Damaskoksen tuho

kiiiskivastarannalta

Saammeko pian nähdä omin silmin, kuinka Raamatun ennustus toteutuu?

69

1519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saattaa olla, että tapahtuu pikapuoliin🔺🔻mutta kenen toimesta.......

• Maapallolla on tuhoutunut satoja kaupunkeja, mutta Raamattu ennustelee vain niistä jotka kuuluivat silloisten juutalaisten piskuiseen maailmaan. Ja Babylonin tuhokin "ennustettiin" vasta kun se oli jo tapahtunut kauan sitten.

• kiiiskivastarannalta

Niin kuin tiedät, maailman lopputapahtumat keskittyvät erityisesti Lähi-itään.

• kiiiskivastarannalta kirjoitti:

Niin kuin tiedät, maailman lopputapahtumat keskittyvät erityisesti Lähi-itään.

En tiedä lopputapahtumista mitään kuten ei tiedä kukaan muukaan, mutta Raamatun mukaan noin tietysti on tapahduttava, koska etenkään Vanhan testamentin kirjoittajat eivät tienneet muuta maailmaa olevankaan kuin Lähi-idän.

• Toki Raamattussa puhutaan muistakin kuin Lähi-idän maista, Repeliini🤓

• MERLOONIKO

Paavalikin kävi Raamatun mukaan Intiassa . Vai oliko se joku muu en muista ihan varmasti , Johannes ko ? Ei kyllä se oli Paavali?

• MERLOONIKO kirjoitti:

Paavalikin kävi Raamatun mukaan Intiassa . Vai oliko se joku muu en muista ihan varmasti , Johannes ko ? Ei kyllä se oli Paavali?

Muistelisin, että Timoteus vei evankeliumin Intiaan.....

• jankkaa.vituttaa.aina
        usko.vainen kirjoitti:

Surkealla menestyksellä, jos vei.

• jankkaa.vituttaa.aina kirjoitti:

Surkealla menestyksellä, jos vei.

Yksikin Jeesuksen löytänyt ja pelastunut ei ole surkea menestys🤓

• usko.vainen kirjoitti:

Intiassa vaikuttaa yhä Tuomas kristittyjen lahko. Lahko sanoo olevansa apostoli Tuomaan (epäilijän) perustama. Intiaan Tuomas oli päätynyt saarnattuaan esin Syyrian Edessassa ja sitten parthialaisten keskuudessa. Parthiasta Tuomas nousi laivaan ja matkusti ensiksi Intian pohjoisosiin, missä hän tapasi kuningas Gondofareksen viimeistään vuonna 46. Noihin aikoihin ollessaan Intiassa, Tuomaan kerrotaan saaneen näyn, missä enkelit kävivät hakemassa Marian (Jeesuksen äiti) haudastaan ylös taivaaseen. Tästä sai alkunsa Marian taivaaseen astumisen perinne. Tämän jälkeen Tuomas nousi maihin Maliankarassa lähellä Keralaassa Mootakunnamin kylää Paravoor Thalukissa vuonna 52 jaa. Tuomaan kerrotaan perustaneen seudulle seitsemän kirkkoa ja kokeneen marttyyri kuoleman intiassa. Myöhemmin tuntemattomalsi jäänyt intialainen kuningas siirrätti Tuomaan pyhäinjäännökset Edessaan vuonna 232.

• Ristitty.met kirjoitti:

Intiassa vaikuttaa yhä Tuomas kristittyjen lahko. Lahko sanoo olevansa apostoli Tuomaan (epäilijän) perustama. Intiaan Tuomas oli päätynyt saarnattuaan esin Syyrian Edessassa ja sitten parthialaisten keskuudessa. Parthiasta Tuomas nousi laivaan ja matkusti ensiksi Intian pohjoisosiin, missä hän tapasi kuningas Gondofareksen viimeistään vuonna 46. Noihin aikoihin ollessaan Intiassa, Tuomaan kerrotaan saaneen näyn, missä enkelit kävivät hakemassa Marian (Jeesuksen äiti) haudastaan ylös taivaaseen. Tästä sai alkunsa Marian taivaaseen astumisen perinne. Tämän jälkeen Tuomas nousi maihin Maliankarassa lähellä Keralaassa Mootakunnamin kylää Paravoor Thalukissa vuonna 52 jaa. Tuomaan kerrotaan perustaneen seudulle seitsemän kirkkoa ja kokeneen marttyyri kuoleman intiassa. Myöhemmin tuntemattomalsi jäänyt intialainen kuningas siirrätti Tuomaan pyhäinjäännökset Edessaan vuonna 232.

Tuomas oli tosiaan tämä apostoli, joka perimätiedon mukaan toi kristinuskon Intiaan.

• KTS kirjoitti:

Tuomas oli tosiaan tämä apostoli, joka perimätiedon mukaan toi kristinuskon Intiaan.

Jaa. No eipä siitä mitään hyötyä ollut. Iso maa, "yksikin pelastunut".

• Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

En tiedä lopputapahtumista mitään kuten ei tiedä kukaan muukaan, mutta Raamatun mukaan noin tietysti on tapahduttava, koska etenkään Vanhan testamentin kirjoittajat eivät tienneet muuta maailmaa olevankaan kuin Lähi-idän.

RepeRuutikallo Miten on sielusi laita.

• IskuYdinpommilla

Israelia veikkaan.

• näinkaisemenee

Damaskoksen tuhosta ei Raamattu muistaakseni puhu, mutta Damaskos poistetaan kaupunkien luvusta. Trumpin luonnehdinnat Al-Assadista antaa jonkinlaista ennakkotietoa asiasta.

• kiiiskivastarannalta

Mitä sinun mielestäsi tarkoittaa ilmaus Damaskos luhistuu raunioiksi?

Mitä sinun mielestäsi tarkoittaa ilmaus Damaskos luhistuu raunioiksi?

Aleppo on jo luhistunut raunioiksi, ja se on yhtä vanha kaupunki kuin Damaskos ja suurempikin. Miksi Raamattu ei osannut ennustaa mitään Aleppon tuhosta?

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Aleppo on jo luhistunut raunioiksi, ja se on yhtä vanha kaupunki kuin Damaskos ja suurempikin. Miksi Raamattu ei osannut ennustaa mitään Aleppon tuhosta?

Repeliini, ei Raamattu ennusta kaikkien kaupunkien kohtaloita 🤓

• usko.vainen kirjoitti:

Repeliini, ei Raamattu ennusta kaikkien kaupunkien kohtaloita 🤓

Yksi otettiin ennustuksiin, mutta vielä noin 5000 vuotta myöhemmin Damaskos on pystyssä.

On ymmärrettävä, että se ennustus annettiin suuressa uhon tunnossa, jossa vihollisina pidetyille sanottiin madon luvut.

• Ilmestyskirjasta

Sinne edelle - se Babylon, jonka tuho ennustetaanIlmestyskirjassa, niin se oli tuolloin Rooman salanimi.

• Höpö höpö ja seli seli. 😀

• Olipa akateemisesti sanottu, Repeliini😂😂😂

• kerrostalonekakerros

Repe on nykyään niiiiiiiiii ilmaisuvoimainen :)

• kerrostalonekakerros kirjoitti:

Repe on nykyään niiiiiiiiii ilmaisuvoimainen :)

😂 nykyään....

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Höpö höpö ja seli seli. 😀

Tuo on totta että jotkin juutalaiset oppineet kutsuivat Rooman kaupunkia Babyloniaksi, näin esimerkiksi kertomuksessa messiassta (Agadat ha'Maschiach, hebreankielinen midrash-opetus noin kolmannelta vuosisadalta):

-- Silloin Jumala lähtee ja taistelee heitä vastaan, niin kuin kirjoitettu on, "Adonai lähtee ja sotii noita kansakuntia vastaan" (Sak.14:3). Vuoret järkkyvät ja kukkulat horjuvat, ja Öljymäki halkeaa keskeltä kahtia kun Jumala laskeutuu sinne. Israel juoksee ja pääsee pakoon, niin kuin kirjoitettu on, "te pakenette minun vuoreni laaksoon ... ja tämä on oleva se vitsaus" (Sak.14:5,12). Ja Israel menee pakkosiirtolaisuuteen kansojen erämaahan heinäkasvien ja juurien joukkoon neljäksikymmeneksiviideksi päiväksi. Kirkkauden pilvi ympäröi heitä, ja se kätkee Israelin sinne. Jos joku ajattelee mielessään jotain pahaa Jumalasta, se pilvi heittää hänet ulos ja maailman kansat tappavat hänet. Monet israelilaiset menevät muiden kansakuntien sekaan, ja sen seurauksena heillä ei ole osaa Israelin kanssa siinä tulevassa maailmassa. Jäljelle jääneiden tulee kuitenkin murehduttaa itseään suolakasveilla neljäkymmentäviisi päivää.

Niiden neljänkymmenenviiden päivän lopulla ääni taivaista sanoo heille, "menkää alas Babeliin", sillä kirjoitettu on, "ja te tulette Babeliin, siellä teidät pelastetaan" (Miika 4:10). Se taivaallinen ääni jyrisee jälleen, "jatkakaa Edomiin ja suorittakaa se minun kostoni!" Tämä menee sen kirjoituksen mukaan, joka sanoo, "minä annan minun kansani Israelin kostaa puolestani Edomille" (Hes.25:14). Niin Israel saapuu Roomaan. Se taivaallinen ääni tulee kolmannen kerran, "kohdelkaa sitä samalla tavalla, mitä Jehoshua teki Jericholle!" Niin he kiertävät sitä kaupunkia, puhaltaen sofareihinsa, ja seitsemännellä kierroksella he huutavat, "shma Israel, adonai Eloheinu, adonai echad!" (5Moos.6:4). Silloin sen kaupunin muurit romahtavat. He menevät sinne, ja löytävät kaupungin nuorukaiset levällään kuolleina aukioilla, sillä kirjoitettu on, "sen tähden sen nuorukaiset kaatuvat sen aukioilla" (Jer.49:26). Sen jälkeen he auttavat toisiaan ottamaan sieltä saalista.

Silloin Israel etsii Elohimiaan, ja heidän kuningastaan Davidia, ja Messiaskuningas ilmestyy heille. Hän sanoo heille, "minä olen se Messiaskuningas, jota te olette odottaneet!" Hän on käskevä heitä, "ottakaa rahat ja kulta", ja ne kannetaan Jerusalemiin, niin kuin kirjoitettu on, "kamelien paljous on peittävä sinut" (Jes.60:6).

• mistäonkyse

Mistä te puhutte?! Onko Jeesus tapaamassa Paavalia Damaskoksen tiellä? MItä siellä tapahtuu?

• Gal. 1:15 Mutta Jumala, joka jo äitini kohdusta oli valinnut minut ja armossaan kutsui minut työhönsä, 16 näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä 17 enkä heti lähtenyt Jerusalemiin tapaamaan niitä, joista oli tullut apostoleja jo ennen minua. Sen sijaan menin Arabiaan ja palasin sieltä takaisin Damaskokseen.

Apt. 9:3 Matkalla, Saulin ollessa jo lähellä Damaskosta, taivaasta leimahti yhtäkkiä valo hänen ympärilleen. 4 Hän kaatui maahan ja kuuli äänen sanovan: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?" 5 Hän kysyi: "Herra, kuka sinä olet?" Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. 6 Nouse ja mene kaupunkiin. Siellä saat kuulla, mitä sinun on tehtävä."
        7 Saulin matkatoverit seisoivat sanattomina. He kuulivat äänen mutta eivät havainneet ketään. 8 Saul nousi maasta, mutta kun hän avasi silmänsä, hän ei nähnyt mitään. Toiset veivät hänet Damaskokseen kädestä taluttaen. 9 Kolmeen päivään hän ei nähnyt mitään, ei syönyt eikä juonut.

Apt. 22:6 "Mutta matkalla, kun jo olin lähellä Damaskosta, taivaasta leimahti puolenpäivän aikaan yhtäkkiä kirkas valo ympärilleni. 7 Kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?' 8 Minä kysyin: 'Herra, kuka sinä olet?' Ääni vastasi: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.' 9 Ne, jotka olivat kanssani, näkivät valon mutta eivät kuulleet sen ääntä, joka minulle puhui. 10 Minä kysyin: 'Herra, mitä minun tulee tehdä?' Herra sanoi minulle: 'Nouse ja mene Damaskokseen. Siellä saat kuulla kaiken, mitä sinun tehtäväksesi on määrätty.' 11 Minä en nähnyt mitään, koska kirkas valo oli sokaissut minut, ja siksi matkatoverieni oli talutettava minua. Niin sitten saavuin Damaskokseen.

Apt. 26:12 "Näissä asioissa minä lähdin matkalle Damaskokseen. Olin saanut siihen ylipapeilta suostumuksen ja valtuudet. 13 Mutta silloin, kuningas, minä matkaa tehdessäni puolenpäivän aikaan näin, miten taivaasta leimahti aurinkoakin kirkkaampi valo minun ja matkatovereideni ympärille. 14 Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.' 15 Minä kysyin: 'Herra, kuka sinä olet?' Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. 16 Nouse jaloillesi. Minä olen ilmestynyt sinulle, koska olen valinnut sinut palvelijakseni ja todistajakseni, kertomaan siitä, mitä nyt olet nähnyt ja mitä vielä olet näkevä, kun sinulle ilmestyn. 17 Minä pelastan sinut oman kansasi käsistä ja varjelen sinua, kun lähetän sinut pakanoiden pariin 18 avaamaan heidän silmänsä ja saattamaan heidät pimeydestä valoon ja Saatanan vallasta Jumalan luo. He saavat syntinsä anteeksi, kun uskovat minuun, ja heillä on oleva paikkansa niiden joukossa, jotka Jumala on pyhittänyt.'

• dikduk

Raamatun ennustus liittyi vuoteen 735 eaa jolloin Damaskon kuningas ja Israelin kuningas uhittelivat Assyriaa vastaan ja koalitio hyökkäsi myös Juudaan. Molemmat kuningaskunnat tuhoutuivat sekä Damasko että Israel. Jos nykyinen Damasko tuhoutuu ja ennemmin tai myöhemmin sekin kaupunki katoaa niin ei sillä ole tekemistä minkään Raamatun ennustuksen kanssa.

• "ennemmin tai myöhemmin sekin kaupunki katoaa" Kerro toki mitä tällä tarkoitat🤓

• dikduk
        usko.vainen kirjoitti:

"ennemmin tai myöhemmin sekin kaupunki katoaa" Kerro toki mitä tällä tarkoitat🤓

Ei Damasko ikuinen ole eikä mikään muukaan asutus, pieni tai suuri.

• dikduk kirjoitti:

Ei olekaan koska Raamattu sanoo, että se poistetaan kaupunkien luvusta. Mutta Jeeusalem on ikuinen 🤓

• dikduk kirjoitti:

Ei olekaan koska Raamattu sanoo, että se poistetaan kaupunkien luvusta. Mutta Jerusalem on ikuinen 🤓

• 76y56t5
        usko.vainen kirjoitti:

Ei olekaan koska Raamattu sanoo, että se poistetaan kaupunkien luvusta. Mutta Jerusalem on ikuinen 🤓

Jerusalem ei ole ikuinen vaan tuhoutuu maapallonkin tuhoutuessa. Taivaallinen Jerusslem on ikuinen.

• 76y56t5 kirjoitti:

Jerusalem ei ole ikuinen vaan tuhoutuu maapallonkin tuhoutuessa. Taivaallinen Jerusslem on ikuinen.

Jerusalem mikä Jerusalem🇮🇱🇮🇱🇮🇱

• Ei Raamatun mukaan.

Galatalaiskirje:
        4:25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen

Siionismin orjuus rasittaa Jerusalemia. Profetiat tiesivät paikkansa.

• dikduk
        KTS kirjoitti:

Ei Raamatun mukaan.

Galatalaiskirje:
        4:25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen

Siionismin orjuus rasittaa Jerusalemia. Profetiat tiesivät paikkansa.

Sääli rasistiraukkaa jonka vihankohde ont raamatun kirjoittanut kansa.

• dikduk kirjoitti:

Sääli rasistiraukkaa jonka vihankohde ont raamatun kirjoittanut kansa.

Onko Uusi Testamentti rasistinen?

Galatalaiskirje:

• dikduk
        KTS kirjoitti:

Galatalaiskirje:

Ei , mutta sinä olet "Siionismin orjuus rasittaa Jerusalemia. "

• KTS kirjoitti:

Galatalaiskirje:

21 Te, jotka tahdotte elää lain alaisuudessa, vastatkaa: ettekö kuule, mitä laki sanoo? 22 Pyhissä kirjoituksissa kerrotaan, että Abrahamilla oli kaksi poikaa, joista toisen synnytti orjatar, toisen vapaa nainen. 23 Orjattaren poika syntyi luonnonjärjestyksen mukaisesti, vapaan naisen poika sen sijaan lupauksen voimasta. 24 Tämä on vertauskuva. Naisilla tarkoitetaan kahta liittoa. Toinen on Siinainvuoren liitto, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Hagar. 25 Hagar tarkoittaa Arabiassa olevaa Siinainvuorta, ja sitä vastaa nykyinen Jerusalem, joka lapsineen elää orjuudessa. 26 Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja se on meidän äitimme. 27 Onhan kirjoitettu: -- Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä! Riemuitse ja huuda, sinä joka et tunne synnytystuskia! Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies. 28 Veljet, te olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli. 29 Niin kuin luonnonjärjestyksen mukaisesti syntynyt silloin vainosi Hengen vaikutuksesta syntynyttä, niin on laita nytkin. 30 Mutta mitä pyhät kirjoitukset sanovatkaan? "Aja pois orjatar ja hänen poikansa, sillä orjattaren poika ei saa jakaa perintöä vapaan naisen pojan kanssa." 31 Me emme siis, veljet, ole orjattaren vaan vapaan naisen lapsia.

1. Moos. 16:1 Sarai, Abramin vaimo, ei ollut synnyttänyt miehelleen lasta. Mutta Sarailla oli egyptiläinen orjatar, jonka nimi oli Hagar. 2 Niin Sarai sanoi Abramille: "Herra ei ole sallinut minun synnyttää. Makaa siis minun orjattareni kanssa; ehkäpä hän voi synnyttää minulle lapsen." Abram myöntyi Sarain ehdotukseen. 3 Abram oli asunut kymmenen vuotta Kanaaninmaassa, kun hänen vaimonsa Sarai antoi egyptiläisen orjattarensa Hagarin miehelleen Abramille sivuvaimoksi. 4 Abram yhtyi Hagariin, ja tämä tuli raskaaksi. Kun Hagar huomasi olevansa raskaana, hän alkoi väheksyä emäntäänsä. 5 Silloin Sarai sanoi Abramille: "Minua on loukattu, etkä sinä tee mitään. Minä itse annoin orjattareni sinun syliisi, mutta siitä saakka, kun hän sai tietää olevansa raskaana, hän on halveksinut minua. Herra ratkaiskoon meidän riitamme." 6 Abram sanoi Saraille: "Hän on sinun orjattaresi. Voit tehdä hänelle, mitä hyväksi näet." Ja Sarai kuritti Hagaria niin että Hagar pakeni hänen luotaan.
        7 Herran enkeli kohtasi Hagarin autiomaassa vesilähteellä, joka oli Surin tien varressa. 8 Hän sanoi: "Hagar, Sarain orjatar, mistä olet tulossa ja minne olet menossa?" Hagar vastasi: "Minä olen paennut emäntäni Sarain luota." 9 Silloin Herran enkeli sanoi hänelle: "Palaa emäntäsi luo ja ota nöyrästi vastaan hänen kurituksensa." 10 Herran enkeli sanoi hänelle vielä: "Minä teen sinun jälkeläistesi määrän niin suureksi, ettei sitä voi laskea." 11 Sitten Herran enkeli sanoi hänelle: -- Sinä olet raskaana, ja kun synnytät pojan, anna hänelle nimeksi Ismael, sillä Herra kuuli,* kun valitit hätääsi. [Nimi Ismael merkitsee 'Jumala kuulee'.] 12 Poikasi on oleva kuin villiaasi, hänen kätensä on kaikkia vastaan, ja kaikkien käsi on häntä vastaan, aina hän on oleva vastakkain kaikkien veljiensä kanssa.
        13 Niin Hagar alkoi kutsua Herraa, joka oli puhunut hänelle, nimellä El-Roi, 'Jumala joka minut näkee', sillä hän ajatteli: "Olenko todella saanut tässä paikassa nähdä hänet, joka valvoo askeleitani?" 14 Siksi alettiin tuota Kadesin ja Beredin välillä sijaitsevaa vesipaikkaa nimittää Lahai-Roin kaivoksi*. [»Lahai-Roin kaivo» merkitsee 'sen kaivo, joka elää ja näkee minut'.]
        15 Hagar synnytti Abramille pojan, ja Abram antoi pojalleen, jonka Hagar oli synnyttänyt, nimen Ismael.

2. Moos. 24:1 Herra sanoi Moosekselle: "Nouskaa minun luokseni, sinä ja Aaron, Nadab ja Abihu sekä seitsemänkymmentä Israelin vanhinta, ja kun olette vielä jonkin matkan päässä, heittäytykää kasvoillenne maahan. 2 Mooses yksin astukoon luokseni, muut älkööt tulko lähemmäksi. Kansa älköön lainkaan nousko vuorelle."
        3 Mooses palasi ilmoittamaan kansalle, mitä Herra oli sanonut ja säätänyt. Kansa vastasi yhteen ääneen: "Me teemme kaiken, mitä Herra on käskenyt." 4 Mooses kirjoitti muistiin kaikki Herran antamat määräykset.
        Seuraavana aamuna Mooses rakensi vuoren juurelle alttarin ja pystytti sen luo kaksitoista kivipatsasta Israelin kahdentoista heimon mukaan. 5 Hän lähetti israelilaisia nuorukaisia uhraamaan polttouhreja ja teurastamaan sonneja yhteysuhriksi Herralle. 6 Puolet niiden verestä Mooses pani uhrimaljoihin, ja puolet hän vihmoi alttarille. 7 Sitten hän otti liiton kirjan ja luki sen kansan kuullen, ja kansa sanoi: "Me teemme kuuliaisesti kaiken, mitä Herra on käskenyt." 8 Mooses otti veren, vihmoi sillä kansaa ja sanoi: "Tämä on sen liiton veri, jonka Herra nyt tekee teidän kanssanne näillä ehdoilla."
        9 Mooses ja Aaron, Nadab ja Abihu sekä seitsemänkymmentä Israelin vanhinta lähtivät vuorelle. 10 He näkivät Israelin Jumalan, ja se millä hän seisoi oli kuin safiirikiveä, kirkas kuin taivas itse. 11 Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella Jumalaa, ja he söivät uhriaterian.

