Johtaako yltiöromanttisuus naisettomuuteen

Luonteeltani ylen empaattisena ihmisenä minä rekisteröin aina kirjoiitukset jossa joku ihminen jakaa yleisölle huolensa, ja syyttää omaa tyytymättömyyttään vallitsevilla olosuhteilla.

Avaus "Romanttiselle neitsytmiehelle ei ole mitään iloa" herätti minut pohtimaan, että ehkäpä naisettomuus ei olekaan nimimerkin "kiltti ja kunnollinen" ongelma, vaan ongelma on yleinen spermaviemäröinti. Ehkä syntyjään hivenen romanttishenkisempi kiltti- ja kunnollinen mies on liian hyvä tähän sairaaseen viemäröintikulttuuriin.

Mitä mieltä palstalla ollaan viemäröintiin pettyneistä kilteistä ja kunnollisista miehistä, voisiko yltiöromanttisuus olla se perussyy naisettomuudelle?

57

926

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö siihen putken päälle vois laittaa jonkun suojan? Siis ettei viemäri sotkeennu. Vaikko joku ohut kuminen jutska..

• Sulla on hyvin ratkaisukeskeinen lähestymistapa ongelmaan, pidän siitä.

Muistutan kuitenkin, ettei kaikissa kulttuureissa suhtauduta suojiin varauksettoman positiivisesti. Kulttuurien törmätessä voidaan ajautua tilanteeseen jossa intressiristiriidat kärjistyvät, ja heikompi astia joutuu joustamaan ellei satu sitten omaamaan luontaisia taitoja viedä kumppania kuin pässiä narussa.

• A.Palstamäki kirjoitti:

Sulla on hyvin ratkaisukeskeinen lähestymistapa ongelmaan, pidän siitä.

Muistutan kuitenkin, ettei kaikissa kulttuureissa suhtauduta suojiin varauksettoman positiivisesti. Kulttuurien törmätessä voidaan ajautua tilanteeseen jossa intressiristiriidat kärjistyvät, ja heikompi astia joutuu joustamaan ellei satu sitten omaamaan luontaisia taitoja viedä kumppania kuin pässiä narussa.

No lestadiolaiset...

Mutta jos kerran ongelma on vuotavu putki, sieltähän sitä viemäriä saastuttavaa mönjää tursuaa, niin tukitaan putki. Piste.

• un.chico.virgen

Nuorena seilorina sain ilmaisia "sympatiakeikkoja" ilotytöiltä

ku feikkasin ehtapoikaa

iloflikat pitävät oikein kirjaa poikien korkkaamisistaan

• Siinä hyvä vinkki palstan neitsytsedille.

• "...että ehkäpä naisettomuus ei olekaan nimimerkin "kiltti ja kunnollinen" ongelma, vaan ongelma on yleinen spermaviemäröinti. Ehkä syntyjään hivenen romanttishenkisempi kiltti- ja kunnollinen mies on liian hyvä tähän sairaaseen viemäröintikulttuuriin."

Se on just juurikin noin, kauan on sunkin piätnyt palstalla tahkota tuon itsestäänselvyyden tajutaksesi. Feminismi, 2000-luvun seksuaalisen vapauden kulttuuri kaikki kaikkien kanssa ja kaikki muukin p..ka mitä tuuppaa eu:sta ja muista likaviemäreistä, todellakaan ei ole tilaa romantiikalle, kiltteydelle ja kunnollisuudelle tässä ajassa.

• Näinhän se on nähtävä.

Laissez-faire - antakaa tehdä, se on nykypäivän motto seksuaalisuuden saralla. Perusajatus on tutumpi klassisesta liberalismista, mutta kun kapitalismi kulkee sosialismin suuntaan, niin on syytä löysätä sääntelyä joltakin muulta inhimillisen elämän saralta.

Jossain vaiheessa rotukarjan lihakin saanee uuden merkityksen.

• 12121212121212
        A.Palstamäki kirjoitti:

Näinhän se on nähtävä.

Laissez-faire - antakaa tehdä, se on nykypäivän motto seksuaalisuuden saralla. Perusajatus on tutumpi klassisesta liberalismista, mutta kun kapitalismi kulkee sosialismin suuntaan, niin on syytä löysätä sääntelyä joltakin muulta inhimillisen elämän saralta.

Jossain vaiheessa rotukarjan lihakin saanee uuden merkityksen.

Sosialistinen yhteiskunta libertaarisella seksuaalisella moraalilla varustettuna.

Pitää olla pahasti päävikainen - tai punavihreä nainen - pitääkseen tätä ihanteena.

• 12121212121212 kirjoitti:

Sosialistinen yhteiskunta libertaarisella seksuaalisella moraalilla varustettuna.

Pitää olla pahasti päävikainen - tai punavihreä nainen - pitääkseen tätä ihanteena.

Suunta on kuitenkin tuo.

• 21212121
        12121212121212 kirjoitti:

Tarvitaan samanlaista päävikaa, mitä niillä muinaisilla sosialistisen yhteiskunnan perustajilla on aikoinaan ollut mm Neuvostoliitossa. Sosialismissahan seksuaalimoraali on aina ollut erittäin liberaalia. Sieltähän mm avoliitto on länsimaihinkin levinnyt.

• En usko että se on perussyy mutta tuo ajatusmalli kyllä hankaloittaa naisen löytämistä. Jos nyt ajattelen 40 vuotiaiden naisten ilmoituksia joissa korostetaan että elämä on kyllä mallillaan mutta mies olisi se mukava lisä elämään. Jos nyt ajatellaan mitä lisää mies voi naiselle hänen elämäänsä enää tuoda niin sehän on fyysinen läheisys ja parisuhde. Ja nimen omaan parisuhteessa tämä romantiikka korostuu.

Mutta kannattaako tällaisen 45 miehen oikeasti haaveilla romantisesta parisuhteesta kun monesta paikasta tulee infoa että oman ikäluokan naiset hakevat nuorempaa miestä hetken huumaan. Eli he saavat jo sitä kautta sen miehen tuoman lisän elämäänsä.

• Mä haluan lisäksi että mies siivoo ja tiskaa.

Mutta mä nyt olenkin tämmönen moderni nainen.

Vakavasti puhuen, mihin muuhun sitä miestä sitten haettaisiin, tai mihin sä naista haet?

• Wwuwuw kirjoitti:

Mä haluan lisäksi että mies siivoo ja tiskaa.

Mutta mä nyt olenkin tämmönen moderni nainen.

Vakavasti puhuen, mihin muuhun sitä miestä sitten haettaisiin, tai mihin sä naista haet?

..... ja silittää; emännän ja pyykit. Vaatteiden silitys on sellaista hommaa jossa naiset on vaan tiellä.

Monet illat olen takapihalla kahvia juodessa katsellut punertavaa taivaanrantaa, tähtikirkasta taivasta, ohilentävien lentokoneiden vilkkuvia valoja, syysmyrkkyä ja joskus jopa kateellisena kuunnellut kujertavia kyyhkysiä kun olen miettinyt vastausta kysymykseesi.

Minä en hae naista siitä romanttisesta lähtökohdasta että hän toisi automaattisesti minun elämääni jotakin lisää. Olen etsimässä naista jonka kanssa rakastettaisiin toisiamme niin että hän haluaisi jakaa tämän minun nykyisen elämäni ja toivoisi että minä olisin jakajana hänen elämässään. Hartaimpana toiveena olisi se joukkuelajin tavoite että joukkue olisi suurempi kuin yksilöidensä summa. Itse ajattelen niin että jos joku haluaa minut vain tuomaan lisäarvoa elämäänsä niin sen vaikutus on sama kuin palkankorotuksen tai allensa laskemisen. Kun pari tiliväliä on mennyt tai housut kuivaneet niin taas minulta odotetaan lisäarvon tuottoa.

Siinä mielessä ajatukseni ovat linjassa noiden ilmoitusten kanssa että naiset etsivät miehiä jotka tuovat heille jotakin lisää ja minä taas lähden siitä toiveesta että löytäisin naisen jonka elämälle jotakin pystyisin lisää antamaan. Jos pystyisin omaa elämääni parantamaan samalla kun pystyisin naisen elämänlaatua nostamaan niin toiveena on että osa siitä heijastuu takaisin omaan elämääni. Myös minun on tehtävä töitä parisuhteen eteen eikä vain odottaa että nainen tulee ja nostaa elämäni seuraavalle tasolle.

• M184 kirjoitti:

..... ja silittää; emännän ja pyykit. Vaatteiden silitys on sellaista hommaa jossa naiset on vaan tiellä.

Monet illat olen takapihalla kahvia juodessa katsellut punertavaa taivaanrantaa, tähtikirkasta taivasta, ohilentävien lentokoneiden vilkkuvia valoja, syysmyrkkyä ja joskus jopa kateellisena kuunnellut kujertavia kyyhkysiä kun olen miettinyt vastausta kysymykseesi.

Minä en hae naista siitä romanttisesta lähtökohdasta että hän toisi automaattisesti minun elämääni jotakin lisää. Olen etsimässä naista jonka kanssa rakastettaisiin toisiamme niin että hän haluaisi jakaa tämän minun nykyisen elämäni ja toivoisi että minä olisin jakajana hänen elämässään. Hartaimpana toiveena olisi se joukkuelajin tavoite että joukkue olisi suurempi kuin yksilöidensä summa. Itse ajattelen niin että jos joku haluaa minut vain tuomaan lisäarvoa elämäänsä niin sen vaikutus on sama kuin palkankorotuksen tai allensa laskemisen. Kun pari tiliväliä on mennyt tai housut kuivaneet niin taas minulta odotetaan lisäarvon tuottoa.

Siinä mielessä ajatukseni ovat linjassa noiden ilmoitusten kanssa että naiset etsivät miehiä jotka tuovat heille jotakin lisää ja minä taas lähden siitä toiveesta että löytäisin naisen jonka elämälle jotakin pystyisin lisää antamaan. Jos pystyisin omaa elämääni parantamaan samalla kun pystyisin naisen elämänlaatua nostamaan niin toiveena on että osa siitä heijastuu takaisin omaan elämääni. Myös minun on tehtävä töitä parisuhteen eteen eikä vain odottaa että nainen tulee ja nostaa elämäni seuraavalle tasolle.

Olipas tuo kauniisti kirjoitettu, etten sanoisi jopa romanttisesti.

Toivottavasti löydätkin jonkun jonka kanssa elämäsi jaat, siitähän tässä on kyse. Noiden kauniiden hetkien jakamisesta..Sulla on holistinen näkemys parisuhteesta.

• Wwuwuw kirjoitti:

Olipas tuo kauniisti kirjoitettu, etten sanoisi jopa romanttisesti.

Toivottavasti löydätkin jonkun jonka kanssa elämäsi jaat, siitähän tässä on kyse. Noiden kauniiden hetkien jakamisesta..Sulla on holistinen näkemys parisuhteesta.

Piti ihan guuggeloida tuo holistinen... kokonaisvaltainen... joo'o...

• M184 kirjoitti:

Juttelin kerran asiasta hyvän ystävättäreni kanssa. Hän tuumi aika kivasti loppuun:

"Itse aattelen että kaiken avaimena on oman itsen hyväksyntä. Silloin kaksi kulkee oppimisen ja eheytymisen matkaa yhdessä, pyyteettömässä rakkaudessa."

Eli on kannettava itsensä jo valmiiksi, eikä tehdä toiselle itsestään taakkaa. Mutta silti voi vielä kasvaa ihmisenä ja kumppanina tasavertaisesti toisen rinnalla.

• 12121212121212

Kyllä. Ei-romanttisena ja helposti naisia saavana miehenä ap kyllä tietää vastauksen omaan kysymykseensä.

Jo alakouluiästä lähtien parhaissa asemissa ovat pojat joita voisi kuvata suomen kielen sanalla "viikari". He ovat aloitteellisia, rohkeita, äänekkäitä, kokeilevat kaikkea kiellettyä kuitenkaan polttamatta näppejään liian pahasti. Tyypillisesti eivät haaveile rakkaustarinasta, kunhan ovat kiinnostuneita tytöistä (monikossa, pelimiehen tunnistaa aika hyvin siitä että tämä kokee rakastavansa _naisia_). Tällaiset pojat yrittävät monia tyttöjä, maksimoiden mahdollisuutensa. Kokemuksen tuoma itsevarmuus ja naistenkäsittelytaito antaa heille etumatkan muihin verrattuna; siinä vaiheessa kun muut vielä haaveilevat siitä tietystä tytöstä ja suunnittelevat aloitettaan, "viikari" on jo saanut pildeä.

Heikoimmassa asemassa ovat romanttiset pojat. Kun ihastuksen kohteena on tietty tyttö eikä romantikkopoika halua ottaa riskiä että käyttäytyisi tökerösti, hän etenee hitaasti ja varovaisesti. Nuorile tytöille ja etenkin nuorille naisille tämä on turn-off. Ei ole miehekästä, eikä nainen halua olla mikään prinsessa. Ihastus jää haaveeksi, samoin kuin seuraavakin ihastus. Ja sitten ikää onkin 18-19, ja siirrytään pienen porukan bileistä baareihin joissa kilpailu on paljon kovempaa. Naisen silmissä intohimoisempi eli aloitteellisempi, äänekkäämpi, estottomapi, rajumpi, eläimellisempi, voimakkaampaa tunteiden vuoristorataa tarjoava viikaripoika vie taas voiton. Tämän miehen kanssa nainen voi "vain keskittyä nauttimaan" rakastamassaan seksiobjektin roolissa, vailla odotuksia. Hopeaa ja pronssia voittavat tämän kaverit, ilman palkintoa jää romantikkopoika.

Asiaa voi myös ajatella kerroksina. Nainen haluaa vahvan miehen jonka sisältä löytyy romanttinen puoli. Ei toisin päin.

Tai näin. Kun mies uskaltaa pokata ja kosketella kaikkien nähden, on se alitajuinen viesti voimasta ja sosiaalisesta statuksesta (mies ei pelkää kilpailijoita). Romanttisen miehen käytös, eli hidas eteneminen ja pyrkimys kohdata kahden kesken, on alitajuinen viesti heikkoudesta ja huonosta sosiaalisesta asemasta (mies pelkää kilpailijoita/yhteisön antamaa tuomiota).

Joka tapauksessa, kun romantikkopoika tajuaa etteivät naiset ole alkuunkaan romanttisia eivätkä arvosta miehessä romanttisuutta, hän pettyy naisiin. Silloin vaarana on masentuminen tai katkeroituminen. Äärimmäisen harvinaiset romantikkonaiset ovat myös samassa tilanteessa.

Miehen tulisi olla sellainen joka kokeilee kaikkea ja kokee kaikkea, löytäen lopulta romanttisen kumppanin (jos lopulta edes haluaa sellaista). Eli mieluiten pelimies. Mies joka jo nuorena ajattelee elämänsä rakkautta, jää ilman.

• .. Piirsit Taas Vain Mustan&Valkoisen.. Omien Intressiesi mukaan.. ;P

.. Yrität maalata sellaista kuvaa, että Vain IntoVertit olisivat jotain ja jos/kun on vähänkin jotain muuta, kuten Esmes. Ambi- tai EkstoVertti jne, niin sitten olisi jotain muuta.. ;P

.. Ehei.. Ei Introus ole mikään Siivekkyyden SynoNyymi.. NarsuBonoBoMarsu Luonteisia Yksilöitä siinä ryhmässä on ihan yhtä paljon kuin muissakin, vaikka eivät luonnettaan pääsisikään toteuttamaan ihan niin kuin haluaisivat.. ;P

• 12121212121212
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Piirsit Taas Vain Mustan&Valkoisen.. Omien Intressiesi mukaan.. ;P

.. Yrität maalata sellaista kuvaa, että Vain IntoVertit olisivat jotain ja jos/kun on vähänkin jotain muuta, kuten Esmes. Ambi- tai EkstoVertti jne, niin sitten olisi jotain muuta.. ;P

.. Ehei.. Ei Introus ole mikään Siivekkyyden SynoNyymi.. NarsuBonoBoMarsu Luonteisia Yksilöitä siinä ryhmässä on ihan yhtä paljon kuin muissakin, vaikka eivät luonnettaan pääsisikään toteuttamaan ihan niin kuin haluaisivat.. ;P

Ei tuossa puhuttu introvertistä vs ekstrovertistä ollenkaan.

• ekstrot
        12121212121212 kirjoitti:

Ei tuossa puhuttu introvertistä vs ekstrovertistä ollenkaan.

Kyllä puhuit, kuvailit ekstrovertit bonobonojen kaltaisiksi. Lue kuvauksesi pojanviikareista.

• Romanttisenmiehenvaimo

Kuvailit mielestäni hienosti nk pariutumiskuviota baariskenessä. Me naiset tosiaankin tunnumme suosivan sitä tunkion äänekkäitä kukkoa. Asia ei kuitenkaan ole näin yksinkertainen, sillä todellisuudessa moni meistä haaveilee romanttisesta miehestä. Jostain syystä humaltuneena tai muuten biletysmeiningeissä tämä vain tuppaa unohtumaan. Vinkkini romanttiselle miehelle onkin lähestyä naisia vain niin, että ovat selvinpäin tai ainakin muissa ympäristöissä kuin baareissa. Itse esimerkiksi ihastuin aikanani romantikkoon opiskellessa, kun ryhmätyön kautta päädyimme juttelemaan. Kyseinen nuori mies olisi auttamatta jäänyt mainitsimiesi viikarien varjoon baarimaailmassa. Toinen huomioitava seikka on että suurin osa naisista tuntuu vaihtavan miesmakuaan siinä 30 hujakoilla siihen romanttiseen ja rauhallisempaan suuntaan ja tällöin myös baarielämä jää. Ne jotka edelleen tavoittelevat niitä viikarieita, jäävät sinne baareihin pyörimään ja antavat vääristyneen kuvan siitä että yli 30 v naisetkin haluavat poikkeuksetta viikarimiehiä. Toki joillekin miehille yli 30 v nainen on jo liian vanha käsipuoleen tai yhdeksi illaksi.

• 12121212121212
        Romanttisenmiehenvaimo kirjoitti:

Kuvailit mielestäni hienosti nk pariutumiskuviota baariskenessä. Me naiset tosiaankin tunnumme suosivan sitä tunkion äänekkäitä kukkoa. Asia ei kuitenkaan ole näin yksinkertainen, sillä todellisuudessa moni meistä haaveilee romanttisesta miehestä. Jostain syystä humaltuneena tai muuten biletysmeiningeissä tämä vain tuppaa unohtumaan. Vinkkini romanttiselle miehelle onkin lähestyä naisia vain niin, että ovat selvinpäin tai ainakin muissa ympäristöissä kuin baareissa. Itse esimerkiksi ihastuin aikanani romantikkoon opiskellessa, kun ryhmätyön kautta päädyimme juttelemaan. Kyseinen nuori mies olisi auttamatta jäänyt mainitsimiesi viikarien varjoon baarimaailmassa. Toinen huomioitava seikka on että suurin osa naisista tuntuu vaihtavan miesmakuaan siinä 30 hujakoilla siihen romanttiseen ja rauhallisempaan suuntaan ja tällöin myös baarielämä jää. Ne jotka edelleen tavoittelevat niitä viikarieita, jäävät sinne baareihin pyörimään ja antavat vääristyneen kuvan siitä että yli 30 v naisetkin haluavat poikkeuksetta viikarimiehiä. Toki joillekin miehille yli 30 v nainen on jo liian vanha käsipuoleen tai yhdeksi illaksi.

"Me naiset tosiaankin tunnumme suosivan sitä tunkion äänekkäitä kukkoa."

ko. mies osoittaa käytöksellään olevansa statushierarkiassa ylimpänä, tai omaavansa halun nousta statushierarkiassa ylimmäksi.

"Toinen huomioitava seikka on että suurin osa naisista tuntuu vaihtavan miesmakuaan siinä 30 hujakoilla siihen romanttiseen ja rauhallisempaan suuntaan ja tällöin myös baarielämä jää"

Niinpä niin. Ja melko usein miesmaku vaihtuu uudestaan kun lapset on kasvatettu ja palataan työelämään. Outo yhteensattuma että rauhallisempi mies kiinnostaa vain sen ajan kun tämä on tarpeellinen perheen elättäjänä, eikö vain?

Itselläni on yksinkertainen periaate. Jos nainen kiinnostui viikareista ollessaan 21v, ei tämä nainen kiinnosta minua pariutumismielessä 25-vuotiaanakaan. Todellinen miesmaku mitataan silloin kun miestä ei tarvita vaan halutaan.

"Toki joillekin miehille yli 30 v nainen on jo liian vanha käsipuoleen tai yhdeksi illaksi."

Ei ole liian vanha yhdeksi illaksi. Pariutumismielessä 25v on maksimi. En halua lapsikuumeista tai sen ikäistä että lisääntymisellä alkaa olemaan kiire. Olen itse 31v.

• 12121212121212
        ekstrot kirjoitti:

Kyllä puhuit, kuvailit ekstrovertit bonobonojen kaltaisiksi. Lue kuvauksesi pojanviikareista.

Tulkitsit väärin.

Se että viikarit ovat _pääsääntöisesti_ ekstroverttejä, ei tarkoita sitä että kaikki ekstrovertit olisivat viikareita (tai pelimiehiä).

• 12121212121212 kirjoitti:

Tulkitsit väärin.

Se että viikarit ovat _pääsääntöisesti_ ekstroverttejä, ei tarkoita sitä että kaikki ekstrovertit olisivat viikareita (tai pelimiehiä).

.. Edelleen.. Introissa tai muuten ujoissa/hiljaisissa/säikyissä jne. on ihan yhtälailla BonoBo ja/tai NarsuMarsu Luonteisia Yksilöitä, kuin muissakin.. ;P

.. Ja Viikari(kaan) ei ole edelleenkään mikään BonoBon ja/tai NarsuMarsun SynoMuumi.. ;P

.. Nämä jutut on ihan siitä kiinni, kuinka BonoBo ja NarsuMarsu Luonteinen Yksilö on kyseessä.. ;P

• Yritäjaerehdy

Hyvin pitkälti näin asian laita on. Romanttinen mies, jos/kun on lisäksi ujo ja varovainen sen kanssa ettei loukkaa muita tai ole liian tungetteleva, niin yksinäinen elämä "tosi mukavana miehenä" on sementoitu. Myöhemmällä iällä aukeaa taivaan portit, kun yyhoot etsii vapaan kasvatuksen saaneille, päälle kuseville ja sylkeville, pallovatsaisille paviaaneilleen kilttiä varaiskää.

Romanttinen mies ei ole kilpailuhenkinen öyhöttäjä, joka rajojarikkovan suoraviivaisesti ja helvetin itsevarmalla asenteella ottaa naisen ja blokkaa kilpailijat pois. Jos jää miettimään onko riittävän hienotunteinen, jokin juttu jää puuttumaan ja naisen pikkarit jäävät kuiviksi kuin Saharan autiomaa. Oli kiva nähdä..

• Nainen39vee

Mutta sulkeeko romanttisuus muka jotenkin pois flirtin ja intohimon niissä kahdenkeskisissä kohtaamisissa?

• omavika

"Joka tapauksessa, kun romantikkopoika tajuaa etteivät naiset ole alkuunkaan romanttisia eivätkä arvosta miehessä romanttisuutta, hän pettyy naisiin. "

Todennäköisesti se romantikkopoika vaan ihastuu niihin äänekkäisiin, runsaasti meikkaaviin tyttöihin, jotka kaikki haluaa, eikä vilkaisekaan niitä rumia harmaita hiirulaisia. Ja sitten alkaa noiden naisten takia pitää kaikkia naisia epäromanttisina lutkina.

• "Luonteeltani ylen empaattisena"

.. Hjuumori on Hyvästä.. Mutta joku Roti sentään täytyisi olla Vitsailussakin.. ;D

• Kyse ei ollut vitsistä.

Kyse ei ollut vitsistä.

Kyllä mäkin sen vitsinä, tai oikeastaan sarkasmina otin.

Ätmit taas tuskin sellaiseen edes kykenee, itseään vain surkuttelevat.

Kyse ei ollut vitsistä.

