettävien listalla. Ihmiset on heinäsirkat, afrikassa tulee koko ekosyswteemin tuhoutumaan ihmisen lisääntymisen vuoksi, eläinlajit kuolee sukupuuttoon. Ei ole kovin kaukana kantokyvyn raja, n. 30v. ehkä vielä menee. Ratkaisu ei ole ihmisten tuottaminen eurooppaan, ne tuhoaa tämänkin maankolkan siinä missä afrikankin.

http://opinnot.internetix.fi/fi/muikku2materiaalit/peruskoulu/ge/ge1/4_kulttuuri_ja_ihmiset/421?C:D=ixX9.ixpL

https://www.youtube.com/watch?v=iLZ1qJV3OBc

https://www.youtube.com/watch?v=ZDceLiPLHWQ

Tääkin palsta hiljenisi, kun painaisit nappia delete nää tyypit. ☺️

Jäiskö yhtään äijän käppyrää ja ämmän länkyrää? Pelottaa ihan ajatella.

• Nicitönnä kirjoitti:

Tääkin palsta hiljenisi, kun painaisit nappia delete nää tyypit. ☺️

Jäiskö yhtään äijän käppyrää ja ämmän länkyrää? Pelottaa ihan ajatella.

Jos mulla ois se nappi mullahan ois valta suorittaa valintoja, ehkä säästäisin palstalaiset ainakin toistaiseksi. Teillä onkin tuuria jos se nappi on mulla, jos sen sais joku "parempien" keskustelujen penääjä se varmaan aika armotta mielestään huonoja mielipiteitä¨omaavia napittelisi helvettiin täältä :D

Jos mulla ois se nappi mullahan ois valta suorittaa valintoja, ehkä säästäisin palstalaiset ainakin toistaiseksi. Teillä onkin tuuria jos se nappi on mulla, jos sen sais joku "parempien" keskustelujen penääjä se varmaan aika armotta mielestään huonoja mielipiteitä¨omaavia napittelisi helvettiin täältä :D

Just toi EHKÄ luo sen jännitysmomentin. 😌

• Verolle niin kuin muutkin tuontiartikkelit, ajoneuvot ym. USA:ssa on 3 milj. Volkswagenia mitkä myös tulisi pelastaa.

• äkkiauttaa

Ei muuta kuin pakolaisiksi Suomeen keräys pystyyn joka sen keksii on kohta miljardööri on tää sen verta idioottia kansaa...

• Thaimaalaiset katukeittiöyritykset oisivat varmaan hanakkia auttamaan koiria...???

Lisäksi ovat kiinnostuneita ötököistä....voiskohan ne adoptoida Suomesta myös itikat? Oisko ideaa?

• Ps. Siitä viinarahat risteilylle!

• Partavauvoja eli rintamakarkureita eli elintasopakolaisia voisi auttaa lähinnä heidän kotimaissaan, jos se on välttämätöntä. Niille vois lähettää vaikka suomalaisia suvakkinaisia käytettäviksi, sekä sianlihaa syötäväksi.

• onvälttämätöntä

Tietenkin suvakkinaisia voisi lähettää. Olen samaa mieltä. Myös suvakkimiehiä voisi lähettää. Määrätynlaista miesten käytettäviksi.

Asia nyt ei liity aloitukseen kuitenkaan.

• inionoudvsdvsdv

AIka osuva tuo nimimerkkisi näistäkin viesteistä päätellen.

• inionoudvsdvsdv kirjoitti:

AIka osuva tuo nimimerkkisi näistäkin viesteistä päätellen.

"inionoudvsdvsdv" "AIka osuva....."

Alka osuva... sinunkin nimimerkkisi on siihen nähden miten täysin turha kommenttisi on, eikä ota millään tavalla kantaa puheenaiheeseen.

• .. Aloituksesta tuli mieleen.. Onko muut havainneet sellaista ilmiötä, että ns. "KunniaKansalaiset" ovat alkaneet ottaa koiria?.. HuomionArvoinen seikka on se, että kyseessä ei ole Yhdessäkään tapauksessa ollut mikään ns. SyliKoira.. ;P

• valkonaamojanäkyy

En ole havainnut. Ei näy edes niitä kunniakansalaisia. Asuvat varmaan jossain muualla.

• valkonaamojanäkyy kirjoitti:

En ole havainnut. Ei näy edes niitä kunniakansalaisia. Asuvat varmaan jossain muualla.

.. Noh, Kai ne sinne(kin) vielä ilmaantuu.. Ainakin tällä menolla.. =)

• Vinkuliini

Espanjan tuontirakit ovat rumia luikkuturpia, joita ei huoli aito koiranpitäjä.

• kysyy

Mikä on aito koiranpitäjä? Omistaa jalostetun jalostusvioista kärsivän koiran?

• kysyy kirjoitti:

Mikä on aito koiranpitäjä? Omistaa jalostetun jalostusvioista kärsivän koiran?

Mä luin että kirjanpitäjä..no koira tai kirja..

• Wwuwuw
        Wwuwuw kirjoitti:

Mä luin että kirjanpitäjä..no koira tai kirja..

Kirjanulkoiluttaminen vois olla aika helppoa, ainakin taskukirjan.. hmm.

• ei.hurttaa

Kaikki koirat on oksettavia.

• jijpajisdfiajfaosfasfaf

Tai sitten voitaisiin lähettää kotimaisia ulkomaille, täältä kyllä löytyy sellaisia ylipainoisia, huonokarvaisia ja muutenkin kuluneitä räksyttäviä rakkeja.

• Toimiiko teillä palsta?

Kokoajan väittää että ei ole keskustelua ja sivua ei voi vaihtaa..

• Tänään on toiminut aika hyvin. Tuohon urliin laittaa nollan sijaan ykkösen..tai niin mä olen tehnyt.

• Wwuwuw kirjoitti:

Tänään on toiminut aika hyvin. Tuohon urliin laittaa nollan sijaan ykkösen..tai niin mä olen tehnyt.

Yritän klikata seuraavalle sivulle niin ei toimi..

Keskusteluja ei aina näy..

Nyt mie oon hämmentyny. :D

• KonnaKettu kirjoitti:

Yritän klikata seuraavalle sivulle niin ei toimi..

Keskusteluja ei aina näy..

Nyt mie oon hämmentyny. :D

Jos/kun se urlissa se näyttää "page=0" ja haluaisit päästä kurkkaaman sivulla 2, niin laita manuaalisesti 0 paikalle 2.. jos sivulle 3, niin 3 jne.. ;P

.. Oliko tarpeeksi epäselvästi sanottu?.. ;D

Jos/kun se urlissa se näyttää "page=0" ja haluaisit päästä kurkkaaman sivulla 2, niin laita manuaalisesti 0 paikalle 2.. jos sivulle 3, niin 3 jne.. ;P

.. Taidan olla Väsy, kun tulee kirjoitettua TarzanSuomea.. ;D

Kyllä mie tuon tiiän mutta ihmetyttää kun ei nappulat toimi. :D

Muutenkin ollu ihan ihmeellinen tämä palsta.. Nakkoo kokoajan pihalle kesken viestin kirjottelun.

• KonnaKettu kirjoitti:

Kyllä mie tuon tiiän mutta ihmetyttää kun ei nappulat toimi. :D

Muutenkin ollu ihan ihmeellinen tämä palsta.. Nakkoo kokoajan pihalle kesken viestin kirjottelun.

.. Juuh.. Niin on ollut ja tuo Palstan "UlosHeitto" ominaisuuskin on aivan Persiistä.. ;D

• Mistä on kyse?

Infektiolääkärin mukaan Suomeen tulee uusia tauteja, jos turvapaikanhakijoita tulee maahan nykyisellä tahdilla

Myös jo hävitettyjä tauteja voi tulla takaisin
      Tuberkuloosia on jo todettu

Infektioylilääkäri on huolissaan siitä, osataanko Suomesta liki hävinneet taudit tunnistaa ajoissa.

Ihmisetkin kantaa tauteja eikä karanteenia valvota poislukien kuin eläimillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3006
    2. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2462
    3. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      107
      2441
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2121
    5. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      100
      1678
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      236
      1673
    7. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      434
      1572
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1524
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1512
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      20
      1309
    Aihe