KPMG-megatrendi? Subjektiivinen käsitys.

1.____-Markkinat

17

1017

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 64576968

      KPMG kirjoittaa faktaa. Täyssähköjen hidas lataus vaan niin valtava ongelma ettei niillä voi ajatella korvaavan polttomoottoria vielä vuosikymmeniin. Siksi polttokenno/vety paljon järkevämpi ja yhtä päästötön ratkaisu, vetyauton tankkaan yhtä nopeasti kuin polttomoottorin.

      Täyssähkö ollut eräänlainen väliaikainen valoverho autojättien mainoksille kuten muistaakseni KPMG mainitsi jossain artikkelissa. Todellinen suuntaus lähivuosikymmennille on vetyauto eli polttokenno.

      Itse muistan jo 10-15v sitten kun järkeilin että polttokenno on se tulevaisuuden ratkaisu. Nyt maailman suurin konsultointi/tutkimus yhtiö myös vahvistaa että vety on se todellinen suunta.

      2050 taitaa suurin osa liikenteestä ajaa polttokennolla. Täyssähkön aika on sitten ehkä seuraavalla vuosisadalla kun akkujen osalta tehty suuria läpimurtoja ja saatu minuuteissa ladattaviksi.

      Vetyauto on jo nyt täysin toimiva ratkaisu (esim Toyota Mirai) ja esim etelä-ruotsissa on jo laajahko tankkausinfrastruktuuri rakennettu. Polttokennon edut täyssähköön mm ettei pakkanen haittaa polttokennoa ja tietenkin tankkaus yhtä nopea kuin polttomoottorinkin.

    • 1.____-Markkinat
      • 1.____-Markkinat

        Ruotsissa on 4 vetytankkauspistettä . Ruuhkaa ei pääse syntymään. Ne 40 autoa.


    • 1.____-Markkinat
    • MitäköhänMiettivätSiellä

      Ehkäpä tässä on teollisuuden tutkimuksen ja tuotekehityksen salailua tosiaan päällä. Onko kuultu huhuja suuren mittakaavan vedyntuotannon ratkaisuista? Itse alaa tarkemmin seuraamatta olen pitänyt mielenkiintoisimpina ydinenergiapalstan huhuja erikoisvalmisteisista ydinreaktoreista, jotka käsittääkseni suoraan kuumuudella rikkovat vesimolekyylejä vedyksi ja hapeksi. Nämä olisivat ilmeisesti aika alkuvaiheessa vielä ja tällaiset reaktorit saattaisivat olla vaarallisia? Liittyvätkö puheet merelle siirrettävistä kelluvista ydinvoimaloista näihin? Kaukana mistään ydinonnettomuus olisi vähemmän vaarallinen, mahdollisesti myös laitoksen upottamista/uppoamista mereen voitaisin käyttää hätätilanteessa apuna? Valmis vetyhän voitaisiin kuljettaa tankkereilla mantereille? Tietysti päiväntasaajalla aavikolla voisi olla aurinkoenergialla tavalla tai toisella toimivia vedyntuotantolaitoksia? Muuten vetyä voidaan tuottaa ainakin elektrolyysillä hyvin pieniä määriä, sekä tietääkseni monivaiheisilla, useita kemikaaleja ja suuria lämpötiloja vaativilla teollisilla prosesseilla, jotka eivät ole järkeviä arvioituun liikenteen tarpeisiin vedyn tuottamiseksi?

      Siihen en itse osaa ottaa kantaa, mikä on sähköautojen osuus pidemmän päälle. Erilaisilla auton energianlähteillä on omat hyvät ja huonot puolensa, eri tilanteissa, eri paikoissa, eri aikoina.

      Vety ymmärtääkseni on kyllä monin tavoin hyvä energian säilömiseen. Se ei ole niin pitkälle jalostettua energiaa kuin sähkö, voisi sikäli olla parempi, jos lopputarkoitus on tuottaa liikettä tai lämpöä?

    • Aperakuski

      Onko Suomeen saatu jo toinen vetyauto?

    • 1.____-Markkinat

      Ei ole. Edelleen yksi Hyundai ajossa ja siinäkin on ollut murheita.

    • 1.____-Markkinat
    • 1.___Markkinat

      Suomessa on edelleen yksi vetyauto.

    • 1.____-Markkinat
    • 1.____-Markkinat
    • 1.___-Markkinat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1382
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe