Sinä aikana, kun olen palstaa lukenut, on vastaan tullut tasan yksi ätmi, jolla on ollut halua päästä ulos ätmiydestä, tämä todellavaikeeta. Ja kuten hänen jutuistaan käy ilmi, hänellä on sosiaalisessa kyvykkyydessä tiettyjä haasteita. Mutta yritystä ylöspäin on senkin edestä.
Sitten on paljon muuten normaalin kuuloisia sällejä, jotka vaan viihtyvät trollaten ja naisia haukkuen. Että se halu ja uskallus elää muuten kuin ätminä puuttuu, vaikka kykyjä todennäköisesti olisi.
Sitten on se kolmas eli hullujen kategoria, jossa viharunkkauksessa ollaan jo niin syvällä, ettei sieltä enää päästä millään pois.
Halut vs kyvyt päästä ätmiydestä
23
395
Vastaukset
- lisäkysymys
Mr Freud, miten profiloisitte ns "paremman" ihmisen psykologisen profiilin, joka tuntee tarvetta ja hätää sontia digitaalisesti koska..
- SFFreud
Että motiivini kirjoittaa näitä. Halu ymmärtää ilmiötä ja välillä myös vähän halu ravistella ja auttaa eteenpäin. Mutta onneksi jälkimmäinen alkaa vähetä, kun tajuan miten hyvin ätmit poterossaan viihtyvät.
En katso ätmejä ylhäältä päin, vaan ätmiuskonnon ulkopuolelta. - SFFreud
SFFreud kirjoitti:
Että motiivini kirjoittaa näitä. Halu ymmärtää ilmiötä ja välillä myös vähän halu ravistella ja auttaa eteenpäin. Mutta onneksi jälkimmäinen alkaa vähetä, kun tajuan miten hyvin ätmit poterossaan viihtyvät.
En katso ätmejä ylhäältä päin, vaan ätmiuskonnon ulkopuolelta.Kyllähän minussa on aimo annos lahkolaisuuden vastustamista. Pahalta tuntuu katsoa kun ihmiset lakkaavat ajattelemasta ja alkavat toistaa jotain mantraa. Mutta pitää ottaa se niin, että itsepä pelastuksensa valitsevat, sehän se uskotojen funktio on.
Että sikäli, turhaan täällä kohkaan. - uhnk
SFFreud kirjoitti:
Kyllähän minussa on aimo annos lahkolaisuuden vastustamista. Pahalta tuntuu katsoa kun ihmiset lakkaavat ajattelemasta ja alkavat toistaa jotain mantraa. Mutta pitää ottaa se niin, että itsepä pelastuksensa valitsevat, sehän se uskotojen funktio on.
Että sikäli, turhaan täällä kohkaan.Miten on tuo oma uskovaisuutesi? Ja valitettavasti tuo holhoava asenteesi paljastaa, että katsot ätmejä nimenomaan ylhäältä alas. Ymmärrystä ilmiöstä et selvästikään ole saavuttanut.
- SFFreud
uhnk kirjoitti:
Miten on tuo oma uskovaisuutesi? Ja valitettavasti tuo holhoava asenteesi paljastaa, että katsot ätmejä nimenomaan ylhäältä alas. Ymmärrystä ilmiöstä et selvästikään ole saavuttanut.
Riittävästi oon uskovaisuutta nähnyt, jotta sen tässä hyvin tunnistan, vaikka itse en ole ollut lahkossa.
Ehdottomasti ätmien holhoamisesta pitäisi päästä eroon. Eihän siitä ole mitään hyötyä kenellekään. Ätmilahkolaiset vaan kaivautuvat entistä tiukemmin poteroihinsa, kun joku tulee ulkoa päin jotain selittämään. Ja uskovaisillehan ymmärrys on aina sitä oman lahkon sisäistä totuutta ja muu suljetaan pois. - kjnb
SFFreud kirjoitti:
Riittävästi oon uskovaisuutta nähnyt, jotta sen tässä hyvin tunnistan, vaikka itse en ole ollut lahkossa.
Ehdottomasti ätmien holhoamisesta pitäisi päästä eroon. Eihän siitä ole mitään hyötyä kenellekään. Ätmilahkolaiset vaan kaivautuvat entistä tiukemmin poteroihinsa, kun joku tulee ulkoa päin jotain selittämään. Ja uskovaisillehan ymmärrys on aina sitä oman lahkon sisäistä totuutta ja muu suljetaan pois.Summaatkin oman uskovaisuutesi tuossa oikein hyvin.
