Miksi homottajat eivät perusta omaa kirkkoa?

ihmettelen-vaan

Siellä voisitte tehdä ja vihikiä ihan ketä haluaisitte. Miksi väännätte evl.kirkkoa omaan muottiinne vaikka voisitte ihan itse ratkaista asian omalla kirkollanne tai herätysliikkeellänne?

50

546

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässäsesyy

Minä tiedän miksi eivät perusta:

Se johtuu siitä ettei heillä oikeasti ole mitään kiinnistusta kirkon uskontoa kohtaan vaan he yrittävät itse uskosta osattomina mädättää kirkkoa sisältäpäin, olemalla siellä mätäpaiseena ja salakuljettamalla kirkkoon vieraita ja tuntemattomia oppeja.

Siksi heille ei kelpaa perustaa omaa homokirkkoaan. Jos he olisivat vilpittömästi uskonnosta kiinnostuneita, he perustaisivat oman syntikirkkonsa ja antaisivat kristillisen kirkon olla rauhassa.

• Hyvin sanoit. Kirkon opin muuttaminen kommunistitin ja feminsitisisin perustein ei vakuuta, että kysymys olisi teologiasta 🤔

• usko.vainen kirjoitti:

Hyvin sanoit. Kirkon opin muuttaminen kommunistitin ja feminsitisisin perustein ei vakuuta, että kysymys olisi teologiasta 🤔

Riippuu paljon siitä kuinka kunkin uskonpiirin vihkimiset ovat virallisia. Tuntuu kuin ev-lut. kirkolla on yksinoikeus.

Älkää pilkatko: moni homo on uskossa. Ei kai muuten juuri kirkkohäitä toivoisikaan.

• Mitäpä jos annammekin Räyhiksen ja Korkkiruuvin jatkaa tätä ketjua ihan kahdestaan, kun tytöt näyttävät päässeen jo hyvään vauhtiin keskenään?

• Olento koskaan ajatellut Repeliini, että sinä toistat itseäsi 😳❓

• Miksi homottajat eivät perusta omaa kirkkoaan, mitä arvelet Repeliini🤓❓

• usko.vainen kirjoitti:

Miksi homottajat eivät perusta omaa kirkkoaan, mitä arvelet Repeliini🤓❓

Ja sitten biseksuaaliset omansa. Kolme kirkkokuntaa.

• Suurin osa kirkon papeista ja kirkon jäsenistä soisi mies- ja naispareillekin kirkollisen vihkitoimituksen. Reipas enemmistö. Eikö teidän fundamentalistien olisi helpompi perustaa oma kirkkonne tai herätysliike jo perustamienne jatkoksi?

Teillä on kokemusta kuinka kirkkokuntia (lue kuppikuntia) perustetaan ja käytännön ongelmissahan neuvoa voitte aina kysyä vapailta suunnilta joka on oikea jakautumisen alkulähde ja useimpien teidän sydäntä lähellä muutoinkin.

• Mikä teologinen peruste heillä on tähän suomiseen😳❓

• usko.vainen kirjoitti:

Mikä teologinen peruste heillä on tähän suomiseen😳❓

Mikä on teologinen peruste sallii avioon kelpaamattomien eronneiden, karanneiden ja huorintekijöiden vihkimiseen? Miksi ette vastusta asiaa samalla innokkuudella? Tai miksi ette vastusta käytännössä lainkaan heidän vihkimistään?

Raamatun mukaan kyse on yhtä vakavista "synneistä" mutta miksi pidätte mekkalaa vain toisesta näistä?

Eli mikä on teidän perusteenne vastustaa samaa sukupuolta olevien kirkollista vihkimistä mutta vaieta huorintekijöiden vihkimisestä? Millä logiikalla toimitte näin?

• a-teisti kirjoitti:

Mikä on teologinen peruste sallii avioon kelpaamattomien eronneiden, karanneiden ja huorintekijöiden vihkimiseen? Miksi ette vastusta asiaa samalla innokkuudella? Tai miksi ette vastusta käytännössä lainkaan heidän vihkimistään?

Raamatun mukaan kyse on yhtä vakavista "synneistä" mutta miksi pidätte mekkalaa vain toisesta näistä?

Eli mikä on teidän perusteenne vastustaa samaa sukupuolta olevien kirkollista vihkimistä mutta vaieta huorintekijöiden vihkimisestä? Millä logiikalla toimitte näin?

Mennänkö nyt asia kerralaan ja kerro miksi kirkon pitäis kieltäytyä vihkimästä huorin tehneitä. Siitähän sinä aloituksessasi olit huolissasi 🤓

• Miksi nähdä vaivaa ja perustaa omaa kirkkoa, kun voi vallata valmiiksi maallistuneen ja rappioituneen valtionkirkon oman ideologian markkinointiin.

• Arto, minne se Seta unohtui?

eli näin:

"Miksi nähdä vaivaa ja perustaa omaa kirkkoa, kun Seta voi vallata valmiiksi maallistuneen ja rappioituneen valtionkirkon oman setalaisen ideologian markkinointiin."

• dnsgn

Niin, homottajat ovat aina muiden taskuilla....

• dnsgn kirjoitti:

Niin, homottajat ovat aina muiden taskuilla....

Minä ainakin olen avokätinen, heh.

• Kirkon on pakko muuttua, koska yhteiskunta ja siinä sivussa jäsenistö muuttuvat. Laajemmin ajatellen, uskontokin on lopulta aina kuva ajastaan.

• Ei kirkon muuttumine tarkoita sen opin muuttumista vaikka kuinka atet sitä yritättekin 😉

• usko.vainen kirjoitti:

Ei kirkon muuttumine tarkoita sen opin muuttumista vaikka kuinka atet sitä yritättekin 😉

Höpön höpön. Yksikään kirkkokunta ei ole pysynyt sama aikakausien muuttuessa.

Moi moi nyt taas. Palaan pian.

• InhottavaRealisti kirjoitti:

Höpön höpön. Yksikään kirkkokunta ei ole pysynyt sama aikakausien muuttuessa.

Moi moi nyt taas. Palaan pian.

Minä puhuinkin opista.
        Milloin sinusta tuli muuten raukkamainen😏❓

• usko.vainen kirjoitti:

Minä puhuinkin opista.

Oppi on kai muuttunut. Vuosisatojen aikana Raamattunkiin on tehty muutoksia, lisäyksiä ja poistoja. Sen mukaan kirkkokin on mennyt,

• Montakin asiaa. Esimerkiksi lisätty "avioliitto". Uudessa käännöksessä suomeksi enää vain miehen kanssa makaavat miehet tulee surmata, vaikka ennen kaikista 17:stä teosta.

Miehimys oli lapsen raiskaaja, nyt miehen kanssa makaava mies.

• usko.vainen kirjoitti:

Minä puhuinkin opista.

Taas Sinä takerrut yhten sanaan.

Oppia ei ole ilman tulkintoja. Tulknnat ovat muuttuneet. Tietyt osat perusopista eivät ole ehkä muuttuneet, mutta käytännössä suuri osa tulkinnoista on.

Taas Sinä takerrut yhten sanaan.

Oppia ei ole ilman tulkintoja. Tulknnat ovat muuttuneet. Tietyt osat perusopista eivät ole ehkä muuttuneet, mutta käytännössä suuri osa tulkinnoista on.

Oppihan se on tärkein asia kirkolle. Tulkinta on liberaalien keksintö 😏
        Teetkö nyt uuden aloituksen minusta 😂❓

• usko.vainen kirjoitti:

Oppihan se on tärkein asia kirkolle. Tulkinta on liberaalien keksintö 😏
        Teetkö nyt uuden aloituksen minusta 😂❓

Teen. Miksi poistatiot sen edellisen? Et kestä tosiasioista keskustelua?

Teen. Miksi poistatiot sen edellisen? Et kestä tosiasioista keskustelua?

Buustaatko sitä taas multinikkinä tallessa olevilla kommenteillasi😂❓
        Miksi minä sen olisin poistattanut. Siinähän sinä taas munasit itsesi 😂

• usko.vainen kirjoitti:

Buustaatko sitä taas multinikkinä tallessa olevilla kommenteillasi😂❓
        Miksi minä sen olisin poistattanut. Siinähän sinä taas munasit itsesi 😂

Toki non tietysti niinkin, että Sinä rakastat huomiota ja siksi et välttämättä ilmoittanutkaan avaustani asiattomaksi. Joku muu siis niin teki.

Niin tai näin, minä en itseäni kehuskele. Jätän sellaisen lapsellisen puuhan Sinulle.

Toki non tietysti niinkin, että Sinä rakastat huomiota ja siksi et välttämättä ilmoittanutkaan avaustani asiattomaksi. Joku muu siis niin teki.

Niin tai näin, minä en itseäni kehuskele. Jätän sellaisen lapsellisen puuhan Sinulle.

non, non 😂
        Eikös ole jännää, että minä olen elämäsi tärkein henkilö 😉❓

• usko.vainen kirjoitti:

non, non 😂
        Eikös ole jännää, että minä olen elämäsi tärkein henkilö 😉❓

Ei. Et toki ole. Kuten hyvin tiedät, olen ollut täällä kirjoittelematta jonkin aikaa. Tänä viikonloppuna taas lankesin tähän puuhaan.

Minulla katsos on se kuuluisa "muu elämä". Sinä et oikeastaan edusta muuta kuin ihmettelyn aihetta minulle. Vähän tunnen sääliäkin, koska jotain elämästäsi puuttuu. Jos ei puutuisi, Sinä olisit täältä ajoittain poissa pitempäänkin, mutta sitä en ole huomannut missään vaiheessa. Voisiko olla ehkä niin, että ylipäätään ottaen liikut vähän?

Ei. Et toki ole. Kuten hyvin tiedät, olen ollut täällä kirjoittelematta jonkin aikaa. Tänä viikonloppuna taas lankesin tähän puuhaan.

Minulla katsos on se kuuluisa "muu elämä". Sinä et oikeastaan edusta muuta kuin ihmettelyn aihetta minulle. Vähän tunnen sääliäkin, koska jotain elämästäsi puuttuu. Jos ei puutuisi, Sinä olisit täältä ajoittain poissa pitempäänkin, mutta sitä en ole huomannut missään vaiheessa. Voisiko olla ehkä niin, että ylipäätään ottaen liikut vähän?

Jonkin aikaa 😂😂😂
        Minä liikun paljon, sitä varten on mobiilit, suosittelen😉

• usko.vainen kirjoitti:

Jonkin aikaa 😂😂😂
        Minä liikun paljon, sitä varten on mobiilit, suosittelen😉

Höpn höpön. Tuolla kirjoitustahdilla Sinä et ehdi muuta tehdä kuin näpytellä laitettasi. Pelkään pahoin, että Sinua vaivaa selkeä riippuvuus.

Höpn höpön. Tuolla kirjoitustahdilla Sinä et ehdi muuta tehdä kuin näpytellä laitettasi. Pelkään pahoin, että Sinua vaivaa selkeä riippuvuus.

Toki teen mutakin. Kaikki eivät tee open hommia 😂

• usko.vainen kirjoitti:

Toki teen mutakin. Kaikki eivät tee open hommia 😂

Olen joskus kysynyt Sinulta, missä kumman välissä Sinä muuta ehdit tehdä. Et ole halunnut mitään sanoa. Käytännössä tämänkin päivän olet koko ajan naputellut koneen kimpussa. Minä olen käynyt salilla, jossa meni aikaa muistaakseni reilu pari tuntia. Näkyy varmaan teksteistäni. Äsken tein ruokaa ja aterioimme. Siinä meni jonkin aikaa. Sinulla ei moisia taukoja ole tainnut olla. koko ajan naama kiinni siinä mobiilissasi.

Olen joskus kysynyt Sinulta, missä kumman välissä Sinä muuta ehdit tehdä. Et ole halunnut mitään sanoa. Käytännössä tämänkin päivän olet koko ajan naputellut koneen kimpussa. Minä olen käynyt salilla, jossa meni aikaa muistaakseni reilu pari tuntia. Näkyy varmaan teksteistäni. Äsken tein ruokaa ja aterioimme. Siinä meni jonkin aikaa. Sinulla ei moisia taukoja ole tainnut olla. koko ajan naama kiinni siinä mobiilissasi.

Ihan tässä samalla teen muuta, Klo 19 asti päivystän ja liksa juoksee 🤓
        Minulla on kaksi päätettä auki edessäni ja tarpeen mukaan reagoin niihin.

• usko.vainen kirjoitti:

Ihan tässä samalla teen muuta, Klo 19 asti päivystän ja liksa juoksee 🤓
        Minulla on kaksi päätettä auki edessäni ja tarpeen mukaan reagoin niihin.

Totisesti. Aivan varmasti.

Totisesti. Aivan varmasti.

Kyllä, kuten sanoin kaikki eivät tee open hommia 😉

• usko.vainen kirjoitti:

Kyllä, kuten sanoin kaikki eivät tee open hommia 😉

Eikä kaikki evankelioi.

• Hebr. 13:4.

• No, anteeksi. Heprealaiskirje. Turha kysymys taas, kun tiesit mitä tarkoitin.

• kiiiskivastarannalta
        torre12 kirjoitti:

No, anteeksi. Heprealaiskirje. Turha kysymys taas, kun tiesit mitä tarkoitin.

Siinä jakeessa sanotaan, että AVIOLIITTO pidettäköön kunniassa kaikkien kesken ja aviovuode saastuttamattomana.

• Ehkäpä se heidän tarkoituskaan ei olekaan se, että homot pääsisivät avioliittoon, koska kyllähän he avioon pääsevät jo nytkin.
      Heidän tarkoitus lienee Jumalan Sanan murentaminen ja kirkon hajottaminen.

• Sen mitä olen nähnyt, niin on halu saada kirkkohäät.

Ei homoseksuaaliset mitään erikoisihmisiä ole. He ovat ihmisiä samoine toiveineen kuin muutkin tässä yhteiskunnassa. Ei kannata liikaa kuunnella ahvioita, jotka yrittävät sekoittaa totuuden.

Ja onhan muillakin mahdollisuus mennä naimisiin maistraatissa.

• juuri.niin

Juuri se heidän tarkoituksensa on "Jumalan Sanan murentaminen ja kirkon hajottaminen. "

• Näille liberaaleille ja ateisteille avioliitto on vain pelkkää politiikkaa millä murretaan yhteiskunnan perusasiat😏

• usko.vainen kirjoitti:

Näille liberaaleille ja ateisteille avioliitto on vain pelkkää politiikkaa millä murretaan yhteiskunnan perusasiat😏

Heh. Kirkkohäitä haluamallako yhteiskunnan perusasiat murretaan?

Ettekö tajua kuinka tolloja kirjoitatte?

• evita-ei.kirj
        torre12 kirjoitti:

Heh. Kirkkohäitä haluamallako yhteiskunnan perusasiat murretaan?

Ettekö tajua kuinka tolloja kirjoitatte?

Onhan se jo nähty mitä se aiheuttaa. Moni on eronnut kirkosta, Jumalan Sanan kunnioittaminen on vähentynyt. Ja kirkko on hajoamispisteessä. Ei sitä tarvitse ummistaa silmiä totuudelta.

• olen_puhunut

Eikö luterilaisuuden kova ydin ole juurikin siinä, että ihmiset saavat itse tykönänsä lukea Raamattujansa ja tehdä siitä johtopäätöksiänsä? Kirkko koostuu näistä ihmisistä ja nyt elämme ajassa, jossa ihmiset päättelevät rakkauden ja armon olevan Kristuksen suurin anti maailmalle. Täysin johdonmukaistahan se on, että kirkko muuttuu ihmisten Raamatun lukemisen myötä -- siitähän luterilaisuudessa on kyse. Jokainen ihminen on pappi ja vapaa sanomaan mitä Raamatun sanalla tarkoitetaan. Luterilaisuudessa kirkko on ihmisten yhteisö, ei opillinen auktoriteetti.

• Luhter määritteli kirkon maailmasta uloskutsuttujen pyhien yhteisöksi ja kasvualustaksi.
        Onko evl.kirkko sinusta sitä🤓❓

• olen_puhunut
        usko.vainen kirjoitti:

Luhter määritteli kirkon maailmasta uloskutsuttujen pyhien yhteisöksi ja kasvualustaksi.
        Onko evl.kirkko sinusta sitä🤓❓

Kirkolla ei ole mitään kaavaa siihen, miten määritetään onko joku ihminen pyhä vai ei. Tässäkin asiassa mennään "musta tuntuu"-linjalla, kuten niin monessa muussakin asiassa. Meille kummallekaan asialla ei ole oletettavasti ole kummempaa merkitystä, kun emme kuulu luterilaiseen kirkkoon. Minun puolestani se on sitä ja se ei ole sitä.

Tunnustuskirjaa lainatakseni: "Kirkon todelliseen ykseyteen riittää yksimielisyys evankeliumin opista ja sakramenttien toimittamisesta. Sen sijaan ei ole välttämätöntä, että perityt inhimilliset traditiot, jumalanpalvelusmenot tahi seremoniat, jotka ovat ihmisten säätämiä, ovat kaikkialla samanlaiset."

Tästähän on kyse. Kirkko pyrkii yksimielisyyteen --siksi näitä kirkolliskokouksia järjestetään ja asioista veivataan niin kauan, ettei niitä enää nosteta esille -- eikä välitä inhimillisistä traditioista tai seremonioista. Suomessakin luterilainen kirkko on uskollinen uskontonsa perustajalle.

• olen_puhunut kirjoitti:

Kirkolla ei ole mitään kaavaa siihen, miten määritetään onko joku ihminen pyhä vai ei. Tässäkin asiassa mennään "musta tuntuu"-linjalla, kuten niin monessa muussakin asiassa. Meille kummallekaan asialla ei ole oletettavasti ole kummempaa merkitystä, kun emme kuulu luterilaiseen kirkkoon. Minun puolestani se on sitä ja se ei ole sitä.

Tunnustuskirjaa lainatakseni: "Kirkon todelliseen ykseyteen riittää yksimielisyys evankeliumin opista ja sakramenttien toimittamisesta. Sen sijaan ei ole välttämätöntä, että perityt inhimilliset traditiot, jumalanpalvelusmenot tahi seremoniat, jotka ovat ihmisten säätämiä, ovat kaikkialla samanlaiset."

Tästähän on kyse. Kirkko pyrkii yksimielisyyteen --siksi näitä kirkolliskokouksia järjestetään ja asioista veivataan niin kauan, ettei niitä enää nosteta esille -- eikä välitä inhimillisistä traditioista tai seremonioista. Suomessakin luterilainen kirkko on uskollinen uskontonsa perustajalle.

Ei kaikkeen tarvitakaan mitään kaavaa. Jos tietää mikä on pyhä niin ei siinä sen kummempaa määritystä ja kaavaa tarvita.
        Kyllä jokainen pyhä tietää olevansa pyhä ja se riittää.

Uskonto on oppi ja uskonnollisuus on opin noudattamista. Usko taas on uskoa Raamamatun Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Elävä usko taas on tuon uskon elämistä todeksi joka hetki.

• tässä.tietoa

Homottajilla on jo oma lahkonsa. Se on palvelujärjestönä itseään mainostava Kansan Raamattuseura eli vivamolaiset. Se toimii evl -kirkossa ja vapaakirkoissa.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      153
      2875
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      281
      2566
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      39
      1584
    4. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      38
      1510
    5. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      121
      1222
    6. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      108
      1163
    7. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      15
      1085
    8. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1053
    9. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      37
      1009
    10. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      322
      957
    Aihe