Mitä luulette, että meneekö laki ehdotus läpi?
Ymmärrän laki ehdotuksen idean sen suhteen, että työllistämiskynnystä madalletaan, mutta uskon että tulemme kuulemaan kokemuksia ihmisistä, jotka ovat 29 vuotiaaksi asti määräaikaisissa töissä ja 30 vuotis lahjoiksi saa kegän kuvan takapuoleen viimeisen määräaikaisuuden päätyttyä.
Itse lähdin vuosi sitten korkeakouluun opiskelemaan ja valmistun 31 vuotiaana koulusta. Joten uskon, että minua ei ikäni puolesta enää palkattaisi määräaikaiseen työsuhteeseen, koska sen jatkamiseen tarvittaisiin tällöin peruste. Eli ikä tällaisessakin tilanteessa tulisi esteeksi. Ei saa olla liian vanha tai nuori.
Alle 30 vuotiaiden määräaikaisuuden jatkaminen?
1
652
Vastaukset
- väärä_ongelma
Omalta kohdalta todettuna: Määräaikaisuus muodostuu aina lopulta työllistymisen esteeksi. Joko työnantaja ei jatka sopimusta tai määräaikainen vaihtaa paikkaa. Tällöin molemmat osapuolet kokevat tappion, koska toisaalta työnantaja menettää tehtävässä tarvittavan ammattitaidon ja toisaalta työntekijä joutuu tekemään ylimääräistä harjaantuakseen ehkä uuden tehtävän vaatimuksiin. Määräaikaisuudet ovat työelämän syöpä. Niillä on ollut käyttöä aiemmin, kun on ollut vakituista henkilökuntaa, joka tarvitsee tuurausta, mutta nykyään on niin paljon työttömiä tarjolla kaikkiin tehtäviin, että oikea ratkaisu olisi lyhentää kylmästi työaikaa kaikilta työssä olevilta jopa 20%. Tällöin työttömät saataisiin mahtumaan takaisin työelämään. Pitäisikö seuraavaksi kokeilla 4-päiväistä työviikkoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup272754Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1202652Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua342161Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.592043Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4081595- 601123
- 2591049
- 541047
- 151966
- 45938