Joko olette olleet siikaa ongimassa?

Totuus-

Siian onginta on hyvä harrastus ätmeille. Sainkin pari hyvänkokoista siikaa josta voi tehdä ruokaa.

31

732

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos saa paljon kalaa, voi sitä yrittä vaihtaa pilluun!

      • Tässä sulle kaksi särkeä ja yksi kuha!

        Irtooks?


      • PalstaTrolli kirjoitti:

        Tässä sulle kaksi särkeä ja yksi kuha!

        Irtooks?

        Kuha on arvokala, siitä pitää saada vastineeksi laatutavaraa.


      • Kuha ei lähde lapasesta.


    • Pangonongija

      Oon olluna ongimassa vatsan pangoja.

    • Buahahahahah
    • Ettägö siigoja ongimassa oot ollu..

      No kiva ja migäs diinä..

    • Kaisanoasaa

      Naiset ei ongi muuta kun jännämiehiä.

    • VaiPääsitSängyynAsti

      Jokos atm32 olet ollut sänkyssä naisen kanssa?

      • atm-32

        Joo joo lihavihatipunen.


      • LihavatipunenOngimassa
        atm-32 kirjoitti:

        Joo joo lihavihatipunen.

        Sydänsydänsydän<3 mennään sängyyn??


    • Tää videohan on legenda jo, mutta uudestaan, uudestaan...

      https://youtu.be/SlIw7GiHUkc

      Jotenkin huvittava video kaikenkaikkiaan. Kalamies itse on huolissaan koukusta sormessaan, mutta kuvaajalla on vain tuo siika mielessä...

    • Kaisanoasaa

      Ei naiset osaa onkia ainakaan. Ei ne tiedä millainen kala on siika. Ei ne tunnista edes onkea eikä ne osaa laittaa matoa koukkuun. Onks naiset vähän tyhmiä.

      • mansikkakakkua

        Tuskin sinua ainakaan tyhmempiä... milloin kalastuskin on ainoastaan ollut miehille omistettu harrastus? Meitä on monia naisia jotka kalastamme omaksi hyödyksemme... saaden ravintoa, liikuntaa ja hyvää mieltä, sekä terveyttäkin harrastuksemme kautta ...kai sanoa saa!


    • mansikkakakkua

      Olen käynyt jo kerran tänä keväänä, turha reissu ei tullut saalista. Kahdella ongella olin kalassa, toisella ongin ja toinen mulla oli valmiina heittoon... pitkään, kunnes heitin senkin pyyntiin mukaan.
      Mulla on yleensä aina toinen valmiina heitettäväksi silloin kun ensimmäiseen syöttiin on käyty näykkimässä. Siitä kun usein saa toisenkin parvesta.
      Tällä kertaa sain raitista ilmaa ja merituulta... kolmisen tuntia ja lintuparvia tuli myös seurattua.

      Graavisiikaa mä olisin saalista tehnyt... yks kala fileiksi ja suolttuna ... toinen fileinä pakastimeen olis mulle hyvin saaliiksi riittänyt.
      No joku toinen päivä sitten ... on parempi onni ja siimat kireinä! =))

      • "Tällä kertaa sain raitista ilmaa ja merituulta... kolmisen tuntia ja lintuparvia tuli myös seurattua."

        .. Jeps.. Harvemmin ne kalareissut "LeivilleLyö" ja noi jutut on niitä, mitä monesti lähdetään niiltä reissuilta hakemaan.. Ainakin joillakin.. Saalis on sitten Plussaa, jos sitä sattuu tulemaan.. =)

        .. Toki.. Joillakin pyyntivälineillä ja/tai just OikeanAikainen&Paikkainen kalastaminen voi "LyödäkinLeiville" ja silloin se Saalis on se juttu mitä lähdetään hakemaan.. Ja muut jutut on sitten Plussaa.. ;P

        .. ItsestäänSelvyyksiä.. Mutta tulipahan nyt ItsestäänSelviteltyä tätä(kin) asiaa.. ;D


    • Totuus-

      Olen nyt 4 päivänä ollut kalassa ja sain aamulla 9 aikaan taas kaksi siikaa. 06.00 aikaan läksin kalaan. Minulla on 4 virveliä joilla kalastan samaan aikaan. Menen taas huomenna kalaan.

    • ätmienharrastus

      joo ja jos ätmi kalaa pyytäessä hukkuu, sekään ei ole suuri vahinko.

    • Karvamies

      Oppia ikä kaikki. Aina voi/ pitää uusia ihmetyksiä aloittaa uudelta pöydältä. Karvamies syö siikaa että/jotta kuhaa vain kesä aikana. Silakka se se vasta on herkullisenkiinteä kala. Sinihai on myös hyvää se vain pitää syödä vastasyntyneenä poikasena. Wanhaanhyvään aikaan Itämerestä sai Sinihaita... .

      Siis Sinihain levinneisyys uloittui ainoastaan Itämeren etelä-osaan.

    • Rumasinkkumies-

      Kalastan kesällä sitten ahvenia. Niistä saa hyvää ruokaa. Viime kesänä sain 80 kg ahvenia. Yhdellä reissulla saattaa tulla 10 kg ja sitten niitä joutuu perkaamaan parikin tuntia mutta ahven on hyvä kala. Kaupasta ei kannat ostaa kun siellä maksaa 27 euroa kilo filettä. Itse kun jigailee niin saa ilmaiseksi tai no joutuu pari litraa bensaa ostamaan että pääsee paikoille mutta ei paha.

      • .. Sullapa "paikat" on sitten HyvinHyvin lähellä.. Ja TodHyvät paikat onkin.. ;P


      • mansikkakakkua

        10kg yhdellä reissulla, ongittuna? Tuskin, mutt mereltä kyllä saa verkoilla pyydystettynä joskus päivä saaliina 30-40 kg ahvenia ja kuhaa... ja lisänä muuta kalaa. Minä en verkoilla pyydä, ei ole mielenkiintoa siihen, kun en ole ammattikalastaja... eikä mun kalan tarpeeni ole noin suuri.

        Faijalla joskus keväisin on verkko meressä ja se kalansaalis jaetaan mökillä olijoiden kesken; jos on tullut enemmän mitä kerralla siellä heti syödään.
        Mutt tiedän mä niitäkin idiootteja jotka jättää verkon (t) mereen, kun viikonlopun jälkeen itse lähtevät kaupunkiin. Odottavat saavansa tuoretta kalaa seuraavana viikonloppuna, voi olla et on kuollut hauki... sotkeutuneena verkkoon! Ahvenet kuolee pian verkkoon ja hauet käy myös siellä aterioimassa kaikkea mikä verkossa kiinni on, sotkeutuvat joskus itsekin siihen ja kuolevat.
        Sakot tuollaisesta typerästä kalastuksesta pitäisi antaa, siitä ei ole kuin vahinkoa ympäristöön... ei edes pyytäjälle itselleen hyötyä... ja kallista hupia uusia verkkojaan; joita ei edes osaa oikein käyttää!


      • Totuus-
        mansikkakakkua kirjoitti:

        10kg yhdellä reissulla, ongittuna? Tuskin, mutt mereltä kyllä saa verkoilla pyydystettynä joskus päivä saaliina 30-40 kg ahvenia ja kuhaa... ja lisänä muuta kalaa. Minä en verkoilla pyydä, ei ole mielenkiintoa siihen, kun en ole ammattikalastaja... eikä mun kalan tarpeeni ole noin suuri.

        Faijalla joskus keväisin on verkko meressä ja se kalansaalis jaetaan mökillä olijoiden kesken; jos on tullut enemmän mitä kerralla siellä heti syödään.
        Mutt tiedän mä niitäkin idiootteja jotka jättää verkon (t) mereen, kun viikonlopun jälkeen itse lähtevät kaupunkiin. Odottavat saavansa tuoretta kalaa seuraavana viikonloppuna, voi olla et on kuollut hauki... sotkeutuneena verkkoon! Ahvenet kuolee pian verkkoon ja hauet käy myös siellä aterioimassa kaikkea mikä verkossa kiinni on, sotkeutuvat joskus itsekin siihen ja kuolevat.
        Sakot tuollaisesta typerästä kalastuksesta pitäisi antaa, siitä ei ole kuin vahinkoa ympäristöön... ei edes pyytäjälle itselleen hyötyä... ja kallista hupia uusia verkkojaan; joita ei edes osaa oikein käyttää!

        Ihan hyvinkin voi saada jigillä 10 kilon edestä ahvenia jos osuu hyvään paikkaan. Olen saanut itse saanut 10 kg mutta joskus heitän osan takas mereen koska en syö niin paljon. Ilmeisesti et ole koskaan kalastanut jigillä. Minulla on yksi takuuvarma paikka veneväylällä ja siinä vieressä josta saa aina hyvin ahvenia.


      • mansikkakakkua
        Totuus- kirjoitti:

        Ihan hyvinkin voi saada jigillä 10 kilon edestä ahvenia jos osuu hyvään paikkaan. Olen saanut itse saanut 10 kg mutta joskus heitän osan takas mereen koska en syö niin paljon. Ilmeisesti et ole koskaan kalastanut jigillä. Minulla on yksi takuuvarma paikka veneväylällä ja siinä vieressä josta saa aina hyvin ahvenia.

        No enpä ole sellaiseen paikkaan koskaan osunut. 200-300g ahvenia joskus on tullut saatua jigillä muutamia ja--- tietysti myös niitä hiukan pienempiä siinä samalla mormuskalla... ja mato syötillä. Kokonais kalasaalis jäänyt siihen noin pariin kiloon ja sekin on jo "pietarin kalansaalis" ihan riittävästi, eikä tarvitse perkaus hommissa tuntikausia viettää.
        Savustettu ahven lämpimänä, voi ja uudet perunat... hiekkamaasta nostetut, ai ai herkkua!


    • Lörpötin-pimpsa

      Olin sikoja onkimassa mutta en saanut yhtään.

    • Karvamies

      Mullahan on sitten helkkarin huono sytytys. Tottahan sitä nyt miehen pitää kalastella näitä Merenneitoja.

      https://www.youtube.com/watch?v=F2lz37vSLjE

      Miehethän ovat sitten merihevosia... hmm, mahtavatkohan merihevoset olla kenties aisureita.

    • 42-Sinkkumies

      Vähän huono on onkia koska meri jäässä. Kai se kohta sulaa ja pääsee kalaan.

    • paskakyökkipsykka

      ei onki. mutta siiga on hyvää, savustettuna parasta.

    • jokumies83

      Empä ole käynyt kalastamassa n. 15 vuoteen. Hirvittävän tylsää touhua omasta mielestäni, oli yks kaveri joka halusi aina kalaan.. mut mä en tykännyt koko touhusta ei vaan kiinnosta tippaakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1605
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe