Suhteelle ei ole aikaa

KylliKyllastynyt

Olen nelikymppinen nainen ja seurustellut ikäiseni miehen kanssa parisen vuotta. Ollaan molemmat suht kiireisiä, on työt, lapset ja harrastukset. Itse olen pyrkinyt aina löytämään suhteelle myös aikaa. Kuten nyt, olin järjestänyt niin, että tänään olisi voitu viettää illalla muutama tunti kahdenkeskeistä aikaa. Tästä oli sovittu miehen kanssa jo hyvissä ajoin etukäteen ja itse olin joustanut ajassa niin, että varmasti miehelle sopii eikä hän joudu siirtelemään omia menojaan (itse olin joutunut järjestämään lapsenvahdit, siirtämään omia menoja ym.)

No, niin siinä sitten kävi, että äsken tuli viesti, että harrastushommat ajaa edelle; ei pääse paikalle. Ei pahotteluja, ei mitään. Soitin perään, kerroin miten pettynyt olen ja miten paljon nähnyt vaivaa asian eteen ja että vastaavaa tilaisuutta ei nyt ainakaan vähään aikaan pystytä järjestämään (miehen kiireiden takia). Ei voi kuulemma mitään, ei onnistu. Anteeksi pyysi, mutta ei mitään ajatustakaan, että olisi miettinyt asiaa vielä uudelleen.

Ottaa päähän aivan todella ja sanoinkin miehelle, että tämä suhde oli nyt tässä. Ei kommentoinut asiaa mitenkään. Vastaavantyyppisiä ohareita on tehnyt tässä seurustelumme aikana jo useita ja kerran aiemmin olen jo niiden takia suhteen lopettanut. Viimeksi vain mies sai ylipuhuttua minut takaisin, mutta nyt pitää kyllä keksiä jotain, millä unohdan hänet ja jätän vastaamatta niihin miljoonaan viestiin, jotka tiedän tulevan viikonlopun aikana, kun en vastaile hänen puheluihinsa ja anna jälleen kerran asian olla...

Ja miksi ihmeessä hän haluaa roikkua tässä suhteessa , kun kerran aikaa ei ole? Eikö olisi helpompi olla sinkkuna, jos kerran parisuhteeseen ei ole intoa mitenkään panostaa? Mutta ei... hänet tuntien, todellakin kerjää takaisin jo heti päivän/parin päästä. Ja tähän asti minä hölmö olen antanut anteeksi. Mutta joskus se kamelinkin selkä katkeaa, ja se taisi tapahtua juuri NYT.

38

7040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suhteeseen-aikaa

niinpä.. ihmis suhteet ei ole helppoja..!
      tuntuu mies haluavan vaan sitä et panostamista joku välittää ja pitää sexsi kontaktin avoinna..! :)
      (pano suhteena) työt työnä... ja suhteista ei aina halua aina töitä lisää...?
      onnex olen siinä elämän tilanteessa? että arvostan suhteeseen (naiseen) panostamista..! ja on aikaa siihen!

• kdkdjfhfhdkdfb

Näyttää aloittajalla toimivan siten että mies tekee mitä huvittaa ja naisen tulee sopeutua siihen. Mies haluaa vain varmaa reikää sillon kun tarvitsee, mutta kaikki menee vain ja ainoastaan miehen ehdoilla. Jos nainen ei sopeudu miehen peesaajaksi se sitten siitä. Mies on ketku ja luottaa että nainen alistuu aina joka tapauksessa takaisin tuohon yksipuoliseen asetelmaan.

• KylliKyllastynyt

Just näin varmasti on. Mut miksi ihmeessä sitten roikkuu minussa? Miksi pitää puhua siitä, että haluaa seurustella vakavasti ja että rakastaa? Eikö voisi vain hankkia jonkun seksisuhteen sellaisen kanssa, joka sellaista myös pelkästään haluaa?

No nytpähän sitten nähdään, mitä tapahtuu kun en vastaa puheluihin/viesteihin... ymmärtääkö suosiolla lähteä hakemaan pesäänsä muualta.

Tänään aion kyllä käyttää illaksi järjestämäni vapaahetket itseni hemmotteluun, enkä suo ajatustakaan ks. ihmiselle, kun ei kerran seura kelvannut.

• Jokotulijärkipäähäsi
        KylliKyllastynyt kirjoitti:

Just näin varmasti on. Mut miksi ihmeessä sitten roikkuu minussa? Miksi pitää puhua siitä, että haluaa seurustella vakavasti ja että rakastaa? Eikö voisi vain hankkia jonkun seksisuhteen sellaisen kanssa, joka sellaista myös pelkästään haluaa?

No nytpähän sitten nähdään, mitä tapahtuu kun en vastaa puheluihin/viesteihin... ymmärtääkö suosiolla lähteä hakemaan pesäänsä muualta.

Tänään aion kyllä käyttää illaksi järjestämäni vapaahetket itseni hemmotteluun, enkä suo ajatustakaan ks. ihmiselle, kun ei kerran seura kelvannut.

Sun kumppanisi harrastuksena taitaa olla vain muut naiset, eihän kukaan rakastava mies tee mitään ohareita, jos haluaa vakavasti seurustella, vaan sovittelee menonsa myös sinut huomioiden. Taitaa poika vaan haluta pelata kanssasi.

• KylliKyllastynyt kirjoitti:

Kannattaisi sitten laittaa puhelinnumero estolistalle, niin ei tarvitsisi kytätä puhelinta koko ajan, että joko joko joko on mies laittanut viestiä. Melkoista uhoa on, että nyt välit poikki, mutta noinkohan tapahtuu. Itselläni on kokemusta yhdestä miehestä, joka tapasi vain silloin kun hänelle sopi. Alkuun hän oli todella innokas viettämään aikaa kanssani, mutta sitten alkoi työ, kaverit ja kaikki muu mennä edelle. Kun sitten kyllästyin ja ilmoitin, että enää ei tarvitse kysellä, millon tavataan, niin hän innostui uudestaan. Kaikin puolin ihana mies, mutta ei hänellä oikeita tunteita minua kohtaan ollut, oli vain helpompaa pitää yhtä naista varalla kuin metsästää seksin takia aina uusi nainen. Helppo oli ehdotuksista kieltäytyä, kun mietin, miltä oharit aina tuntuivat.

• ood

"Mut miksi ihmeessä sitten roikkuu minussa? "

Öö, no eikö tuo ole sama toisinpäin, sinä roikut miehessä, vaikka hän tekee ohareita? Suutut (tietysti aiheesta) miehen peruuttaessa tapaamisen, jota olet vaivalla järjestellyt. Sitten sanot "tämä oli nyt tässä". Ja mies alkaa soitella, sinä et vastaa puhelimeen. Eikö ole vähän lapsellista?

Parisuhde on aina sen osapuolille vapaaehtoista. Eikö niin? Tapaamisista ei kannata tehdä mitään sen suurempaa numeroa, etenkään elämää suurempaa. Nähdään silloin, kun molemmille sopii. Ei nähdä, ellei molemmille sovi. Sitten voi rauhassa miettiä vastaako suhde ollenkaan sitä mitä hakee. Jos toinen vaikuttaa panostavan suhteeseen vähemmän kuin itse, niin kannattaa panostaa itsekin vähemmän. Ei ainakaan kannata tilittää ja syyttää toista vähemmän panostamisesta. Se ei toimi. Se on toiselle viesti "haluan että roikut minussa yhtä paljon kuin minä sinussa". Vai mitä?

Tuossa edellä oli seksistä..." pitää sexsi kontaktin avoinna..! "

Seksi on tärkeä asia, myös naiselle. Vai onko sinulle? Nautitko seksistä tämän miehen kanssa? Petytkö ohareista siksi niin paljon, että ne tarkoittavat myös "seksi jää väliin"?

Itse tiedän, että miehet karttavat suuresti naisia, jotka pyrkivät rajoittamaan miestä ja roikkuvat tässä. Tässä mielessä olen itse naisena samanlainen. En tykkää siitä, että miehen mielestä näemme "automaattisesti" tiettyinä aikoina, en siitäkään, että mies hirveästi suunnittelee ja järjestelee tapaamista. Siitä tulee vain turhia paineita ja suhteen suorittamista. Voit olla tietysti aivan eri mieltä asiasta, se on ok. Kerroin vain mitä ajattelen. Kannattaa ottaa rennommin.

• KylliKyllastynyt

Kiitos, annoit ajattelemisen aihetta!

Kyllä roikun miehessä, se on totta. Mutta kun yritän päästä eroon, niin silloin mies ei päästä irti. Odotuksemme parisuhteelta vaan on niin eri planeetoilta, ettei suhde kertakaikkiaan toimi. Voit vain arvata, paljonko tästä on puhuttu. Kumpikin on luvannut yrittää muuttaa tapojaan ja odotuksiaan, mutta mikään ei muutu.

Annan miehen harrastaa, ja itsekin olen paljon menossa enkä mitään 24/7 -suhdetta kaipaa. Mutta kun esim. nyt viimeisinä kuukausina ollaan nähty vain silloin tällöin myöhään iltaisin/öisin, ja nekin tapaamiset on vähentymässä edelleen kesäkiireiden lisääntyessä (mies harrastaa ympäri vuoden, mutta kesä vielä talveakin kiireisempää).

Ja kyllä, petyin kun seksi jäi väliin, petyin todella. Kun normisti tavataan, on aina lapset paikalla. Silloin seksi on hyvin hankalaa; nopeasti, hiljaa, pimeässä keskellä yötä, kun kaikki varmasti nukkuvat. Kun kerrankin olisi mahdollista kahdenkeskiseen aikaan (vartavasten järjestettyyn), niin sitten ei sovi. ISO pettymys.

Tiedän olevani lapsellinen, kun en tule puhelimeen vastaamaan. Siksi olen tähän mennessä aina pettyneenäkin vastannut. Mutta silloin ei mikään muutu. Kun mies huomenna soittaa, ja jos vastaan, kaikki jatkuu hänen mielestään ennallaan. Ja koska osaa olla myös aika "ihana" näin halutessaan, en saa repäistyä itseäni hänestä irti. Mutta jos nyt oikeasti yritän päästä tästä raastavasta suhteesta ohi, niin silloin jätän vastaamatta. Hän tietää kyllä syyn; olen niin monta kertaa sanonut, että olisin mieluummin yksin, kuin suhteessa, jossa tulee vain pieniä ja isoja pettymyksiä.

• Ei puhelimeen vastaamattomuus ole lapsellista, jos asia on jo läpi puhuttu. Kyllä ne viestit ja soitot aikanaan loppuu, mutta kuka jaksaa kuunnella toisen kerjäämistä ja vaikerrusta, varsinkin jos on vähänkin epävarma päätöksessään.

• ood

Kiitos, annoit ajattelemisen aihetta!

Kyllä roikun miehessä, se on totta. Mutta kun yritän päästä eroon, niin silloin mies ei päästä irti. Odotuksemme parisuhteelta vaan on niin eri planeetoilta, ettei suhde kertakaikkiaan toimi. Voit vain arvata, paljonko tästä on puhuttu. Kumpikin on luvannut yrittää muuttaa tapojaan ja odotuksiaan, mutta mikään ei muutu.

Annan miehen harrastaa, ja itsekin olen paljon menossa enkä mitään 24/7 -suhdetta kaipaa. Mutta kun esim. nyt viimeisinä kuukausina ollaan nähty vain silloin tällöin myöhään iltaisin/öisin, ja nekin tapaamiset on vähentymässä edelleen kesäkiireiden lisääntyessä (mies harrastaa ympäri vuoden, mutta kesä vielä talveakin kiireisempää).

Ja kyllä, petyin kun seksi jäi väliin, petyin todella. Kun normisti tavataan, on aina lapset paikalla. Silloin seksi on hyvin hankalaa; nopeasti, hiljaa, pimeässä keskellä yötä, kun kaikki varmasti nukkuvat. Kun kerrankin olisi mahdollista kahdenkeskiseen aikaan (vartavasten järjestettyyn), niin sitten ei sovi. ISO pettymys.

Tiedän olevani lapsellinen, kun en tule puhelimeen vastaamaan. Siksi olen tähän mennessä aina pettyneenäkin vastannut. Mutta silloin ei mikään muutu. Kun mies huomenna soittaa, ja jos vastaan, kaikki jatkuu hänen mielestään ennallaan. Ja koska osaa olla myös aika "ihana" näin halutessaan, en saa repäistyä itseäni hänestä irti. Mutta jos nyt oikeasti yritän päästä tästä raastavasta suhteesta ohi, niin silloin jätän vastaamatta. Hän tietää kyllä syyn; olen niin monta kertaa sanonut, että olisin mieluummin yksin, kuin suhteessa, jossa tulee vain pieniä ja isoja pettymyksiä.

"Odotuksemme parisuhteelta vaan on niin eri planeetoilta, ettei suhde kertakaikkiaan toimi. Voit vain arvata, paljonko tästä on puhuttu. Kumpikin on luvannut yrittää muuttaa tapojaan ja odotuksiaan, mutta mikään ei muutu. "

En tiennyt, että asiasta on puhuttu NOIN paljon, ja olette täysin eri planeetoilta. Varmasti hyvä ratkaisu, ettet vastaa puhelimeen, jätät miehen lopullisesti. Tai jos kerran vastaat, sano vain, ettet enää halua miehen puheluja. Teidän projektinne on ohi, moikka.

Onnea matkaan omalla tielläsi.

Toivottavasti siitä ei tule niin sekava kuin yhdellä ystävälläni. He ovat asuneet miehensä kanssa yhdessä lyhyen ja eronneet neljä kertaa. Paljon hikeä ja kyyneleitä. Viimeisin ero taitaa pitää.

• hanki_selkäranka

Ihan kun kertoisit minun tarinaani. Seurustelumme päättyi siinä kohtaa, kun tajusin miehen paneskelevan myös muita. Harrastukset meilläkin oli selityksenä, tai ylityöt :D.

• KylliKyllastynyt

Ok. Jotain pieniä merkkejä tässä parin vuoden aikana on ollut, et voisi olla tästäkin kyse. Mutta voi olla vain omaa vainoharhaisuuttakin...

Mites sait nämä selville?

• Näitäonnähty

Ap. Miksi kiusaat itseäsi noin itsekkään tyypin kanssa. Sehän pitää sinua aivan kynnysmattona. En suostuisi ikinä moiseen. Ei riitä ,että kumppani "osaa olla ihana", koska kuitenkin niitä pettymyksiä tulee jatkuvasti.
      En tietenkään tiedä,mutta epäilen , kun on nelikymppinen,että on jonkun ex ,ja jo silloin on toiminut samoin (eihän se omia huonoja puloa kukaan nyxälle kerro.)
      Viikosta toiseen kärsit ja parut ,jos et ymmärrä lopettaa seurustelua.
      Sellaista elämääkö haluat elää. Se mies ei taatusti muutu.

• KylliKyllastynyt

Ei muutu, ei. Ja tällä hetkellä minulla on vahva tunne, että suhteen pitää loppua. Eilinen pettymys (taas) oli niin iso.

Mutta mieshän on nyt taas aloittanut soittorumban ja viestejä satelee: ”tulen illalla sinne harrastusten jälkeen” jne. Vastasin viestiin, että en halua hänen tulevan, mutta puheluihin en vastannut.

Valitettavasti olen myös aika varma, että todella tulee illalla, kielloista huolimatta. Ja ajaa mut siinä todella hankalaan tilanteeseen, kun lasten nähden en haluaisi mitään suurta riitaa järjestää :(

• omalupajatupa

aina pitää olla oma tupa? oma lupa...! tai vara tupa..:)

• roauywoeygh

Ei muutu, ei. Ja tällä hetkellä minulla on vahva tunne, että suhteen pitää loppua. Eilinen pettymys (taas) oli niin iso.

Mutta mieshän on nyt taas aloittanut soittorumban ja viestejä satelee: ”tulen illalla sinne harrastusten jälkeen” jne. Vastasin viestiin, että en halua hänen tulevan, mutta puheluihin en vastannut.

Valitettavasti olen myös aika varma, että todella tulee illalla, kielloista huolimatta. Ja ajaa mut siinä todella hankalaan tilanteeseen, kun lasten nähden en haluaisi mitään suurta riitaa järjestää :(

Lähde pois asunnoltasi ja ole tavoittamattomissa. Äijä tarvitsee opetuksen, ja sinun on aika näyttää että et ole tossu ja kynnysmatto. Luu kurkkuun sille paskakasalle ja laitat sen ruotuun ja ojennukseen. Kun olet jämäkkänä alkaa äijäkin tajuta että sinulla on ihmisarvo, ja äijä joutuu todella alkaa kunnioittavammaksi toisiakin ihmisiä kohtaan.
        Kuullostaa Bemari-audi tyypin äijältä tuo sinun ylimielinen itseään täynnä oleva paskakasasi.

• Oppeliini1

Mies on todella itsekeskeinen täyson muita huomioimaton juntti.
      Kuonka sinä voit kunnioittaa tuon tason olioita ja jakaa elämäsi noin tollon iisen kanssa, on vaikea ymmärtää.

• realismiaaloittajalle

Aloittaja nyt ilmeisesti vaan sattuu pitämään tuon tyyppisistä miehistä. Evoluutiopsykologiakin selittääsen selkeästi. Varmaan ex ollut saman mpinen juntti eikä ihmisen tykkääminen siitä muutu, aina tulee samanmoisia luuseteita. Järkisuhde, jonkun varakkaan hemmon kanssa joka lapsistasikin huolehtis olis paras ratkaisu tai sitten ihastuksen kohde sellaisena panomiehenä.

• Ne_teot_ei_sanat

”Miksi pitää puhua siitä, että haluaa seurustella vakavasti ja että rakastaa? Eikö voisi vain hankkia jonkun seksisuhteen sellaisen kanssa, joka sellaista myös pelkästään haluaa?”

Koska mies tietää, että lopetat heti seksisuhteenne jos hän kertoisi että haluaa vain pari kertaa kuussa-tapailusuhteen kanssasi.

Kiire on maailman vanhin tekosyy. Jokaisella parisuhteeseen haluavalla on aikaa ja halua tavata rakastaan usein.

Et sinä minusta ole vielä miehessä ”roikkunut”. Useimmat ihmiset haluavat aidon parisuhteen, mutta kun toinen puhuu toista ja tekee toista, on hetken pasmat sekaisin että missä tässä mennään. Sinä oot nyt nähnyt ettei todellisuusessa mennä missään, mies ei ole likimainkaan tosisssasi kanssasi ja olet se jota käydään tapaamassa jos ei just muuta ole.

• realismiaaloittajalle

Olen eri mieltä, että jokainen löytää helposti aikaa suhteelle, jos haluaa. Ei se nyt noin monellakaan ole. Tottakai, jos ihminen välittää hän tekee parhaansa asian eteen, toisaalta siitä voi tulla stressikin jos tuntuu, että toinen vaatii liikaa. Jos ihmisellä on lapset, kiireinen työ ym.niin ajankäyttö on haastavaa, mutta puhumalla selviäisitte pidemmälle. Nyt ap tuntee olonsa toiselle vähäpötöiseksi (ja syystä) ja mies ei ehkä oo tajunnut asioita ap:n näkökulmasta. Jos te tosissanne välitätte niin kyllä te homman saatte toimimaan.

• Tämä on yksi niitä tarinoita, joissa niin mielellään kuulisi myös toisen osapuolen tarinan. Epäilen, että asiat eivät ole ihan niin kuin näyttävät.

Joka tapauksessa vaikuttaa, että olet parisuhteessa miehen kanssa, joka tietää mitä tahtoo, on itsevarma ja tekee töitä tavoittelemansa asian eteen, eikä selittele.

Miehellä on ilmeisesti lisäksi hyvä työ ja harrastuksia ja huolehtii vielä lapsistakin.

Monessa mielessä siis unelmamies, jota naiset tavoittelevat, mutta kaikella on kääntöpuolensa.

Onnellinen se, joka löytää täydellisen kumppanin.

• viimeinenkäyttöpäivä

En oo ikinä ymmärtänyt miten se, että monet tavoittelee tekee jostakin unelmaihmisen. Yleensä se muuten menee ihan päinvastoin, nouseepi pissa päähän.

• viimeinenkäyttöpäivä kirjoitti:

En oo ikinä ymmärtänyt miten se, että monet tavoittelee tekee jostakin unelmaihmisen. Yleensä se muuten menee ihan päinvastoin, nouseepi pissa päähän.

totta, mutta jos viittaat tuolla tekstiini, en tarkoittanut, että se, että "moni tavoittelee" olisi ominaisuus, vaan lähinä sitä, että miehellä on ominaisuuksia, joita naiset usein haluavat.

Naisten pitäisi kuitenkin nähdä kaavamaisuus käytöksessään ja että harvoin tuollaiset asiat asettuvat täydelliseen tasapainoon.

Hyvin monet naiset sanovat, että on tärkeää, että miehellä on harrastuksia ja ystäviä. Silloin pitää varautua iihen, että harrastusaika on yhteisajasta poissa.

• viimeinenkäyttöpäivä

Ei tuo ole mielestäni mikään sukupuolikysymys vaan enempi yksilöjuttu. Tärkeintähän tuossa on, että se toinen tuntee itsensä silti tärkeäksi ja merkittäväksi toiselle, hänellä on turvallinen olo. Toisaalta esim.erojen, huonojen suhteiden ym.myötä ihmiset täyttää kalenterinsa ravaamassa koko ajan jossain ja jotkut ei osaa olla lainkaan yksin, tuolloinkin pitäisi ehkä ite vähän höllentää ja tajuta, että ainakin suhteen alkuaika on tiiviimpää yhdessäoloa, hitsautumista kiinni.

• KylliKyllastynyt

Tämä! Haluan tuntea, että olen tärkeä, enkä se jonka luokse tullaan, kun ei mitään muuta ole keksitty. En todellakaan halua mitään miestä sohvalle löhöämään, vaan tottakai pitää olla omia harrastuksia ja ystäviä. Mutta en pidä tunteesta, että olen aina arvoasteikossa se jämä, viimeinen jonka eteen ei koskaan tehdä mitään (=järjestetä yhtä iltaa, että voisi olla kahdestaan).

• viimeinenkäyttöpäivä kirjoitti:

Ei tuo ole mielestäni mikään sukupuolikysymys vaan enempi yksilöjuttu. Tärkeintähän tuossa on, että se toinen tuntee itsensä silti tärkeäksi ja merkittäväksi toiselle, hänellä on turvallinen olo. Toisaalta esim.erojen, huonojen suhteiden ym.myötä ihmiset täyttää kalenterinsa ravaamassa koko ajan jossain ja jotkut ei osaa olla lainkaan yksin, tuolloinkin pitäisi ehkä ite vähän höllentää ja tajuta, että ainakin suhteen alkuaika on tiiviimpää yhdessäoloa, hitsautumista kiinni.

Minusta se on osin myös sukupuolijuttu. Luin juuru jonkun psykologin lausuman, että miehellle riittää, että nainen on, kun taas nainen haluaa enemmän tunteita.

Käytännössä tämä siis näkyy siten, että mies voi olla koko päivän kalastamassa, ja olla tyytyväinen, kun saa tulla kauniiseen kotiin, jossa on joku, jonka kanssa jutella.

Nainen taas haluaisi taas enemmän keskustelua parisuhteesta, leikkiä ja naurua ja jopa sitä riitelyäkin välillä.

Esimerkkinä naapurini, joka ei tykkää, kun vaimo harrastaa. Vaimin pitäisi olla kotona. Mies kuitenkin tykkää ropeltaa vanhoja autoja tallissa päivät ja illat.

En kiistä, etteikö aloittajan tapauksessa mies olisi menetellyt törkeästi. Sanon vain, että kun ihastuu johonkin piirteeseen/piirteisiin ihmisessä, on syytä varautua, että monissa voimakkaissa luonteenpiirteissä on myös negatiiviset puolet.

Todella sosiaalinen ja flirttaileva mies voi olla todella sosiaalinen myös pikkujouluissa.

Todella kiltti mies voi olla "kivireki" ja raivostuttavan päättämätön yhteiselämässä.

Hyvin sporttinen mies taas voi olla kauhea nipottaja syömisen ja juomisen suhteen.

• PelkoAjaa

Lapset jäi aika sivulauseeseen, ovatko yhteisiä vai eiemmista liitoista? Hehän tässä ovat sijaiskärsijöitä? Paljon on puhuttavaa suhteeseen liittyen, mutta jollei löydy aikaa sille niin ei hyvältä kuulosta? Onko sit yhdessä olo ja keskustelu niin odotuksen arvoista vai pitääkö sellaiset ajankohdat nopeasti täyttää jollain muulla esim. harrasteilla tai kaveri tapaamisilla? Syitä voi olla monenlaisia, kuten menee aina riitelyksi tai ei johda mihinkään toivottuun? Tuleeko keskusteluissa sovittua asioita, jotka tietää lisä stressiä eli arkirutiini työt lisääntyy (vastuu kasvaa)?

• KylliKyllastynyt

Ei ole yhteisiä lapsia. Omat lapseni ovat vielä suht pieniä (kouluikäisiä) ja miehen lapset aikuisia. Tämäkin on ollut yksi suhteen ongelmakohtia; miestä ei selkeästi ole yhtään kiinnostunut osallistua ns lapsiperheen arkeen. En sitä ole häneltä "vaatinutkaan" vaan hoitanut tietysti itse omat lapseni. Mutta miestä ei ole kertaakaan kiinnostanut esim. lähteä mukaan lasten kanssa retkille/risteilyille tms. perhejuttuihin. Hän on selkeästi osoittanut, että haluaa vain minut ja vain silloin kun hänelle sopii, eli suht harvakseltaan.

• oikeanlöytänyt

Kahden vuoden seurustelun jälkeen voisi jo kysyä kummaltakin, mitä te parisuhteelta haette. Jos mies hakee vain seksisuhdetta eikä tavallinen perhe-elämä kiinnosta ja nainen haluaa syvempää suhdetta, johon kuuluvat molempien lapset, ei hyvältä näytä.Pitää kysyä, mikä on seurustelun tavoite. Onko se vain seurustelu vain mahdollinen avoliitto tai avioliitto. Tuntuu tosi oudolta, jos mies asettaa harrastukset kaiken edelle. Mikä rooli seurustelussanne on rakkaudella. Onko Sitä.

• jönnk

"Hän on selkeästi osoittanut, että haluaa vain minut ja vain silloin kun hänelle sopii, eli suht harvakseltaan. "

Miten tuosta ajattelet? Jos olisin tuollaisessa tilanteessa, olisin jättänyt miehen heti. Ei voi haluta "vain minua", koska lapset ovat oleellinen osa elämääni (vaikka olivat kyllä jo teinejä erotessani heidän isästään). Puhumattakaan, että tapaisimme harvakseltaan vain silloin kun hänelle sopii.

"ollaan nähty vain silloin tällöin myöhään iltaisin/öisin" > tuosta siis voi päätellä, että aina kun mies haluaa nopeaa seksiä ja päästä sinusta pian eroon, hän haluaa tavata. Ei kuullosta houkuttelevalta.

"Kun normisti tavataan, on aina lapset paikalla. Silloin seksi on hyvin hankalaa; nopeasti, hiljaa, pimeässä keskellä yötä, kun kaikki varmasti nukkuvat. "

Todella ärsyttävää. En tajua miten siedät. Pelkkä seksisuhde, jossa nähdään työpäivän päätteeksi tyypin kotona vetäisi vertoja moninkertaisesti suhteellesi. Kyllä kunnon seksi hyvissä olosuhteissa rentouttaa ja voimistaa.

• vapaus_ihanaa_aikaa

Miestä ei kiinnosta enää lapsiperhearki. Sen hän on jo elänyt omiensa kanssa. Se on niin nähty.
      Sen vuoksi mies ei osoita kiinnostusta yhteisiin aktiviteetteihin sinun ja lastesi kanssa.
      Sinä olet miehen mielestä kiinnostava jollakin tapaa, mutta sinun elämäntilanteesi ei.

Nyt hän viettää aikuisen ihmisen elämää. Tekee mitä haluaa ja mikä on hänestä itsestään kulloinkin kiinnostavinta. Mies ei ole riippuvainen enää kenestäkään.
      Mies käy luonasi vain silloin kun hänelle sopii, ihan sama mitä järjestät, jos jotain mukavampaa tulee eteen niin mies menee sinne. Onhan se itsekästä, mutta toisaalta tavallaan ymmärrettävää.

• erilaisiakohtaloita

Joillain voi olla näinkin. Mullakin on kaveri, naispuoleinen, jonka omat lapset kohta aikuisia. Hän ei eron jälkeen halunnut miestä, jolla olisi yhtään nuorempia lapsia. Kuinka ollakaan hän rakastui mieheen, jolla oli nuorempia lapsia, menivät kimppaan ja ovat onnellisia yhdessä. Joku ihminen valitsee tunteet ja rakkauden järjen sijaan, jollekin riittää elintasokin.

• hkgh
        erilaisiakohtaloita kirjoitti:

Joillain voi olla näinkin. Mullakin on kaveri, naispuoleinen, jonka omat lapset kohta aikuisia. Hän ei eron jälkeen halunnut miestä, jolla olisi yhtään nuorempia lapsia. Kuinka ollakaan hän rakastui mieheen, jolla oli nuorempia lapsia, menivät kimppaan ja ovat onnellisia yhdessä. Joku ihminen valitsee tunteet ja rakkauden järjen sijaan, jollekin riittää elintasokin.

"Joku ihminen valitsee tunteet ja rakkauden järjen sijaan, jollekin riittää elintasokin."

Tuo elintaso on merkillinen asia, joka kummittelee milloin missäkin viestissä. Miten niin "riittää"? Elintaso on harvoin mikään vaihtoehto. Jos se on vaihtoehto, niin se on järkivaihtoehto, eli siis järkeä.

Niin ikään tunteitaan, rakkautta ei voi valita. Tunteita vaan on, ja rakkaus voi vain osua kohdalle. Parisuhde on paljon muutakin kuin rakkaus. Pelkällä rakkaudella ei toimi.

• oppeliini1

ap kuulostaa kovin pateettiselta naiselta joka on hyokkännyt ensimmäisen miehen kimppuun joka on hitusenkaan ollut hänestä kiinnostunut.
      Ap ei ole viitsinyt nähdä vaivaa huolellisesti valita seuralaisensa.
      Hänelle on kelvannut kuka tahaansa.
      Tuo on ap itsensä VALITSEMA tulos.
      Miksi ap ei ole huolellisesti ja harkiten tekemäänsä juntin VALINTAA tyytyväinen, meidän on vaikea ymmärtää.

• hkgh

Olipa ikävästi kirjoitettu.

• OmaValinta

No aika ikävästi, mutta suoraan. Jos suhde on jäänyt miehen puolelta tapailuasteelle kahdeksi vuodeksi (!), niin onhan se ihan ap:n valinta että on suhdetta jatkanut.

