Synytmäpäivän ilmoittaminen

hakemuksessa

Miksi kaikissa työpaikkahakemuksissa, jotka ovat lomakkeen muodossa yrityksen omilla sivuilla tai rekrytointifirman sivuilla pitäisi kertoa syntymäpäivänsä? Eikö siihen riittäisi syntymävuoden kertominen? Jos ylipäätänsä saa kutsun haastatteluun, niin siellä voisi sitten antaa tämän tarkentavan tiedon. Yleinen käytäntö näyttäisi olevan myös syntymäpäivän ilmoittaminen ansioluettelossa. Työnhakija, joka lähettää hakemuksen kymmeniin eri paikkoihin joutuu levittämään henkilökohtaiset tietonsa kymmeniin eri järjestelmiin, joiden tietoturvasta ei ole tietoakaan. Mitä ylipäätään työnantaja tekee syntymäpäivätiedoilla siinä vaiheessa, kun hän valitsee, ketkä pääsevät jatkoon/haastatteluun? Onko teillä tullut vastaan yritystä, joka olisi vaatinut jopa henkilötunnuksen, ennen kuin on edes päässyt haastatteluun?

8

282

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osoite

Sama pätee myös osoitetietoihin. Miksi ihmeessä pitää jo hakemuksessa ja CV:ssä ilmoittaa osoitteensa? Luulisi, että sähköpostiosoite ja puhelinnumero riitäisivät. Monesti olen miettinyt, kun olen suunnitellut lähettäväni hakemuksen työpaikkaan jonnekin kauemmaksi, että ajatteleekohan ne siellä, että asuupa toi kaukana, se ei varmaan kovin helpolla tänne muuttaisi.. ja sitten se vähän vaikuttaisi siihen kutsutaanko haastatteluun.

Keksittekö mitään syytä, miksi pitäisi antaa osoitteensa, ennen kuin on edes saanut kutsua haastatteluun?

• suosittelijat

Niin, ja lisäksi vielä suosittelijoiden nimet, positiot ja yhteystiedot. Menevät siinä heidänkin puhelinnumerot monesti turhaan levitykseen. Suosittelijoidenkin yhteystiedot voisi pyytää vasta haastattelussa.

• 784561

Jollainhan ne hakijat pitää erotella, kun työkkäri kysyy onko se Mäkisen Pentti nyt hakenut sitä työpaikkaa, kun hänelle on toimistolta se hänelle määrätty haettavaksi.

• anonymiteettiä

Voisi myös kysyä, onko tullut yhteyden otto Toukokuu-2018, ID:1242. Nimetön työnhaku on päivän sana.

• nimetön_hakija

Työkkärissä puolestani ilmoitan: Olen hakenut työtä Toukokuussa: ID:1242, mikäli eivät tajua alkaa jakamaan noita anonymiteetti-ID:tä itse.

• EiSaaOllaTyhmä

Ei missään tapauksessa saa MILLOINKAAN laittaa syntymäaikaa tai sotua, eikä osoitetta mihinkään hakemukseen. Muidenkin tietojen kanssa pitää olla varovainen. Käsittelijöinä voi olla rikollisia ja vaikka minkälaista ainesta.

• Tomppa__

Hei ap!

Teepä piruuttain sellainen, että:

1. Tee työhakemus valtiolle.
      2. Jätä syntymäpäiväsi ilmoittamatta.
      3. Mene suomi24 Työ ja opiskelu palstalle
      4. Katso, onko kukaan tehnyt aloitusta aiheesta syntymäpäivän ilmoittaminen työhakemuksessa.
      5. No, onko?
      6. Kukahan mahtaisi olla tietovuotaja?

• tuttujuttu

Tervetuloa nykypäivään.. =/ vastaavanlaista tapahtunut myös minulle, mutta eri aihepiirissä suomi24 palstalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      125
      1198
    2. 72
      1153
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      95
      899
    4. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      78
      792
    5. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      45
      771
    6. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      39
      733
    7. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      31
      707
    8. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      653
    9. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      111
      561
    10. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      39
      536
    Aihe