Painorajat ratsastukseen

Mikael188

Hei olen 188cm pitkä nuori mies ja ihmettelin tässä vaan paino asioita kun itse joskus nuorempana aloitin ratsastelut ja aktiivisesti ratsastin johonkin 18v saakka kunnes into hieman lopahti vaikka olen yhä silloin tällöin ollut hevosten kanssa tekemisissä. Nyt kuitenkin taas herännyt kiinnostus ratsastamiseen mutta mietityttää vaan se kun vielä jokunen vuosi sitten kun ratsastin olin hoikka 60kg painoinen kun nyt tässä parisen vuoden aikana olen kovin treenaillut ja saanut painoni lähemmäs 80kg ja aikeena olisi myös jatkaa treenaamista jolloin mahdollisesti painoni voi vielä nousta tuostakin 85-90kg. Eli tuottaakohan tuo ongelmia? Luin että jossain talleilla pinemillä hevosilla oli 60-70kg paino rajoituksia. Itse kuitenkin yleensä ratsastellut pituudenki vuoksi yleensä 170-180cm hevosilla. Tälle asiallehan tietysti on monia mielipiteitä hevosestakin riippuen eikä vältämättä löydy mitään oikeita tai väärä vastausta. Kertokaahan kuitenkin mielipiteitänne, kiitoksia etukäteen!

6

873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selkään

      Kyllä varmasti löytyy monta hevosta jolla voit ratsastaa. Voit soitella vaikka läheisille talleille ja kysellä asiaa niinhän se selviää! Eikun selkään vaan.

    • Kasiro

      Hevonen kuin hevonen kantaa helposti 80 kg ja ylikin useimmat. Arabi on niin hentonen että useimmat pitää niillä tuota 80 kg:a maksimipainona mutta tavalliset puoliveriset, puhumattakaan suokeista kantavat tuon määrän helposti.
      Ei hevonen ole niin heikko että monellakaan tarvis pitää noin pientä painorajaa.

    • Mikael188

      Kiitos paljon kaikista asiallisista vastauksista!

      • manboobs

        Ole hyvä!


    • 12hepan12vuotiasystävä

      Kannattaa valita talli, jolla on suuria ja jykeviä hevosia. On hyvä ajatus kysyä tallin henkilökunnalta asiasta, kun löydät sopivanoloisen tallin. Olen vain 12-vuotias 12 hepan omistaja, ja ihan pikkutyttö, mutta isälläni oli sama ongelma painon kanssa. Näillä konsteilla talli löytyi ja nyt hän ratsastaa omalla suurella hevosellaan meillä tyytyväisenä tallin etsintään :3

    • Anonyymi

      Valitettavasti jotkin ratsastuskoulut, ainakin pääkaupunkiseudulla ovat keksineet tuon ns.painorajan. Tarkoituksena lienee etupäässä säästää uusien hevosten ostokuluissa ja saada hevoset jaksamaan enemmän tunneilla, eli esimerkiksi aikaisemmin kolmella tunnilla käytössä ollut hevonen saadaan (oletettavasti) jaksamaan neljä, jopa viisi tuntia. Kaikenlaiset "tutkimukset" siitä, kuinka yli 80-kiloiset ihmiset ovat liian painavia hevosille ovat silkkaa huuhaata. Eri asia taas on, jos ratsastaja on rankasti ylipainoinen. Emmehän me halua aiheuttaa ystävillemme turhaa kärsimystä. Ja kyllä kookkaalla, normaalipainoisella ihmisellä (miehellä) on oltava oikeus harrastaa. En jaksa uskoa, että hevonen ylirasittuu jos sillä ratsastaa kookas henkilö kolme tuntia päivässä, kuutenä päivänä viikossa.
      T: SC'60

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      417
      4667
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      249
      2324
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1740
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      325
      1450
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1151
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      80
      1120
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1095
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1005
    Aihe