Ulkopuolinen

Surusilmäinen

Miehen suku aiheuttaa minulle välillä ahdistusta kuten tänään.Mies lähti yksin isovanhempiensa luo viettämään isänsä syntymäpäivää. Minä en koskaan ollut edes puheissa,vaan jään aina ulkopuolelle.Isovanhemmat arvostelleet minua ja jopa sanoneet hömmelöksi.Mies sanoi aikoinaan puolustavansa minua mutta silti tuntuu pahalta etten ole edes puheissa.Kuitenkin tunnen olevani osa miehen elämää.Olen auttanut parhaani mukaan,ja ymmärtää ikäihmisten käytöksen mutta miksi tuomita sen paremmin tuntematta?

16

2041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisarhentojaväsynyt

      Älä turhaan ota murhetta miehen suvusta. Jos et ole tervetullut sinne, niin eikös se ole vain hyvä asia. Eipähän ainakaan sinun tarvitse hoitaa miehesi sukulaisia!

      Minä ainakin nauttisin tuollaisesta tilanteesta. Nyt joudun pakolla käymään, kun miehen isovanhemmat tarvitsevat apua lähes viikottain. Ei tippaakaan huvittaisi tuhlata vähiä vapaapäiviä niiden asunnon siivouksiin sun muihin, mutta mitenkäs kieltäydyt. Olen ehdottanut miehelle että jospa vanhukset ottaisivat siivoojan ja ruokapalvelun kautta ruuat, mutta eipä tule kuuloonkaan, ei ne siihen suostu.
      Minä nauttisin sinun tilanteestasi. Ihanaa jos voisin olla kotona, lukea kirjaa, käydä lenkillä ja rentoutua, kun mies on porukoillaan. Olisi ihanaa olla pari viikon loppua pelkästään kotona ja olla tekemättä yhtään mitään. Olin torstai-perjantai-lauantai-yöt yövuorossa, mies oli päivät kotona joten mulla jäi unet aika vähiin kun kolisteli vähän väliä jotain. Siitä huolimatta oli pakko eilen yövuoron jälkeen mennä ja siivota miehen isovanhempien kämppä ja tehdä niille ruokaa muutamaksi päiväksi pakkaseen. Nyt alkaa kunto pettämään. Sanoin miehelle, että jotain on muututtava, en jaksa tällasta enää pitkään.

    • oppeliini1

      Hei Sisarhentojaväsynyt, miehesi voi täydellisen hyvin käydä siivoamassa isovanhempiensa kodin. Sinua ei siihen tarvita. Kuka tahaansa osaa käyttää pesurättiä ja pölynimuria!

      Seuraavan kerran kun teet omalle perheellesi aterian, tee se kolminkertaisena. Yksi osa teille ja kaksi osaa pakkaseen isovanhemmille. Mies vie ne siivoamaan mentäessään.
      Noin sinä saat tarvittavan levon ja isovanhemmat ilmaisen siivojan omasta takaa!

      • sisarhentojaväsynyt

        Voi kun ihana ajatus tuo, että mies siivoaa. Ei ainakaan minun mieheni saa isovanhempiensa luona siivota. Mummo repii siltä imurin käsistä, koska, naiset siivoaa, naiset tekee ruokaa, naiset pesee pyykit, naiset hoitaa muita ihmisiä. Ei onnistunut mummon pesu miespuoliselta kotisairaanhoitajalta, hänen paikkojaan kun ei vieraat miehet kopeloi. Jos ei naishoitajia ole, niin mummo on mieluummin likaisena. Minä joudun senkin homman tekemään aina käydessäni, eikä siinä mitään, mutta kun minä saan pestä ihmisiä työkseni aivan riittävästi. Ei vapaa-aikana enää haluttaisi.

        Ihana ajatus myös tuo, että tehdään ruokaa samalla miehen isovanhemmille kuin itselle.
        Varmaan tuo toimii sellaisissa perheissä joissa sitä rahaa on mielin määrin ja rahat ovat yhteiset miehen ja hänen sukulaistensa kanssa.
        Meidän taloudessa on tasan kaksi ihmistä, minä ja mies ja kummallakin omat rahat. Minulla on tarpeeksi omia laskujakin maksettavana, mm. asuntolaina, opintolaina, auto on pakko olla työn takia kun vuorotyössä työajat ovat mitä ovat. En missään tapauksessa ryhdy ruokkimaan vielä miehenkin sukulaisia viikottain. Enkä usko, että mieskään suostuisi maksamaan isovanhempiensa ruokia kuukaudesta toiseen, ei silläkään ylimääräistä ole opiskelijan kausiluonteisista tuloista laittaa mihinkään ylimääräiseen.
        Jotenkin tosi kauhistuttava ajatuskin, että joku kuvittelee tai odottaa, että minä kasvattaisin miehen äidin, miehen setien ja tätien tulevaa perintöosuutta omilla pienillä tuloillani kustantamalla miehen isovanhemmille vielä ruuatkin ilmaisen työn teon lisäksi.

        Miehen isovanhemmat saavat eläkettä, heillä on aivan varmasti säästöjä kertynyt tai niin voisi ainakin luulla, niillä on velaton oma asunto ja ainakin tähän saakka on ollut varaa ostaa itse omat ruokatarvikkeensa tähänkin asti.


      • oppeliini1

        Entä jos juttelisit vanhusten kanssa kuinka tiukalla sinun aikasi, on ja miten kipeästi tarvitset vapaa-aikasi lepoon. Kysy miten he osallistuisivat ruokakustannuksiin jolloin sinä voisit maksimoida ajan käytön yllämainitsemallani järjestelyllä. Maksavathan he ruokansa joka tapauksessa kun valmistat sen heidän kodissaan.

        Onko vanhuksilla ystäviä tai naapureeita joiden kanssa voitte lähettää heidät vaikka elokuviin, lenkille tai lähikahvilaan; minne tahaansa että voitte miehesi kanssa äkkiä putsata huushollin.
        Vaadi miestäsi osallistumaan siivoukseen!

        Ellei mikään ehdotus sovi vanhuksille, sinun on yksinkertaisesti viestitettävä tavalla tai toisella että yksinkertaisesti et enää jaksa. Heillä on apua saatavana muualta, kuten mainitsit.
        Ellei mikään heille kelpaa sinun taholtasi, miehesi on järjestettävä asiat omien vanhempiensa parhaaksi, näkemällään tavalla.


      • silmätrinkulanamietin
        oppeliini1 kirjoitti:

        Entä jos juttelisit vanhusten kanssa kuinka tiukalla sinun aikasi, on ja miten kipeästi tarvitset vapaa-aikasi lepoon. Kysy miten he osallistuisivat ruokakustannuksiin jolloin sinä voisit maksimoida ajan käytön yllämainitsemallani järjestelyllä. Maksavathan he ruokansa joka tapauksessa kun valmistat sen heidän kodissaan.

        Onko vanhuksilla ystäviä tai naapureeita joiden kanssa voitte lähettää heidät vaikka elokuviin, lenkille tai lähikahvilaan; minne tahaansa että voitte miehesi kanssa äkkiä putsata huushollin.
        Vaadi miestäsi osallistumaan siivoukseen!

        Ellei mikään ehdotus sovi vanhuksille, sinun on yksinkertaisesti viestitettävä tavalla tai toisella että yksinkertaisesti et enää jaksa. Heillä on apua saatavana muualta, kuten mainitsit.
        Ellei mikään heille kelpaa sinun taholtasi, miehesi on järjestettävä asiat omien vanhempiensa parhaaksi, näkemällään tavalla.

        jopa tuli mielenkiintosia mielleyhtymiä tästä kommentista.
        Mistä sä päättelit että noi vanhukset asuu just kaupungissa. Nehän voi elää paikassa missä ei ole yhtikäs mitään.
        Sekin mua hämää sun jutussa miten se hoitsu voi laittaa sen mummon elokuviin jos sen kerran pitää pestä se mummo ja varmaan se paapparainenkin. Minä ymmärrän pesemisellä sellasta että pestävä on silleen alasti ja tää hoitsu suihkuttelee sen kropan konkreettisesti vedellä ja pesuaineella. Aika hankala sen olisi pestä mummo jos se on kahvilla tai lenkillä, vai meinaatko että se pyykkää muorin silleen virtuaalisesti etänä?
        Jos sillä on kaksi pestävää vanhusta, niiden kämpän siivoominen ja vielä ruuanlaitto niin huhheijjaa, ei siinä taida paljon lempeät juttelut auttaa.


      • oppeliini1

        Mummo kuulostaa tarpeeksi hyvinvoivalta:
        "Mummo repii siltä imurin käsistä, koska, naiset siivoaa, naiset tekee ruokaa, naiset pesee pyykit, naiset hoitaa muita ihmisiä. Ei onnistunut mummon pesu miespuoliselta kotisairaanhoitajalta, hänen paikkojaan kun ei vieraat miehet kopeloi. Jos ei naishoitajia ole, niin mummo on mieluummin likaisena."
        Joten: mummo voi aivan hyvin mennä lenkille, tai istuttaa hänet TV.n eteen tai laittaa päiväunille tai antaa hänelle ääneenluettavaksi KodiKuvalehti tai jm paikallinen julkaisu jne..siksi aikaa kun hänen poikansa tai kuka tahaansa muu kuin AP siivoaa ja pesee.

        Naispuolisia kodinhoitajiakin aivan varmasti on saatavana joka voi huolehtia mummon intiimihygeniasta.

        Toisin sanoin, jos ja kun ketjun aloittajan, Surusilmäisen, voimat ovat lopussa, hän on mummonkin terveydelle vaaraksi ylen väsyneenä mennä touhuamaan hänen kotiinsa.

        Vaihtoehtoja on olemassa, mummon ei tarvitse jäädä hoitoa vaille eikä Surusilmän tarvitse enää vaarantaa omaa tai mummon terveyttä.


      • silmätrinkulanamietin
        oppeliini1 kirjoitti:

        Mummo kuulostaa tarpeeksi hyvinvoivalta:
        "Mummo repii siltä imurin käsistä, koska, naiset siivoaa, naiset tekee ruokaa, naiset pesee pyykit, naiset hoitaa muita ihmisiä. Ei onnistunut mummon pesu miespuoliselta kotisairaanhoitajalta, hänen paikkojaan kun ei vieraat miehet kopeloi. Jos ei naishoitajia ole, niin mummo on mieluummin likaisena."
        Joten: mummo voi aivan hyvin mennä lenkille, tai istuttaa hänet TV.n eteen tai laittaa päiväunille tai antaa hänelle ääneenluettavaksi KodiKuvalehti tai jm paikallinen julkaisu jne..siksi aikaa kun hänen poikansa tai kuka tahaansa muu kuin AP siivoaa ja pesee.

        Naispuolisia kodinhoitajiakin aivan varmasti on saatavana joka voi huolehtia mummon intiimihygeniasta.

        Toisin sanoin, jos ja kun ketjun aloittajan, Surusilmäisen, voimat ovat lopussa, hän on mummonkin terveydelle vaaraksi ylen väsyneenä mennä touhuamaan hänen kotiinsa.

        Vaihtoehtoja on olemassa, mummon ei tarvitse jäädä hoitoa vaille eikä Surusilmän tarvitse enää vaarantaa omaa tai mummon terveyttä.

        öööh??? meniks sulla nikit sekasin, vai ooksmä ihan kujalla?
        Musta tossa on kaksi täysin eri kirjottajaa.
        surusilmä haluis käydä miehen sukulaisissa ja hälle vastannu sisarhento sanoo. ett surusilmän kantsis olla tyytyväinen ettei tarttee käydä. sitten hoitsu perustelee miks hän ei tykkää käydä kundikaverinsa isovanhemmilla.


      • tytäräiti

        Siis vanhukset elokuviin t. kahvilaan? Ei onnistu. Tuon ikäpolven ihmiset eivät käy elokuvissa eivätkä kahvilassakaan. Ei äitini koskaan voinut mennä edes syömään oman kylän lounaspaikkaan. Hän olisi nyt liki 100v, jos eläisi. Tuo TV-istunto nyt lähinnä voisi onnistua. Vieraan ihmisen tulo vanhuksen kotiin ei ole välttämättä helppo asia. Paremmin tytär t. miniä siihen soveltuu vanhusten mielestä.

        Sisarhento voi nyt ilmoittaa jäävänsä kotiin ja poikaystävä menee isovanhemmilleen. Jos ei mies saa imuroida, jääköön villakoirat lattialle. Yhteydenotto vanhusten hoitajaan ja joku sieltä katsomaan vanhusten perään. Sisarhennon pitää huolehtia itsestään. Ei voi auttaa muita, jos ei itse ole kunnossa.

        Aloittaja surusilmäinen! Miksi haluat olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät sinua arvosta? Eli miehesi sukulaisten? Hakeudu muualle t. vietä aikaa itseksesi kiinnostavien harrastusten parissa. Oletko jotenkin sidoksissa mieheesi, etkä osaa tehdä mitään ilman häntä?


      • Oppeliini1
        silmätrinkulanamietin kirjoitti:

        öööh??? meniks sulla nikit sekasin, vai ooksmä ihan kujalla?
        Musta tossa on kaksi täysin eri kirjottajaa.
        surusilmä haluis käydä miehen sukulaisissa ja hälle vastannu sisarhento sanoo. ett surusilmän kantsis olla tyytyväinen ettei tarttee käydä. sitten hoitsu perustelee miks hän ei tykkää käydä kundikaverinsa isovanhemmilla.

        Sorry, nikit sekosi kun nopeasti viestitin. Sä et oo kujalla. Mä taisin olla.


    • einiinkuuliainenminiä

      Tietenkin nuorten miniöiden pitää antaa vähät rahansa miehen sukulaisille. Miniän velvollisuus on tehdä pyytettömästi töitä miehen suvun huusholleissa. Se on sitä hyvää käytöstä ja osoitus siitä, että miniäehdokas on valmis tekemään mitä tahansa miellyttääkseen miehen sukulaisia.

    • Jiopoi

      Puhut miehen isovanhemmista. Missä ja minkä kuntoisia ovat miehen vanhemmat? Huolehtivatko he (tai isä/äit) näistä vanhuksista? Eli vanhemmistaan. Onko muita lapsenlapsia? Mikä on heidän roolinsa.
      Hoitajana itse tiedät ettei vanhukset muuksi muutu, mutta teidän pitää olla tiukkana.

    • rimberggi

      Aloittajalle: niin kyllähän se hyvälle tuntuu, jos miehen sukulaisilta saa jonkinlaisen tunnustuksen ja hyväksynnän, mutta tosi asiassahan, emmehän sitä mihinkään sinänsä tarvitse.

      Mielestäni jos sinua kiinnosta olla miehen sukulaisten kanssa tekemissä, kannattaa sinun olla itse aloitteellinen ja mennä vaan mukaan kyläilemään. Jos sinua kiinnostaa saada vain hyväksyntä, niin se on jo eri juttu... Erittäin oleellista on huomata, että joiltakin ihmisiltä saa tuomion, oli sitä itse millainen hyvänsä. Joten mielestäni kannattaa luopua siitä hyväksynnän saamisen tarpeesta ja hyväksyä itse tuo tilanne tuollaisena.

      Olen oman mieheni suvun kanssa aivan eri aaltopituudella. Minua ei ole sen kummemmin noteerattu edes olemassa olevaksi, olen kuin ilmaa heille, mutta kuitenkin olen heidän kanssa tekemisissä. Seuraan sivusta kuinka he ohittavat minut täysin, ja siitä on tullut itselle jopa viihdettä. Välillä en edes lähde mukaan, mutta sen ajan sitten osaan nauttia itsekseen. Ei ole pakottavaa tarvetta kuulua heihin, kun ovi kerta ei ole auennut. Hyvä näin.

    • Petttynyt

      Samaa kuin yllä. Olen kuin en paikalla olisi kun kälyllä vieraillaan. Jos jossain julkisella paikalla nähdään, ei tervehditä, molemmat menevät omia teitään kun ei tuntisi. Joskus jopa samassa bussissa tullut, kävelee vain ohitseni omalle paikalle, vaikka varmasti huomannut minut. Uskoisin että jos minä fiksuna tekisin mitään effortia ja alkaisin tervehtiä tämän vuosien oudon käytöksen jälkeen, hän olisi edelleen kun ei minua tuntisi.

      En tiedä, emme ehkä ole tarpeeksi arvokkaita heidän seuraansa, korkeasti koulutettujen ja sivistyneiden tilaisuuksiin. Vaikka itsekin opiskellut vaikken korkeasti koulutettu. Häpeää ja haluaa käyttäytyä kun ei minua tuntisi jos jossain vastaan tulee.

      En pahemmin jaksa mieheni kanssa siellä käydä vaikka tykkäisi että tulen. Ahdistaakin jo kun hän sanoo että lähdetään heillä käymään viikonloppuna.

      Olen sosiaalinen, siellä en saa olla. Miehensä on ainoa kenen kanssa tulee juteltua omani lisäksi. Jään aika yksin ja tosiaan, olen kälylleni kuin en paikalla edes olisi. Sama joka kerta. Olen sitten tyytynyt vain lueskelemaan lehtiä ja olen kuin viihtyisin. Totuus on toinen.

      Eräskin viikonlopun kyläilyn jälkeen palattuani töihin oli ihanaa tulla ihan eri ilmapiiriin ja muistaa taas missä saa olla omana itsenään.

    • Petttynyt

      ...ja pidetty:)

      Toinen kälyni ja mieheni veli ovat todella mukavia. Voimme keskustella heidän kanssaan mistä vain.

      Olen osaltani yrittänyt. Yritän muistaa että muualla ja omassa suvussani saan olla minä.

    • Petttynyt

      Kaiken huipuksi mieheni haluaisi heidät lapsemme kummeiksi. Tähän en suostu. Kerta välit ovat kymmenen vuoden aikana näin pahoin tulehtuneet, en halua häntä lapsemme kummiksi. Muutos olisi ensin tultava, tuskin on tulossa. Kuten yllä, ovi on minulta suljettu.

    • Anonyymi

      Tää ketju..
      Vaikka vuoden takaa..
      Ni aihe liittyy niin mun elämääni.

      Luulen että otan nimim rimberggi ja muiden strategioita korvan taa talteen.

      Ei heidän hyväksyntää tarvitse. Ja sitä hakemalla sitä tuskin saa ja sehän on kuin vankila, josta voi itsensä vapauttaa sillä että ajattelee ettei tarvitse heidän hyväksyntää, siis puolison perheen hyväksyntää. Elääkseen elämää ja hyvää sellaista ei sitä tarvita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe