Onko täällä ketään, kenellä olisi metallinpaljasti

neitikevät87

Minua kiinnostaisi hankkia. Oletteko tehneet löytöjä? Naapurissa kehuivat, että olivat löytäneet 1600-luvun kolikon! ja hienoja solkia on löytynyt myös. Ajattelin, että olisi kiva harrastus ja ehkä löytyisi joku kumppanikin vierelle joskus tekemään löytöjä:)

25

489

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies42--

Minulla oli joskus yli 10 vuotta sitten. Löysin myös kolikoita ja jonkun puukon 200 vuotta vanhan. Se vaan ettei toisten maille saisi mennä tonkimaan.

• ap.aloittaja

Niin, siihen tarvitsee saada maanomistajan lupa, eikö? Paitsi kaupungin tai kunnan maille voi mennä? Miksi lopetit?

• MetallinEtsijäÄtmi

No Suomesta ei mitään suurempia ja arvokkaampia vanhoja löytöjä voi tehdä, koska Suomi on ollut köyhä maa.
      Euroopasta ne arvokkaimmat historialliset löydöt on tehty mm. suuret määrät kultakolikoita, hopeakolikoita.
      Alaskasta metallin ilmaisimilla löytää jopa kymmenien grammojen kokoisia isoja kultahippuja.
      Uima rannoilta olen löytänyt yleensä eri arvoisia euron kolikoita, muutaman kerran jopa 2€ kolikon.
      Haittana ovat alumiiniset tölkin klipsit, joita hiekasta löytyy yllättävän paljon.
      Miksi ihmiset kiskovat alumiinitölkin klipsin irti, kun ei se juomista haittaa.
      Yhden hopeasormuksen löysin, mutta mitään kaiverusta en löytänyt, kuin pelkät hopea leimat.
      Myös rantojen nurmikot ja kaupungin puistoista voi löytää kolikoita ja sormuksia ihan maan pinnalta, kun niitä ihmisiltä välillä tippuu.

Jos haluaa tehdä rantalöytöjä, niin silloin on paras suunnistaa rikkaiden suosimille rannoille eurooppaan, Usaan tai muualle päin maailmaa.
      Sieltä löytyy timanttisormuksia, kultasormuksia aivan eri mittakaavassa, kuin suomesta.
      Yleensä ne löytyvät jonkin matkan päästä rannasta meren puolelta, kun irtoavat uimarin sormesta, kun sormi hieman kutistuu ja sormus pääsee irtoamaan.
      Vähän se on lämmintä hommaa metallin ilmaisimella etsiä keskipäivällä porottavassa auringossa, tosin rannalla on vilpoisampaa. kuin jossain metsässä, jossa näin kuumalla säällä hiki valuu ja itikat ovat kimpussa, kokemusta on taimikon istutuksesta kesäkuumalla, eikä ollut mitään mukavaa hommaa, kun aurinko porotti ja ilalla oli hiestä tahmea, että saunaan oli pakko päästä ja sen jälkeen suihkuun.

• ap.aloittaja

En ole kiinnostunut rahamielessä "aarteista", vaan niiden historia kiinnostaa. Itse pyrkisin vanhoille asuinsijoille, esim. sukulaisten tonteille, jos saan luvan. Vanhat esineet ja kolikot saavat mielikuvituksen laukkaamaan:)

• .. Piti hommata yhessä vaiheessa, mutta sitten se jäi, kun kuitenkin Laadukkaat&Hyvät Vermeet maksaa JonninVerran, niin sitten niille pitäisi myös olla Varpisti Käyttöä, ettei ne vain lähinnä pölyty jossain varastossa.. ;P

.. Kumppanin kanssa YhteisHarrastuksena tuo(kin) olisi varmasti mukavaa LaatuAikaa.. ;P

.. Btw. MuinaisEsineistä Pitäisi aina ilmoittaa MuseoVirastolle.. ;P

http://blogi.nba.fi/2014/metallinilmaisin-on-hyva-renki-mutta-huono-isanta

• ap.aloittaja

Hyvä tietää tuokin:)

• Juu, pitää, mutta nuo ei paljon ilmoittele, kiitä tai kommentoi, kun lähettää. Ei kauhean palkitsevaa :/

• EdesUnissa

En ole asian harrastaja, mutta muistaakseni metallinpaljastimet toimivat induktio virralla ja ne reagoivat muuttuvaan magneettikenttään. Luulisi sellaisen teknologian olevan niin yksinkertaista ettei siitä voi huonoa versiota tehdäkään.

• EdesUnissa kirjoitti:

En ole asian harrastaja, mutta muistaakseni metallinpaljastimet toimivat induktio virralla ja ne reagoivat muuttuvaan magneettikenttään. Luulisi sellaisen teknologian olevan niin yksinkertaista ettei siitä voi huonoa versiota tehdäkään.

.. En nyt muista mitä kaikkea EroaVaisuuksia niissä oli, mutta kyllä niitä oli.. Vaiks Mitä.. Tarkkuudessa, Tehokkuudessa, Kuinka hyvin tunnistaa mitäkin jne.. ;P

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Juu, pitää, mutta nuo ei paljon ilmoittele, kiitä tai kommentoi, kun lähettää. Ei kauhean palkitsevaa :/

.. Ei ole OmaKohtaisia Kokemuksia/Koettelemuksia tuon väen kanssa.. Mutta olen kyllä kuullut, että siinä(kin) porukassa (ainakin jotkut) Pölöjä riittää.. ;P

.. Tuli mieleen vaan, kun yksi immeinen kertoi miten MuseoViraston väki oli tullut Tontille pyörimään ilmoittamatta.. Eivät meinanneet kuulemma osata/haluta edes esittäytyä, vaikka tontin omistaja oli mennyt kyselemään, että mitäs väkeä te oikein olette jne.. NokkaPystyssä olivat vaan kulkeneet pitkin tonttia.. Luulivat varmaan olevansa "ParempaaVäkeä".. KorkeaKoulutettuja ja Kaikkee.. ;D

• Meiltä löytyy. Kumppani on tehnyt monenlaisia löytöjä, mutta itse en vielä ole tohon hurahtanut. Hienoin löytö on kolikko 1500-luvulta. Tuohon tosiaan koukuttuu, olen seurannut sivusta. Ei paljon äijää kotona sisällä näy, eikä saa rauhaa, jos ei joku aarre löydy, vähintään joku solki pitää illan aikana kaivaa maasta. Onneks asutaan paikassa, jossa on asuttu jo vähintään keskiajalta lähtien, mun vanhassa mummolassa :) Tuo vaatii tietynlaisen keräilijä/bongari-luonteen. Mä en ole koskaan jaksanut kunnolla keräillä mitään tilpehööriä. Siihen laitan yleensä stopin, jos meinaa jollekin perheretkelle raahata vekottimen mukaan, Saati ulkomaanmatkalle tai melomisreissulle.

• Tosin viime moottoriveneretkellä oli jo joku salaperäinen ylimääräinen reppu mukana. Sen tarkoitus selvisi, kun päästiin saareen... :O

• ap.aloittaja

Haha,kuulostaa hauskalta, vaikka eihän se kivaa ole aina, jos itse ei ole "hurahtanut". Pysyypä miehesi kuitenkin poissa pahanteoilta, kun pihalla möyrii:)

• Algot.Niska

YB etsii mummonsa wanhaa maitorahajemmaa;)

Lienee jo löydetty jo kieltolain aikana ja ostettu pirtua:(

• ap.aloittaja kirjoitti:

Haha,kuulostaa hauskalta, vaikka eihän se kivaa ole aina, jos itse ei ole "hurahtanut". Pysyypä miehesi kuitenkin poissa pahanteoilta, kun pihalla möyrii:)

Juu, ennen se pyöri puutarhahommissa ja bongaili lintuja, nyt puutarha on täynnä kuoppia ihan muusta syystä :D Itsehän en ole myöskään viherpeukalo, mutta retkeilemisestä ja luonnosta tykkään muuten.

• Algot.Niska kirjoitti:

YB etsii mummonsa wanhaa maitorahajemmaa;)

Lienee jo löydetty jo kieltolain aikana ja ostettu pirtua:(

Tääl on ollu oma viinapränni, ihan laillinen :)

• HärrYberg-
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Tääl on ollu oma viinapränni, ihan laillinen :)

Viinabränni111!!
        Sitähän mä etsinkin just!Wanha viinabränni on paremi, ku kymmenen uutta..
        Kanalankin mää olen skannannu jo moneen kertaan

ko kirkolla on viinanpoltto-oikeus ja munkit osasivat tehdä kunnon kamaa.

Ruåttissa ei rehellistä viinaa saa, ku kirkko kieltää valmistamaan viinaa
        Jumalanviljasta
        Hehee..nyt uskallan tunnustaa vaimolleni YB:lle, et ostin Wikken Alkosta
        Highand Way viskiä, ko joimme ne jo Anzzyn kämpillä hähä:D

Mutkyl muistin vaimoanikin ja tuon taxilla viis lonkerokoppaa saunajuamaxi

ett lyävaan pökköö' saunanpessään
        ilmoitan pian, ku lähden Anzzylasta kotiin sinne Ala-Lemuun

Ohjlemoin varoix ökylällykäluurin ilmoittamaan

"Täällä rakkaasi Ybergin Åke--olen myöhässä taxiasemalla, tulen pian"

Mut misä on Turusen pyssy ja ruutisarvet?

• dinero.chocha

Löysin pellolta wanha kuparikolikon..
      Oils pimakuntoisena kymmptoniien arvonen numismaatikoille
      Kaveri halusi kaupata sen laln liikkeeseen, oka ei huolinut ilmasixikaan

ku kaveri "kunnosti" kuparin kiiloitusaineella

Keräilykolikoita pitää käsitellä pumpulihanskoilla

setelinki arvo tipahtaa puoleen, jos se on vain taitettu kaksinkerroi

• MetallinEtsijäÄtmi

Jokainen naarmukin kolikosta pudottaa kolikon arvoa. Kolikko pitäs olla priimakuntoinen.
        Euron kolikoistakin löytyy silloin tällöin harvinaisia kolikoita, jotka olen ottanut talteen.
        Tove Janssonin kolikonkin löysin, mut se hukku jonnekin.
        Eniten haittaa metallin etsijälle aiheuttaa alumiini, kun metallin ilmaisin päästää kirkkaan äänen, kuten kolikonkin osalta.
        Yhden kerran kaivoin hiekkarannalla lähes 40 cm syvyyteen ja sieltä kuinkan ollakaan löytyi alumiininen tölkki.

• entisöijä.chocha
        MetallinEtsijäÄtmi kirjoitti:

Jokainen naarmukin kolikosta pudottaa kolikon arvoa. Kolikko pitäs olla priimakuntoinen.
        Euron kolikoistakin löytyy silloin tällöin harvinaisia kolikoita, jotka olen ottanut talteen.
        Tove Janssonin kolikonkin löysin, mut se hukku jonnekin.
        Eniten haittaa metallin etsijälle aiheuttaa alumiini, kun metallin ilmaisin päästää kirkkaan äänen, kuten kolikonkin osalta.
        Yhden kerran kaivoin hiekkarannalla lähes 40 cm syvyyteen ja sieltä kuinkan ollakaan löytyi alumiininen tölkki.

Juhlarahoja lyödään "proof lyönnillä peilinkirkkaaksi
        ne oat tavallisesti pakattu rasiaan tai hopea kolikot
        hapettomaan kaasuun sixwarten, etteivät himmene arvottomaxi
        ei saa edes kaljaröyhtaistä lahellä

mm. taidemuseoissa taulujen paspatuurit pitää oleman
        puhtataita selluhapoista

Mulloli numismaatikkojen hinnasto ja yx kaveri toi kassillisen
        "hopeisia" juhlakolikoita arvioitawax------
        Ikävä kyllä kohintoilla kolikoilla oli enää vain nimellinen rahanarvo

asista titämättömättömä pilaavatesineet, joilla olisi antiikkiarvoa

esm. ex appiukko pohojommaalaine punapää oli wanha rukin maalannut mustalla Miranolilla
        lestojen kesäkofirmaatioissa, innsyoin koservoimaan rukin
        Miranolin alta raspsutin esiin alkueräsen koristelun...
        Punainen sianveri/kananmuna/punamulta ja vihreän maavärin
        Rukki oli eriomaisesti koristeltu noin 300vuotta sitten

ku appiukko näki sen, ravostui ja sutaisi valkosella automaalilla päälle:((

• Totuus-

Olisi kyllä hauskaa ostaa sellainen metallinpaljastin ja sitten aarteita etsimään.

• perro.chocha

Aaattelin kouluttaa huumekoiran tai sian, joilla on koiraakin tarkempi hajuaisti
        mm. tryffelisika

Vaikka itelläkin ontarkka haisaisti tunnistamaan viinejä&konjakkeja
        Mutta esm. Labradori kulatisexy noutajaxi sais multa hyvän kodin
        ulkoiloluttaisn ahkkerasti Pontterina kaduilla ja terasseilla

Anselmi pointteri haistaisi kaukaa ovuloivan, antipäällä olevan naisen
        työntäisi kirsunsa majavahammasrakoon ja hieluttaisi häntäänsä

Kysyisin flikalta, et satruisko neidilä olemaan koiransuklaata
        ku dogi on tullut isäntääsä ja tahtoo namia

• minefield.chocha

lihavakurppa värvätään armijaan pioneerixi
      kulkisi edellä miinaharava kädessä

-takaperin_

• Anonyymi

Jos metallinpaljastin huomaa jotakin metallia 10 cm maanpinna alapuolelta niin kuinka kaukaa se tunnistaa metallilevyn, kun vain ilmaa on tunnistimen ja levyn välissä?

• Anonyymi

On minulla metallinpaljastin. Oon löytänyt vaikka mitä, rahaa , sormuksia, vanhoja kolikoita. Isoin löytö oli 7000 euron sormus löysin rannalta. Kyllä se 80 cm syvvydeltä metallin löytää mut siin on sitten kaivamista. Niitä on erilaisia ja eritehoisia paljastimia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      90
      7286
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3851
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3460
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2582
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      219
      2518
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      2393
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      129
      2309
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2209
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      19
      1943
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1902
    Aihe