Minä lopetin tuon tyyppisen suhteen 4 kk kuluttua vaikka kipeää teki. Siitä on nyt parisen vuotta kun suhde alkoi, eli samoihin aikoihin alkoi mun etäily-tapilusuhde kuin ap:llä.
        Siinäkin oli puolet liikaa näin jälkikäteen ajateltuna ja onneksi päätin että olen mieluummin yksin jollen löydä parempaa parisuhdetta.

Tapasin kuitenkin pian toisen kumppanin, joka oli aivan toista maata. Hänen kanssa onkin hiljan muutettu jo yhteenkin. Oma valinta ja oikean päätöksen tein. Ap valinut itse toisen tien.

• ftft
        OmaValinta kirjoitti:

No aika ikävästi, mutta suoraan. Jos suhde on jäänyt miehen puolelta tapailuasteelle kahdeksi vuodeksi (!), niin onhan se ihan ap:n valinta että on suhdetta jatkanut.

Minä lopetin tuon tyyppisen suhteen 4 kk kuluttua vaikka kipeää teki. Siitä on nyt parisen vuotta kun suhde alkoi, eli samoihin aikoihin alkoi mun etäily-tapilusuhde kuin ap:llä.
        Siinäkin oli puolet liikaa näin jälkikäteen ajateltuna ja onneksi päätin että olen mieluummin yksin jollen löydä parempaa parisuhdetta.

Tapasin kuitenkin pian toisen kumppanin, joka oli aivan toista maata. Hänen kanssa onkin hiljan muutettu jo yhteenkin. Oma valinta ja oikean päätöksen tein. Ap valinut itse toisen tien.

Monet unohtaa sen tosiasian, ettei parisuhteen jatkaminen ole aina valinta. Jumittaminen, riippuvuus tai mitä näitä nyt on, eivät ole valintoja, vaan häiriötiloja. Prosessi menee niin, että ensin täytyy tunnistaa itsessään tämä häiriötila. Vasta sen jälkeen voi alkaa työstää sitä niin että pystyy valitsemaan eron.

Liian palava intohimo on myös häiriötila, ja siitä eroon pääseminen aika mahdotonta, etenkään hetkessä tai kahdessakaan.

• Viiden_vaara

Kipeä asia joka voi aiheuttaa ongelmia, on miehen kyvyttömyys.

Naiset eivät ymmärrä sitä, mutta terve ja pystyväkin mies ei kykene itse hallitsemaan sitä, milloin tekee mieli tai edes sitä, milloin kykenee yhdyntään. On tietenkin totta, että nainenkaan ei aina halua, mutta ero on kulttuurillinen ja anatominen. Ensinnäkin miehen aina oletetaan pystyvän yhdyntään ja toisekseen naisen tunne haluttomuudesta tai kyvyttömyys saada orgasmi eivät ole häpeän asioita - siis naiselle. Miehen taas pitää pystyä ja saavuttaa huippu joka kerta.

Miehelle kiihottuminen tapahtuu silloin kun tunnelma on oikea ja asiat etenevät omaa tahtiaan. Eivät pakottamalla. Jos varasit aikaa miehelle ja suunnittelit kaiken etukäteen, hän saattoi tulkita sen haluna harrastaa seksiä ja koska hän ei voi tietää, olisiko tunnelma oikean, olisiko hänellä haluja, sen suunnittelu etukäteen voi tuntua ahdistavalta.

Miltä sinusta tuntuisi jos miehesi sanoisi, että on varannut aikaa ja suunnitellut kaiken etukäteen. Päähäsi kytketään elektrodit ja hän tekee asioita joiden pitäisi aiheuttaa sinulle orgasmi. Jos elektrodit eivät havaitse sinun saavan orgasmia, olet viallinen.

Tämä on käytännössä se, mitä miehet tuntevat jos joku suunnittelee yhdyntää heidän kanssaan sen sijaan, että ilman mitään tavoitteita, ilman ennakko-odotuksia mennään sänkyyn jos ja vain jos siltä molemmista tuntuu.

Suunniteltu yhdyntä on miehille, ilman että aloite tulee heitlä, on kuin tieto siitä että pitäisi tanssia tv-kameroiden edessä sensuelli tanssi alastomana koko valtakunnan katsoessa.

• Eskolou

Olet aivan oikeassa lähde kun miehesi ei näytä arvostavansa sinua .olet varmaan tosi sydämellinen ihminen joka kaipaa suukkoja ja haleja joka päivä tuoden tuoden rakkauden ja tärkeyden tunteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      5467
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3653
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3235
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      451
      2544
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      261
      1600
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      88
      1335
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1309
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1253
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1248
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      147
      1180
    Aihe