Suomalaiset läskiä kansaa

ajattelinvaan

22

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmaan yksi syy on myös väestön ikääntyminen..

    • Tämä-selvä

      Vanhat ihmiset voi myös likkua ja paino putoaa. Lihominen johtuu kun ihmiset juo liikaa kaljaa, syövät roskaruokaa, karkkia ja kaikkea. Naiset ei kelpuuta lihavaa miestä vaikka nainen on lihava.

      • vanha

        Vanhat ihmiset ei saa olla ”laihoja”. Mieluummin pyöreä kun hoikka. Vanhat syö harvemmin roskaruokaa. Mitä tuo vanha sitten tarkoittaakaan. Osteoporoosi iskee hoikkiin helpommin ja estrogeeni on rasvakudoksessa ja säilyy pitempään pyöreämmässä naisessa. Minulle on lääkäri sanonut suoraan ettei ole hyvä pudottaa painoa. Painoindeksi on 22,5
        Näitä on turha kyllä kertoa palstan miehille, palautteen kyllä arvaa. 🤣
        Lihavakaan mies ei kelpuuta lihavaa naista. Nähty suoraan palstan jutuista.


      • vanha kirjoitti:

        Vanhat ihmiset ei saa olla ”laihoja”. Mieluummin pyöreä kun hoikka. Vanhat syö harvemmin roskaruokaa. Mitä tuo vanha sitten tarkoittaakaan. Osteoporoosi iskee hoikkiin helpommin ja estrogeeni on rasvakudoksessa ja säilyy pitempään pyöreämmässä naisessa. Minulle on lääkäri sanonut suoraan ettei ole hyvä pudottaa painoa. Painoindeksi on 22,5
        Näitä on turha kyllä kertoa palstan miehille, palautteen kyllä arvaa. 🤣
        Lihavakaan mies ei kelpuuta lihavaa naista. Nähty suoraan palstan jutuista.

        Ei varmaan ole mitään syytä pudottaa painoa, jos painoindeksi on 22. Paljon on vaan niitäkin, joilla se on 32 tai 42.


    • Hoikka.Johtaja.Kok

      Työttömät lihoo kaljalla ja roskaruualla. Työttömät pittää panna kestitysleirille pakkotöihin. Sit ne laihtuu ne laiskat ja ahneet työttömät.

      • wau

        Kiva runo oli. Taisi olla ihan tankaruno.


      • jkkklo

        Miten voi laihtua kestitysleirillä? Kestitys tuskin laihduttaa.


    • Juttu Petersonista sai sen verran keskustelua aikaan, etten malta olla siteeraamatta väljsäti tähän yhteyteen.

      "Laita ensin oma vartalosi kuntoon ennen kuin alat kritisoimaan maailmaa."

    • Mjoo, juuri tuossa laskin että 26.49 on mun Bimi...jos pituus on 166 cm ja paino 73kg.

      Pikkusen pontso vissiin. ☺️

      • "Ja kun tämä meidän ympäristömme nyt on niin valtavan lihottava eikä luontaisia mahdollisuuksia liikuntaan oikeastaan ole kovin paljon, niin siitä se yhtälö tulee. ”Mismatch” "

        - No luontaista olisi tehdä kaikki fyysinen työ itse. Eikä teettää toisilla. Esimerkiksi omakotiasujat voivat tehdä kaikki pihatyöt itse, lapio käteen jne. Pilkkoa itse polttopuut, luida lumet, raivata jne. Siivota huushollinsa, ajoneuvonsa, pestä talon kattoa ja rännejä. Niin minä ainakin teen ja ajattelen sen luontaiseksi ja hyödylliseksi.

        Tuon päälle työssä liikkuminen, kellä se on mahdollista ja työmatkat.

        Punttisali ei ole luontainen paikka, jos luontaista haetaan.


      • Mies173cm

        Sähän painat kilon enemmän kuin mä.


      • Mies173cm kirjoitti:

        Sähän painat kilon enemmän kuin mä.

        Okei. ☺️

        Olen painanut 90 kg raskaana ollessani. Ja 86kg ennen sitä. Eli paljon enemmänkin kun kilon enemmän. ☺️


    • Onko sinulla ongelma, se on sana lihava.
      Kyllä minulla on kumppani ja lihavuus on vanhempien ihmisten ilmiö joilla on jo puolisot.

    • lihavuusepidemia

      40 AMK-opettajana sanoisin että oppilaani ovat "isompia" kuin entiset luokkatoverini nyt, nelikymppisinä. Meillä oli luokka ja rinnakkaisluokka, yli 40 oppilasta. Ei ainuttakaan kovasti ylipainoista, korkeintaan pari lievästi ylipainoista.

      Mitä nuoremmasta ikäluokasta puhutaan, sitä aikaisemmassa vaiheessa painoa alkaa kertyä ja sitä huonompaan tilanteeseen päädytään kun ikää tulee.

    • Toisaalta kylillä kun katselee, niin näkee myös sellaisia lapsia, että saavatkohan joka viikkokaan kotona ruokaa. Mutta rahan puutteen lisäksi taitaa selittävä tekijä olla, että pärjää pienemmällä autolla kun jälkikasvu on kukkakeppiosastoa. Vanhempien sairaalloista nuukuutta, ahneutta ja osin myös suoraa köyhyyttä!

    • näihänseon

      Ei siinä etteikö geenit tuohon vaikuta mutta totuus on se että nykyään normi arkiruoka on hyvinpitkälti epäterveellistä moskaa.
      Lisättynä tähän vielä sitten sohvaperuna elämäntapa.

    • Ananias

      " Uskon jollakin tavalla, että kun me suomalaiset ollaan tänne keräännytty silloin vuosituhansia sitten, niin täällä on ollut niin karut ja kurjat olot, että meihin on täytynyt rikastua sellainen geneettinen materiaali, joka suosii lihavuutta. Ja kun tämä meidän ympäristömme nyt on niin valtavan lihottava eikä luontaisia mahdollisuuksia liikuntaan oikeastaan ole kovin paljon, niin siitä se yhtälö tulee. ”Mismatch” (yhteensopimattomuus) geenien ja ympäristön kohdalla, Pietiläinen selittää."

      -Suomalaiset lihovat siksi, etteivät edes ravitsemusasiantuntijat ymmärrä mekanismia joka johtaa lihomiseen.

      Liikakalorit lihottavat, ja se johtuu syömisestä, ei liikunnasta. Ihminen laihtuu liikkumattakin kun vain syö järkevästi.

    • 12121212121212

      Kiinnostaisi nähdä jotain todistusaineistoa artikkelissa esitetyn väitteen tueksi (suomalaisten geenit suosivat lihavuutta).

      Muussa tapauksessa jää mieleen ajatus että tuossa sanottiin mitä lukijat haluavat kuulla, sen sijaan että sanottaisiin epämiellyttävä totuus.

      Niin kauan kun kauppojen hyllyt tursuavat karkkeja, pullia, limsoja, mehuja, jugurtteja, ym sokerimättöä (= niitä ostetaan) ja _enemmistö_ on järjellisillä mittareilla totaalisen surkeassa kunnossa - on vastaus harvinaisen selvä.

      • Ananias

        Kommentti osui kyllä naulan kantaan.

        Kaloripitoiset juomat on monille se vaikein asia hahmottaa lihottavaksi. Niissä on hillittömät määrät energiaa mutta ne eivät täytä sen enempää kuin vesi, joka sekään ei tee yhtään kylläiseksi.


    • ylensyöntiä

      Ylensyönti, alhainen kulutus. Sohvaperunat, joiden päivittäinen askelmäärä jää alle 2000, mutta kerta-annos ylittää 1500 kilokaloria. Hedelmät ja kasvikset eivät näyttele suurinta roolia päivittäisissä aterioissa, mikäli näyttelevät mitään roolia. Annoskoot ovat liian isot ja aamulla menee vaaleaa vehnäpullaa liian monta palaa runsaalla rasvalla unohtamatta kahta leikkelettä ja juustosiivua per leipä. Ainoa liikuntamuoto on suu- ja kielilihasten aktivointi syömällä.

      • Ananias

        Minun mielestäni perusvirhe on se, ettei edes ravitsemusasiantuntijat painota ihmisille sitä että liikunnan vähyydellä ja ylipainolla ei ole syy-seuraussuhdetta.

        Kun puhutaan kunnon kohottamisesta ja lihasvoiman parantamisesta, niin silloin liikunnan merkitys korostuu. Painoa voi pudottaa ilman liikuntaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1796
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1564
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1387
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe