17 ei saa seurustella

Tyttö17v

Eli oon 17 vuotias tyttö ja en sää vieläkään seurustella, oon tässä pari viikkoo seurustellu ja nyt kumppanin äiti haluaa luvan myös mun äidiltä kuulla tähän asiaan, en oikeesti tiedä mitä tehdä ku mun vanhemmat ei varmasti hyväksy tätä asiaa.

11

1136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täysikä on 18 vuotta, Jotkut vanhemmat katsovat, että sitä ennen heillä on oikeus kieltää nuorelta jotkin. Tulkinta on takaperoinen. Sitä tulee katsoa ennen kaikkea siten, että vanhemmat ovat velvollisia elättämäään nuoria 18 ikävuoteen asti.

      On otettava myös lain määräykset. Seksuaalinen kanssakäyminen on aina sallittu 16 vuotta täyttäneelle itseään vanhemman tai samanikäisen kanssa ja hiukan nuoremmankin, jos molemmat ovat suunnilleen samalla henkisellä tasolla. Vanhemmillasi ei ole oikeutta kieltää sinulta, minkä laki sallii. Jos he ilmoittavat sinusta viranomaisille, joutuvat itse vaikeuksiin.

      Välttääksesi turhia ristiriitoja, pidä matalaa profiilia niin pitkälle kuin voit, mutta jos et voi, pane kova kovaa vastaan. Nykyisin monet tytöt aloittavat seurustelun14-vuotiaana, monet jo 12. Minun tyttöystäväni kertoi olleensa täydessä yhdynnässä jo 8-vuotiaana, mutta se oli silloinkin 60-luvulla toki harvinaista.

      Omana aikanani harrastettiin serustelussa pettingiä, hyväiltiin toisensa sukupuolielimiä, niin että molemmat saivat orgasmin. Tavallista oli, että poika piti juteltaesssa sormeaan tytön emättimessa, muunkin tytön kuin tyttöystävän. Tytöt pitivät siitä. Tämä on vieläkin ihan mahdollista, jos haluaa pidättäytyä yhdynnästä.

      Paljon iloa teille toisistanne! Tsemppiä! :-)

      • Kukkasukkatäti

        "Minun tyttöystäväni kertoi olleensa täydessä yhdynnässä jo 8-vuotiaana, mutta se oli silloinkin 60-luvulla toki harvinaista."

        Ei tuossa ollut kysessä yhdyntä vaan raiskaus ja lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö. Ja näin myös siis 60-luvullakin.


      • Kukkasukkatäti kirjoitti:

        "Minun tyttöystäväni kertoi olleensa täydessä yhdynnässä jo 8-vuotiaana, mutta se oli silloinkin 60-luvulla toki harvinaista."

        Ei tuossa ollut kysessä yhdyntä vaan raiskaus ja lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö. Ja näin myös siis 60-luvullakin.

        Ei ollut raiskaus eikä hyväksikäyttö, koska poika oli samanikäinen. Yhtä sallittua nykyisinkin.

        1) Kielletyn teon tekemisestä on rikosoikeudellisesti vastuussa vasta 15 vuoden iässä.

        2) Teko ei ollut kummankaan kannalta kielletty, sillä se oli vapaaehtoinen, eikä laki määrää alarajaa yhdynnälle, jossa tekijät ovat suunnilleen samanikäisiä. Alaikäisten keskinäisestä vapaaehtoisesta seksistä ei ole tuomittu ketään, eikä voisikaan, sillä laki ei sitä kiellä.

        3) Suojaikärajoilla pyritään estämään vain aikuisen ja lapsen välinen seksi, koska tällöin aikuisen toiminta nähdään aina raiskauksena, vaikka lapsi olisi antanut hyväksyntänsä.

        Näin oli silloin ja näin on nytkin.


      • hthtesahtrshesa

        "Vanhemmillasi ei ole oikeutta kieltää sinulta, minkä laki sallii. Jos he ilmoittavat sinusta viranomaisille, joutuvat itse vaikeuksiin"

        No on se kyllä vähän väärin kieltää joltain asiaa, minkä laki sallii. Kyllä 17 v saa seurustella. Mutta eipä se valitettavasti taida mennä niin, että "estämisestä" voisi ihan vaikeuksiin joutua. Ei oo ollenkaan harvinaista yrittää estellä jotain tiettyä asiaa. Voi olla jopa niin että esim. kahden aikuisen välisessä parisuhteessa toista yritetään estää menemästä jonnekin juhliin. Vapaudenriistorikos on toki kyseessä jos lukitaan tai sidotaan johonkin, mutta ei kai nyt tässä tilanteessa niin tehdä.


    • Oppeliini1

      Mitä tarkoitat “ seurustelulla”?
      Intiimiä yhdessäoloa? Läheistä ystâvyyttä tunnetasolla? Kaveruutta jossa yhden ihmisen kanssa tehdään yhdessä asioita, parannetaan maailmaa?

      Voin nähdä miksi vanhempasi eivät hyväksy ensimmäistä “seurustelun” vaihtoehtoa.
      Nuo muut ovat täysin normaalia nuorten kanssakäyntiä. Se on rehellistä ja tervettä sosiaalista oloa sekä vain yhden ihmisen kanssa että useammat ystävät kokoontuvat yhteisten harrastusten parissa . Tuossa ei ole mitää outoa eikä epämääräistä.

    • Vajaa vuosi vielä. Kyllä sen kestää! ; )

    • hahahahahaha

      Miten kummassa tämä liittyy tuohon "lapset ja parisuhde" osioon??? =D Pointti osiossa on että miten lemmenhetket sujuvat kun on lapsia.

      • Ai sinäkö ihan tiedät, mikä on palstan "pointti"? Ettet vaan julistanut arvaustasi tiedoksi?


    • asiallisuustavoite

      Ap vaikuttaa niin lapselliselta, että vanhempien asenne on hyvin ymmärrettävissä. Toivon mukaan huolehditaan edes ehkäisystä, ettei tule vammaisia lapsia tms. Onko aloittaja vammainen ja siksi vanhemmat pelkäävät hyväksikäyttöä?

      • Minusta aloitus ei ollenkaan viittaa lapsellisuuteen. Fiksu tyttö, fiksu aloitus, sikäli kuin muutamasta rivistä voi päätellä.


    • mekkkk

      EIhän tuosaa iässä kerrottu vanhemmille jos jotain tehtiin vastakkaisen sukupuolen kanssa ja oltiin vain ettei kerootuu kenellekkään. Nuoriso itse tietää milloin on valmis seurustelemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe