syö psyykenlääkkeitä?
Merkki ja vuorokausi annos?
Kuka on palstalainen
31
740
Vastaukset
En ole tarvinnut, ei näin kahjot lääkkeistä tokene. No joskus about 10-12 vuotta ? sitten söin jonkun aikaa Triptyliä krooniseen kipuun, nostamaan kipukynnystä. Ja kykenin nukahtamaan syvempään uneen, useampi vuos meni pintaunilla.
Tiedostin mitä ympärillä tapahtui läpi ns.nukutun yön. Noi kyllä auttoi, mutta nyt ei tarvi kun käydä petiin ja 2 minuuttia olen jo unessa ja nukun kun tukki.
Maksimi annos oli 30 mg/vrk? Alle 50 kumminkin.- drug.man
Käytän välillä bentsoa eli diapamia 2.5mg-5mg ja välillä yhdistettynä beetasalpaajaan 10-20mg.
Nuo kun ottaa yhdessä niin treffit ym jännittävät tilanteet sujuu rennommin eikä riippuvuutta synny kun ei treffejä ole usein... Jeps.. Ihan vastaavaa Hommoo, kuin SuoritusKyvyn jne. nostaminen ja LihasMassan Kasvattaminen erillaisilla Piristeillä&Mömmöillä.. Laillisilla ja/tai Laittomilla.. ;P
.. EpäLuonnollisuus Kunniaan.. ;D- Drug.man
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Jeps.. Ihan vastaavaa Hommoo, kuin SuoritusKyvyn jne. nostaminen ja LihasMassan Kasvattaminen erillaisilla Piristeillä&Mömmöillä.. Laillisilla ja/tai Laittomilla.. ;P
.. EpäLuonnollisuus Kunniaan.. ;DMun mielestä on ihan ok käyttää jotain lääketytä jotta voi tuntea olonsa rennoksi. Treffeillä on kuitenkin tärkeää tehdä nopeasti hyvä ensivaikutelma ja se ei onnistu jos ei uskalla pitää katsekontaktia tai kasvot näyttää selvästi ahdistuneelta tai fyysisesti tärisee. Nuo 2 lääkettä poistaa nämä häiriötekijät.
Drug.man kirjoitti:
Mun mielestä on ihan ok käyttää jotain lääketytä jotta voi tuntea olonsa rennoksi. Treffeillä on kuitenkin tärkeää tehdä nopeasti hyvä ensivaikutelma ja se ei onnistu jos ei uskalla pitää katsekontaktia tai kasvot näyttää selvästi ahdistuneelta tai fyysisesti tärisee. Nuo 2 lääkettä poistaa nämä häiriötekijät.
..No joo.. Kukin Tyylillään, mutta tuntuu vain, että Maailma On mennyt ihan Sekaisin (Ja LääkeTeollisuus Lobbaa ja käärii Fyffeä, niin että OksatPois), jos/kun Suomessakin aletaan varmaan kohta hätyytellä Miljuunan Käyttäjän rajaa.. Mahtaaks mennä Keposesti Rikki, jos/kun otetaan huomioon kaikki jotka on joskus jotain käyttänyt?.. ;P
.. Luonnollisuus ja Aitous jne. on Aikast Kaukana tuollaisissa Käytöissä ja Jutuissa.. ;P
- Figarol.chocha
Levozin on menevän miehen pastilli
Lyrica (tai Pregabalin Orion, Ratiopharm jne.) 150mg 4x vrk
Rivatril 0,5mg 1-4 kpl, käytännössä 3-4kpl / vrk
Temesta 1 tbl tarvittaessa
Atarax 1-4 tbl tarvittaessa
Pari vuotta sitten söin myös Ketipinor-lääkettä "läpilyöviin psykoottisiin ajatuksiin" mutta se lopetettiin kun se nosti maksa-arvoja ja psyykkinen vointini parani muutenkin. Ehkä osittain kyseisen lääkkeen ansiosta.- pönttö.sekaisin
Ilmeisesti nuo lääkkeet selittävät palsta-aktiivisuutesi, vai?
Onko sulla mitään muuta elämää? - drug.chocha
Atarax ja vähänkin alkoholia vie jalat alta.Pakkauxesen ohjeissa ei varoiteta
eikä monet lääkäritkään tiedä sitä.
Ketipinor alko vie muistin, eikä saisi käyttää unilääkkenä pöpilöissä makuutuslääkkeenä
Lyrica alko......2016 kuoli 112 suomalaista
Rivatril tuolla määrällä koukuttaa pahasti
Temesta koukuttaa myöskin bentsonappeja rouskuttelemaan
koukusta vieroittaminen kestää noin vuoden
Väitöskirjan mukaan Suomessa neulanarkkari kuolee useimmin ottamalla refloihin
bentsoja liikaa alkoa--tavallisimmin Diapam, ku verenpaine romahtaa alas.
pamien saantiin tehtiin vuodenvaihee tiukennuxia sen vuoksi
muuten tehokkain anksiolyytti (tuskaisuuteen) esm. diagnoosilla
Neurosis Angoris drug.chocha kirjoitti:
Ketipinor alko vie muistin, eikä saisi käyttää unilääkkenä pöpilöissä makuutuslääkkeenä
Neurosis AngorisAtaraxin pakkausselosteessa kylläkin lukee "Alkoholin käyttöä on vältettävä Atarax-hoidon aikana, sillä Atarax voimistaa alkoholin vaikutuksia."
Ja näinhän se onkin. Tai oikeastaan sanoisin että alkoholi voimistaa Ataraxin väsyttävää vaikutusta. Jos ei kännissä saa nukuttua niin puolikas Atarax tekee aika hatarax ja uni maittaa. Selvinpäin pari Ataraxia tuo unen hyvin, ja näin keväällä siitepölyaikaan se on myös erittäin tehokas allergialääke.
Ketipinor ja alkoholi nyt ei sovi lainkaan yhteen. Muutenkin aivan järkyttävä lääke satunnaisesti käytettynä eli jos ei ole toleranssia. Auttaahan se pahaan ahdistukseen, mutta ne krampit, nielemisrefleksin surkastuminen, puheentuottamisvaikeudet yms. nostaa kynnyksen todella korkealle että tuohon myrkkyyn koskee.
Lyrica on mun tapauksessa se tärkein ja käänteentekevin lääke, jolla ahdistuneisuushäiriö alkoi pysymään kurissa enkä ole enää saanut mitään hillittömiä tuntikausia kestäviä itkukohtauksia. Ja Lyrican pakkausselosteessa on muuten mainittu haittavaikutukseksi "kohonnut mieliala" joka ei varsinaisesti haittaa ainakaan mua 😅
Niin, Rivatrilia myydään myös 2mg tabletteina ja jotkut syövät niitä sen samat 3/vrk mitä mä syön noita 0,5mg tabletteja ja tiedostan kyllä että tästäkin määrästä tulee fyysisesti riippuvaiseksi. Sitähän käytetään myös epilepsialääkkeenä, mutta silloinhan se ei tietenkään ole yhtä paheksuttavaa kuin ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriöpotilaan tapauksessa. Kuten ei ole masennuslääkkeiden aiheuttama fyysinen riippuvuuskaan, eikä se jos joku mummeli syö Lyricaa hermokipulääkkeenä. Kaksinaismoralismi on jännä juttu 🙄
Temestaa en rouskuttele päivittäin, se on oikein pahan päivän varalle sellanen täsmäisku.
Ja viimeisimpänä ajattelin muistuttaa että en ole neulanarkkari, mutta tuskin sitä tarkoititkaan. En ole koskaan käyttänyt tai kokeillut mitään laitonta päihdettä.pönttö.sekaisin kirjoitti:
Ilmeisesti nuo lääkkeet selittävät palsta-aktiivisuutesi, vai?
Onko sulla mitään muuta elämää?En mä mielestäni ole ollut kovinkaan aktiivinen palstalla viime aikoina. Jos on ollut jotain asiallisia tai mielenkiintoisia ketjuja niin olen saattanut kommentoida, mutta kyllä se aika on enimmäkseen mennyt töiden, harrastusten ja kaverien kanssa.
Oikeastaan voisi sanoa että nuo lääkkeet osaltaan mahdollistavat normaalin elämän palstan ulkopuolella.
Tuntuu että palstalla kirjoitetaan enemmän musta kuin mitä mä kirjoitan palstalle. Elävä legenda 😎- assistent.chocha
peris234 kirjoitti:
Ataraxin pakkausselosteessa kylläkin lukee "Alkoholin käyttöä on vältettävä Atarax-hoidon aikana, sillä Atarax voimistaa alkoholin vaikutuksia."
Ja näinhän se onkin. Tai oikeastaan sanoisin että alkoholi voimistaa Ataraxin väsyttävää vaikutusta. Jos ei kännissä saa nukuttua niin puolikas Atarax tekee aika hatarax ja uni maittaa. Selvinpäin pari Ataraxia tuo unen hyvin, ja näin keväällä siitepölyaikaan se on myös erittäin tehokas allergialääke.
Ketipinor ja alkoholi nyt ei sovi lainkaan yhteen. Muutenkin aivan järkyttävä lääke satunnaisesti käytettynä eli jos ei ole toleranssia. Auttaahan se pahaan ahdistukseen, mutta ne krampit, nielemisrefleksin surkastuminen, puheentuottamisvaikeudet yms. nostaa kynnyksen todella korkealle että tuohon myrkkyyn koskee.
Lyrica on mun tapauksessa se tärkein ja käänteentekevin lääke, jolla ahdistuneisuushäiriö alkoi pysymään kurissa enkä ole enää saanut mitään hillittömiä tuntikausia kestäviä itkukohtauksia. Ja Lyrican pakkausselosteessa on muuten mainittu haittavaikutukseksi "kohonnut mieliala" joka ei varsinaisesti haittaa ainakaan mua 😅
Niin, Rivatrilia myydään myös 2mg tabletteina ja jotkut syövät niitä sen samat 3/vrk mitä mä syön noita 0,5mg tabletteja ja tiedostan kyllä että tästäkin määrästä tulee fyysisesti riippuvaiseksi. Sitähän käytetään myös epilepsialääkkeenä, mutta silloinhan se ei tietenkään ole yhtä paheksuttavaa kuin ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriöpotilaan tapauksessa. Kuten ei ole masennuslääkkeiden aiheuttama fyysinen riippuvuuskaan, eikä se jos joku mummeli syö Lyricaa hermokipulääkkeenä. Kaksinaismoralismi on jännä juttu 🙄
Temestaa en rouskuttele päivittäin, se on oikein pahan päivän varalle sellanen täsmäisku.
Ja viimeisimpänä ajattelin muistuttaa että en ole neulanarkkari, mutta tuskin sitä tarkoititkaan. En ole koskaan käyttänyt tai kokeillut mitään laitonta päihdettä.Tuntemani unilääkäri RIP käytti toiminnalliseen unihäiriöön tarvittaessa
just Ataraxia sen väsyttävän vaikutuxen vuoxi. Oli kerran suorassa TV-ohjemassa
Oli ottanut 16cl viinin ramppikuumeeseen ennen ohjelman alkua.....
tuli pieni mainostauko ja oli kova kusihätä, muttei voinut lähteä kuselle
ettei kaadu kameran edessä. Pidätteli ohimosuonet pullistuneena;)
Jouduin itse unettomuuden vuoxi Diapamikoukkuun;Rivatril ei tehonnut
Kun idiopaatisen insomnian syy vihdoinkin saatiin selville (aivoverenkierto)
unettomuus parani angiografiaoperaatiolla ja nykyään nukun erittäin hyvin
Mutt Diapam addiktion vieroittamiseen lääkäri arvioi yhden vuoden
Mulla meni puolivuotta vain ja vain tarvittaessa voiin ottaa pamin
ja varoa ettei mopo karkaa
Olen koulutettu hoitoon ohjauxeen, mutten diagnoosiin oikeutettu lääkäri
Uskoisin, et noilla mömmöillä menee hyvin
Onhan täällä kaxoisolentoja kaikilla
Olkoot vaan.......ei ne mua ahdista pilleretä syömään - hmmmmmmmmm
peris234 kirjoitti:
En mä mielestäni ole ollut kovinkaan aktiivinen palstalla viime aikoina. Jos on ollut jotain asiallisia tai mielenkiintoisia ketjuja niin olen saattanut kommentoida, mutta kyllä se aika on enimmäkseen mennyt töiden, harrastusten ja kaverien kanssa.
Oikeastaan voisi sanoa että nuo lääkkeet osaltaan mahdollistavat normaalin elämän palstan ulkopuolella.
Tuntuu että palstalla kirjoitetaan enemmän musta kuin mitä mä kirjoitan palstalle. Elävä legenda 😎Mites sulla mielenterveys nykyään noin niinkuin muuten pelaa? Kärsitkö vielä psykoosikohtauksista? Joskus pari vuotta sitten kirjoitit useampaankin otteeseen, että miten jouduit viettämään öitä mielisairaalassa, kun nuppisi sekosi välillä totaalisesti. Ihan kiinnostuksesta kyselen, että minkä ikäinen olit, kun aloit ensimmäistä kertaa saamaan psykoottisia oireita?
- hmmmmmmmmm
drug.chocha kirjoitti:
Neurosis AngorisMulla alkoi kerran jalka kramppaamaan baarissa, kun vedin kännit ja olin ottanut Ketipinoria 30mg noin vuorokautta aikaisemmin.
- tällainencoctail
peris234 kirjoitti:
Ataraxin pakkausselosteessa kylläkin lukee "Alkoholin käyttöä on vältettävä Atarax-hoidon aikana, sillä Atarax voimistaa alkoholin vaikutuksia."
Ja viimeisimpänä ajattelin muistuttaa että en ole neulanarkkari, mutta tuskin sitä tarkoititkaan. En ole koskaan käyttänyt tai kokeillut mitään laitonta päihdettä.Käytän Ketipinoria iltaisin, koska auttaa nukahtamaan melatoniini 3 mg:n kanssa. En käytä alkoa. Jos otan kahdeksalta illalla, olen klo 11 unessa. Ei minulla ole kramppeja eikä nielemisongelmia eikä puheentuottamisongelmia. Otin niitä joskus aamuisinkin, mutta silloin niillä ei ollut muuta vaikutusta kuin että väsyin. Joten lopetin. Sen lisäksi käytän siis Sertralinia. Ja olen alle 50 kg nuori nainen.
hmmmmmmmmm kirjoitti:
Mites sulla mielenterveys nykyään noin niinkuin muuten pelaa? Kärsitkö vielä psykoosikohtauksista? Joskus pari vuotta sitten kirjoitit useampaankin otteeseen, että miten jouduit viettämään öitä mielisairaalassa, kun nuppisi sekosi välillä totaalisesti. Ihan kiinnostuksesta kyselen, että minkä ikäinen olit, kun aloit ensimmäistä kertaa saamaan psykoottisia oireita?
Voin nykyään ihan suht hyvin. Enää mun ajatuksia ja kulutustottumuksia ei lueta auton penkinlämmittimen kautta eikä toimiteta Radio Citylle 😅 Olin tosiaan sairaalassa yötä pari kertaa loppuvuodesta 2015, ja alkuvuodesta 2016 oli muistaakseni 4-5 käyntiä yhteispäivystyksessä. Kesällä 2016 aloitettiin tuo Lyrica / Pregabalin lääkitys, joka oli eräänlainen käännekohta, sen jälkeen ei ole tullut mitään hillittömiä tuntikausien ahdistuskohtauksia. Toki joskus on sellaisia lyhyitä itkupotkuraivareita jolloin hakkaan esim. tyynyä tai patjaa tms. Niin ja välttelen tilanteita joissa paniikkikohtaus voi iskeä kuten esim. Turun keskustaa ruuhka-aikaan jne.
Vaikea sanoa yksiselitteistä vastausta tuohon että minkä ikäinen olin ekan kerran kun koin psykoottisia oireita. Sanoisin ehkä että 22v, sillä alkuvuodesta 2014 kärsin nukkumaanmennessä siitä että päässäni kaikui itse Bicky Royal miehen hollanninkielinen avautuminen joka aikoinaan tallentui vahingossa Janskun vlogiin ja belgialainen hampurilaisketju halusi ostaa videonpätkän mainokseensa :))))
En syö, mutta sitä varmaan harva uskoo.. Koska lähipiirissä, jopa ystävissäni, työ- ja opiskelukavereissa hyvin moni syö ja käy terapiassakin. Läheisiäni, perhepiiriäni ja hyvin läheisesti itseänikin kosketti aikanaan tragedia, jonka takia moni lähisukulaisistani syö masennuslääkkeitä ja on käynyt ellei käy edelleen terapiassa. Itsekin söisin uskoakseni, jos en tragedian sattuessa olisi ollut raskaana. Myöskään myöhemmin en ehtinyt enkä uskaltanut alkaa syödä ylimääräisiä lääkkeitä, koska oli pikkuvauva-arki, imetykset jne. Lisäksi sitä esti ehkä sellainen, että olen tottunut olemaan kannattelija ja hoitaja, enkä ole kauheasti omaa psyykkistä olotilaa miettinyt (pitäisi kyllä,kopkop) . Nuoruuden poikaystäväni esim. sairastui psyykkisesti ja yritin vuosia häntä hoitaa ja parantaa. Mutta eihän 20v.sellaiseen kykene, ei varmaan kukaan.
Mulla on hyvin myönteinen asenne psyykelääkkeisiin ja terapiaan, koska olen nähnyt sen auttavan. Eli mielummin ehdottomasti lääkitys kohdallaan kuin lääkkeistä kieltäytyminen urheasti ja sitten totaalinen romahdus.Ja tulipa vielä mieleen; silloin kymmenisen vuotta sitten, kun aloin s24 pyöriä, niin kyllä tällä mun psyykkisellä epätasapainolla varmaan oli tekemistä sen asian kanssa. Etsin paikkaa, jossa saisi unohtaa ikävän tragedian, jotain kevyttä viihdettä, höpinää vastapainoksi pikkulapsiarkeen ja masentaviin ajatuksiin. Luulen, että monella muulla täällä on samoin. Mutta ei tämä ole paras paikka hoitaa itseään, pikemminkin päinvastoin. Nykyäänkin vielä, (kun eihän ne elämän paskat sattumukset siihen yhteen loppuneet), huomaan, että kun on jotain ikävää sattunut, tulee eksyttyä s24 keskusteluihin. Onneksi nykyään on löytynyt muu, terapeuttinen harrastus, joka on vienyt tän paikkaa melko tehokkaasti.
Ibuprofeenia. Eihän se varsinainen psyykelääke ole, mutta kirkastaa kummasti mieltä kun kehon valitus vaimenee.
- tällainencoctail
Sertralin 150 mg aamuisin, ketipinoria illalla, että saan nukuttua. En käytä alkoholia, nainen olen.
- mies55v
Citalopram 20mg. Ei mitään pahempia sivuoireita,vaikka olen syönyt näitä yli kymmenen vuotta. Kuppia otan kerran viikossa, ei vaikuta mitenkään alkoholin kanssa. Seisoo ihan normaalisti, ei vaikuta seksielämään haitallisesti. Vaimoa panen kerta viikkoon.
- misspönttöuni
Mie syyvää lommuutan muut ko Hota pulverii sillon ku siiroo
pyssyyp virkosena ja vilkkaana navetas ja netis
punase pään säryt mie jätän hevosel sillon suuremp pää ku miul - outokyssä
Kuka on palstalainen? Sellainen, joka kirjoittaa palstalla?
- aitoriitta
Joudun nyt käyttämään masennuslääkettä citalopram 40 Mg päivä ja ahdistuneisuuteen peratsin 4 Mg päivä. Näiden ansiosta pystyn toimimaan normaalisti ja nukun. Aikaisemmin en nukkunut yhtään ja siksi lopulta romahdin.
- harhapää.chocha
Peratsiinin käyttöindikaatio on deluusion (harhojen estäminen)
alko vie pään ihan sekaisexy
- KilttiMies89
Mulla on 75mg Lyrica pakkaus josta on mennyt päiväys umpeen jo muutama vuosi sitten. Mitä sanotte uskaltaisko noita kokeilla ottaa pahaan polvikipuun?
Vai olisko parempi tappaa ittensä ottamalla niitä sekaisin viinan kanssa kun ei kuitenkaan koskaan saa naista eikä seksiä?- aitoriitta
Ei kannata käyttää vanhoja lääkkeitä eikä kannata itseään niillä tappaakaan. Pyydä lääkäriltä uusia, tehokkaita tuohon polvikipuun.
- hangman.chocha
aitoriitta kirjoitti:
Ei kannata käyttää vanhoja lääkkeitä eikä kannata itseään niillä tappaakaan. Pyydä lääkäriltä uusia, tehokkaita tuohon polvikipuun.
Itsari lääkeeillä voi tehdä kandin kasvixi i. koomaan
pilleri itsari on useimmiten "hätähuuto" vain
Hirttytyminekin on osattava oikein...
liian lyhellä hirtolla voi kitua vuorokaudenkin
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hirttäminen
- hulluakka
Venlafaxin 150 mg
Peratsin 4 mg
Lamotrigin 100 mg
Rivatril 2 mg
Ketipinor 50 mg
Tenox 20 mg
Hullu mikä hullu.- tenox.chocha
Lisää vaan Tenoxia yli 40mg ja tulee "tennarinuorten"paradoxaalivaikutus
ei nuku, vaan piristyy ja sekoilee--ei muista jo ottanut mömmön ja ottaa lisää
löytää itsensä EA-polilla vatsahuuhtelussa löytynyt 45kpl Tenoxeja
mene vastuuntuntoiselle lääkärille hus hus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793