Kampaajien ammattiaidon puute

Kyllästynyt_raitoihin

Mitä on tapahtunut, että nykyajan kampaajilta puuttuu osaaminen täysin? Tottakai on niitä kampaajia jotka osaa työnsä tosi hyvin ja tekee huolellisesti hommat, kouluttaen itseään ja oikeesti panostaa siihen lopputulokseen. Mutta nyt on liian usein tullut vastaan tapauksia jossa voi vaan huokaista ihmetellen, mitä kampaajan päässä on liikkunut. Niin omani kun useamman ystävän ja tutun tapauksessa.

Ne folioraidat. Niiden tekoa opetetaan jo koulussa hyvin ja viimeistään työelämässä kokemuksen mukana ne pitäisi hallita. Mutta miten onnistutte saamaan niistä epätasasia palkkeja ettekä varmista että raja on häivytetty? Kun ette kuitenkaan tee mitään root shade:ä siihen peittämään rajaa. Sävytyksen perusoppi on varmaan myös jäänyt koulupenkille kun raidat jäävät monesti pissankeltaisiksi tai käytätte väärää sävytettä joka taittaa vaalennuksen ihan liikaa harmaan siniseen päin. Ai että! Herranjestas. Oppikaa tekemään foliot kunnolla. Jos asiakas pyytää ohkasia tasasia raitoja, niin älkää tehkö mitään keltaisia ralliraitoja. Jos asiakkaan lähtökohta ei mahdollista juuri sitä mitä hän toivoo niin teidän kuuluu konsultoida asiakasta ja ammaittitaidon mukaan ehdottaa mahdollista ratkaisua asiakkaalle. Parempi se on kuin yrittää jotain mistä ei tule hyvää!

Balayage trendi. Voi elämä.... Joo, balayage oli todella trendikästä yhdessä vaiheessa. Se mikä ei ole trendikästä on te kampaajat jotka ryhdytte siihen leikkiin sitä osaamatta. Maalaillaan vähän läiskiä sinne tänne ilman kunnon häivytystä. Sitten niitä klönttejä on epätasaisesti siellä täällä, jälleen kerran keltaisena. Ihan uskomatonta.

Olen käynyt niin kehutuissa kampaamoissa kuin pienemmissä, enkä edelleenkään ole onnistunut löytämään kampaajaa joka osaisi tuollaiset perusasiat hyvin. Silloin se on huolestuttavaa kun asiakkaallakin on parempi käsitys siitä miltä jokin pitäisi näyttää kun kampaajalla itsellään. Kun päästätte asiakkaan tuolistanne teidän pitää olla tyytyväisiä ja varmoja siitä, että lopputulos edustaa teidän osaamista.

Ja ei, teidän "osaavien kampaajien" ei tarvitse valistaa minua siitä minkälaiset folioraitojen kuuluu olla jne. Tiedän sen hyvin. On vaan kyse teidän laiskuudesta suorittaa työ hyvin ja kouluttamattomuudesta. Silloin kirpaisee ihan hemmetisti maksaa 150e kampaajallakäynnistä.

Nostan hattua teille kampaajille jotka oikeasti välitätte ammatistanne ja jokaisesta asiakkaasta, luoden heille lopputuloksen joka oikeasti on ammattilaisen tekemä! Niin se kuuluukin olla! Arvostan sitä todella paljon, jos kampaaja panostaa koulutuksiin ja oppii uudet kuin vanhat tekniikat hyvin.

Joten te kampaajien maineen pilaavat – menkää takaisin koulupenkille.

2

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvänlöytänyt

Ihme valitusta, mikset käy sillä kampaajalla joka on sulle hyvät tehnyt, miksi seikkailet siellä sun täällä.
      Meikä on käynyt samalla kampaajalla jo 20v mun ei tartte enää mitenkään ohjeistaa häntä hän tietää mitä haluun ja aina olen tyytyväisenä lähtenyt pois.

• Kyllästynyt

Olet onnekas jos olet onnistunut löytämään hyvän kampaajan. Minä vielä etsin kun niin moni on ammattitaidoton!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5299
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3460
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2870
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      58
      2686
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      173
      2365
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2157
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1899
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1865
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1401
    Aihe