Mies varasti lapsen omaisuutta

murhesydäntänisyö

Minulla on ero vireillä. On ollut hankalaa sillä mies on estänyt minua hakemasta omaa ja lasteni omaisuutta entisestä kodista. Viimeksi jouduin soittamaan poliisit että sain haettua tavaroita vaikka haku oli sovittu etukäteen. Purkaessani täällä haettua omaisuutta pusseista ja laatikoista löytyi seasta minun ja tyttöjen korupussit. Olin ollut huolissani, että mies ottaa korujani, mutta helpotuksekseni huomasin että kaikki oli tallella. En siis ole rikas. Koruja on suht vähän ja lähinnä sukulaisiltani lahjaksi saatuja. Myös toisen tytön korupussi oli koskematon. Mutta toisen ei. Sieltä oli kadonneet kaikki neljä tytön omistamaa kultakorua. Kallisarvoisin kultainen, harvinainen, 60-luvulla isäni Kyprokselta tuoma ja äitillemme lahjoittama risti ketjuineen, jonka äitini antoi tyttären tyttärelleen kastelahjaksi. Myös tytön isän äitin tytölle lahjoittamat pienet kultakorvakorut ja sormus ovat poissa ja isän itse kaivama liki kaksi grammainen kultahippu puuttuu. Minun sydäntäni raastaa varsinkin tuon ristin menetys. Tyttö on murheellinen ja minua riipii katsoa tytärtäni jonka oma isä on ryöstänyt. Mitä minä voin tehdä? Kasteristi on saatava takaisin tytölle.
Mies on ottanut myös paljon muutakin luvatta. Mutta tuo risti...
Miksi hän sen tekee? Luultavasti kostaakseen minulle. Kerran olemme jo saaneet haettua omaisuuttamme entisestä kodistamme. Silloinkin turvana vartija ja yksi sos. toimen ihminen. Silloin korut vielä olivat tallessa. Sillä sanoin että haluan hakea ne sisältä talosta mutta mies esti taloon menon. Luulen että hän silloin vasta huomasi ja muisti että talossa on meidän korumme ja otti ne sen jälkeen. Nytkin jouduin soittamaan poliisit hätiin. Olisi silloinkin pitänyt soittaa. Kadun nyt että en soittanut, mutta ajattelimme että saamme loput tavarat sivistyneesti asianajajain kautta hakuajan sopien.
Mutta kuinka saan tuon kasteristin takaisin?
Anteeksi tämä sekava kirjoitus. Tämä murhe vie minulta yöunet ja levon. En ymmärrä miten joku voikin olla noin ilkeä.
Apua.