Niille, joilla on älyä siunattu runsaasti, ne menestyvät. Ja menestys yleensä kulkee isältä pojalle. Rikkaisiin oloihin syntyneet ponnistavat yleensä pidemmälle, koska heillä on ollut mahdollisuus erilaisiin harrastuksiin, kielikylpyihin ja vaikka mihin. Rikkaissa uskovaisissa perheissä panostetaan lapsiin ja näin menestys siirtyy. Köyhyyskin periytyy. Ite synnyin todella köyhään suurperheeseen ja aina sai siionissa hävetä meidän autoa.
Nyt minä olen köyhä ja ajelen vielä huonommalla autolla, kuin isäni koskaan. Ostan mitä halvimmalla saan ja heitän menemään, kun hajoaa. Auton laittamiseen ja myymiseen minun taitoni eivät riitä. Muutoinkin toivoton tapaus. Mun tuloilla ei pitäisi olla edes varaa autoon, mutta säästänkin syömisestä. Leivän haen leipäjonoista ja ruoan usein nautin ns. Yhteisistä pöydistä. Siionissa mua katotaan nokanvartta pitkin ja varmasti ihan syystäkin. Olenhan kertakaikkisen tyhmä ja tyhjäpäinen tapaus. Ei taitoja ei mitään. Hyvä, että osaan edes suomea puhua. Taitaa Jumala suosia tässä ajassa eniten rikkaita ja älykkäitä ihmisiä. Tyhmät hän suosiolla lakaisee sivuun. Eihän kukaan tyhmiä ja köyhiä tarvitse... edes Jumala.
Miksi Jumala siunaa älyä vain valituille?
8
163
Vastaukset
- kohti_tasa-arvoa
Kaikesta kurjuudesta huolimatta hieno analyysi arjesta. Kiitos siitä!
- Köyhäluterilainen
Srklestadiolaisuus on enemmän kalvinistinen kuin luterilainen usko.
- joskusmuuttuu
Rakas pappisveli puhui miehestä, jolla oli paljon "toisen omaa"
Kumpa me olisimme tyytyväisiä osaamme tietäen, että
joku toinen tulee saamaan sen vähäsenkin jota meillä on.
Taivaaseen ei ole mitään viemistä, vaan siellä on kaikki valmista.
Vain hengellisesti köyhät sen perivät.
Vähävaraisena tietää mitä merkitsee kun auto hajoaa.
Toisaalta on kokemus, miten Jumala siunaa rehellisyyden
ja ahkeruuden kun tekee työnsä niin kuin Herralle. - Ylistystä
"Äly ei korvaa moraalia": Einstein. Sitten vasta viisau alkaa kun ymmärtää tyhmyyttä. Jos on älyn vanki, (aivot lukittu vain älyyn) yleensä seurauksena on sadistinen luonne, empatia ja agpee jää ymmärtämättä. Jumala pistii aasin puhumaan. Olisko siinä järkeä aasilla?
- joskusmuuttuu
Kyllä moraali on hyvin tärkeä -etenkin hyvä moraali.
Empatialla voitetaan paljon. Tavallisella lahjakkuudella
pääsee jo pitkälle jos on empaattisuutta.
Agapee on sitä rakkautta joka tulee oikeasta uskosta.
Ystäviä saadakseen ei tarvitse edes olla ylen viisas.
Henkisesti sivistynyt on monesti hyvin mukava kaveri.
- Parempi_Vapaa
Teodikean ongelma mietona suomalaisversiona. Jos on olemassa hyväntahtoinen ja kaikkivoiva jumala, miten voi olla pahaa. Uskovaiset eivät ole keksineet tähän kaikkia tyydyttävää vastausta. Ateismi tekee koko kysymyksen tarpeettomaksi. Maailma ei ole oikeudenmukainen, eikä tälle järjestykselle ole mitään syytä. Tämä on lohduttavaa, koska jos olisi olemassa jumala joka vastaisi maailman tapahtumista, se olisi sadistinen hirviö. 15000 alle 5-vuotiasta lasta kuolee joka päivä. Mutta me ihmiset voimme tehdä maailmasta paremman. 1990-luvulla lapsikuolleisuus oli yli kaksinkertainen nykyiseen. Aloittajan ongelmaan palataksamme, suomalaisen yhteiskunnan sosioekonominen epätasa-arvokin on ihmisen toiminnan tulosta, jota voidaan muuttaa oikeudenmukaisemmaksi.
Liian moni ihminen jää lapsuutensa vangiksi.
Minä tiedän, mitä köyhyys oli -50 luvulla maaseudulla, kun muutama kuukausi elettiin vain maitoperunoilla sekä talkkunapuurolla.
Kumpaakaan en ole suuhuni pannut ammattikoulun jälkeen ja kun huomasin Suomen köyhyyden, ja korttitalouden vähentyvän ja jokaisella oli aika tasavertainen mahdollisuus hankkia koti, tekemällä kovasti työtä
Keskikouluun minulla ei ollut perheeni heikon taloudellisen tilanteen vuoksi mahdollista, vaikka perheeni ei juonut muuta kun kohtuullisesti ja tupakka Isältä loppui kurkkusyöpään, joten päätimme Hänen kanssaan edetä turvalliseen ammattiin.
Se toimi ja tein omakotitalon ja opiskelin iltalinjalla teknisen tutkinnon. Elämä oli omissa käsissä, kun ei valittanut ja en ole koskaan ollut kenellekään kateellinen, mutta ihailin muutamia, ja päätin lukea lisää, ja perustaa Yrityksen.
Se oli monien vaiheiden aikaa, ja sain sitten mahdollisuuden lapsuuden unelmaan, teologian opintoihin ja suoritin arvosanan, nyt saan viikonlopulla hoitaa sitä tointa, mutta rakensin hallin, tupakka ja viinasäästöillä, jossa voin auttaa ihmisiä viikolla.
Yliopistossa suurin ongelma oli yllättäen Suomen kieli, koska Kansakoulussa en siihen saanut pysyvää apua.
Siihen, onko Jumalalla tähän mitään tekemistä, tai vaikutusta. Vastus on selvä, kristillis- juutalainen kotikasvatus oli siihen, ”sitä saat, mitä tilaat”. Minä luotan varsinaisesti Jeesukseen, koska lähemmäksi ihminen ei Jumalaa pääse, ei nyt, eikä koskaan, ja Henki on auttanut niin, että Isä kirkastuu pojassaan ja olen saanut elää siunauksessa koko elämäni, ottaen vaikeatkin ajat huomioon seuraavasti; Joh. 10:9
Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.
Jeesus on portti kaikille ihmisille, Jumala ei ole saatavilla ilman Häntä.
Rahan perässä en ole koskaan juossut, mutta ”työmies on palkkansa ansainnut”.
Siihen autoon sitten.
Ajoin silloin hyvillä, uudehkoilla autoilla, kun ajoin yli 50,000Km/v. mutta nyt, kun tulee vain 25,000Km/v on minulla 20 vanha auto, se riittää. Sijoituksenahan se on kaikkein heikoin sijoitus.
Jos tuntuu siltä Sinusta, ettet ole saanut sitä mitä muilla? Silloin kannattaa miettiä, oletko valmis tekemään asian eteen riittävästi, vai onko todellisuudessa nyt oleva olotila hyvä, kun sen myönnät, sen jälkeen voit toimia, tai nauttia hyväksymällä nykyinen tilanne.
Kes.- Laestadius
Tuo on varsin yleistä lestadiolaisperheissä.
Lestadiolaisilla ei useimmiten ole omaisuutta johtuen suurista perheistä ja koska eivät perivät juuri mitään vanhemmista, kun perintö pitää jakaa niin monen kanssa.
Silti äännestävät porvaripuolueita kuten keskusta. Ei ole järkevä äänestää porvaripuoluetta jos ei ole varallisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 61910
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111833Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla261777- 55722
- 50638
- 57570
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k92559Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai45556- 22546
- 76543