Hei!
Jouduin jokin aika sitten epämukavan tuntuiseen tilanteeseen uuden miesystäväni kanssa, kun hän sanoi että olisin täydellinen laihempana. Pitäisi kuulemma ainakin jokunen kilo karistaa.
( olen siis aikuinen nainen, 156cm 45kg )
Kommentti jäi kalvamaan hieman, kun mietin asiaa pidempään. Onko se okei sanoa noin jollekulle, ihan kelle tahansa?
Minun mielestänihän se on töykeää kommentoida toisen ihmisen kehoa tai koettaa tehdä toisesta omaan silmään miellyttävämpää. En omalla kohdallani asiasta ollut moksiskaan, mutta mietin ihmisiä joille paino saattaa olla arempi asia tai taustalla on muita syitä.
Terveys ja hyvinvointi tietenkin erikseen.
Mutta mitä mieltä muu kansa on?
Onko okei jos mies käskee laihduttaa?
18
1539
Vastaukset
- näin_se_on
Eli 156 kg ja 1,45m
Älä missään tapauksessa ainakaan laihduta itseäsi. Mene vyötäröä myöten jääkaappiin ja syö. Syö niin maan saatanasti.
Ai miksi vyötäröä myöten jääkaappiin. No siksi että perseesi tuskin mahtuu oviaukosta sisään. Hyvä kun kapoisen naamasi saat sinne mahtumaan.- Norppa96
:D heh, tämä kyllä piristi päivää.
Kiitos kovasti.
Ja ei kyllä itsellä ensimmäiseksi tullut mieleen ruveta painoa pudottamaan. ^^
- 7470
Käskee, kehoittaa tai vihjaa? Mikään noista ei ole sopivaa!
Kyllä ajatus painon hallinnasta on lähdettävä itsestä.
Tietenkin kumppanin oman kehonsa huoltoon liittyvä harrastus voi herättää ajatuksn omasta kunnosta.
Salikekusteluissa olen joskus sanonut hyväkuntoiselle naiselle, että oma, hyvä kunto on haasteellinen tilanne elinkumppanille.
Yhden tuttavapariskunnan erossa osasyynä oli täydellinen näkemysero kuntoilun ja kehonhuollon suhteen. - nmnjhnbhgv
156cm ja 45kg? Sähän olet hoikka noila mitoilla! Jätä tuollainen, tota samaa meininkiä se on loppuelämä. Mun EKSÄ haukku mua lihavaksi, silloin painoin 41 kg, pituus 160cm.
- mr.kex
Sanahan on vapaa ja on hyvä jos suhteessa pystyy puhumaan, eikä mies puhunut kaikille maailman ihmisille vaan sinulle. Elätte kahdestaan omaa suhdettanne, siihen eivät kuulu ne muut mahdollisesti mielensä pahoittavat joille oma paino on arka asia, vaan siihen kuuluu te kaksi, sinä ja hän.
Joten lähinnä tärkeää on miten sinä reagoit ja mikä on oma mielipiteesi siitä, että hän sanoi juuri sinulle noin. - Mielipiteeni
Sinulla ei ehkä ole syytä laihduttaa, mutta minusta asiasta saa ja on hyvä huomauttaa, koska monet läskit eivät ymmärrä laihduttaa jos heitä ei erikseen siihen kehoteta.
Ja jotkut läskikasat ovat niin itsepäisiä että he mieluummin kuolevat läskeihinsä kuin laihduttavat, jolloin puheesta ei tietenkään ole mitään apua. Lopeta heti kanssakäyminen miehen kanssa ja totaalisesti, muuten voit saada hänet mieheksesi. Jos näin käy, on varma, että hänen suustaan lähtee iljettäviä sammakoita jatkossakin. Kaiken lisäksi antamasi tiedot pituudestasi ja painostasi kertovat, että olet nätti tyttö. :-)
- hgfjhgfjhgfjhgfj
Siis 156cm 45kg ?
Eikö sun pituiselle normaali paino ole 56-5,6 = 50,4 kg?? - 7470
Käsittääkseni aloituksen ydin ei ole numeroissa vaan miehen asenteessa ja ilmaisussa.
- Micce52__
AP:n pituus ja paino on sitä luokkaa, että ei varmasti ole mitään tarvetta laihduttaa.
Mutta noin yleisesti, miksi ihmeessä paino on niin iso tabu? En nyt tarkoita miesten naisille mahdollisesti esittämiä kommentteja muutaman kilon hienosäädöstä (tai toisinpäin naisten puheet sixpack-lihasten treenaamisesta), vaan elämäntaparemontin tarpeesta jos on kovasti ylipainoinen. BMI yli 30 niin ihme jos näkee eläkevuodet terveenä.
Minun mielestä lähiomaisten pitäisi ei käskeä, mutta kannustaa tapojen muuttamiseen! Onhan ihan hyväksyttävää vaikkapa puuttua alkoholisimiin tai tupakointiin. Ei ylensyönti ja liikkumattomuus sen ihmeellisempi asia ole, eihän?- veeäm43
Minustakin aloituksen ydinkysymys ei ole BMI vaan miehen käyttäytyminen!
Aloite tapojen muutokseen, olipa kyse tupakasta, alkosta, ruokailusta, liikunnasta tms. tulee lähteä henkilöstä itsestään ja sitten sitä on syytä tukea mutta harkitusti.
BMI:n tuijottaminen saattaa olla itsensä pettämistä.
Vuosia sitten painoindeksini oli 31,30. Nyt 74 vuotisena se on 29,4 ja oloni on erinomainen.
Rasvani on 16,7%. Viitearvoalue 10 - 20
Vatsaontelon viskeraalirasva 74,9 kun jonkin sortin hyvä olisi 100 tai alle.
74,9 on ikäiseni viitealueen alarajalla.
Takanani on aktiivi-iän vuosikausia kestänyt erittäin epäterveellinen jakso.
Pituuteni on 172cm ja InBody720 antaa ihannepeinokseni 85,3kg. Analyysihetkellä 16.11. 2017 se oli 87,1kg. Tällä hetkellä se on 85,8kg. Vaihtelua vuorokausien kesken ajankohdasta riippuen -1kg.
Enkä älyä olla huolissani vaan indekseistä ja iästäni huolimatta elän täysipainoista elämää.
Huomenna menen hierottamaan reisiäni jotka eivät ole palautuneet ylenpalttisesta kävelystä joka oli 5:n viikon ajan kyykyistä ja maastavedoista poikkeava kuormitus.
Siis, indeksit anukseen!
- mies42--
Aloittaja taitaa olla maailman suurin idiootti kun kyselee noin tyhmiä. Miehes on vielä suurempi idiootti miksi olet idiootin kanssa. Olet alipainoinen.
- pah.66
Ai jos käskee alipainoista laihduttamaan? Se on ei ole vain väärin, se on ERITTÄIN VÄÄRIN ja lisäksi hengenvaarallista, kuin tappouhkaus.
- sanosilleettä
hänkin olisi täydellinen lihaksikkaampana eikä tuollaisena kuivan kesän oravan näköisenä.
- Öööh
Käytä omaa järkeäsi! Tiedät olevasi jo aivan täydellinen, mutta et hänelle!
Hänelle et tule koskaan olemaan täydellinen. Hänellä on ongelmat.
Sinä et kykene poistamaan miehen ongelmia. Vain omiasi.
Siinä taas yksi mies, joka kontrolloi naista, kun ei ole tyytyväinen itsseensä.
Muuten olen sitä mieltä, että on hyvä kuunnella luottamiensa ihmisten mielipiteitä. Niiden jotka rakastavat ja arvostavat toista.
Minä olen se 168cm ja kun painan 60kg - paksukaisena! - niin
äidin mielestä näytän HYVÄLLE!
Kun painan 55kg, niin myös veljeni ja sisareni alkavat huutamaan,
että olen anorektikko! ;-)
Silloin en uskalla enää laihduttaa. Ottamatta kantaa mittoihisi.
Parisuhteessa pitäisi pystyä puhumaan ihan kaikesta eikö, miksi ei sitten painosta. Tietysti aihe on niin arka, että siitä ei pitäisi tehdä vain mitään halpoja heittoja vaan asiallisesti.
Tarina taas ei kerro missä tilanteessa miehesi kommentti on annettu. Olitko esimerkiksi kysynyt mielipidettä , vai tuliko heitto tyhjästä, vaikkapa aamiaispöydässä?- Kesäaamulla
Tälläkin palstalla on näitä lapsellisia ja turhia aloituksia! (Trolli)
Jos 96 on kuitenkin kesäaamusyntymävuosi niin sitten asia on ymmärrettävää? Nuori nainen on vielä omassa itsekeskeisyydessään kovin epävarma. Nuoret miehet ovat samanlaisia!- Kesäaamulla
Sori kesäaamu hyppäsi väärään paikkaan, piti olla vain syntymävuosi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115237Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493392Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle913224Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku402926- 811847
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271555Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311436Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1301234- 161149