Kampaajien ammattiaidon puute

Kyllästynyt_raitoihin

Mitä on tapahtunut, että nykyajan kampaajilta puuttuu osaaminen täysin? Tottakai on niitä kampaajia jotka osaa työnsä tosi hyvin ja tekee huolellisesti hommat, kouluttaen itseään ja oikeesti panostaa siihen lopputulokseen. Mutta nyt on liian usein tullut vastaan tapauksia jossa voi vaan huokaista ihmetellen, mitä kampaajan päässä on liikkunut. Niin omani kun useamman ystävän ja tutun tapauksessa.

Ne folioraidat. Niiden tekoa opetetaan jo koulussa hyvin ja viimeistään työelämässä kokemuksen mukana ne pitäisi hallita. Mutta miten onnistutte saamaan niistä epätasasia palkkeja ettekä varmista että raja on häivytetty? Kun ette kuitenkaan tee mitään root shade:ä siihen peittämään rajaa. Sävytyksen perusoppi on varmaan myös jäänyt koulupenkille kun raidat jäävät monesti pissankeltaisiksi tai käytätte väärää sävytettä joka taittaa vaalennuksen ihan liikaa harmaan siniseen päin. Ai että! Herranjestas. Oppikaa tekemään foliot kunnolla. Jos asiakas pyytää ohkasia tasasia raitoja, niin älkää tehkö mitään keltaisia ralliraitoja. Jos asiakkaan lähtökohta ei mahdollista juuri sitä mitä hän toivoo niin teidän kuuluu konsultoida asiakasta ja ammaittitaidon mukaan ehdottaa mahdollista ratkaisua asiakkaalle. Parempi se on kuin yrittää jotain mistä ei tule hyvää!

Balayage trendi. Voi elämä.... Joo, balayage oli todella trendikästä yhdessä vaiheessa. Se mikä ei ole trendikästä on te kampaajat jotka ryhdytte siihen leikkiin sitä osaamatta. Maalaillaan vähän läiskiä sinne tänne ilman kunnon häivytystä. Sitten niitä klönttejä on epätasaisesti siellä täällä, jälleen kerran keltaisena. Ihan uskomatonta.

Olen käynyt niin kehutuissa kampaamoissa kuin pienemmissä, enkä edelleenkään ole onnistunut löytämään kampaajaa joka osaisi tuollaiset perusasiat hyvin. Silloin se on huolestuttavaa kun asiakkaallakin on parempi käsitys siitä miltä jokin pitäisi näyttää kun kampaajalla itsellään. Kun päästätte asiakkaan tuolistanne teidän pitää olla tyytyväisiä ja varmoja siitä, että lopputulos edustaa teidän osaamista.

Ja ei, teidän "osaavien kampaajien" ei tarvitse valistaa minua siitä minkälaiset folioraitojen kuuluu olla jne. Tiedän sen hyvin. On vaan kyse teidän laiskuudesta suorittaa työ hyvin ja kouluttamattomuudesta. Silloin kirpaisee ihan hemmetisti maksaa 150e kampaajallakäynnistä.

Nostan hattua teille kampaajille jotka oikeasti välitätte ammatistanne ja jokaisesta asiakkaasta, luoden heille lopputuloksen joka oikeasti on ammattilaisen tekemä! Niin se kuuluukin olla! Arvostan sitä todella paljon, jos kampaaja panostaa koulutuksiin ja oppii uudet kuin vanhat tekniikat hyvin.

Joten te kampaajien maineen pilaavat – menkää takaisin koulupenkille.

2

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvänlöytänyt

      Ihme valitusta, mikset käy sillä kampaajalla joka on sulle hyvät tehnyt, miksi seikkailet siellä sun täällä.
      Meikä on käynyt samalla kampaajalla jo 20v mun ei tartte enää mitenkään ohjeistaa häntä hän tietää mitä haluun ja aina olen tyytyväisenä lähtenyt pois.

      • Kyllästynyt

        Olet onnekas jos olet onnistunut löytämään hyvän kampaajan. Minä vielä etsin kun niin moni on ammattitaidoton!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1332
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1032
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe