Fafas työpaikkana

Aada789

Minkälaisia kokemuksia teillä on Fafas ravintolasta työpaikkana? Itsellä erittäin huonoja kokemuksia Tikkurilan Fafasista, joka on franchising yritys eli ei ole itsessään Fafas konsernin omistuksessa. Omistajalta päivittäin epäasiallista käytöstä, potkuilla uhkailua, syyttelyä, huutamista, työntekijän maineen pilaamista jne. Mielestäni tämä pilaa koko Fafas ketjun maineen. Millaisia kokemuksia teillä on muista Fafasin ravintoloista?

14

4465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dancer2003

      itse olen juuri Fafa's myllyssä Raisiossa töissä ja kokemukseni on aivan toista luokkaa kuin sinulla. Rento ilmapiiri, vitsit lentävät sekä mulle annetaan välillä ilmaiseksi ruokaa, mm. pitaa ja bataattiranei en tiedä kyllä miks :D Toisaalta aika juoksupoikana toimin mutta tietenkin työntekijät ottavat ilon irti kesätyöläisestä. Plus työntekijät ovat todella kivoja varsinkin yksi englantilainen mies <3

      • nopsaasafkaa

        no nyt puhut ihan omias. oon myös tikkurilan fafasissa ja omistaja on todella hyvä ja reilu. ei ikinä käyttäydy huonosti muuta ku painostaa tekemään töitä täydellisesti. ostelee aina kakkuja ja herkkuja meille ja motivoi meitä tekemään töitä hyvin. pahin mitä oon nähny hänen tekevän on olla stressipäissään tosi.. stressaantunut, kuten tavallisesti, mutta ei IKINÄ hauku meitä tai käyttäydy huonosti. jos oot kusipää sille, nii se on kusipää sulle. näköjään olit kusipää sille, varsinkin kun kirjotit tälläisen palautteen vielä jonkun nimellä joka ei oo ikinä kuulema ollu ennen meijän fafasissa (Aada), terveisin omistaja!


    • nopsaasafkaaa

      no nyt puhut ihan omias. oon myös tikkurilan fafasissa ja omistaja on todella hyvä ja reilu. ei ikinä käyttäydy huonosti muuta ku painostaa tekemään töitä täydellisesti. ostelee aina kakkuja ja herkkuja meille ja motivoi meitä tekemään töitä hyvin. pahin mitä oon nähny hänen tekevän on olla stressipäissään tosi.. stressaantunut, kuten tavallisesti, mutta ei IKINÄ hauku meitä tai käyttäydy huonosti. jos oot kusipää sille, nii se on kusipää sulle. näköjään olit kusipää sille, varsinkin kun kirjotit tälläisen palautteen vielä jonkun nimellä joka ei oo ikinä kuulema ollu ennen töissä meijän fafasissa (Aada), terveisin omistaja!

    • Jjkkkk

      Sulla menee nyt tarina vähän sekaisin kun ensin annat vaikutelman että olet työntekijä mutta sitten unohdat sen ja oletkin oikein omistaja! Mitä muuten franchise ”omistaja” omistaa...

      • Aadavaimikäolitkaan

        Ei kannattais alkaa käymään täällä tuota keskustelua..


      • abdlalnf

        toi ”terveisin omistaja” viittasi tohon, että siellä ei ollut ketään aadaa, niin omistaja mulle kertoi. ja miten muka olisin omistaja ku hän itse justjajust puhuu kielioppillisesti englantia :D


      • Anonyymi
        abdlalnf kirjoitti:

        toi ”terveisin omistaja” viittasi tohon, että siellä ei ollut ketään aadaa, niin omistaja mulle kertoi. ja miten muka olisin omistaja ku hän itse justjajust puhuu kielioppillisesti englantia :D

        Jepjep tätä touhua


    • Fhjkutddvj

      En aio asioida Fafassa uudelleen ennen kuin englannin kielen pakottaminen asiakkaille loppuu. Tuokin työntekijä näköjään osaa suomea.

      • forfuckssake

        fafa’sin alkuperäinen idea on ollut palkata työntekijöitä, jotka eivät osaa suomea, ja sen ansiosta eivät saa mukavaa työpaikkaa suomesta. fafa’sissa otetaan erityisesti huomioon niitä, jotka tarvitsevat työpaikkaa koska eivät saa muualta töitä suomenkielentaidon puuttumisesta.
        mä en ymmärrä minkä takia jotkut asiakkaat ottavat hirveesti herneitä nenään siitä, että jotkut meidän työntekijöistä ei puhu suomea. itse puhun suomea, koska oon asunut suomessa 13 vuotta, mutta oon silti ulkomaalainen ja pomoni vanha ystävä. me ei ”pakoteta” sut puhumaan englantia, vaan yritämme kommunikoida kanssasi. jos liian hirveältä tuntuu puhua englantia harvoissa tapauksissa , kuten yhden pitan tilaamisessa, niin mulla on huonoja uutisia sulle sun kaikista englanninkielen opiskeluvuosista peruskoulussa. sekä myös tulevaisuudestasi.


      • Anonyymi
        forfuckssake kirjoitti:

        fafa’sin alkuperäinen idea on ollut palkata työntekijöitä, jotka eivät osaa suomea, ja sen ansiosta eivät saa mukavaa työpaikkaa suomesta. fafa’sissa otetaan erityisesti huomioon niitä, jotka tarvitsevat työpaikkaa koska eivät saa muualta töitä suomenkielentaidon puuttumisesta.
        mä en ymmärrä minkä takia jotkut asiakkaat ottavat hirveesti herneitä nenään siitä, että jotkut meidän työntekijöistä ei puhu suomea. itse puhun suomea, koska oon asunut suomessa 13 vuotta, mutta oon silti ulkomaalainen ja pomoni vanha ystävä. me ei ”pakoteta” sut puhumaan englantia, vaan yritämme kommunikoida kanssasi. jos liian hirveältä tuntuu puhua englantia harvoissa tapauksissa , kuten yhden pitan tilaamisessa, niin mulla on huonoja uutisia sulle sun kaikista englanninkielen opiskeluvuosista peruskoulussa. sekä myös tulevaisuudestasi.

        Asenne on lähtökohtaisesti ylimielinen ja paikallisväestöä väheksyvä jos ajatellaan että maahan voi muuttaa omaksumatta paikallisen kielen / paikallisten kielten perustavanlaatuisimpiakaan alkeita ja silti työskennellä asiakaspalveluammatissa.

        Eipä silti, vapaassa maassa monenlainen on sallittua eikä Fafa´silla harjoitettua englannin tyrkyttämistä tietenkään voi kieltää, mutta mielestäni Fhjkutddvj on ihan oikeilla jäljillä kun sanoo äänestävänsä asiasta lompakollaan - näin teen itsekin.

        Ruoka Fafa´silla on hyvää ja potentiaalia olisi paljon parempiin asiakaspalvelukohtaamissuorituksiin jos henkilökuntaa ohjeistettaisiin edes tervehtimään ja kiittämään suomeksi (jos kahden paikalliskielisen sanan opettelu ja käyttäminen työarjessa on liikaa, kertoo se enemmän asenteesta kuin maassa asumisen lyhyestä kestosta).


      • Anonyymi
        forfuckssake kirjoitti:

        fafa’sin alkuperäinen idea on ollut palkata työntekijöitä, jotka eivät osaa suomea, ja sen ansiosta eivät saa mukavaa työpaikkaa suomesta. fafa’sissa otetaan erityisesti huomioon niitä, jotka tarvitsevat työpaikkaa koska eivät saa muualta töitä suomenkielentaidon puuttumisesta.
        mä en ymmärrä minkä takia jotkut asiakkaat ottavat hirveesti herneitä nenään siitä, että jotkut meidän työntekijöistä ei puhu suomea. itse puhun suomea, koska oon asunut suomessa 13 vuotta, mutta oon silti ulkomaalainen ja pomoni vanha ystävä. me ei ”pakoteta” sut puhumaan englantia, vaan yritämme kommunikoida kanssasi. jos liian hirveältä tuntuu puhua englantia harvoissa tapauksissa , kuten yhden pitan tilaamisessa, niin mulla on huonoja uutisia sulle sun kaikista englanninkielen opiskeluvuosista peruskoulussa. sekä myös tulevaisuudestasi.

        Ette kai te suomenkieliset puhu suomea selkeästi suomalaisille asiakkaille? Jos puhutte niin on tosi tyhmää eikä liity mitenkään siihen, että maahanmuuttajien työllistymistä tuettaisiin


    • Anonyymi

      miten haitte sinne töihin? pitääks käydä paikan päälle kysyy vai lähettää hakemuksen?

    • Anonyymi

      Ilmeisesti aika rento paikka, kun sieltä voi ihan surutta lähettää kylmää ruokaa asiakkaille. Näin ainakin Jyväskylässä.

    • Anonyymi

      Joku asiakas aikoinaan hesassa solvasi minua homovastaisella nimellä. Varmaan saanut vaikutteita lähi idästä kun taitaa olla lähi itä taustaista tuo ruoka. Jotenkin vastenmielisiä nämä lähi itätaustaiset jotka on homovastaisia. Monet suomalaiset voi olla samaa mieltä homojen vihaamisesta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe