Vl-puhujat korostavat että evankeliumin ydin on syntien anteeksiantamus.
Koska ilman Jeesusta Kristustusta ei ole mitään, Hän on evankeliumin ydin.
Ilman Häntä ja Hänen sovitustyötään ei olisi myöskään syntien anteeksiantamusta ja koko olevaista näkyvää ja näkymätöntä maailmaa. Hänestä tulee kaikki muukin hyvä.
On tärkeä että uskon kohde on oikea - Herra Jeesus Kristus.
Jos ukson kohde on synti ja sen anteeksiantamus on sielunvihollinen, se tuhanten juonten mestari saanut houkuteltua pois ihmisen oikeasta uskon kohteesta.
Sen jälkeen on alettu korostaa omaa seurakuntaa epäjumalana ja vähitellen oppiaa reivataan aina vain kauemmas Kristuksesta.
Muistakaa mitä Johannes Kastaja kehotti ja miksihän Pyhä Jumala oli valinnut ja koulinut hänet Jeesuksen Vapahtajamme tienraivaajaksi:
Joh. 1:
26 Johannes vastasi heille sanoen: "Minä kastan vedellä; mutta teidän keskellänne seisoo hän, jota te ette tunne.
27 Hän on se, joka tulee minun jälkeeni ja jonka kengänpaulaa minä en ole arvollinen päästämään."
28 Tämä tapahtui Betaniassa, Jordanin tuolla puolella, jossa Johannes oli kastamassa.
29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin !
Katsomaan yksin Kristukseen.
Luther opetti että jos ihminen katsoo alati omiin synteihinsä hän joutuu epätoivoon ja tuhoon ja siksi pitää katsoa Kristukseen jolle tuoda oma heikkous ja tulla Hänen parannettavakseen.
Mikä on evankeliumin ydin ?
6
156
Vastaukset
- kassiinäpäihmettä
Nin eli tuon kaiken sisäistämiseen menee noin kymmenen minuuttia!
milloin veeälliltä riittää sen oman elämän pönkäämisen lisäksi se kymmenen minuuttia tulla järkiinsä ja lakata kumartamasta seurauntaansa, joka ei mikään seurakunta edes ole, vaan pelkkä hyvävelisysteemi. - Kirjakääröt
Joh.12:44 Biblia (1776). Mutta Jesus huusi ja sanoi: joka uskoo minun päälleni, ei se usko minun päälleni, vaan sen päälle, joka minut lähetti.
- SamassaHengessä
Isä ja Poika ovat yhtä....
Naurettava yksi erillinen jae.
Joh 11;
25 Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin,
26 eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?"
27 "Uskon, Herra", Martta vastasi, "minä uskon, että sinä olet Messias, Jumalan Poika, jonka oli määrä tulla maailmaan
>Vl-puhujat korostavat että evankeliumin ydin on syntien anteeksiantamus.** Evankeliumihan on uutinen, ei sanoma, se on erikseen.
Mutta juuri tuo on se pakanallisuus, jolla Kerho orjuuttaa käärmemäisesti herkkäuskoisia omiaan.
>>Koska ilman Jeesusta Kristustusta ei ole mitään, Hän on evankeliumin ydin.** Se on ydin, eli evankeliumin tuojan sanoma.
>>Ilman Häntä ja Hänen sovitustyötään ei olisi myöskään syntien anteeksiantamusta ja koko olevaista näkyvää ja näkymätöntä maailmaa. Hänestä tulee kaikki muukin hyvä.** Amen
>>On tärkeä että uskon kohde on oikea - Herra Jeesus Kristus.** tähän myös Amen, eikä kerhon ”tämän jumalan valtakunnan evankeliumi, syntien anteeksi anatomisesta.
Toistatan, evankeliumi on uutinen, sekä uutisen tuoja, kaikki muu sisältyy Hänen sanomaansa.
>>Jos ukson kohde on synti ja sen anteeksiantamus on sielunvihollinen, se tuhanten juonten mestari saanut houkuteltua pois ihmisen oikeasta uskon kohteesta. ** He eivät ole kristittyjä, sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan lahko ominen näkemyksineen ja opetuksineen.
>>Sen jälkeen on alettu korostaa omaa seurakuntaa epäjumalana ja vähitellen oppiaa reivataan aina vain kauemmas Kristuksesta.** Niin siinä kävi, alkaen jo Raattamaasta, eksuliivisuudella.
>> Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin ! ** Asia ei trokareita tarvitse. Kristitty katsoo yksin Jeesukseen.
Syntimme on sovitettu jo Golgatalla, miksi ottaa siihen sekoittajia mukaan.- NaapurinMasa
Synninpäästö on evankeliumin ydin.
Synninpäästöä ei olisi ilman Herraamme Jeesusta ja hänen sovintotyötään, kuolemaansa, ylösnousemustaan ja vanhurskauttaan.
Toisaalta kukaan ei tarvitsisi synninpäästöä tai Jeesusta tai Jumalaa, ellei olisi syntiä.
Toisaalta jos Jumalaa ei olisi olemassa, ei olisi myöskään paholaista tai syntiä, eikä toisaalta ketään ihmisiäkään tai muita olevaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 61910
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111833Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla261777- 55722
- 50638
- 57570
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k92559Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai45556- 22546
- 76543