• seurannaajanmerkit

Saattaa olla että assad on niin sitkeä ,että koko kaupunki joudutaan hajottaan ,että se kelmi saadaan kaivettua esiin. - minusta tuo assad on vieläki kovan näkönen , että töitä tulee vielä trumpille , ennen ku homma on ohi.

• Lähetyshiippakuntalainen

Raamatun profetiat toteutuvat lopullisesti ja rutosti. Ken elää hän näkee.

• Pudis55

Mitä sanot sitten kun Damaskos ei tuhoudukaan?

• SePäiväOnTulossa

Luhistuupi raunioiksi täydellä varmuudella. Kylläpä pidät Jumalan ilmoitusta epäluotettavana?

Kunnia Jumalalle !

• Pudis55
        SePäiväOnTulossa kirjoitti:

Luhistuupi raunioiksi täydellä varmuudella. Kylläpä pidät Jumalan ilmoitusta epäluotettavana?

Kunnia Jumalalle !

Et vastannut kysymyksen.

• SePäiväOnTulossa
        Pudis55 kirjoitti:

Et vastannut kysymyksen.

Et sinäkään. Jui, en kaikkiin huuhtelu kysymyksiin huuhaa tasoisiin vastaamaan ala.

• Kirjakääröt

Jes.17:1 Biblia (1776). Tämä on Damaskun kuorma: katso, ei Damaskun pidä oleman enää kaupunkina, vaan rauvenneen kiviröykkion.

• Kirjakääröt

Jer.49:25 Biblia (1776). Kuinka? Eikö se kuuluisa kaupunki ole hyljätty, minun ilonikaupunkini? Kirjotetaan: iloni kaupunkini.

• Paperi.epäjumalana

Se, että Raamattu jotain ennustaa, ei tarkoita, että itse asia olisi hyvä.

Tuollainen, fundamentalistinen puoskarointi on kadottava harha. Jos Raamattu ennustaisi, että ylihuomenna Helsinkiin iskee Iskander, fundamentalistit veisaisivat, että se oli Jumalan tahto!

Ennustus on ennustus, siinä kuin sääennustuskin, eikä sillä ole välttämättä tekemistä itse Jumalan tahdon kanssa, vaan sota on pikemminkin ihmisen tahto. Raamattu vain on ennustanut sen.

Itse en innolla odota näkeväni Raamatun ennustusten toteutumista, mitä nyt Raamatun ennustuksilla sitten tarkoitetaankin. Raamattu, tai oikeammin: aiemmat profeetat ovat ennustaneet lukuisia, erilaisia asioita. Fundamentalistit palvovat kirjaa: paperia ja mustetta, aivan kuin tuo paperi ja muste jotain ennustaisi. He eivät välitä Jumalan sanasta, jota tuo kirja myös välittää ja kieltävät kaiken sen Jumalan sanan, jota ei ole heidän palvomaansa "Raamattuun" kirjoitettu.

Kristittyjen Raamattuhan on vain pieni kooste kaikesta siitä, mitä Jumala on puhunut, mutta tuon muun Jumalan sanan helluntaifundamentalistit kieltävät.
      *

• kiiiskivastarannalta

Et siis odota Jeesuksen paluuta?

• OonKuulolla

"Kristittyjen Raamattuhan on vain pieni kooste kaikesta siitä, mitä Jumala on puhunut, mutta tuon muun Jumalan sanan helluntaifundamentalistit kieltävät."

Jos sinulla on varma tieto kaikesta muusta mitä Jumala on puhunut Raamattuun kirjoitetun lisäksi, , niin kerro, älä jätä noin tärkeää asiaa vain omaksi tiedoksesi.

• Lisäksi on toinen juttu, eli Damaskon maa, se on eri asia, kuin Syyrian kaupunki Damaskos.

Tällainen kuin ' Damaskon kirja' on löydetty 1800-luvulla Kairon vanhan synagoogan ullakolta. Se kertoo juutalaisesta yhteisöstä joka erosi valtavirrasta ja heidän keskuuteensa ilmestyi Vanhurskauden opettaja, joka johdatti heidät, kuten Mooses, erämaahan jota kutsuttiin Damaskon maaksi.

Onkin ajateltu, että Paavali ei suinkaan mennyt Syyriaan, joka oli roomalaistunut alue, eikä hänellä siellä olisi ollut mitään valtuuksia toimia, vaan kysymys olisi tästä Damaskon maasta.

Samanlaista tekstiä on löydetty Kuolleenmeren kääröistä, joten kysymys on ehkä samasta liikkeestä, kuin essealaiset, joita sanottiin myös nasorealaisiksi.

Heidän teksteissään on paljon moitetta moniavioisuutta vastaan ja se ei tietenkään ole miellyttänyt esim. kuningas Herodesta, jolla oli monta vaimoa.

Tätä paikkaa ei enää ole, paitsi niitä kivikasoja kyllä, mutta heistä tiedetään kirjoitusten perusteella.

• " Damaskon kirja puhuu ensinnäkin juutalaisista, jotka pysyivät valtavirran ulkopuolella ja muista poiketen uskollisina Mooseksen laille. Heidän joukkoonsa ilmaantui Vanhurskauden opettaja. Mooseksen tavoin hän johdatti heidät erämaahan, paikkaan nimeltä Damasko, missä he solmivat uuden liiton Jumalan kanssa.

Lukuisten tekstiviittausten pohjalta on selvää, että liitto on sama, joka mainitaan Qumranin Yhdyskuntasäännössä. Eikä yksikään tutkija kiistä, että Damaskon kirja puhuu samasta yhteisöstä, kuin muutkin Qumranin kääröt. Yhteisön sijainniksi mainitaan kuitenkin Damaskon maa."

Kertoo kirja; Kiista kuolleenmeren kääröistä.

• " Damaskon kirjassa paheksutaan erototen kolmea sellaista rikosta, joiden väitetään olevan yleisiä uuden liiton ' vanhurskaiden' vihollisten keskuudessa.

Rikoksina mainitaan vauraus, temppelin häpäiseminen, ( joka löytyy myös temppelikääröstä ) ja huorinteko, jonka määritelmä on suhteellisen rajallinen: usemman kuin yhden vaimon ottaminen tai oman veljen tyttären naiminen.

Kuten Eiseman ( tutkija) on todistanut, Damaskon kirja muistuttaa Temppelikääröä viitatessaan asioihin, joilla oli merkitystä vain Herodesten dynastian aikakaudella.

Damaskon kirjasta löytyy myös viitteitä riidasta, jota käsitellään laajemmin toisessa Kuolleenmeren käärössä, Habakukin kommentaarissa. Kiista koskee Valehtelijaksi nimitettyä henkilöä, joka lähtee yhteisöstä ja josta tulee sen vihollinen.

Damaskon kirja tuomitsee ne. " Jotka ovat tulleet uuteen liittoon Damaskon maassa ja jotka sitten pettävät liiton. Pian tämän jälkeen teksti mainitsee ne, " Jotka kääntyivät pois yhdessä Valheenmiehen kanssa. "

Siellä puhutaan myös messiaanisesta hahmosta jopa kahdesta. Tähdeksi kutsutusta profeetasta tai lain tulkitsijasta ja Daavidin suvusta tulevasta Valtikasta.

Lähde: Kiista kuolleenmeren kirjakääröistä.

• Heidän käsityksensä kolmesta messiaasta on kopsattu Intiasta. Manu, Boddhisattva ja Mahatshoohan, kolme maailmanhallitsijaa, tshakravartia, jotka johdattavat uuteen aikaan.

• KTS kirjoitti:

Heidän käsityksensä kolmesta messiaasta on kopsattu Intiasta. Manu, Boddhisattva ja Mahatshoohan, kolme maailmanhallitsijaa, tshakravartia, jotka johdattavat uuteen aikaan.

Ensimmäinnen messias* on profeetta (prophet).
        Toinen messias* on vapaustaistelija (saviour).
        Kolmas messias* on ylimmäinenpappi (high priest).

* messias tarkoittaa Jumalan voideltua eli valittua (God's anointed and chosen one).

• vai.mitä

Fundisuskovien hysteria on tälläisten aloitusten tarkoitus.

• Jos ei sitten näitten räyhisten ja korkkiruuvien trollaus ja nauttiminen kiusanteosta.

• kiiiskivastarannalta
        sage8 kirjoitti:

Jos ei sitten näitten räyhisten ja korkkiruuvien trollaus ja nauttiminen kiusanteosta.

Ihmeellinen ajattelutapa sinulla ja nimimerkillä vai.mitä.
        Mikä aloituksessa on hysteriaa tai kiusantekoa?

Se teidän epäuskoisten ja pilkkaajien pitää ymmärtää, että vaikka kuinka jäkittäisitte
        vastaan, Raamatun ilmoitukset täyttyvät yksi toisensa jälkeen. Vaikka kukaan "fundis" ei niistä pitäisi sen kummempaa ääntä. Jumalan tahto tapahtuu joka tapauksessa.
        Te ette kestä Raamatun sanaa, koska siinä on totuus.

• Kristityt toivoo aina vain sotaa, ei kannata toivoa, se voi osua omalle kohdalle.

• kiiiskivastarannalta
        fari.g kirjoitti:

Kristityt toivoo aina vain sotaa, ei kannata toivoa, se voi osua omalle kohdalle.

Tuo on sinun oma
        käsityksesi ja ajatuksesi.

• Putin: "Vielä yksi isku ja maailma on kaaoksessa"

Venäläisten uutistoimistojen mukaan Putin sanoi Iranin johtajalle Ruhanille, että lännen uudet ohjusiskut Syyriaan suistaisivat maailman ja kansainväliset suhteet kaaokseen.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005642975.html

• kyssäri

Oliko Dortmundin ja Berliinin tuhot ennustettu Raamatussa?

• >> Saammeko pian nähdä omin silmin, kuinka Raamatun ennustus toteutuu? <<

Yhteistä teidän lopunaikoja odottaville on se, että te kuvittelette sen lopunkoittavan teidän omana elinaikananne. No, ennustajaeukot ja -ukot menee manan majoille yksi toisensa jälkeen ja uudet ennustajat nousee kiikkutuoleihin ja taas ollaan lopunajan kynnyksellä.

ps kun ennustusten toteutumista "tutkitaan" jälkikäteen fundamentalistisen tarkoitushakuisesti, niin osumatarkkuus on sata prosenttia.

• kiiiskivastarannalta

Sinä olet niitä ihmisiä, joista Raamatussa todetaan: vaikka kuollut tulisi kertomaan, eivät he uskoisi.

Omahyväisyytesi ei pysty peittämään sitä pelkoa, joka on vakuuttelujesi takana.

Sinä olet niitä ihmisiä, joista Raamatussa todetaan: vaikka kuollut tulisi kertomaan, eivät he uskoisi.

Omahyväisyytesi ei pysty peittämään sitä pelkoa, joka on vakuuttelujesi takana.

Siis minkä pelkoa? Kuolemanpelkoa vai sen, että te ristiriitaisilla tavoilla uskovat fundamentalistit olisittekin oikeassa eli 99%, minä mukaan lukien, päätyisi helvettiin ikuiseen kärsimykseen? Vai jotain muuta pelkoa? Kerro

• roskapostiakin

Trumphan on palannut maanpäälle ! Kuten kirjassanne arvataan .

• hytrsdf

Uskovaiset ne jaksaa sotia eri puolilla maailmaa !!!!! Puhukaa ennemmin vaikka työttömyydestä tms . kuin jonninjoutavia . tosin eipä kantsi tälle palstalle enää tulla : / Hahhahhohhoh :D

• ohhohhooh

Joo eipä kantsi jos ei ole tuon järjellisempää annettavaa kuin typerää hohotusta ja järjettömiä väitteitä uskovien sotimisesta.

pysyttele vaan tuopin lähettyvillä, siinä ei aivorusinat joudu liian ahtaalle.

• IdästäSalamaLänteen

Tein aloituksen aiheesta muutama vuosi sitten kun näin Syyrian konfliktin jatkuvan ja jatkuvan vain: https://keskustelu.suomi24.fi/t/13821053/mista-syyrian-sota-todellisuudessa-johtuu

Lisään edelliseen aloitukseen sen tosiasian, että niin Vladimir Putin kuin Donald Trumpkin ovat molemmat uskovia miehiä, ja USA:ssa ja Venäjällä muutenkin toimii molemmissa kristillinen valtionuskonto. Siellä siis kyllä tunnetaan tämäraamatun kohta hyvin :

"Jesaja 17 : 1 Ennustus Damaskosta. Katso, Damasko poistetaan kaupunkien luvusta ja luhistuu raunioiksi.",

Joten eihän tämä voi olla vaikuttamatta kahden maailman voimakkaimman valtion päätöksiin?

Syyrian tuhoaminen siis tullee jatkumaan. Koska tuo yksi raamatun lause laittaa nämä molemmat presidentit maineen vähättelemään Syyrian tilannetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      96
      2385
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      22
      1844
    3. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      127
      1623
    4. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      88
      1346
    5. Perussuomalaisten onnistunut vappumarssi nostaa kannatusta

Rauhanmarssilla olleiden kimppuun hyökänneiden vassareiden kannatus sen sijaan romahtaa. Kaikki näyttää hyvältä vuoden
      Maailman menoa
      17
      1311
    6. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      127
      1189
    7. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      136
      946
    8. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      48
      928
    9. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      856
    10. Yhä pyörit mielessä,

ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa
      Ikävä
      29
      847
    Aihe