SFFreud kirjoitti:
Ehdottomasti ätmien holhoamisesta pitäisi päästä eroon. Eihän siitä ole mitään hyötyä kenellekään. Ätmilahkolaiset vaan kaivautuvat entistä tiukemmin poteroihinsa, kun joku tulee ulkoa päin jotain selittämään. Ja uskovaisillehan ymmärrys on aina sitä oman lahkon sisäistä totuutta ja muu suljetaan pois... Jeps.. LahkoLaisuuksia on myös Feminismi, Kapitalismi jne.. jne.. ;P
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Jeps.. LahkoLaisuuksia on myös Feminismi, Kapitalismi jne.. jne.. ;P
Kiinnostaisko sua liittyä kolmanneksi pyöräksi mun ja SFFreudin kahden miehen lentueeseen? Saatettais olla aika tehokas kolmikko kitkemään nimenomaan tätä ätmilahkolaisuutta :D
- bvc7657657nbvnbn
uhnk kirjoitti:
Miten on tuo oma uskovaisuutesi? Ja valitettavasti tuo holhoava asenteesi paljastaa, että katsot ätmejä nimenomaan ylhäältä alas. Ymmärrystä ilmiöstä et selvästikään ole saavuttanut.
Olet keskitien kulkija, koska pystyt kirjoittamaan ymmärrettävän lauseen.
Mielestäni freud kritisoi ensisijaisesti noita jännämies pani / pillu sitä ja tätä -imbesillejä.
Ei niinkään sinua.
- Kaisanoasaa
Haluan päästä ätmiydestä kunhan vaan joku kaunis nainen haluaa minut. Naiset ei vaan halua ätmiin tutustua ei edes netissä. Rumat naiset antaa pakkeja sekunnissa joten pakko sitten yrittää iskeä kauniita naisia.
- muistatämä
Kauneus on katsojan silmässä.
- 65432
Se nainen ei pysty sua ätmiydestä pelastamaan.
Jos sä oikeasti haluaisit ätmiydestä eroon (se taitaa tosin olla utopiaa), niin sä yrittäisit siitä ulos ilman naista, etkä uskottelisi itsellesi itsellesi sellaista valetta, että joku nainen muka sut sieltä pystyis nostamaan.
Kauheinta heikkoitsetuntoiselle ja itseään arvostamattomalle on hyväksyä se tosiasia, että itse tekee sen ongelman itselleen.
Aina on jotain syytettävä ja aina se on joku muu.
Niin pitkään, kun joku sellainen alkaa hyväksymään ja ymmärtämään ajatuksiaan, voi vaan alkaa muuttamaan niitä. Ongelmat mitkä nyt tuntuu ylitsepääsemättömiltä, onkin vaan oireita syistä ,jotka on syvemmällä.
Itse se tie on kuljettava, ei kukaan edes pysty sitä kenenkään puolesta käymään. Pitäisi vaan uskoa, että sen voi kulkea, kun muutkin on niin tehneet.- rumahcätmi
Jaa, en mä ainakaan ketään muuta siitä syytä että olen tällanen vammanen paska. Se vaan on niin enkä voi sille asialle mitään tehdä. Ja oon kyllä kokeillut kaikenlaista että homma muuttuis, mutta eipä se muutu. Kun on ulkoa ja sisältä pelkkää sontaa niin ei siinä oo mitään teitä enää kuljettavaks. Ebkä edes jaksa enää kulkea mihinkään koska oon laiskakin.
Ihan vaan välihuomautuksena; omista ongelmistaan ei kannattaisi syyttää ketään. Ei varsinkaan itseään.
"Itse se tie on kuljettava, ei kukaan edes pysty sitä kenenkään puolesta käymään. Pitäisi vaan uskoa, että sen voi kulkea, kun muutkin on niin tehneet."
Tää on kyl aika harhaanjohtava näkökulma, koska sen voi tulkita liian monella tavalla. Siitäkin huolimatta, että varmaankin tarkoitat sillä vain hyvää.
Me kaikki ollaan yksilöitä vaikuttamassa omassa vaikutuspiirissämme ja sen vuoksi KUKAAN ei KOSKAAN kulje eikä VOI kulkea eikä ole kulkenutkaan täysin samaan "tietä" kuin joku toinen. Joten ei kannattaisi antaa muille noin suorasukaisia elämänohjeita, kun et kuitenkaan voi ymmärtää, millaisena joku toinen sen oman elämänsä kokee.MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
Ihan vaan välihuomautuksena; omista ongelmistaan ei kannattaisi syyttää ketään. Ei varsinkaan itseään.
"Itse se tie on kuljettava, ei kukaan edes pysty sitä kenenkään puolesta käymään. Pitäisi vaan uskoa, että sen voi kulkea, kun muutkin on niin tehneet."
Tää on kyl aika harhaanjohtava näkökulma, koska sen voi tulkita liian monella tavalla. Siitäkin huolimatta, että varmaankin tarkoitat sillä vain hyvää.
Me kaikki ollaan yksilöitä vaikuttamassa omassa vaikutuspiirissämme ja sen vuoksi KUKAAN ei KOSKAAN kulje eikä VOI kulkea eikä ole kulkenutkaan täysin samaan "tietä" kuin joku toinen. Joten ei kannattaisi antaa muille noin suorasukaisia elämänohjeita, kun et kuitenkaan voi ymmärtää, millaisena joku toinen sen oman elämänsä kokee.Niin. Täällä julkisissa kirjoittelusivustoilla voi laittaa oikeastaan mitä vaan eetteriin.
Mutta en varmalla lähde ketään neuvomaan, että on vain olemassa yksi ja ainoa oikea tie ja keino ja se on mitä minä olen kulkenut...
Muistelen, että sinä olet kirjoittanut suorasukaisemmin, että rajaat ihmiset lokeroihin...kolmeen. Vässykät, Kusipäät ja tosimiehet...Silloin oli aika kliinisen selvää, että kuka kuuluu mihinkin...
Ei täällä oikeasti pysty tai kannatakkaan ketään alkaa neuvomaan. On minuakin yritetty lähempääkin neuvoa, mutta ne on turhia. Pidän vaan siitä, että voin tänne kirjoitella mielipiteistä ja kokemuksista. Ottakoot kopin kuka mitenkin haluaa...rumahcätmi kirjoitti:
Jaa, en mä ainakaan ketään muuta siitä syytä että olen tällanen vammanen paska. Se vaan on niin enkä voi sille asialle mitään tehdä. Ja oon kyllä kokeillut kaikenlaista että homma muuttuis, mutta eipä se muutu. Kun on ulkoa ja sisältä pelkkää sontaa niin ei siinä oo mitään teitä enää kuljettavaks. Ebkä edes jaksa enää kulkea mihinkään koska oon laiskakin.
No tyhjän saa pyytämättäkin...
Dissident kirjoitti:
Niin. Täällä julkisissa kirjoittelusivustoilla voi laittaa oikeastaan mitä vaan eetteriin.
Mutta en varmalla lähde ketään neuvomaan, että on vain olemassa yksi ja ainoa oikea tie ja keino ja se on mitä minä olen kulkenut...
Muistelen, että sinä olet kirjoittanut suorasukaisemmin, että rajaat ihmiset lokeroihin...kolmeen. Vässykät, Kusipäät ja tosimiehet...Silloin oli aika kliinisen selvää, että kuka kuuluu mihinkin...
Ei täällä oikeasti pysty tai kannatakkaan ketään alkaa neuvomaan. On minuakin yritetty lähempääkin neuvoa, mutta ne on turhia. Pidän vaan siitä, että voin tänne kirjoitella mielipiteistä ja kokemuksista. Ottakoot kopin kuka mitenkin haluaa...Se kylläkin nyt vaan on aikalailla yksiselitteistä että naiset eivät pidä vässykkä- eikä kusipäämiehistä. Olen määritellyt tosimiehisyydeksi sen mitä jää jäljelle, kun mies osoittaa ettei ole kumpaakaan noista.
MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
Se kylläkin nyt vaan on aikalailla yksiselitteistä että naiset eivät pidä vässykkä- eikä kusipäämiehistä. Olen määritellyt tosimiehisyydeksi sen mitä jää jäljelle, kun mies osoittaa ettei ole kumpaakaan noista.
No minä taas kuulutan sitä, että ei täällä elellä naisten tai miesten takia, vaan ihan itsensä takia. Ja helpompi olla se "tosimies tai -nainen, itsensä takia....
Mutta lähtökohta pitää olla se oma elämä itsensä vuoksi, ei muiden.... Vastuu siitä on hiuksenhienosti velvollisuus tai oikeus...Dissident kirjoitti:
No minä taas kuulutan sitä, että ei täällä elellä naisten tai miesten takia, vaan ihan itsensä takia. Ja helpompi olla se "tosimies tai -nainen, itsensä takia....
Mutta lähtökohta pitää olla se oma elämä itsensä vuoksi, ei muiden.... Vastuu siitä on hiuksenhienosti velvollisuus tai oikeus...Toki oma elämä on tärkeä, mutta tosi itsekkään kuvan saa sinusta tämän lausuntosi myötä, kun korostit oman navan tuijottamista noikin tarmokkaasti... jopa hieman katkerankatkuisesti?
- pullonkaula
Ei koira pääse karvoistaan. Ei vanha piski opi uusia temppuja
Ihminen ei ole koira.
Koira ei pysty tekemään tietoista päätöstä sen suhteen että haluaa muuttua.
- Syöttihäkissä
Mitähän älyvesseliä seuraavaksi. Koira vai susi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1745068- 1004959
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?914414Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1182723Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1392708- 442237
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian322154Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2271908- 901836
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni121821