Laita tähän oma sukupuolesi ja arvio oletko omasta mielestäsi enemmän Maskuliininen vai Femiininen?
Gallub: Oletko Maskuliininen vai Femiininen
26
587
Vastaukset
- aitoriitta
Molempia olen mutta ehkä kuitenkin feminiininen.
- aitoriitta
Olen siis nainen.
Mjaa, välimalli luulisin. Naisellista minussa on naisen kroppa. Ja luultavasti ainakin kesällä vaatteet. :D
Maskuliinista ehkä jotkut ajatukset ja mielenkiinnonkohteet? Miten sen nyt haluaa määritellä sitten, kumpaako se on ja onko ees väliä määritellä? Minusta ei kaikkea tarvi jakaa ja määritellä naisten ja miesten ominaisuuksisiksi...femiini maskuliini..on mitä on. Ukkona tai akkana.En tiedä muuta kuin että kyllä mut naiseks tunnistaa.
- NaisÄijjä
No kyvä kun tunnistaa, kun itse olen nainen, jota aina välillä luullaan mieheksi.
Henkisestikin taitaa olla enemmän kuin vähän äijää, kun tätä palstaa luen.
Jos tämän karvakasan tunkisi kesämekkoon tai pikkumustaan niin se ei kyllä olisi mikään kaunis näky eli kyllä aika helppo on ulkomuodosta päätellä kumpaa sukupuolta edustaa.
Kotikasvatus ei oikein kannustanut kumpaankaan sillä isä ja äiti tekivät kotityöt yhdessä ja joissakin asioissa mielipiteet saattoivat poiketa valtavirasta. Äiti esimerkiksi oli sitä mieltä että nainen ei sovi papiksi kun taas isän mielestä on se ja sama kuka sieltä pöntöstä valehtelee.
Varmaan tuokin on elämän varrella muuttunut. Nuorempana ja uhmakkaampana ehkä maskuliinisuus oli korostetusti esillä mutta esimerkiksi eron jälkeen varmasti feminiinisyys on nostanut päätä. Sen verran on perinteistä "äijää" kuitenkin jäänyt että vieläkin hävettää jos illalla on ruvennut itkettämään. Se ei kuitenkaan enää hävetä jos kaupan verho tai kangasosastolla olen ainoa mies.- Elluhalloyb
Mä oon varmaan 50/50...
Mut kyl oon tyttö...ihan varmaa...👍🌈🌸☔🎈- Elluhullu.oy.ab
Jos Ellulla on naisen nätti kroppa ja bisexäämä
sopis mull, ku nyrkki silmään<3
Mies olen ja minussa on piirteitä, jotka liitetään mieheen.
Ajatusmaailman ymmärrän jotenkin sukupuolettomaksi muutenkin, niin en koe olevani siinä oikeen kumpaakaan. Enkä koe miehenä olevani yhtään heikompi tai vahvempi kuin nainen henkisesti. Enkä koe sinne mitään sukupuolirooleja...
Vanhentunutta käsitteistöä minusta...- EdesUnissa
Käsitteistö on ennenkaikkea sekava. Maskuliinisyys ja femininiinisyys pitää aina tulkita suhteessa omaan ympäristöön. Koska väitetään että USA on maskuliininen ja pohjoismaat ovat feminiinisiä yhteiskuntia, johtaa se tilanteeseen että sama henkilö on USAssa neiti ja Suomessa maskuliininen.
Lisäksi kyseenalaistaisin itse maa luokittelun. Suomi ei ole mielestäni feminiininen, kuten ei myöskään Ruotsi. Kaikkien länsimaiden arvomaailma on hyvin vahvasti kilpailuun perustuva. EdesUnissa kirjoitti:
Käsitteistö on ennenkaikkea sekava. Maskuliinisyys ja femininiinisyys pitää aina tulkita suhteessa omaan ympäristöön. Koska väitetään että USA on maskuliininen ja pohjoismaat ovat feminiinisiä yhteiskuntia, johtaa se tilanteeseen että sama henkilö on USAssa neiti ja Suomessa maskuliininen.
Lisäksi kyseenalaistaisin itse maa luokittelun. Suomi ei ole mielestäni feminiininen, kuten ei myöskään Ruotsi. Kaikkien länsimaiden arvomaailma on hyvin vahvasti kilpailuun perustuva.Niin. Termistö on ajalta, jolloin sukupuoliroolit olivat selkeämmät. Mutsikin on kertonut, että oikeastaan aviovaimo oli monelle myös ammatti.
Ongelmahan on monesti se, että puhutaan termeillä, joiden tarkoitusta ei ymmärretä. Maskuliinisuus ja feminiinisyyshän tarkoittaa sukupuolirooleihin liittyviä käsityksiä.
Moni merkitys nykyään kaipaisi termistössä päivitystä...- EdesUnissa
Dissident kirjoitti:
Niin. Termistö on ajalta, jolloin sukupuoliroolit olivat selkeämmät. Mutsikin on kertonut, että oikeastaan aviovaimo oli monelle myös ammatti.
Ongelmahan on monesti se, että puhutaan termeillä, joiden tarkoitusta ei ymmärretä. Maskuliinisuus ja feminiinisyyshän tarkoittaa sukupuolirooleihin liittyviä käsityksiä.
Moni merkitys nykyään kaipaisi termistössä päivitystä...Ja jaottelu tavat ovat juuri tuolta ajalta josta äitisi puhui. Ne eivät sovi tähän päivään kun ihmiset ovat muuttuneet yksilöllisemmiksi. Ihmisillä on eri asioista erilaisia mielipiteitä, eli ei ole enää olemassa niin puhtaita feminiinisiä tai maskuliiniisiä henkilöitä, vaan ominaisuudet sekoittuvat samoissa henkilöissä.
Sama ilmiö on muillakin elämän osa-alueilla, vaikkapa politiikassa. Ihminen voi valita yhtäaikaisesti persujen pakolaisvastaisuuden, sossujen hyvinvointi yhteiskunnan, vihreiden luonnonsuojeluarvot, keskustalaisen turvallisuuspolitiikan ja kokoomuksen kapitalismin. EdesUnissa kirjoitti:
Ja jaottelu tavat ovat juuri tuolta ajalta josta äitisi puhui. Ne eivät sovi tähän päivään kun ihmiset ovat muuttuneet yksilöllisemmiksi. Ihmisillä on eri asioista erilaisia mielipiteitä, eli ei ole enää olemassa niin puhtaita feminiinisiä tai maskuliiniisiä henkilöitä, vaan ominaisuudet sekoittuvat samoissa henkilöissä.
Sama ilmiö on muillakin elämän osa-alueilla, vaikkapa politiikassa. Ihminen voi valita yhtäaikaisesti persujen pakolaisvastaisuuden, sossujen hyvinvointi yhteiskunnan, vihreiden luonnonsuojeluarvot, keskustalaisen turvallisuuspolitiikan ja kokoomuksen kapitalismin.Joo. Monille konservatiivisia arvoja arvostavalle on vaikea ymmärtää, että roolijako on hajoamassa ja yksilöllisyys on painavampi arvo.
Puoluejärjestelmistä pitäisikin luopua. Ja kokonaisuudessaan nykyinen valtarakenne Suomessa on vanhentunutta. Mutta en mielellään siitä sen enempää lähde speguloimaan...mielenkiinto ei riitä siihen.- EdesUnissa
Pohdittuani tätä kysymystä huomaan että jakaudun tässä asiassa selkeästi kahtia. Minun arvomaailmani on hyvin maskuliininen ja vapaa-ajallani näen selkeät sukupuoliroolien käyttäytymistavat. Voisi sanoa että olen sellainen vanhan ajan herrasmies monessa suhteessa, ja näen naisen joko tavoiteltavana tai vältettävänä vapaa-ajallani.
Sen sijaan työssä minulle ei ole olemassa roolitusta. Olen työskennellyt naisten kanssa, jotka ovat "niin kovia jätkiä", että suurin osa palstan miehistä on pulmusia heidän rinnallaan. Tämä johtaa aika erikoiseen tilanteeseen koska päivällä olemme ikäänkuin "saman yksikön nappuloita" ja kun menemme illalla syömään niin olemmekin yhtäkkiä mies ja nainen. EdesUnissa kirjoitti:
Pohdittuani tätä kysymystä huomaan että jakaudun tässä asiassa selkeästi kahtia. Minun arvomaailmani on hyvin maskuliininen ja vapaa-ajallani näen selkeät sukupuoliroolien käyttäytymistavat. Voisi sanoa että olen sellainen vanhan ajan herrasmies monessa suhteessa, ja näen naisen joko tavoiteltavana tai vältettävänä vapaa-ajallani.
Sen sijaan työssä minulle ei ole olemassa roolitusta. Olen työskennellyt naisten kanssa, jotka ovat "niin kovia jätkiä", että suurin osa palstan miehistä on pulmusia heidän rinnallaan. Tämä johtaa aika erikoiseen tilanteeseen koska päivällä olemme ikäänkuin "saman yksikön nappuloita" ja kun menemme illalla syömään niin olemmekin yhtäkkiä mies ja nainen.No alunpitäen halusin "Dissidenttiä" luodessa paneutua tähän aiheeseen. Jotenkin perinteinen nainen ja mies-asetelma ei ole tasa-veroinen tässä tasa-arvoisemmassa maailmassa.
Toksisuus kummassakin roolissa (mask. fem) aiheuttaa miehille paljon ristiriitaa. Nainen voi minusta valita tässä ajassa rooliinsa vapaammin. Se hyväksytään niin miesten ja naisten puolesta paremmin. Mutta nämä toksisuudet taas vaatii sitä perinteisempää, maskuliinista miestä. Siis niin naiset, kuin toiset miehet.
Mielenkiintoinen aihe...
- Kroppa
Fyysisesti mies mutta henkisesti jokseekin sukupuoleton. En ole aikoihin piitannut perinteisistä sukupuolirooleista saatikka kummemmin niitä miettinyt. Näen asiat asioina ja kiinnostun silloin tällöin siitä, tästä tai tuosta.
En kumpaakaan. Kuten todettu, vanhentunut mustavalkoinen jako.
- pescado.chocha
Pikkupoikana mulla oli pitkät, musta ripset ja aaltoileva tukka
jonka muzsi antoi kasvaa pitkäxi......
shit kukkahattutädit kehui nätixi tytöxi GRRRRRRRRRRRRRRRR
Olisin vetänyt pataan niitä tätejä
jos olis ollu olttuvuutta
mullon ollu aina korkea testosteronitaso ja riskinottajaluonne
joten supermaskuliini
Mut pikkupoikana herkkämielinekin, kuin äämä
Esm. 3-4vuotiaana tykkäsin uunilahnasta
mut mutzsi joutus tuomaan lahnan salassa
ku kerran näin lahnan tiskipöydällä, aloin säälistä itkemään
ja olin sanonut"Sill on silmis kalman katse"
mist lie tullu miäleenki tommone lause? - 6937646625
Sukupuoleni on mies, luonne totaalinen prinsessa.
- 45665490
Sukupuoleni on nainen, luonne totaalinen prinssi.
- jokumies83
Mieheksi mut tunnistaa, mutta en ole eläissäni huomannut että täysin hetero nainen olisi kiinnostunut minusta. Kaikki naiset joiden kanssa olen ollut ovat olleet bi-naisia... eli ilmeisesti feminiinistä on aika paljon. Kokemukseen perustuen siis.
Riippuu ihan seurasta, joskus tilanne vaatii ottamaan esille enemmän jotain puolta.
Sinänsä vaarallinen kysymys, koska noi määritelmät yleensä liitetään johonkin ominaisuuteen, joka ei välttämättä ole positiivinen.
Karskeihin äijiin suhteutettuna olen feminiininen, selkärangattomiin inisijöihin peilattuna maskuliininen.- jompikumpipuolituinen
Onneksi et ole mitään siltä väliltä, eli et ole karvajalkainen karvakämmeninen puolituinen.
- fghjrtpkgfdwq
Maskulaarinen nainen.
On pallit ja kaikki. Aika makuliininen ihana mies.. :D
Tässä hommassa on kaksi tasoa:
Fysiologinen: Ihminen voi syntymäkunnossa aikuistuessaan teoriassa tuottaa (erittää?) munasoluja, siittiöitä, ei kumpaakaan tai molempia. Viimeksimainittu lienee kauniisti sanoen harvinaista.
Psykologinen: Jokaisen oma kokemus on, ensinnäkin että miten ylipäänsä näkee sukupuoliakselin eri kohdat ja toisekseen minne haluaa siinä sijoittua. Se on täysin subjektiivinen, oma kokemus, eikä ongelmia ole, ELLEI sitten vallankäytön välineenä aleta ulkopuolelta ohjata yksilön ajattelua johonkin tiettyyn suuntaan.
Näin saadaan sukupuolisuustaso, jonne voi itsensä sijoitella, ja iän karttuessa varmaan se oma piste elää vähän ja piirtää sinne nättiä käyrää, p(t) = f(x,y).
Mutta itse olen tähän asti ja näkyvään tulevaisuuteen ainakin 99 % mies molemmilla akseleilla,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354463- 553065
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462958- 302763
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3412685Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82665- 382339
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542085- 51981
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461703