Yli kymmenen vuotta myöhemmin

harmaapilvi

Otin joitakin lävistyksiä kasvojen alueelle parikymppisenä ja en ole enää niin tyytyväinen valintoihini. Koen myös, että nuorempana ei uskaltanut vaatia asiakaspalvelua tai puhua omasta puolestaan. Esimerkiksi kulmakoru laitettiin liian alas, lävistäjä kovasti väitti että kulmani menee alempana ja nypin ja piirrän ne ylemmäksi. Todellisuuden ollessa, että kulmakarvani ovat todella ohuet ja ylempänä. Koru roikkui alusta asti näkökentässä, ylempi reikä keskellä kulmakarvaa, ei mukava tuo reikä alempana roikkuluomessa. Lävistyspaikka oli ihan suosittu paikka Helsingissä... Silta on laitettu eri paikassa ja sekään ei ole oikein suora, tämäkin suosittu paikka. Arvet ovat loppuelämän silmien välissä ja tunto on omituinen kohdasta. Lävistäjät ja tatuoijat ovat ihmisiä siinä missä moni muukin. Usean ollessa taitavia jäljessään, mutta usean ollessa keskinkertaisia työssään, aivan kuten muissakin ammateissa/taidoissa.
Muistan miten lävistystä ajatteli, että se on osa minua, korostaa luonnettani ja koristelee piirteitäni, mutta eihän se pidä paikkaansa. Lävistys/tatuointi/vaate/auto/tavara ei kerro sinusta mitään, sinun pitäisi kertoa sinusta, ei sen miltä näytät ulkoapäin tai mitä omistat. Lävistys ja tatuoinnit ovat muodikkaita asioita siinä missä muutkin, ostat statusta, sisältöä itsellesi.
Jos jotain suosittelen niin varomaan kasvon alueita, koska jos muutut ihmisenä myöhemmin elämässäsi ja sitä on vaikea tietää. Jos eläisin nyt tätä aikaa päälle parikymppisenä varmaankin alkaisin levittämään korvanreikiä, tekisin kieleen jotain ja ottaisin tatuointeja rohkeille alueille, näkyville. Joten koen olevani hiukan onnekas ettei siihen aikaan ollut vielä niin extreme tyyliä katukuvassa kuin nyt.
Olet mielenkiintoinen ja erilainen oma itsesi, joka näkyy siinä miten elät, käyttäydyt ja puhut, ei niinkään miltä näytät. Tatuointisi tarina, ei ehkä myöhemmin enää puhuttele sinua ja voi kuulostaa kymmenen vuoden päästä lapselliselta kun olet kokenut paljon suurempia asioita elämässäsi.
Tatuoinnit ja lävistykset voivat olla taideteoksia, kauniita ja puhuttelevia, mutta tee se itsesi takia. Älä ota ikinä tatuointia tai lävistystä sen takia miltä näyttäisit muille. Koin muka itse tehneeni nuorempana näin, täydenväni itseäni.. mutta nyt myöhemmin koen, että halusin lävistysten kautta kertoa katsojalle kuka minä olen. Eihän lävistys tai muukaan ulkopuolinen asia määritä sinua. Koen olevani myös hyvin impulsiivinen luonne, teen nyt ja mietin myöhemmin. Ehkä joku samaistuu.
Kyllä edelleenkin varmaan ottaisin lävistyksen jos kokisin sen erityisen esteettisen kauniiksi, mutta vaadin myös tasokasta asikaspalvelua ja osaamista tekijältä. Ostat jotain loppuelämäksesi.

0

721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

        Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
        Sinkut
        66
        4449
      2. Haistoin ensin tuoksusi

        Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
        Ikävä
        14
        2219
      3. Olet sä kyllä

        ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
        Ikävä
        25
        1744
      4. Hiljaiset hyvästit?

        Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
        Ikävä
        12
        1478
      5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

        Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
        Maailman menoa
        25
        1411
      6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

        Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
        Särkynyt sydän
        5
        1288
      7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

        Oot mikä oot ja se siitä
        Suhteet
        10
        1217
      8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

        Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
        Ikävä
        13
        1126
      9. 22
        1076
      10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

        Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
        Kotimaiset julkkisjuorut
        291
        1004
      Aihe