Työnhakupalveluiden toimivuus

sääntöjäonko

Työnhakijan näkökulmasta olen monesti miettinyt, että onko yksityisillä työnhakupalveluilla intressiä kehittää sivustojaansa niin, että ne sopisivat mahdollisimman hyvin työnhakijalle. Onko valtiolla mitään vaatimuksia yksitysille yrityksille, jotka keräävät yritysten työpaikkailmoituksia julkaistavaksi? Tietääkö joku?

Esimerkiksi, yhdellä Suomen suurimmista työnhakupalveluista, Oikotiellä, ei ole valintaa, jossa voisi hakea työtä kaupungin perusteella. Hakuvaihtoehtoina löytyvät ainoastaan 8 suurinta kaupunkia. Kun haluaa etsiä kohdennetusti työtä pienemmästä kaupungista, niin joutuu hakemaan maakunnittain. Vaihtoehtoisesti voi kirjoittaa "Avainsana" kenttään kaupunginnimen. Tällöin esiin tulevat kyllä työpaikat, joihin on merkattu sijainniksi tämä kaupunki ja mukaan tulee myös muita tässä maakunnassa olevia kaupunkeja. Ei toki suuren työn takana selailu, mutta tämä on myös mielestäni todella epäloogista ja tulee mieleen että tehdään sitten vaikeimman kautta.. toki kun systeemiin tottuu, niin työpaikat saa sieltä varmasti esiin, mutta tuntuu siltä, että ei kyllä yhtään laiteta rahaa kehitystyöhön, joka helpottaisi työnhakijan työnhakua. Ymmärtäähän sen, että ei yksityisen yrityksen tarvitse satsata sivuston kehitykseen, jos valtio ei sitä vaadi.

Oikotiellä ei myöskään ole valintaa "Haku päättyy", kuten te-palveluiden sivuilla. Eli ei voi selata tuhansia työpaikkailmoituksia sen mukaan, missä on tänään viimeinen päivä jättää hakemus. Niin että on vain mielessä se, että eikö voisi olla edes jotain sääntöjä tällaisille.. Mitä mieltä olette?

0

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
        Ikävä
        94
        5482
      2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
        Ikävä
        56
        4201
      3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
        Ikävä
        46
        2466
      4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
        Ikävä
        28
        2258
      5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
        Ikävä
        16
        1835
      6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
        Ikävä
        15
        1494
      7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
        Ikävä
        33
        1342
      8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
        Ikävä
        20
        1158
      9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
        Taivalkoski
        22
        1058
      10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
        Ikävä
        43
        1051
      Aihe