Alle 30 vuotiaiden määräaikaisuuden jatkaminen?

Sinne.päin.ilman.hiontaa

Mitä luulette, että meneekö laki ehdotus läpi?

Ymmärrän laki ehdotuksen idean sen suhteen, että työllistämiskynnystä madalletaan, mutta uskon että tulemme kuulemaan kokemuksia ihmisistä, jotka ovat 29 vuotiaaksi asti määräaikaisissa töissä ja 30 vuotis lahjoiksi saa kegän kuvan takapuoleen viimeisen määräaikaisuuden päätyttyä.

Itse lähdin vuosi sitten korkeakouluun opiskelemaan ja valmistun 31 vuotiaana koulusta. Joten uskon, että minua ei ikäni puolesta enää palkattaisi määräaikaiseen työsuhteeseen, koska sen jatkamiseen tarvittaisiin tällöin peruste. Eli ikä tällaisessakin tilanteessa tulisi esteeksi. Ei saa olla liian vanha tai nuori.

1

669

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väärä_ongelma

Omalta kohdalta todettuna: Määräaikaisuus muodostuu aina lopulta työllistymisen esteeksi. Joko työnantaja ei jatka sopimusta tai määräaikainen vaihtaa paikkaa. Tällöin molemmat osapuolet kokevat tappion, koska toisaalta työnantaja menettää tehtävässä tarvittavan ammattitaidon ja toisaalta työntekijä joutuu tekemään ylimääräistä harjaantuakseen ehkä uuden tehtävän vaatimuksiin. Määräaikaisuudet ovat työelämän syöpä. Niillä on ollut käyttöä aiemmin, kun on ollut vakituista henkilökuntaa, joka tarvitsee tuurausta, mutta nykyään on niin paljon työttömiä tarjolla kaikkiin tehtäviin, että oikea ratkaisu olisi lyhentää kylmästi työaikaa kaikilta työssä olevilta jopa 20%. Tällöin työttömät saataisiin mahtumaan takaisin työelämään. Pitäisikö seuraavaksi kokeilla 4-päiväistä työviikkoa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      26
      5183
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      12
      3775
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3177
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      48
      2746
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1308
    6. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      283
      1275
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      59
      1165
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1129
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      396
      1112
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      208
      1039
    Aihe