.. Noh.. Myönnetään.. Yritin hieman "keventää".. Se oli kyllä ihan SuoraNaista Valehtelua.. ;D

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Noh.. Myönnetään.. Yritin hieman "keventää".. Se oli kyllä ihan SuoraNaista Valehtelua.. ;D

Huomaan että sinulla on sangen kieroutunut käsitys minusta. Pohjimmiltani olen kuitenkin sangen empaattinen ihminen.

• asdf2324fsdf

Just joo...

Huomaan että sinulla on sangen kieroutunut käsitys minusta. Pohjimmiltani olen kuitenkin sangen empaattinen ihminen.

.. Hmm.. Yrität taas Manipuloida mun SiniSilmäSyndroomaa.. ;P

.. Voit olla Empaattisempi jossain asioissa ja joissain tilanteissa, kuin esmes. jotkut vieläkin itsekkäämmät jne., mutta ei se sitä tarkoita, että silloin olisi "sangen empaattinen kaveri".. Se tarkoittaa vain sitä, että on enemmän tai vähemmän empaattisempi, kuin se verrokki ryhmä.. ;P

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Hmm.. Yrität taas Manipuloida mun SiniSilmäSyndroomaa.. ;P

.. Voit olla Empaattisempi jossain asioissa ja joissain tilanteissa, kuin esmes. jotkut vieläkin itsekkäämmät jne., mutta ei se sitä tarkoita, että silloin olisi "sangen empaattinen kaveri".. Se tarkoittaa vain sitä, että on enemmän tai vähemmän empaattisempi, kuin se verrokki ryhmä.. ;P

Jos olen empaattisempi kuin muut, niin käsittääkseni voin sanoa olevani empaattinen..

Jos olen empaattisempi kuin muut, niin käsittääkseni voin sanoa olevani empaattinen..

.. NiinNo.. Jos Narsuilee VertailuRyhmänkin suhteen.. Eli Vertailee itseään Vieläkin Empaatittomaan Ryhmään.. ;D

.. Nää on Näitä Klassisia Jutskia.. ;D

• Kiltti-Ja-Kunnollinen

Kerran vein kukkia naiselle ja sain tylysti pakit. Ei kunnollisen miehen kannata olla romanttinen. Ei kannata suunnitella kynttilä illallisia. Nainen arvostaa enemmän jos mies voi naisen nakkikioskille syömään lihapiirakkaa.

• yritävieläyritä

Minä kyllä pussasin kun mies toi kukkia. Ei edes halausasteelle jäänyt heh.

• Nainen39vee

Oikeassa seurassa se grillikioskilla käyminenkin voi tuntua romanttiselta.

• Yltiöromanttisuus ehkä kyllä. Mutta romanttisuus ja realiteetit tuskin muuten haittaa.

• Kiltti-Ja-Kunnollinen
    • Parisuhdemies-

Ihan sellainen perus naisen huomioiminen on minusta romanttista. Kun on synttärit niin mies ostaa naiselle kukkia ja vie illalliselle raflaan ja ostaa jonkun pienen lahjan. Naisten päivänä myös ostaa kukkia ja arjessa mies voi yllättää naisen kun nainen tulee kotiin töistä niin mies on kokannut naiselle/ molemmille ruokaa pari kertaa viikossa ja jos sitä ei nainen arvosta niin sitten mies voikin jo erota.

• wefvcvdvwevadvadvav

Ensinnäkin täytyy olla aika luuseri jos käyttää viemäröinti yms. termejä. Mutta ei se yltiöromanttisuus johda naisettomuuteen muuten kuin jos on joku nyyhkyttävä nössö.

• Vaikea sanoa, että johtaako yltiöromanttisuus yksin naisettomuuteen. Naisissakin löytyy yltiöromanttisia.

Mutta jos elämänsä romantisoi liikaa, voi unohtaa perusasiat elämästä. Viskaa tavallaan vastuun omasta elämästään sen romanttisen ajatuksen kannettavaksi. Mahdollinen kumppani joutuisi kantamaan ja ottamaan toisenkin maalliset murheet, kun tämä liihottelee omissa purppurasfääreissään.

Lisäksi tälläinen yltiöromanttinen elää vain toiselle. Oma elämä saattaa ajautua retuperälle. Hän hyysää ja roikkuu puntissa kokoajan, eikä ymmärrä, että vaikka olisi parisuhteessa, on oltava omaakin elämää.

Pitemmän päälle tämä romantikko kokisi jäävänsä paitsioon suhteessa ja alkaa pahimmillaan mustasukkaisuuskohtaukset, masentuminen, toisen syyttäminen...

Romantiikkaa pitäisi osata käyttää kohtuudella. Maailma kuitenkin vaatii muutakin...tulee mieleen kerta, kun eräs supliikkimies näki minut työmaaruokalassa lapiomassa sapuskaa. Hän huudahti ovelta kovaa: Jo minä arvasin, ettei "Dissikään" elä pelkällä rakkaudella!

Jos elämä on kaurapuuroa, on parisuhde voisilmä siinä. Romantiikka on taas hotelliaamiainen nakeilla, pekonilla ja munilla, hedelmillä ja yogurtilla....sillointällöin.

• Nainen39vee

Ehkä nyt pitäisi määritellä, mitä romanttisuudella tarkoitetaan. Se kun tarkoittaa eri juttuja eri ihmiselle.

• Romantiikka on ainakin taiteen tyylisuunta, tapa esittää asioita korostaen tunteita.

Sanalla on kuitenkin kansanonaisempikin merkitys, mutta kun suomen kieli ei ole äidinkieleni, niin en tiedä mistä on kyse. Ehkäpä sinä osaat avata sen...

• Aivan. Luulen kuitenkin Palstamäen ajavan sitä takaa aloituksessa, että moni romantisoi parisuhde-odotuksensa yläkanttiin. Perusta jää hataraksi ja odotukset ovat jotain haavekuvaa, eikä todellista maailmaa.

Siksi kai näitä spermaviemärijuttujakin tulee, kun haavekuvaan käy vaan puhdas alkutilanne, josta rakentaa se gloria mitä haaveillaan.

• Dissident kirjoitti:

Aivan. Luulen kuitenkin Palstamäen ajavan sitä takaa aloituksessa, että moni romantisoi parisuhde-odotuksensa yläkanttiin. Perusta jää hataraksi ja odotukset ovat jotain haavekuvaa, eikä todellista maailmaa.

Siksi kai näitä spermaviemärijuttujakin tulee, kun haavekuvaan käy vaan puhdas alkutilanne, josta rakentaa se gloria mitä haaveillaan.

Moni "romantisoi" parisuhdeodotuksensa yläkanttiin, sillä siitähän romantiikassa on kyse. Romantiikka on tapa esittää asioita tunteisiin vetoavasti.

Moni "romantisoi" parisuhdeodotuksensa yläkanttiin, sillä siitähän romantiikassa on kyse. Romantiikka on tapa esittää asioita tunteisiin vetoavasti.

No minusta tässä juuri pitäisi opetella mikä on oikeaa elämää ja mikä omaa haavemaailmaa. Romanttiikassa ei ole mitään väärää, eikä se ole huonoa ollenkaan, mutta ei pidä unohtaa elämisen arkisempaa karuuttakin.

Tuo "romantisoiminen" lienee se taiteenlaji... ja sillä voi kuvailla vaikka jotain haluttua tunnetilaa, mutta eihän se voi olla suhteen perusta.

Moni täällä jaksaa esimerkiksi ihmetellä, miksi Niccis ei ole kokoajan miehensä kanssa, vaan kirjoittelee täällä. He ovat romantisoineet suhdekuvansa, että ihmisellä ei voi olla muuta elämää ympärillä kuin se oma rakas.

• Dissident kirjoitti:

No minusta tässä juuri pitäisi opetella mikä on oikeaa elämää ja mikä omaa haavemaailmaa. Romanttiikassa ei ole mitään väärää, eikä se ole huonoa ollenkaan, mutta ei pidä unohtaa elämisen arkisempaa karuuttakin.

Tuo "romantisoiminen" lienee se taiteenlaji... ja sillä voi kuvailla vaikka jotain haluttua tunnetilaa, mutta eihän se voi olla suhteen perusta.

Moni täällä jaksaa esimerkiksi ihmetellä, miksi Niccis ei ole kokoajan miehensä kanssa, vaan kirjoittelee täällä. He ovat romantisoineet suhdekuvansa, että ihmisellä ei voi olla muuta elämää ympärillä kuin se oma rakas.

Romantisointi, mitä se on?

https://youtu.be/vqXnqxQl8wY

Tuossa on esimerkki romantisoinnista, tuossa asia esitetään korostaen tunteita.

Romantisointi, mitä se on?

https://youtu.be/vqXnqxQl8wY

Tuossa on esimerkki romantisoinnista, tuossa asia esitetään korostaen tunteita.

Heh... noi siskonpedin jutut on hyviä..

No romantisointi oikein hyödynnettynä voisi olla sitäkin, että näkee pienetkin asiat upeina...mutta tietysti tutuudenmukaisesti...

Esimerkiksi se sinun saunan jälkeen pihakiikussa-esimerkin voi romantisoida vielä suuremmaksi itselleen.

Mutta jos jotain tulevaa romantisoi, ei sillä ole totuuspohjaa ja se asettaa odotusarvoakin tulevalle. Se voi olla iso syy kyllä vaikeuteen luoda ihmissuhteita, varsinkin vanhemmalla iällä, jos muilla on jo kokemusta parisuhteista.

• Dissident kirjoitti:

Heh... noi siskonpedin jutut on hyviä..

No romantisointi oikein hyödynnettynä voisi olla sitäkin, että näkee pienetkin asiat upeina...mutta tietysti tutuudenmukaisesti...

Esimerkiksi se sinun saunan jälkeen pihakiikussa-esimerkin voi romantisoida vielä suuremmaksi itselleen.

Mutta jos jotain tulevaa romantisoi, ei sillä ole totuuspohjaa ja se asettaa odotusarvoakin tulevalle. Se voi olla iso syy kyllä vaikeuteen luoda ihmissuhteita, varsinkin vanhemmalla iällä, jos muilla on jo kokemusta parisuhteista.

Yritän sinnikkäästi sanoa, että romantisointi on tapa esittää asioita tunteita korostaen. Siinä kuvassa on vahvat positiiviset tunteet, mielikuvitus ja vapaus. Se on unelma, haavekuva.

Siinä pihakiikkuesimerkissäni maalasin kuvan joka voisi periaatteessa olla realismia, ja jollekin se onkin realismia jonain hetkenä. Siinä mielessä olet oikeassa, että se esimerkkini on romantiikkaa ihmiselle joka unelmoi siitä.

Yritän sinnikkäästi sanoa, että romantisointi on tapa esittää asioita tunteita korostaen. Siinä kuvassa on vahvat positiiviset tunteet, mielikuvitus ja vapaus. Se on unelma, haavekuva.

Siinä pihakiikkuesimerkissäni maalasin kuvan joka voisi periaatteessa olla realismia, ja jollekin se onkin realismia jonain hetkenä. Siinä mielessä olet oikeassa, että se esimerkkini on romantiikkaa ihmiselle joka unelmoi siitä.

Niinpä. Nyt puhutaan samasta asiasta. Nainen39vee huomauttikin, että romantiikka pitisi määritellä.

Itse ymmärsin, että tarkoitit aloituksessa juurikin, että tuo yltiöromanttisuus on tuota romantisointia...

Ja vielä se tosiaan, että on eroa romantisoida historiaa, kuin tulevaisuutta. Historian romantisoija on taiteilija, tulevaisuuden romantisoija taivaanrannan maalari.

• Dissident kirjoitti:

Niinpä. Nyt puhutaan samasta asiasta. Nainen39vee huomauttikin, että romantiikka pitisi määritellä.

Itse ymmärsin, että tarkoitit aloituksessa juurikin, että tuo yltiöromanttisuus on tuota romantisointia...

Ja vielä se tosiaan, että on eroa romantisoida historiaa, kuin tulevaisuutta. Historian romantisoija on taiteilija, tulevaisuuden romantisoija taivaanrannan maalari.

Mielestäni romantiikka on käsite joka vaatii sanan alkuperäismerkityksen tuntemista, sillä sieltähän se on napattu rahvaanomaisempaan käyttöön. Minun mielestäni romantiikka on tunteista juopumista, eräänlaista olotilaa jossa ympäröivä todellisuus suljetaan hetkeksi ulos.

Historian romantisoija ja tulevaisuuden romantisoija voivat olla myös poliitikkoja. Laura Huhtasaari puhui presidentinvaalikampanjassaan kauniisti J.V. Snellmannista, vähän tyyliin että hänessä ja hänen ajassaan oli jotakin ylevämpää suomalaisuutta. Tuskin yksikään täysipäinen ihminen kuitenkaan haluaisi palata siihen aikaan ja siihen suomalaisuuteen.

Mielestäni romantiikka on käsite joka vaatii sanan alkuperäismerkityksen tuntemista, sillä sieltähän se on napattu rahvaanomaisempaan käyttöön. Minun mielestäni romantiikka on tunteista juopumista, eräänlaista olotilaa jossa ympäröivä todellisuus suljetaan hetkeksi ulos.

Historian romantisoija ja tulevaisuuden romantisoija voivat olla myös poliitikkoja. Laura Huhtasaari puhui presidentinvaalikampanjassaan kauniisti J.V. Snellmannista, vähän tyyliin että hänessä ja hänen ajassaan oli jotakin ylevämpää suomalaisuutta. Tuskin yksikään täysipäinen ihminen kuitenkaan haluaisi palata siihen aikaan ja siihen suomalaisuuteen.

Romantiikka sanana on varmaan voimakas kuvaamaan mitään parisuhteen tunteiden paloa, mutta arkitermistöön sana on tullut jäädäkseen. Suomen kieli on kyllä pirun huono kuvailemaan sävyjä...
        Mutta kuvailusi romantiikasta on minusta osuva.

No toisaalta Huhtasaari sai romantisoitua siitä ajasta jotain ylevää. Ehkä sai muutaman äänen siitä.
        Mutta toisaalta tuollaisella historian romantisoinnilla voi tarttua tulevaisuudessa vastaaviin kokemuksiin romanttisesti....enkä tarkoita yksinomaan poliitikon ääntenkalastelua, vaan vaikka sen esimerkkitapauksesi jälkeen toinen kerta tuntuu hetkenä vielä paremmalta...

• 8l46e57k6syktyket7ky

Jos jokin 50 shades kuvastaa naisille romantiikkaa niin missä siinä on se kiltti ja kunnollinen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4203
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      2915
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2828
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2603
    5. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2555
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      324
      2551
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2129
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      1875
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1673
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1527
    Aihe