Miksi useimmat naiset ei osaa keskustella?

ranting

Tinderissä jos nainen aloittaa keskustelun niin se on pelkkä "moi :)"
Sitten jos vastaat siihen tervehdyksellä takaisin niin siihen jää keskustelu ja nainen poistaa sinut myöhemmin matcheistä.
Nainen odottaa että sen yhden sanan jälkeen mies ottaa vetovastuun koko keskustelusta? Miksi miehen pitää aina olla se joka esittää kysymyksiä yksi toisensa jälkeen ja nainen vain vastailee niihin.
Tinderissä tuntuu olevan yleisiä tuollaiset "kysyppä jotain muuta"-naiset.

36

4596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mooi

      Jokainen deittailee tyylillään. Kaikki ollaan erilaisia. Netissä ja muuallakin deittailu on vapaaehtoista.

      • Jengan

        Ilman muuta, mutta peruskohteliaisuus pitäis mielestäni olla hallussa kumminkin sekä miehillä että naisilla. Sen ei pitäs olla deittailutyylistä kiinni.


    • inseliteisi

      Jos ne on niitä inceleistä? Celbest

    • ytwryrtyjqrtjtjatj

      No kuinkas usein naiset ylipäätään osaavat keskustella mistään.

    • Eipidäyleistää

      Omalla kohdalla just toisinpäin. En oo halunnu olla sellainen nainen joka vain odottaa miehen tekevän aloitteen, vaan vastavuoroisuutta. Yleensä se menee niin, että miehiltä tulee pelkkä "moi" ilman mitään kysysmystä tai luovuuden käyttöä. Jos itse olen se aloittaja, laitan aina muutakin kun moin, yleensä jonkin kysymyksen kera johon tarttua. Että näin. 😎

      • eitodellakaan

        Nimenomaan näin! Pari kertaa olen oikein testannut mitä tapahtuu, kun vastaa miehelle samaan tyyliin "moi" . Molemmilla kerroilla ollaan moikkailtu puolin ja toisin joitakin kertoja, kunnes mies on haistattanut páskat ja blokannut.

        Että siinä se miesten keskustelutaito...


    • Tinder-Thinker

      Juu olen vähän samaa havainnoinut, monesti kritisoidaan miehiä huonoista keskustelunavauksista mutta naisilta tulee melko lailla järjestään samanlaisia. Naisten yhden sanan vastauksista on myös hieman vaikea saada pohjaa keskustelulle.

      Yksi selitys voi hyvinkin olla se, että naisille vaan kerta kaikkiaan tulee niin iso määrä mätsejä, että mihinkään yksittäiseen keskusteluun ei oikein tarvitse hirveästi nähdä vaivaa. Jos joku keskustelu ei pysy käynnissä ilman että siihen antaa itse jotakin, on helppo siirtyä seuraavaan.

      Olen nyt itse pyrkinyt soveltamaan sellaista taktiikkaa, että jos nainen ei kysy mitään tai vastaa siten että siitä saisi tarttumapintaa, en viestittele enempää ja siirryn kekustelemaan jonkun muun kanssa. Jos toinen ei halua yhtään panostaa keskusteluun, on miehelläkin mielestäni oikeus ns. äänestää jaloillaan.

      • pirutar

        nää jutut kuulostaa kesken kasvuisten hiekkalaatikko kinasteluilta. Jos sää sanot vaan moi, niin en määkään muuta sano... =D


      • heliumvetyjalkapallo

        Kuin hiekkalaatikko-moodi eli Protected Mode Windows -käyttöjärjestelmissä, ei ole todellinen eli Real Mode.

        Joka tapauksessa, erittäin hauskoja keskusteluja ja paljon saattaa pyöriä kuin ilmapallot tai jalkapallot, ilmapallot ja jalkapallot, sama asia kaikki pallot jotka ovat ilmalla täytettyjä.


      • Jebu
        pirutar kirjoitti:

        nää jutut kuulostaa kesken kasvuisten hiekkalaatikko kinasteluilta. Jos sää sanot vaan moi, niin en määkään muuta sano... =D

        Jep, mutta mitäpä voisikaan odottaa Tinderin kaltaiselta palvelulta jossa 90% 30-40 -vuotiaistakin on omasta mielestään ikinuoria peterpaneja (tai naispuolisia vastineita) jotka ylpeänä julistavat kuinka eivät ole kasvaneet aikuisiksi eivätkä koskaan tule kasvamaan.


      • Anonyymi
        Jebu kirjoitti:

        Jep, mutta mitäpä voisikaan odottaa Tinderin kaltaiselta palvelulta jossa 90% 30-40 -vuotiaistakin on omasta mielestään ikinuoria peterpaneja (tai naispuolisia vastineita) jotka ylpeänä julistavat kuinka eivät ole kasvaneet aikuisiksi eivätkä koskaan tule kasvamaan.

        HEHHEHEHEH


    • patakinnas

      Tommoista sen on kun ylpeys edellä mennään yhteydenpidossa. Itsetunto saa kolauksen mitä oudoimmista asioista kuten siitä, että toinen sanoo vain moi. Niinhän se menee livenäkin. Toisinaan tulee moikattua jotain outoakin tyyppiä kun sopivasti katseet kohtaa. Ja jos siinä ei muuta tapahdu, niin mitä se haittaa. Joskus kenties kohdataan uudestaan tai ei sitten koskaan. Ei se sen kummempaa ole tinderissäkään. Kyllä ne sitten ne aidosti hyvät jutut ja itelle oikeet kohtaamiset lähtee elämään omaa elämäänsä ja keskusteluakin tulee... moi on erinomainen alku,

      • ranting

        Pointti oli se, että jos nainen aloittaa pelkällä "moi" sanalla ja mies toimii tasa-arvon mukaisesti vastaten pelkästään "moi" takaisin niin miksi nainen sen jälkeen ei tee enää mitään?
        Miksi naisen itsetunto ei kestä ottamaan sitä aktiivisemman osapuolen roolia?


      • Semmo

        Livekohtaamiset ei ehkä aivan oo paras vertailukohta Tinder-viestittelylle. Kohdatessa jonkun reaalimaailmassa pystyy vähän helpommin päättelemään tilanteesta haluaako toinen jatkaa juttua vai ei. Oon myös harvemmin reaalimaailmassa törmännyt tilanteeseen jossa jutellaan ja toinen yhtäkkiä kesken lauseen ottaa ja häipyy sanomatta mitään. Tai kun toiselta kysyy jotakin, toinen ei vastaa yhtään mitään.


      • Psykkanope
        ranting kirjoitti:

        Pointti oli se, että jos nainen aloittaa pelkällä "moi" sanalla ja mies toimii tasa-arvon mukaisesti vastaten pelkästään "moi" takaisin niin miksi nainen sen jälkeen ei tee enää mitään?
        Miksi naisen itsetunto ei kestä ottamaan sitä aktiivisemman osapuolen roolia?

        Jos tekee aloitteen, yleensä kyseessä ujompi tai muuten epävarma tapaus, tervehtimällä niin luultavimmin tällöin olettaa, että se jolle aloite on tehty tsekkaa sun profiilin tiedot ja kuvat.. Tervehtii sitten takaisin ja sanoo jtn ns.aloitukseksi JOS KIINNOSTAA. - mikäli vain takaisin töksäyttää "moi" jne niin äkkiseltään luulisi tuosta käsittävän ettet kiinnosta sitä tyyppiä ja hän vain tervehti takaisin kohteliaisuudesta? Noin kuvittelisin monen ajattelevan..

        On minulle monikin mies vain sen "hei" tai "moi" pistänyt. Lukaisen sitten profiilin ja jos löydän jotain yhteistä niin vastaan toki tervehtien ja aloittamalla muun höpöttelyn. Muuten tuskin vastaan sen kummempaa kuin "heipat" takaisin tai viestien ollessa vähissä en tuhlaa edes sitä heippaa.. :) En oleta, että turhaan joku heti ekaan viestiin alkaa höpöttämään koska ei tiedä onko kiinnostava henkilö mieleeni.. ;)

        Yleisesti ottaen se aloitteentekokin jo on paljon mielestäni. Kohde päättää sitten aloittaako juttelun vai jättää väliin.


      • ranting
        Psykkanope kirjoitti:

        Jos tekee aloitteen, yleensä kyseessä ujompi tai muuten epävarma tapaus, tervehtimällä niin luultavimmin tällöin olettaa, että se jolle aloite on tehty tsekkaa sun profiilin tiedot ja kuvat.. Tervehtii sitten takaisin ja sanoo jtn ns.aloitukseksi JOS KIINNOSTAA. - mikäli vain takaisin töksäyttää "moi" jne niin äkkiseltään luulisi tuosta käsittävän ettet kiinnosta sitä tyyppiä ja hän vain tervehti takaisin kohteliaisuudesta? Noin kuvittelisin monen ajattelevan..

        On minulle monikin mies vain sen "hei" tai "moi" pistänyt. Lukaisen sitten profiilin ja jos löydän jotain yhteistä niin vastaan toki tervehtien ja aloittamalla muun höpöttelyn. Muuten tuskin vastaan sen kummempaa kuin "heipat" takaisin tai viestien ollessa vähissä en tuhlaa edes sitä heippaa.. :) En oleta, että turhaan joku heti ekaan viestiin alkaa höpöttämään koska ei tiedä onko kiinnostava henkilö mieleeni.. ;)

        Yleisesti ottaen se aloitteentekokin jo on paljon mielestäni. Kohde päättää sitten aloittaako juttelun vai jättää väliin.

        "En oleta, että turhaan joku heti ekaan viestiin alkaa höpöttämään koska ei tiedä onko kiinnostava henkilö mieleeni.. ;) "

        En oikein ymmärrä tuota.
        Ei se suuri uhraus ja panostus ole jos laitat jo heti siihen ekaan viestiin kysymyksen tai pari.
        Miesten silmään nuo pelkät "moi" aloitukset vaikuttaa siltä että nainen ei kertakaikkiaan vain tahdo ottaa vastuuta keskustelusta vaan odottaa että mies alkaa kyselemään ja nainen ottaa vastaajan roolin.
        Me miehetkin halutaan tuntea olomme halutuksi ja se pelkkä moi ei luo sellaista tunnetta.
        Mulla tulee mieleen naisten moikasta lähinnä:
        "tässä minä nyt olen joten viihdytä mua kysymyksilläsi, minä en aio kysyä sinulta mitään"


    • roskapostiakin

      Alkava keskustelu vaatinee hieman aistia mistä toinen voisi olla kiinnostunut . Friidu ei hiffaa kaasarista tai koodaamisesta useinkaan joten ? Onks mitään muita mitä kokeilla ?

      • Merger

        Tinderissä tossa on vähän se perusongelma että tyhjästä, pelkän profiilikuvan sisältämästä profiilista saattaa joskus olla vähän hankalaa päätellä mistä toinen vois haluta jutella. Eikä läheskään aina saa vastausta siinäkään tapauksessa vaikka yrittäis aloittaa juttua aiheesta minkä toinen on maininnut profiilissaan mielenkiinnon kohteeksi.


    • Kyllä naiset vastaa kun kysyy niitä kiinnostavia asioita. Esim. miksi hiukset värjää seuraavaksi. Sitten on kengät ja muut asusteet... jos on kiinnostunut ns. miesten jutuista on parempi jättää väliin..

    • Morgens

      Ei kai Tinderissä naisilla ookkaan ongelma niinkään keskustelutaidossa vaan yleisissä käytöstavoissa.

    • eikiitti

      Ihmissuhteet ja etenkin niitten aloitus on mennyt kovin vaikeiksi tinderin ja vastaavien takia.

    • onnistuu

      On hyvin vaikea sanoa muitten puolesta mutta olen kypsempi uskaltamaan ja avaamaan keskustelun siitä, että miehille on aina kysymyksiä ollut, misä sää olit j.n.e...niinpaljon sanoja sanottuna eikä vastausta kysymyksiin ole ehkä täydentävästi aina kuultu. Asioiden eri merkitys tietenkin himmenee, ja todennäköiseti haet vastusta omalle itsellesi jotenkin sanojen kautta. Luultavasti haet vastausta ja ehkä seuraa mutta pitäisi hakea vain seuraa eikä haastavaa verbaalista lahjakkuutta. Vaimomatskun etsiminen on rankkaa työtä. Geenit jakoon ja poika aina perii äidiltään älykkyyden. Siinä on haastetta kerrassaan mutta ei lannistuta. Kysele, mutta ole oikeasti myös kiinnostunut. Mene itsesi syvällisemmälle puolelle. Siellä niitä kysymyksiä on. He vaimoehdokkaat kyllä vastaavat. Löydät sieltä oikeat asiasi elämääsi. Onnea.

    • ToinenNäkökulma

      Koko keskustelu on aivan sivuraiteilla. Tinder ym. nettitreffit vievät valtavasti aikaa ja energiaa jos niitä käyttää aktiivisesti. Järkevä ihminen käyttää minimienergian saadakseen haluamansa ja tylyltähän se usein vaikuttaa.

      Toinen asia joka jää sinkuilta huomaamatta on se, että parisuhdetaitoisimmat, mukavimmat, kiinnostavimmat ymym. ihmiset ovat yleensä parisuhteessa. He eivät myöskään tarvitse Tinderiä löytääkseen seuraa. Valtettavasti jakojäännössakissa on kaikenlaisia ongelmaisia.

      • kolmasnainen

        Olen samaa mieltä. Hyvät tyypit löytävät aika pian seuraa muualta kuin tindereistä. Ovat avoimia, iloisia, kiinnostavia ihmisiä, jotka ovat elämässä kiinni.
        Ruudun takaa hakee seuraa ei tosissaan olevat, syrjäytyneet ja vailla päivänvaloa olevat. Eivät ole esillä omana itsenään. Mitä kauemmin yrittää pyydystää sitä oikeaa sähköisen version kautta, sitä huonommaksi tilanne menee. Epätoivo karkottaa viimeisetkin rippeet.
        Olen sinkku itsekin ja jään mielelläni juttelemaan harrastusteni parissa uusien ihmisten kanssa.


    • vaikkasamapatuo

      Voihan se olla että "moin" kirjoittaja on mukava ihminen mutta hänellä vaan on niin totaalisen erilainen tapa kommunikoida, ainakin kirjallisesti. Itse en silti oikein pysty lähtemään tuollaiseen juttuun mukaan. Jos naisen tapa keskustella on tällainen parin sanan "chättäily" niin hän vaan on erilainen ihminen kuin minä - ei sille mitään voi. Ei välttämättä kaikilta osin erilainen eikä sen huonompi mutta luultavasti erilainen niissä kaiken tärkeimmissä asioissa.

    • moonika

      Keskustelen hyvin mieluusti tuntikausia, tosin en tinderissä tv. Jos mies ei lähde näillä keleillä kanssani ulkoilemaan ja jakamaan ajatuksia, niin antaapi olla.

    • Anonyymi

      Juu no, tosiaan pelkkä "moi" mun mielestä oikeuttaakin että saa vastauksen "moi"
      Mutta tää on mun mielestä huippu, mennään nyt siis ihan perus avauksella...
      Kysymys: "moi, mitäs sinne? /moi, mitä kuuluu?"
      Vastaus: "hyvää tai eipä mitään"
      :D, eli siis olisko mahdollista että homma lähtis johonkin vaikka vastaamalla että
      " moi, ihan hyvää, mutta mitäs sulle?"
      Jos ei tätä tule tolla perusalotuksella, niin kertoohan tuo jo, ainakin itselleni, että ei kiinnostus ole molemminpuoleista :)
      Ymmärrän, että joillakin naisilla on valinnanvaraa niin paljon, että ei vaan jaksa keskustella näitä kunnolla, mutta itse sitten totean heti näille keskustelu tyyleille että hyvää jatkoa 😎

    • Anonyymi

      Ja pahoittelen että käänsin tämän niin että mies aloittaa keskustelun sanalla "moi"
      Mutta eiköhän tästä selvitä ✌️
      #einaisetmuamoikkaileekana

    • Anonyymi

      Tinderin maailma on jotensakin vinksahtanut, etenkin iäkkäämpien puolella.
      Turha kuvitella, että naiset saavat paljon mätsejä. Ei saa. Ja sitten jos et juokse hame hampaissa lauantai-iltana tehtyyn "kahvikutsuun", sinut blokataan.
      Vihamielisiä viestejä tulee myös, ehkä nekin kännissä kirjoitettuja. Kummallista, että tuntemattomalle ihmiselle kiukutellaan. Ei pitäisi muutaman sanan normaalin profiilin ja viestin herättävän agressioita. Onko niin, että vanhemmat miehet on jo sellaisia äijänkäppyröitä, joita ärsyttää kaikki?

      • Anonyymi

        Hyvä huomio


    • Anonyymi

      Voisiko joku kertoa mikä on se prosessi jolla ikivanhat viestiketjut kuten tämä putkahtavat esiin?

      Kun tyttö, neitokainen tai neito sanoo/kirjoittaa miehelle tervehdyksen kuten "moi", niin ensinnäkin se on hänelle yhtä jännä tilanne kuin miehelle on tervehtiä tuntematonta neitokaista.

      Ja toiseksi ynnä erityisesti: Neitokaisen tervehdys (missä tahansa se tapahtuukaan) tarkoittaa yksiselitteisesti että hän katsoo miestä hyvällä silmällä sekä on otollisella tuulella ja hän odottaa vain (kuumeisena) että mies vie. Mies voi esimerkiksi sanoa että "meille vai teille" tai muuta tilanteeseen sopivaa. Jos mies vain tervehtii takaisin niin neitokainen tulkitsee sen yksiselitteisesti niin ettei hän miestä kiinnosta pätkänkään vertaa.

      • Anonyymi

        Tässä olen täysin samaa mieltä, koska olen asian kanssa ihan fine, että mies aloittaa keskustelun ja vaikka heittää pari ensimmäistä kysymystä jotta saadaan jäätä vähän rikki, mutta en tosiaan ymmärrä, jos nainen sanoo ensin vaikka sitten "moi" , niin että tähän sitten vastataan tylysti että "moi".
        onhan tämä nyt kummaa kun sitten valitetaan että naiset eivät osaa keskustella,? mitäpä jos tällaisessa tilanteessa juuri kokeilisit että osaako? Tässähän se sitten tehdään niin että ei osaa mieskään... alkaa tuntumaan siltä että tapavalittajia löytyy vähän sieltä sun täältä 🙈


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä olen täysin samaa mieltä, koska olen asian kanssa ihan fine, että mies aloittaa keskustelun ja vaikka heittää pari ensimmäistä kysymystä jotta saadaan jäätä vähän rikki, mutta en tosiaan ymmärrä, jos nainen sanoo ensin vaikka sitten "moi" , niin että tähän sitten vastataan tylysti että "moi".
        onhan tämä nyt kummaa kun sitten valitetaan että naiset eivät osaa keskustella,? mitäpä jos tällaisessa tilanteessa juuri kokeilisit että osaako? Tässähän se sitten tehdään niin että ei osaa mieskään... alkaa tuntumaan siltä että tapavalittajia löytyy vähän sieltä sun täältä 🙈

        Minulla kävi kerran niin että pyysin naisen treffeille johon hän suostuin. en odottanut paljon tietenkään mutta jotain kuitenkin. Yritän avata keskustelua naisen kanssa vaikka miten mutta hän ei edes katsonut minua ei ollut myöskään lähtevän näköinen ei edes ärsyyntyneen oloinen homma jatkuia sen puoli tuntia vastaukset kaikenlaisiin kysymyksiin oli kyllä ei tai hö. Ilme ei edes värähtänyt. No kaikki meni ok treffit saatiin tehtyä mutta eipä ollut jatkoa ei.
        Taisi olla ainoat treffiit minulle ja myös viimeiset jos tälää tasolla mennään niin puhuvasta robottikanistakin on enemmän iloa kuin näistä.

        Jos nainen sanoo moi ja olettaa että keskustelun ainoa osapuoli on mies niin ei kovin pitkälle keskusteluissa edetä.
        Ihan sama miehille myös. Kyllä aloitukseen on liitettävä muutakin kun ollaan tuntemattomia vielä. Jos ei ole kiinnostusta muuhun aloittavalla osapuolella aika vähäiset on onnistumisen mahdollissuudet missään asiassa.
        Joten ei se ole ok aloittaa viestillä moi edes naiselle.
        Myös vastaukseen on lisättävä muuta Jopa naisen.


    • Anonyymi

      On aika vaikea puhua naisen kanssa joka vastaa parilla sanalla, eikä osaa itse kysyä mitään. Sellaisia suomalaiset ovat.

    • Anonyymi

      Naiset ei vastaa ja poistaa heti tinderissä kun saa osuman, aivan paskaa.

    • Anonyymi

      Samanlaisia keskustelutaidottomia törppöjä on sekä miehissä että naisisssa.
      Kun olin sinkku ja nettitreffimarkkinoilla niin en kertakaikkiaan jaksanut miehiä, jotka eivät vastavuoroisesti osanneet kysellä minulta mitään. Minä tarvitsen itselleni keskustelevan kumppanin ja jollei osaa keskustella ja kysellä toiselta asioista kirjoitellessa niin ei sitä osaa sen paremmin livetilanteessakaan. Nämä miehet eivät päässeet edes treffeille kanssani. Onnekseni löysin keskustelutaitoisen miehen ja sopivasti vastavuoroista keskustelua ja toisen huomioimista on ollut yli 2 vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1837
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      234
      1494
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      254
      1018
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      915
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      805
    6. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      64
      751
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      745
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      27
      717
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      704
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      699
    Aihe